| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:05
|
|
|
|
Ik ben zoooooooooooo trots!! Mijn kleine man heeft voor de allereerste keer de vierdaagse gelopen... nu dus net thuis...incl. medaille en...een voorraad snoep voor minstens drie maanden ...En moe, maar voldaan ligt ie nu lekker te ...
Wouk ff kwijt
Leuk en de kleine gefeliciteert met het kruisje. doet me denken aan vroeger. Met een vriendelijke groet van mij. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:08
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Heb vanavond spitkool gegeten. |
Spitkool? Spit-kool? Helpt dat tegen spit? Daar heb ik nl. last van gehad.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:09
|
|
|
|
| Quote: | | iedereen die gaat picknikken op de hei Heeel veeel Plezier met elkaar...geniet ervan!!!! |
Dat zal wel gaan lukken! 
Hoop alleen wel dat het niet gaat regenen, dat zou pas zonde zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:10
|
|
|
|
| DIKKIE717 schreef: | ik begrijp jullie (vijandige) reacties wel; komt uit een onbijbelse houding. je mag tegenwoordig niemand meer op de zonde wijzen, wat wel degelijk bijbels is. lees 1 kon 17 maar, |
Ik zie het verband niet tussen 1 kon 17 en een picknick.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:11
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Grace...je kunt Hannah ook een tuigje aan doen, zodat ze niet in de boom kan klimmen. Pas op met haar, want ze is nog speelser dan de kindjes.  |
heb haar al eens eerder ontmoet carien, dusweetwat voor vlees we in de kuip hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:11
|
|
|
|
[quote=MARIO216]Dezelfde stad als gisteren:
Van zuid naar noord over Manhattan Island. Is vroeger eens van Nederland geweest. Al dat onroerend goed is nu miljarden waard! Zullen we het terugvragen aan de burgmeester van New York?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:13
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | zelfde soort muziek als de vorige
http://www.youtube.com/watch?v=loyq_JCjZJY&feature=related |
Vertel er maar een verhaaltje bij, Jonathan. Ik ben te lui om het te kopiëren in mijn webbrowser....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:15
|
|
|
|
| MIEKJES285 schreef: | even een kleine correctie...Hollandse Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam...tenslotte is het HEMA  |
Ècht HEMA dus. Maarre... de hema zit toch overal?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:17
|
|
|
|
Maris, laat jij de hond nog even uit, rook nog rustig een sigaar en ruim de tafel even leeg; ik ga slapen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:21
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Maris, laat jij de hond nog even uit, rook nog rustig een sigaar en ruim de tafel even leeg; ik ga slapen.
 |
De hond is al uitgelaten sigaren rook ik niet, en de tafel is al opgeruimd, \staat aleen een meter vaat.. die mag jij morgen doen.
trusten droom zacht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:22
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Maar goed, ik heb vanavond mijn accountant gesproken. Hij vindt het wel financieel verantwoord dat ik gebruik maak van de jubileumaanbieding hier: 5 maanden voor 25 euri. Dus.... voorlopig zijn jullie nog niet van mij af!  |
Lief van je dat je blijft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:28
|
|
|
|
| MIEKJES285 schreef: | Als jij zegt....zegt God...
Als jij zegt..."er is niemand die echt van me houdt" Zegt God tegen jou "IK hou van jou" (joh 3:16 &joh.13:14)
Als jij zegt "het is onmogelijk.." Zegt God tegen jou "alles is mogelijk" (lukas 18:27)
Als jij zegt "IK kan het niet.." Zegt God tegen jou "Ik vermag alle dingen in Hem die mij kracht geeft" (fil.4:13)
Als jij zegt.."Ik weet niet hoe ik verder moet gaan.." zegt God tegen jou.."Ik geef inzicht en wijs je de weg die je moet gaan" (psalm 32:8)
En verder zegt God.."mijn geliefde dochter,mijn koningskind. als je al het andere wilt weten weten wat ik tegen je te zeggen heb: lees de bijbel!!!! (2 Tim.3:15-17)  |
amen !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:39
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | 
daar hoort in:
goed humeur.
wie vult hem verder? |
thermoskan met goeie koffie (wie vult verder?
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 20 mei 2010, 22:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEO571
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:41
|
|
|
|
| DIKKIE717 schreef: | ik begrijp jullie (vijandige) reacties wel; komt uit een onbijbelse houding. je mag tegenwoordig niemand meer op de zonde wijzen, wat wel degelijk bijbels is. lees 1 kon 17 maar, |
Je mag iemand idd op zn zonde wijzen Dikkie!!! De zonde is alleen in het picknicken ver te zoeken. Zondigen doen we allemaal elke dag opnieuw. Elke dag mogen we dit ook bij de Heer brengen. Dat jij er zo over denkt is jammer maar gelukkig niet ons probleem. Het is onze verantwoording hoe wij hier mee omgaan en ik wordt dus ook niet boos. Het stelt me wel teleur. Soms wordt ik wel eens moe van de geestelijke strijd die er is. satan en zijn aanhangers doet er alles aan om Christenen dwars te zitten. Ook nu probeert hij weer onrust te zaaien. En zoals ik aan de reactie's zie lukt het hem ook weer. Wordt wakker broeders en zusters!!! Zie en lees wat er gebeurt. We zijn een eenheid en laten we dit niet laten verstoren doordat we slapen met zn allen En als er echt wat te vermanen valt, laten we dat dan vanuit Gods liefde doen.
Gods zegen Leo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:41
|
|
|
|
Licht gaat sneller dan het geluid. Daarom lijkt iemand soms een licht, totdat hij zijn mond opendoet.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:48
|
|
|
|
ik mag wel zeggen: hier gaat het licht uit...
(beter begrepen als: nu snap ik er helemaal geen sikkepit meer van)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:54
|
|
|
|
Goed humeur Thermoskan koffie Zwarte bessen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 23:00
|
|
|
|
Goed humeur Thermoskan koffie Zwarte bessen
krentebolletjes (al dan niet belegd met kaas/salami)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 23:03
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | krentebolletjes (al dan niet belegd met kaas/salami) |
Is dat wel koosjer?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 23:04
|
|
|
|
Een knuf voor Roos haar inschikkelijkheid. En voor Pearl die nu ook een dagje uit heeft!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 23:04
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Is dat wel koosjer?  |
zeer waarschijnlijk niet, maar dat zal mij m'n roesten
'stom he? ik vind het gewoon LEKKER!!'
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op donderdag 20 mei 2010, 23:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 23:05
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | 'stom he? ik vind het gewoon LEKKER!!'
(waar kan ik afrekenen voor het copyright?) |
Bij mij.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 23:06
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | 'stom he? ik vind het gewoon LEKKER!!'
(waar kan ik afrekenen voor het copyright?) |
Is dit nu wat D bedoelde?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 23:33
|
|
|
|
Wouw bedankt voor je bemoeding had ik effe nodig.....
| MIEKJES285 schreef: | Als jij zegt....zegt God...
Als jij zegt..."er is niemand die echt van me houdt" Zegt God tegen jou "IK hou van jou" (joh 3:16 &joh.13:14)
Als jij zegt "het is onmogelijk.." Zegt God tegen jou "alles is mogelijk" (lukas 18:27)
Als jij zegt "IK kan het niet.." Zegt God tegen jou "Ik vermag alle dingen in Hem die mij kracht geeft" (fil.4:13)
Als jij zegt.."Ik weet niet hoe ik verder moet gaan.." zegt God tegen jou.."Ik geef inzicht en wijs je de weg die je moet gaan" (psalm 32:8)
En verder zegt God.."mijn geliefde dochter,mijn koningskind. als je al het andere wilt weten weten wat ik tegen je te zeggen heb: lees de bijbel!!!! (2 Tim.3:15-17)  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 23:35
|
|
|
|
Donderdag 20 mei:
GEEF, GEEF, GEEF!
Geef in rijke mate, voel je rijk, houd er geen krenterige gedachten op na. Geef, geef, geef! Geef liefde, geef aandacht, geef van alles wat je bezit. Je bent een volgeling van `s werelds grootste Gever. Geef van je tijd, van je eigen gemak en welzijn, van je rust, van je goede naam, van je genezing, van je kracht, van je sympatie - geef van dit alles en nog veel meer. Leer deze les en je zult een grote kracht worden om anderen te helpen en machtige dingen te doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 23:44
|
|
|
|
[quote=IMRE695]
Lijkt me een strak plan om effe Obama op te bellen. YES, WE CAN
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DREEKE472
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 00:20
|
|
|
|
Hallo allemaal,
Een interessante discussie is hier gaande. Er worden onderzoeken bij gehaald, praktijkervaringen uitgewisseld en theoriën en meningen geuit.
Liefde en opleidingsniveau is het thema.
Liefde, wat is liefde? Is dat verliefdheid of is dat houden van, is dat door dik en dun voor elkaar klaarstaan, is dat intimiteit, ... ? Liefde is in mijn ogen een bereikbaar goed dat ieder mens in zich draagt. Hoe dat tot uiting komt, wanneer dat tot uiting komt, wordt het ook beantwoord, etc... is bij elk mens weer verschillend.
Zo ook opleidingsniveau. Wat zegt opleidingsniveau over liefde? Wat zegt opleidingsniveau over karakter? Wat zegt opleidingsniveau over vaardigheden, competenties? Wat is dan vervolgens de relatie tussen liefde en opleidingsniveau? Heeft dat überhaupt iets met elkaar te maken? Waarom zou er een verband tussen beiden zijn?
Nog ff doorgaan met vragen stellen? ...ha..ha.. kan gerust nog ff doorgaan.
Oh .. .moet ik kort zijn? Heb ik moeite mee, omdat er geen eenduidig antwoord te geven is op al deze vragen en op het thema "liefde en opleidingsniveau".
Wel kan het zo zijn dat je verliefd wordt op iemand met een ander opleidingsniveau. Maar opleidingsniveau zegt dat dan iets over werk- en denkniveau? Hoeveel mensen werken (ver) onder hun kunnen, onder hun denkniveau? Er zijn zat mensen die dat bewust doen om bijv. relax te blijven en tijd over te hebben onder de baas zijn tijd om privé zaakjes te kunnen regelen. Anderen zijn gedwongen om onder hun niveau te werken en/of hebben geen mogelijkheid om hun opleidingsniveau aan te passen aan hun denkniveau. En dan heb je nog een groep die om wat voor reden of door wat voor omstandigheid dan ook boven hun denkniveau aan het werk zijn.
Op elke opleiding tref je namelijk studenten aan die of lui zijn, geraffineerd zijn of het eigenlijk niet aankunnen en meeliften op het kunnen van anderen. Da vakken waarbij dat niet kan hebben ze alle herkansingen nodig om het te halen. En dan ... dan heeft zo iemand uiteindelijk zijn diploma toch behaald, bijv. een bachelordiploma. "Ik ben HBO geschoold" mag die dan zeggen. Ja, maar vraag niet wat het heeft gekost aan energie. Heeft zoiemand dan echt hbo denkniveau? Ik vind van niet, daar heeft die teveel energie voor moeten inzetten. Cursussen om op niveau en actueel te blijven worden een absolute crime voor zo iemand. Net als al dan niet onder druk moeten presteren op hbo niveau. Gevolg is dat de persoon stress ophoopt en uitvalt met een flinke burnout. Dan heb je wat met je diploma en ingebeelde status.
Terug naar het thema. Het kan behoorlijk botsen als partners niet ongeveer hetzelfde denkniveau hebben, omdat ze beiden een andere ontwikkeling in hun gedachtegoed hebben, maar het hoeft helemaal niet zo te zijn. Er zijn genoeg echtparen waar de niveau's qua opleiding nogal uit elkaar liggen en dat het toch goed gaat.
Conclusie? Liefde en opleidingsniveau kan goed gaan, maar kan ook fout gaan. Is er een grotere kans op foutgaan dan bij gelijk opleidingsniveau? Per persoon en per stel verschillend. Het aanpassingsvermogen van beide partners is van groter belang dan het IQ van de partners.
Ja, ik stop nu.
Groetjes,
André
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 00:37
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | heb haar al eens eerder ontmoet carien, dusweetwat voor vlees we in de kuip hebben  |
geen tuigje, please, grace................assieblieft nie! ik ga lekker klimmen en klauteren, al gaan jullie met zn allen op zn kop staan! (ehm, grace.......toen ik bij je was, heb ik me nog wel zo keurig gedragen !! ik was toch keurig en tammetjes??)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 00:43
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | geen tuigje, please, grace................assieblieft nie! ik ga lekker klimmen en klauteren, al gaan jullie met zn allen op zn kop staan! (ehm, grace.......toen ik bij je was, heb ik me nog wel zo keurig gedragen !! ik was toch keurig en tammetjes??) |
daarom juist hannah,was positief bedoeld
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DREEKE472
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 00:43
|
|
|
|
De verschillen tussen de zovele zgn. christelijke richtingen zit hem in interpretatieverschil van (delen van) de Bijbel.
Het ene geloof schrijft bijvoorbeeld voor dat je ingeschreven moet staan in een kerkregister om tot de kerk te behoren en dus een christen te zijn, de andere kerk verwerpt dat en zegt dat iedereen die zijn zonden heeft beleden voor God en vergeving ontvangen heeft van God een christen is.
Wat de verschillende geloven binnen het christendom ook leren, ik geloof dat in ieder geloof hier op aarde, mensen zijn die dat met de volle overtuiging doen dat ze God dienen en Jezus Christus navolgen. Ik waag het niet om daarover te gaan oordelen, want het zou zo maar kunnen dat juist andere mensen dan ik denk in de hemel komen. De cruciale vraag in geloof is "leef ik zoals God van mij verwacht, dien ik Hem oprecht en volledig en ziet Hij met een welgevallen op mij neer?". Als dat zo is, dan hoef je ook niet te vrezen dat je niet in de hemel terecht komt.
Dat wil niet zeggen dat je lekker verder achterover kunt gaan leunen, van zo ... dat zit wel goed. De talenten die je hebt gekregen moet je gebruiken om meer talenten te verwerven.
Geloven is dus werken. Werken aan jezelf welteverstaan. Werken aan je relatie met God. Werken aan je relatie met je medemens, wie dat ook is. Werken, werken, werken ... totdat je uiteindelijk eeuwig mag rusten.
Hoe kan je werken? Dat begint met eerbied, ontzag en respect voor elkaar, voor de schepping, voor de Bijbel en voor God.
In dit kader moet ik echter wel aan Paulus denken. Hij was volledig overtuigd dat hij God diende. Tot hij op weg naar Damaskus om de christenen te vervolgen, te martelen en te doden door Jezus Zelf tegengehouden werd met onder ander de vraag: "Saulus, waarom vervolgt gij Mij?" Dat was een complete shock voor Saulus, want hij was volledig overtuigd dat hij de jusite weg volgde, op de juiste wijze God diende. Wat een ontgoogeling voor hem. Daar had hij echt een tijd voor nodig om echt tot bezinning te kunnen komen. Blind gemaakt, om alleen in zichzelf te kunnen kijken en de noodzakelijke strijd met zichzelf en de satan te leveren om vervolgens na een periode van geestelijke groei en rijping als de grootste apostel te voorschijn te komen die de geschiedenis gekend heeft.
Tjonge, jonge ... wie zijn wij om elkaar te veroordelen? Nee, sorry ... ik waag me daar echt niet aan.
Groet, André
|
|
| Naar boven |
|
|