| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 17:01
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Oef! Dus je geeft kritiek(ik zie dit nl niet als goedbedoeld advies)en trekt je vervolgens terug......eigen schuld dikke bult? Als mijn vrienden mij zo zouden behandelen heb ik ook liever dat ze verder gaan met hun eigen leven.Wat mij betreft ga je met zo iemand de dialoog aan(respectvol) of je bemoeit je er niet mee.......
M.vr.gr.Leanne(die blij is dat ze het leven en de mensen wat minder zwart/wit maar juist wat rooskleuriger inziet ) |
Daar ben ik het inderdaad mee eens! Het laatste wat iemand hoeft te proberen is mij te vertellen hoe ik wel of niet moet leven Ik ga er vanuit dat iedereen voor zichzelf in het reine moet komen met God en/of zich zelf en niemand anders kan er over oordelen of je dat wel of niet bent. Wat in jouw ogen verkeerd is Shanita, kan in de ogen van de ander juist zijn... Beter met zachte hand iemand in de juiste richting helpen, dan ze een rottrap geven en ze het verder zelf uit laten zoeken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 17:51
|
|
|
|
ik heb geen ijs meer in huis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 17:57
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Spinat-ricottatortelini mit tomatensoße und pilzen und zwiebeln Ga je nou echt dagelijks mn duits testen?  |
Nee hoor, maar het klinkt zo lekker smakelijk in het Duits. Bijna exotisch. Waarom zijn er geen Duitse restaurants in Nederland: pilzen und zwiebeln.... Dat lust ik iedere dag wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 17:57
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ik heb geen ijs meer in huis  |
Ik wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 17:59
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Mijn overtuiging is dat je als christen nooit wilt hebben dat de ander zich kwaad doet, en de ellende die de softdrugs in het leven van jongeren doet, is te groot in mijn ogen. Wat betreft sigaretten en alcohol, dit is al zo ingeburgerd, dat terugschroeven veel moeilijker is. en de sancties en de accijnzen zijn al enorm hoog. Het gevaar van soft drugs is groter, bovendien staan we nu op het punt of we dat echt willen tolereren. Voor sommigen is dat een uitgemaakte zaak, voor anderen echter niet. Ik ben nog steeds van mening dat de schade die aan de hersenen aangebracht wordt door chronisch gebruik dermate groot is, dat we zoveel moeten doen om te zorgen dat de toegang tot dit vergif zo moeilijk mogelijk gemaakt wordt.
Is legaliseren de oplossing van criminaliteit? Ik denk het niet. Vaak zie je dat juist jongelui die gevoelig zijn voor aggressie ook gevoelig zijn voor deze drugs. Ze zien de grenzen nl. niet. Als je de drugs legaal maakt, zul je merken dat de criminaliteit niet afneemt, eerder toeneemt. Het probleem zit niet in het verkrijgen van de drugs, maar meer in de neiging van jongeren om grenzen op te zoeken.... |
Hmmmm.... zit wel iets in. Geen drugs voor jongeren. Als ze gaan coma-zuipen, is dat een stuk rustiger.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 18:00
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | HEMA= Hier Eet Men Afval  |
Van HEMA-worsten wil ik het wel geloven....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 18:01
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hoi,
Ik ben ook zwart-wit als het het geloof betreft. Dan zeg ik bijvoorbeeld tegen iemand, vriend(in) ofzo, dat wat hij/zij doet, dat dat niet kan als je geloofd. Dan gaat het om duidelijke dingen die ondubbelzinnig in de bijbel staan. Dan kan ik een antwoord krijgen van dat het hem/haar rust geeft, hij/zij het al jaren doet, en bagateliseren in het algemeen. Dan heb ik het wel gezegd. Wat iemand ermee doet, dat is tussen God en die persoon. De consequenties, ook op lange duur, zijn ook voor die persoon.
Ik laat het dan ook los, en neem wel zodanig afstand, dat ík er niet door beïnvloed kan worden. En ik ga gewoon verder mijn eigen leven leiden.
De persoon zal keuzes moeten maken; ik heb hem/haar er dan alleen op gewezen.
Shalom! |
Als je iets niet los kan laten gaat dat van binnen aan je vreten dat je boos of bitter om doet worden die tijd heb ik 2007 ervaren kon nergens los van komen. Ik haate toen mezelf en de hele omgeving ik wilde wel dood terug naar God toe. Gelukkig waren mijn ouders mij altijd nabij gebleven ook in de moeilijke tijden want ja ik kon hun letterlijk de bloed onder hun nagels weg halen zo gemeen was ik naar omgeving toe. Zo op een zaterdag eind 2007 ging ik naar een samenkomst vol bitterheid er heen en de preek dat raakte mij wel waarover dat ging weet ik niet meer we gingen bidden en kon je hele hebben en houden vertellen naar God toe op dat moment kon ik alles los laten en met fris gemoed naar de maatschappij kijken samen God overwin je alle dingen. Naar nu heb ik nog eens een kort lontje en kan wel kort door de bocht zijn en koppig ergens op reageren maar dat is wat ik van nature niet ben en dat is waarop ik wel moet veranderen en ja gelukkig is God genadig voor mij. Ja ook ik zit nog halvewege in een genezingproces en ik verneem als ik daarvoor bid om kracht dat ik daarin mag veranderen net als vroeger weer liefdevol en zachter van hart mag zijn. Niet meer mij ik op de voorgrond maar meer naar de achtergrond te gaan ja ik cijfer mezelf op deze wijze weg en stel mij kwetsbaar op en ja daar kan misbruik van gemaakt worden door derde. 1 ding weet ik wel en welke fout ik ook maak als ik die besef heb en berouw heb vergeeft God mij 7x70 maal oneindig veel en dan mag ik ook weer opnieuw beginnen in de leven die ik stap voor stap zet samen met mijn hemelse Vader. Want weet hoe een mens tegen je aan kan kijken met afschuw of wat dan ook leun nooit teveel op mensen want die kunnen je op den duur in de steek laten. God is immer altijd bij jou en zal jou nooit in de steek laten daar mogen we altijd op vertrouwen en naar Hem uitzien want weet wie je ook bent jij mag er zijn.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 18:47
|
|
|
|
broodjes shoarma(home made) met veeeel knoflooksaus(ook home made)
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 20 mei 2010, 18:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 19:07
|
|
|
|
Hoi,
Ik ben ook zwart-wit als het het geloof betreft. Dan zeg ik bijvoorbeeld tegen iemand, vriend(in) ofzo, dat wat hij/zij doet, dat dat niet kan als je geloofd. Dan gaat het om duidelijke dingen die ondubbelzinnig in de bijbel staan. Dan kan ik een antwoord krijgen van dat het hem/haar rust geeft, hij/zij het al jaren doet, en bagateliseren in het algemeen. Dan heb ik het wel gezegd. Wat iemand ermee doet, dat is tussen God en die persoon. De consequenties, ook op lange duur, zijn ook voor die persoon.
Ik laat het dan ook los, en neem wel zodanig afstand, dat ík er niet door beïnvloed kan worden. En ik ga gewoon verder mijn eigen leven leiden.
De persoon zal keuzes moeten maken; ik heb hem/haar er dan alleen op gewezen.
Shalom!
Ja Shanita, ik kan daar wel inkomen. Heb dit ook wel meegemaakt en het gaat dan wat mij betreft over ECHT HELE FOUTE zaken waarvan je je beter kunt distantiëren. Ik kan geen vrienden blijven met mensen die moedwillig huwelijken stuk maken of de criminaliteit ingaan. Volgens mij is dat bijbels gezien ook niet verantwoord. In liefde terechtwijzen en bidden is dan het enige wat je voor die persoon nog kunt doen. En terecht dat je ervoor zorgt zoiets jouw leven niet te laten beïnvloeden.
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op donderdag 20 mei 2010, 19:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 19:25
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | nog wat practische dingen; - zijn er mensen die een EHBO diploma hebben en dat hier willen melden, zodat we weten wie we kunnen vragen als er iemand uit een boom keldert? - denken jullie aan een teken-tangetje, toilletpapier en evt pleisters/verbanddoosje? |
tja ik heb wel officieel ehbo diploma maar helaas niet verlengt dus officieel ongeldig maar met ook nog een aantal mensen die in de zorg werken (zoals ik begreep) komen we al een heel eind denk ik en verder mogen de kiddo's gewoon niet uit de boom vallen.als we allemaal goed onze beschermengelen meevragen zal dat ook vast niet gebeuren aan de rest had ik al gedacht tot zaterdag allemaal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 19:36
|
|
|
|
[quote=ANITA324]Recept: Smurfballen !!
sorry anita ,ik zal het recept zeker NIET maken mijn kids zagen t plaatje en begonnen spontaan te griezelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 19:51
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ha christiaan, hieronder vind je de info die je zoekt.....
we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei. het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.
we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok" tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
· Volg de A50 richting Nijmegen. · Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. · Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. · Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
voor zover ik weet gaan uiteindelijk mee;
Hannah810 met twee kinderen hanna's zus marianne 39 jr met twee kinderen hannah's nichtje 38 jr? met twee kinderen, vriendin van hannah's nichtje 38 jr? met kind introducee; aquarel (vrouw 37jr) grace 585 met twee kinderen dineke115 ariennez498 marieke897 marianne129 parel184 met kind? peacedove820 met drie kinderen leanne 226 zonder kinderen susannah475 margriet323 evt met een vriendin willianne485 met twee kinderen roos166 met twee kinderen vriendin van roos met haar pleegkindje anita324 walenka 689 duifje176 lielie johanneke817 met drie kinderen tessybear, als zij vervoer kan vinden.....met kind syla en haar vriend harry en drie kinderen shanita130
dirkie395 pimpernel883 eduard 152 ringo 975 met twee kinderen? griffin748 lou384 brazeevel772 wim180 jos176 karolus 338 edwinem176 gigolo620 willie605 jonathan890 evt met kinderen mar907 benny340 henduk 927 eloy025 gert856 kenymom952 peter646 kanjer134 louwrens662 zwaait wanneer hij langsfietst..... henk546 herman040 dirkjan078 leo571 met drie kinderen jan853 met vijf kinderen jan443 duhdude een vriend van dtje 40 jr? arjan007 en zijn echtgenote christian892 met kinderen??
na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn. t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.
zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin.
als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee....
komt er nog iemand voor lou langs groesbeek? misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?
er kan nog meer bij er kan nog meeeeeeeer bij........ het wordt hoe langer hoe leuker...............
mochten er nog vragen zijn.........gooi ze in de groep, zou ik zeggen, voorlopig ziet de weerverwachting er stralend uit..... mocht je je niet opgegeven hebben; van harte welkom, maar probeer dan misschien tien minuutjes eerder te zijn, zodat je ons niet mist. heeft iemand soms een printer die het wél doet? misschien kun je dan een printje met de namenlijst maken?
verder zou ik jullie willen vragen, degenen (die inmiddels geen lid meer zijn, maar) zich wel hebben opgegeven, nog even te vragen in hoeverre zij de picknick nog in hun agenda hebben staan...... niet iedereen is nl nog bereikbaar voor me..... ik heb er zin in en hoop jullie komende zaterdag te ontmoeten!!!! |
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 21 mei 2010, 08:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 19:55
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | broodjes shoarma(home made) met veeeel knoflooksaus(ook home made)  |
Knoflooksaus? Oh, oh....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 19:57
|
|
|
|
[quote=GRACE585]
Zelf zou ik het ook niet maken hoor maar voor smulsmurf van smurfenland die eten namelijk aparte dingen he dus ja tja daar loop je de deur dus ook niet plat om te mogen proeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 19:58
|
|
|
|
Toch een opwekkend topic!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 20:01
|
|
|
|
Ben ik een kind?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 20:01
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | tja ik heb wel officieel ehbo diploma maar helaas niet verlengt dus officieel ongeldig maar met ook nog een aantal mensen die in de zorg werken (zoals ik begreep) komen we al een heel eind denk ik en verder mogen de kiddo's gewoon niet uit de boom vallen.als we allemaal goed onze beschermengelen meevragen zal dat ook vast niet gebeuren aan de rest had ik al gedacht tot zaterdag allemaal  |
Grace...je kunt Hannah ook een tuigje aan doen, zodat ze niet in de boom kan klimmen. Pas op met haar, want ze is nog speelser dan de kindjes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FENNY661
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 20:18
|
|
|
|
ik heb heel lang gehad dat ik niet lekker in mijn vel zat dat kwam door dat ik veel mee gemaakt hebt in mijn huwelijk maar nu zit ik lekker in mijn vel
fenny
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 20:23
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ben ik een kind?  |
Hèb je het toch aangeklikt? Het stond er nog wel bij!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 20:29
|
|
|
|
picknicken op de hei;. er is veel aandacht voor de picknick op het forum. het hield mij ook een beetje bezig, en ik had ook zo mijn gedachte er over ik denk wat een zielig gebeuren toch allemaal, gescheiden vaders en moeders met kinderen ook singles er tussen, trek men d.v. zaterdag richting de hei, een ieder met zijn ziel onder de arm en zijn iegen verhaal,en dat alles om de zonde wil, om de zonde even op de achtergrond te drukken. ik denk dat het beter geweest had, om de binnen kamer op te zoeken, dan zou de HEERE nog wonderen kunnen doen. het volk van israel, die gingen op de hoogten rooken, om alle ellende voor even te vergeten, maar het was een gruwel in de ogen van de HEERE HEERE bekeerd gij mij, want dan zal ik bekeerd zijn. niet die bekeeringkies van ons,is een walg voor de HEERE, stinkt in zijn neusgaten.
bij deze;..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 20:41
|
|
|
|
| DIKKIE717 schreef: | picknicken op de hei;. er is veel aandacht voor de picknick op het forum. het hield mij ook een beetje bezig, en ik had ook zo mijn gedachte er over ik denk wat een zielig gebeuren toch allemaal, gescheiden vaders en moeders met kinderen ook singles er tussen, trek men d.v. zaterdag richting de hei, een ieder met zijn ziel onder de arm en zijn iegen verhaal,en dat alles om de zonde wil, om de zonde even op de achtergrond te drukken. ik denk dat het beter geweest had, om de binnen kamer op te zoeken, dan zou de HEERE nog wonderen kunnen doen. het volk van israel, die gingen op de hoogten rooken, om alle ellende voor even te vergeten, maar het was een gruwel in de ogen van de HEERE HEERE bekeerd gij mij, want dan zal ik bekeerd zijn. niet die bekeeringkies van ons,is een walg voor de HEERE, stinkt in zijn neusgaten.
bij deze;.. |
dit meen je niet he???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 20:42
|
|
|
|
| DIKKIE717 schreef: | picknicken op de hei;. er is veel aandacht voor de picknick op het forum. het hield mij ook een beetje bezig, en ik had ook zo mijn gedachte er over ik denk wat een zielig gebeuren toch allemaal, gescheiden vaders en moeders met kinderen ook singles er tussen, trek men d.v. zaterdag richting de hei, een ieder met zijn ziel onder de arm en zijn iegen verhaal,en dat alles om de zonde wil, om de zonde even op de achtergrond te drukken. ik denk dat het beter geweest had, om de binnen kamer op te zoeken, dan zou de HEERE nog wonderen kunnen doen. het volk van israel, die gingen op de hoogten rooken, om alle ellende voor even te vergeten, maar het was een gruwel in de ogen van de HEERE HEERE bekeerd gij mij, want dan zal ik bekeerd zijn. niet die bekeeringkies van ons,is een walg voor de HEERE, stinkt in zijn neusgaten.
bij deze;.. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOHANNEKE817
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 20:43
|
|
|
|
bij deze;.. |
Wat mij betreft gaat niemand hier serieus op in...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 20:44
|
|
|
|
Gods volk wordt uitgeleid, zij gaat met vreugde voort. En de heide en heuv'len juichen rondom haar. Alles zingt erbij, zelfs de bomen zijn blij en zij klappen voor hun God. En de bomen in het veld zullen klappen voor Hem, en de bomen in het veld zullen klappen voor Hem, en de bomen in het veld zullen klappen voor Hem, en wij gaan vrolijk voort
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 20:44
|
|
|
|
| JOHANNEKE817 schreef: | | Wat mij betreft gaat niemand hier serieus op in... |
en wij gaan vrolijk voort
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 20:47
|
|
|
|
| JOHANNEKE817 schreef: | | Wat mij betreft gaat niemand hier serieus op in... |
ik heb ooit van iemand geleerd... spreken is zilver..maar zwijgen is goud!
ik zie dit dus ook als een gouden moment
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOHANNEKE817
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 20:47
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | en wij gaan vrolijk voort |
... denk dat dit de enige goeie reactie is!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 20:50
|
|
|
|
Tsja misschien ook wel beter. Het valt niet serieus te nemen al maakte ik me even kwaad.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 20 mei 2010, 21:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 20:52
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Hèb je het toch aangeklikt? Het stond er nog wel bij!
 |
Ik had het heel stiekum gedaan. Per slot van rekening voel ik mij als een kind
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|