| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 09:09
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | nee hoor de discussie ging over voorbehoedsmiddelen tenminste als ik de beginvraag goed heb gelezen heb nergens gelezen dat er alleen uitgegaan wordt van voorbehoedsmiddelen binnen een relatie |
eigenlijk ging ik er ook van uit dat het BINNEN een relatie was, want voorbehoedsmiddelen buiten een relatie is geen vraag over. ik denk dat er niemand zit te wachten op een baby van een van je 10 scharrels of one-night-stands...toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 09:10
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | ik kan maar niet wakker worden. eerst nog maar een bakkie denk ik. zijn er nog die meedrinken? |
Nou, dat lust k sowieso wel! ...bakkie tut!!
Misschien helpt dit om wakker te worden?
http://www.youtube.com/watch?v=kwH0BxtbeEA&feature=PlayList&p=BCACC88EFDC0A606&playnext_from=PL&index=129
Heeft mij in elk geval goed geholpen vanochtend! Offehh...zou dat gewoon het gehos en gespring van zoonlief geweest zijn?
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op woensdag 30 juni 2010, 09:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 09:13
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | ik kan maar niet wakker worden. eerst nog maar een bakkie denk ik. zijn er nog die meedrinken? |
Ik zit al aan bakkie 2.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 09:16
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Onthouding is geen optie Mariska. Dat gaat tegen het advies van Paulus in. Bovendien is seksualtieit belangrijk voor de relatie. |
Wat is er mis mee als je aan onthouding doet binnen het huwelijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 09:17
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | eigenlijk ging ik er ook van uit dat het BINNEN een relatie was, want voorbehoedsmiddelen buiten een relatie is geen vraag over. ik denk dat er niemand zit te wachten op een baby van een van je 10 scharrels of one-night-stands...toch? |
Neuh! Als ik wil scharrelen, koop ik wel een paar kippen
leek mij dus inderdaad ook wel dat het om "binnen een relatie" ging...en ook dan moeten we onze verantwoordelijkheden nemen. Een voorbeeld hier in de buurt, een gezin met inmiddels 7 kinderen onder de 21 en kleinkind twee is op komst. Met zen allen in hetzelfde huis en niemand die werkt...dus wel iedere week vrolijk naar de voedselbank... Dat klopt toch niet?! Neem je verantwoordelijkheden, gebruik een voorbehoedsmiddel! Er gaat een moment komen dat die monden niet meer gevoed kunnen worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 09:25
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | ik vind het nog steeds een zegen als je een kid van God toevertrouwd krijgt en zou door een voorbehoeds middel God proberen tegen te werken en zou niet weten waarom ik voorbehoeds middelen moet gebruiken in het huwelijk |
Ik ben het wel met brazeevel eens dat ieder kind een zegen van God is, puur omdat ik geloof wat er in de bijbel staat. Toch geloof ik niet dat je door het gebruik van voorbehoedsmiddelen God tegen werkt. God is wel machtiger als al die pilletjes. Ik zie het gebruik daarvan meer als het op menselijke wijze gesproken reguleren van je gezin. Je doet wat je denkt dat goed is om te doen omdat je daar allerlei redenen voor hebt zoals: een kindje erbij kunnen we financieel niet aan etc. Maar als God wil dat dat kindje er komt, dan komt het er, met of zonder pil. Wij zijn mensen, maar Gods gedachten zijn hoger als de onze(toch?)
Ook denk ik dat wij mensen niet in staat zijn om ieder kind, altijd als een zegen te ervaren. Om een voorbeeld te geven:
Mijn kinderen zijn geen van drieen echt gepland.(gewoon gestopt met de pil vanwege de bijwerkingen, en maar zien waar het schip strand). Bij de eerste heb ik hormonen moeten slikken die achteraf de kans op zwangerschap vergrootte. Dit las ik pas achteraf. Het gevolg was dat ik binnen no time zwanger was, terwijl ik er niet echt aan toe was om moeder te worden. 9 maanden lang ben ik bang geweest dat ik het afschuwelijk zou vinden om moeder te zijn, ik wilde dit nog lang niet. Maar wat gebeurt.... Zodra mijn oudste geboren was kwam het moedergevoel, dolgelukkig was ik met mijn baby. God gaf mij de ervaring van de kinderZEGEN.
En nu, jaren later ervaar ik ze nog steeds met regelmaat als zegen, ook al zijn ze in de periode na mijn scheiding als een blok aan mijn been geweest omdat ik zonder hen, zeker geemigreerd was. Onze gedachten en gevoelens wisselen elkaar af, maar dit neemt niet weg dat ieder kind, voor iemand, een zegen is....hoe je het ook wend of keert.
Toch hoeft jou kind niet voor jou een zegen te zijn. Mijn ex liet zijn kids in de steek, kon ook weinig van hen verdragen, maar maakte wel binnen de kortste keren een kind bij een ander. ik weiger te geloven dat dit kind door God gegeven is als een zegen op de relatie met die vrouw, maar dit neemt niet weg dat ook dit kind voor iemand anders een zegen zou kunnen zijn.
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op woensdag 30 juni 2010, 09:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 09:27
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Ik zit al aan bakkie 2. |
bakkie 3
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 09:28
|
|
|
|
| BULLDOG524 schreef: | | jabadabadoe |
ja, das nou echt een kreet met diepgang
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 09:34
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Dat beeld vind ik moeilijk te begrijpen  |
Ik begrijp em wel degelijk... Ook ik heb door omstandigheden jarenlang een heel vervormd beeld gehad van God de Vader, en kon Hem op deze manier niet eer geven die Hem toekomt... Voor mij was het beeld van de bruid en de bruidegom overigens net zo wankel, om de simpele reden dat ik ook hier God probeerde te vermenselijken...en de liefde van de mens is niet onvoorwaardelijk! Dus, in mijn ogen was de liefde van God dat ook niet! Ik ben dus blij dat Sus die liefde tussen een bruid en bruidegom wel anders ervaart en dat ze kan zien dat liefde wel degelijk onvoorwaardelijk kan zijn. Het heeft tijd nodig om dingen anders te gaan zien, dan hoe je ze altijd hebt geleerd...het is mij, Goddank, uiteindelijk wel gelukt! Helemaal toen ik in de praktijk ging ondervinden wat (Vader) moederliefde nu eigenlijk inhoud, maar makkelijk is dat niet... Je mag jezelf er wat dat betreft echt voor open stellen, en je zult ervaren dat God's liefde wel onvoorwaardelijk is...maar je open stellen als je al zo vaak gekwetst bent is moeilijk.. Goed van je Sus, dat je het toch durft te doen...met één stapje tegelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 09:35
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | bakkie 3  |
Oh...ships...men thee!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 09:43
|
|
|
|
Mijn zoon wil niet naar de kapper want dat doet vreselijke pijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 09:47
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Dat gevoel krijg ik er ook wel bij. 'k Heb zelf ook moeite met de titel van dit topic 'bidden verboden???' Klinkt nogal dramatisch, want dat is helemaal niet aan de orde. Het gaat om een vorm van gebed. |
en is dat nu zo erg dat ze kringbebeden tegengaan? Ik denk ook dat het vaak meer om de kunst van het bidden gaat, Die en die kan zo goed bidden.... maar draait het dan nog om Gods eer? in de 'binnenkamer'met de deur gesloten....daar komen de eerlijkste gebeden vermoed ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 10:37
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | bakkie 3  |
Nu bakkie 3.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 10:41
|
|
|
|
|
vanaaf staat op het menu goulash en als toetje een ijsje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 11:05
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | en is dat nu zo erg dat ze kringbebeden tegengaan? Ik denk ook dat het vaak meer om de kunst van het bidden gaat, Die en die kan zo goed bidden.... maar draait het dan nog om Gods eer? in de 'binnenkamer'met de deur gesloten....daar komen de eerlijkste gebeden vermoed ik |
Er staat niet eens dat groepsgebed niet meer mag, enkel dat ze er een leraar bij willen hebben. Een school heeft wel de verantwoording naar de ouders toe over wat er gebeurd onder schooltijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 11:22
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik denk dat er een wezenlijk verschil is...een voorbehoedsmiddel is, zoals het woord al zegt, bedoeld om een evt. zwangerschap te voorkomen...anders is het een eh...nabehoedsmiddel  |
Dat klopt toch niet helemaal hoor Tess, maar dan moet je het misschien gaan hebben over wanneer een nieuw leven exact ontstaat. Je heb voorbehoedsmiddelen die bevruchting voorkomen, en je het er ook die na bevruchting innesteling voorkomen. Voot mij onstaat nieuw leven na een bevruchting, na de bevruchting innesteling tegen gaan valt voor mij onder een aborterende werking zoals Jolan schreef. En een spiraaltje die dat dus voorkomt heet toch echt voorbehoedsmiddel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 11:25
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Wat is er mis mee als je aan onthouding doet binnen het huwelijk? | Seksualiteit is goed voor de relatie. Het houdt de intimiteit in stand. Het gaat bij seks ook om meer dan voortplanting, lees wat Paulus hier over schrijft:
| ! Kor 7 schreef: | | Weiger elkaar de gemeenschap niet, of het moest zijn dat u er wederzijds mee instemt u enige tijd aan het gebed te wijden. Kom daarna echter weer samen; anders zal Satan uw gebrek aan zelfbeheersing gebruiken om u te verleiden. | De enige valide reden voor onthouding is volgens de bijbel voor gebed...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 11:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Seksualiteit is goed voor de relatie. Het houdt de intimiteit in stand. Het gaat bij seks ook om meer dan voortplanting, lees wat Paulus hier over schrijft:
De enige valide reden voor onthouding is volgens de bijbel voor gebed... |
Vlgs mij bedoelt paulus met die tekst, dat als het huwelijk even niet lekker loopt dat je niet bij elkaar hoeft te wonen. En dat je in die periode bidt, dat het huwelijk weer goed komt. Zo heb ik het stuk in de bijbel altijd gelezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 11:44
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Vlgs mij bedoelt paulus met die tekst, dat als het huwelijk even niet lekker loopt dat je niet bij elkaar hoeft te wonen. En dat je in die periode bidt, dat het huwelijk weer goed komt. Zo heb ik het stuk in de bijbel altijd gelezen. | Het gaat hier echt om geslachtsgemeenschap. Lees maar eens de voorgaande tekst
| 1 Kor 7 schreef: | | U zegt dat het goed is dat een man geen gemeenschap met een vrouw heeft. 2 Maar om ontucht te vermijden moet iedere man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man. 3 En een man moet zijn vrouw geven wat haar toekomt, evenals een vrouw haar man. 4 Een vrouw heeft niet zelf de zeggenschap over haar lichaam, maar haar man; en ook een man heeft niet zelf de zeggenschap over zijn lichaam, maar zijn vrouw. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 12:22
|
|
|
|
Omdat het topic sex voor het huwelijk een beetje dood bloed een ander topic, voorbehoedsmiddelen. Mag je in een huwelijk de kinderwens uitstellen? Mag je als single alleen sex hebben met een voorbehoedsmiddel als excuus, omdat je het niet laten kunt. Of wacht je tot het huwelijk. Dat laatste ben ik meer een voorstander van.
dat was de beginvraag gaat dus ook over sex voor het huwelijk wat mijns inziens ook relevant is op een datingsite waar de meesten volgens mij toch echt geen relatie hebben/ getrouwd zijn maar goed als jullie het alleen over voorbehoedsmiddelen in een relatie willen hebben vind ik het prima
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 12:38
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Dat je je kind vernoemd betekent natuurlijk niet per definitie dat je dezelfde ouderwetse namen hoeft te gebruiken...Jozua en Daniel kunnen ook heel makkelijk gewoon Joshua en Daan genoemd worden...leuke namen vind ik...vooral die eerste!  |
ik vind Daniël mooier en afkorten naar Daan neuh doe maar niet ik vind Daan geen mooie naam maar das mijn mening
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 12:42
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Goedemorgen Renske, maar ehhh, vergeet je mij niet, marianne is toch ook een mooie naam?
enhhe wat ging Leanne breien, sokjes geloof ik, zal ik wel beginnen met een roze mutsje, met een blauw randje, of vind je andersom mooier? |
euh................ doe maar zonder randje graag 2 roze en 2 blauwe aub
en nee je wordt niet vernoemd door ons maar wie weet later door je zoons
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 13:02
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | De vergelijking met 'vader' lukt mij niet... dus als jij het hier hebt over een "echte Vader" zegt dat me maar weinig... En voor mij voelt het niet prettig als je zegt "ik weet zeker dat Hij dat ook in jouw leven wil doen"... dat komt denk ik omdat ik dat 'vader' woord niet kan plaatsen... ik weet inmiddels er mee om te gaan, maar voor mezelf zal ik dat woord niet zo snel gaan gebruiken, omdat het voor mij niet die betekenis heeft die God er mee bedoeld heeft.
(Zo zie je maar dat dingen heel anders op een ander kunnen overkomen, daar heb ik wel vaker last van en is ook de reden waarom ik (nog) niet naar de kerk/ een gemeente ga... het landt bij mij niet op de manier waarop het bedoeld is). |
He Susannah kan het me heel goed voorstellen van je dat je het moeilijk vind om GOD als Vader te zien. Ik heb het juist moeilijk om JEZUS als mijn broer te zien ook vanwege vervelende dingen uit verleden. Misschien is het voor jou gemakkelijker om JEZUS als je broer te zien. IK heb het liever over GOD de Vader. Wel super tof trouwens dat dit zo kan vind je niet? God is goed!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 13:16
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | zucht ...  |
Aviko..... zucht .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 13:21
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Vanmorgen draaide ik proef op de peuterspeelzaal. Na het spelen zaten we met z'n allen in de kring... liedjes tijd... We zongen "Jezus houdt van alle kleine kinderen, 1 kleine, 2 kleine, 3 kleine kinderen" en terwijl 1 van de leidsters ieder kind tijdens het tellen aanraakte, zei 1 van de kinderen... "maar ik ben geen klein kind, ik ben al groot..." ...waarop we het lied nog een keer zongen maar dit keer op de volgende manier ... "Jezus houdt van alle grote kinderen, 1 grote, 2 grote, 3 grote kinderen... Jezus houdt van alle grote kinderen, alle grote kinderen mogen komen"...  |
proefdraaien ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 13:35
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | euh................ doe maar zonder randje graag 2 roze en 2 blauwe aub
en nee je wordt niet vernoemd door ons maar wie weet later door je zoons  |
nou hoor das niet eerlijk, want zij is klein en ikke groot
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DENNIS318
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 14:14
|
|
|
|
Hallo allemaal! Ben nieuw hier dus bij deze een goedendag en misschien vaker tot spreeks! Denk het haast wel .
Waar ik op afknap......Poe.....Lastige vraag....
Ik denk als een vrouw teveel met zichzelf bezig is en te weinig me de omgeving. Ook vind ik iemand die geen of weinig empathie heeft of inlevingsvermogen gauw vervelend...
Maar goed, wel een negatief eerste mailtje...
Vind heel veel mensen ook gewoon heel leuk hoor!
Grtz!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MYDESTINY349
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 14:29
|
|
|
|
Beste lieve mensen,
Helaas moet ik jullie bij deze berichten dat ik definitief niet deel kan nemen aan de picknick a.s. zaterdag. Ik heb geproeerd een vervanger te vinden voor mijn dienst die dag, maar dit is mij helaas niet gelukt. Ik baal er ontzettend van, want ik wilde graag erbij zijn.
Ik wens jullie een gezellige picknick toe.
Groetjes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 14:39
|
|
|
|
Vandaag was de laatste lesdag op school, dus dan neem je afscheid van je groep. Omdat ik op een kleine school werk, heb je de kinderen meestal 2 jaar. En dan bouw je toch een band met ze op, waardoor afscheid nemen best een beetje pijn doet. Vandaag kwam iemand er achter dat hij mij, door omstandigheden, 4 jaar heeft gehad. Toen zei hij; ‘Nou juf, dan ga je er wel aan wennen’. Haha, gelukkig maar voor 'm.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 14:40
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Mijn zoon wil niet naar de kapper want dat doet vreselijke pijn  |
En....is het hem meegevallen?
|
|
| Naar boven |
|
|