Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 17:42
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Doe is lief jij bij jou krijg je daar ook geen kans voor
heb thuis ook genoeg te doen maar veel te warm  |
De koelkast schoonmaken. Krijg je het niet warm.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 18:47
|
|
|
UDO409 schreef: | De koelkast schoonmaken. Krijg je het niet warm.
 |
Brrrr daar krijg ik het koud wees eens lief ja ben nog wel een heeeeel lief meisje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 19:27
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | Iedereen bedankt voor de felicitaties , via forum ,mail , foon en post .heb een hele gezellige dag gehad , erg verwend . maar zit nog wel een week in het feest ze zijn nog niet allemaal geweest .  |
late reactie, maar alsnog gefeliciteerd, een fijn jaar toegewenst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORNEEL767
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 20:06
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Woman,
Als je dit leest; ik vind het erg jammer dat je weg bent.
Kan je het nou echt niet uitmailen met de Redactie?
Is dat nou echt zó moeilijk? Ja, ik bedoel het goed, mijn toon is aardig en vragend.
Ik vind het eigenlijk zonde dat je er niet bent, je had, vond ik óók goede bijdragen....
Zegens,
S. | ik vond het ook wel jammer dat ze weg is,en weet niet de reden maar wat er wel in me naar boven kwam is bescherming. vraag me niet waarvoor dan dat kan ik niet zeggen .maar mijn reactie een paar terug op dit forum zegende ik haar ook met bescherming.dit kwam gewoon in me op en ik voelde dat ik dat moest doen.wat ik wel van haar vond is dat ze heel bijzonder is.echt apart gezet door Hem net als wij allemaal mag ik hopen.ik kan niet anders zeggen dat het een gevoel bij mij was meer niet.zo hebben sommige onder ons dat ook wel als ze iemand zien of tegenkomen op deze site en ja dat gevoel kan divers zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 20:37
|
|
|
Zondag 27 Juli, Richteren 4: 1-10; Een man is ook maar een mens.
Waarom wil Barak per so dat Debora met hem mee gaat? Dat maakt geen sterke indruk. De man is toch geen kind meer? Nee, dat is hij zeker niet. Maar de vijand tegen wie Barak moet optrekken, beschikt over maar liefst 900 ijzeren strijdwagens. Barak beseft dat er voor hem geen beginnen aan is, tenzij God zelf aan de spits treedt. Alleen dan is hij bereid het slagveld in te gaan. Daarom wil hij Debora mee hebben. Omdat hij haar kent als een profetes van God, die altijd heel goed aanvoelt wat de wil van God is. Daardoor had Debora is het noorden van Israël ook een positie gekregen van rechtspreker en nu ook van richteres. Barak beseft: er moet iemand biddend achter me staan. Iemand met visie en geloof. Ook mannen zijn maar mensen. Ook hun kracht is heel beperkt. Dat heeft Barak heel goed begrepen. Met onze macht is het niets gedaan. Jezus zegt later: ‘Zonder Mij kunt gij niets doen!’ Daarom wil Barak niets beginnen zonder de steun en de hulp van Debora. Omdat hij niets zonder God wil doen. Dat daarmee de eer van de overwinning wel eens in vrouwenhanden kan vallen, is niet iets waarover Barak zich ooit zal hoeven te schamen. Wij ook niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 20:43
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Wat gezellig voor jullie, twee logés
 |
ja dochter en schoonzoon, gezellig...geen bedjes vandaag gevonden , morgen samen met dochter kijken... wel heerlijk gewandeled in de blauwe kamer, in wageningen. tussen de wilde paarden, met veulens ja en stelletje steigerde...prachtig, zo ervan genoten.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 00:10
|
|
|
Wees niet bang voor nieuwe ideeën, maar voor oude. Want zij remmen jou af op je weg voorwaarts.
(Oef!!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 00:13
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Wees niet bang voor nieuwe ideeën, maar voor oude. Want zij remmen jou af op je weg voorwaarts.
(Oef!!!) |
echt een mooie........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 00:35
|
|
|
PETRA373 schreef: | late reactie, maar alsnog gefeliciteerd, een fijn jaar toe gewenst  |
dank je wel dames .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 00:52
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | Iedereen bedankt voor de felicitaties , via forum ,mail , foon en post .heb een hele gezellige dag gehad , erg verwend . maar zit nog wel een week in het feest ze zijn nog niet allemaal geweest .  |
Een hele week jarig zijn....hoe leuk is dat!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 07:47
|
|
|
Elke moment... Weet ik... U bent.... Zo dicht bij mij... Dit maakt mij zo vrij...
Al gebeuren zoveel... Al begrijpt mijn ziel U niet... Al zit ik zo in verdriet... Ik weet... U verlaat mij niet....
De dagen... Vergaan... De liefde tussen.. U en mij blijven bestaan...
Als een woestijn roos... Zal ik bloeien.... Als een Waterlelie ... De schoonheid in mij... Als de wind... Zal ik verder gaan... In stilte en stormen...
Ik weet..... U bent elk moment erbij...... U houdt van mij... U houdt van ieder... Hij houdt... Ook van jou....
God is liefde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 07:50
|
|
|
Hey...Trijnie, beter laat dan nooit....gefeliciteerd dame....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 08:01
|
|
|
De bel gaat in de middag.....staat iemand met gebak voor mijn neus...Limburgse vlaai.....zomaar met de woorden wij vinden jou lief........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 08:11
|
|
|
Varkentje en koekjes.........
Ik wil wat leuks laten zien, alleen.....krijgt het niet voor elkaar nog
Laatst aangepast door
|
ZWALUWTJE610
|
op woensdag 13 augustus 2014, 08:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 08:56
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | ja dochter en schoonzoon, gezellig...geen bedjes vandaag gevonden , morgen samen met dochter kijken... wel heerlijk gewandeled in de blauwe kamer, in wageningen. tussen de wilde paarden, met veulens ja en stelletje steigerde...prachtig, zo ervan genoten....... |
Gezellig voor je!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PHIL467
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 10:05
|
|
|
SHANITA130 schreef: | In hoeverre mag de vijand/boze aandacht krijgen binnen het geloof, en dus ook binnen een relatie zonder dat het ongezond wordt?
Toen ik pas tot geloof kwam, en er werd mij uitgelegd, hoe het christelijk geloof in mekaar steekt, toen dacht ik echt van nu kan ik eindelijk plaatsen waar het kwaad vandaan komt.
Anders wordt het mijns inziens als er te pas en te onpas echt overal, bij elk negatief ding(etje), de vijand erbij wordt gehaald. Dan denk ik, ja dan kan je aan de gang blijven, overal de vijand bij halen. Waar blijft dan de eigen verantwoording?
Kunnen we niet veel beter praten over wat Gód wil? Men kan ook zeggen als je ruzie hebt, dat God niet wil dat de relatie kapot gaat...
(ik heb het verkort voor de leesbaarheid) |
Ja, een hele belangrijke bijna fundamentele vraag. Ik denk praktisch gezien dat wanneer het negatieve je zodanig in beslag neemt dat je het niet meer kunt loslaten, je geen aandacht meer hebt voor het Goede, waardoor je weer van God verwijderd zou kunnen raken.
Maar je mag het kwade ook weer niet negeren. Het zoekt elke keer weer naar nieuwe wegen om binnen te dringen in ons hart. Soms gaat het zelfs zover dat wij denken het Goede te doen terwijl het tegenovergestelde het geval is. We zullen dus waakzaam moeten zijn en ons bij sommige dingen moeten afvragen of het voldoet aan God's Wil.
Pas wanneer wij bekeerd zijn en een Nieuw Hart hebben ontvangen weten wij dat God ons leidt in de dingen die wij doen.
We moeten ons dus in zoverre niet met het negatieve bezighouden, dat we het niet los (kunnen) laten. Altijd verbonden blijven met het Hier en Nu.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 10:12
|
|
|
Vanmiddag naar de film met z'n drietjes en daarna nog ff wat drinken in de stad heb er zin aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 17:13
|
|
|
Ik krijg het maar niet uit mijn hoofd, de situatie met de Yezidi's die opgejaagd worden, bedreigd, vermoord, de meisjes en vrouwen verkocht op de slavenmarkt... en noem alle gruwelijkheden maar op... we zien het langskomen elke dag in het nieuws... Om een stukje rust te vinden sla je dan je bijbel soms open ... maar dan stuit ik op een gedeelte in 1 Samuel, het 15e hoofdstuk ... waar ik dus niet rustig van word want lees een situatie als bij de Yezidi's en verbijstering slaat toe.
Zelf merk ik dat ik moeite heb als ik de beelden zie en de nieuwsberichten hoor uit Irak en Syrie, dan kan ik er even niets mee als ik dit lees:
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=1+Samuel+15&id42=1&id18=1&id47=1&id35=1&l=nl&set=10
Het is een hele lap tekst dus ik zet voor het gemak uit de hele context de tekst neer waar ik over struikelde:
"3 Ga nu heen, en versla Amalek, en sla alles wat hij heeft met de ban. Spaar hem niet, maar dood hen van man tot vrouw, van kind tot zuigeling, van rund tot schaap, en van kameel tot ezel."
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 13 augustus 2014, 17:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORNEEL767
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 17:41
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik krijg het maar niet uit mijn hoofd, de situatie met de Yezidi's die opgejaagd worden, bedreigd, vermoord, de meisjes en vrouwen verkocht op de slavenmarkt... en noem alle gruwelijkheden maar op... we zien het langskomen elke dag in het nieuws... Om een stukje rust te vinden sla je dan je bijbel soms open ... maar dan stuit ik op een gedeelte in 1 Samuel, het 15e hoofdstuk ... waar ik dus niet rustig van word want lees een situatie als bij de Yezidi's en verbijstering slaat toe.
Zelf merk ik dat ik moeite heb als ik de beelden zie en de nieuwsberichten hoor uit Irak en Syrie, dan kan ik er even niets mee als ik dit lees:
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=1+Samuel+15&id42=1&id18=1&id47=1&id35=1&l=nl&set=10
Het is een hele lap tekst dus ik zet voor het gemak uit de hele context de tekst neer waar ik over struikelde:
"3 Ga nu heen, en versla Amalek, en sla alles wat hij heeft met de ban. Spaar hem niet, maar dood hen van man tot vrouw, van kind tot zuigeling, van rund tot schaap, en van kameel tot ezel." | hoi in het kort zo een reactie jol.als ik het goed begrijp krijgt israel dus de opdracht om amalek te doden alles.volgens mij headden ze dat dus niet gedaan.ze hadden God dus niet gehoorzaamd.nu was amalek de vijand van het volk van israel.ergens anders ik weet niet zo gauw waar staat geschreven dat dat volk { niet israel zelf }maar in ieder geval de vijand van Israel hun een doorn zullen zijn en dat ze daar last van zullen blijven houden zo moeten we in ons eigen leven ook defintief afrekenenmet de zondes doen we dat niet dan blijft het dooretteren en gaan we eraan onderdoor.dus ik denk dat je het niet zo kan zien dat die isis die opdracht uitvoert waar je het over hebt .israel had toen in die tijd van samuel God moeten gehoorzamen en dat hadden ze niet gedaan.het ging ook en gaat ook om alle afgoderij te vernietigen uit te roeien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORNEEL767
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 17:44
|
|
|
CORNEEL767 schreef: | hoi in het kort zo een reactie jol.als ik het goed begrijp krijgt israel dus de opdracht om amalek te doden alles.volgens mij headden ze dat dus niet gedaan.ze hadden God dus niet gehoorzaamd.nu was amalek de vijand van het volk van israel.ergens anders ik weet niet zo gauw waar staat geschreven dat dat volk { niet israel zelf }maar in ieder geval de vijand van Israel hun een doorn zullen zijn en dat ze daar last van zullen blijven houden zo moeten we in ons eigen leven ook defintief afrekenenmet de zondes doen we dat niet dan blijft het dooretteren en gaan we eraan onderdoor.dus ik denk dat je het niet zo kan zien dat die isis die opdracht uitvoert waar je het over hebt .israel had toen in die tijd van samuel God moeten gehoorzamen en dat hadden ze niet gedaan.het ging ook en gaat ook om alle afgoderij te vernietigen uit te roeien. | er is ook maar 1 weg en 1 waarheid en het eeuwige leven.dus die andere wegen kunnen niet het kan wel maar die zullen uiteindelijk allemaal ergens naar toe leiden maar niet naar het eeuwige leven of zouden we kunnen schipperen met Zijn Woord?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 17:50
|
|
|
Verkouden.... op 13 augustus....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 17:56
|
|
|
UDO409 schreef: | Verkouden.... op 13 augustus....
 |
Koelkast schoon gemaakt???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 18:14
|
|
|
CORNEEL767 schreef: | hoi in het kort zo een reactie jol.als ik het goed begrijp krijgt israel dus de opdracht om amalek te doden alles.volgens mij headden ze dat dus niet gedaan.ze hadden God dus niet gehoorzaamd.nu was amalek de vijand van het volk van israel.ergens anders ik weet niet zo gauw waar staat geschreven dat dat volk { niet israel zelf }maar in ieder geval de vijand van Israel hun een doorn zullen zijn en dat ze daar last van zullen blijven houden zo moeten we in ons eigen leven ook defintief afrekenenmet de zondes doen we dat niet dan blijft het dooretteren en gaan we eraan onderdoor.dus ik denk dat je het niet zo kan zien dat die isis die opdracht uitvoert waar je het over hebt .israel had toen in die tijd van samuel God moeten gehoorzamen en dat hadden ze niet gedaan.het ging ook en gaat ook om alle afgoderij te vernietigen uit te roeien. |
Dankjewel voor je reactie... maar je haalt er naar mijn idee van alles bij. Het gaat over een volk wat uitgeroeid wordt, baby's, kinderen, bange mannen en vrouwen... Ik begrijp dat het bij de Amelekieten nog een rekening was die God had onthouden en het een wraakactie werd op hen voor wat ze Israël hadden aangedaan... maar als ik dan de beelden van vandaag zie kunnen die naadloos op vroeger worden gelegd. Inclusief het afgehakte hoofd van Agag, door Samuël.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 13 augustus 2014, 18:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 18:35
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik krijg het maar niet uit mijn hoofd, de situatie met de Yezidi's die opgejaagd worden, bedreigd, vermoord, de meisjes en vrouwen verkocht op de slavenmarkt... en noem alle gruwelijkheden maar op... we zien het langskomen elke dag in het nieuws... Om een stukje rust te vinden sla je dan je bijbel soms open ... maar dan stuit ik op een gedeelte in 1 Samuel, het 15e hoofdstuk ... waar ik dus niet rustig van word want lees een situatie als bij de Yezidi's en verbijstering slaat toe.
"3 Ga nu heen, en versla Amalek, en sla alles wat hij heeft met de ban. Spaar hem niet, maar dood hen van man tot vrouw, van kind tot zuigeling, van rund tot schaap, en van kameel tot ezel." |
Ja, als je die zin zo leest, is het een afschuwelijke opdracht. Ik heb ook moeite met die lastige verhalen in het Oude Testament. Je wilt ze liever niet lezen. Misschien moet je ze zo ook niet lezen….
De mensen toen hadden ook wel een ander Godsbeeld dan de meeste van ons nu hebben. Ze schoven God wel het e.e.a. in de schoenen, waarvan je je af kan vragen of dat echt zo was. Kwaad, wraak, vergelding etc. dat je zelf begaat, kun je natuurlijk afdoen als de wil van God. De kruistochten uit later tijden zijn ook gehouden in naam van God. En God zag…...en het was niet goed!
Ik lees ze meer als verhalen hoe mensen zich God voorstelden. Dat beeld verschuift in de tijd en blijft aan verandering onderhevig. Je ziet een ontwikkeling in het Godsbeeld. De profeten hadden al een heel anders godsbeeld en leverden ook kritiek op het idee dat God een stammengod was en dat alles en iedereen daarbuiten uitgeroeid moest worden. Zij zagen God al meer als een God voor alle volken.
De verhalen in het Oude testament zijn allereerst geloofsgeschiedenis. God openbaart zich in de geschiedenis en gaat met ons op weg, hij bevrijdt en redt ons. Dat zie je telkens weer terugkomen in de verhalen. Zie het niet als een historisch verslag van feiten, zoals wij westerlingen gewend zijn om te schrijven en te lezen. De oosterling veroorloofde zich veel meer vrijheid om in verhalen uit te drukken wat hij bedoelde en beleefde. Zoek naar de betekenis, lees het als verkondiging!
Maar..... als je het anders wil lezen: Het woord wraak in de Bijbel is ook wel iets anders als waar wij aan denken bij wraak. Als je God ziet als een God van wraak, dan gaat het wel over eerlijke vergelding, over het rechtzetten van iets. Dat is aan God. God doet recht aan hen die kwaad aangedaan is, hij staat aan de kant van het goede/de goeden. Daar zit ook iets moois in, als ons onrecht aangedaan is, mogen wij dat loslaten en aan God geven. De opdracht uit jouw aangehaalde vers is afschuwelijk, maar het is wel een reactie (toegeschreven aan God) op datgene wat de Amelekieten gedaan hebben, zie vers 2: Ik ben niet vergeten wat Amelek Israël heeft aangedaan, nl. het heeft Israël de weg versperd bij zijn uittocht uit Egypte. God komt dus op voor degene die onrecht aan gedaan is. In die zin is er dus een groot verschil tussen datgene wat de Amelekieten aan gedaan werd en dat wat nu de Yezidi’s treft.
Het blijft moeilijk…………Ik heb een poging gedaan…………..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 18:38
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Koelkast schoon gemaakt???
 |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 19:07
|
|
|
Hahahaha ....even uitproberen die matjes....eerst de bedjes.....oeps kon er bijna niet meer eruit komen......schik dat wij hebben, hey kijk eens dubbel matje zei, hoe zou dat liggen...? Yep op de grond in de winkel en uit geprobeerd.........dan komt een meneer voor bij...die ligt in een deuk en knikt vriendelijk toe.....zeg ik tegen mij dochter die man wilt ook proberen, kijken we elkaar aan....juist lachen..... Nu ff met de honden aan de wandel......en dan heeft dit vrouwtje......genoeg gehad vandaag...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 20:16
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Koelkast schoon gemaakt???
 |
ik denk het ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 20:17
|
|
|
UDO409 schreef: | Verkouden.... op 13 augustus....
 |
Dat krijg je ervan als je niet lief genoeg ben he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 20:26
|
|
|
Maandag 28 Juli, Richteren 4: 11-24; De hand van een vrouw.
Als God voor je uit gaat, hoef je voor geen enkel gevecht bang te zijn. Zelfs niet voor Sisera met zijn ijzeren strijdwagens. Plotseling breekt er een kolossaal noodweer uit (5:21) waardoor de beek Kison, waar Sisera zijn opwachting maakt, overvol raakt en de grond verandert in een grote modderpoel. Aan ijzeren strijdwagens heb je dan niets meer, want die lopen overal vast. Hij verlaat daarom snel zijn strijdwagen en vlucht te voet richting de familie van Cheber, niet ver van het strijdtoneel. Daar haalt Jaël hem ogenschijnlijk vriendelijk in haar tent. Maar als de man slaapt, slaat ze een houten pin dwars door zijn hoofd. Heeft Jaël gehoord van wreedheden van de man of heeft zij misschien ook zelf daar onder geleden? Hoe dan ook, als Barak hijgend komt aanlopen, is alles al gebeurd. Zo gaat het heel vaak. Als het erop aan komt doet God zelf het beslissende. Niet via en mannenhand, maar via een vrouwenhand. Hier via een eenvoudige vrouw als Jaël. Zoiets had Debora al gezegd. Goed, dat Barak haar had meegenomen. De God van Debora heeft hem niet teleurgesteld.
|
|
Naar boven |
|
|