| Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 19:02
|
|
|
|
Een hele grote bos bloemen.......af en toe moet je jezelf even iets kado doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 19:07
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Uit de krant (AD) van vandaag:
'Bijna-dood ervaring is mogelijk toch niet zo spiritueel'.
Uit hersenmetingen bij zeven terminale patienten is in het onderzoek gebleken dat op het moment van sterven er een uitbarsting van activiteit van wel drie minuten plaats vindt. Dit is elektrische energie, die volgens de leider van het onderzoeksteam, Dr. Lakmir Chawla, vrij zou komen als de hersens zonder zuurstof geraken. "We denken dat de bijna-doodervaring wordt veroorzaakt door deze plotselinge toename van hersenactiviteit,"aldus Dr. Lakmir Chawla. Zijn onderzoek is gebubliceerd in het toonaangevende Journal of Palliative Medicine. |
Welke argumenten zijn er om een link te leggen tussen de gemeten hersenactiviteit en de bijna-dood ervaring? Ik zou, zonder onderzoek - da's waar, geneigd zijn een andere link te leggen. Veel mensen die ternauwernood aan de dood ontsnappen vertellen later dat ze voor of tijdens dat moment in een 'flits' hun hele leven aan zich voorbij zien gaan. Dit is een algemeen bekend fenomeen. Ik heb me vaak afgevraagd hoe het kan dat al die herinneringen ineens zo razendsnel aan de oppervlakte komen terwijl je, als je dit zelf bewust zou willen 'oproepen' waarschijnlijk niet erg ver komt. Maar een enorme toename van hersenactiviteit zou volgens mij dit verschijnsel enigszins verklaren.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 19:11
|
|
|
|
|
Nasi met ei en saté...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELOY025
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 19:19
|
|
|
|
|
Heel veel geluk en een mooie toekomst samen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 19:25
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Nu ik de tuin zit, heb ik meer behoefte aan luchtige lectuur.
Ben weer begonnen met Beekman en Beekman. |
Geweldig, die heb ik hier ook nog in de kast staan, ik heb me tranen gelachen. Misschien pak ik die ook wel weer voor in de tuin.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FLORA809
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 19:26
|
|
|
|
Natuurlijk, Peacedove, is er in de ogen van God door Jezus enig verschil tussen een gescheiden vrouw of een vrouw niet nog niet getrouwd is? Er is toch genade? Vergeving? Je bent toch een nieuwe schepping? Als een gescheiden vrouw gaat trouwen kan ze gewoon een witte jurk aan want als er al zonden zijn geweest zijn die door het bloed van Jezus vergeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 19:54
|
|
|
|
heerlijke spinazie met magere spekreepjes,brie en penne pasta..
Laatst aangepast door
|
MIEKJES285
|
op zaterdag 5 juni 2010, 22:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 19:54
|
|
|
|
|
Zouden er ook heren zijn die oranje nagellak gebruiken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 20:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Zouden er ook heren zijn die oranje nagellak gebruiken? |
Volgens mij zijn sommige mannen er gek genoeg voor, je herkent ze soms niet meer terug als het EK of het WK begint.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 20:06
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | In verdriet en pijn leer je wie je vrienden zijn! |
idd. Eva ! Dat doet soms best pijn... maar je weet ook weer waar je aan toe bent... 't Leven is best moeilijk op zulke momenten...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 3 juni 2010, 20:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 20:14
|
|
|
|
Ik gebruik gewoon mijn rode nagellak. Beetje zonde van het geld om een flesje oranje te kopen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 20:30
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | In verdriet en pijn leer je wie je vrienden zijn! |
Inderdaad dat klopt...heb het helaas ervaren,bij mij was het wel mooi dat ik hulp en troost ontving van mensen waar je het niet van verwachte... en dat zijn nu vrienden..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 20:33
|
|
|
|
Quote Susannah:
Wat vergeving is Vergeving is: dat je als slachtoffer – met erkenning van de schuld van de dader – afziet van eigen wraakactie tegen de dader. Niet meer en niet minder dan dit: het afzien van een eigen wraakactie. Het is niet de schuld van de dader uitpoetsen of ervoor zorgen dat de dader niet gestraft gaat worden. Dat is allemaal niet aan de orde. Het gaat er alleen om zelf af te zien van een wraakactie. Je zou kunnen zeggen: vergeven is zoiets als ‘loslaten’ of ‘je losmaken’. Je laat het los wat er met de dader gaat gebeuren. Je maakt je los van je gerichtheid op de dader en op wat er met hem gaat gebeuren. Of althans, dat probeer je. Niet meer dan dat dus. Maar ook niet minder. En laten we ons daarbij niet vergissen en denken dat dat niks is: dit is echt heel wat. Want een slachtoffer is vanuit zichzelf juist heel sterk op het wreken van de fouten/misdaden of het veranderen van de dader gericht en daardoor emotioneel heel erg gebonden aan/door de dader. Vergeven is er nu juist op gericht die band door te snijden. Zodat je als slachtoffer weer los komt (te staan) van de dader en zo weer op je eigen benen. Vergeven is de band tussen de schuld (van de dader) en jouw persoonlijke wraakgevoelens doorsnijden. Daarmee is vergeven niet het uitpoetsen of het ontkennen van de schuld van de dader. Nee, werkelijke vergeving blijft uitgaan van de schuld van de dader en houdt die ook overeind, maar geeft die over. Je geeft de dader (en zijn schuld) als het ware over aan God. Of eventueel aan juridische instanties (als dienaresse van God, zie Romeinen 13). Laten die maar bepalen wat er met de dader moet gebeuren. Het is jouw zaak niet (meer), vergelijk ook Romeinen 12: 19.
Hier ben ik het helemaal mee eens en hier sta ik zelf helemaal achter.
Onder andere de band doorsnijden zodat je weer los komt te staan van de dader en zo weer op je eigen benen.
Dank voor het héle stuk :)
Dit ene stuk heb ik er even uitgelicht, zeg maar, omdat ik dit stuk het sterkste vond.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 3 juni 2010, 20:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 20:41
|
|
|
|
...Toen ik wou wijzigen, per ongeluk op "reageren" geklikt.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 4 juni 2010, 21:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERALD265
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 20:46
|
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
GERALD265
|
op dinsdag 28 september 2010, 21:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 20:51
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik vind het ook niet erg, maar kan me indenken dat als je voor het hele gezin moet strijken dat dat wel erg veel is en dat komt natuurlijk ook telkens weer terug... Ik ben alleen, dus dan valt het nog mee... al heb ik de laatste tijd een berg was ingehaald van een jaar of 15 haha... dan is 't ook ff veel...  |
Nou als ik ga strijken lijkt t ook wel van een heel gezin..... is van weken bij mekaar dan. Dus dat is al gauw 10 shirts, heel aantal broeken, paar polo's en Tshirts. Rest strijk ik niet hoor.
Ik ben nu dus blij dat t weer voor paar weken over is.
Nu kijken of er nog iemand is voor t volgende klusje..
De zolder moet eens een flinke schoonmaakbeurt hebben.
Dat zijn nou echt van die dingen die ik niet doe. Woonkamer ...ja Keuken...dagelijks Toilet beneden..... ja 3 slaapkamers ...ja wekelijks ongeveer badkamer en toilet....ja wekelijks zolder......pfff daar kom ik dus maar 1 x per week ongeveer
maar die is nu dus nodig aan de beurt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 20:53
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Kan alleen maar "Amen!" zeggen denk ik... Al is het in theorie natuurlijk een stuk makkelijker dan soms in de praktijk 
Komt dit van eigen hand, Jonathan? |
Nee niet uit eigen hand....wel wat oudbolligheden qua taal veranderd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERALD265
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 21:02
|
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
GERALD265
|
op dinsdag 28 september 2010, 21:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 21:10
|
|
|
|
| ARIENNEZ498 schreef: | Via deze weg nemen MAR907 en ik afscheid van jullie! Ja! We hebben elkaar hier op CM gevonden! Gevonden...om nooit meer kwijt te raken en daarom stoppen we ermee want we gaan ons richten op onze toekomst, samen met onze zes (!) kinderen! Een toekomst waarvan MAR en ik weten dat we geen ding in ons leven zélf kunnen of willen doen. Alles ligt in Zijn handen..en dat beseffen we heel erg goed. Wij ervaren het beide als heel bijzonder dat wij elkaar op deze wijze gevonden hebben..terwijl we beide toch al een 'heel leven' achter ons hebben liggen.. Bedankt! Voor de fijne contacten, bedankt voor hetgeen wij mochten leren van jullie en de groei die wij daardoor mochten doormaken.
God's zegen voor jullie allen, een warme groet van.. MAR 907 en ARIENNEZ498 | wat fijn, dat jullie elkaar gevonden hebben!!.. heel veel geluk samen..
marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 21:12
|
|
|
|
| GERALD265 schreef: | | Mag dan misschien apart zijn, maar ik vind huishoudelijk werk niet vervelend. Het is heerlijk als de boel weer opgeruimd en netjes is! |
Ja dat vind ik ook heerlijk hoor als alles opgeruimd is, maar er zijn zoveel andere dingen te doen. Zeker zomers als de avonden wat langer zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 21:22
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ikn probeer een principe neer te leggen. En vreemd genoeg denken mensen dat de seksuele zonden niet te vergeven zijn. Dat als je daar de fout ingaat, je je leven lang ervoor moet boeten. De term voor God getrouwd zijn werkt vaak beknellend en negatief en ik geloof daar niet zo in. Ik heb te vaak meegemaakt dat jongeren tot elkaar veroordeeld werden, terwijl je wist dat de relatie geen kans had. Voor een huwelijk heb je meer nodig dan alleen maar seks. En heel vaak wordt seks wel als criterium gebruikt. Terwijl de vraag veel essentiëler is of men wel bij elkaar past. Of de kans tot een stabiele relatie aanwezig is of niet. Met de term voor God getrouwd zijn, sta je deze ontwikkeling in de weg. Want dan is er geen weg meer terug. En dan te bedenken dat de beslissing om met elkaar naar bed te gaan vaak in the heat of the moment genomen wordt. En ik geloof dat God zeer vergevingsgezind is. Ik wou dat we als mensen dat meer waren. |
Quote Chat: Voor een huwelijk heb je meer nodig dan alleen maar seks. En heel vaak wordt seks wel als criterium gebruikt. Terwijl de vraag veel essentiëler is of men wel bij elkaar past. Of de kans tot een stabiele relatie aanwezig is of niet.
Voor een huwelijk heb je meer nodig dan alleen maar seks, schrijf jij.
Nou, als het met die seks niet goed zit in een huwelijk, of in een relatie, dan heb je wel grote problemen hoor, denk ik.
Hoe kan je nou bij elkaar passen als (huwelijks) partners, als het met de seks niet goed zit??????
Een stabiele relatie zónder seks kán wel, als het een vriendschapsrelatie betreft.
Dit zijn mijn meningen, wat ik zelf denk :)
Ik heb zelfs IN EEN PREEK gehoord, ik weet niet zeker ofdat ook in de bijbel staat, dat seks de Kroon op een huwelijk (relatie) IS.
Nou is het wel zo, denk ik, dat je wél heel erg veel van elkaar moet houden, anders kan die seks weer niet, maar/en dat geldt iets meer voor vrouwen, denk ik zelf.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 3 juni 2010, 21:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 21:51
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Fehlleistung, Liesbeth? 
Thomas, die zich probeert te behoeden voor Fehlleistungen.... |
In eerste instantie was het gewoon domheid... Mijn uitleg dat ze het woord voorzorgsmaatregel bedoelde, wees ze echter lachend van de hand... de Fehlleistung beviel haar wel...
(zowel zij als ik nu hebben weer een woord geleerd... )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 21:57
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Ik denk dat de Bijbel heel duidelijk dat sex buiten het huwelijk niet mag, zelfs verboden. Lijkt mij heel duidelijk, toch? |
Nee.
1 Kor. 7:12-14
12 Maar tot de overigen zeg ik, niet de Here: heeft een broeder een ongelovige vrouw, die erin bewilligt met hem samen te wonen, dan moet hij haar niet verstoten. 13 En een vrouw moet, als zij een ongelovige man heeft, en deze erin bewilligt met haar samen te wonen, die man niet verstoten. 14 Want de ongelovige man is geheiligd in zijn vrouw en de ongelovige vrouw is geheiligd in de broeder.
Uit de NBG vertaling.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 3 juni 2010, 21:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 22:14
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | In eerste instantie was het gewoon domheid... Mijn uitleg dat ze het woord voorzorgsmaatregel bedoelde, wees ze echter lachend van de hand... de Fehlleistung beviel haar wel...
(zowel zij als ik nu hebben weer een woord geleerd... ) |
Margootje is drie.
Oom Thomas? Ja? Hoe heet jij? Nou, dat weet je toch, Oom Thomas natuurlijk. Nee hoor, jij heet niet oom Thomas. Mama zegt tegen jou: Thomas. Tsja.
Oom Thomas? Ja? Waarom heet jij wel Oom Thomas en ik niet Tante Margootje?
Thomas, die het ook even niet meer wist.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 3 juni 2010, 22:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERALD265
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 22:14
|
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
GERALD265
|
op dinsdag 28 september 2010, 21:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 22:25
|
|
|
|
|
Soms heb je van die momenten he, dan wil je het echt zeker weten. In mijn geval dus ook. Dus ik liet mij overhalen tot het invullen van de kieswijzer. En met enige trots mag ik zeggen het volgende kwam er uit: VVD Op de tweede plaats kwam het CDA. En op de laatste plaats (ook dit zeg niet zonder enige trots) Groen Links...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 22:26
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Nee.
1 Kor. 7:12-14
12 Maar tot de overigen zeg ik, niet de Here: heeft een broeder een ongelovige vrouw, die erin bewilligt met hem samen te wonen, dan moet hij haar niet verstoten. 13 En een vrouw moet, als zij een ongelovige man heeft, en deze erin bewilligt met haar samen te wonen, die man niet verstoten. 14 Want de ongelovige man is geheiligd in zijn vrouw en de ongelovige vrouw is geheiligd in de broeder.
Uit de NBG vertaling. |
Heb je vers 10 en 11 er ook bij gelezen? Dus om op basis van vers 12 t/m 14 je conclusie te trekken, vind ik wat kort door de bocht.
10 Doch hun, die getrouwd zijn, beveel ik niet, maar de Here, dat een vrouw haar man niet mag verlaten – 11 is dit tóch gebeurd, dan moet zij ongehuwd blijven of zich met haar man verzoenen – en een man moet zijn vrouw niet verstoten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 22:26
|
|
|
|
[quote=HANNAH810]soms hebben kinderen van die uitspraken, die je op zou willen schrijven voor later; heb jij dat ook? schrijf ze hier, dan genieten wij mee!!
Toen mijn oudste neefje een jaar of 3 was, was ik bij mijn zus op bezoek. Wij stonden in de keuken bezig toen mijn neefje die aan tafel zat te kleuren ineens opkijkt en roept: Oh mama, mijn billen lieten een boertje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 3 juni 2010, 22:28
|
|
|
|
Hallo Iedereen,
Weten jullie misschien leuk tips voor mij wat activiteiten betreft rond Zeeland? Want ik ga in de zomervakantie dan voor 1 weekje naar Zeeland. Dus alle tips zijn van harte welkom !
Groetjes,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|