ChristianMatch

Forum

ga je mee picknicken in ede op de hei?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 631 632 633 634 635 636 637 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 17:54

HANNAH810 schreef:
en nu wil ik alleen nog lezen wat iedereen voor lekkers mee denkt te nemen.
geen reacties meer op de mensen die niet mee gaan picknicken in ede op de hei, want die reacties zijn off-topic.

'k Mocht jullie toch wel een fijne dag toewensen? Geschokte, onthutste smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 17:57

En nu graag eens geen veroordelingen van mensen die inhoudelijk niet weten waarom er mensen zijn die wel gescheiden zijn.

Maar met respect, liefde, inleving....en vanuit het besef dat God een Liefdevolle genadige God is.

En er is geen rangorde in zonden.

Alle geboden van God zijn even zuiver en wie zondigt tegen 1 zondigt tegen allen.

IK heb tegen allen dus gezondigd, echter niet gemoord, geen doodslag gepleegd, en ik vind (anderen vinden van wel) overspel komt ook niet in mijn boekje voor...(ben wel gescheiden) .... de rest van de 10 geboden volgens mij allemaal wel een beetje.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:05

HANNAH810 schreef:
geen reacties meer op de mensen die niet mee gaan picknicken in ede op de hei, want die reacties zijn off-topic.

Ik hebter zin in. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:15

LEANNE226 schreef:
Sterker nog,hier geldt het zogenaamde portretrecht(onderdeel van het auteursrecht),zonder toestemming mogen geen afbeeldingen openbaar gemaakt worden.Het internet is mijn werkplek,ik moet mijn privacy beschermen.
Laten we daar ook rekening mee houden,net zo goed als anderen rekening houden met het feit dat er geen alcohol gedronken mag worden op de picknick.

Even een aanvulling:ik klink erg streng maar zo ben ik niet hoor,ik zal heus geen heibel schoppen als ik op een foto mocht komen Knipoog smiley

anders moet je ff een hoofddoek omdoen...of een buhrka, of een nonnen gewaad..

Nee hoor ik snap jou wel, op internet is alles te vinden. Mij maakt t niet uit al plaatsen ze me op de voorpagina, maar anderen willen dat misschien niet vanwege bepaalde dingen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:24

CARIEN982 schreef:

nou-houwwww, mamaaaa!! ze spotten met mij!! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:29

Waarde vrinden hier. Laten wij beschaafd met elkaar converseren. Bekakt praten mag, maar plat.... Parbleu! Verraste, verbaasde smiley In wat veur wereld leven wij met elkaar? We bennen en we blijven toch hopelijk wel op niveau! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:31

(*$@@@@@++++++++%%%%%%%%%%%)

M'n topic zakt weg.... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:33

Lieve mensen,

Even een heel belangrijke mededeling!!
Dit weekend geld een zonnekracht niveau tussen 7 & 8!

Quote:
Zonkrachtverwachting
Tussen begin mei en eind september geeft het KNMI ieder jaar speciale zonkrachtverwachtingen. Het getal 0 houdt in dat er geen gevaar is om snel te verbranden. In de bergen komen waarden van meer dan 15 voor! Dat betekent dat men snel kan verbranden. In Nederland moet men over het algemeen rekening houden met zonnekracht 5, mits het zonnig is. De zonnekracht hangt namelijk van een groot aantal factoren af, zoals bijvoorbeeld de hoeveelheid bewolking en vocht die aanwezig zijn. Ook de dikte van de ozonlaag is van belang.
De ozonlaag beschermt de aarde tegen de gevaarlijke ultraviolette straling van de zon. Chloorfluorkoolwaterstoffen (CFK) hebben die laag aangetast.
Doordat de ozonlaag aangetast is, kan men sneller verbranden. Gebeurt de blootstelling aan zonlicht regelmatig en over een langdurige periode, dan kan dit ernstige gevolgen hebben, er is dan gevaar voor huidkanker.
Het is sowieso raadzaam om gedurende het voorjaar en de zomermaanden niet langdurig zonder bescherming in de zon te bivakeren. Een goede regel is om niet langer dan 15 minuten onbeschermd in de zon te verblijven.

De UV-factor ligt dit weekend ook erg hoog en KWF kankerbestrijding adviseert dus goede voorzorgsmaatregelen te nemen...
Denk er dus allemaal aan om je zonnebrand mee te nemen (met een hoge factor) en je goed te beschermen...denk bijvoorbeeld aan een hoedje of petje en een goede zonnebril.
Gezelligheid is belangrijk, maar je gezondheid ook
Knipoog smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 21 mei 2010, 18:38
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:34

Géén fabeltjes a.u.b.!!

http://www.youtube.com/watch?v=ffdzmZDWvRY
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:36

Wat het hoofdgerecht was, ben ik al weer vergeten.... maar het toetje is: vruchtenvla met hele verse aardbeien Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:39

Goed verhaal, André! Toppie!

Als ik naar mezelf kijk: dom geboren, suf gewiegd en niks bij geleerd....
Wat zien vrouwen toch in mij? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:42

HANNAH810 schreef:

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:45

IMRE695 schreef:
Goed verhaal, André! Toppie!

Als ik naar mezelf kijk: dom geboren, suf gewiegd en niks bij geleerd....
Wat zien vrouwen toch in mij? Smiley die vol vragen zit

Een goede afwasser?

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:47

CARIEN982 schreef:
mamaaaa!! ze spotten met mij!! Clown smiley

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 21 mei 2010, 18:59
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:56

[quote=MARIJAN072]Dank je, Marijan ik schud bij het nakijken maar mild met mijn hoofd af en toe. Maar het moet nauwkeurig en gewetensvol gebeuren en er mag niets fout gaan. Daar hebben kinderen ook recht op met een examen. Hierna veel rust en ach dan valt het allemaal wel weer mee. Correctie hoort er nu eenmaal bij. En straks weer zes of zeven weken vakantie he, dan zijn we weer Lolsmurf, Knutselsmurf en Smulsmurf tegelijk!

Thomas, nog maar 61 examens nakijken te gaan...

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 21 mei 2010, 19:04
Naar boven

Auteur Bericht
DIRKJAN078

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:59

Lieve mensen,

Morgen gaan we gezellig picknicken op de heide. Het belooft een mooie dag te worden. Vandaag las ik even een gedeelte van het forum. Wat denk ik heel belangrijk is, is om elkaar te leren respecteren, wat voor mening we ook hebben. We zijn allemaal een geliefd kind van God, en Hij ziet door Jezus het positieve in ons, en vergeeft de minder goede dingen die we ook allemaal hebben. Laten we er een mooie dag van maken, genieten van elkaar, de heide, het lekkere eten en drinken, het mooie weer. Iedereen die er is, of niet is, een fijne dag toegewenst.

Tot morgen Lachende smiley

Laatst aangepast door
DIRKJAN078
op vrijdag 21 mei 2010, 21:19
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 19:05

IMRE695 schreef:
Waarde vrinden hier. Laten wij beschaafd met elkaar converseren. Bekakt praten mag, maar plat.... Parbleu! Verraste, verbaasde smiley In wat veur wereld leven wij met elkaar? We bennen en we blijven toch hopelijk wel op niveau! Clown smiley

We proberen weer op niveau te proaten.......oke? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 19:08

HANNAH810 schreef:
mamaaaa!! ze spotten met mij!! Clown smiley.

Ik zal het eens tegen de knuffelsmurf vertellen,

en toch heb ik dr zin an. Knipoog smiley

Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
CARIEN982
op vrijdag 21 mei 2010, 19:15
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 19:11

Lieve mensen,

Even een heel belangrijke mededeling!!
Dit weekend geld een zonnekracht niveau tussen 7 & 8!

Quote:
Zonkrachtverwachting
Tussen begin mei en eind september geeft het KNMI ieder jaar speciale zonkrachtverwachtingen. Het getal 0 houdt in dat er geen gevaar is om snel te verbranden. In de bergen komen waarden van meer dan 15 voor! Dat betekent dat men snel kan verbranden. In Nederland moet men over het algemeen rekening houden met zonnekracht 5, mits het zonnig is. De zonnekracht hangt namelijk van een groot aantal factoren af, zoals bijvoorbeeld de hoeveelheid bewolking en vocht die aanwezig zijn. Ook de dikte van de ozonlaag is van belang.
De ozonlaag beschermt de aarde tegen de gevaarlijke ultraviolette straling van de zon. Chloorfluorkoolwaterstoffen (CFK) hebben die laag aangetast.
Doordat de ozonlaag aangetast is, kan men sneller verbranden. Gebeurt de blootstelling aan zonlicht regelmatig en over een langdurige periode, dan kan dit ernstige gevolgen hebben, er is dan gevaar voor huidkanker.
Het is sowieso raadzaam om gedurende het voorjaar en de zomermaanden niet langdurig zonder bescherming in de zon te bivakeren. Een goede regel is om niet langer dan 15 minuten onbeschermd in de zon te verblijven.

De UV-factor ligt dit weekend ook erg hoog en KWF kankerbestrijding adviseert dus goede voorzorgsmaatregelen te nemen...
Denk er dus allemaal aan om je zonnebrand mee te nemen (met een hoge factor) en je goed te beschermen...denk bijvoorbeeld aan een hoedje of petje en een goede zonnebril.
Gezelligheid is belangrijk, maar je gezondheid ook Knipoog smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 21 mei 2010, 19:12
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 19:14

[quote=THOMAS968]

Ach, je hebt 1 voordeel: jij weet alle antwoorden al! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERALD265

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 19:29

verwijderd

Laatst aangepast door
GERALD265
op dinsdag 28 september 2010, 21:00
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 19:37

JONATHAN890 schreef:
En nu graag eens geen veroordelingen van mensen die inhoudelijk niet weten waarom er mensen zijn die wel gescheiden zijn.

Maar met respect, liefde, inleving....en vanuit het besef dat God een Liefdevolle genadige God is.

En er is geen rangorde in zonden.

Alle geboden van God zijn even zuiver en wie zondigt tegen 1 zondigt tegen allen.

IK heb tegen allen dus gezondigd, echter niet gemoord, geen doodslag gepleegd, en ik vind (anderen vinden van wel) overspel komt ook niet in mijn boekje voor...(ben wel gescheiden) .... de rest van de 10 geboden volgens mij allemaal wel een beetje.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de onderbouwing van zijn verhaal. En met respect. liefde of inleving reageren is hier niet voor iedereen weggelegd, maar wie weet lukt het omdat hier bijna iedereen boven de dertig gescheiden is.....

Echtscheiden was in oudtestamentische tijden overigens niet het soort van scheiden dat wij kennen: Het was niet echtscheiden zoals wij dat kennen maar eigenlijk verstoten, wat een groot kwaad was, gezien de ontzettend zwakke positie die de vrouw toen had. De tekst uit Deuteronomium waar staat dat de verkrachter het verkrachte meisje moet huwen is daar een - in onze ogen gruwelijke - uiting van, en iedereen neemt waarschijnlijk walgend afstand daarvan, ook al staat het er zo. Hij was oorspronkelijk wel sociaal bedoeld. Maar die praktijk zal vandaag zelfs de meest fanatieke bevindelijke niet meer goedkeuren. Daarom ben ik wel benieuwd naar de argumenten.

Thomas, die dingen graag onderbouwd ziet.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 21 mei 2010, 19:58
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 19:56

Al even wat zitten snuffelen naar de argumenten. Tot nu toe een beoordeling gevonden over het boek van ds. Koekkoek, waarin wellicht iets duidelijk wordt van de argumenten die hij gebruikt heeft in het boek, al is de schrijver het niet geheel eens met ds. Koekkoek wb de bijbelse conclusie. Tegelijk snijdt de beoordelaar wel een pluspunt aan van de opmerkingen van ds. Koekkoek.

Beoordeling boek ds. Koekkoek over echtscheiding en hertrouwen

Henk, die toch ook wel benieuwd is naar de inhoudelijke onderbouwing en wellicht het boek toch eens gaat lezen...maar ondertussen wel wil proberen Thomas wat voer te geven (naast de tip om het boek ook gewoon te lezen Knipoog smiley)

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 21 mei 2010, 19:57
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 19:58

IMRE695 schreef:
Wat het hoofdgerecht was, ben ik al weer vergeten.... maar het toetje is: vruchtenvla met hele verse aardbeien Kwijlende smiley

Geen slagroom?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:07

HENK710 schreef:
Al even wat zitten snuffelen naar de argumenten. Tot nu toe een beoordeling gevonden over het boek van ds. Koekkoek, waarin wellicht iets duidelijk wordt van de argumenten die hij gebruikt heeft in het boek, al is de schrijver het niet geheel eens met ds. Koekkoek wb de bijbelse conclusie. Tegelijk snijdt de beoordelaar wel een pluspunt aan van de opmerkingen van ds. Koekkoek.

Beoordeling boek ds. Koekkoek over echtscheiding en hertrouwen

Henk, die toch ook wel benieuwd is naar de inhoudelijke onderbouwing en wellicht het boek toch eens gaat lezen...maar ondertussen wel wil proberen Thomas wat voer te geven (naast de tip om het boek ook gewoon te lezen Knipoog smiley)

Ik kende het boek niet, Henk maar de tekst in je link is al heel verhelderend.

Thomas, die door Henk even gevoerd wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:13

rijst met sate
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:15

Voor mezelf weet ik dat echtscheiding niet is wat God in principe bedoeld heeft als bestaand iets in Zijn schepping. In die zin gaat het Gods eigenlijke bedoeling voorbij en zou je het als zonde kunnen benoemen. Maar tegelijk is het wel altijd Gods bedoeling geweest om harmonie en rust te laten bestaan in Zijn schepping. En veelal brengt scheiding wel meer harmonie en rust in de persoonlijke levens van de betrokkenen, ondanks de disharmonie die ermee gepaard gaat. In die zin kan het dus wel degelijk passen binnen Gods bedoeling met Zijn schepping. Alleen gaat dit puur om het corrigeren van menselijk handelen, ofwel het omgaan met de hardheid van de harten van de mens. Dus ja, echtscheiding is niet direct onderdeel van Gods originele plan, maar God kan het wel gebruiken om de schepping weer te laten toegroeien naar Zijn plan.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:19

Om hier echt een mening over te geven zou ik persoonlijk idd ook wel wat meer onderbouwing willen hebben...
Ik denk dat het ook in dit geval veel te maken heeft met hoe je dingen interpreteert...

Ik gebruik het stukje van Thomas even als voorbeeld:
Quote:
De tekst uit Deuteronomium waar staat dat de verkrachter het verkrachte meisje moet huwen is daar een - in onze ogen gruwelijke - uiting van, en iedereen neemt waarschijnlijk walgend afstand daarvan, ook al staat het er zo.

Heel veel mensen halen inderdaad ditzelfde verhaal uit het vers...dit is wat er staat:

Quote:
Deut: 22:25-29 (NBV)...Maar als het meisje in het open veld wordt belaagd en de man heeft dan gemeenschap met haar, dan verdient alleen de man de doodstraf 26 en gaat het meisje vrijuit, want zij heeft niets gedaan waarvoor ze ter dood gebracht zou moeten worden. Het geval is vergelijkbaar met moord met voorbedachten rade: 27 de man heeft het uitgehuwelijkte meisje belaagd in het open veld, waar niemand haar kon redden als ze om hulp zou roepen.
28 Als iemand betrapt wordt met een meisje, een maagd die nog vrij is, 29 dan moet de man die zich aan het meisje heeft vergrepen vijftig sjekel zilver aan haar vader betalen. Bovendien moet hij met haar trouwen en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden, omdat hij haar onteerd heeft.

Wat ik hier uit haal is dat er in vers 25-27 idd sprake is van verkrachting en het vers zegt dan ook duidelijk dat de man gedood moet worden.
In de verzen 28-29 enkel staat nergens dat er sprake is van verkrachting...er staat dat de man met de vrouw "betrapt" word wat m.i. niet per definitie stelt dat het niet om wederzijdse gemeenschap kan gaan.
Ik geloof dus niet dat men hier een vrijbriefje in kan lezen om een "vrije" maagd te verkrachten, maar dat er sprake is van contact met wederzijdse toestemming en dan is de conclusie ook veel logischer.

Denk dus dat alles staat en valt met eigen interpretatie en die verschilt per persoon...
Wat echtscheiden betreft denk ik wel dat er idd gekeken moet worden naar het hoe en wat van de periode waarin de boeken geschreven zijn...net als bij het huwelijk.
Persoonlijk ben ik het dus met Henk eens dat harmonie een grote rol speelt.
Als scheiden ervoor zorgt dat je beter in je vel zit, en ook beter in je geloof?..
Sommige mensen voelen zich dusdanig tegengehouden in hun geloofsleven door de partner dat ze geen andere weg zien...tenslotte moet Hij altijd op de eerste plaats staan Knipoog smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 21 mei 2010, 20:21
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN982

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:27

[quote=HANNAH810]en nu wil ik alleen nog lezen wat iedereen voor lekkers mee denkt te nemen.

Hoeveel kleine en hoeveel "grote kinderen" verwacht je want als ik de geest krijg, neem ik een zooitje pannenkoeken mee.

Nee, Edenaren, niet van De Langenberg, maar van huis.

Ik mag wel niks anders zeggen dan wat over consumptieve zaken, edoch :

Echt, ik vind dit een briljant Lachende smiley met blinkend witte tanden plan, want iemand bedenkt een picknick, bijna in het centrum vh land (want men zegt dat dat Lunteren zou zijn), een simpele picknick, en wat gebeurt er, al bijna 500 reacties vanuit een site die misschien vier,vijfmaal zoveel leden heeft. Echt ongelofelijk. Petje af voor de bedenker van dit goeds.
De een neemt de ander mee, de toegang is gratis, het weer is top, iedereen (nou ja iedereen) is vrij. En het gaat om een super gezellig en vredig gebeuren.......... een picknick

Ben benieuwd of dit nog een vervolg krijgt........ Waarschijnlijk is het de bedoeling om alles zo simpel mogelijk te houden, maar als er iemand rond wil gaan om een e mailadressenlijst te maken, dan kan je wat gemakkelijker iedereen vinden en eventueel ook foto's daarmee uitwisselen.

Zelf ben ik tegen 15.00 weer weg. Haal dan een zus op in Ede-W en dan naar huis. Maar ik heb echt zin in deze happening morgen.

Groeten en slaap lekker, Slapende smiley

AdriaanI
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:27

Misschien de boswachter nog even bellen dat jullie de hei gaan bezetten Clown smiley
Al heb je pech dat je met zo'n grote groep eerst wel een vergunning aan moet vragen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 631 632 633 634 635 636 637 ... 6194 Volgende
Pagina 634 van 6194