| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 09:47
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Zie reactie Maandag 12 Juli 21.04
Ben het dan ook niet helemaal met Annette eens.. Ja, de bijbel zegt dat we ons aan de wetten van de wereld moeten houden, en in die zin kun je stellen dat je als je wilt trouwen dus ook voor de wereldse wet moet trouwen. Maar staat de wet van God daar niet boven? De wet die stelt dat je getrouwd bent, wanneer je zo leeft...ongeacht of je bij de ambtenaar van de burgelijke stand of zelfs bij de dominee langs bent geweest... In Nederland kunnen homo-stellen trouwen, maar op heel veel plekken in de wereld kan dit niet! Dan zou die gelijke behandeling dus ook niet meer opgaan... | Zoals ik eerder aangegeven heb in andere postings, is de term "voor God getrouwd zijn" heel beladen. Het betekent in de zuiverste zin van het woord, dat God zijn zegen geeft op je relatie, dat je voor eeuwig aan elkaar verbonden wordt en dat je vanaf dat moment als man en vrouw samen door het leven gaat. Helaas wordt deze term misbruikt voor zonde. Ik vind, dat het gewoon vloeken is, als je hiermee vergoeilijkt dat je voor het huwelijk met elkaar naar bed bent geweest. Het zet de hele huwelijksinzegening, die voor mij een heilig gebeuren is aan de kant. En eerlijk gezegd kan ik me helemaal niks voorstellen bij de homoseksuele daad, die in mijn ogen het grootste symbool van vernedering is, om dat met het heilig gebeuren van het huwelijk te verbinden. Dat is in mijn beleving een gruwel in de ogen van God en mensen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 09:48
|
|
|
|
Nou, Sus...das best een lastige! Allereerst moet ik stellen dat ik van nature niet een heel geduldig persoon ben en in het verleden dus nogal eens in woede kon ontsteken omdat iemand consequent over mijn grenzen heen walsde... reden: diegene raakte mij op een gevoelig punt zonder dat ik me daar bewust van was, en onmiddelijk ging mijn verdedigingsmechanisme in werking! Na ruim een jaar intensieve therapie is die bewustwording op gang gekomen en ben ik tegenwoordig steeds beter in staat om dat tijdig te ontdekken en zo te voorkomen dat er te ver over mijn grenzen gegaan word. Belangrijk onderdeel daarvan is geweest dat ik geleerd heb om mezelf te accepteren zoals ik ben en vooral, dat mijn mening er net zo goed toe doet! Dat iemand het niet met me eens is betekent niet per definitie dat ik dan fout zit...iets waar ik vroeger wel altijd van uit was gegaan. Nog steeds heb ik de neiging om dat te doen, en ik merk dat ik me heel snel "aangevallen" voel waardoor ik toch fel uit de hoek kan komen... Ook als ik thuis moe op de bank zit, en mijn zoon weer zo'n moment heeft dat hij koste wat kost alle aandacht wil hebben...Ja, dan raakt mijn geduld op een bepaald moment toch echt op. Ik moet nog steeds voorzichtig zijn met mijn reactie op zo'n moment...(niet gaan schreeuwen bv.) Maar er is één ding dat wel enorm veranderd is...omdat God mij inderdaad heeft laten zien dat ik er mag zijn, dat ik (mijn mening) net zo veel waard is als ieder ander...ben ik zekerder geworden van mezelf, ik sta steviger in mijn schoenen. En daardoor heb ik een bepaalde vrede gekregen van binnen...de vrede God's. En door die vrede ben ik niet alleen een stuk zekerder, ik ben ook veel beter in staat om te gaan met dit soort momenten. Dat ik zonder me daar naar bij te voelen, of onwaardig, iemand zijn eigen mening kan laten hebben. Dat betekent niet alleen dat ik op die momenten kalm kan blijven en normaal in gesprek te blijven...het betekent ook, dat op momenten dat dit me even niet is gelukt...ik mijn fouten toe kan geven. Want we zijn tenslotte nog steeds mensen, en niet perfect...dus we gaan allemaal wel eens de fout in!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 09:56
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Zoals ik eerder aangegeven heb in andere postings, is de term "voor God getrouwd zijn" heel beladen. Het betekent in de zuiverste zin van het woord, dat God zijn zegen geeft op je relatie, dat je voor eeuwig aan elkaar verbonden wordt en dat je vanaf dat moment als man en vrouw samen door het leven gaat. Helaas wordt deze term misbruikt voor zonde. Ik vind, dat het gewoon vloeken is, als je hiermee vergoeilijkt dat je voor het huwelijk met elkaar naar bed bent geweest. Het zet de hele huwelijksinzegening, die voor mij een heilig gebeuren is aan de kant. En eerlijk gezegd kan ik me helemaal niks voorstellen bij de homoseksuele daad, die in mijn ogen het grootste symbool van vernedering is, om dat met het heilig gebeuren van het huwelijk te verbinden. Dat is in mijn beleving een gruwel in de ogen van God en mensen. |
Dat zou zomaar kunnen Chat, Ik vertelde zelf van de week nog tegen iemand dat ik me er ook absoluut niets bij kan voorstellen en dat homoseksualiteit in mijn ogen tegen-natuurlijk is...maar hoe zou het voelen voor hen? Zij weten niet anders dan dat ze op hetzelfde geslacht vallen en voor hen zal het net zo tegen-natuurlijk voelen om dat wel te doen. Wij kunnen daar, als mens, niet over oordelen...want dan hechten we het een bepaalde waarde toe die wij niet kunnen bepalen. Vb: Ik neem aan dat jij als voorganger, ondanks dat je gescheiden bent, in je eigen gemeente wel aan het avondmaal gaat? Ervan uitgaande dat het antwoord "Ja" is, is dat meten met twee maten en maak je de "zonde" van een homo groter dan die van jezelf! En dat, terwijl de bijbel toch heel duidelijk stelt dat elke zonde gelijk is.. Wij als mensen mogen hier niet over oordelen, dat doet God wel voor ons als de tijd daar is...tot die tijd behoren wij een ieder te nemen zoals hij/zij is...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 13 juli 2010, 09:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 10:26
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Dat zou zomaar kunnen Chat, Ik vertelde zelf van de week nog tegen iemand dat ik me er ook absoluut niets bij kan voorstellen en dat homoseksualiteit in mijn ogen tegen-natuurlijk is...maar hoe zou het voelen voor hen? Zij weten niet anders dan dat ze op hetzelfde geslacht vallen en voor hen zal het net zo tegen-natuurlijk voelen om dat wel te doen. Wij kunnen daar, als mens, niet over oordelen...want dan hechten we het een bepaalde waarde toe die wij niet kunnen bepalen. Vb: Ik neem aan dat jij als voorganger, ondanks dat je gescheiden bent, in je eigen gemeente wel aan het avondmaal gaat? Ervan uitgaande dat het antwoord "Ja" is, is dat meten met twee maten en maak je de "zonde" van een homo groter dan die van jezelf! En dat, terwijl de bijbel toch heel duidelijk stelt dat elke zonde gelijk is.. Wij als mensen mogen hier niet over oordelen, dat doet God wel voor ons als de tijd daar is...tot die tijd behoren wij een ieder te nemen zoals hij/zij is... |
Er is toch een essentieel verschil, Tess. Ik heb mijn zonden beleden, tegenover mn ex, tegenover God. Wat mensen ons wijs willen maken is, dat homoseksualiteit geen zonde is.......
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 13 juli 2010, 10:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 11:13
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Friesland............ Suikerbrood toch? |
Wat dacht je van oranjekoek en droge worst uit het noorden van de provincie.
Thomas, beerenburger in de dockumer kofje, alleen als het koud is buiten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 11:15
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | deze site is zo lek als een mandje mn eigen virus scanner geeft zelfs aan dat de site onveilig is log je maar is uit uit de site en google dan is op je nicnaam klik op de link en je kunt heel het forum lezen en fotos zien |
Het zou aan je eigen computer kunnen liggen, want die van mij geeft aan dat de site juist wel veilig is en dat er geen virussen gevonden zijn.... dat je iets kunt met je nickname geeft aan dat iemand die dus niet op de site staat er ook niet op kan!!! En ...logisch dat als je lid bent je alles kunt lezen, lijkt me
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 13 juli 2010, 11:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 11:28
|
|
|
|
Oh Tess, ik herken zoveel van mijzelf in jouw verhaal. Behalve dan van jouw zoon.
Jaren kon ik zo maar ongelooflijk boos worden en ik kwam er uiteindelijk achter dat mensen dat een gevoelige snaar geraakt hadden zonder dat ik mij dat besefte. Het blijft een leerproces maar door hierin open te worden naar anderen ( door dit te delen ) gaat het mij steeds makkelijker af. (Natuurlijk zit hier een enorm verhaal achter maar dat wil ik hier niet delen.)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 11:30
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Zoals ik eerder aangegeven heb in andere postings, is de term "voor God getrouwd zijn" heel beladen. Het betekent in de zuiverste zin van het woord, dat God zijn zegen geeft op je relatie, dat je voor eeuwig aan elkaar verbonden wordt en dat je vanaf dat moment als man en vrouw samen door het leven gaat. Helaas wordt deze term misbruikt voor zonde. Ik vind, dat het gewoon vloeken is, als je hiermee vergoeilijkt dat je voor het huwelijk met elkaar naar bed bent geweest. Het zet de hele huwelijksinzegening, die voor mij een heilig gebeuren is aan de kant. En eerlijk gezegd kan ik me helemaal niks voorstellen bij de homoseksuele daad, die in mijn ogen het grootste symbool van vernedering is, om dat met het heilig gebeuren van het huwelijk te verbinden. Dat is in mijn beleving een gruwel in de ogen van God en mensen. |
En nu houd ik mijn mond , ik kan het best......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 11:31
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Wat dacht je van oranjekoek en droge worst uit het noorden van de provincie.
Thomas, beerenburger in de dockumer kofje, alleen als het koud is buiten. |
Ja, beerenburger met cola dan voor mij, jammie! Anita, een hele fijne en zonnige vakantie toegewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 11:40
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Het zou aan je eigen computer kunnen liggen, want die van mij geeft aan dat de site juist wel veilig is en dat er geen virussen gevonden zijn.... dat je iets kunt met je nickname geeft aan dat iemand die dus niet op de site staat er ook niet op kan!!! En ...logisch dat als je lid bent je alles kunt lezen, lijkt me |
Hoi Annette,
Het maakt ons allemaal niets uit dat de leden het kunnen lezen maar juist dat als je GEEN lid bent mee kunt lezen. Het hele forum is openbaar voor echt iedereen die het wil lezen. Vandaar dit topic!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 11:58
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Nou, Sus...das best een lastige! Allereerst moet ik stellen dat ik van nature niet een heel geduldig persoon ben en in het verleden dus nogal eens in woede kon ontsteken omdat iemand consequent over mijn grenzen heen walsde... reden: diegene raakte mij op een gevoelig punt zonder dat ik me daar bewust van was, en onmiddelijk ging mijn verdedigingsmechanisme in werking! Na ruim een jaar intensieve therapie is die bewustwording op gang gekomen en ben ik tegenwoordig steeds beter in staat om dat tijdig te ontdekken en zo te voorkomen dat er te ver over mijn grenzen gegaan word. Belangrijk onderdeel daarvan is geweest dat ik geleerd heb om mezelf te accepteren zoals ik ben en vooral, dat mijn mening er net zo goed toe doet! Dat iemand het niet met me eens is betekent niet per definitie dat ik dan fout zit...iets waar ik vroeger wel altijd van uit was gegaan. Nog steeds heb ik de neiging om dat te doen, en ik merk dat ik me heel snel "aangevallen" voel waardoor ik toch fel uit de hoek kan komen... Ook als ik thuis moe op de bank zit, en mijn zoon weer zo'n moment heeft dat hij koste wat kost alle aandacht wil hebben...Ja, dan raakt mijn geduld op een bepaald moment toch echt op. Ik moet nog steeds voorzichtig zijn met mijn reactie op zo'n moment...(niet gaan schreeuwen bv.) Maar er is één ding dat wel enorm veranderd is...omdat God mij inderdaad heeft laten zien dat ik er mag zijn, dat ik (mijn mening) net zo veel waard is als ieder ander...ben ik zekerder geworden van mezelf, ik sta steviger in mijn schoenen. En daardoor heb ik een bepaalde vrede gekregen van binnen...de vrede God's. En door die vrede ben ik niet alleen een stuk zekerder, ik ben ook veel beter in staat om te gaan met dit soort momenten. Dat ik zonder me daar naar bij te voelen, of onwaardig, iemand zijn eigen mening kan laten hebben. Dat betekent niet alleen dat ik op die momenten kalm kan blijven en normaal in gesprek te blijven...het betekent ook, dat op momenten dat dit me even niet is gelukt...ik mijn fouten toe kan geven. Want we zijn tenslotte nog steeds mensen, en niet perfect...dus we gaan allemaal wel eens de fout in!  |
Hoi Tess, Wat goed van je dat je je dat bewust werd, da's denk ik zo'n belangrijke stap ! Ieder mens heeft ergens voor zichzelf een grens, waar een ander tever in kan gaan... dat is soms een heel leerproces om consequent voor jezelf op te komen...
Kun je zeggen dat je door die vrede die je ervaart je minder laat beinvloeden door de omstandigheden ? (als ik het niet goed heb, moet je het zeggen hoor)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 11:58
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | En nu houd ik mijn mond , ik kan het best...... | En idd ik ben wel maagdelijk het huwelijk ingegaan. Het kan dus toch...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 12:06
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Oh Tess, ik herken zoveel van mijzelf in jouw verhaal. Behalve dan van jouw zoon.
Jaren kon ik zo maar ongelooflijk boos worden en ik kwam er uiteindelijk achter dat mensen dat een gevoelige snaar geraakt hadden zonder dat ik mij dat besefte. Het blijft een leerproces maar door hierin open te worden naar anderen ( door dit te delen ) gaat het mij steeds makkelijker af. (Natuurlijk zit hier een enorm verhaal achter maar dat wil ik hier niet delen.) |
Toch bedankt dat je dit dan wel wilde delen Carin... Nog niet zo lang geleden heb ik ik een assertiviteitscursus gevolgd, waarin dat ook aan de orde kwam... Daarin leerde ik ook dat juist om het al vroeg op tafel te leggen je voorkomt dat je later ontevreden rondloopt, omdat je het niet hebt aangekaart. Idd. is open worden naar anderen een goede manier om anderen duidelijk te maken waar bij jou de grens ligt.
Heeft iemand misschien de ervaring om er toch ontevreden mee rond te lopen ? en liep je dan ergens tegenaan ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 12:14
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Beste CM-ers,
Zoals jullie misschien weten is het forum voor iedereen toegankelijk, lid of geen lid. Alles wat je hier neerzet is te lezen voor wie dat maar wil. Ben je geen lid dan kun je uiteraard niet reageren maar verder kun je alle topics lezen en zelfs een verkort profiel bekijken èn de foto bekijken van degene die een reactie plaatst.
Zelf ben ik voor een gesloten forum en als dit niet mogelijk is iig een aantal topics gesloten. Ik weet van een aantal mensen die niet meer recht uit het hart reageren op het forum om bovenstaande reden. Mijn voorstel is dan ook om dit kenbaar te maken bij de webmaster van Christian Match dat wij dit graag veranderd willen zien.
Vind jij dit ook? Graag hieronder reageren ook als je het er niet mee eens bent. |
Voor mijzelf maakt het niet zoveel uit... Maar ik kan me goed voorstellen dat dat voor anderen wel uitmaakt ! Als je bijvoorbeeld zelf kinderen hebt en/of gescheiden bent kan ik me indenken dat je die privacy graag wilt en dat mensen die zonder lid te zijn dan het hele forum kunnen lezen vind ik niet altijd even handig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 12:18
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | En idd ik ben wel maagdelijk het huwelijk ingegaan. Het kan dus toch... |
Chatuliem, wat wil je hier nou mee zeggen ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 12:22
|
|
|
|
Ik heb er zelf eigenlijk niet zo'n moeite mee dat het forum openbaar is. Als het al openbaar is voor 2300 mensen (cm-leden), waarvan ik verreweg de meeste niet 'ken', wat is dan precies het probleem dat ook de niet-leden het kunnen lezen? Je weet tenslotte ook niet wat leden met de informatie doen die ik hier neerzet... Bovendien kan iedereen toch ook een account aanmaken hier? Dus ook diegene waarvan jij misschien niet wil dat hij/zij leest wat jij hier schrijft...
Voor mij betekent het dat ik me bewust ben van wat ik schrijf en bedenk of ik werkelijk wil dat anderen (leden, dan wel niet-leden) dat van mij weten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 12:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | En idd ik ben wel maagdelijk het huwelijk ingegaan. Het kan dus toch... |
Het gaat mij niet over het maagdelijk het huwelijk ingaan ( zijn er veel meer hoor) maar over je opmerking over homo`s in dat stukje! En nee....ik houd daar echt mn mond over , wil alleen kwijt dat het erg kwetsend is wat je schrijft!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 12:28
|
|
|
|
en de tollenaar, van verre staande, sloeg zich op de borst en zei; "Heer, wees mij, de zondaar, genadig"
(zou de tollenaar het erg druk gehad hebben met de zonden van anderen, of zou hij voldoende gehad hebben aan zijn eigen schuld tegenover God?)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 12:36
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Hoi Annette,
Het maakt ons allemaal niets uit dat de leden het kunnen lezen maar juist dat als je GEEN lid bent mee kunt lezen. Het hele forum is openbaar voor echt iedereen die het wil lezen. Vandaar dit topic! |
ok...'k maakte een denkfoutje...'t forum is openbaar...daar gaat het jullie om..ok...sorry..da's inderdaad een drempel om open te zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 12:59
|
|
|
|
|
Het geloof is geen vrijblijvende zaak....wat staat nu in het centrum...God of de mens??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 13:17
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Het geloof is geen vrijblijvende zaak....wat staat nu in het centrum...God of de mens?? |
Volgens mij is dat onlosmakelijk met elkaar verbonden... God liefhebben en de zorg om je naaste.
Natuurlijk is het eerste gebod dat je God liefhebt, maar er staat ook (1 Joh. 4:21)
21 "En dit gebod hebben wij van Hem: Wie God liefheeft, moet ook zijn broeder liefhebben".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 13:29
|
|
|
|
[quote=GRACE585]BENNY WAAR WAS JE SLIJPTOL???????
ttssssssssssss dat was eens maar nooit meer. geen reclame!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eerst smelten we weg, dan komt er storm en onweer,spoelt alle zand weg hagelbui met stenen als knikkers de storm dusdanig dat mijn mooie vlinderboom voor een groot deel afbreekt. het stormd en onweerdt nu nog steeds iedereen bekaf,nat en vooral uitgeput maar de stenen achter liggen,nu voor nog  ik wacht met engelengeduld op een volgende nieuwe ploeg deze ploeg is total loss
heerlijk he grace, dat je tuin al zover is opgeschoten ondanks de weersomstandigheden, in t najaar alle takken van je vlinderstruikje een halve meter boven de grond afzagen, en je hebt volgend jaar zelfs nog meer bloemen!! respect voor je helpers, dat ze toch nog zover gekomen zijn! ze rijden er toch maar zover voor, en investeren een dag om je te helpen! super!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 13 juli 2010, 13:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 13:33
|
|
|
|
De stenen die hier gegooid worden komen van beide kanten volgens mij even hard aan au
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op dinsdag 13 juli 2010, 13:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 13:40
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Er is toch een essentieel verschil, Tess. Ik heb mijn zonden beleden, tegenover mn ex, tegenover God. Wat mensen ons wijs willen maken is, dat homoseksualiteit geen zonde is....... |
Goh...dat heb k nou echt nog niemand zien zeggen  Er word hier enkel gezegd dat iemand die homoseksueel is, niet anders behandeld dient te worden dan ieder ander, omdat we allemaal zondig zijn! Jij hebt je zonden beleden? Wie zegt dat een homo dat niet doet? En kom nu alsjeblieft niet met de opmerking dat ze nog steeds zondigen als ze een relatie hebben, want dat doen wij net zo goed...omdat we nog steeds gescheiden zijn...dat je dus als maagd het huwelijk ingegaan bent mag zeker geprezen worden, maar het maakt het feit dat je gescheiden bent echt niet minder zondig!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 13 juli 2010, 14:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 13:49
|
|
|
|
eigenlijk begrijp ik deze hele discussie niet onder christenen.
dan staat er eens een keer iets zonder omhaal, en super duidelijk in de bijbel(dat het een gruwel in Gods ogen is als mannen met mannen en vrouwen met vrouwen......)
en zelfs dan trekken we dat als christen in twijfel. is God niet duidelijk genoeg in Zijn woord hierover? Waarom weten wij mensen het dan beter als God zelf?? Natuurlijk is homofilie zonde. God zegt dat namelijk zelf. en dit heeft er niets mee te maken of andere zaken zonden zijn: het gaat hier om homofilie in dit onderwerp.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 14:05
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | | Kun je zeggen dat je door die vrede die je ervaart je minder laat beinvloeden door de omstandigheden ? (als ik het niet goed heb, moet je het zeggen hoor) |
Ik denk het wel...mijn geloof is een heel belangrijke rol gaan spelen in eigenlijk alles wat ik doe. Ik heb bemerkt dat het "stemmetje" dat overigens al jaren binnen in mijzelf zit, echt dient als een kompas...(zou het de stem van God zijn?) ...en er dus meestal helemaal niet zo ver naast zit! Voorheen lukte het me niet om dit stemmetje te onderscheiden van mijn eigen angsten en oordelen. Factoren die mij negatief beïnvloedden, waardoor ik dus ook heel gevoelig was voor "commentaar" van anderen...en zo enorm snel aan mezelf ging twijfelen. Dus ook al wist ik, gevoelsmatig, dat ik goed zat...ik liet me toch aan het twijfelen brengen met alle gevolgen van dien. Doordat God dit stukje, in mijn ervaring letterlijk, heeft aangepakt...en voor die twijfel dat stukje vrede in de plaats gegeven heeft, ben ik dus inderdaad lang zo makkelijk niet meer aan het twijfelen te brengen. Maar, dit stemmetje is wel rechtvaardig! Zoals het me duidelijk maakt wanneer ik iets goed doe, zo doet het dat ook wanneer ik ernaast zit. En hoewel het me soms nog wel enige moeite kost, durf ik dat dan ook wel weer toe te geven...mijn zwakheden tonen. Mezelf laten zien zoals ik ben betekent namelijk ook dat ik mijn zwakke kanten, mijn kwetsbaarheid mag laten zien. En dat is iets dat ik wel altijd probeer maar in de praktijk niet altijd even goed uit de verf komt. Maar dat is wel iets dat echt in mij zit en niet zo zeer aan de omgeving ligt, dat die vrede dan even overstemd word door de angst om afgewezen te worden...nou ja, nog een flink leerpuntje zullen we maar zeggen
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 13 juli 2010, 17:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 14:15
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | eigenlijk begrijp ik deze hele discussie niet onder christenen.
dan staat er eens een keer iets zonder omhaal, en super duidelijk in de bijbel(dat het een gruwel in Gods ogen is als mannen met mannen en vrouwen met vrouwen......)
en zelfs dan trekken we dat als christen in twijfel. is God niet duidelijk genoeg in Zijn woord hierover? Waarom weten wij mensen het dan beter als God zelf?? Natuurlijk is homofilie zonde. God zegt dat namelijk zelf. en dit heeft er niets mee te maken of andere zaken zonden zijn: het gaat hier om homofilie in dit onderwerp. |
"het is dan ook dringend gewenst dat homofielen zich binnen de kerken - van welke richting ze ook zijn - veilig voelen. De geaardheid waarmee jij geboren bent, hoe raadselachtig ze ook is, mag voor jou nooit een reden zijn jezelf te verachten of te verwerpen, mag voor ons nooit een reden zijn om jou te laten vallen."
Ik ben het met dit stukje eens ! Dit stond in de inleiding (een stukje uit "geloof en homoseksualiteit" van de eo) Ik geloof niet dat God een homofiel laat vallen... ook een homofiel mag bij God komen, met al zijn (/haar) vragen en worstelingen... !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 14:22
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | "het is dan ook dringend gewenst dat homofielen zich binnen de kerken - van welke richting ze ook zijn - veilig voelen. De geaardheid waarmee jij geboren bent, hoe raadselachtig ze ook is, mag voor jou nooit een reden zijn jezelf te verachten of te verwerpen, mag voor ons nooit een reden zijn om jou te laten vallen."
Ik ben het met dit stukje eens ! Dit stond in de inleiding (een stukje uit "geloof en homoseksualiteit" van de eo) Ik geloof niet dat God een homofiel laat vallen... ook een homofiel mag bij God komen, met al zijn (/haar) vragen en worstelingen... ! |
ja...helemaal mee ens dat we onze naaste moeten liefhebben als onszelf en helemaal mee eens dat sommige christenen met dit probleem in een hel leven...maar daarmee is het geloof toch geen vrijblijvende zaak...?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 14:26
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | ja...helemaal mee ens dat we onze naaste moeten liefhebben als onszelf en helemaal mee eens dat sommige christenen met dit probleem in een hel leven...maar daarmee is het geloof toch geen vrijblijvende zaak...? |
Ik herhaal het maar weer eens... Nergens heb ik aangegeven dat je als (christen)homo maar lukraak mag leven. Dat geldt net zo goed voor homo's als hetero's ! Overspel/ prostitutie is niet in Gods wil. (Denk dat iedere christen het daar over eens is).
Ik heb het in mijn bijdragen ook al niet over homo's die alleen op lust (seks) uit zijn !
In mijn bijdragen heb ik het (met name) over christen homo's die serieus met God en het geloof bezig zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 14:48
|
|
|
|
david, ik kan je gedachtengang vaak goed volgen, maar soms denk ik wel eens; er staan meer bijbelgedeelten die dan meer wijzen op een liefde volle aanpak; zoals; laat uw woorden met zout besprenkeld zijn, vermaan in liefde, lijd niet als één die zich met andermans doen bemoeit, en Hij antwoordde hen niet met één woord.... en dat soort teksten. de tekst die jij noemt wat betreft het tijdig en ontijdig aanhouden in het vermanen, zou je eens na moeten zoeken; ik heb zelf die tekst lange tijd verkeerd geintepreteerd, wat er dus bedoeld wordt, is dat je tijd moet maken voor een persoonlijk gesprek, om te getuigen op het moment dat je er de mogelijkheid toe hebt, of dat moment je dan uitkomt of niet, (het een tijdig of ontijdig moment is) doet er niet zoveel toe. hierin blijkt dus dat God van ons vraagt om onze tijdsindeling ondergeschikt te maken in het liefdevol dienen van onze naaste.
zelf heb ik de ervaring dat mensen zich prettiger en meer geholpen voelen bij een uitleg waarbij je je verplaatst in de ander, dan een feitelijke weergave van bijbelgedeelten, waarbij de ander zelf de toepassing moet maken, een vaardigheid die niet iedereen in dezelfde mate gegeven is. natuurlijk is het fijn, dat je over de nodige dogmatische kennis beschikt, en dat is heel waardevol, maar zonder pastorale, medemenselijke benadering komt je boodschap misschien niet over zoals je zou verwachten. communicatie blijft een byzonder iets..........
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |