| Auteur |
Bericht |
|
DIRK548
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 20:09
|
|
|
|
|
Hoi Allemaal , lijkt me leuk en geef me hier onder voorbehoud op , groetjes, Erik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 20:12
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | lol! trust me zoals die doop in de kerken word uitgevoerd met bijkomende effecten en vruchten is ZEKER NIET Bijbels.
kan een lang verhaal gaan typen, maar als je echt er de Bijbelse weerlegging van wilt weten zie hier:
| Ik vraag me af hoe je iets kunt weerleggen wat gewoon in de Bijbel vooorkomt...Waren zij toen ook onbijbels bezig als ze baden voor de doop in de Geest? Of deden ze gewoon wat Jezus hen opdroeg???
| DAVID923 schreef: | http://www.toetsalles.nl/
onder het kopje charismatisch. kleine stukje alvast gekopieerd:
Uit deze voorbeelden kunnen een aantal conclusies worden getrokken:
1 Alle personen die werden besproken vallen voorover in de tegenwoordigheid van God, de Engel des Heren, (een voorverschijning van de Here Jezus Christus) of een aartsengel.
2 In de Bijbel, en dat is heel belangrijk, vallen mensen nooit door tussenkomst van een mens. Ze vallen in de directe ontmoeting met de Godheid, of een engel, nooit komt er een derde aan te pas. Nooit door middel van handoplegging, of zelfs maar een vinger te wijzen in de richting van de persoon die gaat vallen.
3 Het achterovervallen vindt plaats in geval van oordeel of het opzij zetten van Gods tegenstanders.In de Bijbel komt dat achterovervallen vier maal voor tengevolge van een oordeel van God vanwege ongeloof of zonde :
Gen. 49.17; de berijder van het paard stort achterover;
1 Sam.4.18 de hogepriester Eli stort achterover met zijn stoel en breekt zijn nek;
Jes. 28.13 de leiders van Jeruzalem zullen achterwaarts struikelen en te pletter vallen;
Joh. 18. 6 de soldaten die Jezus komen arresteren vallen achterover.
4 Het initiatief voor zo'n gebeurtenis gaat altijd van God uit. Nooit zien we in de Bijbel een mens zich uitstrekken naar deze ervaring. Het overkomt de mensen, ze zoeken het niet. In de Bijbel wordt het niet aangemoedigd, opgeroepen of uitgelokt. De betroffenen zelf zouden dat het liefst vermeden hebben.
5 Nergens in de Bijbel is er sprake van het beleggen van een bijeenkomst waar dit "vallen of rusten in de geest" georganiseerd plaats vindt of zou moeten vinden.
Wanneer mensen zich op hun aangezicht hebben geworpen, wordt niet toegestaan dat ze blijven liggen. Ze moeten meteen opstaan en krijgen daarvoor de kracht, indien nodig zelfs bij herhaling. Sommigen zijn dagenlang van streek en verbijsterd door de gebeurtenis. Wanneer mensen in de Bijbel "vallen" is dat nooit voor bevrijding of tot het komen van het beter functioneren van hun geestelijk leven.
Het is nooit privé, maar altijd gericht op het collectief. De praktijk bij John Wimber waarbij mensen urenlang vóór- of achterover liggen en zich daarbij kalm voelen met een verheven gevoel van onverschilligheid ten opzichte van de omstandigheden, moet vanuit de Bijbel radicaal van de hand worden gewezen. Dat er geen nawerkingen zijn, goed noch slecht, is nadrukkelijk onjuist.
6 In de Bijbel is er sprake van grote vrees bij de mensen, die het meemaken. Ze hebben een ontmoeting met de Godheid of een engel. Dat is zo overweldigend, dat een mens niet op de been kan blijven. Vaak vallen ze dan ook in onmacht en werpen zich in aanbidding voorover op hun aangezicht. Ze worden in de meeste gevallen opgewekt om niet bevreesd te zijn.
7 In meerdere gevallen wordt Gods heerlijkheid zichtbaar. Wanneer er anderen bij zijn, zoals bij Daniël en ook bij Saulus van Tarsis, zijn de omstanders zich terdege bewust van een bovennatuurlijke gebeurtenis en vluchten in verslagenheid.
8 De ontmoeting die God met de mens heeft en waartoe het initiatief steeds van Hem uitgaat, heeft een zeer bepaalde bedoeling.
Zij die bij een dergelijke gebeurtenis zijn betrokken krijgen een opdracht en/of geven zich in Gods heerlijkheid over aan aanbidding. De opdracht op aarde wordt vaak uitgevoerd onder moeilijke omstandigheden en (soms) onder groot lijden.
Wat deze geroepenen hebben doorleefd met God in die directe ontmoeting stelt hen in staat de opdracht uit te voeren. Ze worden bekrachtigd om de taak te verrichten en, als het nodig mocht blijken, ook het lijden dat daar aan verbonden is, te doorstaan. | Vallen in de Geest is wat anders dan het ontvangen van de doop in de Geest.
| DAVID923 schreef: | U i t w e i d i n g
Het verschijnsel van "het vallen in de geest", zoals dat nu in toenemende mate voorkomt, vindt geen steun in de Heilige Schrift. Dat roept de vraag op, hoe men dit verschijnsel moet verstaan. Het kan de uiting zijn van mensen, die zich gemakkelijk laten beïnvloeden. In een massa meeting kan dit overslaan op de hele menigte. Maar er is een andere veel zorgwekkender verklaring..
Het verschijnsel van het vallen of tegen de grond slaan is bekend in het Hindoeïsme. Daar wordt het aangeduid met de term Shakti Pat. De bekeerde Hindoe Rabi Maharaj beschrijft in zijn boek dit begrip als volgt:
Shakti Pat, "een uitdrukking, die gebruikt wordt voor de aanraking van een goeroe, gewoonlijk met zijn hand, op het voorhoofd van de vereerder, wat bovennatuurlijke effecten teweeg brengt. Shakti betekent letterlijk "macht" en in het toebrengen van de shakti pat wordt de goeroe een kanaal van oerkracht, de kosmische kracht, die aan het universum ten grondslag ligt en die belichaamd is in de godin Shakti, de gemalin van Shiva.
Het bovennatuurlijk effect van Shakti door de aanraking van de goeroe kan de vereerder tegen de grond doen slaan, of hij kan een helder licht zien, en een ervaring krijgen van innerlijke verlichting of nog een andere mystieke of psychische ervaring hebben." Hier heeft men te doen met een medium.
Maharaj vertelt in hetzelfde boek dat hij nog maar dertien jaar oud was toen hij de "shakti pat" al toediende aan mensen. Hij verduidelijkt erbij dat Shakti een van de namen is van Kali, Shiva's moorddadige, bloeddrinkende gemalin, de moedergodin van de machten die de oerkracht, die in het hart van universum stroomt, verleent.
Het was voor hem destijds een opwindende gedachte dat hij een "kanaal" van haar macht zou worden.
Na deze uitweiding keren we terug naar het onderwerp in bijbels licht. De Bijbel legt geen verband tussen "vervuld zijn met de Heilige Geest of genezing" en het "neervallen in de geest." | De link tot het Boeddhisme is eigenlijk heel vreemd. Want als mensen vanuit de Boeddhistische geest zouden vallen, zouden de voorgangers verkapte boedhisten zijn. En één ding weet ik wel, de meeste hebben echt geen boeddhistische achtergrond. Je praat ook over medechristenen die bereid zijn Jezus te volgen door alles heen. Ben jij zover, of heb je alleen maar kritiek op anderen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 20:26
|
|
|
|
| SOLAFIDE630 schreef: | Zomerconferentie NEW WINE op evenemententerein WALIBI enige kilometers buiten Biddinghuizen van 24 t/m 30 juli a.s..
Geestelijke vernieuwing van de kerken in Nederland.
Nieuw worden in kennen, vreugde en aanbidding van Jezus Christus.
Toerusting om het evangelie van Zijn Koninkrijk te verkondigen.
Iedere ochtend en avond centrale bijeenkomsten met * aanbidding, * bijbels onderwijs en * ministry.
's Morgens en 's middags seminars over:
* pastoraat
* persoonlijke groei
* gemeente opbouw
* cultuur
Creches voor kinderen tot 4 jr, zowel 's morgens als 's middags;
Aparte programma's, gericht op eigen leeftijd, voor kinderen en tieners van de basisschool als voor jongeren (13 - 18 jaar);
Een eigen seminar programma voor jong-volwassenen (18 - 25 jr.). |
ik ga dit jaar hier naar toe op 24 juli en 25 juli. Heb er echt zin in.
Voor degenen die opwekking gaaf vonden, is dit ook een aanrader
http://www.new-wine.nl/zomerconferentie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 20:54
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | In dat geval kan ik je de aankomende picknick aanraden! Er word ook voor een hele partij kikkers gezorgd, dus wie weet zit ie er tussen  |
Hihi... je weet nooit hoe een kameel een kikker vangt
Tja; die picknick... hoe krijgen jullie het voor elkaar em iedere x te organiseren als ik ver weg ben?!?!
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:06
|
|
|
|
het stukje was maar 1 klein stukje uit een hele studie, ik zou zeggen bekijk die link maar goed.
verder de doop in de Geest is wat anders dan pinksteren toen bij de apostelen. de Geest ontvangen, wedergeboren worden dus, kan maar 1 keer. en staat los van vallen in de Geest zoals je in die meetings ziet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:10
|
|
|
|
ok, omdat je een pinkstervoorganger bent heb je per definitie gelijk? ow ow ow wacht sorry, omdat ''jullie'' het snelste groeien? wat een drogredenen!
als ik opmerk dat die liederen van uit een bepaalde theologie en bril zijn geschreven, heb ik toch gelijk?
weer geen echte inhoudelijke reactie op de argumenten, volgens de debatregels.
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op vrijdag 18 juni 2010, 21:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:15
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Nou Chat, ik heb niet de indruk dat David mensen veroordeelt....Hijzelf houdt niet van die liederen. Ikzelf ben ook grootgebracht met psalmen en de bundel van Johannes de Heer...ik mag ze nog altijd graag horen, maar je wil nie weten hoe vaak ik op you tube opwekking luister, bijna iedere avond! En dat voor een gereformeerde bonder...(hihihi...wie hebben het hier allemaal over "in hokjes denken?") |
let op je woorden...ik veroordeel GEEN mensen, maar noem enkele punten op aan die LIEDEREN waar IK problemen mee heb, en gooi het in de groep om te zien hoe er over gedacht word.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MYDESTINY349
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:16
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | | das balen! sterkte ermee joh... |
Hoi lieve mensen,
Het begint nu te lijken alsof ik 3 juli niet van de partij kan zijn. Ik heb tot nu toe nog geen collega gevonden waarmee ik dienst kan ruilen. Mijn deelname is dus onder voorbehoud. Balen!
Laatst aangepast door
|
MYDESTINY349
|
op vrijdag 18 juni 2010, 21:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:27
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | wat een rare reactie.... ik ben het helemaal met je eens hoor liesbeth, het gaat over helemaal niets!!
al is het soms stiekum wel leuk om ff te volgen | Ik vergelijk het met de riddertoernooien. Op één of andere manier heeft men altijd de behoefte te laten zien, dat men beter is dan de ander. En in die zin vind ik dit een onschuldige manier om aan deze behoefte te voldoen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIET323
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:47
|
|
|
|
| COORTJE234 schreef: | een donderdeeldoukje is idd een parachutte hahahahha.
zwienekrul dat noemen we hier de krul die de juf of meester zet als het goed is.
Ik hoorde van de week iemand over een kuierkoarre....
Coortje |
De zwienekrul gebruiken we in ieder e-mailadres, beter bekend als het apestaartje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIANNE544
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:48
|
|
|
|
| LOUSJE740 schreef: | | Wat leuk! Mijn oom gaat met Adiosreizen mee van de zomer |
Ben benieuwd waar hij heen gaat... Wil jij ook mee?
Rianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:49
|
|
|
|
marieke897 met twee kinderen hannah810 met twee kinderen zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt) buurvrouw van hannah met kind? mariska601 tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI peacedove830 met haar drie kinderen grace585 susannah475 miekjes285 marieke913 met kinderen johanneke817 met kinderen roos166 met één vriendin ysha217 marianne129 (onder voorbehoud) carin303 (onder voorbehoud) angelique... erika129 komt iets later...
martien579 dirkjan078 mydestiny349 (onder voorbehoud) gert856 dirkie395 met twee ballengooiers... eloy025 (als er niets tussenkomt) herman040 op klompen fred229 leo571 met kinderen (onder voorbehoud) hlcvb791 hans521 (onder voorbehoud) henduk927 juda209 (97 jaar, hihi) (onder voorbehoud) code953 (onder voorbehoud) kennis van hannah (onder voorbehoud) rucosca532 Jonathan890 (met lifters) Benjamin338 Nanoniek699 Timo194 Rick261 (onder voorbehoud) griffin mosterd923 dirk548 onder (voorbehoud)
44 aanmeldingen dus; 20 dames en 23 heren en 3 mensen die (nog) niet op de lijst vermeld willen worden; t wordt alweer een lekker cluppie!! leuk hoor!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIANNE544
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:50
|
|
|
|
| ELISE438 schreef: | Wat leuk, de site ook. Ik ga er even over nadenken. Zelf werk ik met mensen met een handicap. Ik zit in het laatste jaar van de opleiding SPW. Leuk om die ervaring ook een mee te maken.
Groet Aranka |
Voor een studie SPW zou je studiepunten kunnen halen door mee te gaan met een van de reizen van ADIOS!! Bel/ mail gerust eens na een kijkje op de site om kennis te maken en evt mogelijkheden te bekijken.
Je bent WELKOM!
Rianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:51
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | | let op je woorden...ik veroordeel GEEN mensen, maar noem enkele punten op aan die LIEDEREN waar IK problemen mee heb, en gooi het in de groep om te zien hoe er over gedacht word. |
Volgens mij was dat ook exact wat Angelique zei, toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIANNE544
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:52
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Weet waar je aan begint... Waarschuwing... het is zeer verslavend.... Ik ga dit jaar voor de 14e keer mee... (met een andere organisatie overigens). Het is geweldig om te doen! |
Nieuwsgierig Voor welke organisatie zet jij je in? Het is inderdaad super gaaf om met deze doelgroep vakantie te vieren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:57
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | ok, omdat je een pinkstervoorganger bent heb je per definitie gelijk? ow ow ow wacht sorry, omdat ''jullie'' het snelste groeien? wat een drogredenen!
als ik opmerk dat die liederen van uit een bepaalde theologie en bril zijn geschreven, heb ik toch gelijk?
weer geen echte inhoudelijke reactie op de argumenten, volgens de debatregels. |
Even inhoudelijk, je hebt idd gelijk dat de opwekkingsliederen vanuit een bepaalde theologie zijn geschreven, evenals de traditionele kerkliederen en zelfs de psalmen van David. Ik denk dat wat Chat bedoelde te zeggen is dat deze liederen niet per definitie verkeerd zijn omdat ze dus idd vanuit die andere theologie geschreven zijn dan de traditionele liederen. Geloof is heel persoonlijk, en dus ook de manier waarop liederen ontvangen worden. Hoewel voor de één opwekkingsliederen dus heel oppervlakkig lijken kunnen ze voor de ander een schot recht in het hart zijn. Het gaat er m.i. niet om hoé het geschreven staat, maar om wat het uitdraagt...en vooral, dat het lied bestemd is om de Heer groot te maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 21:58
|
|
|
|
Lijkt wel een psalm! Erg mooi.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 22:07
|
|
|
|
[quote=MARIANNE378]Dank je wel Carin voor je Tip. Misschien ga ik hem wel kopen.
Groetjes Marianne
Hoi Marianne,
Ben er vandaag in begonnen te lezen en ik kan het boek zeer aanbevelen. Lekker leesbaar,duidelijk omschreven en vanuit een christelijke visie. Echt een boek voor onze tieners om te gaan lezen. ( en ook voor hun ouders natuurlijk )
Mooie quote;
Het toppunt van een positief zelfbeeld : bedenken dat je ooit het snelste zaadje bent geweest!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 22:14
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Ken pop:
Wellicht dat deze bij een aantal al bekend is:
(Christen)vrouwen groeien op in een wereld vol mythes
'Someday my prince will come'. 'God heeft de ware voor mij, hij is em nu aan het voorbereiden' 'Mijn ware komt wel, maar ik doe er niets voor. Ik ga niet daten en kijk vooral niet rond!' 'Als ik in een jutezak loop, zal alleen de ware mij aantrekkelijk vinden, die valt immers op mijn innerlijk' 'Mijn vriendje moet ongeveer precies op Jezus lijken, voor minder doe ik het niet' 'Als ik getrouwd ben met de ware, is alles perfect'.
En ja.. die droomman. Hij mag niet te veel naar andere vrouwen kijken, maar hij moet het wel goed vinden dat je regelmatig zwijmelt bij een foto van een hunk. Je bedoelt er immers niets mee?
Hij is alles tegelijk.
Stoer, maar wel zacht. Hij verdedigt en huilt. Houdt van mode en van auto's. Heeft geld, maar is niet oppervlakkig of doet hautain. Is goed in bed, maar was wel maagd voor het huwelijk. Is ambitieus, maar geen carrieremannetje. Hij is breed gebouwd, maar geen sportschooltype. Hij kan dansen, maar is geen uitgaanstype. Spontaan maar betrouwbaar. Impulsief maar niet irritant. Zorgzaam, maar je vrijheid bewaken. Eerlijk en open, maar je wil het niet horen als hij de fout in gaat. Dan moet hij rekening houden met je gevoelens. Attent, maar niet stalkerig. Zijn humor moet altijd leuk zijn en nooit te grof. Intelligent, en moet de videorecorder kunnen programmeren, maar geen nerd. Hij moet zich goed verzorgen, maar mag dan weer geen metroman zijn. (Stel je voor dat je vriendinnen zeggen dat die weer uit zijn..) Moet een fatsoenlijk libido hebben, dat op mysterieuze wijze pas tevoorschijn komt nadat je getrouwd bent. Geen meeloper maar ook geen alto. Een mooie jongen maar geen trancenicht. Hij vind je mooi zoals je bent. Scheelt make-up kopen. En je mooi maken voor hem, je bent immers geen lustobject?
Hij is een christen zonder geloofsdip.
Een man die je neemt zoals je bent. Dan hoef je niet te veranderen, en kun je hem wel veranderen. Heb jij een excuus om niet aan je slechte eigenschappen te werken.
Hij moet aan alles voldoen, maar hij mag niet perfect zijn. Dat is eng.
En natuurlijk: Hij moet jou op nummer 1 hebben staan (God tellen we niet mee, dat is valsspelen.).. Altijd maar jou op nummer 1. Ook al moet hij nodig schijten, al zijn aandacht moet primair naar jou gaan.
Wauw. Dat klinkt goed he?
Dames, welkom bij de man van 2010. Een Ken met geschoren torso, zonder ballen. Met nieuwe arm-op-rug-draai-functie. |
Wauw, jij kent de ideale man dus ,zucht! Vind het erg bijzonder dat je precies weet waar wij vrouwen naar zoeken, ga zo door!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 22:16
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: |  |
Wat zielig....vind niemand Renske bijzonder? Of is het dat zij juist zo bijzonder is dat diegene al een paar dagen wacht om dit te verwoorden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 22:17
|
|
|
|
Het toppunt van een positief zelfbeeld : bedenken dat je ooit het snelste zaadje bent geweest!
Thomas, die zich dat bij sommige mensen niet voor kan stellen.....
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 18 juni 2010, 22:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 22:26
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | ok, omdat je een pinkstervoorganger bent heb je per definitie gelijk? ow ow ow wacht sorry, omdat ''jullie'' het snelste groeien? wat een drogredenen!
weer geen echte inhoudelijke reactie op de argumenten, volgens de debatregels. | Het gaat me niet om het feit dat ik gelijk wil hebben, het gaat me om een bepaalde denigrerende houding die je aanneemt tegenover je broeders en zusters en datgene wat ze geloven. Als ik zou zeggen, al die gezangen zijn maar van de PKN, hoe zou jij dat dan vinden? Zou dat getuigen van respect? Inderdaad, je kunt van mening verschillen over welke liederen gezongen worden, maar je kunt niet een belangrijke kerk zomaar neerzetten als dat je deed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 22:31
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | het stukje was maar 1 klein stukje uit een hele studie, ik zou zeggen bekijk die link maar goed.
verder de doop in de Geest is wat anders dan pinksteren toen bij de apostelen. de Geest ontvangen, wedergeboren worden dus, kan maar 1 keer. en staat los van vallen in de Geest zoals je in die meetings ziet. | Ik ken die site David. Maar zij zijn nu eenmaal tegen alles. Dat heb je nu eenmaal met mensen die vanuit een bepaald vooroordeel dingen gaan veroordelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 22:46
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het gaat me niet om het feit dat ik gelijk wil hebben, het gaat me om een bepaalde denigrerende houding die je aanneemt tegenover je broeders en zusters en datgene wat ze geloven. Als ik zou zeggen, al die gezangen zijn maar van de PKN, hoe zou jij dat dan vinden? Zou dat getuigen van respect? Inderdaad, je kunt van mening verschillen over welke liederen gezongen worden, maar je kunt niet een belangrijke kerk zomaar neerzetten als dat je deed. |
ik vind ook dat het zeggen dat opwekkingsliederen vanuit een pinkster-sfeertje komen....beetje raar hoor.... gaf dat in eerdere reactie ook al aan.
Waardeer nou eens met mekaar dat God ons verschillende manieren geeft om ons geloof te belijden.
Ik vind dat Chat hiermee wel een beetje gelijk heeft door het aan te kaarten dat het niets met pinkster-achtergrond te maken heeft
ik heb jaren op hele noten gezongen.... toen ritmisch.... nu dus in een gemeente waar we alles zingen...(haha behalve die hele noten dan niet) in aanbidding, overgave. Heerlijk zo God te prijzen.
En ik zie alleen maar steeds meer wat God's Geest in de gemeente verricht. dingen die je echt niet voor mogelijk had gehouden een aantal jaren geleden. En waarheen we gaan....ik zou t niet weten. Maar in de liederen die gezongen worden , zit wel degelijk diepgang die ook net zo goed in psalmen zit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 22:47
|
|
|
|
|
tjonge..... zit jij nu al half uur te wachten ???? raar hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 22:51
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Wauw, jij kent de ideale man dus ,zucht! Vind het erg bijzonder dat je precies weet waar wij vrouwen naar zoeken, ga zo door! |
De ideale man
[edit: dergelijk taalgebruik kan echt niet op een christelijk forum]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 24 juni 2010, 10:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FLORA809
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 22:55
|
|
|
|
Hi Tess,
wat een geweldig stukje heb je geplaatst zeg, de uitleg is heel duidelijk een uitnodigend. Zou het niet de Heer zijn die jou in al die dingen leidt? En gelijk tot zegen bent voor anderen? veel liefs, Flora
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 22:55
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | Maar in de liederen die gezongen worden , zit wel degelijk diepgang die ook net zo goed in psalmen zit. |
Tijdens een weekend voor mannen vanuit de pinksterbeweging waar ik uitgenodigd was vanuit contacten met een aantal gemeenteleden, kwamen we met een groepje te spreken over de verschillen in beleving bij verschillende kerken. Toen was er een man die aangaf toch nog steeds wel eens terug te verlangen naar "die heerlijke oude psalmen" om te zingen, welke hij al zo'n 40 jaar geleden achter zich had gelaten met zijn overgang van een protestantse kerk naar een pinksterkerk. Een aantal mannen schrok ervan, terwijl anderen het, lettend op hun non-verbale reactie, wel eens leken te zijn met hem.
Net als bij de predikant in het eerdere voorbeeld denk ik dat ook hier duidelijk wordt dat smaak iets is waar je pas iets van kunt zeggen als je ook bereid bent je open te stellen voor smaken die je niet direct kent. En dan kan er dus, zoals in dit voorbeeld blijkt, ook heimwee zijn naar het oude. Dit kan doordat God ons inderdaad gewoon verschillende smaken geeft waar we van mogen genieten tot eer van Hem. Want of we nu psalmen zingen of opwekking of Johannes de Heer, het is tot eer van Hem!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 23:03
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | lieve helpers checken julie op donderdag de 24e ff het weer want als het giet van de regen gaat het natuurlijk niet lukken 
 en men kan zich nog altijd aanmelden
 |
Do 24-06-10 Zonneschijn (%) 50 Neerslagkans (%) 20 Neerslaghoeveelheid (mm) 0 Minimumtemperatuur (°C) 10/12 Middagtemperatuur (°C) 20/24 Windrichting N Windkracht (bft) 2
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 23:11
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ja...en ergens kan ik me daar iets bij voorstellen... Maar waar blijft de uitdaging als je enkel plaatjes gaat zitten kijken  |
Vond deze op het internet, vind hem hier wel toepasselijk
Toen de eerste rimpels kwamen was ik in paniek, ik liet mijn face toen liften in een prijzige kliniek.
Nou, mijn man vond het fantastisch, mijn gezicht was weer elastisch.
Niks geen rimpels, niks geen vouwen, net zo glad als bij ons trouwen.
Tot mijn man zei 'het is misschien gek... maar jouw kop past niet meer bij je nek'
Ach, een kleine ingreep, ze trekken dit dus strak en geven hier een sneetje, anders krijg je daar een zak.
Nou, mijn man was heel tevreden over wat ze met me deden.
De chirurg zat met mijn borsten in z'n maag want nu zaten die volgens hem veel te laag.
Toen ze waren opgehesen, leken ze een beetje klein, maar met siliconenvulling mochten ze er best weer zijn.
Nou, ik zag mijn man ontvlammen, want ik had dus zulke prammen.
Toen op een avond na het vrijen, keek hij peinzend naar mijn dijen.
En al had ie geen duidelijke kritiek ik ging toch weer terug naar de kliniek.
Ik had trouwens ook een buikje, dus na enig overleg liet ik dat meteen ontvetten, ze zuigen dat in no-time weg.
Om tegelijkertijd mijn billen minstens zo'n stuk op te tillen.
Ik was op ieder feestje weer in tel maar zat wel heel strak in mijn vel.
Mijn man was niet meer zo op zijn gemak, want op straat riepen jongens 'ga je lekker.... ouwe zak'.
Nou, toen kocht ie een toupetje en een veel te strak korsetje.
Hij ging wandelen en trimmen en in het fitnesscentrum gymen.
En maandenlang volgde hij een rigoureus dieet, tot hij zonder reden in de sauna overleed!
Daar stond ik op het kerkhof mooi te wezen aan het graf, maar nu hij erin lag was de aardigheid eraf.
Nu laat ik de kwabben zwellen en ik zal u wat vertellen...
Dames, laat je niet verlakken, laat de boel toch rustig zakken.
Met gladgestreken nekken valt het leven niet te rekken!
Koester buik en onderkinnen, echte schoonheid zit van binnen!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |