ChristianMatch

Forum

wat heb je een ander te bieden?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 774 775 776 777 778 779 780 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 01:23

SUSANNAH475 schreef:
Mooi gedicht Jonathan, ik had 'm vanavond net ff nodig...

graag gedaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 01:30

DAVID923 schreef:
wat ik bedoel beste jonathan; is dat deze wereld de zonde lief heeft, ik volg veel debatten en hou het nieuws in de gaten, en er is veel weerstand tegen de christelijke idealelen onder de niet gelovigen, hun bepalen immers zelf wel of ze abortus plegen, op zondag winkelen en hoe ze met sex, rolverdeling man/vrouw en homoseksualiteit omgaan.
ze leven in het duister en haten het licht, de Bijbel zegt het (is eigenlijk al einde discussie) en de praktijk.

Dus als iedereen ineens sgp of christen unie stemt (cda tel ik niet mee, de c is daar nietszeggend) en het dus met het progamma eens is, dan is er of een grote opwekkign en bekering, en dat kan volgens 2tess2 niet want in de eindtijd is er eerder een grote afval.

om een lang verhaal kort te maken, dit principe bedoel ik:

Luc 6,26
Wee u, wanneer alle mensen wèl van u spreken; immers, op dezelfde wijze hebben hun vaderen met de valse profeten gehandeld.

Weet wel dat in delen van de wereld er grote opwekkingen zijn.
Het is ongeloof te denken dat dit hier niet zou kunnen plaatsvinden, al weet ik ook wel dat er een heeeel groot geloof nodig is om dat te gaan geloven. Maar als God echt de strijd zou aangaan met de machten die het westerse denken in bedwang houden is alles mogelijk.

Daarom des te meer gebed nodig in deze steeds verder in geestelijk verval rakend stukje wereld. Zeker voor de dierbaren om ons heen, dat God ze wil beschermen tegen de invloeden vanuit het rijk der duisternis.

Als er dan aan de politieke kant soms geen tegenstem meer komt, of afbrokkelt, is het jammer dat te moeten zien gebeuren. Daarom deze teleurstelling.

Ik denk dat we juist blij moeten zijn met ieder woord wat gesproken wordt waar nog een woord van bewogen christen zijn in zit. In de politiek, in de media, onderwijs etc.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 01:34

I'll See You

I'll see you when I get there,
Shining like the sun.
Into your arms I'll run.

I see you when the wind blows,
Running without fear,
Born to rest in your fathers arms,
Your joy has dried the tears.

When my life's complete,
Will you take me to Jesus' feet?
Hand in hand we'll sing.

We're gonna sing for you.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 01:55

Knuffel voor iedereen die het vandaag (vaderdag) zwaar heeft...... Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ELOY025

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 04:45

LEANNE226 schreef:
Knuffel voor iedereen die het vandaag (vaderdag) zwaar heeft...... Kussende smiley

een knuffel voor alle kinderen die vandaag niet bij hun vader kunnen zijn
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 08:49

En een knuffel voor iedereen die geen vader meer heeft!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 09:07

Ik heb veel teksten die ik erg mooi vind en toepasselijk op mijzelf maar onderstaande tekst kreeg ik, jaren geleden, tijdens een Alpha cursus;

Spreuken 3 : 5 en 6

Vertrouw op de Heer met heel je hart,
Steun niet op eigen inzicht.
Denk aan Hem bij alles wat je doet
dan baant Hij voor jou de weg.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 09:09

Ik heb de site gezien ( het filmpje doet het idd niet ) maar heb nog niet echt een beeld bij deze conferentie!
Wie kan mij zeggen waarom ik daar heen moet gaan?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLIE511

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 09:13

zit weer aan de tulband das ook een groot feest Verliefde smiley Verliefde smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 09:17

@ zinga,

dit is nu een klassieke hit and run, je zegje doen en dan aankondigen er niet meer op terug te komen.
je begint met retoriek, maar zegt eigenlijk niks wat al niet ontkracht is.
en je teksten die je geeft onderstrepen alleen maar mijn punten.
ik gaf die links en quotes, omdat mijn mening er verwoord word, niet omdat ik zelf geen mening heb, ik verschuil me nergens achter. dat is trouwens ook een drogreden: je quote iemand dus het kan al niet waar zijn..wauw wat een zwaktebod in een debat. maar velen geven al toe het niet te lezen of halverwege af te haken, omdat de toon ze niet aanstaan, maar inhoudelijk hoor ik geen weerleggingen.

nogmaals, (zucht) ik heb niks tegen mensen of de vorm/stijl, maar de inhoud. we moeten God aanbidden in Geest en waarheid, amen! maar de waarheid van de theologie die achter de liederen zit?
en God lief hebben met heel je hart, JA! maar OOK JE VERSTAND.
ik kan de meeste opw.liederen met volle borst meezingen, want te eren God. het enige wat ik zeg is dat ze soms eenzijdig en oppervlakkig zijn.
dan word er wel heel emotioneel gesteigert, maar heeft meneer bakker dan geen punt?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 09:21

ja jonathan, jij ben de verdrukte profeet en wij de farizeers met een balk in het oog. typ wat je wilt. efeze 5 telt niet voor jou.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 09:22

ELOY025 schreef:
een knuffel voor alle kinderen die vandaag niet bij hun vader kunnen zijn

Ik geef em door aan mij kindje...
Hij heeft vorige week al met papa vaderdag gevierd, maar mag vandaag ff best geknuffeld worden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 09:23

eigenlijk heel romeinen 8, want vlak na mijn wedergeboorte besefte ik door zulke hoofdstukken dat ik Zijn kind was.
maar als ik moet kiezen is het dit vers:

Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem, die ons heeft liefgehad. 38 Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, 39 noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 09:26

ik snap niet wat je bedoeld martin, kun je het wat duidelijker uiteen zetten? dank je.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 09:26

JONATHAN890 schreef:
written by Larry Norman:

I want the people to know that He saved my soul
I still like to listen to the radio, they say
"Rock 'n roll is wrong, give you one more chance"
Feel so good, I wanna get up and dance

I know what's right, I know what's wrong, I don't confuse it
Well, all I'm really tryin' to say
Why should the devil have all the good music?

I've been filled, I feel okay, yeah
Jesus is the rock and He rolled my blues away

They say to cut my hair, they're drivin' me insane
Grew it out long to make room for my brain
But sometimes people don't understand
What a good boy is doin' in a rock n' roll band

There's nothin' wrong with playin', playin' blues licks
If you've got a reason, I want to hear it

I've been filled, I feel okay, yeah
Jesus is the rock and He rolled my blues away

I ain't knockin' the hymns, just give me a song that has a beat
I ain't knockin' the hymns but give me a song that moves my feet
I don't like any of 'em funeral marches, I ain't dead yet

All I wanna, I wanna, I wanna say

Jesus told the truth and Jesus showed the way
One more thing I'd like to say
They nailed Him to the cross, they laid Him in the ground
Shouldn't you can't keep Jesus Christ down, no

I feel good everyday, I don't want to lose it
All I wanna, I wanna one more time now

I've been filled, I feel okay
Jesus is the rock, He rolled my blues, He will roll your blues
Jesus is the rock, He'll roll your blues away
Send "Why Should The Devil Have All The Good Music?" Ring

Dank je Jonathan, het ultiéme bewijs dat er genoeg rock 'n roll is waar je gewoon met plezier naar kunt luisteren.
Als je je ogen en je oren open houd is het echt niet zo moeilijk om de "let's twist again's" van de "Hotels California" te onderscheiden

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 09:34

JONATHAN890 schreef:
belabberd??.... die jappen stonden gewoon heel goed te verdedigen
als dan het spel niet breed gehouden wordt, kom je niet door zo'n muur heen, als je niet een mannetje uitspeelt en daardoor ineens met een man meer situatie voor het doel komt te staan. Dan moet die man aangepakt worden en ontstaat er voor een ander een gat. na de rust werd dat ineens wel gedaan en ontstonden er spontaan goede kansen. Daarna moest japan wel druk gaan zetten, voor hen is de kans op een volgende ronde ineens wat kleiner.

Wel jammer vond ik de verkeerde loop-kijk-actie van stunte..eh...huntelaar, die links af sloeg in plaats van de kans op een rebound te nemen.... Dirkie gaat daar altijd voor en zag het resultaat tegen de denen.

Psies! Met enige vertraging kregen ze door dat die Jappen lang zo slecht niet waren...maar toch, het was van begin af aan duidelijk dat Oranje spel-technisch beter was maar het kwam er verrot slecht uit! Het was dat van Persie zich rot rende om af en toe die bal bij te houden anders was de ellende echt niet te overzien geweest, belabberd dus Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 20 juni 2010, 09:34
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 09:36

(INTRO MAG JE OVERSLAAN EN DE LAATSE VRAAG ONDER LEZEN)

Gezien eerdere discussie`s hier is het safe to say dat de meesten evangelisch of pinkster zijn die actief zijn op het forum, dus misschien is een term als uitverkiezing wel vloeken in de kerk, net als kritisch zijn over de opwekkingsliederen, maar ik waag het er op, niet om problemen te veroorzaken of kansloze discussie`s, maar ik ben echt oprecht benieuwd hoe jullie er over denken of er wel eens stil bij hebben gestaan, het volgende:

De uitverkiezing; we weten allemaal dat god in Zijn raad dingen voorbestemd, plan voor iemands leven, welk rijk opkomt en ten onder gaat, of een boek als openbaring, daar lijkt alles in hoofdlijnen behoorlijk vast te staan.

Maar hoe zit het met redding van en persoon? is dat ook al bepaald sinds de grondlegging der aarde???(efeze 1)
ik noem mezelf geen calvinist, misschien gematigd, maar eerdr evanglisch als ik een theologie moet kiezen.
Maar door sommige teksten vaker te lezen ging ik het me toch afvragen waar onze vrije wil ophoud en Gods Raad begint.
ben al bijna 2 jaar bezig met die persoonlijke studie en kom er niet echt uit. ik vroeg het God om het me te laten zien, en ik sloeg de Bijbel toen zomaar open en kwam precies bij die tekst in 1 tim 4 waar er staat dat God niet wil dat iemand verloren gaat. gelijk stoppen met de studie? of verder gaan. zucht........

DUS, HOE DENKEN JULLIE OVER DE UITVERKIEZING?

Laatst aangepast door
DAVID923
op zondag 20 juni 2010, 09:38
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 09:36

MARIO216 schreef:
Proberen we geemancipeerd te zijn is het noch niet goed. Boze smiley

Nee jongen, perfect!! Zal ik volgende keer mijn strijk bij jou komen brengen? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 09:39

DAVID923 schreef:
(INTRO MAG JE OVERSLAAN EN DE LAATSE VRAAG ONDER LEZEN)

Gezien eerdere discussie`s hier is het safe to say dat de meesten evangelisch of pinkster zijn die actief zijn op het forum, dus misschien is een term als uitverkiezing wel vloeken in de kerk, net als kritisch zijn over de opwekkingsliederen, maar ik waag het er op, niet om problemen te veroorzaken of kansloze discussie`s, maar ik ben echt oprecht benieuwd hoe jullie er over denken of er wel eens stil bij hebben gestaan, het volgende:

De uitverkiezing; we weten allemaal dat god in Zijn raad dingen voorbestemd, plan voor iemands leven, welk rijk opkomt en ten onder gaat, of een boek als openbaring, daar lijkt alles in hoofdlijnen behoorlijk vast te staan.

Maar hoe zit het met redding van en persoon? is dat ook al bepaald sinds de grondlegging der aarde???(efeze 1)
ik noem mezelf geen calvinist, misschien gematigd, maar eerdr evanglisch als ik een theologie moet kiezen.
Maar door sommige teksten vaker te lezen ging ik het me toch afvragen waar onze vrije wil ophoud en Gods Raad begint.
ben al bijna 2 jaar bezig met die persoonlijke studie en kom er niet echt uit. ik vroeg het God om het me te laten zien, en ik sloeg de Bijbel toen zomaar open en kwam precies bij die tekst in 1 tim 4 waar er staat dat God niet wil dat iemand verloren gaat. gelijk stoppen met de studie? of verder gaan. zucht........

DUS, HOE DENKEN JULLIE OVER DE UITVERKIEZING?

En dit soort uitspraken zorgen er dus idd voor dat de motivatie om verder te lezen erg klein is!
Wat is dat nou weer voor een conclusie Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 09:49

ik ken die filmjes, heel goed dat ze dingen bestuderen!
maar ze gaan soms te ver, en dan krijg je van die christelijke cowboy verhalen, en zoeken ze overal wat achter.
dan krijg je van die paranoide conspiracy theorieen.
zo`n rapper in die clips is nu bekeerd en wil een dominee worden, dat laten ze niet zien. nogmaals het gaat niet om de (muziek)VORM, maar de inhoud!

En ja, dan moet je tot de conclusie komen dat veel rap en rock and roll, werelds is en dat het recht tegen de Bijbel in gaat qua houding en tekst.
Dat is al reden genoeg om de meeste wereldse muziek in de prullbak te gooien. Het groepje dat echt satan aanbid, of eht nu echt is of voor de show (verkoop) is maar klein, maar wat echt gevaarlijk is, ZIJN DE SUBTIELERE WERELDE LIEDEREN OP TMF EN MTV, waar de lust naar geld, sex en zonde geprezen word, en wat de jeugd als zoete koek slikt.
het gevaarlijkst is dus de muziek die werelds is en onBijbels, maar niet direct tegen God of satanisch, dat is echt een sluipmoordenaar.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 10:02

DAVID923 schreef:
ja jonathan, jij ben de verdrukte profeet en wij de farizeers met een balk in het oog. typ wat je wilt. efeze 5 telt niet voor jou.

zucht
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 10:13

LEANNE226 schreef:
Sprookjes bestaan niet.......zingend sterven ?pfffffff waar is het realisme gebleven?
Ik wilde hier een heel verhaal typen maar eigenlijk kan ik nu beter zwijgen........

Le misschien moet je dat verhaal toch eens typen... ooit...

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 10:27

Efeze 1:4;
"Hij heeft ons immers in Hem uitverkoren vóór de grondlegging der wereld, opdat wij heilig en onberispelijk zouden zijn voor zijn aangezicht".

Niet wij zijn vanaf de grondlegging der wereld uitverkoren, maar Christus was vanaf die tijd uitverkoren om ons te REDDEN.

Jezus zelf zegt, in Joh. 3:16 dat een ieder die in Hem gelooft behouden is. Waarom zijn wij nu als mensen dan geneigd daar voorwaardelijkheden in te bouwen zo van "Jaaaa,.. dat staat er wel, máár...". Het stáát er. Punt!

De uiverkorene, van de grondlegging van de wereld af, is Christus. Door te geloven in Hem, delen wij in Zijn uitverkiezing. Daarom kan ook gesproken worden over uitverkorenen e.d.

Als de uitverkiezingsleer zoals wordt geleerd in de behoudenere tak van de kerk waar zou zijn, zouden wij ook niet hoeven te evangeliseren, of zelf maar enige daad hoeven doen. Het is toch al vooraf bepaald of wij behouden worden of niet.
Jezus zegt zelf...gaat heen maak alle volkeren tot mijn discipelen.

Als er een voorwaarden zou zijn kunnen wij gaan zitten wachten tot we het licht zouden zien, maar geloven en behouden worden blijft een actieve daad van ons zelf. Wij kunnen ja zeggen en Jezus verlossing aannemen, maar we kunnen ook nee zeggen.

God zelf is het wel die door Zijn Geest ons tot zich trekt, maar god zegt ook dat een ieder die in Hem gelooft behouden is.

De uitverkiezingsleer geeft mensen onzekerheid, angst, het nooit goed kunnen doen gevoel, het misschien wel niet goed genoeg zijn gevoel.
God wil dit niet, God wil dat wij allen behouden worden. Niet een uitgezonderd. Christus is voor allen gestorven en niet voor de een wel en de ander niet.
Jezus is de enige die goed genoeg was, de uitverkorene. Wij mogen naar God gaan op basis van zijn verlossing.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 10:28

MARIO216 schreef:
Waar zouden we zijn zonder de trein. Clown smiley

Zucht.... ik moet vandaag wéér met de trein Geschokte, onthutste smiley

Ik reis 7 dagen per week met de trein. Krijg ik hier een bonus voor of moet ik eerst zegeltjes sparen? Smiley die vol vragen zit

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 10:34

DAVID923 schreef:
@ zinga,

nogmaals, (zucht) ik heb niks tegen mensen of de vorm/stijl, maar de inhoud. we moeten God aanbidden in Geest en waarheid, amen! maar de waarheid van de theologie die achter de liederen zit?
ik kan de meeste opw.liederen met volle borst meezingen, want te eren God. het enige wat ik zeg is dat ze soms eenzijdig en oppervlakkig zijn.
dan word er wel heel emotioneel gesteigert, maar heeft meneer bakker dan geen punt?

Alle psalmen bij mekaar genomen zijn er psalmen van verootmoediging, van blijdschap, van omkeer naar God, van God groot maken.
Zo ook met andere liederen zoals gezangen, opwekkingsliederen etc. De een wat meer diepgang dan de ander, maar allen gaan over God.
En God wil aanbeden worden, geprezen, lof toegezongen.

Niemand zegt hier dat de opwekkingsliederen een vervanger zijn voor de psalmen. Zoals jezelf al zegt, sommigen zing je mee, andere raken jou minder. Gelukkig is het hele leven zo, de een vind hier wat, de ander daar.
Accepteer dat en zie het mooie in dat God de mens liefheeft en dat God het fijn vind dat wij als zijn kinderen Hem groot willen maken, Hem willen aanbidden, Hem willen prijzen.
En als dat in sommige liederen in een beeldspraak gebeurd, zoals dat je heel dicht bij God wilt zijn, daarin het vertrouwen hebt dat Hij je vader wil zijn, dan is dat iets wat je in het licht van beeldspraak moet zien.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 10:34

JONATHAN890 schreef:
tjonge wat een commotie allemaal.... over een cynisch stukje tekst.

ik zelf kom bijvoorbeeld nooit in de chatroom van cm...omdat ik t soms van een laag nivo vind. Hoor echt wel van anderen dingen die daar ook besproken worden. Als er dan een paar woorden staan die over het s-woord gaan, dan is het ineens een gedoe????........zucht
Ik denk dat ik duidelijk heb aangegeven dat het me niet om s-woord ging. En ik ben het met je eens dat het af en toe moeilijk is een gewoon gesprek te hebben in de chatbox, temeer omdat mensen in de veronderstelling zijn dat chatten alleen maar voor de lol is. Een hardnekkig misverstand....Vaak wordt een serieus onderwerp afgewimpeld met de zin: zoiets hoor je niet in de chatbox te bespreken. Terwijl ik juist denk dat je een heleboel dingen wel kunt bespreken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 10:39

TESSYBEAR731 schreef:
Psies! Met enige vertraging kregen ze door dat die Jappen lang zo slecht niet waren...maar toch, het was van begin af aan duidelijk dat Oranje spel-technisch beter was maar het kwam er verrot slecht uit! Het was dat van Persie zich rot rende om af en toe die bal bij te houden anders was de ellende echt niet te overzien geweest, belabberd dus Huilende smiley, smiley in tranen
Toch niet helemaal zo, ik denk dat wij als supporters doorkregen dat ze niet zo slecht waren. Ik vond ze zeer professioneel omgaan met de Japanners, een wedstrijd gaat immers over 90 minuten en is pas afgelopen na het laatste fluitje. Ik irriteerde mij mateloos aan de commentator, die al na 20 minuten begon te klagen dat het zo slecht was, terwijl een geoefend oog zag dat NL de situatie volledig onder controle had.
Het voetbal in NL is eindelijk volwassen geworden. Niet zinloos op het doel afjagen, maar met beleid en overzicht. Acties doseren, geen 90 minuten rondrazen en uiteindelijk verliezen.
Het NL elftal bestaat uit zeer ervaren spelers, die allemaal in de topclubs van Europa spelen en in die teams een sleutelrol vervullen. Met deze ervaring komen we een heel eind, niet alleen gebaseerd op onze fluwelen techniek, maar juist gebaseerd op spelinzicht. Dat maakt het NL elftal geschikt om wereldkampioen te worden.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 20 juni 2010, 10:48
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 11:01

ZINGA672 schreef:
Zucht.... ik moet vandaag wéér met de trein Geschokte, onthutste smiley

Ik reis 7 dagen per week met de trein. Krijg ik hier een bonus voor of moet ik eerst zegeltjes sparen? Smiley die vol vragen zit

GrZ!

Vooruit een eigen coupe. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 11:02

DAVID923 schreef:
@ zinga,

dit is nu een klassieke hit and run, je zegje doen en dan aankondigen er niet meer op terug te komen.
je begint met retoriek, maar zegt eigenlijk niks wat al niet ontkracht is.
en je teksten die je geeft onderstrepen alleen maar mijn punten.
ik gaf die links en quotes, omdat mijn mening er verwoord word, niet omdat ik zelf geen mening heb, ik verschuil me nergens achter. dat is trouwens ook een drogreden: je quote iemand dus het kan al niet waar zijn..wauw wat een zwaktebod in een debat. maar velen geven al toe het niet te lezen of halverwege af te haken, omdat de toon ze niet aanstaan, maar inhoudelijk hoor ik geen weerleggingen.

Meneer Bakker heeft geen punt als hij de liederen zo veroordeelt als zijnde een goud-gele god. Daar mogen mensen best wel tegen steigeren. Bovendien zijn de gezangen op dezelfde manier ontstaan als de opwekkingsliederen. Met andere nadruk, maar in de tijd dat ze gemaakt zijn, waren ze heel modern en pasten ze in die tijd. Helaas is de oorspronkelijke melodie teloor gegaan door de akoustiek van de grote kerken. Met een ietwat vreemde houding van de kerkgangers die het op een bepaalde manier onheilig vonden om de liederen op een ritmische manier te zingen. Maar deze liederen zijn niet heiliger dan de liederen uit deze tijd, ze zijn ook niet beter.
Hetzelfde geldt voor de psalmen in de bijbel. Ontstaan vanuit een behoefte de liefde te uiten naar God. Maar ook je vragen en je antwoorden. Tenslotte als je kijkt naar de opwekkingsliederen, zie je dat veel liederen gebaseerd zijn op teksten uit de Bijbel. Een fraai voorbeeld hiervan vind ik het lied: ik hef mijn ogen op naar de bergen: een moderne versie van Psalm 121.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 11:04

MARIO216 schreef:
Vooruit een eigen coupe. Clown smiley

Imme1tjuh?! Smiley die vol vragen zit Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 774 775 776 777 778 779 780 ... 6194 Volgende