ChristianMatch

Forum

ga je mee picknicken in ede op de hei?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 831 832 833 834 835 836 837 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 22:19

LEANNE226 schreef:
euh........met de hond?

oh was die ook weer mee?
maar ik bedoelde eigenlijk de baas van de hond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIANNE544

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 22:23

De temperaturen stegen, zo ook de (goede) spanning voor deze dag. Ik kijk er altijd naar uit om anderen te ont-moeten.
CM heeft de dag goed georganiseerd, met voldoende keus aan activiteiten, koos ik voor de fiets.
Een picknick in het weiland, de frisse bui die voor wat verkoeling en natte pakken zorgde Geschokte, onthutste smiley Tijdens de gesprekken ook nog van de omgeving kunnen genieten. Coole smiley met zonnebril en BBQ in de paardenschuur Clown smiley Wat mij betreft een geslaagde dag... maar hoe hebben die 80 Smiley die vol vragen zit anderen het beleeft?

Gelukkig is er een forum om je ervaringen te delen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 22:30

THOMAS968 schreef:
Dan zijn ze met de rolluiken dicht stiekem toch voor Nederland....

tsss valse getuigenissen spuien hier?? Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 22:35

PIETER649 schreef:
tsss valse getuigenissen spuien hier?? Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Pieter, die altijd gelijk heeft Knipoog smiley En nu weer on-topic
Naar boven

Auteur Bericht
WOODYFLOW228

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 22:49

Hallo!! ik ben nieuw op het forum.. en op de site
kan ik ook foto plaatsen of moet ik dan gelijk betalen?

En tja....
Oh even ontopic: NEDERLAND IS DOOR!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 22:53

WOODYFLOW228 schreef:
Hallo!! ik ben nieuw op het forum.. en op de site
kan ik ook foto plaatsen of moet ik dan gelijk betalen?

En tja....
Oh even ontopic: NEDERLAND IS DOOR!!!!!

Nee hoor Woody, met je lidmaatschap is alles betaald, in je proefperiode is alles gratis.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 23:29

tssssssssssssss trein omleiding Boze smiley
neem vaker het openbaar vervoer Woedende smiley niet dus
ben net 10 geleden thuisgekomen Zieke smiley
heb er ruim 2en half uur getreind Woedende smiley
maar de picknik was reuze gezellig en niet natgeregend Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 23:38

MARIANNE129 schreef:
Ik ben net weer thuis, we hebben in Ede een enkel drupje gehad, echt niet de moeite waard en eigenlijk al verdampt voor je het in de gaten had. Behalve Brazeevel die heeft dank zij mijn zoon last gehad van een zeeeeeer plaatselijke bijna letterlijke ijskoude regenbui (die uit een nog niet eens helemaal ontdooiede colafles kwam).

Maar jullie hebben een fantastische middag gemist

hihi, ja die was wel erg plaatselijk... Knipoog smiley
Ik vond het weer erg gezellig zo met z'n allen... heb er erg van genoten... dus C.M.-ers... hierbij bedankt !
Met name Hannah (en anderen) voor het organiseren van dit uitje... ! En het weer was weer prachtig... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 23:47

JONATHAN890 schreef:
zoveel leven in een wereld vol met dood
een kind sterft bij haar moeder op schoot

een bom scheurt families uit mekaar
iemand denkt voor de hemel ben ik klaar

onze Heer regeert
verheven is de zoon
onze Heer regeert
eeuwig op de troon

de aarde buigt onder de druk van haar bestaan
300.000 nooit meer onder t puin vandaan

duizenden sterven door liefde en de daad
zodra door hiv t laatste stukje leven 'uit' gaat

onze Heer regeert
verheven is de zoon
onze Heer regeert
eeuwig op de troon

een half volgroeide baby, nooit meer verwacht
koelbloedig, als ongewenst om t leven gebracht
velen vinden dit een menselijk recht
als een baby oneerlijk om t leven vecht

onze Heer regeert
verheven is de zoon
onze Heer regeert
eeuwig op de troon

Ik moest gelijk aan de tekst in Rom. denken: Rom. 8:22 Want wij weten, dat tot nu toe de ganse schepping in al haar delen zucht en in barensnood is.
Gelukkig heeft de ellende in deze wereld niet het laatste woord, maar er is hoop... desalniettemin kan het verdriet en de pijn zo groot zijn in deze wereld...
Mooi gedicht Jonathan... iets om over na te denken.
Naar boven

Auteur Bericht
MYDESTINY349

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 23:52

Hoi allemaal.

Ik las net berichtjes van de mensen die naar de picknick zijn geweest en hoe leuk het was, ondanks de regen. Nou, fijn om te weten dat het toch de moeite waard is geweest.
Misschien ben ik een andere keer erbij.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 23:59

Ik heb naar mijn zin gehad en ondanks dat we niet hebben kunnen picknicken bij het sloxen was het een perfecte middag en avond. Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Voor Chis en Dirk-Jan en het team van The GameWorkx Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 00:09

het viel mij op dat dit dagje besproken werd op goedgelovig.nl
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 00:13

Oeps....

helemaal vergeten vooraf te melden dat er weer gebakken werd Geschokte, onthutste smiley

mare... we hebben een inhaalslag gemaakt hoor, dubbel gebakken, dus Pieter.... kom er maar een halen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

wil je met of zonder chocolaatjes?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 00:21

JONATHAN890 schreef:
Vanmorgen tijdens de dienst, werd het gedeelte van 2 Kor 3, vanaf vers 6 ook niet behandeld. Maar ik zat het thuis nog eens na te lezen toen ik dit stukje schreef. Maar ik heb het er toch bijgezet. Vaak blijft men zo hangen in het uitdragen van je geloof door te zeggen wat allemaal niet hoort. Te zeggen dit hoort niet, dat mag niet etc.
Daarin is echter maar een stukje van God te zien, de oordelende kant van God. En niet de genadevolle, vergevende Christus aan het kruis.
Pas als wij dat aannemen en met die Geest in ons leven handelen, zullen wij een levende brief van God kunnen zijn.

De Bijbel leert ons wel degelijk heel belangrijke dingen, en zonder ons daarin te verdiepen, zullen we heel veel dingen van God niet leren. Natuurlijk spreekt God op zovele wijzen tot ons, maar de Bijbel is en blijft het enige stuk waaraan wij alle andere dingen die wij horen zullen moeten beoordelen.

Ons doel in het leven ja, een onderwerp dat steeds weer terugkomt, soms bij mij op een pijnlijke manier...
Ik hoor zo vaak dat ik er alleen ben voor God, maar is dat ook zo ? Ik mis daar dan de relatie, waarvan ik geloof dat God die met ieder mens verlangt... en in die relatie kent juist God mij waarde toe... ik geloof dan ook dat het niet alleen om God draait, maar dat ik in Zijn plan ook als mens mijn plek mag hebben, daarin belangrijk ben voor Hem...

Die relatie met God is een hartsrelatie... you get it or you don't... eentje waarvan ik denk dat als je de liefde van God eenmaal hebt geproefd en je beseft dat God van jou houdt, je daar alleen maar dankbaar voor bent... en van God terug mag houden... dat is volgens mij het doel van mijn (en jouw) leven...

Daarin kom je als mens pas echt tot je recht, ook in de omgang met elkaar... al vind ik dat laatste nog niet altijd zo gemakkelijk... niet iedereen kan zich inleven in een ander... en merk toch vaak dat de eenheid in het geloof soms ver te zoeken is... dat vind ik jammer... het geloof is zo simpel eigenlijk...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 00:39

Zondag 4 Juli: Gen 19: 12-26; Loskomen van jezelf.

Het kan nooit kwaad eens na te gaan of er dingen zijn waar je teveel aangehecht bent. Neem nou Lot. Die bleef ook ergens teveel aanplakken en ineens werd hij een berooide vluchteling. We kunnen zo'n omslag in onze tijd wel voorstellen. Ons land bergt al veel vluchtelingen, mensen die van stek zijn verdreven. Een nieuwe plek kunnen we ze soms niet bieden, zodat we ze maar jarenlang in het asielzoekerscentrum laten zitten. Sommigen sturen we zelfs terug. Zelf een keuze maken is er voor hun niet bij.
Lot had die keuze wel. Uiteindelijk ging hij gedwongen weg, maar hij had alle gelegenheid daar zelf voor te kiezen. Had hij het maar gedaan. Zijn stek was in Sodom. Daar zat hij goed, maar hij had wel last van zijn stadsgenoten. Petrus schrijft later dat Lot 'zwaar leed onder de losbandige levenswandel van die wettelozen'(2 Petrus2:7). Nou , een prima reden om er vandoor te gaan zou je denken. Maar nee, Lot kwelde zichzelf liever hij zijn biezen pakte. Soms is het moeilijk om los te laten wat niet gezond voor je is. Je bent eraan gewend. Lot bleef zitten waar hij zat. Maar het gedrag van de Sodomieten was zo hemeltergend dat God zelf ingreep Lot opdroeg om te vluchten. Lot verloor zijn schoonzoons die hem vierkant uitlachten toen hij Gods actie aamkondigde. Hij verloor zijn vrouw die evenmin kon loskomen van haar stek. Hij vluchtte berooid naar het stadje Soar. Daar kroop hij in een grot in de bergen. Hij had niets meer. Alleen God, die hem weer overeind hielp.

Laatst aangepast door
MARIO216
op zondag 4 juli 2010, 00:40
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 00:44

SUSANNAH475 schreef:
Ik moest gelijk aan de tekst in Rom. denken: Rom. 8:22 Want wij weten, dat tot nu toe de ganse schepping in al haar delen zucht en in barensnood is.
Gelukkig heeft de ellende in deze wereld niet het laatste woord, maar er is hoop... desalniettemin kan het verdriet en de pijn zo groot zijn in deze wereld...
Mooi gedicht Jonathan... iets om over na te denken.

Gister zat ik wat te zappen en hoorde een stukje over een bomaanslag in Pakistan. Ff later hoorde ik dat er bij de aardbeving in Haitie wel 300.000 mensen waren omgekomen. Toen weer verder zappend....over de 1000en aidsdoden in afrika...... en wij de wereld maken ons dan alleen nog druk om het voetbal.....

Maar wie heeft nu het laatste woord?? God toch ??
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 00:48

JONATHAN890 schreef:
Gister zat ik wat te zappen en hoorde een stukje over een bomaanslag in Pakistan. Ff later hoorde ik dat er bij de aardbeving in Haitie wel 300.000 mensen waren omgekomen. Toen weer verder zappend....over de 1000en aidsdoden in afrika...... en wij de wereld maken ons dan alleen nog druk om het voetbal.....

Gelukkig wel... Knipoog smiley en dat is zeker in goede handen... ! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 01:03

Knuffel voor M, je mag ook voor jezelf opkomen hoor ..... Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 09:04

Wat doe ik eigenlijk op dit tijdstip nog in bed?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 09:07

ok joan, en nu een qoute uit de Bijbel en geen mensenwerk.

succes.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 09:09

MARISKA601 schreef:
Wat doe ik eigenlijk op dit tijdstip nog in bed?

Je blijft onder de dekens tegen de zonnestralen, lekker koel Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 09:11

Wauw, pagina 100 van het off-topic topic. dat is zeker een bonus waard Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLIE511

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 09:20

JOLAN931 schreef:
Oeps....

helemaal vergeten vooraf te melden dat er weer gebakken werd Geschokte, onthutste smiley

mare... we hebben een inhaalslag gemaakt hoor, dubbel gebakken, dus Pieter.... kom er maar een halen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

maakt mij niet uit schat vind ze allebij heerlijk
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 09:22

WILLIE511 schreef:
maakt mij niet uit schat vind ze allebij heerlijk

volgens mij had ik het tegen pieter schat en niet tegen jou Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 09:39

JOLAN931 schreef:
volgens mij had ik het tegen pieter schat en niet tegen jou Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Kijk Willie, en zo ben je dus voor je het weet weer uit de gratie! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 09:42

JOLAN931 schreef:
Oeps....

T is dat we niet in de buurt zijn vandaag Kwijlende smiley
Dus we zullen het moeten doen met de restjes van de erdbeerkuchen en apfelkuchen van gisteren, ook geen straf hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 10:05

het is hier nog bewolkt maar vanmiddag hebben we de zon weer. Coole smiley met zonnebril
het is hier heerlijk afgekoeld.
Slapende smiley dus wakker worden met een lekker ontbijtje en koffie

en strakkies word ik opgehaald voor de kerkdienst. Engeltje smiley
gezegende dag allemaal.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 10:08

een knuffel voor de chaufeur die zo lief was om me van t station op te halen en weer naar t station te brengen na een top gezellige picknik. Kussende smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op zondag 4 juli 2010, 10:09
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 10:13

JONATHAN890 schreef:

idd jonathan,Hij heeft t laatste woord,ook al begrijpen we soms alle ellende en pijn niet,
mooi gedicht

Laatst aangepast door
GRACE585
op zondag 4 juli 2010, 10:13
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 10:15

MARIO216 schreef:
Je blijft onder de dekens tegen de zonnestralen, lekker koel Clown smiley

Koel?
28 graden is het op mijn slaapkamer, en onder het dekbed Smiley die vol vragen zit
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 831 832 833 834 835 836 837 ... 6194 Volgende
Pagina 834 van 6194