| Auteur |
Bericht |
|
LOUSJE740
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juni 2010, 21:51
|
|
|
|
| RIANNE544 schreef: | Kijk jij ook al uit naar jouw zomer vakantie? al plannen gemaakt, een reis geboekt?
Mensen met een (licht) verstandelijke beperking kijken ook erg uit naar hun vakantie. JIJ kan de vakantie voor hun mogelijk maken door als reisbegeleider mee te gaan met ADIOS Reizen. Een christelijke reis organisatie voor mensen met een licht verstandelijke beperking.
We zoeken nog koks, chauffeurs, begeleiders, organisatie talenten en (ver)zorgende types....
Maak JIJ hun vakantie mogelijk? Kijk dan eens op http://www.adiosreizen.nl/
of meld je aan via reisleiders@adiosreizen.nl |
Wat leuk! Mijn oom gaat met Adiosreizen mee van de zomer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juni 2010, 22:07
|
|
|
|
abortus is moord, en Gij zult niet doden. Wie moordt is een moordenaar en zal hiervoor vergeving moeten vragen aan God. Iemand die achter moord staat is net zo schuldig.
Hierin moet ik Pieter gelijk geven want er staat toch geschreven dat voor dat je geboren was kende ik je al. Met een vriendelijke groet van mij. martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juni 2010, 22:36
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Heilig, Heilig, Heilig is de Heer Vul mijn met Uw liefde weer Heilig is de Heer van hemelse machten Uw majesteit weerstaat alle krachten
Te veel dagen gedompeld in zonden Daden en woorden maken wonden Zo kan ik toch niet verder gaan Reinig mij, raak mijn lippen aan
't Benauwd mij wat zal u vinden Als U mijn hart aan U zal binden Verschijn aan mij in hemels licht Waar U de reiniging daar verricht
Het leven zal dan pas binnen stromen In doodsheid die is in mijn dromen Maak een leger, verdrijf de smart Blaas met Uw Geest liefde in mijn hart
Heilig, Heilig, Heilig is onze Heer Vul mijn met Uw liefde steeds meer Heilig is de Heer van hemelse machten Uw majesteit weerstaat alle krachten
. |
erg mooi....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juni 2010, 22:40
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Ik kijk uit naar donderdag, eindelijk weer eens een vrije dag na bijna 2 weken. Ga alleen maar leuke dingen doen die dag!  |
Ik kijk uit naar zaterdagmiddag dan heb ik mn examens (3) gedaan en hopenlijk met suk6
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juni 2010, 22:48
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | ik begrijp hem wel maar de andere reden ook wel maar vind dat jullie wel gelijk met zn alle hem op zn nek springen beetje milder kan toch ook wel |
Dat vind ik eigenlijk ook wel. Ik begrijp dat Geholi hier 'nieuw' is? Ik kan me voorstellen dat hij zich wel een paar keer bedenkt, voordat hij weer een topic durft te openen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op donderdag 17 juni 2010, 22:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juni 2010, 23:05
|
|
|
|
| COORTJE234 schreef: | Hallo allemaal, Ik ben nieuw en zit dit topic met smaak door te lezen. De groningse woorden ken ik als echte groningense dan ook allemaal.
Ik heb er ook een voor de verzameling. Of ik het goed schrijf weet ik niet maar hier komt ie.
Donderdeeldoukje
Ik ben benieuwd.
Groetjes Coortje |
Pfff....als mede Groninger moet ik je bekennen dat ik dit woord niet ken , ik laat het dus over aan de andere forummers! SUCCES !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juni 2010, 23:08
|
|
|
|
| ZIVAATJE309 schreef: | | Ik kijk uit naar zaterdagmiddag dan heb ik mn examens (3) gedaan en hopenlijk met suk6 |
Zaterdagmiddag examens??? mis je de voetbalwedstrijd!
Ik wens je heel veel succes toe en zal voor je duimen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GEHOLI202
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juni 2010, 23:10
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ja je hebt gelijk maar het is niet persoonlijk bedoeld........ik ga ook even oppervlakkig doen,meneer ziet er best leuk uit maar verder dan de foto kwam ik niet  |
Tjonge, zijn jullie er nou nog mee bezig?? Als ik dat geweten had, had ik het nooit geplaatst. Ergens in het begin heb ik mijn mening gerelativeerd en daarmee was het verhaal afgelopen. Het leeft dus blijkbaar meer dan gedacht En Leanne, als je nog wat wilt weten.......dan vraag je het toch gewoon!
Nog een weekje , dan zijn jullie van me af, want ik heb mijn doel al bereikt hier met een gratis proefabonnement. Dat krijg je als je je foto plaatst. (Dit is een grapje hoor, niet te serieus op in gaan) Ik wens jullie allemaal succes hier!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juni 2010, 23:14
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | ik geef mijn zoon niels een knuffel ... heeft zaterdag een cabrio gekocht, en gaf mij zondags de sleutels om een rit te maken toch leuk zón zoon hé  |
Wow, echt gaaf! Was de bolide ook nog rood en laag?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIET323
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juni 2010, 23:17
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Pfff....als mede Groninger moet ik je bekennen dat ik dit woord niet ken , ik laat het dus over aan de andere forummers! SUCCES !!! |
donderdeeldoukje ken ik ook niet , maar een ander modern woord in deze tijd is zwienekrul. Weet je die wel dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juni 2010, 23:23
|
|
|
|
| PIET323 schreef: | donderdeeldoukje ken ik ook niet , maar een ander modern woord in deze tijd is zwienekrul. Weet je die wel dan? |
Eh...permanent
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIET323
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juni 2010, 23:27
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Eh...permanent  |
Nee, da's niet juist, zal het even cryptisch voor je maken. waarschijnlijk krijg je het wel dagelijks onder ogen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIET323
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juni 2010, 23:30
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Eh...permanent  |
Nee, da's niet juist, zal het even cryptisch voor je maken. waarschijnlijk krijg je het wel dagelijks onder ogen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juni 2010, 23:31
|
|
|
|
Vanavond pannenkoeken gegeten in een restaurant! Ik met banaan en appel en mijn tafelgenoot met spek en kaas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juni 2010, 23:40
|
|
|
|
| GEHOLI202 schreef: | Tjonge, zijn jullie er nou nog mee bezig?? Als ik dat geweten had, had ik het nooit geplaatst. Ergens in het begin heb ik mijn mening gerelativeerd en daarmee was het verhaal afgelopen. Het leeft dus blijkbaar meer dan gedacht En Leanne, als je nog wat wilt weten.......dan vraag je het toch gewoon!
Nog een weekje , dan zijn jullie van me af, want ik heb mijn doel al bereikt hier met een gratis proefabonnement. Dat krijg je als je je foto plaatst. (Dit is een grapje hoor, niet te serieus op in gaan) Ik wens jullie allemaal succes hier! |
Wow en nog gratis ook (is ook een grapje hoor ) Veel geluk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juni 2010, 23:42
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Zaterdagmiddag examens??? mis je de voetbalwedstrijd!
Ik wens je heel veel succes toe en zal voor je duimen! |
'k denk dat Zivaatje bedoelt dat ze 't er dan op heeft zitten, Carin... Maar kan het mis hebben hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 17 juni 2010, 23:58
|
|
|
|
|
galante mannen bestaan nog peace..........zo zie je maar!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 00:03
|
|
|
|
| GEHOLI202 schreef: | Tjonge, zijn jullie er nou nog mee bezig?? Als ik dat geweten had, had ik het nooit geplaatst. Ergens in het begin heb ik mijn mening gerelativeerd en daarmee was het verhaal afgelopen. Het leeft dus blijkbaar meer dan gedacht En Leanne, als je nog wat wilt weten.......dan vraag je het toch gewoon!
Nog een weekje , dan zijn jullie van me af, want ik heb mijn doel al bereikt hier met een gratis proefabonnement. Dat krijg je als je je foto plaatst. (Dit is een grapje hoor, niet te serieus op in gaan) Ik wens jullie allemaal succes hier! |
gefeliciteerd geholi!! (mits het een aantrekkelijke foto is, he, zoals in jouw geval..... )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 00:28
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | galante mannen bestaan nog peace..........zo zie je maar!! |
zou er haast een mok voor aanschaffen!!
Maar eh..Grif...je bent een geweldige vent!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 00:41
|
|
|
|
maar op "roggedollies" heb ik nog steeds geen goed antwoord gehad ..... (zal wel te moeilijk zijn...)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 01:14
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ontmoeting
Er is een vreugde, die te groot voor woorden, een uitweg vind in woordenloos gebed. Een stroom van dank, die buiten alle boorden, mijn levensakker onder water zet. Er is een rust, die niemand kan verstoren, en een geloof dat geen mens mij ontneemt. De zekerheid, dat ik bij U mag horen, dat niets ter wereld mij van U vervreemd. Er is een haven, waar ik in kan landen, een schuilpaats, waar ik voor de stormen vlucht. Een havenlicht, dat fel blijft branden, een ster, die schittert aan een zwarte lucht. Want Gij staat aan elk kruispunt van mijn leven, Gij kent mijn zorgen, voor ik ze U zeg. Ik weet mij door Uw engelen omgeven, en kom U tegen, Heer, op elke weg.
Auteur onbekend |
Mooi, maar soms moeilijk te bevatten .... (Auteur is trouwens Nel Benschop)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 01:31
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | @Marijan Het is toch vrij feitelijk te laten zien dat de C-partijen niet direct heel standvastig zijn geweest en dat ze daarop ook afgerekend zijn de afgelopen verkiezingen. En ja, zoals al eerder ook door mij aangegeven, Wilders zal moeten laten zien hoe recht zijn rug is als hij in een regering zit. Water bij de wijn zal er altijd komen als je met andersdenkende partijen samen een regering vormt. Het is dan de kunst om wel je eigen idee ook steeds weer duidelijk te maken en niet zozeer in je gedachtengoed mee te gaan met de stroom, wat bij de C-partijen nog wel eens zo lijkt te zijn.
Als ik dan ook nog eens zie dat het CDA een directe uitnodiging om samen te spreken vanuit de PVV vooralsnog afwijzen, terwijl het direct met elkaar om de tafel zitten juist kan leiden tot snelle overeenstemming en dus daadkrachtig regeren, wat we nu juist nodig hebben, zoals ook de VVD bij monde van Rutte al voor de verkiezingen heeft duidelijk gemaakt. In die zin is de afhouding van het CDA een duidelijk vertragende factor. En nee, ik ben niet enkel aan het klagen, maar regeer daadwerkelijk mee (op lokaal niveau in een steunfractie...en nee niet van PVV of de C-partijen).  |
Als ze daarop zijn afgerekend de afgelopen verkiezingen, dan is het toch niet meer dan logisch dat het CDA zegt, nu maar ff niet Om dan het CDA als vertragende factor te gaan bestempelen vind ik dus geheel ongegrond. Wie wil nu met een partij een coalitie vormen, die naar zeggen van de oppositie (zowel VVD als PVV) de afgelopen jaren "geen steek heeft uitgevoerd", beetje vreemd.
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 18 juni 2010, 01:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 01:49
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: |
Jezus was radicaal in Zijn standpunten en Zijn daden, én Hij was (is) met innerlijke ontferming bewogen... Jezus rekende af met de daden van mensen, hun godsdienst en hun houding, Wilders lijkt af te rekenen met de mensen zélf... |
Sterk geformuleerd, Liesbeth!
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 02:44
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | maar op "roggedollies" heb ik nog steeds geen goed antwoord gehad ..... (zal wel te moeilijk zijn...) |
pap met roggenmeel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 02:47
|
|
|
|
| COORTJE234 schreef: | Hallo allemaal, Ik ben nieuw en zit dit topic met smaak door te lezen. De groningse woorden ken ik als echte groningense dan ook allemaal.
Ik heb er ook een voor de verzameling. Of ik het goed schrijf weet ik niet maar hier komt ie.
Donderdeeldoukje
Ik ben benieuwd.
Groetjes Coortje |
parachute?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 02:49
|
|
|
|
Nu ik toch bezig ben:
Bollebruner
ûûtnaaibultje
kelderzolder
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 18 juni 2010, 02:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 04:57
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | zou er haast een mok voor aanschaffen!!
Maar eh..Grif...je bent een geweldige vent!!  |
och...kleine moeite, hoor. 
(of ben ik nou te bescheiden...)
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op vrijdag 18 juni 2010, 15:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 05:00
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Wow, echt gaaf! Was de bolide ook nog rood en laag?  |
en met de motor achterin?
of is het een 'sjonnie-bak' (inclusief een achterstevoren te dragen petje) met veel te brede velgen en een uiterlijk van: 'ik wil wel, maar ja...ik heb slechts 90pk, dus het kan niet zo hard'?
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op vrijdag 18 juni 2010, 05:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 07:50
|
|
|
|
| ZIVAATJE309 schreef: | | Ik kijk uit naar zaterdagmiddag dan heb ik mn examens (3) gedaan en hopenlijk met suk6 |
veel succes vandaag dan, ziva; waar doe je examen in?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERALD265
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 08:11