| Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: donderdag 26 februari 2015, 23:44
|
|
|
|
Hij is het gelukkigst, of hij nu koning is of boer, die in zijn eigen huis vrede vindt.
Goethe.
Gr Marenth.
Laatst aangepast door
|
MARENTH030
|
op donderdag 26 februari 2015, 23:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELOF140
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 februari 2015, 15:15
|
|
|
|
ik schijn dan wel aardig met kinderen op te kunnen schieten, maar van mezelf hoef ik ze niet te hebben. eer ze een boom in kunnen klimmen ben ik 50+ en dat vind ik te oud. qua leeftijdsverschil hadden het dan mijn kleinkinderen kunnen zijn.
en dat wil ik ze niet aandoen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 februari 2015, 17:08
|
|
|
|
Por tí volaré . Andrea Bocelli.
http://youtu.be/aZmFmcy2S38
Gr Marenth.
Laatst aangepast door
|
MARENTH030
|
op vrijdag 27 februari 2015, 17:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 februari 2015, 18:52
|
|
|
|
|
Op verzoek weer geopend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 februari 2015, 21:05
|
|
|
|
Dietrich Bonhoeffer ( 1906 –1945) predikant, verzetsstrijder, martelaar. Met deze twee krachtige zinnen begint de Duitse predikant Dietrich Bonhoeffer in zijn beroemd geworden boek. “Goedkope genade is de doodsvijand van de kerk.” “Kostbare genade is de schat van de kerk, waarin zij dag in dag uit voort strijdt.”
Titel: Navolging.
Zijn gebundelde overdenkingen zijn te lezen in het boek. De vraag die Bonhoeffer stelde was: Hoe kun je in die vreselijke tijd van het Nazisme, van Jodenvervolgingen en geweld een oprecht getuige van Jezus Christus zijn, zonder te bezwijken. Twintig jaar na de oorlog werd het opnieuw uitgegeven en het is een van de meest gelezen theologische boeken van de twintigste eeuw.
Zéér aangrijpend boek om te lezen!
Gr. Marenth.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT618
|
|
Geplaatst: zondag 1 maart 2015, 22:34
|
|
|
|
Wel Roelof ik kan ze niet eens hebben d.w.z. kwa drukte maar ik ben 60 he Wel heb ik er pijn van dat ik ze niet heb gekregen toen ik zelf nog jong was maar als ik nu met een kind praat of in de gemeente achter een kind zit zoals vanavond terwijl ik hem toch best wel ken dan voel ik mij deels onhandig, opgelaten en weet mij absoluut geen houding te geven. kan ook niet met emoties over weg maar goed so be it
Laatst aangepast door
|
GERRIT618
|
op zondag 1 maart 2015, 22:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA029
|
|
Geplaatst: maandag 2 maart 2015, 12:46
|
|
|
|
Lange tijd geen lid geweest hier en lees daarom dit bericht nú pas. Wat schrik ik hiervan! Chat...een persoonlijkheid met een mening, een héldere mening, een waardevolle mening. Ik heb érg veel aan zijn bijdragen op het forum gehad. Wat ik heel bijzonder vond was dat hij hélemaal uit het Noorden kwam, per taxi notabene, om bij mijn doop door onderdompeling in Amsterdam aanwezig te kunnen zijn. Dát was Chat. En die herinnering is blijvend...lévend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEKE941
|
|
Geplaatst: maandag 2 maart 2015, 22:00
|
|
|
|
Heb je zin in een supergezellig avondje uit? Geef je dan op voor de dansavond in Wezep op zaterdag 30 mei a.s. Vooraf gaan we lekker eten met wie dat willen.
Je hoeft niet te kunnen dansen, want je krijg les! Kosten: 25 euro Alleen dansen: 10 euro
Voor meer informatie en aanmelden: www.inktvisz.nl
Dit wil je echt niet missen!
Laatst aangepast door
|
WILLEKE941
|
op maandag 2 maart 2015, 22:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTINE099
|
|
Geplaatst: maandag 2 maart 2015, 23:07
|
|
|
|
Leuk plan Willeke,
Hoop voor jou op n grote opkomst, voor mij is het te ver weg. Samen een hele fijn avond!
Groeten Christine.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR559
|
|
Geplaatst: woensdag 4 maart 2015, 21:33
|
|
|
|
Hallo,
Wie heeft er zin in een gezellig avondje klimmen in de klimhal, waarbij er tevens genoeg kans is om elkaar te leren kennen en om een drankje achteraf te doen. De introductiecursus( met professionele instructeurs ) zorgt ervoor dat alles geheel veilig verloopt.
De mate van inspanning is zelf te bepalen en door mijn connecties in de klimhal is het voor mij mogelijk om er een voordelig prijskaartje aan te hangen.
Een originele, spannende en bijzondere manier om mede-singles uitdagend te leren kennen, lijkt me. 
Ik post dit bericht allereerst om te zien of er genoeg animo voor is. Dus lijkt het wat? Laat het weten! Bij voldoende positieve reacties zal ik alle excacte gegevens verzamelen.
Datum: ntb Dag: zaterdag Tijd: vanaf 19.00uur Tijdsduur intro-cursus Kosten: +- 10euro p.p. schat ik Leeftijd: wie zich geroepen voelt Minimum aantal: 6 personen
Laatst aangepast door
|
ADELAAR559
|
op woensdag 4 maart 2015, 21:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEKE941
|
|
Geplaatst: woensdag 4 maart 2015, 23:04
|
|
|
|
Hoi Christine,
Dank je wel. Dat gaat vast wel lukken. Jammer dat jij te ver weg woont. Maar als je het leuk vindt om te dansen, is er bij jou in de buurt misschien ook wel een dansschool te vinden waar je terecht kunt? En misschien kun je dan zelf zo'n avond organiseren voor mensen die bij jou in de buurt wonen.
Groetjes van Willeke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNE614
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 maart 2015, 13:25
|
|
|
|
Hoi allemaal, Ik vertrek vandaag van de site maar ik organiseer sinds vorige zomer een paar keer per jaar uitjes voor singles. Gemiddelde leeftijd zo'n 50 jaar (30 - 62 jaar). Tot nog toe was het erg gezellig en de opkomst gemiddeld zo'n 30 personen per keer. In april/mei zal het volgende uitje plaats vinden. Als je belangstelling hebt, meer informatie wilt of je wilt opgeven kan dat via vrijgezelleninhetnoorden@outlook.com. In deze gezellige locatie (een zeer gezellig dorpshuis in de sfeer van een bruin café)betaal je alleen je drinken en 2,50 entree. Je kunt daardoor zelf de prijs een beetje bepalen wat de middag/avond je gaat kosten. Het is een erg leuke manier om andere christen singles te ontmoeten.
Als je van spelletjes houdt kun je die meenemen er zijn veel meer die dat leuk vinden!
Hopelijk tot ziens!
Hartelijke groet,
Hanne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARPO970
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 maart 2015, 19:35
|
|
|
|
Ook ik ga jullie over een paar dagen verlaten. Ik ben niet actief geweest op het forum, wel af en toe wat gelezen hier. Het ga jullie goed!
Groetjes!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EEDJEE483
|
|
Geplaatst: woensdag 11 maart 2015, 20:33
|
|
|
|
Ben ik hierin de enige of zijn er meer mensen die hun geloofsleven ervaren in meerdere fasen? Wekenlang niet bidden of Bijbel lezen en dan ineens weer een tijdlang wel...? Kerkbezoek is redelijk constant afhankelijk van.m'n rooster...
Maar toch....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 maart 2015, 23:08
|
|
|
|
| EEDJEE483 schreef: | Ben ik hierin de enige of zijn er meer mensen die hun geloofsleven ervaren in meerdere fasen? Wekenlang niet bidden of Bijbel lezen en dan ineens weer een tijdlang wel...? Kerkbezoek is redelijk constant afhankelijk van.m'n rooster...
Maar toch.... |
hier maar eens even reageren... niet in fasen,maar wel constant op een laag pitje misschien...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: zondag 15 maart 2015, 01:03
|
|
|
|
voor alle vaders die een dochter hebben, die gaat trouwen............ https://www.youtube.com/watch?v=hpd1532StR8
kippenvel mooi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 15 maart 2015, 13:32
|
|
|
|
Het kan nog erger. Als er zelfs geen sprankje vuur meer is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zondag 15 maart 2015, 20:25
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | Het kan nog erger. Als er zelfs geen sprankje vuur meer is. |
dat wordt opstoken dan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 15 maart 2015, 21:41
|
|
|
|
Dat kan bij jou nog, daar gloeit nog iets! Ik vind het wel goed zo.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTINE099
|
|
Geplaatst: zondag 15 maart 2015, 22:19
|
|
|
|
Deze reacties lezende vraag ik mij hoe keer je dit? Geloofsleven is naar mijn idee ook hard werken, dus als het laagtij is hoe keren jullie het zodat het weer hoogtij word?
Christine.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: maandag 16 maart 2015, 17:34
|
|
|
|
|
Waarom zou je het willen keren als het gevoel goed is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAISY101
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 maart 2015, 21:29
|
|
|
|
Geloof is geen gevoel. Geloof is een diepgewortelde zekerheid. Geloof komt door het horen van Gods woord. Vanuit je binnenkamer de Bijbel hardop lezen helpt om je geloof te versterken, althans bij mij. In het bijzonder verzen hardop lezen die de almacht, grootheid, liefde van God bevestigen. En ook de verzen waarin God aangeeft hoe Hij over mij als zijn kind denkt. Geloven is een werkwoord, met andere woorden je moet er aan werken, in actie komen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: donderdag 19 maart 2015, 18:28
|
|
|
|
| CHRISTINE099 schreef: | Deze reacties lezende vraag ik mij hoe keer je dit? Geloofsleven is naar mijn idee ook hard werken, dus als het laagtij is hoe keren jullie het zodat het weer hoogtij word?
Christine. |
zo positief mogelijk blijven denken,niet steeds aan de dingen denken die je dwars zitten,maar juist de zegeningen tellen. maar dat is natuurlijk ook makkelijker gezegd dan gedaan,en het heeft ook alles te maken welk karakter je hebt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: donderdag 19 maart 2015, 18:32
|
|
|
|
| EEDJEE483 schreef: | Ben ik hierin de enige of zijn er meer mensen die hun geloofsleven ervaren in meerdere fasen? Wekenlang niet bidden of Bijbel lezen en dan ineens weer een tijdlang wel...? Kerkbezoek is redelijk constant afhankelijk van.m'n rooster...
Maar toch.... |
even tussendoor voor de topic starter Eedje als hij tenminste nog meeleest...
onze profielfoto's zijn op precies dezelfde plaats gemaakt,-in Monschau-(dus geen Monschou)het is misschien maar 2 meter verschil....wat een toeval he?
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op donderdag 19 maart 2015, 18:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HIGHFIVE688
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 maart 2015, 18:57
|
|
|
|
|
Het vuurtje opstoken bij een ' IJsje' lijkt me bepaald geen makkelijke klus !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 maart 2015, 11:15
|
|
|
|
| HIGHFIVE688 schreef: | | Het vuurtje opstoken bij een ' IJsje' lijkt me bepaald geen makkelijke klus ! |
Zeker weten,vooral ook als ze geen lid meer zijn...!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 maart 2015, 11:44
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | Zeker weten,vooral ook als ze geen lid meer zijn...!  |
3 Dagen zijn altijd zo weer om. Als dit topic over een aantal maanden nog bestaat weet ik wel bijna zeker dat ze een reactie zal geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 maart 2015, 15:13
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | | 3 Dagen zijn altijd zo weer om. Als dit topic over een aantal maanden nog bestaat weet ik wel bijna zeker dat ze een reactie zal geven. |
als ze het dan nog leest misschien wel,het topic is dan alweer een aantal maanden verder natuurlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
OASE302
|
|
Geplaatst: woensdag 25 maart 2015, 20:50
|
|
|
|
Dagje Antwerpen
Met een aantal mensen uit het zuiden van het land en een aantal Vlamingen vieren we Tweede Paasdag in Antwerpen. Misschien wordt het nog gezelliger met een aantal CM-ers erbij!
De dag ziet er als volgt uit:
11:00 uur Ontvangst in het Bijbelhuis Antwerpen, Lange Dijkstraat 50, 2060 Antwerpen. Het is 15 minuten stappen van het centraal station.
11:30 uur Heerlijke paasbrunch en gezellig bijpraten
13:00 uur Een medewerker van het Bijbelhuis zal iets over het Bijbelhuis vertellen
13:30 uur Wandeling naar de Joodse buurt met een rondleiding. Een christen-journaliste zal de chassidische gemeenschap in Antwerpen toelichten.
16:30 uur Napraten in het Bijbelhuis over de opgedane indrukken en voorbereiding avondeten.
17:00 uur Gezamenlijke maaltijd met zelf meegebrachte gerechten. Voor soep, stokbrood en drinken wordt gezorgd. Er is een keuken, waar gerechten opgewarmd kunnen worden.
18:00 uur Praise
18:30 uur Afronding
Deelnameprijs € 7,50 p.p. + wat je zelf aan eten meebrengt.
Vergeet niet een lekker gerecht (salade, quiche, pasta ...) mee te brengen voor het diner. Wij zorgen voor wat te drinken.
AUB opgeven voor donderdag 2 april 2015!
Laatst aangepast door
|
OASE302
|
op woensdag 25 maart 2015, 20:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK560
|
|
Geplaatst: donderdag 26 maart 2015, 15:47
|
|
|
|
Metamorfose
Ooit was er een rups zo groen als gras. En niemand wist toen wie ze was. Ze at en at en ging van blad tot blad. Maar dat was ze al heel gauw zat. Haar mogelijkheden hadden een grens. Niets lukte, toen had ze nog maar één wens:
Ze sloot zich op in een groene cocon, die ze zelf toen maar van ellende spon. Ze schermde zich af, bleef onopgemerkt door haar nare ervaringen gesterkt. Maar ondanks haar geslotenheid, groeide ze stil naar volwassenheid.
Ten slotte kwam er een vlinder uit de cocon en droogde haar vleugels in de warme zon. ‘Ze is prachtig!’, zei men verwonderd. Zij wordt door iedereen bewonderd Nu vliegt ze vrij van bloem tot bloem. Niemand denkt meer aan die rups van toen. Ooit was er een mens zo groen als gras en Iemand wist toen wie hij was. Hij at van iets wat God verboden had en verloor toen het leven dat hij bezat. Hij overschreed de door God gestelde grens. Toen had God nog maar één wens.
De mens te bevrijden uit zijn cocon van zonde, het kwaad dat hij om zich spon. God ging zijn gang, haast onopgemerkt. Jezus droeg de straf en heeft het heil bewerkt. En ondanks het tekort en alle gebrokenheid, is er door geloof groei naar volkomenheid.
Eens komen wij veranderd uit onze cocon. Dan krijgt het geloof vleugels, omdat Jezus overwon. 'Ze is prachtig', zegt men verwonderd, de bruid van Christus wordt bewonderd. Ze is rein, gekleed in smetteloos wit. Dat is waar elke gelovige om bidt. God weet wie je bent en wie je worden zal. Hij weet waar je zit: op de berg of in een dal. Kruip niet weg, ook al ben je soms bekaf. Je zult lijken op Zijn Zoon, je bent nog lang niet af. Hij vraagt slechts geduld, volharding en vertrouwen totdat ons geloof verandert in aanschouwen.
(c) 2002 H.J. van den Brink
Laatst aangepast door
|
HENK560
|
op donderdag 26 maart 2015, 15:48
|
|
| Naar boven |
|
|