| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 07:47
|
|
|
|
1 van de mooiste woorden van de Nederlandse taal... 't begint met een W.... en eindigt op ...end!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 07:49
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Vakantie...lijkt me leuk!  |
gewoon even aan de Vader vragen.......... je had het over een reisje naar Balkonia, wat zou je denken van Tentinie? stap maar in en k neem je mee! een leven met de Levende God is lang niet saai, Tess...... wees dan niet bezorgt over de dag van morgen; de Vader weet wat je behoeft, en zorgt zelfs voor de Vogeltjes!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 07:53
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | 1 van de mooiste woorden van de Nederlandse taal... 't begint met een W.... en eindigt op ...end!  |
ja klopt!! WERKEND schitterend woord!!!
nu zullen er wel weer zuurpruimen zijn die beweren dat het er een ander woord werd bedoeld, maar dat kan niet! Als je niet WERKEND bent, heb je ook niets aan je WEEKEND want dan is iedere dag hetzelfde. en werken is voor mij bijvoorbeeld gewoon mn hobby!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 07:57
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | gewoon even aan de Vader vragen.......... je had het over een reisje naar Balkonia, wat zou je denken van Tentinie? stap maar in en k neem je mee! een leven met de Levende God is lang niet saai, Tess...... wees dan niet bezorgt over de dag van morgen; de Vader weet wat je behoeft, en zorgt zelfs voor de Vogeltjes! |
Wat een gaaf aanbod Tess.....kom ik 's avonds ff langs voor een bakkie!( eh....dwz,als je niet naar Frankrijk gaat )
Hannah, wat ben je toch ook een schat dat je dit wilt doen voor Tess,toppertje!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 07:59
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ja klopt!! WERKEND schitterend woord!!!
nu zullen er wel weer zuurpruimen zijn die beweren dat het er een ander woord werd bedoeld, maar dat kan niet! Als je niet WERKEND bent, heb je ook niets aan je WEEKEND want dan is iedere dag hetzelfde. en werken is voor mij bijvoorbeeld gewoon mn hobby! |
Helemaal mee eens, moet er niet aan denken om geen baan te hebben ( sorry,voor diegene die wel willen werken maar niet kunnen of werkeloos zijn). Weet je hoe fijn het is om een keer geen wekker te hoeven zetten,zucht,lang leve de vakantie en het weekend natuurlijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 08:03
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Wat een gaaf aanbod Tess.....kom ik 's avonds ff langs voor een bakkie!( eh....dwz,als je niet naar Frankrijk gaat )
Hannah, wat ben je toch ook een schat dat je dit wilt doen voor Tess,toppertje!! |
ehm, alle dank is voor de Vader, hij zorgt ook voor mij, de vacantie-reservering heb ik gekregen, er wordt een prachtige bungalowtent afgeleverd, en de "zusjes" zijn Hem dankbaar!
ik zie nu pas wat je schrijft; als je niet in frankrijk zit; hahaha weet je, ik kreeg het aanbod gisteravond, en ben zo druk aan t regelen geweest dat ik vergeten ben de locatie te checken.........zal zo eens gaan kijken, waar ik morgen ben; misschien ook wel handig!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 16 juli 2010, 08:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 08:04
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Tja Hannah, er zullen dan misschien dames zijn die het aankunnen. Maar ja, helaas ik kan niet op je pleegdochter passen want ik ben met vakantie, anders had je je op mogen geven hoor, had ik met liefde op je kleine meid gepast.
Misschien moet Braz de datum wel weizigen, of de eisen wat minder streng maken ik weet het niet hoor, gelukkig voor hem is er in september een speeddate, kan hij tegen redelijke kosten met minimaal 3 dames daten.  |
mijn zoontje kan wel op haar dochter passen maar die datum ben ik zo aan gewend die kan ik niet verandere
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 08:11
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | MARISKA601 schreef: Dan Brown... titel weet ik niet Wat snap je dan, ze heeft een boek in de kast staan wat gelezen wil worden.... Dan Brown is gewoon een prima schrijver, die heel spannend en boeiend schrijft. En zijn onderwerpen, ja daar moet je van houden.....  |
Nou, mij spreekt Dan Brown totaal niet aan, zou dat boek lekker in de kast laten staan,ziet er vast leuk uit. snappie....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 08:25
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Tjongejonge, ga ik hier echt op reageren......JA dus! Waar gaat dit over!
[EDIT: Gelieve een inhoudelijke discussie te voeren, op de man spelen is niet toegestaan]
Natuurlijk bedoel ik met dat laatste niet dat je ineens op mannen zou vallen ( wat wij vrouwen best snappen hoor, mannen zijn leuk) maar wat ik bedoel ( en ik weet dat ik nu op de teletubbies ga lijken met mijn herhalingen ) stop met oordelen over deze groep mede broers en zussen. En jij het het over "de daad" ook dit kan een uiting van liefde zijn. Je komt op mij over alsof alleen een seksuele relatie tussen een man en vrouw normaal is en liefdevol en tussen 2 mannen of vrouwen weerzinwekkend ( je eigen woorden), in gewoon Nederlands noem ik dit belachelijk, waar slaat dit op en hoe kom je erbij? Ik vind het werkelijk ronduit schokkend dat je het zo durft te benoemen en dat meen ik oprecht. Ik ken genoeg homo`s en lesbiennes die oprecht van hun partner houden net zoals een hetero van zijn/ haar partner houd. Misschien een eye -opener voor je maar deze gevoelens zijn helemaal echt omdat het mensen zijn zoals jij en ik |
Lieve Carin. Waar lees je veroordeling van mensen? Misschien zit ik er anders in dan jij. Je kunt zonder consequenties een mening hebben, ik echter niet. De vragen die ik je stel laten zien voor welke dillema's ikzelf zou komen te staan. Dat heeft niets te maken met hoe ik over de mensen zelf denk, maar veel meer met het onderwijs en het pastoraat wat ik zou moeten geven. Mijn houding tegenover homo's staat nl. niet op zichzelf, het heeft directe invloed op datgene wat ik anderen voorhoudt. En als ik jongelui voorhoudt, dat ze voorzichtig moeten zijn met hun lichaam geldt dat ook voor homo's. Als ik praat over de heiligheid van het huwelijk, past een homoseksuele relatie daar niet in. Als ik praat over zondig gedrag, zou ik het ook moeten hebben over homoseksueel gedrag moeten hebben. Als ik praat over bevrijding van zonde, geldt dat ook voor homoseksuelen. En eerlijk gezegd, dat wringt aan alle kanten. Ik kan zondig gedrag niet goedkeuren omdat het homo's zijn. Ik kan wel begrip hebben voor iemands gevoelens, maar ik kan geen zondige levensstijl goedkeuren. Ik hoop dat je ook begrip kunt hebben voor mijn stanpunten en niet meteen veroordelend daarop reageert.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 19 juli 2010, 10:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 08:28
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Rotterdam is prima,kunnen we allemaal gaan sparen. Maar mijn voorkeur gaat erg sterk uit naar een zaterdagavond, hoef ik de volgende dag tenminste niet te werken! Enne.....we gaan van te voren wel ergens eten hè! Leuk,zo`n girls night out, ZIN IN!!! |
Fine with me!
Moet alleen wel ff kijken of die zaterdag gaat lukken, heb namelijk zo goed als een taak op me genomen in de kerk waardoor ik om de zaterdag bezet ben...maar dat zien we tegen die tijd wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 08:47
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Het komt door die baard Carin............zullen we een dealtje sluiten Grif??Als jij hem afscheert doe ik het ook!  |
zie je Grif, klinkt een beetje als mijn deal toch? Jij je baard eraf ik haal het haar van mn tanden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 08:53
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 16 juli 2010, 16:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 09:06
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | zie je Grif, klinkt een beetje als mijn deal toch? Jij je baard eraf ik haal het haar van mn tanden...  |
grut, mariek, dat zal dan wel een hele klus voor je worden zeker??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 09:48
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | grut, mariek, dat zal dan wel een hele klus voor je worden zeker??  |
Dat valt mee hoor,ze kan er makkelijk bij want ze groeien al door dr bovenlip.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 10:16
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Lieve Carin. Waar lees je veroordeling van mensen? Misschien zit ik er anders in dan jij. Je kunt zonder consequenties een mening hebben, ik echter niet. De vragen die ik je stel laten zien voor welke dillema's ikzelf zou komen te staan. Dat heeft niets te maken met hoe ik over de mensen zelf denk, maar veel meer met het onderwijs en het pastoraat wat ik zou moeten geven. Mijn houding tegenover homo's staat nl. niet op zichzelf, het heeft directe invloed op datgene wat ik anderen voorhoudt. En als ik jongelui voorhoudt, dat ze voorzichtig moeten zijn met hun lichaam geldt dat ook voor homo's. Als ik praat over de heiligheid van het huwelijk, past een homoseksuele relatie daar niet in. Als ik praat over zondig gedrag, zou ik het ook moeten hebben over homoseksueel gedrag moeten hebben. Als ik praat over bevrijding van zonde, geldt dat ook voor homoseksuelen. En eerlijk gezegd, dat wringt aan alle kanten. Ik kan zondig gedrag niet goedkeuren omdat het homo's zijn. Ik kan wel begrip hebben voor iemands gevoelens, maar ik kan geen zondige levensstijl goedkeuren. Ik hoop dat je ook begrip kunt hebben voor mijn stanpunten en niet meteen veroordelend daarop reageert. |
Hoi Chatuliem,
Misschien een idee om jezelf eens te spiegelen? Is jouw levensstijl zonder zonde? Of wordt je dat weer vergeven? M.i doe je daar altijd wel makkelijk over? Ik heb het over een God van liefde, jij over een veroordelende God.......maar als je je zondes beleden hebt is het weer goed......klinkt mij wat makkelijk in de oren...... Is respect voor een andersdenkende medemens ook niet iets wat God van ons verlangt????? Oei, ik meng me weer in de discussie.........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 16 juli 2010, 10:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 10:22
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Nou, mij spreekt Dan Brown totaal niet aan, zou dat boek lekker in de kast laten staan,ziet er vast leuk uit. snappie.... |
Ze zijn wel wat spannender dan Leni Saris, dat klopt.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 10:24
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Dat laatste is zeker waar. Het gaat meer om de kwaliteit van de omgang met elkaar. Onverdeelde aandacht werkt vaak goed bij het opvoeden. Het oprecht luisteren naar wat je kind bezighoudt geeft hem/haar het gevoel ertoe te doen en voelt zich serieus genomen. Door zichzelf uit te leggen wordt voor het kind zelf ook meer helder wat hij/zij echt wil en waarom. Wat ook goed werkt is uitleggen waarom je wilt dat je kind iets niet doet. Daarbij wordt voor jezelf ook duidelijk wat nou precies je motivatie is. De meest fantastische reactie kreeg ik van de vrienden van mijn zoon toen zij voor het eerst met de auto uitgingen en ik hen ging uitleggen waarom ik vond dat ze voorzichtig moesten zijn en geen risico moesten nemen. Het was even stil nadat ik zei: "kan je je voorstellen hoe je ouders en je zus zich zouden voelen als er met jullie iets gebeurd? Weet je wel hoe kostbaar en dierbaar jullie zijn en hoeveel ervan jullie wordt gehouden?". "ehhh, je bent hartstikke gek maar we houden wel van je, hoor" baste de 'Bob' van het span en verlegen grijnzend keken ze van elkaar naar mij en weer terug. Een prachtig moment...Zeg gewoon hoe het zit...doe niet geheimzinnig, wees open en blijf belangstellend, niet veroordelend maar leg hen jouw bezorgdheid uit... In de puberteit reageren ze wel stoer of kribbig maar de boodschap komt wel aan. |
Wat leuk te horen, ik heb jaren geleden (toen mijn kinderen klein waren) een cursus van Gordon gevolgd en ik heb daar zoveel profijt van gehad. Eigenlijk ook wel in de omgang met volwassenen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 11:20
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ze zijn wel wat spannender dan Leni Saris, dat klopt.....  |
Haha, je hebt helemaal gelijk hoor Willemijn, inmiddels ben ik het niveau van Saris ook ontgroeid maar oh...wat leest het lekker weg in je vakantie! En wat ook fijn is dat er geen sex of gevloek in voorkomt. Al moet ik je ook bekennen dat ik de laatste jaren eigenlijk alleen maar christelijke schrijvers lees, dus bovenstaand probleem is dan ook opgelost!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 11:30
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Lieve Carin. Waar lees je veroordeling van mensen? Misschien zit ik er anders in dan jij. Je kunt zonder consequenties een mening hebben, ik echter niet. De vragen die ik je stel laten zien voor welke dillema's ikzelf zou komen te staan. Dat heeft niets te maken met hoe ik over de mensen zelf denk, maar veel meer met het onderwijs en het pastoraat wat ik zou moeten geven. Mijn houding tegenover homo's staat nl. niet op zichzelf, het heeft directe invloed op datgene wat ik anderen voorhoudt. En als ik jongelui voorhoudt, dat ze voorzichtig moeten zijn met hun lichaam geldt dat ook voor homo's. Als ik praat over de heiligheid van het huwelijk, past een homoseksuele relatie daar niet in. Als ik praat over zondig gedrag, zou ik het ook moeten hebben over homoseksueel gedrag moeten hebben. Als ik praat over bevrijding van zonde, geldt dat ook voor homoseksuelen. En eerlijk gezegd, dat wringt aan alle kanten. Ik kan zondig gedrag niet goedkeuren omdat het homo's zijn. Ik kan wel begrip hebben voor iemands gevoelens, maar ik kan geen zondige levensstijl goedkeuren. Ik hoop dat je ook begrip kunt hebben voor mijn standpunten en niet meteen veroordelend daarop reageert. |
Juist door jouw postings in dit forum en de woorden die je erbij gebruikt maakt dat ik sommige daarvan ernstig afkeur. En uiteraard ben ik op de hoogte van jouw pastorale taak maar hebben wij die niet allemaal? Okee, ik hoef niet op de kansel te staan, maar wel als christen op de werkvloer, in mn vriendenkring , bij de buren etc. heb ik ook een taak om dat uit te stralen wat belangrijk is. De liefde voor de naaste. En ik vind dat je de zonde wel erg veel schuift in de schoenen van onze homo broers en zussen en je daarbij vergeet dat geen enkele zonde erger is dan een andere. Ik begrijp dat je dit onderwerp erg lastig vind naarmate er dieper op ingegaan wordt maar ik denk dat je dan misschien meer de tijd moet nemen om je gedachten en gevoel te omschrijven voor je iets neerzet wat kwetsend overkomt. En geen enkele homo zit er op te wachten dat hij/zij afgewezen wordt in de gemeente , hij of zij wacht alleen op de uitdeling van liefde van zijn mede broers en zussen. Vergeet 1 ding niet,, ze hebben vaak al jarenlange interne strijd achter de rug voor ze besluiten te vertellen dat ze anders geaard zijn. En even heel eerlijk? Ik ben weleens jaloers op hen, zij hebben die strijd al gehad, weten wie ze zijn ook in Christus, ik worstel daar zelf nog vaak mee . Dus beste Chatuliem, oordeel niet maar sla een arm om ze heen,en luister,luister en luister naar hen,je zult verrast worden! Ik wens je toe dat binnenkort iemand uit de kast komt en jij diegene mag ontmoeten,heb geduld, liefde en vooral respect voor hen en breng ze bij de Heer!Dat is je taak als herder en leraar,ontvang elkaar in de liefde van de Heer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 12:58
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Hallo Iedereen,
Weten jullie misschien leuk tips voor mij wat activiteiten betreft rond Zeeland? Want ik ga in de zomervakantie dan voor 1 weekje naar Zeeland. Dus alle tips zijn van harte welkom !
Groetjes,
Anita |
Beste Anita, ben net terug uit Zeeland. Wie weet zit jij er ook en reageer ik veeeeeeeeeeeel te laat. Veere, erg leuk stadje, Vlissingen..Muzeeum is erg mooi en informatief en de stadswandeling obv een gids, erg leuk om te doen.Mooie hofjes o.a Subtropische tuin in Vrouwenpolder, stadje Goes, heel gezellig evenals Zierikzee. Renesse gezellige badplaats, mosslen eten bij de Molen in Serooskerke, duiken in Grevelingermeer Domburg, leuke badplaats, In Kamperland, waar ik zelf was, zit een bierbrouwerijtje. De boerderijwinkeltjes en de zelfplukboomgaarden. Eten bij de Ouwe Veerse Stoep in Kamperland end e bruinvissen bewonderen, soms zeehonden. De Griek in Kamperland. Zeeuws Vlaanderen : vooral Sluis.wauw.wat een enig stadje met een ster-rest. en super pannenkoekenrest. Maar het leukste blijft: kennis maken emt de locale bevolking. Gewoon een praatje maken op straat. Enig!!!!!!
En uiteraard, gedeelde 1e plaats: het strand en de zee..
hele fijne vakantie ,als je nog niet weg bent.
groet Alous
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 13:10
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Voor velen is het weer vakantietijd... Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar jullie heengaan en hoe ben je gekomen tot de keuze van je vakantiebestemming?
(Leuke) Vakantieverhalen zijn natuurlijk ook welkom.... |
hoi Liesbeth en allemaal,
Was net 10 dagen in Zeeland. Kamperland op Noord-Beveland. Met ex-relatie van vorig jaar. We zijn vrienden gebeleven. Kostbaar dat dit kan. Het mooiste weer van dit jaar getroffen, dus de zee paar maal onveilig gemaakt met mijn blijheid en zwemvreugde. Daarnaast natuurlijk verse croissants en broodjes wat echt vakantie is. evenals uit eten...was super, wens jou / jullie net zo'n fijne tijd.
groeten Alous
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 13:14
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | MARISKA601 schreef: Dan Brown... titel weet ik niet
Wat snap je dan, ze heeft een boek in de kast staan wat gelezen wil worden.... Dan Brown is gewoon een prima schrijver, die heel spannend en boeiend schrijft. En zijn onderwerpen, ja daar moet je van houden.....  |
Heb net de nieuwste roman van Francine Rivers gelezen en de 2 boeken van Elizabeth Gilbert Bidden,eten, beminnen en Toewijding. Vind lezen zo heerlijk en Dan Brown is een echt goede schrijver. Net weer stapel boeken meegkregen van vriendin. Heerlijk, echt ontspanning.
lees lekker Alous....... :
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 13:17
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ehm, alle dank is voor de Vader, hij zorgt ook voor mij, de vacantie-reservering heb ik gekregen, er wordt een prachtige bungalowtent afgeleverd, en de "zusjes" zijn Hem dankbaar!
ik zie nu pas wat je schrijft; als je niet in frankrijk zit; hahaha weet je, ik kreeg het aanbod gisteravond, en ben zo druk aan t regelen geweest dat ik vergeten ben de locatie te checken.........zal zo eens gaan kijken, waar ik morgen ben; misschien ook wel handig!  |
Jah...menn! Ik sta nog steeds perplex, maar de koffers staan klaar haha... Zo zie je maar, dat een enkel onderonsje met onze lieve Heer hele grote gevolgen kan hebben... En het wonder word alleen maar groter hoorde ik net...wij gaan komende week echt niets te kort komen!
Lieve Here God, en al Zijn engeltjes op CM...bedankt!
Oh...en die koffie die gaan we regelen Carin, komt goed!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 13:22
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Jah...menn! Ik sta nog steeds perplex, maar de koffers staan klaar haha... Zo zie je maar, dat een enkel onderonsje met onze lieve Heer hele grote gevolgen kan hebben... En het wonder word alleen maar groter hoorde ik net...wij gaan komende week echt niets te kort komen!
Lieve Here God, en al Zijn engeltjes op CM...bedankt!
Oh...en die koffie die gaan we regelen Carin, komt goed!  |
Hey Tess, ga je echt met Hannah mee? COOL!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 13:22
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Juist door jouw postings in dit forum en de woorden die je erbij gebruikt maakt dat ik sommige daarvan ernstig afkeur. En uiteraard ben ik op de hoogte van jouw pastorale taak maar hebben wij die niet allemaal? Okee, ik hoef niet op de kansel te staan, maar wel als christen op de werkvloer, in mn vriendenkring , bij de buren etc. heb ik ook een taak om dat uit te stralen wat belangrijk is. De liefde voor de naaste. En ik vind dat je de zonde wel erg veel schuift in de schoenen van onze homo broers en zussen en je daarbij vergeet dat geen enkele zonde erger is dan een andere. Ik begrijp dat je dit onderwerp erg lastig vind naarmate er dieper op ingegaan wordt maar ik denk dat je dan misschien meer de tijd moet nemen om je gedachten en gevoel te omschrijven voor je iets neerzet wat kwetsend overkomt. En geen enkele homo zit er op te wachten dat hij/zij afgewezen wordt in de gemeente , hij of zij wacht alleen op de uitdeling van liefde van zijn mede broers en zussen. Vergeet 1 ding niet,, ze hebben vaak al jarenlange interne strijd achter de rug voor ze besluiten te vertellen dat ze anders geaard zijn. En even heel eerlijk? Ik ben weleens jaloers op hen, zij hebben die strijd al gehad, weten wie ze zijn ook in Christus, ik worstel daar zelf nog vaak mee . Dus beste Chatuliem, oordeel niet maar sla een arm om ze heen,en luister,luister en luister naar hen,je zult verrast worden! Ik wens je toe dat binnenkort iemand uit de kast komt en jij diegene mag ontmoeten,heb geduld, liefde en vooral respect voor hen en breng ze bij de Heer!Dat is je taak als herder en leraar,ontvang elkaar in de liefde van de Heer. |
Het gaat me te ver om hun strijd nu boven andermans strijd te verheffen. Misschien omdat je er mee te maken hebt, dat het je zo raakt, maar ik kan je vertellen dat er veel mensen zijn die strijd in hun leven hebben. En nooit is de oplossing, geef maar op en geef er maar aan toe, want je kunt er toch niks aan doen. Dan veroordeel je ze tot een leven wat in mijn ogen niet van God is. Naast elkaar staan is altijd de oplossing en als je ze laat vallen, ben je nooit goed bezig. En in mijn ogen laat je ze vallen als je niet voortdurend wijst op de liefde van Jezus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 13:25
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Hey Tess, ga je echt met Hannah mee? COOL!!! |
hihi over twintig minuten stap ik in de auto om tess te halen; lekker avontuurlijk; het voordeel van single-zijn is dat je het leven op je eigen manier kan leven; lekker spontaan dus in mijn geval!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 13:26
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Hey Tess, ga je echt met Hannah mee? COOL!!! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 14:02
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: |  |
coming!! (en ja carien; han het-er zin an!! alleen eh.... degene waar ik de reservering van krijg komt maar niet online; dus misschien een ander plekje boeken morgen voor we wegrijden? avontuur is avontuur tenslotte; dus we wagen t er maar op.......)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 14:19