ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 664 665 666 667 668 669 670 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARINDAA021

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 21:14

MARIJAN072 schreef:
‘k Heb deze discussie met veel aandacht gelezen. Mij valt op dat het grootste deel van de mensen die reageert, geen problemen heeft met sex voor het huwelijk. Wel voegen veel mensen er een mits aan toe, namelijk dat je wel het voornemen moet hebben om met deze persoon oud te worden. Dat vind ik wel heel mooi. Nu zitten we hier op CM voor een groot deel met mensen (wat ouder), die goed hun grenzen weten. Wat ik me wel afvraag is, hoe je dit standpunt aan je kinderen/de jongeren duidelijk maakt. Hoe bescherm je ze tegen vrije sex met iedereen? Kunnen zij dit aan? Is dit duidelijk voor ze? Geen sex voor het huwelijk, is denk ik duidelijker en daardoor veiliger voor ze. Hoe moeilijk dat ook kan zijn, dat besef ik goed. Een tiener van 16 (of jonger?) kan zo smoorverliefd zijn op iemand, waardoor hij/zij denkt dat dit de ware zal zijn. De praktijk leert dat daar nog vele liefdes op kunnen volgen. Wat ik dan zo jammer vind, is dat ze dan met veel verschillende mensen sex hebben gehad. Dan wordt iets, wat in mijn en ik denk zeker ook in Gods ogen heel waardevol en kostbaar is, zo gewoon en voor mijn gevoel naar beneden gehaald.

Ik las dit, en wilde graag even reageren. Ben zelf een 'jongere' van 19 jaar.
Wat een van de belangrijkste redenen is om je kind te beschermen tegen sex voor het huwelijk, of te vroeg seks hebben is in mijn ogen vroeg beginnen met voorlichting. Maak er geen taboe over, en bespreek het openlijk met je kind. Voor ik naar de middelbare school ging had ik HET GESPREK al gehad.

Verder is het ook belangrijk hoe je ouders in het leven staan. De mijne hebben geen 30 bedpartners gehad en staan daar ook negatief tegenover.

Nou ben ik niet tegen seks voor het huwelijk, zolang je het maar met liefde doet, met iemand waar je veel van houdt.

Ik ben het wel met anderen eens dat de leeftijd tegenwoordig wel snel daalt. En dan bedoel ik de leeftijd waarop mensen van 14/15 het voor het eerst doen. Dat lijkt me niet goed, maar het verbieden als ouder lost in dat geval niets op.

Dus het is een menging van je eigen karakter, de vroege voorlichting en de houding van je ouders tegenover seks.

In ieder geval, ik wacht gewoon tot ik een lief persoon heb ontmoet, en als ik dan moet wachten tot mijn 24e, dan is dat maar zo Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 21:16

MARISKA601 schreef:
Wat vinden de voetbalfanaten van de collector-items die de supermarkten nu hebben?
Gaan jullie ze sparen of niet?

Als jullie willen weten hoeveel geld het jullie gaat kosten, kijk dan naar uitzendig gemist : kassa vara 22-5-2010

of al die 'hollandse' dingen die je bij de DA kan kopen hahaha... sokken incl. opdruk van nederlandse vlag... bijv. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 21:22

SUSANNAH475 schreef:
of al die 'hollandse' dingen die je bij de DA kan kopen hahaha... sokken incl. opdruk van nederlandse vlag... bijv. Clown smiley

Bij Blokker breek je je nek over al die voetbalartikelen. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 21:24

Nou, het ging hier over "seks voor het huwelijk" en over: zelfbevrediging.
Mijn visie heb ik er eerder al neergezet... maar van de week kwam ik op een stukje over zelfbevrediging wat ik zelf erg goed in elkaar vind zitten.

Hier de link:
http://www.real-life.nl/rubrieken/seksualiteit/zelfbevrediging.html
als je deze link kopieert in WORD wordt de link vanzelf wel blauw (evt. nog een spatie erachteraan en voila).

Vond het heel fijn om dit stukje te lezen; t' blijft toch een beetje een taboe onderwerp voor velen, en zeker als je christen bent en alleen bent.
'k Ben benieuwd wat jullie er van vinden...

Suus

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 27 mei 2010, 21:28
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKJES285

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 21:27

SUSANNAH475 schreef:
Toch vind ik dat een vreemde manier hoor... ik zou me dan net een robotje voelen, God heeft me gemaakt als mens opdat ik dingen uit mezelf mag zeggen en niet me dingen voorkauwt.
Maar Miekjes, als jij er steun aan hebt, mag je dat zo denken hoor, maar ik denk dat het anders bedoeld is, hoop dat je mij daarin respecteert... Knipoog smiley

ja hoor natuurlijk respecteer ik je daarin...waarom niet zou ik zeggen...
ik kreeg dit zo van iemand en heb er veel steun aan gehad,het gaat om het geheel.

misschien had ik erbij moeten zeggen bijvoorbeeld ipv moet...
maar ik ga daar geen discussie over aan op papier...
ik ben daar namelijk niet zo goed in om de dingen die ik voel op papier te zeggen ik ben wat dat aangaat meer een prater...dit is voor mij allemaal erg nieuw...dus!!!

hopelijk respecteer jij mij daarin...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 21:32

MIEKJES285 schreef:
ja hoor natuurlijk respecteer ik je daarin...waarom niet zou ik zeggen...
ik kreeg dit zo van iemand en heb er veel steun aan gehad,het gaat om het geheel.

misschien had ik erbij moeten zeggen bijvoorbeeld ipv moet...
maar ik ga daar geen discussie over aan op papier...
ik ben daar namelijk niet zo goed in om de dingen die ik voel op papier te zeggen ik ben wat dat aangaat meer een prater...dit is voor mij allemaal erg nieuw...dus!!!

hopelijk respecteer jij mij daarin...

Ja hoor, daarom zei ik je al... als jij er steun aan hebt, mag je dat zo denken... snap je ? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 21:51

THOMAS968 schreef:
Juist gezien, Chat. Ik poneerde dat impliciet in mijn slotzin. Je kunt het fijngevoeligheid noemen, ik noem het wijsheid - het maakt niet zoveel uit. Maar zeker in een moeilijker situatie is het goed om niet alles te zeggen wat je weet. Mensen hebben soms wat tijd nodig om de werkelijkheid onder ogen te zien. Zeker in de conflictsituaties, waar ik door mijn werk nogal eens in verkeer, is het beter iets te poneren dat de ander naar de waarheid stuurt - die hij dan zelf ontdekt en dat overtuigt het beste......

Als je een ander helpt, mag en moet je jezelf ook heel houden. Dan heb je de ander ook, in een bepaalde vorm, lief als jezelf.

Thomas, die zich afvraagt wat wil je als mens, gelijk of geluk?

Quote Thomas: Mensen hebben soms wat tijd nodig om de werkelijkheid onder ogen te zien. Zeker in de conflictsituaties, is het beter iets te poneren dat de ander naar de waarheid stuurt - die hij dan zelf ontdekt en dat overtuigt het beste......

Zo denk ik er ook over.
Ik vind het heel goed verwoord.

En deze ook van jou: Als je een ander helpt, mag en moet je jezelf ook heel houden. Dan heb je de ander ook, in een bepaalde vorm, lief als jezelf.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 27 mei 2010, 22:04
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 21:51

SUSANNAH475 schreef:
Hoi Marianne,

Ik denk dat we ten alle tijden voorbereid moeten zijn op de komst van Christus, niemand weet namelijk wanneer Hij zal komen.
Maar ik ben iemand die niet in de angst geloofd... maar dat God me in het heetst van de strijd zal vasthouden.
Er zijn christenen die geloven dat er straks een 1000-jarig rijk komt en je als christen daar dan nog bij aanwezig bent en verleidt kan worden.
Ik persoonlijk denk dat God, wie in Zijn zoon geloofd degene daarvoor zal behoeden en dat we als christen dan al veilig bij Hem zullen zijn, ook al weet ik dat niet iedere christen die mening deelt.
Toch blijf ik erbij dat die angst niet nodig is en dat ik er op mag vertrouwen dat God mij de kracht zal geven om te volharden...

Enne Zinga, neem je die tekst van de tatoo's niet te letterlijk denk je ?
Ook vind ik dat je uit moet kijken naar mensen die wel een tatoo hebben laten zetten... oordeel ze niet en bovendien weet je ook niet wanneer iemand zoiets deed (is nu eenmaal iets permanents he') en waarom weet je ook niet. Hoop dat je verder kunt kijken dan dat...

Welke tekst over tattoos bedoel je Suus? Ik vergelijk het laten zetten van het teken van het beest met tattoos en piercings die in deze tijd heel normaal zijn. Dus waarom zou ik dan een chip of iets anders weigeren? Ik snap niet waarom je denkt dat ik tattoos veroordeel; misschien heb ik ze zelf wel. How do u know?
Beetje beter lezen Suus.... Clown smiley

Laatst aangepast door
ZINGA672
op donderdag 27 mei 2010, 21:52
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 22:05

Heer Imre, Vader Abraham aan het kijken . Wat was ze schattig he? Verlegen lachende smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 22:26

MARISKA601 schreef:
Bij Blokker breek je je nek over al die voetbalartikelen. Gefrustreerde smiley

zet je Coole smiley met zonnebril dan ook af..... Gefrustreerde smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 22:26

LIESBETH326 schreef:
Ehm... ik wil het graag allebei... Lachende smiley
Ondertussen weet ik drommels goed dat geluk meer is dan gelijk...

Ik herken veel van je in mezelf, Liesbeth. Maar toch: Weten is niet altijd beseffen....

Thomas, die voor het geluk het gelijk vaak laat schieten.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 22:42

@Annette792 -- Kun je iemand vergeven die zelf vind dat hij-zij niets fout heeft gedaan?
Waarom niet?? Als jij vind dat hij/zij jou iets heeft aangedaan, en jij zit daar mee, dan kan vergeving de eerste stap zijn naar herstel.
ROBBEDOES873 schreef:
Maar wat nu als de persoon in kwestie geen vergeving wil geven voor een heel onbenullig iets??
Zelfs als er excuus aangeboden is word het niet aangenomen en geloof me dat maalt me goed door men hoofd Twijfelende smiley
Dan vergeef jij toch die persoon, omdat hij/zij jou niet wil vergeven, ook al is er excuus aangeboden door jou. Stel je in de vrijheid die Jezus Christus jou daarin geeft, en vergeef die persoon in Jezus naam..... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 22:43

CROSSROAD317 schreef:
zet je Coole smiley met zonnebril dan ook af..... Gefrustreerde smiley Clown smiley

Het is meer weer voor een pu dan voor een zonnebril. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 22:43

ZINGA672 schreef:
Ik wil het wel overnemen als er animo voor is. Zijn er al mensen van plan om te komen?

GrZing!

Zou heel fijn zijn Zing, het is altijd afwachten wie er komen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 22:45

CROSSROAD317 schreef:
@Annette792 -- Kun je iemand vergeven die zelf vind dat hij-zij niets fout heeft gedaan?
Waarom niet?? Als jij vind dat hij/zij jou iets heeft aangedaan, en jij zit daar mee, dan kan vergeving de eerste stap zijn naar herstel.

Hmm daar zit idd iets in Knipoog smiley

Dan vergeef jij toch die persoon, omdat hij/zij jou niet wil vergeven, ook al is er excuus aangeboden door jou. Stel je in de vrijheid die Jezus Christus jou daarin geeft, en vergeef die persoon in Jezus naam..... Lachende smiley

Het punt is niet dat ik niet vergeven wil... wil ik best, Maar het knaagd gewoon dat het excuus niet aangenomen word, dat doet gewoon zeer. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 22:49

Welke elegante heer wil deze dame wekken om 7 uur met een kop koffie?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 22:52

TESSYBEAR731 schreef:
En toch zijn krootjes véél lekkerder dan bietjes Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

krootjes met siepels das pas lekker Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 22:55

MARISKA601 schreef:
Welke elegante heer wil deze dame wekken om 7 uur met een kop koffie?

Ik niet Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 22:59

ZINGA672 schreef:
[/b]Welke tekst over tattoos bedoel je Suus? Ik vergelijk het laten zetten van het teken van het beest met tattoos en piercings die in deze tijd heel normaal zijn. Dus waarom zou ik dan een chip of iets anders weigeren? Ik snap niet waarom je denkt dat ik tattoos veroordeel; misschien heb ik ze zelf wel. How do u know?
Beetje beter lezen Suus.... Clown smiley

oke, mijn excuses dan Zinga, heb je verkeerd begrepen denk ik... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:01

SUSANNAH475 schreef:
Nou, het ging hier over "seks voor het huwelijk" en over: zelfbevrediging.
Mijn visie heb ik er eerder al neergezet... maar van de week kwam ik op een stukje over zelfbevrediging wat ik zelf erg goed in elkaar vind zitten.

Hier de link:
http://www.real-life.nl/rubrieken/seksualiteit/zelfbevrediging.html
als je deze link kopieert in WORD wordt de link vanzelf wel blauw (evt. nog een spatie erachteraan en voila).

Vond het heel fijn om dit stukje te lezen; t' blijft toch een beetje een taboe onderwerp voor velen, en zeker als je christen bent en alleen bent.
'k Ben benieuwd wat jullie er van vinden...

Suus

Mooie link Sus, zeker het stukje over de gevaren van dwangmatige verslaving bij zelfbevrediging. (en natuurlijk de aangedragen oplossing)
Ik zou graag nog een boek willen aanbevelen over dit onderwerp.
Auteur: Ted Roberts
Titel: De draak overwonnen -- Hoop en herstel als seks verslavend is
http://www.postorderboekhandel.nl/object/9789077992142/Draak_overwonnen/
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:04

THOMAS968 schreef:
Ik herken veel van je in mezelf, Liesbeth. Maar toch: Weten is niet altijd beseffen....

Thomas, die voor het geluk het gelijk vaak laat schieten.

Er is verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Soms is het voldoende om gelijk te hebben... omdat geluk gaat boven gelijk krijgen...

Wijs en waarachtig... dat is wat ik wil zijn en wat jij, Thomas, volgens mij (ook?) bent!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:10

CROSSROAD317 schreef:

Hmm daar zit idd iets in Knipoog smiley

Dan vergeef jij toch die persoon, omdat hij/zij jou niet wil vergeven, ook al is er excuus aangeboden door jou. Stel je in de vrijheid die Jezus Christus jou daarin geeft, en vergeef die persoon in Jezus naam.....
ROBBEDOES873 schreef:
Het punt is niet dat ik niet vergeven wil... wil ik best, Maar het knaagd gewoon dat het excuus niet aangenomen word, dat doet gewoon zeer. Twijfelende smiley

Daarom mag jij hem/haar vergeven omdat hij/zij jouw excuus niet wil aanvaarden. Daarvoor mag je in de vrijheid gaan staan die Jezus jou geeft in Zijn Naam.
Bijvoorbeeld; jammer dat je mijn excuus niet wilt aanvaarden, dan vergeef ik jou daarvoor in Jezus naam. Zo geef je het terug aan de persoon die je excuus niet wil aanvaarden.... (hoop dat ik het zo duidelijker heb gemaakt) Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:10

ANNETTE792 schreef:
Kun je iemand vergeven die zelf vind dat hij-zij niets fout heeft gedaan? Smiley die vol vragen zit

Volgens mij wel Annette, het negatieve van boosheid of haat of wrok kan je omzetten in vergeving en dat is positief en dat voel je. Het helpt - het klinkt misschien stom hoor - om dat hardop te zeggen bv., ik vergeef je, .........., dat je mij intens hebt pijn gedaan, met dat wat je deed of vul maar in. Als je het niet zelf tegen degene kunt zeggen, zeg het dan in een gebed. En vul het aan met zoiets als: ik sluit mijn boosheid en wrok tegen jou af want ik heb je vergeven. Het is voor mij nu voorbij. Ik gun mezelf de ruimte en de liefde om verder te gaan en niet te blijven hangen in negatieve gevoelens voor jou. Ik heb je vergeven. Het is voorbij.
Je zal zien dat het je oplucht en je weer ruimte geeft om verder te gaan. Je bent verlost van je boosheid en de negatieve energie waar je daardoor last van kunt hebben.
Het maakt niet uit of de ander vergeving aan je vraagt of niet of schuld bekent of niet. Het gaat om de daad van jouw vergeving. Het is waarschijnlijk niet in een keer voorbij, herhaal het gerust totdat je berust in het feit dat je hebt vergeven. Het lucht enorm op!
Probeer het maar.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:13

MARISKA601 schreef:
Het is meer weer voor een pu dan voor een zonnebril. Knipoog smiley

Weer voor een plu ?? Hier nog een was buiten gehad, en droog binnen gehaald. Redelijk zon, ietsjes wind, dus goed te doen vandaag.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:14

ROBBEDOES873 schreef:

Dit roept bij mij een algemene vraag op... in hoeverre mogen wij vergeving verwachten?
Verwachten in de zin van erop rekenen, vinden dat wij vergeving moeten krijgen... Wie zijn wij om voor een ander te bepalen dat het moment rijp is om te vergeven... Wat zou dat kunnen zeggen over ons excuus of spijtbetuiging?

Ik hoop niet dat ik iemand met deze vragen kwets, dat is echt niet mijn bedoeling... Ik benadruk dat het een algemene, neutrale vraag is, die zomaar bij me op kwam...
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE015

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:20

MIEKE364 schreef:
Volgens mij wel Annette, het negatieve van boosheid of haat of wrok kan je omzetten in vergeving en dat is positief en dat voel je. Het helpt - het klinkt misschien stom hoor - om dat hardop te zeggen bv., ik vergeef je, .........., dat je mij intens hebt pijn gedaan, met dat wat je deed of vul maar in. Als je het niet zelf tegen degene kunt zeggen, zeg het dan in een gebed. En vul het aan met zoiets als: ik sluit mijn boosheid en wrok tegen jou af want ik heb je vergeven. Het is voor mij nu voorbij. Ik gun mezelf de ruimte en de liefde om verder te gaan en niet te blijven hangen in negatieve gevoelens voor jou. Ik heb je vergeven. Het is voorbij.
Je zal zien dat het je oplucht en je weer ruimte geeft om verder te gaan. Je bent verlost van je boosheid en de negatieve energie waar je daardoor last van kunt hebben.
Het maakt niet uit of de ander vergeving aan je vraagt of niet of schuld bekent of niet. Het gaat om de daad van jouw vergeving. Het is waarschijnlijk niet in een keer voorbij, herhaal het gerust totdat je berust in het feit dat je hebt vergeven. Het lucht enorm op!
Probeer het maar.

Ik ben het met je eens Mieke.
Zelf heb ik altijd geleden onder een moeizame verhouding met mijn schoonmoeder. Dit kwam door allerlei omstandigheden die buiten mij omgingen, eigenlijk. Zij had geen erg makkelijk karakter.Soms ging het aardig, maar soms was het ook helemaal niets. De houding van mijn man, die vaak niet erg toeschietelijk was, dat sprak ook mee natuurlijk.

Toen zij overleden is, stond ik aan het open graf en dacht dat ik me nooit meer zo zal laten bezeren, door niemand. Heb dat toen in gebed neergelegd bij God, en toch vergeving aangeboden aan haar, terwijl zij daar niets meer van wist. Maar ik heb er een enorme vrede door gekregen, en heb nooit meer omgezien in wrok, maar het akelige gevoel was weggezet, het belast mij verder niet meer.
Grace
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:28

LIESBETH326 schreef:
Oei... een herkenbare analyse die tot reflectie noopt...
Ben ik schaapachtig of angsthazerig??

Dit is een reactie op Habakuk, Liesbeth, niet op jou, hoor!Smiley die vol vragen zit

Moeten we terug naar de donderpreken over zonde en schuld? Laten zien dat we nog steeds niet hebben begrepen dat Christus voor onze zonden is gestorven en de schuld daarvoor op zich nam en hem daardoor - wat pas echt zonde is - Hem telkens opnieuw kruisigen?
Christen zijn is - zoals ik het heb geleerd - een volgeling zijn van Jezus, wat zoveel wil zeggen als proberen te zijn zoals Hij was, voorzover dat een onvolkomen mens gegeven is, en wel in het besef daarvan. Christus was af en toe passievol zoals hij de verkopers van offerdieren e.d. van het kerkplein joeg en zoals hij opkwam voor de overspelige vrouw, zoals hij de farizeeërs en de sadduceeërs stevig toesprak over hun liefdeloosheid. Hij leefde voor en legde ons op je medemens en je vijand lief te hebben als je zelf, oneindig te vergeven en nog zo meer. Dat vind ik christelijker - en zeker niet lauw - dan mijn medemensen onder te dompelen in zedepreken en beschuldigingen. Wel de Weg wijzen, in medemenselijkheid.

Laatst aangepast door
MIEKE364
op donderdag 27 mei 2010, 23:32
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:39

prachtige film over vergeving

http://www.youtube.com/watch?v=0TTgPH8E3EU&feature=player_embedded
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:43

GRACE015 schreef:
Ik ben het met je eens Mieke.
Zelf heb ik altijd geleden onder een moeizame verhouding met mijn schoonmoeder. Dit kwam door allerlei omstandigheden die buiten mij omgingen, eigenlijk. Zij had geen erg makkelijk karakter.Soms ging het aardig, maar soms was het ook helemaal niets. De houding van mijn man, die vaak niet erg toeschietelijk was, dat sprak ook mee natuurlijk.

Toen zij overleden is, stond ik aan het open graf en dacht dat ik me nooit meer zo zal laten bezeren, door niemand. Heb dat toen in gebed neergelegd bij God, en toch vergeving aangeboden aan haar, terwijl zij daar niets meer van wist. Maar ik heb er een enorme vrede door gekregen, en heb nooit meer omgezien in wrok, maar het akelige gevoel was weggezet, het belast mij verder niet meer.
Grace

Dat bedoel ik, Grace, dank voor je open reactie.
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:44

heyyyy suus, tuurlijk ben je er weer.
Wat is cm zonder jou??? Knipoog smiley
Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 664 665 666 667 668 669 670 ... 6194 Volgende