| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:20
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | ik blijf ook bescheiden Tess...maar kan me wederom in je verhaal vinden
Marieke (die er ook te weinig mee gedaan heeft ) |
Zijn we stiekum identieke tweeling?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:20
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Je mag van mij net zo allergisch reageren als je wilt... ik vind het allemaal helemaal fantastisch, echt waar!! Wat mij opvalt bij dit soort discussies is dat het vaak degenen met de lage opleiding zijn die zich aan dit relatiebreekpunt storen. Mensen die hierover al een dergelijke mening hebben zonder in de situatie te zitten, hebben meest een minderwaardigheidscomplex van hier tot tokio. Uiteraard heeft NIEMAND op cm hier last van !!!!
(tja, dat is n leugen, maar ik wens niet gestenigd te worden ) |
En toch heb ik wel in zo'n situatie gezeten, en ja dat is moeilijk! Maar wat doe je dan als je wel met die persoon verder wilt? Als houden van alles met de deken der liefde bedekt? Laat ik het er op houden dat het een wijze levensles was..
Marieke (die nooit de eerste steen zal gooien )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:21
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Now we're talking! 5 blauwe? |
Ja, en zo'n grote helicopter, om je snel deze kant op te krijgen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:23
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ja, en zo'n grote helicopter, om je snel deze kant op te krijgen!  |
Met 5 blauwen op de stoep heeft jouw kant opkomen geen haast dacht ik zo.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:23
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Nou, zo klein ben k anders niet
Zal je nog es morele steun bieden  |
Nou, vooruit dan. Wist je bijvoorbeeld dat (op fluistertoon verder)........ dat die Imre............ en die meid uit Ameland........... station Hulshorst........ boswandeling............. toen met haar mee naar........ drie dagen niet thuis geweest!
Erg hè!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:25
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Nou, vooruit dan. Wist je bijvoorbeeld dat (op fluistertoon verder)........ dat die Imre............ en die meid uit Ameland........... station Hulshorst........ boswandeling............. toen met haar mee naar........ drie dagen niet thuis geweest!
Erg hè!  |
***NS! Die treinen krijgen steeds meer last van vertraging...ongeloofelijk!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 29 mei 2010, 18:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:33
|
|
|
|
Eh.... kan ik nu weer een uurtje offline?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:35
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Eh.... kan ik nu weer een uurtje offline?  |
Sure,ik moet toch wachten he..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:46
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | En toch heb ik wel in zo'n situatie gezeten, en ja dat is moeilijk! Maar wat doe je dan als je wel met die persoon verder wilt? Als houden van alles met de deken der liefde bedekt? Laat ik het er op houden dat het een wijze levensles was..
Marieke (die nooit de eerste steen zal gooien ) |
Natuurlijk is dat een lastige situatie, toen ik de eerste keer trouwde hadden mijn vrouw en ik een gelijkwaardig opleidingsniveau. Zij ging, met al mijn support overigens, verder leren en werd register-accountant. Voor haar werd, mede door haar narcistische inslag, het contact met minder geleerde mensen steeds moeilijker. Het is in de relatie nooit een probleem geworden, maar zeker in de verschuiving van de vriendenkring zag ik toch de arrogantere invloed van haar. Maar goed, het kan ook goed gaan hoor... Mn moeder trouwde als boerendochter met een boerenzoon die zn vader niet wilde opvolgen maar zakenman werd. In het hele proces van junior-vertegenwoordiger naar internationaal zakenman, compleet met veel buitenlandse contacten, diners etc. is zij meegegroeid met het niveau waarop mijn vader kwam en de relatie heeft er niet onder geleden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:49
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Of het leven op CM  |
yep
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:57
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Dat is een voetbaluitdrukking Tess. Van de Stamgasten van Toon |
Euh... als stripoloog wens ik jou graag even te verbeteren... ik heb ALLE exemplaren van de Stamgasten, zowel als ALLE literaire hoogstandjes van FC Knudde.
De gevleugelde uitdrukking "tikkie trug, Jaap" is wel degelijk afkomstig uit de reeks FC Knudde. De zin werd voornamelijk gesproken door Dirk, de doelverdedigert.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 19:09
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | ja..dat heet: tijd voor een pauze Dan ben je ff geen lid, ontdekt je dat er echt leven zonder cm mogelijk is, en dan na poosje ga je nog eens kijken hoe het met je kennisjes hier gaat....en dan na 4 weken kan je het niet laten om toch de aanbieding van 5 maanden voor 25 euro te nemen , oftewel, wij zijn ook weer een maandje of 5 hier  |
Ik ga eens kijken of ik de zomer door kom zonder CM . Over ruim een week is mijn abonnement afgelopen  'k Ben benieuwd naar de afkickverschijnselen, nee niets zeggen, laat het me zelf ervaren!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 19:26
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Dat is een voetbaluitdrukking Tess. Van de Stamgasten van Toon |
Nou dat verklaart een hoop...Toon ken k ook al niet 
| Quote: | PIETER649 schreef: Euh... als stripoloog wens ik jou graag even te verbeteren... ik heb ALLE exemplaren van de Stamgasten, zowel als ALLE literaire hoogstandjes van FC Knudde.
De gevleugelde uitdrukking "tikkie trug, Jaap" is wel degelijk afkomstig uit de reeks FC Knudde. De zin werd voornamelijk gesproken door Dirk, de doelverdedigert. |
Kijk! Dat ken k dan weer wel Maar Toon doet nog steeds geen belletje rinkelen 
Oh ja...en wij hebben vandaag een patatje verorberd in Blijdorp
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 29 mei 2010, 19:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 19:27
|
|
|
|
Twee keer is best een beetje veel
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 29 mei 2010, 19:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 19:32
|
|
|
|
Poffertjes want vandaag was het feest !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 19:37
|
|
|
|
ik wilde al zeggen, dat ik je op de lijst zou noteren, maar ik was die minuscule lettertjes vergeten.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 19:40
|
|
|
|
we willen dus op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad. dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je op de allereerste pagina van dit topic...... we houden precies hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan misschien even een prikbord berichtje plaatsen op hun profiel? hoe meer mensen het weten, hoe meer kans dat zij ook mee willen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!!
voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;
marieke897 met twee kinderen hannah810 met twee kinderen zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt) buurvrouw van hannah met kind? mariska601 tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI peacedove830 met haar drie kinderen grace585 susannah475 miekjes285 marieke913 met kinderen johanneke817 met kinderen roos166 met vijf !!!!! vriendinnen ysha217
martien579 dirkjan071 mydestiny349 gert856 dirkie395 met twee ballengooiers... eloy025 (als er niets tussenkomt) herman040 op klompen fred229 leo571 (onder voorbehoud)
zie je, het wordt een echte "meiden-picknick..... waar blijven de andere heren met aanmelden??
.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 19:45
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Zie je nou dat ik best nog kinds kan zijn 
Copyright; Mangabay.com |
tjoh, figuuuuurtje zeg tess!! doe volgende keer wel een langer jurkje aan als je wilt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 19:45
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | Ik ga eens kijken of ik de zomer door kom zonder CM . Over ruim een week is mijn abonnement afgelopen  'k Ben benieuwd naar de afkickverschijnselen, nee niets zeggen, laat het me zelf ervaren!!  |
Als je snel verlengt, kun je voor 25 euro vijf maanden blijven, dan weet je zeker dat je geen heimwee krijgt. Je heldere en nuchtere opmerkingen op het forum bevallen me wel. Deze jongen zit aan de niet al te vegetarische nassi (zelfgemaakt) Het is misschien de hele zomer wel geen zeilweer.
Thomas: vijf maanden CM is goedkoper dan naar de Chinees.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 29 mei 2010, 19:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 19:47
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Als je snel verlengt, kun je voor 25 euro vijf maanden blijven, dan weet je zeker dat je geen heimwee krijgt. Je heldere en nuchtere opmerkingen op het forum bevallen me wel. Deze jongen zit aan de zelfgemaakte nassi.
Thomas: vijf maanden CM is goedkoper dan naar de Chinees. |
ooooooh, vandaar dat je zelfgemaakte nasi eet!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 19:52
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | tjoh, figuuuuurtje zeg tess!! doe volgende keer wel een langer jurkje aan als je wilt? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 19:54
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | we willen dus op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad. dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je op de allereerste pagina van dit topic...... we houden precies hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan misschien even een prikbord berichtje plaatsen op hun profiel? hoe meer mensen het weten, hoe meer kans dat zij ook mee willen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!!
voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;
marieke897 met twee kinderen hannah810 met twee kinderen zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt) buurvrouw van hannah met kind? mariska601 tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI peacedove830 met haar drie kinderen grace585 susannah475 miekjes285 marieke913 met kinderen johanneke817 met kinderen roos166 met vijf !!!!! vriendinnen ysha217
martien579 dirkjan071 mydestiny349 gert856 dirkie395 met twee ballengooiers... eloy025 (als er niets tussenkomt) herman040 op klompen fred229 leo571 (onder voorbehoud)
zie je, het wordt een echte "meiden-picknick..... waar blijven de andere heren met aanmelden??
. |
Ik ging eens gluren *is nieuwsgierig* maar dirkjan071 bestaat niet hoor Hannah, wel een DIRKJAN078 moet het die niet zijn dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 19:56
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: |  |
Tja, wat een gedicht allemaal teweeg kan brengen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 19:59
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Poffertjes want vandaag was het feest !  |
Leuk!!! Een feestje van je zoon toch?
Ik eet vanavond lekker pizza!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKIIE208
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 20:06
|
|
|
|
Liefde is: intens genieten van elkaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 20:13
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Sure,ik moet toch wachten he.......... |
Hopelijk niet tot je een ons weegt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 20:26
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Het is wel steeds de toon in je stukken dat de manier van denken van de verbondstheologie onbijbels is en dat is zo jammer. Zeker als anderen je proberen te laten zien dat de gedachten bij de verbondsdoop niet eens zo enorm verschillen van die van de geloofsdoop. Maar dat is dacht ik in een ander draadje al uitgebreid aan de orde geweest.
Laten we hier maar teruggaan naar het onderwerp: tolerantie. En dan ook vooral in de praktijk...het is vaak de toon die de muziek maakt, zoals nu ook maar weer blijkt... | Even voor de duidelijkheid, dit topic ging juist over de vraag of we niet te tolerant zijn geworden en daar past ook deze discussie in. Het is jammer dat je alleen maar over de toon praat en niet over de inhoud. Daarom zie ik mij weer genoodzaakt te herhalen dat de vwrbondstheologie niet onbijbels is, maar slechts éém van de vele theologiëen. Ik heb de Dordtse leerregels eens doorgelezen en een aantal dingen valt mij daaraan op. Het eerste is dat het niet een leerstuk is, maar dat het een stuk is gericht tegen andere leringen en dwalingen. Het is dus meer anti dan pro. Verder staan de aspecten als predestinatie en verbond centraal. Maar in plaats van een credo (ik geloof) is het meer een non credo (ik geloof niet) en dan worden de leringen benoemd en wwerlergd. En de volgelingen van dwaalleren worden opgeroepen zich te bekeren.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 29 mei 2010, 20:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 20:28
|
|
|
|
Heeft al iemand dat boek van Koekkoek gelezen? Ik ben wel benieuwd naar de argumentatie.
Thomas.
| JONATHAN890 schreef: | 'Echtscheiding is geen zonde'
gelezen op de website van de EO.
http://www.eo.nl/ronduitthema/5752447/page/_Echtscheiding_is_geen_zonde_/articles/article.esp;jsessionid=17E68982F3FFB540DB5DD4661048E56E.mmbase01?page=2&article=4399983&theme=5752447&portal=5678911&baseBlock=5752432&map=5752447
Publicist ds. H.G. Koekkoek na onderzoek bijbelse gegevens Echtscheiding wordt nergens in de Bijbel als een zonde gezien. Tot deze wel zeer opmerkelijke conclusie komt ds. H.G. Koekkoek in zijn boek Echtscheiding en hertrouwen- Wat zegt de Bijbel?, dat in een nieuwe (uitgebreide) editie wordt uitgegeven door Stichting Het Licht des Levens te Alphen aan den Rijn. 'De mogelijkheid tot echtscheiding die God gegeven heeft, is een teken van Gods medelijden met de mens in nood'. Ds. Koekkoek, voorganger van een baptistengemeente in Alphen aan den Rijn en voorzitter van Stichting Het Licht des Levens, is zich ervan bewust dat zijn visie haaks staat op de in evangelische en reformatorische kringen gangbare gedachten over echtscheiding en hertrouwen in de Bijbel. Maar op grond van exegetisch onderzoek, waarbij hij ook veel aandacht besteedt aan de Joodse achtergronden van het Oude en het Nieuwe Testament en aan de visie van de rabbijnen, komt hij tot de slotsom dat de Bijbel wel echtbreuk (overspel) als zonde bestempelt, maar echtscheiding niet. 'God heeft de echtscheiding gegeven, opdat mensen uit onoplosbare situaties toch nog een beetje leven zouden hebben', stelt ds. Koekkoek. In Echtscheiding en hertrouwen - Wat zegt de Bijbel? behandelt hij uitvoerig bekende teksten over deze thematiek, zoals Maleachi 2:16, Mattheüs 5:31-32 en 19:8, Romeinen 7:2,3 en I Korinthe 7:10,27,28. Deze en andere Schriftgedeelten worden volgens hem vaak verkeerd gelezen en uitgelegd, waardoor mensen een onjuist beeld krijgen van Gods visie op stukgelopen relaties. Hij geeft voorbeelden uit de Bijbel van bekende gelovigen van wie de Bijbel zelf vertelt dat zij gescheiden waren. Ook laat hij zien dat een aantal mensen zelfs in opdracht van God gescheiden was. De wijze waarop in reformatorische en evangelische kerken over echtscheiding en hertrouwen gedacht wordt, berust volgens ds. Koekkoek niet op de leer van de Bijbel, maar op traditie en theologie. Vaak wordt de Bijbel uitgelegd alsof hij geschreven is vanuit Grieks-heidense levenswijze of vanuit de kerkelijke leer. De Bijbel is echter geschreven vanuit een Joodse achtergrond. Veel kerken worstelen met de vraag of gemeenteleden na een echtscheiding mogen hertrouwen, en zo ja, of zo'n huwelijk ook kerkelijk bevestigd mag worden. In de kerk wordt vergeving gepredikt aan wie de ernstige zonde van overspel begaan heeft, terwijl men slechts tolerant is voor gescheidenen, die in de Bijbel niet veroordeeld worden, aldus ds. Koekkoek. Hij is er op grond van zijn analyse van de bijbelse gegevens van overtuigd dat hertrouwen na een echtscheiding mag, en dat zo'n huwelijk kerkelijk bevestigd behoort te worden. Dit alles betekent overigens niet, dat ds. Koekkoek de echtscheiding zou toejuichen. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 20:36
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | En ik hoop, dat als het einde der wereld in zicht is, en de zware verdrukkingen komen, dan hoop ik dat ik anders reageer als Petrus.. En dat ik mag getuigen van mijn geloof!!..En kan en wil zeggen,.. Jezus is mijn Heiland..voor nu en altijd...wat er ook gebeurt! |
Misschien niet helemaal on-topic, maar misschien ook wel. Laten we vooral niet vergeten dat een groot gedeelte van de christenheid reeds zware verdrukking te verduren heeft. Van hen kunnen wij denk ik veel leren.
En zolang wij (de westerse kerk) nog in vrijheid leven mogen wij onze vrijheid en welvaart gebruiken om onze broeders en zusters die verdrukt worden te ondersteunen. Wij kunnen proberen ons in hen te verplaatsen en te bedenken hoe wij zelf geholpen zouden willen worden als / wanneer wij vanwege ons geloof vervolgd gaan worden. Conform de opdracht in Hebreeën 13: 3 "Denkt aan de gevangenen, alsof gij met hen gevangen waart; aan hen, die mishandeld worden, als mensen, die ook zelf een lichaam hebt." In Christus zijn wij één lichaam, en als 1 lid lijdt, ook al is het ver weg, dan lijden alle leden mee....
GrZing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 20:38
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | Ik ga eens kijken of ik de zomer door kom zonder CM . Over ruim een week is mijn abonnement afgelopen  'k Ben benieuwd naar de afkickverschijnselen, nee niets zeggen, laat het me zelf ervaren!!  |
knap voornemen... ben erg benieuwd of het je lukt haha... succes !
|
|
| Naar boven |
|
|