Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 21:03
|
|
|
Daar mijn italiaans non perfecto is heb ik begrepen dat er ook rum door de arretjes cake gaat. men kan er ook tevens noten er door heen doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 23:41
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Arretje Nof
Arretje Nof was een reclamefiguurtje. Nof staat voor Nederlandse Olie Fabriek. Op de Calvé pindakaasetiketten pronkte nog tot voor kort het NOF-embleem.
Arretje Nof was een Arabisch jongetje dat spannende avonturen beleefde. De eerste verhalen verschenen vanaf 1927, geschreven door Johan Fabricius. Tot in de jaren vijftig werden de avonturen regelmatig uitgegeven door Calvé-NOF. Dus ver voor onze tijd!
Arretje Nof-cake was een luxe zoetigheid in de jaren vijftig en had wel enige status in Nederland. Het recept is een versimpeling van een mooi nagerecht uit Emilia-Romagna (streek in Italië), genaamd Salame di chioccolato. De Nof-bonzen vervingen alles wat er maar mooi was aan ingrediënten door simpele Hollandse kost. En natuurlijk in plaats van goede boter gebruikte men plantaardige margarine van de firma Calvé-NOF. |
Juist...zo was het...Later heb ik het ook nog even nagekeken.... Leuk om te lezen... Rum??? In MIJN....Arretje??? Nee, Maris echt niet....je weet...ik geen alcohol...
Maar als je alle recepten eens leest op internet...is er heel veel variatie mogelijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 12:41
|
|
|
Ik moet echt even naar Ikea(eg eg eg woar) dus het worden Köttbullar vrees ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 13:21
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik moet echt even naar Ikea(eg eg eg woar) dus het worden Köttbullar vrees ik  |
Kijk eens op internet...staan lekkere recepten, dan maak je ze voortaan thuis...Of je moet natuurlijk een reden willen hebben om naar Ikea te gaan..
(Zijn ze trouwens lekker??) Hier is het restjes dag....Ik weet ze willen liever frites, maar moeders wil is wet vandaag!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 18:54
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kijk eens op internet...staan lekkere recepten, dan maak je ze voortaan thuis...Of je moet natuurlijk een reden willen hebben om naar Ikea te gaan..
(Zijn ze trouwens lekker??) Hier is het restjes dag....Ik weet ze willen liever frites, maar moeders wil is wet vandaag!!!! |
Na 3 miljoen artikelen te hebben bekeken bij Mediamarkt en Saturn waren de ballen errug welkom Het was trouwens zo ongelooflijk druk dat we met lege handen thuis gekomen zijn.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 19:08
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Na 3 miljoen artikelen te hebben bekeken bij Mediamarkt en Saturn waren de ballen errug welkom Het was trouwens zo ongelooflijk druk dat we met lege handen thuis gekomen zijn......... |
Is me nog niet duidelijk of je nu lege handen had bij Media en Saturn...of dat die ballen er niet meer waren????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 15:49
|
|
|
En vandaag vandaag wordt er niet gegeten vandaag, is iedereen aan het vasten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 16:32
|
|
|
GERRIT084 schreef: | En vandaag vandaag wordt er niet gegeten vandaag, is iedereen aan het vasten  |
Neehoor, vasten begint toch pas woensdag? (en dan doe ik er nog niet aan mee) Hier gaan we een hartige taart van rode bietjes uitproberen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 16:33
|
|
|
GERRIT084 schreef: | En vandaag vandaag wordt er niet gegeten vandaag, is iedereen aan het vasten  |
Op zondag?? Nee we zeiden altijd tegen mn pa zondag is de dag dat je buikie groeien mag
Dus lekker een pasteitje op en daarna een biefstuk met kruidenboter en als toetje verse ananas met slagroom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 17:11
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Is me nog niet duidelijk of je nu lege handen had bij Media en Saturn...of dat die ballen er niet meer waren???? |
Ze is met lege handen en een volle maag naar huis gegaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 11:43
|
|
|
pekesstoemp mé stoofvlees naar aantwaarps recept
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 11:57
|
|
|
Aardappels...witlof met ham en kaas... vruchtenyoghurt
(en weer gezellig wat extra benen onder tafel)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 13:54
|
|
|
XABIA794 schreef: | pekesstoemp mé stoofvlees naar aantwaarps recept  |
Heb eens ff Gegoogled wat dat mag zijn.  Klopt het dat het stamppot wortels op zijn Antwerps is??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 17:52
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Heb eens ff Gegoogled wat dat mag zijn.  Klopt het dat het stamppot wortels op zijn Antwerps is?? |
Idd, Steentje, dat is in dus stampot met wortels...en stoofvlees is zoals hachee...
Spineuzestoemp is ook lekker gewoon met weuste of spek...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 18:05
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Idd, Steentje, dat is in dus stampot met wortels...en stoofvlees is zoals hachee...
Spineuzestoemp is ook lekker gewoon met weuste of spek...  |
Oke dan, en wat maakt het Antwerps eraan?? Klinkt allemaal wel lekker, overigens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 22:21
|
|
|
Vandaag lekker makkelijk, en het laten maken. Het moeilijkste was het ophalen tussen alle carnavalvierders door......
Patat met satesaus en een kroket.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 04:56
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Oke dan, en wat maakt het Antwerps eraan?? Klinkt allemaal wel lekker, overigens  |
Tja, ik weet ook niet wat Xabia met het Antwerpse bedoelde. Ze woont nochtans in de mooie Kempen en best wel een eindje van Antwaarpe...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 17:35
|
|
|
Boerenkool.....(nee niet met worst) Er is nog beenham, maar das net zo lekker... En weet je...rookworst eet zo makkelijk weg maar funest voor.....(nou ja je weet wel)
En vanavond ga ik weer een heerlijk winters stoofpotje maken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 18:15
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Boerenkool.....(nee niet met worst) Er is nog beenham, maar das net zo lekker... En weet je...rookworst eet zo makkelijk weg maar funest voor.....(nou ja je weet wel)
En vanavond ga ik weer een heerlijk winters stoofpotje maken... |
Ham is varkenskont . Brrrrrr.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 18:17
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ham is varkenskont . Brrrrrr.  |
ho ho ho, visser; varkens-bil he?
(je mág geen kont zegge van de juf!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 18:18
|
|
|
Ik had nog soep van moeder in de diepvries...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 18:20
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ham is varkenskont . Brrrrrr.  |
Kijk ik ben zo makkelijk Visser...dat ik alles eet... Zelfs een varkenskont...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 19:37
|
|
|
Runderstoofpot met aardappelen en roomzachte spitskool,toe opgeklopte aarbeienyoghurt met slagroom en aarbeitjes........en..........spagetti met gehaktsaus,toe opgeklopte citroenyoghurt met room.....
(op dinsdag kook ik in 2 gezinnen )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 20:33
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Runderstoofpot met aardappelen en roomzachte spitskool,toe opgeklopte aarbeienyoghurt met slagroom en aarbeitjes........en..........spagetti met gehaktsaus,toe opgeklopte citroenyoghurt met room.....
(op dinsdag kook ik in 2 gezinnen ) |
Ach je moet je eigen niet zo druk maken je bent zelf toch ook klein geweest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 20:48
|
|
|
Even op de fiets gekookt vandaag. Bami, Tjap tjoy, foe yong hai, sate en kip, heerlijk! Kan er morgen nog van eten, wat kan ik toch goed koken!
Thomas, zit nu op zijn luie BIL uit te buiken want dat wil Hannah graag, hm.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 21 februari 2012, 20:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 21:12
|
|
|
HANNAH810 schreef: | [size=7] (je mág geen vieze woordjes zeggen van de juf |
jawel...als 'tie in de fase zit van de 'vieze woordjes zeggen' mag je dat niet onderdrukken.... .....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 21 februari 2012, 21:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 22:20
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Even op de fiets gekookt vandaag. Bami, Tjap tjoy, foe yong hai, sate en kip, heerlijk! Kan er morgen nog van eten, wat kan ik toch goed koken!
Thomas, zit nu op zijn luie BIL uit te buiken want dat wil Hannah graag, hm. |
weet je wat hannah nog liever wil, thomas? bami, tjap tjoy, foe yong hai, sate en kippekont
hannah......heeft nog nooit zo best willen luisteren naar de juf....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 22:38
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Even op de fiets gekookt vandaag. Bami, Tjap tjoy, foe yong hai, sate en kip, heerlijk! Kan er morgen nog van eten, wat kan ik toch goed koken!
Thomas, zit nu op zijn luie BIL uit te buiken want dat wil Hannah graag, hm. |
Knappe fiets Thomas, maar this zeker wel duurzame energie waar je dan op kookt Ik zou er toch minimaal octrooi op zetten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 23:13
|
|
|
HANNAH810 schreef: | weet je wat hannah nog liever wil, thomas? bami, tjap tjoy, foe yong hai, sate en kippekont
hannah......heeft nog nooit zo best willen luisteren naar de juf....  |
Kippekont? Maken ze daar dan ook al beenhammetjes van?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 23:13
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Knappe fiets Thomas, maar this zeker wel duurzame energie waar je dan op kookt Ik zou er toch minimaal octrooi op zetten  |
Het is een bijzondere fiets Gerrit, dat is wel zeker gemaakt door Kooistra en Gaastra en al meer dan 20 jaar oud. Ik zit dicht bij de binnenstad en een fiets is echt veel sneller. Of het energiezuinig is weet ik nog zo net niet. Het zal wel een ramp zijn voor de bloeddruk maar het smaakte me geweldig. Ik heb de ajam pangang even bekeken maar heb geen idee van welk deel van de kip het komt, Hannah. Maar ik heb nog niet de helft op dus je had zo mee kunnen eten.
Thomas, eet het morgen zelf maar op.
|
|
Naar boven |
|
|