| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 16:13
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | HIer is het nog steeds prachtig weer!!!
Mary |
Hier op de Veluwe (NO) vallen inmiddels een paar spatjes, hopelijk gaat het nog harder regenen. Goed voor de prachtige natuur hier, het mooiste deel van Nederland , en voor de tuin.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 16:14
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | oke, ik snap 't...  |
Jaja.... Ik niet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 16:26
|
|
|
|
Natuurlijk ben ik het helemaal eens met jullie maar........oei wat gaat het oordelen mij soms makkelijk af . Zo gauw flap ik er weer een verkeerde opmerking uit waar ik achteraf spijt van heb. Ik ben mij ervan bewust en het is zeker een leerpunt van mij maar 3 stappen vooruit en 4 terug, is mijn ervaring soms.
Wat ik dan vaak in gedachten houd is dit; De dingen die je bij een ander irriteren moet je bij jezelf veranderen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DREEKE472
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 16:28
|
|
|
|
Okay, ik zorg voor lekkere chocolade + BILLEDOEKJES ..ha..ha..ha..
Ennehhh... misschien voor de liefhebbers chocolademelk ..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 16:59
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Natuurlijk ben ik het helemaal eens met jullie maar........oei wat gaat het oordelen mij soms makkelijk af . Zo gauw flap ik er weer een verkeerde opmerking uit waar ik achteraf spijt van heb. Ik ben mij ervan bewust en het is zeker een leerpunt van mij maar 3 stappen vooruit en 4 terug, is mijn ervaring soms.
Wat ik dan vaak in gedachten houd is dit; De dingen die je bij een ander irriteren moet je bij jezelf veranderen!
|
Weet je wat ook erg goed werkt: proberen in ieder mens iets moois te zien, wat die ander beweegt. En ik weet dat t soms heel moeilijk zoeken is bij sommigen. maar dan nog...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:03
|
|
|
|
Christenen zijn net mensen En ja, eigenlijk zouden we vanuit onze relatie met God betrouwbaarder moeten zijn, meer onze woorden na moeten komen...waarvoor we God en elkaar keihard nodig hebben! In dat laatste zit in elk geval een stukje wat we 'meer' hebben. We weten dat we het enkel en alleen uit onszelf niet redden. We hebben anderen nodig, zo belijden we als we God belijden. Maar ook daar zit dan net weer een zo menselijk trekje in de weg: niemand stelt zich makkelijk afhankelijk op...ook al weten we dat we het nodig hebben!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:07
|
|
|
|
| DREEKE472 schreef: | Okay, ik zorg voor lekkere chocolade + BILLEDOEKJES ..ha..ha..ha..
Ennehhh... misschien voor de liefhebbers chocolademelk ..  |
Jottum!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:08
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Huh......
Ik dacht bij een " wegtrekker "eerst aan zo`n rubberen trekker aan een stok waarmee je water in de douche weghaalt, fout dus!
Wat is het toch mooi hè, al die verschillende dialecten in 1 land! |
Neuh...das gewoon een trekker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:09
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | 1 Timoteus 1 : 5 Het doel van je opdracht is de liefde die voortkomt uit een rein hart, een zuiver geweten en een oprecht geloof. | Wat mij direct opvalt in deze tekst is de vermelding van een drietal elementen die vervuld dienen te zijn van liefde. Geloven is niet enkel iets van het hart en evenmin van het verstand. Immers, hart, geweten en geloof bestaan als zelfstandige zaken naast elkaar...al hebben ze zeker raakvlakken. Liefde komt op de raakvlakken van de genoemde elementen het beste tot uiting, zo kun je denk ik vanuit deze tekst concluderen. Geloof in liefde is nodig om het hart te vullen met liefde. En een met liefde gevuld hart is een gezond voedingskanaal voor een liefdevol geweten. Liefde...een echt werkwoord
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 6 juni 2010, 17:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:12
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Mooie spreuk van Reinier van de Berg;
[b]Al regent het pijpenstelen, elk weer is Gods weer[/b] |
Ja nou! Zal niet vergeten Hem te danken voor die bakken van vanmiddag 
Overigens is het hier nu weer droog...maar ziet er niet naar uit dat het zo blijft. Dus Friezen opgepast, we hebben heel wat om door te sturen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:15
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Wat mij direct opvalt in deze tekst is de vermelding van een drietal elementen die vervuld dienen te zijn van liefde. Geloven is niet enkel iets van het hart en evenmin van het verstand. Immers, hart, geweten en geloof bestaan als zelfstandige zaken naast elkaar...al hebben ze zeker raakvlakken. Liefde komt op de raakvlakken van de genoemde elementen het beste tot uiting, zo kun je denk ik vanuit deze tekst concluderen. Geloof in liefde is nodig om het hart te vullen met liefde. En een met liefde gevuld hart is een gezond voedingskanaal voor een liefdevol geweten. Liefde...een echt werkwoord  |
Ook al een werkwoord ... en ik maar denken dat k de rest van de zondag effe rustig aan kon doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:16
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Lief van je Carien, dat je wilt dat ik blijf. Ik denk er nog even over, oké?
Groetjes, Marijan | Niet denken maar doen Marijan... ...maar lees nog even goed de tips van Pieter door 
| PIETER649 schreef: | het werkt beter om eerst een topic te openen dat je weggaat. dan kan iedereen je nog ff knuffe en het beste toewensen. jij kan dan uitleggen dat je hier een fijne leerzame tijd heb gehad waarin je veel nieuwe vrienden hebt gemaakt... ( jahaa, we msn-en hoor )
En dan na poosje weer terug omdat je jouw vrienden toch niet kunt missen, of omdat ze jou niet konden missen en bedreigden als je niet terug kwam.. maakt niet uit, de knuffels gaan je om de oren vliegen  |
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 6 juni 2010, 17:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:18
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ook al een werkwoord ... en ik maar denken dat k de rest van de zondag effe rustig aan kon doen  |
De zondag is een dag om lekker bezig te zijn, met dingen als bezinning.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:19
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | De zondag is een dag om lekker bezig te zijn, met dingen als bezinning. |
Oh! Nou dan heb k em toch goed besteed...zelfs met men kont op de bank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:21
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Huh......
Ik dacht bij een " wegtrekker "eerst aan zo`n rubberen trekker aan een stok waarmee je water in de douche weghaalt, fout dus!
Wat is het toch mooi hè, al die verschillende dialecten in 1 land! |
nee Pieter had m geraden...een wegtrekker is dus ff van de wereld geraken door een flauwte enz.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:25
|
|
|
|
| DREEKE472 schreef: | Okay, ik zorg voor lekkere chocolade + BILLEDOEKJES ..ha..ha..ha..
Ennehhh... misschien voor de liefhebbers chocolademelk ..  |
Er zijn ook snoetendoekjes van een heel bekend merk, ze ruiken naar groene appels.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELOY025
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:29
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ja nou! Zal niet vergeten Hem te danken voor die bakken van vanmiddag 
Overigens is het hier nu weer droog...maar ziet er niet naar uit dat het zo blijft. Dus Friezen opgepast, we hebben heel wat om door te sturen  |
Er komt hier bij Utrecht wel vanalles overwaaien maar als je alles doorstuurt naar Friesland dan moet ik vanavond toch echt wel de tuinslang nog even uitrollen want die paar spatjes van vanmiddag kan ik geen regen noemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:32
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Mooi stukje dat voor mij toch vooral de wetenschap staaft dat het ware geloof in ons hart zit en niet per definitie in de bijbel...(Jaja, de bijbel is en blijft een hele belangrijke leidraad)... Toch heb ik wel jarenlang geworsteld met het uitdragen van mijn christenzijn, juist omdat er door vele christenen enkel maar naar die bijbel gekeken word, en zo zeer veroordelend worden. Automatisch ging ik dat overnemen, en uiteindelijk werd ik dus zelf de grootste zondaar die er bestond! Althans, naar mijn mening... Gelukkig mag ik zeggen dat Hij mij inmiddels heeft laten zien dat het anders werkt en voel ik me een stuk beter over mezelf, en straal dat dus ook uit naar anderen toe. Maar toch is het echt niet altijd even makkelijk om die liefde uit te stralen, en ik denk eerlijk gezegd ook niet haalbaar...gelukkig mogen we dan ook nog een beetje mens zijn en vergeeft Hij ons als we dat vragen... Dat we Zijn liefde uitstralen betekent namelijk niet dat we altijd maar "lief moeten doen"... Ik denk dus dat vooral dat reine hart ook heel belangrijk is... en dat we, ook naar die ander toe, vooral eerlijk en rechtvaardig zijn als die liefde soms even moeilijk is om uit te dragen. |
Vanmorgen tijdens de dienst, werd het gedeelte van 2 Kor 3, vanaf vers 6 ook niet behandeld. Maar ik zat het thuis nog eens na te lezen toen ik dit stukje schreef. Maar ik heb het er toch bijgezet. Vaak blijft men zo hangen in het uitdragen van je geloof door te zeggen wat allemaal niet hoort. Te zeggen dit hoort niet, dat mag niet etc. Daarin is echter maar een stukje van God te zien, de oordelende kant van God. En niet de genadevolle, vergevende Christus aan het kruis. Pas als wij dat aannemen en met die Geest in ons leven handelen, zullen wij een levende brief van God kunnen zijn.
De Bijbel leert ons wel degelijk heel belangrijke dingen, en zonder ons daarin te verdiepen, zullen we heel veel dingen van God niet leren. Natuurlijk spreekt God op zovele wijzen tot ons, maar de Bijbel is en blijft het enige stuk waaraan wij alle andere dingen die wij horen zullen moeten beoordelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:34
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ja nou! Zal niet vergeten Hem te danken voor die bakken van vanmiddag 
Overigens is het hier nu weer droog...maar ziet er niet naar uit dat het zo blijft. Dus Friezen opgepast, we hebben heel wat om door te sturen  |
Logischerwijs valt hier niet weer wat bij jullie al gevallen is........dus.........
Lekker puh!
tis hier enorm broeierig......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:36
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Met dit onderwerp ben ik de laatste tijd bezig. Moeilijk maar ook weer erg mooi. Ik wil zo graag een levende en lezende brief zijn van Christus maar val telkens weer terug in mijn zondige natuur!
Vanochtend vierden wij het Heilig Avondmaal, de laatste paar keren durfde ik niet goed aan tafel te gaan omdat ik zo ontzettend zondig was en voelde en daarbij dacht, dat als ik wel aanging, mij nog schuldiger maakte .Ik ben wel gegaan op de laatste keer na, toen voelde ik mij letterlijk tegen gehouden.
Vanochtend voelde ik mij bevrijd daarvan en heb met volle overtuiging het H.A. gevierd. Christus is ook gestorven voor mijn zonden en heeft ze betaald. Niet aan het HA gaan zou pas zondig zijn en komt overeen met het niet aannemen van de uitnodiging van Zijn feest ( Lucas). Ik voel me dus heel erg blij, licht en geliefd vandaag! |
God is goed en je mag weten dat je zijn kind bent. Ook al maak je een foutje en voel je je niet goed genoeg. Hij is net als de oma van het eendje.... je mag altijd naar hem toe gaan. Zo ook met het avondmaal. Wanneer ben je niet goed genoeg voor het avondmaal??? Volgens mij moet je niet gaan als je een conflikt met iemand hebt, dan kan je niet gaan zitten met die ander aan een tafel.
Maar als je Jezus als je verlosser beschouwd, en Hij nodigt je om zijn lijden en sterven te vieren, tot Zijn gedachtenis, dan zie ik geen enkel ding wat mij in de weg zou staan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:37
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Jottum!  |
hoort dit woord niet in een ander topic????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:39
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Hier, in Amersfoort city, is het ook weer droog maar helaas wordt er veel regen nog verwacht. * Mijn plantjes waren erg blij trouwens met al dat water, ik zag ze stralen in de regen*.
Ga vanavond bbq, hopen dat ze een party tent hebben of dat de regen opgehouden is dan Ach....als wij zelf maar zonnig gehumeurd zijn, toch?
Mooie spreuk van Reinier van de Berg;
Al regent het pijpenstelen, elk weer is Gods weer |
klinkt al een wijsheid van mijn opa
alle weer wat God u geeft is goed weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:41
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Vanmorgen tijdens de dienst, werd het gedeelte van 2 Kor 3, vanaf vers 6 ook niet behandeld. Maar ik zat het thuis nog eens na te lezen toen ik dit stukje schreef. Maar ik heb het er toch bijgezet. Vaak blijft men zo hangen in het uitdragen van je geloof door te zeggen wat allemaal niet hoort. Te zeggen dit hoort niet, dat mag niet etc. Daarin is echter maar een stukje van God te zien, de oordelende kant van God. En niet de genadevolle, vergevende Christus aan het kruis. Pas als wij dat aannemen en met die Geest in ons leven handelen, zullen wij een levende brief van God kunnen zijn.
De Bijbel leert ons wel degelijk heel belangrijke dingen, en zonder ons daarin te verdiepen, zullen we heel veel dingen van God niet leren. Natuurlijk spreekt God op zovele wijzen tot ons, maar de Bijbel is en blijft het enige stuk waaraan wij alle andere dingen die wij horen zullen moeten beoordelen. |
Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Mijn doel/verlangen in mijn leven is, om steeds meer op Jezus te gaan lijken. Ik hoop/bid dat anderen dat ook aan me kunnen zien, al schiet ik daar vaak tekort in. Het zal op de aarde ook niet helemaal lukken, maar als we leven in de nieuwe hemel en op de nieuwe aarde wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:41
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Vanmorgen tijdens de dienst, werd het gedeelte van 2 Kor 3, vanaf vers 6 ook niet behandeld. Maar ik zat het thuis nog eens na te lezen toen ik dit stukje schreef. Maar ik heb het er toch bijgezet. Vaak blijft men zo hangen in het uitdragen van je geloof door te zeggen wat allemaal niet hoort. Te zeggen dit hoort niet, dat mag niet etc. Daarin is echter maar een stukje van God te zien, de oordelende kant van God. En niet de genadevolle, vergevende Christus aan het kruis. Pas als wij dat aannemen en met die Geest in ons leven handelen, zullen wij een levende brief van God kunnen zijn.
De Bijbel leert ons wel degelijk heel belangrijke dingen, en zonder ons daarin te verdiepen, zullen we heel veel dingen van God niet leren. Natuurlijk spreekt God op zovele wijzen tot ons, maar de Bijbel is en blijft het enige stuk waaraan wij alle andere dingen die wij horen zullen moeten beoordelen. |
Dit ben ik zeker met je eens, maar idd is het veelal zo dat men die genadevolle God helemaal niet kent mede doordat er enkel verteld word wat er wel en niet mag etc...daarom denk ik ook dat je de bijbel pas echt zult kunnen begrijpen ofwel "verstaan" wanneer je die genade hebt leren kennen, omdat het anders ook niets meer kàn zijn dan een achteloos opdreunen en naleven van regeltjes. Pas wanneer we Hem in ons hart hebben gelaten kunnen we gaan leren en die liefde uitdragen... Zoals Henk al zei; aan enkel je hart of enkel je verstand heb je niets, maar ik denk dat het in eerste instantie bij ons hart begint... Immers, waar het hart vol van is...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 6 juni 2010, 17:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:43
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | hoort dit woord niet in een ander topic???? |
Haha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:45
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Logischerwijs valt hier niet weer wat bij jullie al gevallen is........dus.........
Lekker puh!
tis hier enorm broeierig...... |
Dat eerste is geheel waar...en die wind, ach die waait ook wel weer weg...maar die hitte blijft zo lekker hangen, dus krijgen jullie dubbel! En als je niet oppast...komt daar ook nog es gedonder van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:45
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Mijn doel/verlangen in mijn leven is, om steeds meer op Jezus te gaan lijken. Ik hoop/bid dat anderen dat ook aan me kunnen zien, al schiet ik daar vaak tekort in. Het zal op de aarde ook niet helemaal lukken, maar als we leven in de nieuwe hemel en op de nieuwe aarde wel! |
Maar wij leven nu al in Zijn koninkrijk. En we moeten daar laten zien dat we dienaren en volgelingen van Hem zijn. Wij moeten die levende brief zijn. Mensen moeten dat kunnen zien ook al op deze wereld.
En weet je....te meer je anderen veroordeelt, te meer mensen jou op je fouten zullen aanvallen. Als je een liefdevolle brief van God bent, zullen ze ook je mens zijn waarderen dat ook wel eens fouten maakt. Als je denkt dat God veroordelende brieven op aarde wilt laten rondlopen....heb je een stuk uit de Bijbel overgeslagen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 17:47
|
|
|
|
Een mens moet toch iets eten...maar wat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 18:04
|
|
|
|
een witte blouse aangezien mijn kledingkast voornamelijk uit zwart bestaat....noem ik het toch een kleine overwinning!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 18:11
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Een mens moet toch iets eten...maar wat  |
Mijn 10-jarige logé had mij instructies gegeven voor het eten zij:dit en dat,zo moet het ik: zo goed meissie? zij:je hebt niet geluisterd he?Nu is het niet net zoals mijn vader het maakt...... ik: *telt tot 10*.........
ik:je moeder belde net of je om 6 uur richting huis wilt fietsen zij:ik ga niet! ik:eg wel  zij:................(ik neem aan dat nors zwijgen hetzelfde is als:bedankt voor de gezelligheid,tot ziens! )
De rust is weergekeerd........en ik ben nog dankbaarder voor mijn klierige pubers dan voorheen
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op zondag 6 juni 2010, 18:13
|
|
| Naar boven |
|
|