ChristianMatch

Forum

geert wilders een voorbeeld?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 752 753 754 755 756 757 758 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 17:27

De verkiezingen zijn geweest en de kiezer heeft gesproken.
Christelijke partijen hebben verloren en de pvv van Wilders heeft gewonnen.
Nu kun je denken over Wilders zoals je wilt, maar ter overdenking toch even wat opmerkingen...

Het CDA en CU hebben de afgelopen kabinetsperiode NIET geprobeerd om de abortuswetgeving aan te pakken.
Wilders heeft in zijn programma het lef om de maximale abortustermijn naar beneden bij te stellen.
Ook wil hij dat vrouwen zelf de ingreep bekostigen, dus niet de verzekering.
Bij Wilders gaat de pil uit het basispakket voor vrouwen boven de 21

Het CDA, de CU en zelfs de SGP waaien met de wind mee, steeds meer word maar gedoogd om zelf maar niet "ouderwets" over te komen.
Voortschrijdend inzicht noemt men dat.
Om niet verketterd te worden laten de "christelijke" partijen hun grondbeginsel, de Bijbel, compleet los.
Wie niet voor MIJ is, is tegen MIJ....
Men mag het met Wilders oneens zijn, ik heb ook niet op hem gestemd, maar 1 ding moet je hem nageven:
Hij staat voor zn mening, loopt al jaren in kogelvrije vesten en slaapt in gevangenissen en andere onderduikadressen.
De heren chr. politici doen dat niet, stel je voor zeg, ik heb een gezin en ben blij dat ik na gedane arbeid thuis uit kan rusten... Geschokte, onthutste smiley

Op dit forum lees ik weleens de kreet WWJD, what would Jesus Do.
Zou Jezus ook maar n beetje de boel laten waaien op diverse punten?
Iets prijsgeven om wat andere puntjes heel misschien wel te bereiken?
Zijn radicale standpunten prijs geven ivm de moderne tijd of voor de gewenstte rust na gedane arbeid (prediking in Zijn geval)
Ik dacht het niet!
Hij stond op de barricade, veegde het tempelplein eigenhandig schoon, vertelde de leiders van het land precies wat hij vond, ook al gingen ze Hem daarom haten en kostte Hem dat zijn leven.

Wilders is geen replica van Jezus, verre van dat, maar door zijn inzet en de manier waarop hij de consequenties draagt van zijn woorden, maakt hij dat alle christenpolitici zich heel, heel heel erg MOETEN schamen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 17:42

JOLAN931 schreef:
tsja.... das nou rot voor je...gewoon van mij!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Krijg ik weer afdankertjes?
The story of my life........ Twijfelende smiley

(ben ik zo zielig genoeg? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 17:52

TESSYBEAR731 schreef:
* Je hebt zulke stralende ogen...Verlegen lachende smiley
* Je hebt een ontwapenende lach...Engeltje smiley
* Je hebt tenminste iets om vast te houden...Geschokte, onthutste smiley

Een kleine greep uit de "complimenten" die k wel eens krijg...
weet je wat k dan zeg?!

"Als je de buitenkant al zo mooi vind, dan zul je je echt verwonderen over de binnenkant" Knipoog smiley Clown smiley

Haha, die ga ik ook gebruiken op de chat lol! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 18:26

EVA685 schreef:
Eigenlijk best een domme sport, hebben ze de bal en trappen ze hem weg Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt maar ik heb ook even gekeken hoor Knipoog smiley

Weet je wat nog gekker is?
Lukt het ze eindelijk om die bal dan eens richting het net te trappen...staat er zo'n lapzwans die em tegen houd! Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 18:29

tnx Renske...
Met God is er niks mis hoor, maar 't zijn de mensen om mij heen die ik zo mis... en de laatste tijd heb ik ook veel last van overmatige prikkeling, denk dat ik er toch eens voor naar de huisarts ga, want ik word er soms echt niet goed van...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 14 juni 2010, 18:45
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 18:32

SUSANNAH475 schreef:
Toch voelt het niet altijd zo op het moment Marieke.
Op 't moment bijv. heb ik het erg moeilijk... mijn buitenkant lijkt vrolijk, maar mijn binnenkant vind het teveel worden.
Hoezeer ik ook geloof dat God erbij is, toch weet ik niet hoe ik verder moet...
Zoals ik eerder al schreef er is een strijd in mij... en ik heb geen idee hoe lang ik het nog vol kan houden...

Ik kan me heel goed voorstellen dat het zo niet voelt Sus, maar ik denk dat je op dit moment vooral mag "weten"...
Blijf vertrouwen, want Hij is er echt! Er komt een moment dat dit "voorbij" is...(want alle moeilijke momenten zullen eens voorbij gaan)...en dan zul je achteraf zien dat je de weg absoluut niet alleen hebt afgelegd. En das een belofte! Knipoog smiley

En voor nu iig even een dikke knuf Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 18:34

LIELIE304 schreef:
Haha, die ga ik ook gebruiken op de chat lol! Clown smiley

Euhh...zit wel copyright op he! Geschokte, onthutste smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
FLORA809

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 18:37

Geweldig Zing! Opwekking en grote blijdschap in de hemel en ook bij jullie!!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 18:43

TESSYBEAR731 schreef:
Ik kan me heel goed voorstellen dat het zo niet voelt Sus, maar ik denk dat je op dit moment vooral mag "weten"...
Blijf vertrouwen, want Hij is er echt! Er komt een moment dat dit "voorbij" is...(want alle moeilijke momenten zullen eens voorbij gaan)...en dan zul je achteraf zien dat je de weg absoluut niet alleen hebt afgelegd. En das een belofte! Knipoog smiley

En voor nu iig even een dikke knuf Kussende smiley

Tess, hoe lief je het ook bedoelt, wat ik probeer te zeggen gaat niet zozeer over God, maar wel over de naasten...
Ik zou hier wel eens een discussie willen openen, want ik merk dat al die goedbedoelde opmerkingen gaan over God... vertikaal dus, (daar heb ik geen problemen mee ! ), maar wat ik nou juist zo mis hier in dit leven is de horizontale relaties...
Alleen vertikale relatie, zo heeft God het mijns inziens niet bedoeld.
Ik hoop dat je nu snapt hoe ik het bedoelde.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 14 juni 2010, 18:58
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 18:48

TESSYBEAR731 schreef:

Een kleine greep uit de "complimenten" die k wel eens krijg...
weet je wat k dan zeg?!

"Als je de buitenkant al zo mooi vind, dan zul je je echt verwonderen over de binnenkant" Knipoog smiley Clown smiley

Oke,die mailtjes krijg ik nooit he,nu begrijp ik waarom ze mij lief vinden Clown smiley (ook knap om dat uit een profiel te halen! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 18:52

PIETER649 schreef:
Nu kun je denken over Wilders zoals je wilt, maar ter overdenking toch even wat opmerkingen...

Het CDA en CU hebben de afgelopen kabinetsperiode NIET geprobeerd om de abortuswetgeving aan te pakken.
Wilders heeft in zijn programma het lef om de maximale abortustermijn naar beneden bij te stellen.

Het CDA, de CU en zelfs de SGP waaien met de wind mee, steeds meer word maar gedoogd om zelf maar niet "ouderwets" over te komen.
Om niet verketterd te worden laten de "christelijke" partijen hun grondbeginsel, de Bijbel, compleet los.
Men mag het met Wilders oneens zijn, ik heb ook niet op hem gestemd, maar 1 ding moet je hem nageven:
Hij staat voor zn mening, loopt al jaren in kogelvrije vesten en slaapt in gevangenissen en andere onderduikadressen.
De heren chr. politici doen dat niet, stel je voor zeg, ik heb een gezin en ben blij dat ik na gedane arbeid thuis uit kan rusten... Geschokte, onthutste smiley

Zijn radicale standpunten prijs geven ivm de moderne tijd of voor de gewenstte rust na gedane arbeid (prediking in Zijn geval)
Ik dacht het niet!
Hij stond op de barricade, veegde het tempelplein eigenhandig schoon, vertelde de leiders van het land precies wat hij vond, ook al gingen ze Hem daarom haten en kostte Hem dat zijn leven.

Wilders is geen replica van Jezus, verre van dat, maar door zijn inzet en de manier waarop hij de consequenties draagt van zijn woorden, maakt hij dat alle christenpolitici zich heel, heel heel erg MOETEN schamen.

Mag jij vinden... ik vind het niet van barmhartigheid getuigen om buitenlanders het land Nederland uit te gooien, terwijl diezelfde Nederlanders jaren terug hen juist uit dat buitenland gehaald hebben omdat ze betreft werk handen tekort kwamen.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 18:56

SUSANNAH475 schreef:
Mag jij vinden... ik vind het niet van barmhartigheid getuigen om buitenlanders het land Nederland uit te gooien, terwijl diezelfde Nederlanders jaren terug hen juist uit dat buitenland gehaald hebben omdat ze betreft werk handen tekort kwamen.

Oei; dat wist ik niet. Is dat zo? Ik dacht dat hij uitsluitend (recidive) criminelen naar het land van herkomst wilde terugsturen. Smiley die vol vragen zit

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 18:58

LEANNE226 schreef:
Krijg ik weer afdankertjes?
The story of my life........ Twijfelende smiley

Jouw verhaal is te vergelijken met het verhaal van het NL elftal Clown smiley
Afdankertje van de tegenpartij die de winst min of meer bepaald heeft...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:00

ZINGA672 schreef:
Oei; dat wist ik niet. Is dat zo? Ik dacht dat hij uitsluitend (recidive) criminelen naar het land van herkomst wilde terugsturen. Smiley die vol vragen zit

GrZing

tja Zing, dat klopt.
maar sommige mensen willen en kunnen niet lezen, zowel op het forum als gewoon de krant.
en dan krijg je dat soort opmerkingen.

overigens gaat het NU al off topic, jammer
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:01

CHATULIEM619 schreef:
Misschien heb je dat niet bedoeld, maar je schrijft over een christelijk sausje, dat geeft mij de indruk dat het alleen maar iets oppervlakkigs is, iets aan de buitenkant alleen. Terwijl in mijn ogen het christelijk geloof de basis vormt van de opvoeding. Daarbij is zowel een rol weggelegd voor de ouders als wel voor de school. Op de basisschool begint het en vooral op de middelbare school heeft het een heel belangrijke functie. Een kind kan nog niet onderscheiden, en waarom zou je ze dan moeten confronteren met verschillende normen en waarden.

Het sausje kan ook bekeken worden als uiteindelijke smaakmaker. Kwijlende smiley Dan is het dus meer dan iets oppervlakkigs. Dat een school een rol speelt in de opvoeding, is helder. Maar of dit persé de rol moet zijn van normen-en-waardenbepaler? Dat blijft in mijn ogen toch echt het gezin zelf! Bovendien zal een kind hoe dan ook wel geconfronteerd worden met verschillende normen en waarden, aangezien het kind omgaat met andere kinderen op velerlei manieren.

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 14 juni 2010, 19:02
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:04

SUSANNAH475 schreef:
Tess, hoe lief je het ook bedoelt, wat ik probeer te zeggen gaat niet zozeer over God, maar wel over de naasten...
Ik zou hier wel eens een discussie willen openen, want ik merk dat al die goedbedoelde opmerkingen gaan over God... vertikaal dus, (daar heb ik geen problemen mee ! ), maar wat ik nou juist zo mis hier in dit leven is de horizontale relaties...
Alleen vertikale relatie, zo heeft God het mijns inziens niet bedoeld.
Ik hoop dat je nu snapt hoe ik het bedoelde.

Ook in de (al dan niet aanwezige) horizontale relaties speelt God een grote rol Sus...tenminste, zo ervaar ik dat wel.
Maar ik ben zeker benieuwd naar die discussie...misschien een goede manier om je ideeën te toetsen? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:04

PIETER649 schreef:
tja Zing, dat klopt.
maar sommige mensen willen en kunnen niet lezen, zowel op het forum als gewoon de krant.

Pieter, ik ben ook maar een mens en ik maak blijkbaar ook wel eens een foutje... Engeltje smiley
Niet iedereen heeft z'n talenten in de politiek en het nieuws zitten... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:12

PIETER649 schreef:
tja Zing, dat klopt.

Offtopic gaat het niet, Pieter. Er wordt immers doorgegaan op 1 bepaald punt waar Wilders volgens een enkeling voor staat... En ja, terecht merk je op dat dit niet direct het punt is van Wilders zelf, maar de uitleg die de buitenwacht aan zijn punt geeft. En ja, daar lijkt een bepaalde kring met een bepaalde beschermde status in dit land (zoals de christenen) wel goed in te zijn als het om andersdenkenden gaat, zeker als ze het idee hebben dat hun eigen beschermde status in gevaar is. Ik denk dat dit ook wel iets is waar de C-partijen ergens op afgerekend zijn bij de laatste verkiezingen...

...al doet Wilders in zekere zin wel hetzelfde met zijn aanpak van de islam. Maar ja, die hebben in NL geen enkele beschermde status, waar het christendom dat wel heeft door de christelijke achtergrond van ons land.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:15

TESSYBEAR731 schreef:
]

Dit zijn geen mails, maar MAILINGS!

Hoogste tijd dat Chris een 'mailmerge' functie inbouwt Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:19

PIETER649 schreef:

Rouvoet heeft aan het begin van de periode dit onderwerp wel degelijk opgegooid, maar is door een meerderheid van de kamer al snel van tafel geveegd...(goed, als je het mij vraagt want ik ben tegen een totaal verbod op abortus)

En dit vind je een goed idee Smiley die vol vragen zit Ik voorzie een hoop ellende!

Is dat net zoiets als Wilders die direct na de verkiezingen al ging stotteren over het "breekpunt" AOW-leeftijd?!

"Mij" is hier dé verwoording voor onze hemelse vader...je kunt veel zeggen van de heren Balkenende en Rouvoet, maar voor God kunnen ze niet doorgaan...ze zijn gewoon mens, en gedwongen samen te werken met andere mensen. Door blijven douwen uit naam van God zou ze snel duur komen te staan...

Klinkt mij meer als een stukje wetenschap dat zijn "mening" in bepaalde gevallen net ff iets te ver gaat, en niet iedereen dat zal pikken...dan zou k ook onderduiken, als men geweten knaagt

En waarom zouden ze dat niet doen?! Ze doen hun werk eerst in Den Haag, en daarna gewoon thuis...zie niet wat daar raar aan is Smiley die vol vragen zit

Ik dacht het niet!

Dit ben k met je eens...maar helaas is Jezus geen minister in ons kabinet, maar wel een stel mensen die op hun beurt allemaal proberen te doen wat in het vermogen ligt, als je bedenkt dat een meerderheid van de kamer nog steeds uit niet-christenen bestaat...
Zou overigens geen slecht idee zijn...Jezus in het kabinet Verlegen lachende smiley

Over de boel laten waaien gesproken! In twee gemeentes na de gemeenteraadsverkiezingen zag Wilders af van zijn "gekozen" zetels om zich op de landelijke verkiezingen te richten...na die landelijke verkiezingen begon hij over het breekpunt van de AOW al te schuiven enkel om ervoor te zorgen dat er meer kans was op een plek in de coalitie...what's next? Zieke smiley

Het spijt me Pieter, maar ik deel je mening niet! Balkenende en Rouvoet hangen net zo min hoog in mijn achting, maar om dan te gaan zeggen dat Wilders wel het goede voorbeeld geeft? Nee, niet bepaald!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 14 juni 2010, 19:21
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:19

TESSYBEAR731 schreef:
Ook in de (al dan niet aanwezige) horizontale relaties speelt God een grote rol Sus...tenminste, zo ervaar ik dat wel.
Maar ik ben zeker benieuwd naar die discussie...misschien een goede manier om je ideeën te toetsen? Knipoog smiley

Nee, denk dat het dan te persoonlijk wordt... ik zou het aan de ene kant willen, maar ik ben op dat punt kwetsbaar, juist omdat ik het zo mis...
Natuurlijk speelt God een grote rol in de horizontale relaties, maar dan moet je er wel over kunnen spreken, als de relaties om je heen ontbreken of je voelt een stuk eenzaamheid erin omdat de ander niet gelooft (of juist in alles gelooft) wordt het een heel ander verhaal vind ik.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:38

Ben ik een keer op tijd thuis, mag ik gaan strijken en stofzuigen en dat met dit prachtige weer Woedende smiley .
Heb medelijden.....
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:54

"In Laodicéa was het geloof een knus binnenbrandje"

4 Schrijf aan de engel van de gemeente in Laodicea:
“Dit zegt Amen, de trouwe en betrouwbare getuige, het begin van Gods schepping: 15 Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! 16 Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen. 17 U zegt dat u rijk bent, dat u alles hebt wat u wilt en niets meer nodig hebt. U beseft niet hoe ongelukkig u bent, hoe armzalig, berooid, blind en naakt. 18 Daarom raad ik u aan: koop van mij goud dat in het vuur gelouterd is, en u zult rijk zijn; witte kleren om u te kleden en uw naaktheid te bedekken, zodat u zich niet meer hoeft te schamen; zalf voor uw ogen, zodat u weer kunt zien. 19 Iedereen die ik liefheb wijs ik terecht en bestraf ik. Zet u dus volledig in en breek met het leven dat u nu leidt. 20 Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij.

"De eerste liefde. Kennen we die nog?
De diepe liefde voor Christus,
de bereidwilligheid om alles voor Hem op te geven,
de radicale toewijding.
Je stond in vuur en vlam,"

Vuur brandt en verteert, en gemakkelijk raken we dat eerste vuur kwijt, dooft de vlam, verwatert de radicaliteit en
dingen we af op ‘alles achterlaten’. Zeker, we blijven trouw, maar zetten het vuur van het geloof op de waakvlam.
Bij sommigen zie je het echter in rook opgaan.
Hoe kan het dat iemand die toegewijd was, zo afzakt of zelfs helemaal afhaakt?
Christus is toch niet veranderd?
We weten dat het gebeurt. Is dat een gevaar voor ons allemaal?
Wat zijn de oorzaken?
Is er geen ‘brandstof’ meer?
Treedt er een ‘geloofsmoeheid’ op?"

Hoe vaak zijn het niet de doornen en distels van ons drukke en rijke westerse bestaan die ons zo in beslag nemen dat zij het geestelijke leven langzaam verstikken. Of was hij teleurgesteld in medechristenen, zijn huwelijk of God? Had God zijn wensen of hoop niet vervuld?

Heikel onderwerp
Momenten dat je jezelf zo mislukt voelt als christen, dat je twijfelt of je nog wel tot God kan komen. Welke christen worstelt hier nooit mee? Het zijn twijfels die de duivel zaait. Als we op onszelf en op de omstandigheden zien, dan zinken we.

De vraag die hier direct boven komt drijven is: kan een christen afvallen en verloren gaan? Felle discussies zijn daarover gevoerd, maar het is een vraag die de Bijbel niet stelt. De HERE laat zien dat Hij de zijnen kent en bewaart. De apostel Paulus stelt dat God bij machte is iemand vast te doen staan (Rom. 14:4). Aan de ene kant leert Paulus dat we daarin mogen rusten. Aan de andere kant laat hij geen enkele ruimte voor gemakzucht, nalatigheid of valse gerustheid. ‘Wie meent te staan, zie toe, dat hij niet valle’ (1 Kor. 10:12). Veelvuldig worden we aangespoord om te volharden en dat wordt niet zonder reden gedaan. Als ons vuur dooft, zijn de gevolgen groot voor de gemeente van Christus.

Waakvlam
In de Hebreeënbrief vond de Heilige Geest het nodig dat de apostel de gelovigen vermaande om niet te ‘verachteren van de genade’ (12:15) en dat hij hen waarschuwde voor ‘een ongelovig hart door af te vallen van de levende God’ (3:12). Er was verdrukking en vervolging en daarom de verleiding om de gemakkelijke weg te kiezen en het vuur op de minder opvallende waakvlam te zetten of zelfs Christus te verloochenen.

Voor anderen hadden de zorgen en sleur van alledag en het uitblijven van de wederkomst het brandende hart doen verkoelen. In de gemeente van Efeze was het geloof op de spaarbrander van traditie en de juiste leer gezet (Openb. 2:4). In de zelfgenoegzame gemeente van Laodicéa was het geloof een knus binnenbrandje, ontdaan van radicaliteit en daarom lauw en irrelevant voor Christus (Openb. 3:16). Veel rook, maar weinig vuur.

Brandstof
Hoe houd je de vlam brandend? In de eerste plaats is er de vraag welk vuur er brandt. Is het een eigen opgeklopt enthousiasme met hetzelfde karakter als iemand die ervoor kiest om supporter van een voetbalclub te worden? Als de resultaten een paar jaar teleurstellen, dooft het enthousiasme. Alleen een vuur dat door Gods Geest ontstoken is, blijft branden.

Een andere vraag is waar de brandstof uit bestaat. Is het mijn grote inspanning voor de zaak van God? Als het niet zo goed lijkt te gaan met ‘die zaak’, als er tegenstand is, of als Gods handelen niet aan onze verwachting voldoet, dan lijkt onze inspanning een verkwisting van energie en draaien we het uit. Als ons vuur vooral wordt gevoed door de warmte en het saamhorigheidsgevoel binnen onze gemeente of vriendenkring, dan kan de vlam snel doven als mensen ons teleurstellen.

Geheim
De apostel Paulus zegt aan het eind van zijn bediening en leven: ‘Ik heb de goede strijd gestreden, ik heb mijn loop ten einde gebracht, ik heb het geloof behouden’ (2 Tim. 4:7).
Wat was zijn geheim? Hij had toch een hoop narigheid meegemaakt, honger en eenzaamheid geleden, was in gevaar geweest, zelfs in doodsnood, was vervolgd en gehaat; hij was door vrienden in de steek gelaten, had gemeentes gesticht waar dingen misgingen of die zich tegen hem keerden. Toch bleef zijn geloof onaangetast, want het ging hem maar om één ding: Christus te kennen. Al het andere was hem afval (Fil. 3:8). God was zijn doel, niet Gods zegeningen of een rijke bediening met geweldige resultaten.

Overgave
‘Nevens U begeer ik niets op aarde’ (Ps. 73:25) was de praktijk van Paulus. Dat is een geloof dat bereid is dit leven volkomen op te offeren om te leven voor God en Zijn wil te volbrengen, ongeacht de gevolgen. Deze oude waarheden lijken niet meer te passen in de filosofie en theologie van onze tijd. We hebben toch recht op een stukje geluk en voldoening in dit leven? Dat lijkt redelijk, maar heeft niets te maken met het radicale Evangelie dat de Here Jezus predikte en voorleefde tot aan het kruis toe. Toch maken we dat aards geluk vaak tot het doel van het Evangelie en gaan we de radicale overgave aan God uit de weg. Juist dat is nodig als basismateriaal voor de Geest om de vlam brandend te houden.

In de Bijbel wordt nadrukkelijk gezegd dat er voor de wederkomst afval zal zijn. Wat is afval anders dan dat het vuur dooft en de christen zich richt op een goed leven in deze wereld? Paulus profeteert dat zelfzucht een van de belangrijkste kenmerken van de afval zal zijn. Een zelfgenoegzame en aardsgerichte godsdienst dooft het vuur van de Geest. Roept dat geen herkenning op? Als de prediking zich aan die tendens aanpast, verdwijnt de radicaliteit en dooft de vlam van de eerste liefde. Dan verwordt onze boodschap tot rook van een smeulende rest die kerk genoemd wordt. Maar de HERE kan nieuw leven blazen in die smeulende hoop en het vuur doen oplaaien. Dan moeten wel eerst de as en slakken verwijderd worden.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:56

CARIN303 schreef:
Ben ik een keer op tijd thuis, mag ik gaan strijken en stofzuigen en dat met dit prachtige weer Woedende smiley .
Heb medelijden.....

ik heb zoooooooo'n medelijden met je...... ik ga zo thuis ook daarmee beginnen. Dan ben je niet alleen daarin. whahahhahaa
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:58

Ah....dank je, dat scheelt Lachende smiley

Hoe laat hebben we pauze?

Laatst aangepast door
CARIN303
op maandag 14 juni 2010, 20:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 20:02

Wie heeft er geen ECHT picknickkleed?
Ik ben in het bezit van 2.
Ik kan er 1 missen.

Niet dringen allemaal.. opstellen in rijen van 5. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 20:03

HENK710 schreef:
Offtopic gaat het niet, Pieter. Er wordt immers doorgegaan op 1 bepaald punt waar Wilders volgens een enkeling voor staat... En ja, terecht merk je op dat dit niet direct het punt is van Wilders zelf, maar de uitleg die de buitenwacht aan zijn punt geeft. En ja, daar lijkt een bepaalde kring met een bepaalde beschermde status in dit land (zoals de christenen) wel goed in te zijn als het om andersdenkenden gaat, zeker als ze het idee hebben dat hun eigen beschermde status in gevaar is. Ik denk dat dit ook wel iets is waar de C-partijen ergens op afgerekend zijn bij de laatste verkiezingen...

...al doet Wilders in zekere zin wel hetzelfde met zijn aanpak van de islam. Maar ja, die hebben in NL geen enkele beschermde status, waar het christendom dat wel heeft door de christelijke achtergrond van ons land.

Dit topic gaat over de persoonlijke offers die Wilders brengt om een substantieel deel van de kiezers te vertegenwoordigen.
Offers door zijn overtuiging.
Daartegen stel ik de slappehap-mentaliteit van de heren C-politici die liever met de winden meedraaien dan krachtig stelling te nemen tegen de misstanden in dit land omdat ze liever aardig gevonden willen worden door hun collega's in de kamer dan vervolgt te worden om Zijner wil...
Dus ja... t ging weer zwaar offtopic

@Tess
Dus jij kan wel leven met een jaarlijkse massamoord op ongeboren leven EN je noemt jezelf christen.... tja, dan valt er verder weinig meer te zeggen he...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 20:25

HENK710 schreef:
Jouw verhaal is te vergelijken met het verhaal van het NL elftal Clown smileyAfdankertje van de tegenpartij die de winst min of meer bepaald heeft...

Gelukkig heb ik net zo'n "brede" rug als Agger Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 20:26

Ik kijk uit naar donderdag, eindelijk weer eens een vrije dag na bijna 2 weken.
Ga alleen maar leuke dingen doen die dag! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 20:32

Ik kijk best uit naar de 2e helft van oktober.
Zoals het er nu naar uitziet word ik dan papa. Lachende smiley
Nu maar hopen en bidden dat het deze keer wel goedgaat.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 752 753 754 755 756 757 758 ... 6194 Volgende
Pagina 755 van 6194