| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 01:04
|
|
|
|
Weet je wat wel zo is:
Dat alle ingrediënten waar in de bijbel over gesproken wordt, waar profetieën over zijn, zomaar zouden kunnen gebeuren of eigenlijk al aan voldaan is.
Dan kijk ik naar een wereld, die aan zijden draadjes bij mekaar hangt, economieën die op instorten staan, complete landen die het niet meer zien zitten, die eigenlijk wachten op een verlosser, een machthebber die iedereen en alles in 'goede' paden zal leiden. De wereld die zwaar zucht onder de uitputting en aantastingslag die wij mensen als terroristen er op loslaten. Dan kijk ik naar een wereld die opgescheept zit met een volkje Israel, dat 70jr geleden eigenlijk niet eens bestond. Dan kijk ik naar het evangelie wat overal over de wereld verteld is en vertaald.
Natuurlijk zijn rampen van alle tijden, ziektes van alle tijden, maar een paar tekenen zijn zo aanwijsbaar aanwezig nu. En natuurlijk kan het nog eeuwen duren, maar waar haalt deze wereld haar energie vandaan, een wereld die leeggezogen is door de mensen, een klimaat wat zo drastisch aan de afgrond staat. Ik zie de balans totaal verkeerd gaan.
Maar geen nood....de Redder is echt nabij. En dan niet een die zegt dat ie het allemaal wel zal regelen en met grootspraak alles zal doen, en de wereld zal hem volgen..... Maar onze REDDER Jezus zal komen. Op een moment wat wij niet voorzien, maar waar wel heel veel mensen naar uitzien..... en ook helaas heel veel mensen zich ter aarde zal werpen en zien dat ze Hem gekruisigd hebben, maar niet aanbeden.
Bid daarom ten alle tijden, verwacht Zijn komst, lofprijs Zijn grote naam Zijn Koninkrijk is dan al in jouw leven. Leef daaruit, vrij als Kind van God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 01:08
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Geen voetbal en tòch hooligans. Dàt geeft te denken....  |
Wij hadden in de buurt vroeger mensen die stiekem wel een tv hadden staan in een kastje, of bij ons thuis europacup wedstrijden kwamen kijken.
Ik zou als ik daar woonde, netjes een buhrka over mijn tv hangen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS166
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 01:24
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | het idee is ontstaan om een picknick te organiseren waar ook praise-liederen en gezangen bij gezongen worden. ieder kan daarbij zelf muziek instrumenten meenemen, of gewoon meezingen. is daar voldoende animo voor, dan willen we dat een andere keer regelen. vind je t een leuk plan, wil je dan even een reactie achterlaten? (ben je niet geinteresseerd in een muziekpicknick, dan hoef je dus niet te reageren ) |
GOED IDEEEEEE
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 08:37
|
|
|
|
Tis weer weekend!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 08:51
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Tis weer weekend!  |
Wie zegt dat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 08:59
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Bid daarom ten alle tijden, verwacht Zijn komst, lofprijs Zijn grote naam Zijn Koninkrijk is dan al in jouw leven. Leef daaruit, vrij als Kind van God. |
Ik denk inderdaad dat we ons beter kunnen richten op de verwachting van Gods komst in ons leven! Juist op die manier kunnen we ook in de wereld staan die steeds verder afkalft. En dan mag de verwachting van Zijn komst om heel Zijn schepping totaal te vernieuwing een prachtig vooruitzicht zijn, waar we andere mensen om ons heen ook op mogen wijzen....omdat we in ons eigen leven merken wat die vernieuwing hier en nu al teweeg kan brengen. En ja, dat is veel waard. Dat houdt mij in elk geval op de been! God ziet naar ons om....dwars door enorme stupiditeiten van onszelf heen! Dat lijkt me meer de moeite waard om ons op te richten dan de vraag hoe en wat precies met Israël en dergelijke.
Intereseert het wereldtoneel me daarom niet? Neen! Ik zie ook met lede ogen aan hoe mensen overal ter wereld de boel verzieken op een of andere manier. Maar het gaat er toch om om een mogelijke verandering vooral teweeg te brengen vanuit je eigen kring! Verbeter de wereld, begin bij jezelf...het geldt ook in dit geval...al is God hierin het eigenlijke startpunt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 09:04
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De gemeente raakt in vervolging. Hun reactie is echter te bidden tot God en God beantwoordt dit gebed met tekenen van kracht, een aardbeving, en mensen werden vervuld met Gods Geest. Het gevoig is, dat mensen in vrijmoedigheid het woord kon verkondigen, de gemeente breidde zich uit... |
Dat is toch ook wat we nu nog om ons heen zien gebeuren? Ook bij onszelf? We mogen in onze relatie met God, vragen om Zijn nabijheid in ons leven door de doorwerking van Zijn Geest in ons om ons zo te helpen op een goede manier in dit leven te staan en van God te getuigen, ieder op zijn/haar manier met de talenten die God hem/haar gegeven heeft? Is dat dan wat je verstaat onder doop met de Geest, dat we dagelijks mogen vragen om de vervulling met Zijn Geest om ons leven te richten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 09:13
|
|
|
|
@Jolan en Cross
Kijk gerust nog eens verder rond, ook binnen dit draadje, want er wordt niet enkel op elkaar gereageerd door Chatuliem en mij. En ja, onze woorden kruisen wel geregeld, maar dat is begrijpelijk, aangezien we beiden van discussie/filosoferen houden. Dan ontmoet je elkaar wat sneller in het reageren. En ja, als er dan ook nog eens wat verschil van inzicht is en we beiden als valkuil hebben dat we vanuit dat verschil van inzicht wellicht iets te snel bepaalde definities van onszelf op de woorden van die ander leggen, ja dan is het begrijpelijk dat we elkaar regelmatig tegenkomen. Maar, en dan spreek ik denk ik nog steeds wel namens ons beiden, we zien elkaar zeker wel als broers in Jezus. So what's the problem?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 09:40
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 09:56
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | @Jolan en Cross
Kijk gerust nog eens verder rond, ook binnen dit draadje, want er wordt niet enkel op elkaar gereageerd door Chatuliem en mij. En ja, onze woorden kruisen wel geregeld, maar dat is begrijpelijk, aangezien we beiden van discussie/filosoferen houden. Dan ontmoet je elkaar wat sneller in het reageren. En ja, als er dan ook nog eens wat verschil van inzicht is en we beiden als valkuil hebben dat we vanuit dat verschil van inzicht wellicht iets te snel bepaalde definities van onszelf op de woorden van die ander leggen, ja dan is het begrijpelijk dat we elkaar regelmatig tegenkomen. Maar, en dan spreek ik denk ik nog steeds wel namens ons beiden, we zien elkaar zeker wel als broers in Jezus. So what's the problem?  |
Ik denk niet dat het een probleem is maar dat andere mensen het als een probleem zien....Denk je niet? Mijn ervaring hier is toch wel dat ik met de mensen waar ik het helemaal niet mee eens ben hele goede en leerzame gesprekken heb gehad en waar we toch-en dat is het mooie- uitkwamen op begrip voor elkaar......
Willemijn
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 15 mei 2010, 10:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 10:03
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk niet dat het een probleem is maar dat andere mensen het als een probleem zien....Denk je niet? Mijn ervaring hier is toch wel dat ik met de mensen waar ik het helemaal niet mee eens ben hele goede en leerzame gesprekken heb gehad en waar we toch-en dat is het mooie- uitkwamen op begrip voor elkaar......
Willemijn |
zo is dat willemijn....... t kan erg leerzaam zijn, inderdaad! en ik zeg maar zo; je hebt pas een probleem, wanneer je er een probleem van máákt..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 10:15
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Matt. 28:19 is overduidelijk niet correct als het over 'een doop in 3 namen' gaat, omdat:
- er maar 2 namen zijn, namelijk die van Jezus (Yeshua) en die van GOD (JHWH) - de Bijbel aangeeft dat er slechts in één naam redding voor ons is (Hand 4:12); in naam van Jezus (Yeshua). - geschiedschrijver Eusebius melding maakt van matt 28:19 zonder het bestaan van het '3-namen-doopgedeelte'. Een aantal eeuwen later ten tijde van de Nicea-geloofsbelijdenis (3-ene-kerkgod) verschijnt (oa in Codex Vaticanus) 'opeens' de aanvulling met een doop in 3-namen; kennelijk behorende bij die 3-ene-kerkgeloofsbelijdenis...
Kortom: bijbels geloof in 1 GOD én 1 Heer behoeft beslist geen bekrachtiging in 3 namen; slechts de naam van Yeshua (Jezus) is voldoende; tot eer en Zegen van GOD! |
mar, ik heb hiervoor al eens aangegeven dat ik er op mn 18e eens een studie van heb gemaakt, in een discussie met jehova's getuigen. ik zou je graag uitnodigen er eens dieper op door te gaan; t is wel pittige kost, maar ik verwacht niet dat je daar erg veel moeite mee zult hebben.
mijn vraag aan jou is dan ook; hoe verklaar jij de bijbeltekst uit 1 johannes 5; "drie zijn er die getuigen in de hemel; de Vader, het Woord, en de Heilige Geest, en deze drie zijn EEN"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 10:21
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Hannah neemt E306 300 472a 322 471 472e 339 450 263 330 332 333 202 440 410 160b 101 160a!!!!mee naar de picknick. oftewel broodje gezond |
nee, nee, vissertje! je had het over chocoladebroodjes!! nu niet beginnen over gezonde broodjes he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 10:23
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: |
Wie zegt dat?  |
Dat zeg ik, de kalender, de krant en de klok.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 10:23
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: |  |
Vergeet de chips niet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 10:34
|
|
|
|
Dit weekend tel ik maar ff geen E-nummers want ik volg een verjongingskuur (tienerweekend ). Krijg in 3 dagen meer rommel binnen dan de rest van het jaar! Mss maar sapvasten kuurtje eraan vastplakken...
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 11:02
|
|
|
|
|
ik geloof dat ik vandaag alle E-nummers eet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 11:18
|
|
|
|
|
We gaan het eens hebben over de ideale opstelling van het Ned. elftal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 11:21
|
|
|
|
[quote=IMRE695]
[quote]Ik zal jouw even citeren: je keuze was reuze
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 11:22
|
|
|
|
[quote=JOLAN931]
[quote]Had vanmorgen noch een gebakkie over
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 12:08
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | oooh, dat klinkt goed zeg! ik ben dol op E306 300 472a 322 471 472e 339 450 263 330 332 333 202 440 410 160b 101 160a!!!!  |
[quote]En maar hopen dat je geen ADHD heb.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 12:27
|
|
|
|
[quote=MARIO216]
Naturel chips bevat volgens de verpakking geen E-nummer 
Paprika chips bevat de volgende nummers E621, E470b, E551,
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 15 mei 2010, 12:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 12:42
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | mar, ik heb hiervoor al eens aangegeven dat ik er op mn 18e eens een studie van heb gemaakt, in een discussie met jehova's getuigen. ik zou je graag uitnodigen er eens dieper op door te gaan; t is wel pittige kost, maar ik verwacht niet dat je daar erg veel moeite mee zult hebben.
mijn vraag aan jou is dan ook; hoe verklaar jij de bijbeltekst uit 1 johannes 5; "drie zijn er die getuigen in de hemel; de Vader, het Woord, en de Heilige Geest, en deze drie zijn EEN" |
Ik denk dat je hiermee een tekst aandraagt die door velen betwijfeld wordt, omdat deze namelijk niet in alle gevonden manuscripten staat.
Dat er voldoende ruimte is in de Bijbel om de Drieëenheid te belijden zit hem denk ik nog niet eens zozeer in specifieke teksten. Het is meer een contextueel plaatje, waarbij het vooral aardig is om bepaalde teksten waarin God over Zichzelf spreekt te leggen naast teksten die Jezus laten spreken met dezelfde woorden... Daarnaast komt het denk ik toch wel neer op een stukje logisch denken (alhoewel je dan wel weer op moet passen voor menselijke logica). Immers, als Jezus niet God is, kun je je afvragen waarvoor Hij als mens gestorven is. Dan zou Hij immers de last van heel de mensheid hebben moeten dragen als mens, wat ondraaglijk en onrechtvaardig is. Als Jezus wel erkend wordt als God, maar niet als een God Die te onderscheiden is in meerdere Personen, dan zou God nooit over de hele schepping hebben kunnen waken in de tijd dat Jezus op aarde was....of er wordt ineens een tweegodendom gecreëerd...
Maar we gaan wel lekker off-topic nu  Misschien een idee voor een ander draadje, waarbij ik me zo voorstel dat Mar, die hier toch voor de aftrap gezorgd heeft, een openingspost schrijft met zijn tegenargumenten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 12:46
|
|
|
|
| LOUSJE740 schreef: | Pffff nou je hebt behoorlijk wat losgemaakt Marianne.
Laat ik er dan niet ook maar over beginnen...
Zover ist bij mij nog niet haha  |
Das maar goed ook he al genoeg taboes in christelijk nederland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 12:50
|
|
|
|
[quote=MARIO216]
wat heeft dat met elkaar te maken mario???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 13:16
|
|
|
|
[quote=HANNAH810]
Dan word je net zo druk als twintig pubers
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 13:19
|
|
|
|
Oke,ik begin met mijn sta-in-de-weg-opruiming
Gratis af te halen,hometrainer met alles dr op en dr an,trainingsprogramma's etc.Is gebruikt voor therapie,zeeeeeer weinig dus. Kan niet meer verreden worden en heeft de winter doorgebracht in de garage dus wat het wel doet,ik weet het niet.........

Binnenkort meer......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 13:22
|
|
|
|
| ELOY025 schreef: | | weggeven kan altijd, maar je hebt kans dat het tienvoudig terug komt !!! |
Ik heb wat in het ruilhoekje gezet.......dat wil ik echt niet 10-voudig terug
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 14:04
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | sorry, ben de maten vergeten idd. vanaf 56 tot 116 ongeveer, dus ik kan je helaas niet helpen |
Als hier niemand is die het kan gebruiken: de gezinnen waar mijn collega's en ik werken kunnen het vaak wel... nu is 078 en 050 een behoorlijke afstand voor een aantal dozen met kleren.. Wellicht is er bij jou in de buurt een werkeenheid/afdeling van het Leger des Heils en zijn er daar ook gezinnen die je er blij mee kunt maken !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 15:04
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | Als hier niemand is die het kan gebruiken: de gezinnen waar mijn collega's en ik werken kunnen het vaak wel... nu is 078 en 050 een behoorlijke afstand voor een aantal dozen met kleren.. Wellicht is er bij jou in de buurt een werkeenheid/afdeling van het Leger des Heils en zijn er daar ook gezinnen die je er blij mee kunt maken !! |
ik heb hier nog een auto vol dozen, gesorteert op maat, inez; ik had het bewaard, ivm een eventuele crisis plaatsing, maar daar komt toch niet zo veel meer van, verwacht ik....... kom je toevallig naar de picknick, dat we ze even over zouden kunnen zetten in jouw auto?
|
|
| Naar boven |
|
|