| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 15:46
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | je hebt het toch over paardenkracht Carin?
 |
Haha, dat is waarschijnlijk een betere optie hè!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 15:53
|
|
|
|
Ik was vandaag bij de drogist en zag daar een bak met kikkers. Ik had zin om een kikker te kussen, maar deed het toch maar niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 15:55
|
|
|
|
Wat een ontzettend leuk en herkenbaar verhaal, Miek...en leuk verwoord! 
Persoonlijk ben ik lid van CM om gewoon algemene contacten op te doen... maar waar ik in eerste instantie liever eerst een poosje mailde alvorens echt persoonlijk contact aan te gaan, heb ik inmiddels geleerd dat je nog zo veel over iemand te weten kunt komen op die manier, iemand écht leren kennen doe je toch gewoon in persoon... en waarom ook niet? Take it easy, relax...als je wat vaker "tijd met elkaar doorbrengt" leer je al snel genoeg of het goed genoeg klikt om een vriendschap aan te gaan. Zo niet, no hard feelings, toch? Als je maar gewoon eerlijk bent, lijkt me...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 15:57
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Hey Tessybear,
Heb je - naast alle kikkers - ook paarden geregeld voor alle prinsen? |
Ja daaaaag...ze lopen maar, worden ze groot en sterk van!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 16:03
|
|
|
|
Ik heb een periode lang heel slecht in mijn vel gezeten, en werd toen heel wonderlijk gewezen op Jesaja 43: 1-7...het voelde als een belofte, en was een enorme opsteker!
1 Welnu, dit zegt de HEER, die jou schiep, Jakob, die jou vormde, Israël: Wees niet bang, want ik zal je vrijkopen, ik heb je bij je naam geroepen, je bent van mij! 2 Moet je door het water gaan – ik ben bij je; of door rivieren – je wordt niet meegesleurd. Moet je door het vuur gaan – het zal je niet verteren, de vlammen zullen je niet verschroeien. 3 Want ik, de HEER, ben je God, de Heilige van Israël, je redder. Voor jou geef ik Egypte als losgeld, Nubië en Seba ruil ik in tegen jou. 4 Jij bent zo kostbaar in mijn ogen, zo waardevol, en ik houd zo veel van je dat ik de mensheid geef in ruil voor jou, ja alle volken om jou te behouden. 5 Wees niet bang, want ik ben bij je. Ik haal je nakomelingen uit het oosten terug, uit het westen breng ik jullie bijeen. 6 Tegen het noorden zeg ik: Geef hier! Het zuiden gebied ik: Laat los! Breng mijn zonen terug van verre, mijn dochters van de einden der aarde, 7 allen over wie mijn naam is uitgeroepen, en die ik omwille van mijn majesteit geschapen heb, gemaakt en gevormd.
NBV-2007
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 16:06
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | ik kijk graag naar Het Kruis....gister nog bij t avondmaal in de kerk |
Het was toch echt iets anders dan een kruis hoor
Maar goed...dat kruis is idd ook mooi...én het dichtst dat we, voorlopig, in de buurt zullen komen van de perfecte man, vermoed ik...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 17:22
|
|
|
|
Ik ben vandaag 30 cm haar verloren. En tevens ook 25 euro.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 17:30
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik ben vandaag 30 cm haar verloren. En tevens ook 25 euro. |
Dus nu ben je kaal en arm Maris?
Ik ga even uit eten met het allerliefste en allermooiste wezen op aarde* Fijne avond allemaal!
*mijn dochter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 17:44
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Dus nu ben je kaal en arm Maris?
Ik ga even uit eten met het allerliefste en allermooiste wezen op aarde* Fijne avond allemaal!
*mijn dochter |
jaja dat vinden alle mamma's he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEERTJE618
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 18:45
|
|
|
|
Me ventje kwam thuis en toen zette ik het eten op tafel, ik had vandaag lekker pasta gemaakt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 18:58
|
|
|
|
| ZIVAATJE309 schreef: | | Ik kijk uit naar zaterdagmiddag dan heb ik mn examens (3) gedaan en hopenlijk met suk6 |
Hoe zijn je examens verlopen, Zivaatje?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 19:52
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | chatuliem je weet dat ik niet snel erg hard en rechtlijnig reageer; maar ik wil je wel iets zeggen; geloof is een Rotsvast Fundament, namelijk gebaseerd op het verlossende bloed van onze Heere Jezus Christus. er kan gebeuren wat er maar gebeuren kan, maar het bloed van Jezus Christus maakt vrij!! daar kan geen gevoel of verstand iets aan toe of afdoen.
waar jij het in mijn ogen over hebt, is de beleving; dus een emotie, zo wankel en onbetrouwbaar als de pieten dus....... hoe kun je nu als christen bouwen op beleving? dat kan toch niet? neem het me asjeblieft niet kwalijk, maar daar kan ik echt niets van begrijpen, dat je als theologisch man, zegt dat het je niet gaat om wat iemand gelooft, maar om hoe iemand iets beleeft!! dat is voor mij ten ene male onvoorstelbaar!!
heb je gelezen in het Woord van God, dat er geschreven staat; steun op de Heere met uw hele hart, en steun op uw verstand niet? of; velen zullen roepen HEERE heere, maar ik heb ze nooit gekent? heb je nooit het verhaal geleerd van de wijze en dwaze maagden, die allemaal een bruiloftssfeer VOELDEN maar niet allemaal op het feest werden toegelaten? staat er in jouw bijbel ook; onderzoek uzelf nauw, ja zeer nauw, gij volk dat met geen lust bevangen wordt? (onderzoek je hart uitermate goed, als je geen "lust" hebt in het dienen van Mij...) heb jij geen kleuterbijbel met het verhaal van het juichende volk achter de Heere Jezus, die riepen "hosannah hosannah, gezegend is Hij die daar komt in de Naam des Heeren?" en na een paar dagen; "kruis Hem, kruis Hem"? zeg me ásjeblieft, dat ik je helemaal niet goed begrepen heb!!!
over de angst wil ik het volgende kwijt; je zegt dat je angst je grootste drijfveer is om het kwade te laten; en inderdaad; daarin ben je denk ik zeker niet de enige; bij een kind van God is het echter zo, dat hij of zij Hem geen verdriet wil doen, na alle ontvangen genade, of het goede contact met God kwijt wil raken; misschien wil je in dit verband mijn voorgaande bijdrages nog eens lezen? er is namelijk een groot verschil tussen een slaaf zijn of een kind...... (ik weet het; ik klink hard en scherp, maar ik móét dit even zeggen voor mijn gevoel!! ik hoop dat je er mee naar God gaat, wanneer ik misschien erg confronterend ben!! Hij heeft namelijk veel betere woorden om dingen duidelijk te maken dan ik)
als laatste hoor ik je zeggen; het is je nog teveel van; zo zou het moeten zijn, in plaats van; zo is het bij mij. echter, ik heb erg veel zeer persoonlijke reacties gelezen hierboven, dus ik denk, dat wanneer je ze nog eens doorleest, je misschien toch tot een andere mening komt!
nogmaals; geloof is gebaseerd op het onfeilbare woord van God, Rotsvast Fundament emotie is gebaseerd op je persoonlijke levenservaring (en inderdaad susannah, daar kun je meer dan genoeg last van hebben!! ook ik heb daar ervaring mee) en op je omstandigheden van het moment; pure zandgrond.....
dus mijn vraag is; waar is je huis/zaligheid op gebaseerd? op zandgrond of op Rotsgrond?
ik wens je het Goede broeder........ hannah | Allereerst vraag ik naar hoe je bepaalde dingen beleeft. Dat is wat anders dan emotie. Het vraagt nl. naar hoe een bepaalde visie invloed heeft op je dagelijks leven. Ik probeer een brug te vinden tussen datgene wat je gelooft en hoe dat je denken beïnvloedt. Zoals ik al eerder aangegeven heb, maakt het een verschil of je nu wel of niet gelooft in een straffende God of in een milde God. Bovendien begrijp ik niet dat je zo stellig opmerkt, dat de bijbel de basis zou moeten zijn, ik geloof dat ook, maar toch denken we over fundamentele zaken heel anders. Je schijnt daarbij voorbij te gaan aan het feit, dat er ook nog theologieën tussen zitten, die teksten op een heel andere manier interpreteren. Geloof moet niet gebaseerd op emotie, maar heeft wel degelijk te maken met hoe je dingen beleeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 19:56
|
|
|
|
Ik kijk uit naar donderdagavond 20:00 dan ben ik namelijk vrij voor 2 weken. En meteen eerste weekend is er reuring festival hier in Purmerend en het word ook nog lekker weer. Hoe mooi kan het zijn he, op naar koud biertje grasveld en bandjes
Laatst aangepast door
|
WILLIE400
|
op dinsdag 22 juni 2010, 19:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 19:59
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | durf je 't aan om mij te laten rijden? en ja: ik heb een rijbewijs (B/D/D1) |
Is niet meer nodig he Griff, maar daar had ik je al over gemailt! Scheeld weer omrijden en dergelijke........... Ik kom dus wel he luitjes maar dan met iemand die wat dichterbij woont
Groetjes, Peacedove
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 20:06
|
|
|
|
sta je dan met je goeie gedrag, griffin!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 20:07
|
|
|
|
| BEERTJE618 schreef: | Bedankt voor de lieve reactie's...
En wat een ontzettend mooi gedicht hierboven... |
hij blijft mooi je gedicht Beertje... !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 20:10
|
|
|
|
btw....
Ik ben mijn amywinehouselook kwijt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 20:12
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | HANNAH810 schreef: in het juiste licht werkt het zeer bevrijdend chatuliem! het is niet hannah (of wie dan ook) die hard aan t werk moet om behouden te worden, maar "het is God die in ons werkt het bidden en werken, naar Zijn welbehagen" dus in ons hart is het zo dat "de Heilige Geest voor ons bidt met onuitsprekelijke zuchtingen", in de hemel is de Heere Jezus aan de rechterhand van God de Vader aan het bidden "Vader Ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn van U"
chatuliem; Dat hoort bij het geloof van ons allemaal, daar onderscheidt zich de predestinatieleer niet in andere leer.
wat ik van jou denk te begrijpen, chatuliem, is dat je vooral de nadruk legt op het aannemen van Christus, en het uitdragen van Zijn evangelie. jouw vraag was echter of de visie van de uitverkiezing niet blokkeert, in het zoeken naar, en vinden van God. waarop ik zeg; nee, want nu is het niet dat ík het persoonlijk allemaal móét doen, maar het is God die het in mij werkt, naar Zijn welbehagen. en wat Hij begint maakt hij af, ook wanneer ik faal. dat is wat voor mij heel bevrijdend is!! | Dan ben ik het meer met je eens dan je gedacht hebt. Ik geloof dat het genadewerk van God afkomstig is, dat we niets vanuit onszelf aan die genade kunnen doen. Het verlossingswerk is van Hem afkomstig.
| HANNAH810 schreef: | HANNAH810 schreef: dus zijn God de Vader, Zoon, en de Heilige Geest samen aan het werk om mensen terug bij Hem te brengen.....
chatuliem; Hier zien we al meteen een fundamenteel verschil. God heeft nl. de mens de opdracht gegeven te getuigen van Zijn liefde en anderen op te roepen tot bekering.
neem me niet kwalijk chatuliem, maar ik denk dat er nu een aantal zaken door elkaar gehaald worden; wat jij zegt; de opdracht om te getuigen, is pas NA de bekering; anders zou een blinde een blinde leiden, en zouden ze samen in de gracht vallen. ik heb het over de bekering, in verband met de uitverkiezing/preadestinatie-leer. en wat ik zeg; God werkt in je hart de liefde/bekering. niets meer, en niets minder. |
| Rom 14:10 schreef: | | Hoe zullen zij dan Hem aanroepen, in wie zij niet geloofd hebben? Hoe geloven in Hem, van wie zij niet gehoord hebben? Hoe horen zonder prediker? | Hoewel wij niets kunnen doen aan de bekering van de zondaar, hebben wij wel de opdracht te prediken. God heeft ons de opdracht gegeven van deze genade te verkondigen. Dus het genadewerk zou ons nooit passief moeten maken tot het verkondigen van het evangelie...
| HANNAH810 schreef: | HANNAH810 schreef: het is dus niet ons voorbeeldige aannemen van het geloof, niet onze goede werken, niet ons strijden voor God, niet ons.......vul maar in, maar het is het bloed van Christus, en Zijn werk in onze harten, en verder helemaal helemaal helemaal niets.
chatuliem; Is de mens in staat Gods werk te weerstaan of tegen te houden? Ik denk dat als mensen bewust zonde in hun leven toelaten, ze blokkades opwerpen in hun hart...
je kunt als mens de Geest tegenstaan; maar aangezien God almachtig is, en dus de Heilige Geest almachtig is, kun je hem wel blokkeren, maar niet stoppen. God kan dan wel "zwaarder geschut" inzetten, wat voor de mens niet altijd even prettig is!! er staat immers ook; Hij kan koperen grendels verbreken, en neigt zelfs de harten van de koningen"? het zou ronduit hoogmoedig zijn, te denken dat je als mens sterker zou zijn dan de almachtige koning van hemel en aarde, met tienmaal tienduizenden engelen (psalm 68) Hij hoeft maar te wenken en het is er, te gebieden en het staat er; zou er voor de Heere iets te wonderlijk zijn?? | Toch zijn er veel mensen die niet naar God luisteren. Die niet doen wat Hij zegt. Doen ze dat niet omdat Hij ze niet uitverkoren heeft??? Als niemand God kan weerstaan, hoe komt het dan dat dit gebeurt? Dringt Hij dan alleen bij sommigen aan of bij allen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 20:14
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Allereerst vraag ik naar hoe je bepaalde dingen beleeft. Dat is wat anders dan emotie. Het vraagt nl. naar hoe een bepaalde visie invloed heeft op je dagelijks leven. Ik probeer een brug te vinden tussen datgene wat je gelooft en hoe dat je denken beïnvloedt. Zoals ik al eerder aangegeven heb, maakt het een verschil of je nu wel of niet gelooft in een straffende God of in een milde God. Bovendien begrijp ik niet dat je zo stellig opmerkt, dat de bijbel de basis zou moeten zijn, ik geloof dat ook, maar toch denken we over fundamentele zaken heel anders. Je schijnt daarbij voorbij te gaan aan het feit, dat er ook nog theologieën tussen zitten, die teksten op een heel andere manier interpreteren. Geloof moet niet gebaseerd op emotie, maar heeft wel degelijk te maken met hoe je dingen beleeft. |
dan kunnen mensen dingen dus verschillend beleven, en toch dezelfde God dienen; gelukkig. ik hoop overigens dat je het dienen van God zonder angst voor straf mag ervaren; gebaseerd op de bijbelse basis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 20:20
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik ben vandaag 30 cm haar verloren. En tevens ook 25 euro. |
Zooooo...ik betaal de helft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 20:31
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Zooooo...ik betaal de helft  |
Nou, das nou nog es harstikke lief van je
Mars, geef Mario ff je banknummer door...hij stort de helft terug voor je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 20:32
|
|
|
|
Ik kijk uit naar morgenavond... Dan heb ik mijn eerste huiskring, best spannend!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 20:33
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | sta je dan met je goeie gedrag, griffin!!  |
Ah gut, arme jongen!
Zullen we Griffin dan een kikkertje extra geven, Han?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 20:55
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ah gut, arme jongen!
Zullen we Griffin dan een kikkertje extra geven, Han?  |
je bent zo arm/rijk als je je voelt, he. en als jij kan garanderen dat de kikker in een prinses verandert....
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op dinsdag 22 juni 2010, 20:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 20:57
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Ik kijk uit naar mijn vakantie , nog 2 weken en dan heerlijk vrij , JOEPIE !!! |
Noch drie dagen en dan weer een heel jaar sappelen, sorry ik heb dan noch een week over
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 20:58
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | sta je dan met je goeie gedrag, griffin!!  |
nou ja, ik ben nog goeie tweede, hoor (voor het geval nummer 1 uitvalt)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HOPE331
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 21:01
|
|
|
|
Ik kijk uit naar morgen, mijn verjaardag, eerst lekker eten en dan naar de musical Mary Poppins in Scheveningen!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 21:02
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | nou ja, ik ben nog goeie tweede, hoor (voor het geval nummer 1 uitvalt) |
Idd zo ist Griff , dusse geen oor aan laten naaien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 21:08
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | je bent zo arm/rijk als je je voelt, he. en als jij kan garanderen dat de kikker in een prinses verandert....
 |
o, is een prins weer niet goed genoeg voor meneer?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 21:14