ChristianMatch
 


Forum

De vreze des Heren
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 14 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:20
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat denkt Maritime he? De realiteit is wat anders...... Engeltje smiley
Wat triest trouwens als je zo over vrouwen denkt......maar dat terzijde....

Ja, het heeft ook weer een voordeel: je komt te weten hoe bepaalde mannen over vrouwen denken........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:20
 
.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 11 december 2012, 20:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:24
 
JANS221 schreef:
Ja, het heeft ook weer een voordeel: je komt te weten hoe bepaalde mannen over vrouwen denken........



Klopt, dit soort dingen zetten ze meestal niet in hun profiel....... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:26
 
WILLEMIJN232 schreef:
Klopt, dit soort dingen zetten ze meestal niet in hun profiel....... Knipoog smiley





Smiley die vol vragen zit Wat inhoudt dat ze eigenlijk wel beter weten hoe het moet/hoort.... ??? Anders zouden ze open zijn hierover...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:29
 
MARITIME853 schreef:
Deze: "" De stelling dat door de vrouw de zonde in de wereld is gekomen".....


Ben ik het absoluut niet mee eens, God had alles 100% volmaakt gemaakt ook man en vrouw dus, de gene die de verleiding bracht heeft het kwaad in Gods volmaakte wereld gebracht, niet de vrouw dus.

Of kunnen we niet gewoon God de schuld er niet van geven, want die liet het toe. Waar willen we nu allemaal naar toe met deze discussie, eigen eer of "alle ere geven aan de Here" en gelijk Jezus ons dienstbaar was, gaan opstellen dus als man naar vrouw en anders om.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:41
 
PIETER619 schreef:
Ben ik het absoluut niet mee eens, God had alles 100% volmaakt gemaakt ook man en vrouw dus, de gene die de verleiding bracht heeft het kwaad in Gods volmaakte wereld gebracht, niet de vrouw dus.

Of kunnen we niet gewoon God de schuld er niet van geven, want die liet het toe. Waar willen we nu allemaal naar toe met deze discussie, eigen eer of "alle ere geven aan de Here" en gelijk Jezus ons dienstbaar was, gaan opstellen dus als man naar vrouw en anders om.



Waar ik naar toe wil in deze discussie is dat er geen verschil is in gelijkwaardigheid tussen man en vrouw. Wat ik al eerder schreef: In de bijbel lees ik dat man en vrouw elkaar nodig hebben, mij lijkt overheersing van de man over de vrouw (of de vrouw over de man) dan niet de bedoeling. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect lijken mij meer op de plaats.
Als er in de bijbel staat dat de vrouw als hulp aan de man is gegeven, wil dat niet zeggen dat ze zijn hulpje moet zijn. Hetzelfde woord wordt namelijk ook gebruikt om aan te geven dat God onze hulp is! En daarbij zal niemand denken aan God als onze mindere of ondergeschikte.
Deze discussie heeft wat mij betreft dan ook niets te maken met het zoeken naar eigen eer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:44
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je gaat discussies uit de weg maar noemt het dan maar gemakshalve flauwekul discussies? Wat de ander zegt is dus niet belangrijk, je leest alleen je eigen tekst met je eigen waarheid?

Een discussie die mij zinvol lijkt, ga ik zeker niet uit de weg.
Maar een discussie zonder doel, is bij voorbaat al zinloos en kansloos.

Je kan 3 dagen en 3 nachten praten over Adam en Eva, wie z'n schuld het nu is, en hoe dat nu vandaag de dag is, je komt daar niet uit.

We kunnen beter met z'n allen spreken over het verlossingswerk van Jezus. Want daarin ligt uiteindelijk DE oplossing van de gehele kwestie.

Road zegt: kijk niet zover achterom, maar kijk vooruit, dan zie je de oplossing beter :)


Laatst aangepast door
ROADY558
op dinsdag 11 december 2012, 20:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:48
 
ROADY558 schreef:
Een discussie die mij zinvol lijkt, ga ik zeker niet uit de weg.
Maar een discussie zonder doel, is bij voorbaat al zinloos en kansloos.

Je kan 3 dagen en 3 nachten praten over Adam en Eva, wie z'n schuld het nu is, en hoe dat nu vandaag de dag is, je komt daar niet uit.

We kunnen beter met z'n allen spreken over het verlossingswerk van Jezus. Want daarin ligt uiteindelijk DE oplossing van de gehele kwestie.

Road zegt: kijk niet zover achterom, maar kijk vooruit, dan zie je de oplossing beter :)

Maar dat is de discussie wat mij betreft niet. Dan heb je het volgens mij nog niet in de diepte begrepen wat hier gaande is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:49
 
Hetgeen dat ik wil zeggen is dat God nooit bedoelt heeft dat de man "hierachies" over de vrouw heerst.

De zondeval licht volledig bij de keuze van Adam.

"Gen 3:17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.

"Eva had Adam tegen de "tegenstander" kunnen beschermen.
De verantwoording (van de zondeval) lag bij Adam en dat is nog steeds zo in Zijn schepping voor de man.

Jammer dat er zoveel (christelijke vrouwen) zijn welke hun plaats niet kennen daarin, voor hun man.
Emansipatie! wat een ellende. De man hoort zijn gezin in zijn eentje te kunnen onderhouden, maar door de emanisipatie, klagen de vrouwen nu.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 11 december 2012, 20:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:50
 
MARITIME853 schreef:
Hetgeen dat ik wil zeggen is dat God nooit bedoelt heeft dat de man "hierachies" over de vrouw heerst.

De zondeval licht volledig bij de keuze van Adam.

"Gen 3:17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.

"Eva had Adam tegen de "tegenstander" kunnen beschermen.
De verantwoording (van de zondeval) lag bij Adam en dat is nog steeds zo in Zijn schepping voor de man.

Jammer dat er zoveel (christelijke vrouwen) zijn welke hun plaats niet kennen daarin, voor hun man.
Emansipatie! wat een ellende. De man hoort zijn gezin in zijn eentje te kunnen onderhouden, maar door de emanisipatie, klagen de vrouwen nu.


Mij hoor je niet klagen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:51
 
Hmm, nog een keer lezen dan... Twijfelende smiley

Volgens mij gaat het telkens over wie nu de belangrijkste is: het mannetje of het vrouwtje?
Zijn ze nu wel evenveel waard (=gelijk-waardig) of is de man meer waard?
Dat is volgens mij waar het hier over gaat.

Nou, Road zegt: zowel man als vrouw zijn zondaren en moeten het allebei van de genade van God hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:51
 
MARITIME853 schreef:
Hetgeen dat ik wil zeggen is dat God nooit bedoelt heeft dat de man "hierachies" over de vrouw heerst.

De zondeval licht volledig bij de keuze van Adam.

"Gen 3:17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.

"Eva had Adam tegen de "tegenstander" kunnen beschermen.
De verantwoording (van de zondeval) lag bij Adam en dat is nog steeds zo in Zijn schepping voor de man.

Jammer dat er zoveel (christelijke vrouwen) zijn welke hun plaats niet kennen daarin, voor hun man.
Emansipatie! wat een ellende. De man hoort zijn gezin in zijn eentje te kunnen onderhouden, maar door de emanisipatie, klagen de vrouwen nu.


Trouwens een mooie: de zondeval "licht bij"... die hou ik erin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:51
 
JOL252 schreef:
Mij hoor je niet klagen.

lol
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:52
 
ROADY558 schreef:
Een discussie die mij zinvol lijkt, ga ik zeker niet uit de weg.
Maar een discussie zonder doel, is bij voorbaat al zinloos en kansloos.

Je kan 3 dagen en 3 nachten praten over Adam en Eva, wie z'n schuld het nu is, en hoe dat nu vandaag de dag is, je komt daar niet uit.

We kunnen beter met z'n allen spreken over het verlossingswerk van Jezus. Want daarin ligt uiteindelijk DE oplossing van de gehele kwestie.

Road zegt: kijk niet zover achterom, maar kijk vooruit, dan zie je de oplossing beter :)

Ik heb net geschreven wat voor mij het doel is van deze discussie en daarbij ga ik er niet bij voorbaat van uit dat het zinloos en kansloos is!


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 11 december 2012, 20:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:54
 
JOL252 schreef:
Trouwens een mooie: de zondeval "licht bij"... die hou ik erin.

Dat was de kern... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:56
 
ROADY558 schreef:
Hmm, nog een keer lezen dan... Twijfelende smiley

Volgens mij gaat het telkens over wie nu de belangrijkste is: het mannetje of het vrouwtje?
Zijn ze nu wel evenveel waard (=gelijk-waardig) of is de man meer waard?
Dat is volgens mij waar het hier over gaat.

Nou, Road zegt: zowel man als vrouw zijn zondaren en moeten het allebei van de genade van God hebben.


Het gaat dus niet om de belangrijkste, man of vrouw. Het gaat om iets heel anders. Het gaat ook niet over gelijk willen hebben. Het gaat over schadelijke visie naar de vrouw toe ... in kerk en relaties en samenleving vind je de bewijzen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:58
 
JOL252 schreef:
Trouwens een mooie: de zondeval "licht bij"... die hou ik erin.

LichtSINnig!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:59
 
JANS221 schreef:
LichtSINnig!!



diep Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:01
 
JOL252 schreef:
Mij hoor je niet klagen.



Volgens mij klaagt Maritime.......wij niet..... Engeltje smiley


Hoe is de leus ook alweer? Een goede vrouw is op haar toekomst voorbereid???? En zorgt ervoor dat zijzelf ook brood op de plank kan krijgen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:02
 
ROADY558 schreef:
Hmm, nog een keer lezen dan... Twijfelende smiley

Volgens mij gaat het telkens over wie nu de belangrijkste is: het mannetje of het vrouwtje?
Zijn ze nu wel evenveel waard (=gelijk-waardig) of is de man meer waard?
Dat is volgens mij waar het hier over gaat.

Nou, Road zegt: zowel man als vrouw zijn zondaren en moeten het allebei van de genade van God hebben.


Daar hebben we het toch niet over???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:03
 
WILLEMIJN232 schreef:
Volgens mij klaagt Maritime.......wij niet..... Engeltje smiley


Hoe is de leus ook alweer? Een goede vrouw is op haar toekomst voorbereid???? En zorgt ervoor dat zijzelf ook brood op de plank kan krijgen?


Ben ik effe blij dat ik dat gedaan heb!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:17
 
JOL252 schreef:
Het gaat dus niet om de belangrijkste, man of vrouw. Het gaat om iets heel anders. Het gaat ook niet over gelijk willen hebben. Het gaat over schadelijke visie naar de vrouw toe

Inderdaad. En hoe ontstaat die schadelijke visie?
Volgens mij omdat het mannetje zich boven het vrouwtje wil stellen.

Of andersom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:33
 
ROADY558 schreef:
Inderdaad. En hoe ontstaat die schadelijke visie?
Volgens mij omdat het mannetje zich boven het vrouwtje wil stellen.

Of andersom.


En dan zou ik dieper willen gaan want waarom zou de één zich boven de ander verheffen en ook: waar komt die behoefte vandaan.

Het gaat ondere andere over angst en bedreigd voelen en (daar vanuit) willen knechten. Het gaat om de verwarring over macht. Het gaat om een oeroude vraag naar superioriteit die van den beginne is; het spel van satan die boven God verheven wil zijn, het gif van de slang in de mens om anderen in waarde eronder te houden... hoogmoed...


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 12 december 2012, 11:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:34
 
WILLEMIJN232 schreef:
Volgens mij klaagt Maritime.......wij niet..... Engeltje smiley


Hoe is de leus ook alweer? Een goede vrouw is op haar toekomst voorbereid???? En zorgt ervoor dat zijzelf ook brood op de plank kan krijgen?

Haha, je redt jezelf. Helemaal goed.... Zoekt en gij zult vinden.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:34
 
MARITIME853 schreef:
Hetgeen dat ik wil zeggen is dat God nooit bedoelt heeft dat de man "hierachies" over de vrouw heerst.

De zondeval licht volledig bij de keuze van Adam.

"Gen 3:17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.

"Eva had Adam tegen de "tegenstander" kunnen beschermen.
De verantwoording (van de zondeval) lag bij Adam en dat is nog steeds zo in Zijn schepping voor de man.

Jammer dat er zoveel (christelijke vrouwen) zijn welke hun plaats niet kennen daarin, voor hun man.
Emansipatie! wat een ellende. De man hoort zijn gezin in zijn eentje te kunnen onderhouden, maar door de emanisipatie, klagen de vrouwen nu.

Tjonge jonge beter weten dan Jezus? De vrouw de schuld blijven geven is wat mij betreft wel heel kortzichtig je gelijk halen met één bepaalde Bijbeltekst. Beste Maritieme leer van Jezus en bijt je niet zo krampachtig vast in 1 enkele tekst maar (her)leef en doe dat zo Jezus wil, niet gelijk jij wil, puur oudtestamentisch
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:35
 
MARITIME853 schreef:
Haha, je redt jezelf. Helemaal goed.... Zoekt en gij zult vinden.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt



Sorry ik volg je niet (lol tuurlijk niet).
Maar je communiceert uiterst vaag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:36
 
MARITIME853 schreef:
Haha, je redt jezelf. Helemaal goed.... Zoekt en gij zult vinden.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Wat bedoel je daar nu mee? ik kan je niet volgen???? Zoekt en Gij zult vinden????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:39
 
JANS221 schreef:
Waar ik naar toe wil in deze discussie is dat er geen verschil is in gelijkwaardigheid tussen man en vrouw. Wat ik al eerder schreef: In de bijbel lees ik dat man en vrouw elkaar nodig hebben, mij lijkt overheersing van de man over de vrouw (of de vrouw over de man) dan niet de bedoeling. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect lijken mij meer op de plaats.
Als er in de bijbel staat dat de vrouw als hulp aan de man is gegeven, wil dat niet zeggen dat ze zijn hulpje moet zijn. Hetzelfde woord wordt namelijk ook gebruikt om aan te geven dat God onze hulp is! En daarbij zal niemand denken aan God als onze mindere of ondergeschikte.
Deze discussie heeft wat mij betreft dan ook niets te maken met het zoeken naar eigen eer.

Eigenlijk meer gelijk ipv eer. De Liefde maakt in opdracht van God man en vrouw gelijk, dat is wat ik hier maar wilde aangeven, maar er zijn helaas mensen die willens en wetens het beter willen weten, misbruik makend met zelf bepaalde teksten uit de Bijbel helaas. Maar ach zolang er leven is, is er hoop.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:40
 
JOL252 schreef:
En dan zou ik dieper willen gaan want waarom zou de één zich boven de ander verheffen en ook: waar komt die behoefte vandaan.

Het gaat ondere andere over angst en bedreigd voelen en willen knechten. Het gaat om de verwarring over macht. Het gaat om een oeroude vraag naar superioriteit die van den beginne is; het spel van satan die boven God verheven wil zijn, het gif van de slang in de mens om anderen in waarde eronder te houden... hoogmoed...

volgens mij is het de bedoeling dat elk mens een relatie heeft, gebaseerd op: aanvullen van de ander...niet de baas zijn over de ander....dat brengt uiteindelijk onvrede, ruzie en misschien een breuk met zich mee......

al vanaf het begin af aan....waarom schiep God als eerste de man?? is dat belangrijk om te weten??
God schiep daarna de vrouw, als evenbeeld, zodat de man niet alleen was, want God zag dat dát niet goed was.....

In het nieuwe testament, word na Jezus'opstanding als eerste het goede nieuws verteld aan de vrouwen die naar het graf gingen.....echter.....

Als Paulus later zich moet verdedigen tegenover het sanhedrin, laat hij gemakshalve dat even weg uit zijn verhaal....toen zijn alle vrouwen buiten spel gezet ( er zijn theorien over het waarom, maar die laat ik in het midden)

Is een vrouw minder dan een man??? geenzins....net zo goed, alleen er word te weinig gebruikt gemaakt van de gaven van een vrouw, zeker binnen de kerk.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:41
 
JOL252 schreef:
Sorry ik volg je niet (lol tuurlijk niet).
Maar je communiceert uiterst vaag.

ik denk dat hij dus op zoek is naar een witte werkster die hem ook nog beschermt tegen kwaadaardige vrouwen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 14 Volgende
Pagina 8 van 14