| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:47
|
|
|
|
Lieve mensen,
Heb een paar dagen echt even lopen dubben, maar ik moet helaas toch af laten weten dit keer Niet vanwege het weer, dat schijnt nog wel mee te gaan vallen...maar omdat ik het op het moment echt razend druk heb en mezelf een beetje voorbij aan het lopen ben, wat mijn lijf ook niet trekt! Ik moet dus echt prioriteiten stellen, keuzes maken om een beetje aan mijn rust te komen de komende dagen...wat dus betekent dat de picknick deze keer af moet vallen. Ik maak deze keuze met groot ongenoegen, want had er graag bij willen zijn...maar moet echt even voor mezelf kiezen... Ik hoop op jullie begrip, wens jullie een heel mooie dag toe, enneh...die kikkers houden jullie tegoed!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 29 juni 2010, 22:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:51
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik vind het onverantwoord om geen voorbehoedsmiddelen te nemen. En dat onder het mom van een zegen....Dus als je een ongelukje hebt, moet je er ook nog blij mee zijn. |
als je een 'ongelukje' hebt was je er meestal zelf bij he en ik heb zelf zo'n 'ongelukje' gehad maar ik ben er dolblij mee ik stond niet meteen te springen maar kon er al heel snel blij mee zijn niet dat ik nu zeg dat je nooit voorbehoedsmiddelen zou moeten gebruiken maar ik weet zeker dat de geboorte van mijn zoon zo had moeten zijn ik zie daarin Gods leiding en dus mag (moet) ik er blij mee zijn dus ik vind jouw bijdrage nou niet echt getuigen van veel vertrouwen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:52
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Ik ben altijd erg bang geweest voor onweer ( nog geen fan trouwens ). Een aantal jaren geleden barstte het in de nacht los en ik was heel erg bang.
Tot ik een stem hoorde; "Wees niet bang , Ik ben bij je" .
Heel eerlijk? Ik heb toch even naar buiten gekeken of die stem daarvandaan kwam maar er was niemand. ( hoezo, kleingeloof? ) |
Onweer???.........wat ben ik bang ( In het bos en vooral s nachts,hoofd diep onder de dekens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:53
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
BRAZEEVEL772
|
op maandag 5 juli 2010, 19:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:55
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Lieve mensen,
Heb een paar dagen echt even lopen dubben, maar ik moet helaas toch af laten weten dit keer Niet vanwege het weer, dat schijnt nog wel mee te gaan vallen...maar omdat ik het op het moment echt razend druk heb en mezelf een beetje voorbij aan het lopen ben, wat mijn lijf ook niet trekt! Ik moet dus echt prioriteiten stellen, keuzes maken om een beetje aan mijn rust te komen de komende dagen...wat dus betekent dat de picknick deze keer af moet vallen. Ik maak deze keuze met groot ongenoegen, want had er graag bij willen zijn...maar moet echt even voor mezelf kiezen... Ik hoop op jullie begrip, wens jullie een heel mooie dag toe, enneh...die kikkers houden jullie tegoed!  |
kom op tessey waar rust je nog meer uit dan in de natuur lekker onder de bomen kun je heel de middag liggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:58
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik vind het onverantwoord om geen voorbehoedsmiddelen te nemen. En dat onder het mom van een zegen....Dus als je een ongelukje hebt, moet je er ook nog blij mee zijn. |
Dus voorbehoedsmiddelen binnen het huwelijk.... En als de vrouw dan toch zwanger raakt is het een ongelukje en geen zegen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:59
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Dus voorbehoedsmiddelen binnen het huwelijk.... En als de vrouw dan toch zwanger raakt is het een ongelukje en geen zegen? |
Denk dat alleen de vrouw in kwestie dat zou kunnen beoordelen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:59
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | noem je dat een ongeluk ? en is kinderen krijgen geen zegen dan ? wel de lusten en niet de lasten noem ik dat |
Sorry, maar ik ben het in deze met Chat eens... neem je verantwoordelijkheden! Als je geen kinderen wilt, gebruik een voorbehoedsmiddel...neem het zekere voor het onzekere. En natuurlijk gebeuren er "werelds gezien" ongelukjes...mijn zoon was er daar één van. Iedere dag weer mag ik van hem genieten en ervaar ik God's zegen... Maar die blijdschap is er niet zomaar gekomen hoor! Eerst heeft God me toch wel heel erg duidelijk moeten maken dat dit kindje gewenst was...en pas toen ben k langzaam aan het idee gaan wennen... Maar lang niet iedereen ervaart het zo, en ziet een zwangerschap niet als een zegen...en daarom Brazeevel, geld bij jouw regel: "wel de lusten en niet de lasten noem ik dat"...exact wat Chat stelt...gebruik een voorbehoedsmiddel als je geen kinderen (meer) wilt...ook tijdens het huwelijk!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 29 juni 2010, 23:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:00
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | volgens mij staan er genoeg auto's vlakbij het terrein waar we zitten, die van mij heeft een asbak... én ramen die open kunnen... |
in de auto waarmee ik van plan ben te komen is al vanaf de afleverdatum, 17 jaar geleden, niet gerookt. mijn intentie is om dat ook zo te houden. in mijn auto's (en zéker in de zwarte) wordt n i e t gerookt.
als je wil roken, ga je maar met je krent midden op het zandpad zitten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:02
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | je zit er wel mee in je maag geloof ik chat haha ik heb ze niet nodig dus heb dr geen oordeel over ook hahah en laat me ook niet uit mn tent lokken |
persoonlijk vind ik dit een heel vervelende reactie. als je niets toe te voegen hebt aan een discussie wat van waarde is....zwijg dan!
wat betreft voorbehoedsmiddelen: Alle voorbehoedsmiddelen met een aborterende werking, daar heb ik moeite mee. Maar anderen, zoals condooms en de pil niet, omdat er bevruchting word voorkomen.
in tegenstelling tot wat ik hierboven las vind ik de bijbel absoluut NIET duidelijk over dit onderwerp, voor zover ik weet staat er geen enkel voorbeeld van in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:02
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | kom op tessey waar rust je nog meer uit dan in de natuur lekker onder de bomen kun je heel de middag liggen |
Geloof me, een dag als deze is voor mij geen uitrusten... Heb het echt wel zorgvuldig afgewogen...dus ik denk dat jij dan maar gewoon een hoop extra herrie moet maken, dan mist niemand me!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:03
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Dus voorbehoedsmiddelen binnen het huwelijk.... En als de vrouw dan toch zwanger raakt is het een ongelukje en geen zegen? | Volgens de pastoor hoefde een katholieke getrouwde vrouw nooit meer ongesteld te zijn. En als ze een jaartje wilden overslaan, moesten ze toestemming vragen..Is dat een alternatief vind je?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:04
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | persoonlijk vind ik dit een heel vervelende reactie. als je niets toe te voegen hebt aan een discussie wat van waarde is....zwijg dan!
wat betreft voorbehoedsmiddelen: Alle voorbehoedsmiddelen met een aborterende werking, daar heb ik moeite mee. Maar anderen, zoals condooms en de pil niet, omdat er bevruchting word voorkomen.
in tegenstelling tot wat ik hierboven las vind ik de bijbel absoluut NIET duidelijk over dit onderwerp, voor zover ik weet staat er geen enkel voorbeeld van in.  |
Ik denk dat er een wezenlijk verschil is...een voorbehoedsmiddel is, zoals het woord al zegt, bedoeld om een evt. zwangerschap te voorkomen...anders is het een eh...nabehoedsmiddel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:05
|
|
|
|
[quote=MARISKA601]Dus voorbehoedsmiddelen binnen het huwelijk.... En als de vrouw dan toch zwanger raakt is het een ongelukje en geen zegen?[/quote
Als er bewust op de biologische kalender gekeken word of het veilig is of niet, dan is een rekenfoutje inderdaad een ongelukje. Hoe wil je het anders noemen??? een mazzeltje??? een toegift???
Het feit dat er van een ongelukje sprake is, houd niet per definitie in dat de baby niet welkom of niet geliefd is, alleen maar dat het niet de bedoeling was.
Het is weer een sterk staaltje van Chatuliem zn vermogen om standpunten rottig uit zn strot te krijgen. Hij heeft gewoon gelijk, als je geen zwangerschap wil, wees dan wijs en gebruik een degelijk voorbeboedsmiddel en denk niet dat je de natuur te slim af kunt zijn door te rekenen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:07
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
BRAZEEVEL772
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:11
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | ik vind het nog steeds een zegen als je een kid van God toevertrouwd krijgt en zou door een voorbehoeds middel God proberen tegen te werken en zou niet weten waarom ik voorbehoeds middelen moet gebruiken in het huwelijk | A;s man heb je gemakkelijk praten, vind ik. Jij laat dan zeker lekker de zorg van de kinderen aan de vrouw over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:12
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Volgens de pastoor hoefde een katholieke getrouwde vrouw nooit meer ongesteld te zijn. En als ze een jaartje wilden overslaan, moesten ze toestemming vragen..Is dat een alternatief vind je? |
Onthouding kan een optie zijn. Voorbehoedsmiddelen ook. Wil je geen kinderen meer dan is sterillisatie ook een optie.
Een ieder moet voor zich weten welke optie ze doen. Het is hun verantwoordelijkheid.
De paus is een absoluut voorstander van onthouding. De paus is tegen voorbehoedsmiddelen, abortus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:14
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Onthouding kan een optie zijn. Voorbehoedsmiddelen ook. Wil je geen kinderen meer dan is sterillisatie ook een optie.
Een ieder moet voor zich weten welke optie ze doen. Het is hun verantwoordelijkheid.
De paus is een absoluut voorstander van onthouding. De paus is tegen voorbehoedsmiddelen, abortus. |
ik moet meteen denken aan dat liedje van Robert Long, Iedereen doet het. Popie Jopie doet het in zn dromen...
1 ding is zeker, daar word niemand zwanger van !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:15
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
BRAZEEVEL772
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:26
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Openb.20:4b... Zij (de verzegelden, de 144.000) waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. 5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding. 6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen.
Als je deel hebt aan de opstanding, dan heb je (lijkt mij) een herkansing om, net als in je eerste leven, nu na de eerste opstanding, weer alsnog de kans cq mogelijkheid, voor God te kunnen kiezen... Als je deze verzen dan kennelijk anders leest, kun je mij dan de 'tweede dood' uitleggen?  |
Openbaring 20: 11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
Als het 1000 jarig vredesrijk aanbreekt zullen mensen opstaan die met Jezus zullen regeren. Ik zie dit in het licht van de belofte die God nog aangaat met Zijn volk Israel. Jezus zal Koning zijn.
Na die 1000 jr krijgt de satan dus nog een kleine tijd om rond te spoken.
Hierna zal God de satan en de zijnen grijpen en hen werpen in de poel. Evenals de doden en nog levenden en hen oordelen op grond wat van in de boeken staat. Degene die veroordeeld zullen worden zullen geworpen worden in de poel, waar de duivel en de zijnen dan al geworpen zijn. Dit is de 2e dood. Na je 1e dood is het oordeel van de vuurpoel dus de 2e dood.
Voor degenen die wel in God hebben geloofd is de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:29
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Onthouding kan een optie zijn. Voorbehoedsmiddelen ook. Wil je geen kinderen meer dan is sterillisatie ook een optie.
De paus is een absoluut voorstander van onthouding. De paus is tegen voorbehoedsmiddelen, abortus. | Onthouding is geen optie Mariska. Dat gaat tegen het advies van Paulus in. Bovendien is seksualtieit belangrijk voor de relatie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:35
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Openbaring 20: 11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
Als het 1000 jarig vredesrijk aanbreekt zullen mensen opstaan die met Jezus zullen regeren. Ik zie dit in het licht van de belofte die God nog aangaat met Zijn volk Israel. Jezus zal Koning zijn.
Na die 1000 jr krijgt de satan dus nog een kleine tijd om rond te spoken.
Hierna zal God de satan en de zijnen grijpen en hen werpen in de poel. Evenals de doden en nog levenden en hen oordelen op grond wat van in de boeken staat. Degene die veroordeeld zullen worden zullen geworpen worden in de poel, waar de duivel en de zijnen dan al geworpen zijn. Dit is de 2e dood. Na je 1e dood is het oordeel van de vuurpoel dus de 2e dood.
Voor degenen die wel in God hebben geloofd is de nieuwe hemel en de nieuwe aarde. |
Wat is dan het verschil met wat ik zeg?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:40
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | | Wat is dan het verschil met wat ik zeg? |
in dit stukje
| LEPELTJE037 schreef: | Zij het wat later geworden dan zondag...
Na die duizend-jarige regering zullen alle andere mensen die ooit geleefd hebben opstaan, maar dan nog weer in een vleselijk lichaam, om later alsnog de kans te krijgen voor God te kiezen en alsnog kunnen worden wedergeboren. Mensen die zijn wedergeboren en een geestelijk lichaam hebben, zijn daarmee onsterfelijk en hebben dan een eeuwig leven. Mensen die dan nog niet voor (een leven met) God kiezen, zullen een tweede dood sterven. Zij zullen definief dood zijn, alsof ze nooit bestaan hebben. |
dus omtrent die herkansing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:42
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | in dit stukje
dus omtrent die herkansing |
Kun je je wat nader verklaren?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:42
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | A;s man heb je gemakkelijk praten, vind ik. Jij laat dan zeker lekker de zorg van de kinderen aan de vrouw over. |
kun je nu nooit eens normaal reageren zonder gelijk zo te oordelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:45
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Toch vind ik dat nog steeds ergens wel moeilijk hoor Eva, God heeft het zo anders bedoeld; maar het beeld dat ik altijd van een vader had was zo anders dan het bedoeld is... pas sinds een paar jaar zie ik hoe ouders/ volwassenen met hun kinderen omgaan... soms is dat zo leuk... en ik verbaasde me daar echt over... sinds die tijd leer ik meer en meer hoe het wel bedoeld is en kan ik ook meer en meer genieten wanneer ik kinderen ook zie genieten... Onbewust ga je toch een link met God leggen en dan krijg je een wel heel verkeerd beeld als je in de bijbel leest over een Hemelse Vader.
Ikzelf gebruik nog steeds liever het beeld van een bruid met zijn bruidegom... !  |
Dat beeld vind ik moeilijk te begrijpen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:48
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Onthouding is geen optie Mariska. Dat gaat tegen het advies van Paulus in. Bovendien is seksualtieit belangrijk voor de relatie. |
daarmee ga je er meteen vanuit dat het binnen een relatie is onthouding buiten een relatie lijkt me anders wel de bedoeling als ik de bijbel een beetje goed interpreteer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 00:01
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | Yes...............777 berichten |
ben ik nou gek... ? ik zie niet 777 staan maar 785... ow w8... hij is inmiddels al 8 berichten verder zeker... ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 30 juni 2010, 00:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 00:07
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | daarmee ga je er meteen vanuit dat het binnen een relatie is onthouding buiten een relatie lijkt me anders wel de bedoeling als ik de bijbel een beetje goed interpreteer | Inderdaad, maar daar ging de discussie toch over?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 00:10
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | A;s man heb je gemakkelijk praten, vind ik. Jij laat dan zeker lekker de zorg van de kinderen aan de vrouw over. |
Chat, je hoeft het ergens niet mee eens te zijn, maar waarom verwoord je het nou op zo'n manier ? Getuigd mijns inziens niet echt van goede omgang met elkaar...
Wat het onderwerp aangaat, ik wil er nog dit over kwijt... kinderen zijn een zegen vind ik, maar ik vind ook dat je als je kinderen krijgt er goed voor moet kunnen zorgen... je kan wel zeggen ik doe niet aan voorbehoedsmiddelen en ik laat 10 kids komen als het zo gebeurt... maar ik vind ook dat je als ouder de verantwoordelijkheid hebt voor een goede opvoeding... en wat ook mee kan spelen is dat het krijgen van een kind ook geld kost, als je geen budget hebt om bijv. 10 kinderen op te voeden, denk ik... je hebt ook een stel hersens gekregen om die goed te gebruiken...
|
|
| Naar boven |
|
|