ChristianMatch

Forum

ga je mee picknicken in ede op de hei?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 632 633 634 635 636 637 638 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:27

Willen degenen die roken oppassen met vuur... de hei kan erg droog zijn.
Mijn advies is neem van huis iets mee waarin je je peuken kan doven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:31

HENK710 schreef:
Al even wat zitten snuffelen naar de argumenten. Tot nu toe een beoordeling gevonden over het boek van ds. Koekkoek, waarin wellicht iets duidelijk wordt van de argumenten die hij gebruikt heeft in het boek, al is de schrijver het niet geheel eens met ds. Koekkoek wb de bijbelse conclusie. Tegelijk snijdt de beoordelaar wel een pluspunt aan van de opmerkingen van ds. Koekkoek.

Beoordeling boek ds. Koekkoek over echtscheiding en hertrouwen

Henk, die toch ook wel benieuwd is naar de inhoudelijke onderbouwing en wellicht het boek toch eens gaat lezen...maar ondertussen wel wil proberen Thomas wat voer te geven (naast de tip om het boek ook gewoon te lezen Knipoog smiley)

Interessant!Vooral het gedeelte over het eenzijdig aangaan van het huwelijk en het verschil tussen echtbreuk en echtscheiding.Ik kan in de bijbel alleen vinden dat de man door het verstoten van zijn vrouw echtbreuk pleegt,scheiding(verstoting) = echtbreuk??........hoe moet ik dat dan zien?

Marcus 10
1] Hij vertrok uit Kafarnaüm naar Judea en het gebied aan de overkant van de Jordaan, en de mensen verzamelden zich weer in groten getale om hem heen; hij onderwees hen zoals hij gewoon was te doen. [2] Er kwamen ook Farizeeën op hem af. Ze vroegen hem of een man zijn vrouw mag verstoten. Zo wilden ze hem op de proef stellen. [3] Hij vroeg hun: ‘Hoe luidt het voorschrift van Mozes?’ [4] Ze zeiden: ‘Mozes heeft de man toegestaan een scheidingsbrief te schrijven en haar te verstoten.’ [5] Jezus zei tegen hen: ‘Hij heeft dat voor u opgeschreven omdat u zo harteloos en koppig bent. [6] Maar al bij het begin van de schepping heeft God de mens mannelijk en vrouwelijk gemaakt; [7] daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, [8] en die twee zullen één worden, ze zijn dan niet langer twee, maar één. [9] Wat God heeft verbonden, mag een mens niet scheiden.’
[10] In huis stelden de leerlingen hem hier weer vragen over. [11] Hij zei tegen hen: ‘Wie zijn vrouw verstoot en met een ander trouwt, pleegt overspel; [12] en als zij haar man verstoot en met een ander trouwt, pleegt zij overspel.’
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:31

IMRE695 schreef:
Hier stond ik vanmorgen mee op:

http://www.youtube.com/watch?v=x0cJnVeiMrw

Die blijft dan echt heel de dag in je hoofd zitten. (Huilende smiley, smiley in tranen ). Is soms ook wel leuk.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:34

Dan maar weer New York:

http://www.youtube.com/watch?v=hOkIU8BCxgU. Je hebt ook de Londense variant.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:36

CHRISTIAN982 schreef:
bijna in het centrum vh land (want men zegt dat dat Lunteren zou zijn)

Klopt. Er staat zelfs een speciale steen als markeringsteken van het middelpunt!

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 21 mei 2010, 20:36
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:43

IMRE695 schreef:
Géén fabeltjes a.u.b.!!

http://www.youtube.com/watch?v=ffdzmZDWvRY

Ahhhhhhhh nostalgie!(de kinderen kijken mij nu heeeeel vreemd aan Coole smiley met zonnebril )
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:44

TESSYBEAR731 schreef:
Om hier echt een mening over te geven zou ik persoonlijk idd ook wel wat meer onderbouwing willen hebben...
Ik denk dat het ook in dit geval veel te maken heeft met hoe je dingen interpreteert...

Ik gebruik het stukje van Thomas even als voorbeeld:

Heel veel mensen halen inderdaad ditzelfde verhaal uit het vers...dit is wat er staat:

Wat ik hier uit haal is dat er in vers 25-27 idd sprake is van verkrachting en het vers zegt dan ook duidelijk dat de man gedood moet worden.
In de verzen 28-29 enkel staat nergens dat er sprake is van verkrachting...er staat dat de man met de vrouw "betrapt" word wat m.i. niet per definitie stelt dat het niet om wederzijdse gemeenschap kan gaan.
Ik geloof dus niet dat men hier een vrijbriefje in kan lezen om een "vrije" maagd te verkrachten, maar dat er sprake is van contact met wederzijdse toestemming en dan is de conclusie ook veel logischer.

Denk dus dat alles staat en valt met eigen interpretatie en die verschilt per persoon...
Wat echtscheiden betreft denk ik wel dat er idd gekeken moet worden naar het hoe en wat van de periode waarin de boeken geschreven zijn...net als bij het huwelijk.
Persoonlijk ben ik het dus met Henk eens dat harmonie een grote rol speelt.
Als scheiden ervoor zorgt dat je beter in je vel zit, en ook beter in je geloof?..
Sommige mensen voelen zich dusdanig tegengehouden in hun geloofsleven door de partner dat ze geen andere weg zien...tenslotte moet Hij altijd op de eerste plaats staan Knipoog smiley

Je noemt het gegeven dat Hij op de eerste plaats moet of zou moeten staan als echtscheidingsgrond en dat kan voor mensen een reden zijn. Eerlijk gezegd denk ik niet dat mensen zo makkelijk scheiden maar wel dat mensen te makkelijk trouwen. Soms ook op basis van al of niet christelijke argumenten als: we hadden het met elkaar gedaan en dan ben je dus voor God getrouwd dus ik hoorde wel met hem te trouwen. En dat terwijl vrouw in kwestie voor het huwelijk al wist dat het niets zou worden. Dat eindigt dan in een echtscheiding. Ik denk dan dat het beter is in zo'n geval niet te trouwen. Of: ik ben als maagd het huwelijk ingegaan en na het huwelijk bleek het in bed niet te werken. Moet je dan de rest van je leven daar maar in berusten? Ik vraag me dan ook oprecht af of het wel wijs is als maagd het huwelijk in te gaan. Ik ben er overigens ook van overtuigd dat dit zelden gebeurt. Maar de christelijke of kerkelijke regels hebben niet altijd een goede werking en daarvan kunnen veel mensen hier meepraten.

Thomas, gescheiden.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 21 mei 2010, 22:12
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 21:09

LEANNE226 schreef:
Oef! Dus je geeft kritiek(ik zie dit nl niet als goedbedoeld advies)en trekt je vervolgens terug......eigen schuld dikke bult?
Als mijn vrienden mij zo zouden behandelen heb ik ook liever dat ze verder gaan met hun eigen leven.Wat mij betreft ga je met zo iemand de dialoog aan(respectvol) of je bemoeit je er niet mee.......

M.vr.gr.Leanne(die blij is dat ze het leven en de mensen wat minder zwart/wit maar juist wat rooskleuriger inziet Knipoog smiley )

LEANNE,

Heb hier over nagedacht.

Je hebt wel een punt.

Ben anders gaan doen vandaag, qua houding zeg maar.

Merk wel verschil, voel me stuk gelukkiger en vrediger enzo.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 21:16

THOMAS968 schreef:
Je noemt het gegeven dat Hij op de eerste plaats moet of zou moeten staan als echtscheidingsgrond en dat kan voor mensen een reden zijn. Eerlijk gezegd denk ik niet dat mensen zo makkelijk scheiden maar wel dat mensen te makkelijk trouwen. Soms ook op basis van al of niet christelijke argumenten als: we hebben het met elkaar gedaan en dan ben je dus voor God getrouwd dus ik hoorde wel met hem te trouwen. En dat terwijl vrouw in kwestie voor het huwelijk al wist dat het niets zou worden. Dat eindigt dan in een echtscheiding. Ik denk dan dat het beter is in zo'n geval niet te trouwen. Of: ik ben als maagd het huwelijk ingegaan en na het huwelijk bleek het in bed niet te werken. Moet je dan de rest van je leven daar maar in berusten? Ik vraag me dan ook oprecht af of het wel wijs is als maagd het huwelijk in te gaan. Ik ben er overigens ook van overtuigd dat dit zelden gebeurt. Maar de christelijke of kerkelijke regels hebben niet altijd een goede werking en daarvan kunnen veel mensen hier meepraten.

Thomas, gescheiden.

Dit is dus precies de situatie waarin ik zelf verkeerde. Helaas heb ik me, vooral door toedoen van anderen, destijds wel verplicht gevoeld om te trouwen en dat terwijl ik helemaal niet zeker was van de relatie. Ik raakte mezelf daarom steeds meer kwijt en het is een lange weg geweest om uiteindelijk toch de knoop door te hakken en te gaan scheiden.
Sindsdien heb ik heel hard aan mezelf gewerkt en mezelf dus eindelijk weer terug gevonden...en na een korte poging de relatie alsnog nieuw leven in te blazen me uiteindelijk gerealiseerd dat het voor mij echt niet ging werken.
Toendertijd zette ik alles op de eerste plaats behalve God, en hoe meer ik nu bezig was om dat wel te doen, hoe meer ik me realiseerde dat het verkeerd was om in deze relatie te blijven op bijbelse gronden.
Ik heb voor mezelf gekozen, en daarmee voor God...al zal lang niet iedereen het daarmee eens zijn Knipoog smiley

Tess, die tegenwoordig vooral haar hart als leidraad gebruikt...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 21:17

HANNAH810 schreef:
en nu wil ik alleen nog lezen wat iedereen voor lekkers mee denkt te nemen.
geen reacties meer op de mensen die niet mee gaan picknicken in ede op de hei, want die reacties zijn off-topic.

ik ga op reis (o nee sorry picknick) en ik neem mee:

Een in stukkies gesneden watermeloen (lekker voor de dorst)
en natuurlijk een zak met spekkies voor de kids
en eh.... broodjes, krentenbollen,
zonnebrand, tekenpen, pleisters,
en ehh, misschien ook nog wel een pot zelfgemaakte rabarber jam
(als hij zo tenminste nog wil lukken hoor)

en natuurlijk EEN HEEL GOED HUMEUR

ik heb er zin in .............
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 21:20

Okee, de picknickmand staat klaar met bordjes, doekjes, pleisters en velerlei middelen om de maag te vullen...
Tas met kleed, kleding en alle andere noodzakelijke eigendommen...
Rugzak met speelgoed voor uk!

Nu maar hopen dat Jonathan een grote kofferbak heeft Verlegen lachende smiley

Mensjes, ik ga mijn bedje opzoeken...tot morgen!

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOY050

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 21:20

Nee hoor, Inez. Chatuliem heeft een grote tuin + weiland. Maar ideeen zijn welkom.
Groetjes JoY[b]
Naar boven

Auteur Bericht
JOY050

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 21:25

ANITA324 schreef:
Lijkt me leuk om te komen en waar maakt mij ook niet uit. Knipoog smiley

Als het op de datum past van 3 of 10 juli dan mag je mij erbij zetten. Coole smiley met zonnebril

Shalom,
Zoals het nu lijkt blijft het op 17 juli maar op 3 juli lijkt me heel leuk BBQ+ in albasserwaard. Misschien een idee voor jou? Maar dat is voor mij noorderling een beetje ver weg.

Groetjes Joy
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 21:39

TESSYBEAR731 schreef:
Okee, de picknickmand staat klaar met bordjes, doekjes, pleisters en velerlei middelen om de maag te vullen...
Tas met kleed, kleding en alle andere noodzakelijke eigendommen...
Rugzak met speelgoed voor uk!

Nu maar hopen dat Jonathan een grote kofferbak heeft Verlegen lachende smiley

Mensjes, ik ga mijn bedje opzoeken...tot morgen!

Knipoog smiley

Je bent wat vergeten tessy.. het aller belangrijkste.....
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 21:41

MARISKA601 schreef:

Je bent wat vergeten tessy.. het aller belangrijkste.....

Mijn goede humeur zeker? Dies ook al ingepakt hoor Engeltje smiley

Oh ja, en om naar bed te gaan natuurlijk!! Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 21 mei 2010, 21:42
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 21:47

TESSYBEAR731 schreef:
Mijn goede humeur zeker? Dies ook al ingepakt hoor Engeltje smiley

Oh ja, en om naar bed te gaan natuurlijk!! Gefrustreerde smiley

Trusten tessy.
Ja goed geraden je goede humeur.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 21:52

Ik wil ook dan gelijk lid worden is dat een mogelijkheid.
Maar ik hoef niet in de kamer dat laat ik aan andere over.
Met een vriendelijke groet van mij.
Martin Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 21:56

http://www.youtube.com/watch?v=l_jifKb_j0c
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 21:59

TESSYBEAR731 schreef:
Een goede afwasser?

Clown smiley

En dweilen en stoffen en zuigen en kloppen en vegen... Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:02

IMRE695 schreef:
En dweilen en stoffen en zuigen en kloppen en vegen... Twijfelende smiley Knipoog smiley

Hoe zit het met je kookkunst?
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:03

HENK710 schreef:
Misschien de boswachter nog even bellen dat jullie de hei gaan bezetten Clown smiley
Al heb je pech dat je met zo'n grote groep eerst wel een vergunning aan moet vragen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Mèn, julllie zullen toch niet weggestuurd worden door de boswachter? Ik heb een poosje bij Staatsbosbeheer gewerkt en zo'n groot evenement behoeft inderdaad toestemming van het betreffende district!

Imre, die al bang was, dat het een illegale party zou worden. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:04

MARISKA601 schreef:
Hoe zit het met je kookkunst?

Ondermaats. Alleen als ik bezoek krijg. Verder rotzooi ik maar wat aan. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:05

MARISKA601 schreef:
Geen slagroom?

No, nein, nada, nothing. Geen slagroom.... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:08

MARTIN695 schreef:
Ik wil ook dan gelijk lid worden is dat een mogelijkheid.
Maar ik hoef niet in de kamer dat laat ik aan andere over.
Met een vriendelijke groet van mij.
Martin Lachende smiley

Martin, als wij zo'n partij willen, dan komt er zo'n partij! Weg met het doemdenken, geherintroduceerd door de heer Balkenende c.s.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:08

IMRE695 schreef:
Ondermaats. Alleen als ik bezoek krijg. Verder rotzooi ik maar wat aan. Lachende smiley met blinkend witte tanden

Lekker koken en goed voedsel is ook goed voor je als je alleen woont hoor Imre.

Thomas, die lekker kookt.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:09

IMRE695 schreef:
Komt er ook een partij voor Optimisme, Vooruitgang en Vrolijk Denken?

Die partij kan namelijk rekenen op mijn stem!

En laat de lijsttrekker de lach hebben van Marilyn Monroe.... Verliefde smiley

De POVVD? Smiley met dichtgeplakte mond Gefrustreerde smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:13

IMRE695 schreef:

Word het san niet een keertje tijd om kookles te krijgen? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:15

IMRE695 schreef:
Mèn, julllie zullen toch niet weggestuurd worden door de boswachter? Ik heb een poosje bij Staatsbosbeheer gewerkt en zo'n groot evenement behoeft inderdaad toestemming van het betreffende district!

Imre, die al bang was, dat het een illegale party zou worden. Coole smiley met zonnebril

Wat deed je bij Staatsbosbeheer? De plantjes en de boompjes tellen? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:16

MARIO216 schreef:
Je hebt ook de Londense variant.

Ook nog een Haagse variant:

http://www.youtube.com/watch?v=ptGJ8wzeGDE

Mèt de Berini's op de -antieke- scooter! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:18

Tijd voor een meer uitgebreid dutje.... Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley

Alle picknickers: een fijne dag (zonder boswachter) gewenst. Verlegen lachende smiley

Alle anderen: gedenk de Geest. Het is (bijna) Pinksterfeest! Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 632 633 634 635 636 637 638 ... 6194 Volgende
Pagina 635 van 6194