ChristianMatch

Forum

Een Luistert oor
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5990 5991 5992 5993 5994 5995 5996 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 13:05

WOMAN254 schreef:
Een Luistert oor voor je zijn heb jij je verhaal maar je kan het nergens kwijt en je wil het wel van je af schrijven plaats hier je verhaal.

Op ChristianMatch is je profiel de eerste plek waar je e.e.a. over jezelf kan vertellen. De één vertelt wat meer, de ander minder. Soms adviseren we mensen om niet al te persoonlijke dingen te vertellen, omdat je nooit wie dit nog eens leest. Er kan zomaar een bekende (of iemand die jou via via kent) meelezen en daar zit je niet altijd op te wachten. Het kan jou, maar ook anderen beschermen om niet al te veel te vertellen. Niet iedereen is zich daar altijd bewust van. Vandaar ons advies.

Op het forum geldt in feite hetzelfde. En daar geldt een nog grotere voorzichtigheid aangezien het openbaar is. Soms trekken we daarom bepaalde grenzen, zoals ook in het topic over 'Bang voor een nieuwe relatie' gebeurde.

Dit topic wordt gesloten. Je kunt binnen alle subfora iets persoonlijks aankaarten uit jouw leven. Dit kan door een eigen topic te starten (zoals bijvoorbeeld een verzoek om gebed), maar ook door te reageren met je eigen verhaal binnen een bepaald topic. En overal is een luisterend oor en lezend oog te vinden.

Wees je bewust van wat je wel of niet vertelt. Je kunt iets aanduiden en vervolgens mensen vragen om via de mail/chat te reageren of meer uitleg te geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA899

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 13:11

CHRISTIANMATCH schreef:
ChristianMatch is een datingsite, maar ook een ontmoetingsplek voor christenen.

Op het forum en in de chatbox kun je met elkaar in gesprek gaan over alles wat je bezighoudt. Dat kan soms heel persoonlijk zijn en dat is prima. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je schrijft. De vraag is wel waar de grens ligt in wat je deelt. En wanneer een (openbaar) forum daar nog wel geschikt voor is en wanneer niet meer.

In het topic 'Bang voor een nieuwe relatie' heeft Roelof eea gedeeld uit zijn leven. Dat is geen probleem. Maar er wordt ook gereageerd op hetgeen hij schrijft en daar wordt het lastiger. Want dan gaat het niet meer om wat Roelof schrijft, maar wat de anderen ervan vinden. En of ze het eens zijn met elkaars reactie of niet. Binnen het genoemde topic wordt dit een op zichzelf staand topic en in dit geval lijkt ons dat niet wenselijk.
Daarom hebben wij daar een grens getrokken en aangegeven dat je in het vervolg beter privé naar hem toe kan reageren.

En dáár kan ik het helemaal mee eens zijn, iemand is zelf verantwoordelijk hoe of wat hij deelt.
Daarmee vraagt hij geen ongezouten oordelen.
Dan moet je inderdaad naar de persoon zelf gaan reageren, en níét openbaar gaan..
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 13:15

prachtig........erg mooi
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA899

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 13:23

PETRA373 schreef:
Voordeel van zoiets op een forum delen, is dat je ook veel meer reacties krijgt dan met iemand in een privé mail. Waar je vaak best wat aan hebt.

Moet het wel bemoedigend/opbouwend zijn... Anders denk ik dat het niet echt tof aanvoelt Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNS104

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 13:46

Ik kwam uit op Maria
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 13:58

Ubi caritas et amor, Deus ibi est - Waar goedheid en liefde is, daar is God.

Maurice Durufle - St. John's Choir.

http://www.youtube.com/watch?v=l1BTWCpEFRQ
Naar boven

Auteur Bericht
FLOOR151

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 14:33

PATRIES723 schreef:
Hier had ik het laatst met een (niet gelovige) vriendin, die nog niet zo lang geleden verlaten is door haar man over.
Ik ben inmiddels 3 jaar geleden gescheiden, en ben daar ook wel over heen.
En dan vraag je je zo langzamerhand af of je je weer zou kunnen open stellen voor een nieuwe relatie.

Na 12 jaar huwelijk, lief en leed delen en alles van de ander weten moet je ineens alleen verder.
Al die vertrouwde dingen die in een huwelijk horen zijn er niet meer en zal je in een nieuwe relatie opnieuw moeten opbouwen.
Dat kan mij letterlijk weleens bang maken. Want hoe leer je een ander weer te vertrouwen?

En dat gaat over hele basale, simpele dingen. Het letterlijk jezelf bloot geven. Het letterlijk jezelf weer opnieuw bloot geven.

Ik ben heel benieuwd of anderen dit herkennen, of er juist al door heen zijn gegaan in een nieuwe relatie! Lachende smiley

Een scheiding is bijzonder pijnlijk; zeker als er kinderen zijn betrokken. Deze scheiden immers mee....

Hoe je een scheiding ervaart en verwerkt zal voor elk persoon anders zijn en ook de omstandigheden en toedracht spelen hierin natuurlijk een rol.

Je zult jezelf weer moet hervinden; nee opnieuw uitvinden zelfs. Zolang je hier nog niet mee klaar bent is het aangaan van een nieuwe relatie eigenlijk geen optie. Het hangt uiteindelijk ook af van je karakter; in de basis is het loslaten. Maar dit tegelijkertijd wel een beetje het moeilijkste wat er is. Als mens zul je definitief veranderen denk ik. De een zal het geloof in de liefde verliezen; een ander niet.

Laatst aangepast door
FLOOR151
op zondag 3 augustus 2014, 15:44
Naar boven

Auteur Bericht
HANNS104

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 16:12

Als je ergens over opwindt ga je je er alleen nog maar meer aan storen .....als er bepaalde dingen zijn gebeurd worden andere dingen soms zo onbelangrijk ....... niet de kop in het zand steken maar er mee leren leven, we zijn nu eenmaal niet alleen.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNEEL767

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 16:22

PETRA373 schreef:
tja , oké geef toe word daar wel onzeker van, als iemand niet antwoord denk ik waarom niet? was het zo,n stomme mail? ha ha
ben ik nou d e enigtse die zoiets dan wel es denkt?
nou je bent dus niet de enige maak het ook mee zie je iemand haar profiel dat je aanspreekt en je stuurt een bericht heel gewoon zonder gekke dingen en dan hoop je dat ze zal reageren.nou niets dus dan denk ik oke lijkt me dus niet echt een christen.zegt mij al genoeg.
Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 16:38

Verdraagzaamheid of tolerantie is de ander in zijn waarde laten om wie hij is. Dat hoeft niet te betekenen dat je het met hem eens bent, zijn keuzes juist vindt of alles maar van de ander accepteert. Je kunt het totaal met hem oneens zijn, maar je laat de persoon in kwestie in zijn waarde. Verdraagzaamheid tussen mensen is goed en kan vaak beter. Verdraagzaamheid betekent ook dat de ander zich niet direct aangevallen moet voelen als er iets gezegd wordt over zijn gedrag of mening, helaas gaat het hier vaak fout.

Verdraagzaamheid betekent dus zeer zeker niet dat je alles maar hoeft te tolereren en te laten gebeuren. Er zijn grenzen aan tolerantie. Als belangen gaan conflicteren en de vrijheid van de ander aangetast wordt, moet er ingegrepen worden. Soms gaat die verdraagzaamheid te ver en wordt er niet ingegrepen. Een onlangs gehouden demonstratie waarbij anti-semitistische leuzen werden geroepen, vind ik te ver gaan. Er is een grens aan de vrijheid van meningsuiting en ook het recht op demonstreren wil niet zeggen dat je dan alles wat geroepen wordt maar moet accepteren.

Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 17:27

LYDIA899 schreef:
Moet het wel bemoedigend/opbouwend zijn... Anders denk ik dat het niet echt tof aanvoelt Engeltje smiley

Ik denk dat dit steeds de bedoeling is geweest, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 18:35

JOL252 schreef:
Ik denk dat dit steeds de bedoeling is geweest, toch?

Ja toch of zie ik het verkeerd ...
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 18:40

NATASCHA642 schreef:
Ja toch of zie ik het verkeerd ...

nee, ik denk dat je dat goed ziet en dat dat de intentie van een ieder is!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 19:53

Easy come...easy go....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 20:11

Vrijdag 18 Juli, Genesis 35: 21-29; Jakobs God.

Maarten Luther heeft eens gezegd, dat geloof vaak niet veel meer is dan getrooste twijfel. Daar kan Jakob van meepraten. Het leven heeft hem niet onberoerd gelaten. Het verlies van Rachel voelt hij elke dag. Met zijn heup gaat het niet goed. Het lopen wordt steeds moeilijker. Onder zijn zoons is de strijd om de macht en de zegen van vader al begonnen. Ruben, de oudste van Lea, heeft seks met Bilha, de slavin van Rachel.
Niet voor het plezier, maar puur om te laten zien, dat hij de komende man is. Jakob hoort het en gruwt ervan. Is dan niets meer heilig? Maar misschien denkt hij ook aan zichzelf, ruim twintig jaar terug in de tent van Isaak.
Via allerlei omzwervingen komt Jakob in Hebron bij zijn oude vader. Nog net op tijd, want kort daarna sterft de man. Wat zullen ze nog besproken hebben? Zal Jakob zich geëxcusserd hebben en gevraagd: had je het echt niet door? Over één ding zijn ze het eens: wij zijn en blijven vreemdelingen. Pelgrims op weg naar de stad van God. Gelukkig, God is niet alleen de God van Abraham, maar ook van Isaak. En zelfs van Jakob. Een troostvoller naam dan ‘God van Jakob’ is er niet.
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 20:27

SHANITA130 schreef:
Easy come...easy go....

Daar sla je de spijker op zijn kop......
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 20:33

NATASCHA642 schreef:
Daar sla je de spijker op zijn kop......

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 20:37

CORNEEL767 schreef:
nou je bent dus niet de enige maak het ook mee zie je iemand haar profiel dat je aanspreekt en je stuurt een bericht heel gewoon zonder gekke dingen en dan hoop je dat ze zal reageren.nou niets dus dan denk ik oke lijkt me dus niet echt een christen.zegt mij al genoeg.
Huilende smiley, smiley in tranen

Ik heb het ook meegemaakt dat je de stoute schoenen aantrek een mailtje stuurt en dan of niks terug krijgt of je krijgt terug sorry ik mail al met een ander dan zak je helemaal door de grond. Heb ik weer maar is logisch als je het goed bekijkt.

En als je mailt en opeens blijkt geblokkeerd te zijn en jezelf dan helemaal stom vinden en denken had ik niet beter niks kunnen zeggen dan eerlijk te zijn.... maar ja zegt meer over de ander denk ik dan zijn verlies maar leuk is anders ...zucht Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
NATASCHA642
op zondag 3 augustus 2014, 20:38
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 20:52

Om op het onderwerp terug te komen, het is idd. niet gemakkelijk om jezelf te hervinden na een breuk, persoonlijk nooit ondervonden betreft een scheiding maar het kan zelfs al behoorlijk pijnlijk zijn om in het prille begin te zien dat je afscheid moet nemen van iemand die je net begon te leren kennen en je die kriebels leek te hebben.
Misschien ervaart niet iedereen dat zo heftig als ik dat deed.

Gisteren zag ik op TV een portret over Gordon waarin hij het had over de relaties die hij heeft gehad en waar hij zich met heel zijn hebben en houden in stortte, daar herken ik mijzelf echt helemaal in! Lachende smiley Hij vertelde dat mensen om hem heen vaak aangeven hoe het dan wel moest waarop Gordon vertelde: "maar dan ben ik mezelf niet meer", hehe eindelijk iemand die het begrijpt! Lachende smiley
Het was een herhaling van eerder die ik ook heb gezien, maar hoe herkenbaar!
Ik beweer overigens niet dat een breuk bij sommigen niet pijnlijk is, maar de heftigheid is wel anders. En sommigen kunnen gemakkelijker kort daarna weer daten, maar niet bij mij.. Engeltje smiley

Je begrijpt misschien dat ik soms een half jaar deed over iemand heen te komen, maar het belangrijkste is misschien dat ik heb doorgezet ondanks de pijnlijke gevoelens.
Toen ik weer klaar was om af te spreken dacht ik, ik ga er voor, en als het anders loopt als ik hoop dan heb ik het in elk geval geprobeerd.
Je kunt ervoor kiezen om ondanks de herinneringen te zeggen, weet je wat, hoe het ook gaat lopen ik ga er weer voor want anders loop ik misschien wel een hele mooie man (vrouw) mis!
En dan heb je in elk geval gedaan wat in jouw vermogen ligt. Knipoog smiley

Vertrouwen komt wel als je aan jezelf werkt. Vertrouwen heeft denk ik ook heel veel te maken met hoe je er zelf in staat.
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 21:06

JANS221 schreef:
OK, dan begrijp ik je wat beter. Dan hebben we het over twee verschillende zaken. Ik bedoelde dat je op je profiel kunt aangeven waarom je voor CM gekozen hebt. Dit naar aanleiding van je vraag op dit topic. Op het forum kun je daar eventueel verder over praten en uitleggen waarom je hier zit. Omdat het forum zoals je schrijft inderdaad niet altijd uitnodigend is om daar verder over te praten, geef ik er zelf de voorkeur aan om dan verder via privé-mail of chat te praten. Vaak krijg je dan mooie gesprekken, waar het forum zich niet zo voor leent. Mijn ervaring is dat je mensen dan beter leert kennen en ergens verder over door kunt praten. En dat kan en gebeurt ook op CM.

Klopt, maar dat is een keuze die je maakt.
Ik herinner mij dat ik bewust op het forum schreef.

Je hebt gelijk dat je dat ook via profiel kan doen en een 1-op-1 gesprek kunt aangaan, maar dat vond ik voor mezelf in die tijd te lastig, zeker als ik die persoon enkel virtueel kende.
Op het forum vond ik meer diversiteit.

Daarom kan ik me indenken dat dit voor meer mensen geldt, mits er wel gelegenheid is om dit op het forum te doen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELOF140

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 21:07

vertrouwen komt te voet en gaat te paard...
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 21:10

ANNETTE050 schreef:
'kon'?????? 'werden'????
Helaas gebeurd het nu.
In en in triest.

Het viel mij ook op Annette, daarom dit topic.
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 21:13

CHRISTIANMATCH schreef:
ChristianMatch is een datingsite, maar ook een ontmoetingsplek voor christenen.

Op het forum en in de chatbox kun je met elkaar in gesprek gaan over alles wat je bezighoudt. Dat kan soms heel persoonlijk zijn en dat is prima. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je schrijft. De vraag is wel waar de grens ligt in wat je deelt. En wanneer een (openbaar) forum daar nog wel geschikt voor is en wanneer niet meer.

In het topic 'Bang voor een nieuwe relatie' heeft Roelof eea gedeeld uit zijn leven. Dat is geen probleem. Maar er wordt ook gereageerd op hetgeen hij schrijft en daar wordt het lastiger. Want dan gaat het niet meer om wat Roelof schrijft, maar wat de anderen ervan vinden. En of ze het eens zijn met elkaars reactie of niet. Binnen het genoemde topic wordt dit een op zichzelf staand topic en in dit geval lijkt ons dat niet wenselijk.
Daarom hebben wij daar een grens getrokken en aangegeven dat je in het vervolg beter privé naar hem toe kan reageren.

Mensen kennen je vaak niet persoonlijk en verder wat weet je nou eigenlijk over iemand? Dus ga niet gelijk roepen wat je te binnen schiet, denk ik dan..
Op de niet-oke knop heb ik nog nooit gedrukt, ik zou dat alleen doen in uiterste gevallen, misschien toch maar vaker doen dan.. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 21:16

LYDIA899 schreef:
En dáár kan ik het helemaal mee eens zijn, iemand is zelf verantwoordelijk hoe of wat hij deelt.
Daarmee vraagt hij geen ongezouten oordelen.
Dan moet je inderdaad naar de persoon zelf gaan reageren, en níét openbaar gaan..

Het lijkt mij nog harder overkomen als iemand zoiets als "je moet je ouders eren" pv naar iemand stuurt, Roelof deelde dat in vertrouwen en hoe daar op gereageerd werd dat is een voorbeeld van wat ik niet vind kunnen.
(Er staat ook geschreven "Vaders verbittert uw kinderen niet", maar daar hoor ik nooit wat over, je kunt daar wel op reageren maar in liefde, niet in wat iemand moet doen.. mijn mening).

Laatst aangepast door
FREEDOM687
op zondag 3 augustus 2014, 21:20
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 21:18

ROELOF140 schreef:

Herkenbaar...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 22:04

JOL252 schreef:
Ik moest even zoeken naar de betekenis van Pandora. Hier even wat info:

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pandora_%28mythologie%29

Interpretatie van de mythe

In het vroege christendom zagen de kerkvaders in het verhaal van Pandora's doos al heel gauw een pre-christelijke beeld van de Bijbelse zondeval: Pandora en Eva hadden allebei een zondige en ziekelijke nieuwsgierigheid gemeen, die de man, waarmee de gehele mensheid bedoeld wordt, noodlottig werd.

Deze uitleg kende ik niet en uiteraard was dit niet mijn bedoeling. Ik zag later dat de knipoog bij mijnopmerking er niet bij stond, een foutje van mij. Ik kreeg laatst een horloge en aan de binnenkant van het doosje stond Pandora. Het is mij uitgelegd, dat het betekent dat een cadeautje niet altijd is wat het lijkt, meer bedoelde ik niet en het is jammer dat er zo een negatieve betekenis achter schuil gaat. Mijn excuses, ik wist dat niet.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 22:38

Bij deze is er genoeg gezegd over Roelof en de manier waarop er gereageerd is.

Dus: Back on topic graag zonder opnieuw te beginnen over Roelof en het topic 'Bang voor nieuwe relatie'.
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: zondag 3 augustus 2014, 23:22

heerlijke dagje gehad, van middag met de honden en vriendin en vanavond eind fietsen met de dames en tuurlijk ijsje eten...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 4 augustus 2014, 00:01

JANS221 schreef:
nee, ik denk dat je dat goed ziet en dat dat de intentie van een ieder is!

Die van mij in ieder geval wel, dus mocht het anders op je zijn overgekomen Roelof, sorry daarvoor.

En ik denk dat van iedereen hier de intentie goed bedoeld was.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 4 augustus 2014, 00:03

ROELOF140 schreef:

Zet me tot nadenken die zin,
Hoe zou het komen dat opbouwen altijd zolang duurt, langzaam gaat
maar iets afbreken: zo gedaan

En waarom laten wij mensen soms negatieve dingen overheersen, bv je maakt tig leuke dingen op een dag mee, maar dat ene negatieve moment overheerst vaak je dag.

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5990 5991 5992 5993 5994 5995 5996 ... 6194 Volgende
Pagina 5993 van 6194