ChristianMatch
 


Forum

De vreze des Heren
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 14 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:45
 
PIETER619 schreef:
Tjonge jonge beter weten dan Jezus? De vrouw de schuld blijven geven is wat mij betreft wel heel kortzichtig je gelijk halen met één bepaalde Bijbeltekst. Beste Maritieme leer van Jezus en bijt je niet zo krampachtig vast in 1 enkele tekst maar (her)leef en doe dat zo Jezus wil, niet gelijk jij wil, puur oudtestamentisch

Begin eens goed te lezen Pieter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:46
 
TINK100 schreef:
ik denk dat hij dus op zoek is naar een witte werkster die hem ook nog beschermt tegen kwaadaardige vrouwen......

Hahaha absoluut....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:47
 
TINK100 schreef:
ik denk dat hij dus op zoek is naar een witte werkster die hem ook nog beschermt tegen kwaadaardige vrouwen......



ja... de verleiding van de vrouw. De madonna of de .. Tja..
Volgens mij kunnen mannen dat heel goed zelf.. zich beschermen tegen die verleidelijke vrouw.
Zou alles hen dan maar overkomen vanuit die vrouwen? Zowel verleiding als bescherming? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:47
 
JOL252 schreef:
Sorry ik volg je niet (lol tuurlijk niet).
Maar je communiceert uiterst vaag.

Tja de diepe achtergronden zijn niet te lezen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:48
 
MARITIME853 schreef:
Hahaha absoluut....



Verraste, verbaasde smiley Je beaamt het nog ook!


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 11 december 2012, 21:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:48
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat bedoel je daar nu mee? ik kan je niet volgen???? Zoekt en Gij zult vinden????

Je redt jezelf en hebt geen man nodig dus.... Dat is hetgeen dat ik van je begrijp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:49
 
MARITIME853 schreef:
Tja de diepe achtergronden zijn niet te lezen...


vertel... houd ons niet in spanning. wees duidelijk voor er manipulatieve situaties in communicatie ontstaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:50
 
JOL252 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Je beaamt het nog ook!

dus niet he.... Ik ben niet op zoek naar???!!


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 11 december 2012, 21:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:55
 
TINK100 schreef:
ik denk dat hij dus op zoek is naar een witte werkster die hem ook nog beschermt tegen kwaadaardige vrouwen......

Dat zou kunnen Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 22:06
 
MARITIME853 schreef:
Je redt jezelf en hebt geen man nodig dus.... Dat is hetgeen dat ik van je begrijp.
Ik heb geen man nodig die me onderhoudt nee, maar wel om lief te hebben, dat is toch het belangrijkste? Voor mij in ieder geval wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 22:07
 
JOL252 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Je beaamt het nog ook!

Erg hè?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 22:12
 
MARITIME853 schreef:
Je redt jezelf en hebt geen man nodig dus.... Dat is hetgeen dat ik van je begrijp.

Het is toch prima als een vrouw zichzelf kan redden?! Ik ben blij dat ik een baan heb en mezelf kan onderhouden. En het voelt goed dat ik zelf net een huis gekocht heb, niks mis mee toch?! Ik ben dan ook niet op zoek naar een man die mij moet onderhouden, ik ben op zoek naar meer………….

(je was me net voor, Willemijn)


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 11 december 2012, 22:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 22:17
 
MARITIME853 schreef:
Begin eens goed te lezen Pieter.

MARITIME853 schreef:
Hetgeen dat ik wil zeggen is dat God nooit bedoelt heeft dat de man "hierachies" over de vrouw heerst.

De zondeval licht volledig bij de keuze van Adam.

"Gen 3:17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.

"Eva had Adam tegen de "tegenstander" kunnen beschermen.
De verantwoording (van de zondeval) lag bij Adam en dat is nog steeds zo in Zijn schepping voor de man.

Jammer dat er zoveel (christelijke vrouwen) zijn welke hun plaats niet kennen daarin, voor hun man.
Emansipatie! wat een ellende. De man hoort zijn gezin in zijn eentje te kunnen onderhouden, maar door de emanisipatie, klagen
de vrouwen nu.

Bedoel jij met het onderstreepte dat de man gelijk is aan de vrouw en dus door de dienende liefde die Jezus ons heeft voorgeleefd de man niet meer boven de vrouw blijft staan? Als je dat bedoelt heb ik het verkeerd gelezen

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 11 december 2012, 22:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 23:40
 
MARITIME853 schreef:
Emansipatie! wat een ellende. De man hoort zijn gezin in zijn eentje te kunnen onderhouden, maar door de emanisipatie, klagen de vrouwen nu.

He Maritime kun je dat voor mij Bijbels onderbouwen dat de man zijn gezin in zijn eentje moet kunnen onderhouden?
Ik kan daar geen Bijbelse grond voor vinden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 23:46
 
ROELANDE345 schreef:
He Maritime kun je dat voor mij Bijbels onderbouwen dat de man zijn gezin in zijn eentje moet kunnen onderhouden?
Ik kan daar geen Bijbelse grond voor vinden

In de Bijbel werken de vrouwen zich de benen onder het lijf vandaan en verdienden er vaak ook nog goed mee.

Hier in de regio is het merendeel van de vrouwen huismoeder en soms oppasmoeder of huishoudelijke hulp,vrouwen met een baan zijn hier zeldzaam...........maar als je nog samen bent kun je die keuze ook makkelijker maken he.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 23:49
 
ROELANDE345 schreef:
He Maritime kun je dat voor mij Bijbels onderbouwen dat de man zijn gezin in zijn eentje moet kunnen onderhouden?
Ik kan daar geen Bijbelse grond voor vinden

Nee, daarbij hebben we nog het laatste hoofdstuk van Spreuken. Een vrouw met ballen Smiley met dichtgeplakte mond en haar op d'r tanden. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 23:50
 
LEANNE226 schreef:
In de Bijbel werken de vrouwen zich de benen onder het lijf vandaan en verdienden er vaak ook nog goed mee. Hier in de regio is het merendeel van de vrouwen huismoeder en soms oppasmoeder of huishoudelijke hulp,vrouwen met een baan zijn hier zeldzaam...........maar als je nog samen bent kun je die keuze ook makkelijker maken he.


Tja ik ben alleen en moet de kost verdienen voor mij en mijn studerende kinderen. dus veel keus heb ik niet he? Een (bijna) volledige baan dus.
Maar ik klaag niet hoor. ik ben blij dat ik werk heb en ook nog heel leuk werk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 02:07
 
ROELANDE345 schreef:
He Maritime kun je dat voor mij Bijbels onderbouwen dat de man zijn gezin in zijn eentje moet kunnen onderhouden?
Ik kan daar geen Bijbelse grond voor vinden

Dat bedoel ik vanuit financieel oogpunt.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 12 december 2012, 02:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 02:08
 
"Een verstandige vrouw is van de Here" (Spreuken 19:14).
"Op haar vertrouwt het hart van haar man... zij is bezig met wol en vlas en werkt met vaardige handen...
Met wijsheid opent zij haar mond, vriendelijke onderwijzing ligt op haar tong.
Zij houdt toezicht op de gang van haar huishouding, het brood der traagheid eet zij niet. Haar zonen staan op en prijzen haar gelukkig, ook haar man roemt haar: Vele dochters gedragen zich wakker, maar gij overtreft haar alle" (Spreuken 31:11,12,26-29). Hij, die zo'n vrouw wint "heeft een goede zaak gevonden, en verkrijgt de gunst des Heren."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 03:23
 
[quote=MARITIME853]Dat bedoel ik vanuit financieel oogpunt.[/quote

Dus niets moet maar jij wilt dat gewoon begrijp ik? De taken zijn bij voorbaat al duidelijkheid , jij werkt buitenshuis en je partner doet de rest? En dat in 2012?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 12 december 2012, 03:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 05:16
 
MARITIME853 schreef:
"Een verstandige vrouw is van de Here" (Spreuken 19:14).
"Op haar vertrouwt het hart van haar man... zij is bezig met wol en vlas en werkt met vaardige handen...
Met wijsheid opent zij haar mond, vriendelijke onderwijzing ligt op haar tong.
Zij houdt toezicht op de gang van haar huishouding, het brood der traagheid eet zij niet. Haar zonen staan op en prijzen haar gelukkig, ook haar man roemt haar: Vele dochters gedragen zich wakker, maar gij overtreft haar alle" (Spreuken 31:11,12,26-29). Hij, die zo'n vrouw wint "heeft een goede zaak gevonden, en verkrijgt de gunst des Heren."


ik denk dat het nog even ietsje anders ligt. Er staat namelijk meer en daar lees je zomaar overheen? Deze.dame werkt namelijk en ook buitenshuis, doet zaken, onderhandeld.


Jo,.slaat steil achterover en dat terwijl ze net in alle vroegte is opgestaan.. Engeltje smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 12 december 2012, 05:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 06:57
 
JOL252 schreef:
ik denk dat het nog even ietsje anders ligt. Er staat namelijk meer en daar lees je zomaar overheen? Deze.dame werkt namelijk en ook buitenshuis, doet zaken, onderhandeld.


[size=7]Jo,.slaat steil achterover en dat terwijl ze net in alle vroegte is opgestaan..[/size] Engeltje smiley

Zeker ook zaken buitenshuis vandaag Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 07:00
 
Och dames laten we eerlijk zijn: emancipatie is helemaal waardeloos.
Welke vrouw wil er nu een man zijn, Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt



geef mij maar gelijke rechten. Zegt Anna die in een mannenwereldje werkt en ze allemaal lekker onder de duim heeft Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 07:29
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dus niets moet maar jij wilt dat gewoon begrijp ik? De taken zijn bij voorbaat al duidelijkheid , jij werkt buitenshuis en je partner doet de rest? En dat in 2012?



Is anno 2012 niet vol te houden uit financieel oogpunt.


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 12 december 2012, 07:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 08:05
 
MARITIME853 schreef:
Je redt jezelf en hebt geen man nodig dus.... Dat is hetgeen dat ik van je begrijp.

Ik mag hopen dat mensen in hun partner meer zien dan een financiele sponsor............je neemt samen alle verantwoordelijkheden en zoekt daar een goede verdeling in,het is geen "of-of"
Heb je geen partner dan zul je toch echt zelf voor brood op de plank moeten zorgen,of je man of vrouw bent maakt daarin niets uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 08:26
 
MARITIME853 schreef:
"Een verstandige vrouw is van de Here" (Spreuken 19:14).
"Op haar vertrouwt het hart van haar man... zij is bezig met wol en vlas en werkt met vaardige handen...
Met wijsheid opent zij haar mond, vriendelijke onderwijzing ligt op haar tong.
Zij houdt toezicht op de gang van haar huishouding, het brood der traagheid eet zij niet. Haar zonen staan op en prijzen haar gelukkig, ook haar man roemt haar: Vele dochters gedragen zich wakker, maar gij overtreft haar alle" (Spreuken 31:11,12,26-29). Hij, die zo'n vrouw wint "heeft een goede zaak gevonden, en verkrijgt de gunst des Heren."

er is vast een topic over wat de kenmerken zijn van een goede vrouw.....

maar,

om een vrouw te zoeken met deze kwaliteiten??? ik wens je veel succes!!! Een vrouw tegenwoordig moet een alles kunner zijn, jongleren met alle verantwoordelijkheden die zij heeft, huis, kids, werk, man en noem alles maar op......en als ze dat niet kan, of doet dan word ze gezien als een buitenbeentje.....
Toch wel raar day veel werkgevers juist vrouwen in dienst willen hebben omdat zij alles heel goed kunnen organiseren.....hmmm, waarom hoor je dat nou nooit es over mannen???
Vertrouwen mannen dan teveel op de duizendpoot in hun leven??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 08:41
 
TINK100 schreef:
er is vast een topic over wat de kenmerken zijn van een goede vrouw.....

maar,

om een vrouw te zoeken met deze kwaliteiten??? ik wens je veel succes!!! Een vrouw tegenwoordig moet een alles kunner zijn, jongleren met alle verantwoordelijkheden die zij heeft, huis, kids, werk, man en noem alles maar op......en als ze dat niet kan, of doet dan word ze gezien als een buitenbeentje.....
Toch wel raar day veel werkgevers juist vrouwen in dienst willen hebben omdat zij alles heel goed kunnen organiseren.....hmmm, waarom hoor je dat nou nooit es over mannen???
Vertrouwen mannen dan teveel op de duizendpoot in hun leven??

Eng hé, deze gedachte?


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 12 december 2012, 08:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 08:49
 
ANNA415 schreef:
Zeker ook zaken buitenshuis vandaag Knipoog smiley


De hele week Knipoog smiley.. Niks huishouden en aanrecht en breikous.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 08:52
 
PIETER619 schreef:
MARITIME853 schreef:
Hetgeen dat ik wil zeggen is dat God nooit bedoelt heeft dat de man "hierachies" over de vrouw heerst.

De zondeval licht volledig bij de keuze van Adam.

"Gen 3:17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.

"Eva had Adam tegen de "tegenstander" kunnen beschermen.
De verantwoording (van de zondeval) lag bij Adam en dat is nog steeds zo in Zijn schepping voor de man.

Jammer dat er zoveel (christelijke vrouwen) zijn welke hun plaats niet kennen daarin, voor hun man.
Emansipatie! wat een ellende. De man hoort zijn gezin in zijn eentje te kunnen onderhouden, maar door de emanisipatie, klagen
de vrouwen nu.

Bedoel jij met het onderstreepte dat de man gelijk is aan de vrouw en dus door de dienende liefde die Jezus ons heeft voorgeleefd de man niet meer boven de vrouw blijft staan? Als je dat bedoelt heb ik het verkeerd gelezen


... en toen bleef het stil ...


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 12 december 2012, 08:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 08:57
 
TINK100 schreef:
ik denk dat hij dus op zoek is naar een witte werkster die hem ook nog beschermt tegen kwaadaardige vrouwen......


Je kan het allemaal hier vinden... de vrouw die de man moet waarschuwen en alert maken en beschermen voor de verleidster (want als ze dat niet doet kan hij er dan wat aan doen dat ie voor de bijl gaat?).


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 12 december 2012, 08:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 14 Volgende
Pagina 9 van 14