| Auteur |
Bericht |
|
WIMBRIENE892
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 18:41
|
|
|
|
Hallo Allemaal,
Ik ben op zoek naar een twee of driezits bank. Wie ken mij helpen? Heb zelf geen vervoer om het op te halen. Maar wellicht kunnen we daar overeenkomen?
wimbriene892
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 18:42
|
|
|
|
Geloof dat er al eens een soortgelijk topic bestaan heeft, maar omdat ik hier zelf de laatste tijd nogal mee bezig ben wil ik de discussie graag nog eens openen...
Er word heel vaak gezegd dat Jezus de stem van ons hart is, en als ik soms even terug kijk op mijn eigen leven...denk ik ook zeker dat het zo is. De een noemt het intuïtie, de ander gewoon gevoel...maar iedereen is het er wel over eens dat we een stemmetje hebben van binnen dat ons in de juiste richting wijst... "De zachtste stem, die het hardst doorklinkt"...zo mogen we het herkennen. Maar als ik dan terug kijk naar bepaalde momenten in mijn leven dan zie ik dat ik dat stemmetje, hoewel overduidelijk aanwezig, met enige regelmaat genegeerd heb. Ik deed dan toch iets anders, omdat ik dacht dat het beter zou zijn. Natuurlijk met alle gevolgen van dien, want achteraf blijkt altijd dat mijn gevoel het bij het juiste eind had... We leven in een maatschappij die hele hoge eisen van ons stelt...en christen of niet, we gaan er allemaal in mee. We hebben het altijd druk, veel te veel aan ons hoofd en als we dan even de tijd nemen om te gaan zitten pakken we wellicht de bijbel er even bij...om daar dan in te lezen hoe we ons leven moeten leven. Maar nemen we nog wel de tijd om af en toe ook eens naar ons hart te luisteren? Horen we dat ene stemmetje eigenlijk nog wel?...en wat doen we als dat stemmetje, zo duidelijk herkenbaar als die "intuïtie" nou nét even wat anders zegt dan de dominee uit de bijbel gevist heeft? In hoeverre volgen we ons hart nog?
Ik ben benieuwd naar jullie visie's
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 23 mei 2010, 18:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 19:21
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | kiddo met gebroken arm  |
Ach die arme kiddo... Hoe kwam het?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 19:23
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | THOMAS968 schreef: . Of: ik ben als maagd het huwelijk ingegaan en na het huwelijk bleek het in bed niet te werken. Moet je dan de rest van je leven daar maar in berusten? Ik vraag me dan ook oprecht af of het wel wijs is als maagd het huwelijk in te gaan. Thomas, gescheiden.
Thomas, Of ik begrijp jou niet of jij mij niet denk ik.
Je schrijft eerst dat je denkt dat het niet wijs is om als maagd het huwelijk in te gaan. Daaruit maak ik dus op dat je het wel wijs vind (goed of niet) om voordat je met elkaar trouwt al een seksuele relatie te hebben. Vandaar mijn reactie met de term "uitproberen" wat ik zelf ook een ongelukkig gekozen woord vind maar het toch maar (tussen aanhalingstekens) heb gebruikt omdat ik ook geen ander toepasselijke benaming kon bedenken.
Hierna schrijf je dat je goed begrijpt dat mensen de fout in gaan, en seks hebben voor het huwelijk (waarmee je dus wel aangeeft dat dit waarschijnlijk niet echt goed zou zijn).
Met mijn reactie bedoelde ik overigens niet een schijnheilige vinger uit te steken naar een ieder die voor het huwelijk al seks heeft gehad, al was het maar dat ik net zo hard onderuit ben gegaan en waarschijnlijk weer zal gaan als de meeste. Ik denk alleen wel dat er tegenwoordig vaak te makkelijk over seksualiteit gedaan wordt. Ik denk dat het goed is om te proberen om de geestelijk en de lichaamlijke intiemiteit zo gelijk mogelijk te laten verlopen. |
Heel simpel, ik respecteer het als mensen maagdelijk het huwelijk willen ingaan. Ik heb daar dus ook geen negatief oordeel over. Ik denk alleen dat dat nagenoeg niet gebeurt en ik vind dat mensen daar dan ook niet schijnheilig over moeten doen. Ik vind het wel een gok als je een verbond voor altijd met elkaar aangaat en je niet weet hoe het in bed zal gaan. Omdat het in principe voor altijd is, moet je er gewetensvol mee omgaan en oog hebben voor de realiteit, die we uit het leven hebben kunnen leren kennen. Er vanuit gaand dat de liefdes/emotionele band goed is kan ik me niet voorstellen dat die wens de volledige intimiteit met elkaar te beleven niet heel sterk is. Ik denk dat het niet alleen gebeurt bij nagenoeg iedereen maar dat dit ook beter is. Het is goed te weten dat je relatie compleet is of kan zijn. Dat is beter dan een huwelijk aan te gaan waar er sprake is van twijfel. Dat wil echter niet zeggen dat als een vrouw als maagd het huwelijk ingaat dat dus niet goed zal zijn, dat is zoals Marijan al opmerkte - heel goed mogelijk. En als dat een bewuste keuze is dan is dat misschien wel heel mooi.
Ik denk dat je wel heel vroom als voorganger of ouderling makkelijk dingen kunt roepen die heel Christelijk klinken maar het is ook heel wijs van het leven te leren dat het nagenoeg altijd anders loopt. En dan worden de vermaningen hol van klank, zoals christenen continu en vaak terecht verweten wordt. Ik bestrijd de schijnheiligheid en ken het leven. Dat is iets anders dan de huidige praktijk van de meeste Nederlanders als norm nemen.
Verder denk ik hetzelfde als jij over het synchroon lopen van deze beide zaken. En jij bent echt niet de enige die onderuit zal gaan en ik vind je ook niet schijnheilig, je opmerking was eerlijk.
Thomas, die Marianne volgens hem best wel begrijpt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 23 mei 2010, 22:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 19:23
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | niet te lang in de zon hoor Maris..  |
Ik kon het niet laten om even in de zon te zitten. Ja dit keer was het even, heb ook nog gras gemaaid. En tussen door op de bank een tukkie gedaan. Ik heb inmiddels ook blaren op de hnden gekregen van het zwoegen in de tuin.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zondag 23 mei 2010, 19:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 19:30
|
|
|
|
[Verder denk ik hetzelfde als jij over het synchroon lopen van deze beide zaken. En jij bent echt niet de enige die onderuit zal gaan en ik vind je ook niet schijnheilig, je opmerking was eerlijk.
Thomas, die Marianne volgens hem best wel begrijpt.[/quote]
Thomas,
Dank voor je reactie, ik ben bang dat ik je stelling inderdaad iets te "werelds" zag. (ff proberen of die auto ook lekker rijdt )
Sorry, op de manier waarop je het nu beschrijft ben ik het gewoon met je eens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 19:44
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik bedoelde idd meer in het algemeen Marijan...dat had ik er misschien even bij moeten zetten. De algehele stelling dat mensen die gescheiden zijn door overspel vrij naar de volgende mogen gaan, maar anderen niet omdat ze een hele grote zonde begaan hebben...terwijl ik zelf juist denk dat de ene zonde niet groter is als de ander... Overigens was mijn reactie zeker niet fel bedoeld, en al helemaal niet als verdediging of goed praten hoor... maar meer als verduidelijking waarom ik vind dat er niet naar "redenen van" gekeken zou moeten worden maar vooral naar het hart  |
Tessybear, ik bedoelde met mijn stukje ook niet dat ik nu vrijspel heb...heb die ook zeker niet genomen juist omdat ik daar mijn redenen voor had! Er zijn juist meer redenen naar mijn idee om te scheiden, dat staat ook in mijn posting hierboven..
Uiteindelijk is het zo dat wij allemaal, één voor één verantwoording moeten afleggen voor onze daden..ik kan niet in jouw hart kijken en jij niet in de mijne..maar zoals ik het zie , proberen wij allemaal naar Zijn stem te luisteren en het goede te doen!!
Marieke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 19:46
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik heb ooit overwogen vroedman te worden... maar het politieke klimaat was er niet naar vraagje... zijn de hedendaagse vrouwen geemancipeerd genoeg inmiddels? of is het nog steeds het oeroude jalouzie aspect van : wat hij kan/mag, dat wil ik ook..
Pieter, die zich bij gebrek aan beter werk maar bezig houd met aluminium dingetjes.  |
Als het goed is heeft Pieter dit geschreven en is Anette veranderd in een man. .
Mario, die het verschil weet tussen een man en een vrouw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 19:47
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | zijn net goed en wel thuis uit het ziekenhuis de val van mijn dochter tijdens de picknik heeft haar toch een gebroken arm opgeleverd ze zit nu vanaf haar hand t/m bovenarm in de gips dat wordt dus geen fietsexamen doen a.s. woensdag ,waar ze dus stevig van baalt maar niet mee te hoeven gymen heeft ze geen probleem mee  |
ow..das minder Grace! Wens haar beterschap en jij ook succes ermee!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 19:52
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Tessybear, ik bedoelde met mijn stukje ook niet dat ik nu vrijspel heb...heb die ook zeker niet genomen juist omdat ik daar mijn redenen voor had! Er zijn juist meer redenen naar mijn idee om te scheiden, dat staat ook in mijn posting hierboven..
Uiteindelijk is het zo dat wij allemaal, één voor één verantwoording moeten afleggen voor onze daden..ik kan niet in jouw hart kijken en jij niet in de mijne..maar zoals ik het zie , proberen wij allemaal naar Zijn stem te luisteren en het goede te doen!!
Marieke |
Precies Marieke, dat is ook exact wat ik bedoelde... Mijn bijdrage was absoluut niet bedoeld als persoonlijke aanval op wie dan ook, maar een uiting van mijn teleurstelling om de veroordeling in het algemeen. Ik veroordeel niemand, en zou graag zien dat men hetzelfde bij mij (en alle anderen) doet. Idd is er uiteindelijk maar één aan wie wij verantwoording hoeven af te leggen. Bedankt voor je reactie
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 23 mei 2010, 19:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 19:57
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | vraagje... zijn de hedendaagse vrouwen geemancipeerd genoeg inmiddels? of is het nog steeds het oeroude jalouzie aspect van : wat hij kan/mag, dat wil ik ook..
Pieter, die zich bij gebrek aan beter werk maar bezig houd met aluminium dingetjes.  |
...zei de man die net de hele bovenverdieping gestofzuigd heeft omdat zn schoonmoeder komt logeren Lekker gekookt trouwens vanavond schatje, t was heerlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 20:19
|
|
|
|
|
Juist de 'druk' die veelal op mensen afkomt geeft ruimte voor afleiding van het hart. De 24-uurstoestanden en de prestatiedrang die de maatschappij ons op lijkt te leggen heeft in die zin zo zijn tol. Juist daarom is het goed om rust te zoeken voor onszelf, om vrije tijd te nemen en om stille tijd te hebben... Dan kun je je weer opladen en terugkeren naar je hart!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 20:43
|
|
|
|
[quote=ANNETTE792]...zei de man die net de hele bovenverdieping gestofzuigd heeft omdat zn schoonmoeder komt logeren Lekker gekookt trouwens vanavond schatje, t was heerlijk [/quote
Het is weer duidelijk: emancipatie in het voordeel van de vrouw!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 20:44
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | kiddo met gebroken arm  |
Een gebroken hart is erger!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 20:46
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik kon het niet laten om even in de zon te zitten. Ja dit keer was het even, heb ook nog gras gemaaid. En tussen door op de bank een tukkie gedaan. Ik heb inmiddels ook blaren op de hnden gekregen van het zwoegen in de tuin. |
WERKEN OP DE DAG DES HEEREN!
Imre, die het vroeger ook wel eens deed: tuinieren op zondag....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 20:52
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik heb ooit overwogen vroedman te worden... maar het politieke klimaat was er niet naar vraagje... zijn de hedendaagse vrouwen geemancipeerd genoeg inmiddels? of is het nog steeds het oeroude jalouzie aspect van : wat hij kan/mag, dat wil ik ook..
Ik weet dat er al sinds in elk geval een jaar of 15 vroedmannen zijn, ze doen hun werk nog gewoon goed ook (lol).
ik denk dat er wel echt mannen en vrouwen beroepen zijn maar veel minder dan dat vroeger werd gedacht. Voor een vrouwelijke dakdekker lijkt het me toch lastig om bij zwangerschap tot 6 weken voor de uitgerekede datum nog moet werken, maar dat terzijde.
Leanne, je hebt natuurlijk gewoon gelijk, een alleenstaande vrouw krijgt geen vrijstelling van huur/hypotheek, en alle andere vaste lasten, en de kinderen willen nog steeds verzorgt worden met het liefst dezelfde merkkleding als alle andere kinderen hebben. Dus er zal gewoon geld verdiend moeten worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 20:52
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | WERKEN OP DE DAG DES HEEREN!
Imre, die het vroeger ook wel eens deed: tuinieren op zondag....  |
Dat is het, ik heb blaren op mijn poezelige handjes omdat ik op zondag tuinierde....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 21:03
|
|
|
|
Dan mag ik zeker een plaatje over een stad draaien. Het is de een na laatste. Dan beginnen we met volksliederen. Deze groep is vernoemd naar een stad en komt bij mijn weten ook uit deze stad:
http://www.youtube.com/watch?v=83d6wVtw0So&feature=related
(ik denk dat Imre en Mariska dit tegen elkaar zeggen...If you leave me now... ) Jullie moeten maar tegen een grapje kunnen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 21:03
|
|
|
|
[quote=THOMAS968]
examennakijksmurf, wat zoek je nu dan? de antwoorden, of misschien een kandidaat die vast wel bereid is zijn of haar eigen examen na te kijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 21:24
|
|
|
|
Morgen is het maandag en we hoeven helemaal niet naar ons werk. Grappig he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 21:29
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Morgen is het maandag en we hoeven helemaal niet naar ons werk. Grappig he  |
Overmorgen is het dinsdag en dan hoef ik ook niet naar mijn werk. D.w.z. ik werk dan thuis. Dus, het werk komt naar mij toe....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 21:31
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | (ik denk dat Imre en Mariska dit tegen elkaar zeggen...If you leave me now... ) Jullie moeten maar tegen een grapje kunnen. |
Voor alle duidelijkheid: wij hebben 'slechts' een virtuele dagrelatie hier. We zijn niet eens verliefd....
I(mre) die M(ariska) iedere avond verlaat, om haar 's morgens bij het ontbijt weer terug te vinden, hè Maris!
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op zondag 23 mei 2010, 21:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 21:34
|
|
|
|
Eigenlijk wordt het nu hoog tijd voor mij om de pc uit te zetten. Maar ja, het is best gezellig. Ik schrijf en klets wat af. Het is ook te warm om al vroeg naar bed te gaan. En verder kan ik morgen uit-, bij- en doorslapen. Dus, waar zou ik me druk over maken, eigenl.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 21:36
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | vanmorgen was de dag begonnen op naar de mooie hei in ede daar gaan we lekker picknicken en zonnen neemt iedereen zijn spullen mede?
Aangekomen bij t restaurant en de hei gevonden de weg af en het pad af langs de schaapskooi Hé Peace... volgende keer al die kinderspullen vastgebonden onderweg tjonge jonge vonden we al die hele zooi
Hannah liep vooraan, zoals een leider hoort te doen Tjonge pfff toen vonden we weer een schoen De verdere dag lag t grut van peace nog steeds op t pad En maar smullen die kids van t zand...ach er ligt zat
In t gras, onder de bomen aten we onze broodjes Door de zon werd iedereen langzaam aan wat roodjes Gepraat, serieus, maar ook lekker vrij Kwebbelend en gelachen... Ja zo zaten wij
Mensen zagen elkaar voor t eerst of weer Iedereen dacht later.... dit doen we nog een keer Aan t eind van de middag gingen we er vandaan en is ieder zijn eigen kant weer op gegaan |
heey super jonathan je hebt het weer geweldig onder woorden gebracht!! het was een gezellige dag, waar we met veel plezier aan terug kunnen denken.. Voor herhaling vatbaar..dacht ik zo....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 21:46
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | | Uiteindelijk is het zo dat wij allemaal, één voor één verantwoording moeten afleggen voor onze daden..ik kan niet in jouw hart kijken en jij niet in de mijne..maar zoals ik het zie , proberen wij allemaal naar Zijn stem te luisteren en het goede te doen!! |
Mooi gezegd Marieke! Ik ben het helemaal met je eens.
Tegelijkertijd valt me één ding op, en niet alleen in deze discussie... Heb getwijfeld of ik het wel of niet zou schrijven... Juist ook vanwege de gevoeligheid ervan... Ik doe m'n best om m'n woorden zorgvuldig te kiezen en hoop niet dat ik mensen ermee kwets... Het lijkt erop dat de zonde niet (te) concreet gemaakt mag worden. Dan blijkt al heel gauw dat er gevoelige snaren geraakt worden. Ik begrijp dat ook wel, want in de praktijk kunnen mensen nogal gauw met hun veroordelingen klaar staan. Dat is niet terecht en kan als zeer kwetsend worden ervaren. Juist ook omdat het gaat om iets heels kwetsbaars, namelijk jezelf als persoon. Iets als zonde te zien en te benoemen is mijns inziens echter nog niet hetzelfde als het veroordelen daarvan. De toon waarop het gezegd wordt is van groot belang.... naast het besef dat ieder mens schuldig staat voor God. Niemand kan leven zonder de genade.
Het volgende zeg ik dan ook met veel schroom... Wie bepaalt eigenlijk wat zonde is? Zijn wij dat als mensen of is dat God zelf? Ik proef op het forum regelmatig iets wat bij mij overkomt als het goed praten van zonde. Een voorbeeld uit de reactie van Marieke uit haar post van 16:53 (sorry Marieke, het is absoluut niet als aanval bedoeld, hoop dat je dat begrijpt): 'Echtscheiden is dus in mijn ogen geen zonde, niet als je niet anders meer kan!' Betekent niet anders meer kunnen dat iets geen zonde genoemd kan worden? Marieke, begrijp me goed, ik heb veel respect voor (de beschrijving van) je houding en de manier waarop je uiteindelijk hebt gekozen voor je kinderen en jezelf en daarom ook voor een scheiding...
Er zijn denk ik nog veel meer voorbeelden te noemen, ik herken het ook bij mezelf, waarmee we de zonde het liefst wat algemeen houden en daarmee wat op afstand... Maar is dat juist en ben ik dan eerlijk voor God? Het woord schijnheiligheid is de afgelopen dagen meerdere malen gevallen. In hoeverre kunnen we ook schijnheilig zijn t.o.v. God? Dat zijn vragen die bij mij in deze discussie boven komen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 21:52
|
|
|
|
Daar ik een aantal jaren terug onze Grote HEER weer heb mogen vinden . Daar ben ik verschrikkelijk blij mee omdat ik hem wel los gelaten heb maar hij mij nooit en dan kom je er achter dat je niet zonder de HEER meer kan en daarom probeer ik zoveel als mogelijk mijn best te doen, moet er ook bij zeggen dat ik niet meer werk en dat ik daarom meer tijd heb om ook daar over na te denken. Ik hou van mijn HEER. Met een vriendelijke groet van mij. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 21:54
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Eigenlijk wordt het nu hoog tijd voor mij om de pc uit te zetten. Maar ja, het is best gezellig. Ik schrijf en klets wat af. Het is ook te warm om al vroeg naar bed te gaan. En verder kan ik morgen uit-, bij- en doorslapen. Dus, waar zou ik me druk over maken, eigenl.....  |
Hoe laat wenst u uw ontbijt op bed heer Imre?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 21:55
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Overmorgen is het dinsdag en dan hoef ik ook niet naar mijn werk. D.w.z. ik werk dan thuis. Dus, het werk komt naar mij toe....  |
Ze zeggen toch altijd dat je werk niet naar het huis mee moet nemen en thuis niet naar het werk....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 22:00
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Ze zeggen toch altijd dat je werk niet naar het huis mee moet nemen en thuis niet naar het werk.... |
Het werk van een huis-tuin- en keukenvrouw is altijd om haar heen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 22:18
|
|
|
|
Even een algemene reactie van mij Want anders zou ik een aantal reacties moeten quoten en reageren dus ik probeer het allemaal in 1 reactie te gieten
Allereerst er wordt idd vaak "vreemd"gereageerd als je "jong"gescheiden bent en nog "jonge"kinderen hebt... Zelf ben ik op men 26ste voor de 1ste keer gescheiden...Vind het mega moeilijk om die stap te nemen, ik had een klein mannetje van 1,5 jaar. In mijn beleving kon en mocht ik niet scheiden, want het was immers "zonde", Maar ik kon ook niet getrouwd blijven omdat ik voor mijn zoontje moest kiezen! Veel mensen reageerden vaak met iets van niet goed weten hoe daar mee om te gaan, ik was immers "zielig"zo jong nog en een klein kind... Maar ik was niet zielig, toen ik uiteindelijk de stap had genomen viel er zoveel van me af, ik was dol blij dat ik de stap had genomen... Maar ik wist niet goed hoe ik het mijn pake (opa) moest vertellen, Een heel lieve man maar met een geloof en standpunten waar niet aan te tornen viel. Ook men moeder wist niet hoe het aan hem te vertellen, Dus heb ik zelf de stap genomen, en geloof me het was met knikkende knieën...Zijn reactie zal ik nooit vergeten, ik nam hem apart in de keuken en vertelde hem dat ik was gescheiden, Hij sloeg zijn armen om me heen en huilde, en zei verstikt door tranen, zie je wel ook nu worden gebeden nog verhoort...Ik heb zolang gebeden dat je het licht mocht zien. En ergens was dat een pak van men hart. Bij men 2de scheiding... had ik nog veel meer moeite om die stap te nemen, Want pff daar ging ik weer, wat zouden de "mensen"wel niet denken En dan de kinderen zeker de oudste had immers al een scheiding mee gemaakt... Ook ik besloot om getrouwd te blijven voor de kinderen en heb op vele wijzen hulp gezocht om dat huwlijk te redden, maar helaas ook dit was niet houdbaar, niet voor mij en niet voor de kinderen, Ondanks dat scheiden misschien toch zonde is. Ik ben blij dat ik toch 2x die stap heb genomen voor mezelf en voor de kinderen... Ja ik heb ook vergeving gevraagd en niet alleen voor mijn scheidingen, maar ook zeker voor de verkeerde keuzes die ik had gemaakt door wel te trouwen. Nu ben ik voor de 3de keer getrouwd en deze keer voelt het echt goed. En ik geloof echt dat God zijn zegen heeft willen geven over dit huwlijk, sterker nog...vaak denk ik dat God Henk op mijn weg heeft gezet, op een moment dat ik er helemaal klaar mee was geen "kerel"meer kon zien ( sorry mannen) Dus wat ik eigenlijk wil zeggen is het volgende, Ookal word scheiden gezien als een zonde, we mogen vergeving vragen voor onze zonde en God is ook bereid om onze zonden te vergeven. Verder denk ik niet dat het een bewust ontkennen van zonde is, maar niemand gaat voor de lol scheiden, en bijna niet 1 scheiding gaat zonder kleer scheuren, er worden wonden dan wel littekens gemaakt, en men heeft het al zo zwaar, dan komt het soms hard binnen als iemand het zonde noemt. Want nogmaals ik ken niemand die voor de lol is gescheiden.
|
|
| Naar boven |
|
|