| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 18:22
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Als een ander zijn mening zegt... oordelen, meningen en kritiek bij je neerlegt.
Als een ander die het oppervlakkig ziet.. je kwetst in je hart, maar hij weet dat niet?
Als de ander je afwijst door de keuzes die je maakt krijg je weer een trap na..wordt je weer diep geraakt.
moet je het dan allemaal vertellen? de meningen van anderen proberen bij te stellen?
of leg je weer een steen op de muur die je bouwt zodat je de anderen steeds minder vertrouwd?
het is een strijd, maar wil ik die wel winnen? of toch maar niet aan verdediging beginnen...
het laatste daar kies ik voor want ik moet uiteindelijk met mezelf en voor de kinderen door!
er is er Één die precies weet wat ik voel als ik huil die onvoorwaardelijk van mij houdt en me ziet als ik me verschuil
die meehuilt met mijn onmacht en verdriet en me laat weten, wat een ander ook zegt, Ik verlaat je niet! |
Het is soms zo makkelijk he, om een muurtje te bouwen... maar zo moeilijk ook weer af te breken. We mogen van onszelf houden, ondanks al onze gebreken...en dat dankzij Hem
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 18:24
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | SGP vreest voor christelijke feestdagen
AMSTERDAM - De SGP vreest dat door het gelijkheidsprincipe de christelijke wortels uit de Nederlandse samenleving zullen verdwijnen. In een interview met NU.nl stelt SGP-lijsttrekker Kees van der Staaij dat het gelijkheidsdenken, dat er vanuit gaat dat mensen en religies gelijk zijn, steeds verder doorslaat en dat dit onder meer ten koste gaat van de christelijke feestdagen.
"Er gaan stemmen op die zeggen: is dat niet in strijd met het gelijkheidsbeginsel? Waarom is er immers wel hemelvaart voor de christenen en geen suikerfeest voor de moslims?", aldus de SGP-leider. © ANP
Er zijn CAO's die werknemers al de ruimte geven om voor andere dan de christelijke feestdagen te kiezen. Ik vind dit zelf een goede ontwikkeling. Het meest handige systeem is denk ik een systeem met een meerkeuzeoptie voor iedere medewerker.
Ik zie dit niet als een roepen dat elke religie gelijk is, maar puur als een recht van mensen op eigen geloofsbeleving. |
Tis maar hoe je het bekijkt denk k...ik zie dit ook als een opening om de verkeerde kant op te gaan, en dan komt toch even dat onderwijzertje in mij naar boven dat alle mensen het liefst de goede kant op zou sjeesen door alle andere feestdagen te "verbieden"...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 18:25
|
|
|
|
| HERMIENA254 schreef: | haha, wordt nu 15 man.....of vrouw..
welkom..............staat al in de oven,
en wat eten de anderen dan vandaag? |
Hij was heeeeeeeeeeeeeerlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 19:24
|
|
|
|
Dacht laat ik eens het onderwerp Vergeving openen. Want hoevaak lopen we die mis en durven we andere niet om vergeving te vragen of dat de andere jou vraagt om vergeving in wat hij of zij van hart mee rond loopt. Alleen kan je het nooit dragen of maalt het in je hoofd waardoor je veel spanning en hoofdpijn op na loopt het heeft op één of ander manier wel z`n uitweg nodig.
Want waar vergeving is daar zal er genezing zijn De pijn in je hart ja heel diep van binnen Samen met de Vader overwin je alle dingen Dat gebroken harten tot samen smelten De weg van herstel kan beginnen
<><
AK

|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 19:31
|
|
|
|
Ja ook ik heb mensen pijn gedaan met mijn scherpte van tong is het hier op CM of is het daar in waar ik woon zonder ook er bij na te denken doe ik zomaar wat en achteraf denk je he bah waarom kwets ik ander mans gevoelens dat wil ik helemaal niet en toch doe ik het telkens weer. Daarom mijn vraag aan jou of jullie als ik je pijn heb gedaan met mijn woorden wil je het mij dan vergeven?
Hartelijke groet,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 19:31
|
|
|
|
|
wij aten rijst met sate ,kip,roerbakgroentes,zoetzure saus,en als toetje vla of vruchtenkwark
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 19:34
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | 1 ding vind ik niet kloppen...
" Als jij zegt "IK kan het niet.." Zegt God tegen jou "Ik vermag alle dingen in Hem die mij kracht geeft" (fil.4:13) "
Het is toch de mens die tegen God zegt: "ik vermag alle dingen in Hem die mij kracht geeft" ? Dacht niet dat God dat tegen ons (of Zichzelf) zegt hoor...
Voor de rest heel mooi stukje... |
Als JIJ zegt ik kan het niet dan zegt God als het ware tegen jou dat je tegen jezelf moet zeggen Ik vermag al dingen in Hem die mij kracht geeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:11
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | SGP vreest voor christelijke feestdagen
AMSTERDAM - De SGP vreest dat door het gelijkheidsprincipe de christelijke wortels uit de Nederlandse samenleving zullen verdwijnen. In een interview met NU.nl stelt SGP-lijsttrekker Kees van der Staaij dat het gelijkheidsdenken, dat er vanuit gaat dat mensen en religies gelijk zijn, steeds verder doorslaat en dat dit onder meer ten koste gaat van de christelijke feestdagen.
"Er gaan stemmen op die zeggen: is dat niet in strijd met het gelijkheidsbeginsel? Waarom is er immers wel hemelvaart voor de christenen en geen suikerfeest voor de moslims?", aldus de SGP-leider. © ANP
Er zijn CAO's die werknemers al de ruimte geven om voor andere dan de christelijke feestdagen te kiezen. Ik vind dit zelf een goede ontwikkeling. Het meest handige systeem is denk ik een systeem met een meerkeuzeoptie voor iedere medewerker.
Ik zie dit niet als een roepen dat elke religie gelijk is, maar puur als een recht van mensen op eigen geloofsbeleving. |
wat is het kenmerk van een christen?? is het niet dat hij/zij tot Gods eer wil leven en te doen wat Hij wil dat we doen?
Ik vraag me af hoe dan een oprechte christen zonder slag of stoot kan accepteren dat er andere religieuse feestdagen zijn, daar God zegt dat er geen andere goden naast Hem zijn, en dat Hij afgodendienst haat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:15
|
|
|
|
Krootjes en voor wie dat niet weet dat wat het is: Bietjes, op een nette manier gezegd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:18
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Krootjes en voor wie dat niet weet dat wat het is: Bietjes, op een nette manier gezegd.  |
En toch zijn krootjes véél lekkerder dan bietjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:21
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | En toch zijn krootjes véél lekkerder dan bietjes  |
Tikkie terug Jaap Tess
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:21
|
|
|
|
| HABAKUK.NU schreef: | Jezus zei tegen zijn volgelingen dat ze moeten zijn als ‘een stad op een berg’. Toch fungeert de kerk lang niet altijd als een helder baken. De verleiding om vage praatjes te verkopen is groot. Want liever willen we niemand voor het hoofd stoten. De bekende atheïst Herman Vuijsje concludeerde eerder dit jaar al dat de kerk is veranderd van streng naar lief, naar een angsthazerig ‘moet kunnnen’. Wat hem betreft mag de kerk weer een ‘een flinke scheut Mozes schenken'. ‘De maatschappij schreeuwt er om en alleen de kerk heeft die duidelijkheid in huis.’
Vergelijkbare geluiden liet deze week Prof dr. A van de Beek horen. Met zijn pamflet ‘Is God terug?’ roept hij de kerk op om terug te keren tot de kern van het geloof. ‘We moeten terug naar wat de apostelen over Christus hebben verkondigd’, schrijft Van de Beek. ‘Wat de apostelen verkondigden, is zo adembenemend dat de huidige matheid van de kerk zal verdampen als weer gehoord en geloofd wordt wat zij zeggen.’
Volgens Van de Beek moet de kerk weer duidelijk over zonde gaan spreken. ‘Want als het in de kerk niet meer over zonde gaat, kan het dan nog over genade gaan? Als het niet meer over zonde gaat, kunnen we het dan nog over God hebben? Dan gaat het in elk geval niet meer over deze God: Jezus Christus.’
Fatale doodsteek
De schrijver concludeert dat de kerk ‘te weinig schaapachtig’ is. ‘Want het is niet plezierig schaapachtig genoemd te worden. Maar hoe zit het dan met de relatie met Hem Die Zich als schaap liet afslachten terwijl Hij de Herder is? Er zit iets grondig mis in de houding van kerken en kerkmensen.’
Het betoog van Van de Beek past goed bij wat afgelopen Kerst in HP/De Tijd stond te lezen: ‘Zonder een duidelijk evangelie verliest het christendom elke relevantie en geeft zij zichzelf de fatale doodsteek.’ Bij dit seculiere opinieblad zien ze kennelijk haarscherp waar de kracht en zwakte van de kerk ligt. Nu de kerk zelf nog.
Gertjan de Jong (redacteur van www.habakuk.nu en De Oogst, het maandblad van stichting Tot Heil des Volks) |
Oei... een herkenbare analyse die tot reflectie noopt... Ben ik schaapachtig of angsthazerig??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:22
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ga nog maar even proberen te slapen, Imre  |
Heeft toch geholpen dat leuke slaapliedje van mij 
Mario, die wel heerlijk heeft geslapen . Als een roos.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op donderdag 27 mei 2010, 20:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:23
|
|
|
|
Kun je iemand vergeven die zelf vind dat hij-zij niets fout heeft gedaan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:32
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Yes!! Cruijf linksbinnen aanvallend, Van Hanegem in de achterhoede, Rensenbrink spits, Suurbier voor het tackelen van de tegenstander en in het doel had ik mezelf gedacht.  |
Geloof dat jij een beetje achter loopt.
Mario, die denkt in het heden en niet in het verleden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:33
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Geloof dat jij een beetje achter loopt.
Mario, die denkt in het heden en niet in het verleden. |
Ik heb nog een legpuzzle van Johan Cruyff...
Eh... wie is de huidige trainer van het Nederlands Elftal?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:36
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Ik denk ook dat het allerbelangrijkste is dat we klaar zijn om God te ontmoeten; op ieder moment in ons leven. We weten ook niet wanneer het onze tijd is om te gaan.
Toch is het genade dat God zoveel heeft verteld in Zijn Woord over de tijden die gaan komen. En het is denk ik van belang om daar e.e.a. van af te weten om je leven ernaar te richten. Vooral naarmate de tijd vordert.
Stel bijvoorbeeld dat er niets in de bijbel had gestaan over het teken van het beest op hand of voorhoofd. Zonder dit teken kan er straks niets meer gekocht of verkocht worden. Als Gods Woord hiervoor niet had gewaarschuwd had ik dit teken mss gewoon laten 'zetten' als het zover was. Want wat is daar nou mis mee? t Is handig, minder fraudegevoelig en in deze tijd van piercings en tattoos... ach.... Maar nu weet ik beter.
Ik denk ook dat het enorm bemoedigend kan werken als de tijd van lijden eenmaal daar is (ik heb het niet persé over de grote verdrukking) om te weten dat God al deze zaken heeft voorspeld / voorzien. De bijbel komt letterlijk uit. We weten hoe betrouwbaar het Woord van God, en God zelf dus, is. Dat lijkt me tegen die tijd een welkom steuntje in de rug.
GrZing! |
inderdaad Zing, we mogen God dankbaar zijn, dat Hij zoveel met ons wil delen dmv Zijn Woord. Maar als ik de bijbel erop na sla, is het wel duidelijk, dat ,mensen MET het teken op hun huid aangebracht, kunnen kopen en verkopen. Wij als christenen mogen dat dus niet doen. Wij gaan het dus in die laatste tijd erg zwaar krijgen. Er zullen allerlei mensen zijn, die zich de antichrist noemen, en ons proberen te verleiden met wereldse dingen. Continu worden we gewaarschuwd zoals bijv in Openb.14;12 het komt aan op de standvastigheid van de heiligen, die zich houden aan Gods geboden, en aan de trouw van Jezus. Ook in Judas vers 17tot25, worden we daar voor gewaarschuwd. Ben daar eerlijk gezegd best wel eens angstig voor, alhoewel ik weet dat we het hierna, in het Hemels Jeruzalem zo oneindig goed mogen hebben. Laten we maar veel bidden, dat we ons door Zijn Geest mogen laten leiden.En dat we ons vast mogen houden aan Gods liefde , en mogen uitzien naar de barmhartigheid van onze Heer Jezus Christus, die ons uiteindelijk het eeuwige leven zal schenken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:37
|
|
|
|
Graag mèt ondertitels de volgende keer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:39
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ik heb nog een legpuzzle van Johan Cruyff...
Eh... wie is de huidige trainer van het Nederlands Elftal? |
Toevallig wel die coach die Feyenoord in 2002 leidde naar de Europacup.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:43
|
|
|
|
Wat vinden de voetbalfanaten van de collector-items die de supermarkten nu hebben? Gaan jullie ze sparen of niet?
Als jullie willen weten hoeveel geld het jullie gaat kosten, kijk dan naar uitzendig gemist : kassa vara 22-5-2010
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:45
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Wat vinden de voetbalfanaten van de collector-items die de supermarkten nu hebben? Gaan jullie ze sparen of niet?
Als jullie willen weten hoeveel geld het jullie gaat kosten, kijk dan naar uitzendig gemist : kassa vara 22-5-2010 |
Van de Super !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:51
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Kun je iemand vergeven die zelf vind dat hij-zij niets fout heeft gedaan?  |
Een mens uit zichzelf zou een ander niet kunnen vergeven omdat deze een hoge vergeldingsdrang heeft. Vanuit je christen zijn kun je een ander vergeven omdat je ook zelf vergeving hebt mogen ontvangen van God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:56
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | inderdaad Zing, we mogen God dankbaar zijn, dat Hij zoveel met ons wil delen dmv Zijn Woord. Maar als ik de bijbel erop na sla, is het wel duidelijk, dat ,mensen MET het teken op hun huid aangebracht, kunnen kopen en verkopen. Wij als christenen mogen dat dus niet doen. Wij gaan het dus in die laatste tijd erg zwaar krijgen. Er zullen allerlei mensen zijn, die zich de antichrist noemen, en ons proberen te verleiden met wereldse dingen. Continu worden we gewaarschuwd zoals bijv in Openb.14;12 het komt aan op de standvastigheid van de heiligen, die zich houden aan Gods geboden, en aan de trouw van Jezus. Ook in Judas vers 17tot25, worden we daar voor gewaarschuwd. Ben daar eerlijk gezegd best wel eens angstig voor, alhoewel ik weet dat we het hierna, in het Hemels Jeruzalem zo oneindig goed mogen hebben. Laten we maar veel bidden, dat we ons door Zijn Geest mogen laten leiden.En dat we ons vast mogen houden aan Gods liefde , en mogen uitzien naar de barmhartigheid van onze Heer Jezus Christus, die ons uiteindelijk het eeuwige leven zal schenken! |
Hoi Marianne,
Ik denk dat we ten alle tijden voorbereid moeten zijn op de komst van Christus, niemand weet namelijk wanneer Hij zal komen. Maar ik ben iemand die niet in de angst geloofd... maar dat God me in het heetst van de strijd zal vasthouden. Er zijn christenen die geloven dat er straks een 1000-jarig rijk komt en je als christen daar dan nog bij aanwezig bent en verleidt kan worden. Ik persoonlijk denk dat God, wie in Zijn zoon geloofd degene daarvoor zal behoeden en dat we als christen dan al veilig bij Hem zullen zijn, ook al weet ik dat niet iedere christen die mening deelt. Toch blijf ik erbij dat die angst niet nodig is en dat ik er op mag vertrouwen dat God mij de kracht zal geven om te volharden...
Enne Zinga, neem je die tekst van de tatoo's niet te letterlijk denk je ? Ook vind ik dat je uit moet kijken naar mensen die wel een tatoo hebben laten zetten... oordeel ze niet en bovendien weet je ook niet wanneer iemand zoiets deed (is nu eenmaal iets permanents he') en waarom weet je ook niet. Hoop dat je verder kunt kijken dan dat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIK120
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 21:01
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Graag mèt ondertitels de volgende keer.  |
http://www.youtube.com/watch?v=lABylNdhoXE
Daniel 2:44 Maar in de dagen van die koningen zal de God des hemels een koninkrijk oprichten, dat in eeuwigheid niet zal te gronde gaan, en waarvan de heerschappij op geen ander volk meer zal overgaan: het zal al die koninkrijken verbrijzelen en daaraan een einde maken, maar zelf zal het bestaan in eeuwigheid,
Dit is mijn uitspraak, hier moet u het mee doen http://www.youtube.com/watch?v=VaTMTHo8BN4
Laatst aangepast door
|
RIK120
|
op donderdag 27 mei 2010, 21:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 21:03
|
|
|
|
|
Leuk dat je er weer bent
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 21:10
|
|
|
|
| MIEKJES285 schreef: | | Als JIJ zegt ik kan het niet dan zegt God als het ware tegen jou dat je tegen jezelf moet zeggen Ik vermag al dingen in Hem die mij kracht geeft. |
Toch vind ik dat een vreemde manier hoor... ik zou me dan net een robotje voelen, God heeft me gemaakt als mens opdat ik dingen uit mezelf mag zeggen en niet me dingen voorkauwt. Maar Miekjes, als jij er steun aan hebt, mag je dat zo denken hoor, maar ik denk dat het anders bedoeld is, hoop dat je mij daarin respecteert...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 21:11
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Kun je iemand vergeven die zelf vind dat hij-zij niets fout heeft gedaan?  |
Das een hele goeie Annet...Ik zou het niet weten. Maar is wel een hele goeie vraag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 21:13
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Dacht laat ik eens het onderwerp Vergeving openen. Want hoevaak lopen we die mis en durven we andere niet om vergeving te vragen of dat de andere jou vraagt om vergeving in wat hij of zij van hart mee rond loopt. Alleen kan je het nooit dragen of maalt het in je hoofd waardoor je veel spanning en hoofdpijn op na loopt het heeft op één of ander manier wel z`n uitweg nodig.
Want waar vergeving is daar zal er genezing zijn De pijn in je hart ja heel diep van binnen Samen met de Vader overwin je alle dingen Dat gebroken harten tot samen smelten De weg van herstel kan beginnen
<><
AK

|
Maar wat nu als de persoon in kwestie geen vergeving wil geven voor een heel onbenullig iets?? Zelfs als er excuus aangeboden is word het niet aangenomen en geloof me dat maalt me goed door men hoofd
|
|
| Naar boven |
|
|