Auteur |
Bericht |
|
DENISE632
|
|
Geplaatst: donderdag 18 december 2014, 16:42
|
|
|
FREEDOM687 schreef: | "Want hoop kan zich door teleurstelling muteren in wanhoop."
Mooi gezegd Denise!
Mijn kreet van de week  |
mijn dank voor het compliment dat je dit mooi gezegd vind.
Ciao ciao
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: donderdag 18 december 2014, 17:29
|
|
|
Foutje
Gr Marenth
Laatst aangepast door
|
MARENTH030
|
op donderdag 18 december 2014, 19:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: donderdag 18 december 2014, 19:24
|
|
|
Wilde graag dit nummer plaatsen. Dierbare herinnering voor mij. Weet dat de D dubbel geplaatst is.
DEEP PURPLE - Soldier Of Fortune.
http://youtu.be/bESFXfJFsr0
Gr Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 18 december 2014, 19:40
|
|
|
MARENTH030 schreef: | Wilde graag dit nummer plaatsen. Dierbare herinnering voor mij. Weet dat de D dubbel geplaatst is.
DEEP PURPLE - Soldier Of Fortune.
http://youtu.be/bESFXfJFsr0
Gr Marenth. |
Ik denk dat dit wel mag van de CM-redactie, Marenth!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNE614
|
|
Geplaatst: donderdag 18 december 2014, 21:17
|
|
|
DOI143 schreef: | Gezellig hoor! Had me graag aangemeld, maar helaas is t iets te ver voor mij en mn kids zijn dat weekend bij mij. Voor jullie alvast veel plezier! |
Ja, kan ik me voorstellen. Je woont inderdaad heel erg ver weg.
Jammer. Misschien zelf iets organiseren? Ik wil je wel wat tips geven hoe wij het aangepakt hebben. Dan mail je me maar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NEW261
|
|
Geplaatst: donderdag 18 december 2014, 22:49
|
|
|
Waarschijnlijk is dit de enige keer dat ik op dit topic reageer, want ik haat klagen. Verhuis naar Syrië en je hebt geen enkel recht van klagen over het weer of het ontbreken van gezelligheid. Maaarrrr waarom ik dan tóch reageer? Omdat ik het thema 'waar is de gezelligheid' herken van funkyfish, een andere christelijke datingsite waar ik pas lid van was. Ook daar merkte ik dat de fut eruit lijkt te zijn: Een chat waarin niks meer gebeurd, steeds minder uitjes die georganiseerd werden, en mensen die eerder jaren lang lid waren bleken opeens verdwenen te zijn. Ik weet niet waar dat aan ligt. Ik hóóp dat het ligt aan het feit dat we met z'n allen de meerwaarde inzien van face to face contact, en liever reallife daten e.d.. Misschien zijn datingsites wel gewoon "uit". Het zou ook kunnen liggen aan de grote populariteit van social media; communitysites die niet zo bekend zijn óf een specifieke doelgroep hebben leggen het al snel af tegen Facebook. Waarom christelijke datingsites zo teruglopen komt denk ik door de grote nadruk op het "hokjesdenken". Jonge christenen zitten volop in de wereld, áls ze al online gaan daten kiezen de meesten eerder lexa.nl uit ofzo. Op christelijke datingsites kun je selecteren op kerk en denominatie: dat is niet meer van deze tijd. Daarnaast zijn iig CM en FF qua lay-out en werking hopeloos verouderd, het nodigt niet uit als je facebook of twitter of instagram gewend bent. Een forum om te discussiëren is bijvoorbeeld écht antiek ;) Zomaar wat gedachten die bij mij langskomen. Maar wees dus niet verbaasd bij wat je ervaart, het is een breder proces denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARNIX326
|
|
Geplaatst: donderdag 18 december 2014, 23:51
|
|
|
DENISE632 schreef: | Ontspan en geniet van de vriendschappen die je hebt, onvoorwaardelijk, en zonder te veel verwachtingen. Althans is dit zoals ik dat zie.
|
Dank je voor dit advies, daar kan ik wat mee.
DENISE632 schreef: | Want hoop kan zich door teleurstelling muteren in wanhoop. In wanhoop kan een mens nu eenmaal niet helder nadenken en maakt men soms rare bokkensprongen.
|
Maak je geen zorgen, zo wanhopig ben ik niet. Heb m'n leven op de rails maatschappelijk gezien. En heb in de liefde m'n 'kansen' ook wel gehad hoor. Maar ik heb oprecht willen blijven en daardoor bepaalde keuzes moeten maken.
Wellicht heb ik over de openingspost niet lang genoeg nagedacht en heeft die jou (en anderen) op bepaalde ideeen gebracht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 december 2014, 00:09
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik denk dat dit wel mag van de CM-redactie, Marenth!
 |
Niets vernomen Jans Doet mij goed.
Gr Marenth.
Laatst aangepast door
|
MARENTH030
|
op vrijdag 19 december 2014, 00:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARA635
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 december 2014, 08:13
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik denk dat dit wel mag van de CM-redactie, Marenth!
 |
ben je fan van deep purple?
dan zou je zeker naar blackmore's night kunnen luisteren...
richtie blackbore ex-gitarist van deep purple ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 december 2014, 14:13
|
|
|
NEW261 schreef: | Waarschijnlijk is dit de enige keer dat ik op dit topic reageer, want ik haat klagen. Verhuis naar Syrië en je hebt geen enkel recht van klagen over het weer of het ontbreken van gezelligheid. Maaarrrr waarom ik dan tóch reageer? Omdat ik het thema 'waar is de gezelligheid' herken van funkyfish, een andere christelijke datingsite waar ik pas lid van was. Ook daar merkte ik dat de fut eruit lijkt te zijn: Een chat waarin niks meer gebeurd, steeds minder uitjes die georganiseerd werden, en mensen die eerder jaren lang lid waren bleken opeens verdwenen te zijn. Ik weet niet waar dat aan ligt. Ik hóóp dat het ligt aan het feit dat we met z'n allen de meerwaarde inzien van face to face contact, en liever reallife daten e.d.. Misschien zijn datingsites wel gewoon "uit". Het zou ook kunnen liggen aan de grote populariteit van social media; communitysites die niet zo bekend zijn óf een specifieke doelgroep hebben leggen het al snel af tegen Facebook. Waarom christelijke datingsites zo teruglopen komt denk ik door de grote nadruk op het "hokjesdenken". Jonge christenen zitten volop in de wereld, áls ze al online gaan daten kiezen de meesten eerder lexa.nl uit ofzo. Op christelijke datingsites kun je selecteren op kerk en denominatie: dat is niet meer van deze tijd. Daarnaast zijn iig CM en FF qua lay-out en werking hopeloos verouderd, het nodigt niet uit als je facebook of twitter of instagram gewend bent. Een forum om te discussiëren is bijvoorbeeld écht antiek ;) Zomaar wat gedachten die bij mij langskomen. Maar wees dus niet verbaasd bij wat je ervaart, het is een breder proces denk ik. |
Nogmaals dus: Dank je wel voor je reactie! Goed om het ook eens van een heel andere kant te horen.
Wij verbazen ons inderdaad niet over het proces dat al een tijdje gaande is en denken inderdaad dat het breder getrokken kan worden.
Qua uitjes gebeurt hier nog wel eea. ChristianMatch organiseert diverse keren per jaar uitjes, die enthousiast bezocht worden. De reacties zijn achteraf ook vrijwel altijd positief. Daarnaast zijn er onderling ook initiatieven. Misschien wat minder dan vroeger, maar het gebeurt nog wel.
Wij geloven niet dat datingsites 'uit' zijn. Het blijft een makkelijk en prettig middel om in contact met anderen te komen. Juist in deze tijd waarin internet zo'n groot medium is en lang niet alle christenen meer volop betrokken zijn bij een kerk bijvoorbeeld. Meer gerichte PR is wel een ding waar wij ook steeds weer onze weg in zoeken. En daarbij komt dat de concurrentie ook een stuk groter is geworden.
De invloed van social media moet inderdaad niet onderschat worden. Zo'n 10 jaar geleden was dat er niet of nauwelijks.
Wat betreft het 'hokjesdenken': er is een groep christenen (zowel jong als ouder) die daar in deze tijd veel minder mee hebben. Zij zullen inderdaad moeite hebben met vragen naar een denominatie e.d. Een andere groep christenen vindt dit nog steeds juist wél prettig om te weten. Het is in ieder geval goed om dit mee te nemen als we de nieuwe site gaan maken. En dat geldt ook voor jouw opmerkingen rondom functionaliteit en lay-out.
Of een forum antiek is, is de vraag. Het is wel een begrip uit de oudheid, maar of het daarmee ook achterhaald is? Wij zien de meerwaarde er voorlopig nog wel van in. En we zoeken ook naar moderne middelen om het levendig te houden. Mocht je nog goede ideeën hebben: we houden ons zeker aanbevolen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 december 2014, 14:13
|
|
|
NEW261 schreef: | Waarschijnlijk is dit de enige keer dat ik op dit topic reageer, want ik haat klagen. Verhuis naar Syrië en je hebt geen enkel recht van klagen over het weer of het ontbreken van gezelligheid. Maaarrrr waarom ik dan tóch reageer? Omdat ik het thema \'waar is de gezelligheid\' herken van funkyfish, een andere christelijke datingsite waar ik pas lid van was. Ook daar merkte ik dat de fut eruit lijkt te zijn: Een chat waarin niks meer gebeurd, steeds minder uitjes die georganiseerd werden, en mensen die eerder jaren lang lid waren bleken opeens verdwenen te zijn. Ik weet niet waar dat aan ligt. Ik hóóp dat het ligt aan het feit dat we met z\'n allen de meerwaarde inzien van face to face contact, en liever reallife daten e.d.. Misschien zijn datingsites wel gewoon \"uit\". Het zou ook kunnen liggen aan de grote populariteit van social media; communitysites die niet zo bekend zijn óf een specifieke doelgroep hebben leggen het al snel af tegen Facebook. Waarom christelijke datingsites zo teruglopen komt denk ik door de grote nadruk op het \"hokjesdenken\". Jonge christenen zitten volop in de wereld, áls ze al online gaan daten kiezen de meesten eerder lexa.nl uit ofzo. Op christelijke datingsites kun je selecteren op kerk en denominatie: dat is niet meer van deze tijd. Daarnaast zijn iig CM en FF qua lay-out en werking hopeloos verouderd, het nodigt niet uit als je facebook of twitter of instagram gewend bent. Een forum om te discussiëren is bijvoorbeeld écht antiek ;) Zomaar wat gedachten die bij mij langskomen. Maar wees dus niet verbaasd bij wat je ervaart, het is een breder proces denk ik. |
Dank je wel voor je reactie! Goed om het ook eens van een heel andere kant te horen. In het topic 'Waar is de gezelligheid gebleven??' een uitgebreidere reactie, omdat dat topic zich er beter voor leent.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 19 december 2014, 14:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 december 2014, 16:01
|
|
|
MARA635 schreef: | ben je fan van deep purple?
dan zou je zeker naar blackmore's night kunnen luisteren...
richtie blackbore ex-gitarist van deep purple ... |
Met dit muzikaal ABC denk ik weer terug aan een periode, waar in ik jonger was. Voor mij nostalgie, deze nummers met mooie herinneringen. Soldier of Fortune en Child In Time. Bedankt voor de tip, ga ik zeker een keertje beluisteren.
Gr Marenth.
Laatst aangepast door
|
MARENTH030
|
op vrijdag 19 december 2014, 16:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARA635
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 december 2014, 22:01
|
|
|
MARENTH030 schreef: | Met dit muzikaal ABC denk ik weer terug aan een periode, waar in ik jonger was. Voor mij nostalgie, deze nummers met mooie herinneringen. Soldier of Fortune en Child In Time. Bedankt voor de tip, ga ik zeker een keertje beluisteren.
Gr Marenth. |
Dan heb ik nog een tip:
Blackmore's Rainbow
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 december 2014, 07:01
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 december 2014, 19:32
|
|
|
MARA635 schreef: | Dan heb ik nog een tip:
Blackmore's Rainbow |
Dank je wel Mara voor deze tip. Inmiddels beide nummers onderstaand beluisterd. Ritchie Blackmore's Rainbow. BLACKMORE'S NIGHT CARRY ON JON.
Prachtig deze nummers.
Gr Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARA635
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 december 2014, 21:13
|
|
|
MARENTH030 schreef: | Dank je wel Mara voor deze tip. Inmiddels beide nummers onderstaand beluisterd. Ritchie Blackmore's Rainbow. BLACKMORE'S NIGHT CARRY ON JON.
Prachtig deze nummers.
Gr Marenth. |
via mp3rocket kan je alle muziek van blackmore downloaden
ook allerlei andere muziek...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHNNY967
|
|
Geplaatst: zondag 21 december 2014, 20:27
|
|
|
geliefde broeders en zusters,wie van u wil er in almere mee helpen op straten en pleinen te gaan evangeliseren?donderdags van 19,00 tot 21,30 uur.zaterdags van 13,00 tot 18,30 uur.zondags van 13,30 tot 18,30
- Persoonlijke gegevens verwijderd. Deze mogen niet geplaatst worden op het forum -
Voor een reactie mailen naar JOHNNY967.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 22 december 2014, 11:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: zondag 21 december 2014, 22:16
|
|
|
Levensadem,
Het leven is een mysterie, aanvaard het, Het leven is droefheid, overwin ze, Het leven is een lofzang, zing hem, Het leven is een strijd, neem hem aan, Het leven is het leven, bescherm het.
Bron: “Le souffle de Vie”
Gr Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: zondag 21 december 2014, 22:22
|
|
|
Op weg naar de wijsheid is de eerste stap stilte; de tweede luisteren; de derde onthouden; de vierde oefenen; de vijfde onderwijzen aan anderen.
Dichter en filosoof, Solomon Ibn Gabirol.
Gr Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 22 december 2014, 06:58
|
|
|
Weet hoe je date:
- Ruim je troep op (rond je vorige relatie goed en correct af) want een ander breekt zijn benen erover. - Wees duidelijk (communiceer en praat). - Geen ouwe koeien problematiseren (over de keuzes die een ander in zijn of haar leven heeft gemaakt mag je vragen stellen maar geen oordeel uitspreken). - Angst is een killer (reken af met spoken die niet bestaan). - Geef jezelf en de ander een eerlijke kans. en misschien ook een hele belangrijke: - GROW UP 
Veel dank.
Liefs, Jol
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 22 december 2014, 07:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 22 december 2014, 11:45
|
|
|
Ik vergeet er een discussievraag bij te stellen maar het is ook een oproep cq uitnodiging die voortkomt uit minder prettige ervaringen binnen CM dus lastig op te reageren.
Maar hoe kijken jullie hier tegenaan?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 22 december 2014, 12:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOUISE539
|
|
Geplaatst: maandag 22 december 2014, 15:27
|
|
|
Vind het jammer dat mannen zo spastisch reageren als je ze een berichtje of een knipoog stuurt, als je niet met elkaar 'praat' hoe kan je de ander dan leren kennen? En praten is nog geen daten, je merkt gauw genoeg of het iets is of niet...beetje relaxed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLORIA980
|
|
Geplaatst: maandag 22 december 2014, 16:40
|
|
|
LOUISE539 schreef: | Vind het jammer dat mannen zo spastisch reageren als je ze een berichtje of een knipoog stuurt, als je niet met elkaar 'praat' hoe kan je de ander dan leren kennen? En praten is nog geen daten, je merkt gauw genoeg of het iets is of niet...beetje relaxed  |
Zo vind ik het jammer dat mannen niet reageren op je als je ouder bent... Waarom zou de man perse ouder moeten zijn?? Ik kreeg pas ergens -niet hier- een reactie van een man van in de 70! Hij zei doodleuk: ik zoek een jonge vrouw, want daar blijf ik jong bij!! Tssss, nou ik ben niet zo'n aparte vrouw die een man wil die meer dan 30 jaar ouder is hoor.... (er zijn er idd die dat niet erg vinden!!) Verder: idd, niet hebben over vroegere relaties...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 22 december 2014, 16:48
|
|
|
LOUISE539 schreef: | Vind het jammer dat mannen zo spastisch reageren als je ze een berichtje of een knipoog stuurt, als je niet met elkaar 'praat' hoe kan je de ander dan leren kennen? En praten is nog geen daten, je merkt gauw genoeg of het iets is of niet...beetje relaxed  |
Het is zelfs gewoon een beleefdheid wel even terug te mailen. Doet helemaal geen pijn.
|
|
Naar boven |
|
|