ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 909 910 911 912 913 914 915 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 12:50

SUSANNAH475 schreef:

9648 bezoekers... Verraste, verbaasde smiley
nou ja, maakt mij het uit... lekker belangrijk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt en eh, ben al tijdje lid hier hè Engeltje smiley

Ja, waar kun je dat eigenlijk vinden? Ben nu toch ook wel nieuwsgierig Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 12:50

TESSYBEAR731 schreef:
Ik ben het dit keer met Jolan eens...d.w.z. ik ben het vaak niet met Chat eens, maar hij heeft nou eenmaal zijn eigen mening en die word net zo min gerespecteerd als dat hij die van anderen respecteert.
Iedereen staat voor zijn eigen mening, en dat is mooi om te zien...
en ik kan me dit keer zeker in zijn mening vinden.
Hoewel ik er zeker voor ben om iedereen te accepteren zoals hij is, vind ik de gaypride ook te ver gaan...dit is namelijk echt die tak van de homoscene die het obscene gedrag "promoot" en dat klopt niet!
Twee "tong"zoenende mannen niet obsceen Smiley die vol vragen zit getverdegetver! Maar daar staat tegenover dat het net zo obsceen geweest zou zijn als het gewoon een man en een vrouw waren geweest Zieke smiley Er zijn gewoon grenzen aan "normaal" gedrag, en het gedrag dat op die wagens daar word vertoont gaat te ver...
Als er een leuk stel in datzelfde Amsterdam gewoon op een bankje zit is het wat anders, maar op een of andere wagen elkaar af gaan staan lebberen om de "gay"scene te promoten gaat toch echt te ver.
Homoseksuelen steunen, en accepteren zoals ze zijn...omdat velen van hen net zo goed een monogame relatie nastreven is één ding, daarmee laten we ze namelijk zien dat ze als mens geaccepteerd worden, maar het gedrag wat door de vele homo's voorop vertoont word hier gaat echt richting het obscene! (ik zal me even netjes uitdrukken, de bijbel gebruikt er toch een iets andere bewoording voor)
En...absoluut niet als sneer bedoeld of wat dan ook...
Misschien Carin, moet je in het blauw gaan en een stapeltje strijdkreten mee nemen...kun je onder het steunen van je christenvrienden meteen God's werk doen...wie weet...hoeveel dat teweeg brengt Knipoog smiley

Ik zou ook niet zo snel daarheen gaan...niks voor mij hoor, maar toch weet ik van het eo programma "jong" wat een keer een uitzending had over homo's, dat er 1 bootje tussen vaart met daarop "christenhomo's"... die willen er zijn om te laten zien dat ze homo zijn (durven daar voor uit te komen), maar ook om te laten zien dat ze christen zijn, geloven in de genade van Jezus.... (daar willen ze ook voor uitkomen !).
je kunt zeggen dat het te provocerend is, maar als ze wegblijven omdat het niet zou kunnen tussen wat er voor de rest gebeurt is er ook de aandacht niet voor dat ene opvallende bootje...
Veel christen homo's vallen figuurlijk buiten de boot en ik kan me indenken dat je als je èn homo (dat ben je) èn christen (daar kies je voor) bent je daarvoor uit wilt komen; beide is voor (die groep) homo's belangrijk... zowel het homo zijn als het christen zijn... !!
Ze willen juist apart van de rest in die boot zitten en ik kan dat snappen...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 19 juli 2010, 17:21
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 12:57

SUSANNAH475 schreef:
Ik zou ook niet zo snel daarheen gaan...niks voor mij hoor, maar toch weet ik van het eo programma "jong" wat een keer een uitzending had over homo's, dat er 1 bootje tussen vaart met daarop "christenhomo's"... die willen er zijn om te laten zien dat ze homo zijn (durven daar voor uit te komen), maar ook om te laten zien dat ze christen zijn, geloven in de genade van Jezus....
je kunt zeggen dat het te provocerend is, maar als ze wegblijven omdat het niet zou kunnen tussen wat er voor de rest gebeurt is er ook de aandacht niet voor dat ene opvallende bootje...
Veel christen homo's vallen letterlijk buiten de boot en ik kan me indenken dat je als je èn homo èn christen bent je daarvoor uit wilt komen; beide is voor homo's belangrijk... zowel het homo zijn als het christen zijn...
Ze willen juist apart van de rest in die boot zitten en ik kan dat snappen...

Ik neem voor het gemak maar even aan dat deze christen-homo's elkaar dus niét af gaan zitten lebberen in dat bootje...
Ze willen dan gewoon laten zien dat je bij God altijd welkom bent, en het dus ook anders kan. Dat vind ik een goed initiatief!
Ik stelde niet voor niets voor dat Carin een stapel strijdkreten mee zou nemen...ik durf te wedden dat als Majoor Bosshardt nog had geleefd zij hetzelfde gedaan zou hebben. Zij ging de plekken af waar het meeste "verderf" te vinden was en verkondigde daar God's liefde en goedertierenheid...ze vertelde dat juist de mensen aan de schaduwkant van de maatschappij welkom zijn bij God, maar wel zonder ze te veroordelen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 13:36

[quote=TESSYBEAR731]Ja, waar kun je dat eigenlijk vinden? Ben nu toch ook wel nieuwsgierig Coole smiley met zonnebril[/quote

dat zie je als je op home klikt, bovenaan]
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 13:39

MARCOWAAL200 schreef:
deze (van Hannah) is wat recenter:
voorlopig hopen mee te gaan;

Johanneke 817 32 jaar, met kinderen
Hannah810 37 jaar met kind
Marieke897 39 jaar met kids
Peacedove820 30 jaar met kinderen (onder voorbehoud )
Susannah475 44 jaar
Lielie304
erika 129 35 jaar
grace585 53 jaar met kinderen (onder voorbehoud)
grace zou graag met iemand meerijden.
trijnie 48 jaar
miekjes285 41 jaar
angelique 49 jaar
mariska 50 jaar zoekt vervoer naar de picknick

cor299 49 jaar
martien579 41 jaar onder voorbehoud
visser278 42 jaar
henduk729 40 jaar
timo 194 25 jaar
geholi 202 50 jaar
rob325 52 jaar
Andre671 33 jaar
lucas 715 29 jaar zoekt nog vervoer vanaf station ede.
+ Henk546 (o.v.) natuurlijk
+MARCOWAAL200 39 JAAR +2 KINDEREN
Rick 261

iK KOM OOK MET 2 KINDEREN .
VORIGE KEER WAS IK MET EEN FIETSTOCHT MEEDOEN IN ALBLASSERWAARD EN DAARNA BBQ DUS NU HIERHEEN IK HEB IN AUTO NOG 2 PLEKKEN OVER OM IEMAND OP TE HALEN VANUIT SLIEDRECHT
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 13:54

Aha! 4383 bezoekers dus...

Je zult ze maar allemaal op de koffie krijgen Verraste, verbaasde smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 14:35

JONATHAN890 schreef:
Nog voordat je bestond,
kende hij je naam.
Hij zag je elk moment,
en telde elke traan.
Omdat hij van je hield,
Gaf hij zijn eigen zoon.
Hij wacht alleen nog maar
totdat je komt

En wat je nu ook doet,
Zijn liefde blijft bestaan
Ook niets wat jij ooit deed
verandert daar iets aan.
Omdat hij van je houdt,
gaf hij zijn eigen zoon
En nu alles klaar wanneer jij komt

Refrein:
Kom tot de vader,
Kom zoals je bent
In je hart, al je pijn
is bij hem bekent
de liefde die hij geeft,
de woorden die hij spreekt
daarmee is alles klaar wanneer jij komt

En wat je nu ook doet
zijn liefde blijft bestaan
want niets wat jij ooit deed
verandert daar iets aan
Omdat hij van je houdt
gaf hij zijn eigen zoon
en nu is alles klaar wanneer jij komt

Ergens begrijp ik niks van de (begin)tekst van dit liedje... als je er niet bent, hoe kan er dan van je gehouden worden ? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 14:46

MARISKA601 schreef:
angst is een slechte raadgever.

Niet altijd...
Bij vecht of vlucht-gedrag ontstaat het juist om alert te kunnen zijn...
Belangrijk is denk ik dat je je angst erkent... als je er voor op de vlucht slaat komt het juist (dubbel zo hard) terug...
Ook de erkenning dat jij niet angstig bent maar dat je je zo voelt kan helpen om de angst onder ogen te durven zien.
Moedige mensen kennen ook angst, het verschil is echter dat ze door de angst heen gaan en dingen aangrijpen...
Jezus heeft ook momenten van angst gekend, maar Hij ging het niet uit de weg, hij ging moedig verder... !

In psalm 23 heeft David het over "een dal van diepe duisternis"... hij ging er doorheen... en hij heeft vast angstige momenten gekend toen hij deze psalm schreef... maar hij wist ook dat God bij hem was en dat hielp hem er doorheen.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 19 juli 2010, 14:49
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 15:20

TESSYBEAR731 schreef:
Aha! 4383 bezoekers dus...

Je zult ze maar allemaal op de koffie krijgen Verraste, verbaasde smiley Engeltje smiley

dat zijn aardig wat liters koffie.
je zou een 50 cent per kopje kunnen vragen..
heb je een leuk spaarcentje Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 15:35

Wat hebben we eigenlijk een mooie zomer.
Ja er zitten warme dagen tussen.
Maar laten we genieten van dit weer.

ik wens degenen die met dit weer binnen moeten werken
veel sterkte en ik hoop dat de airco's het doen

En ik wens degene die buiten moeten werken ook veel sterkte.

Ik hoop dat er deze zomer toch voldoende regen valt voor de boeren.
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 15:56

Beste CM leden,

ik vraag me af of het uit zou maken of je als je als CM lid veel of niet veel online bent. Zou het al dan niet wel of veel online zijn op CM van invloed kunnen zijn of je mogelijk een relatie krijgt met iemand van CM?

Ik denk zelf dat als de "klik" er is je wellicht vaker online zal zijn.

Maar zou je meer kans kunnen maken op een relatie met iemand van CM die vaak online is?

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat wel van toepassing is, alhoewel je natuurlijk niemand gaat forceren.

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 16:15

PAULUS505 schreef:
Beste CM leden,

ik vraag me af of het uit zou maken of je als je als CM lid veel of niet veel online bent. Zou het al dan niet wel of veel online zijn op CM van invloed kunnen zijn of je mogelijk een relatie krijgt met iemand van CM?

Ik denk zelf dat als de "klik" er is je wellicht vaker online zal zijn.

Maar zou je meer kans kunnen maken op een relatie met iemand van CM die vaak online is?

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat wel van toepassing is, alhoewel je natuurlijk niemand gaat forceren.

Groeten van Paulus

Het is eigenlijk heel simpel Paul,als je online bent kun je contacten leggen dus ja,het is zeker van belang maar staren naar het schermpje in de hoop dat er een berichtje komt werkt weer niet.
Als de klik er is ga je elkaar ontmoeten,bellen,smsen,proberen iets op te bouwen,elkaar leren kennen,dan is online zijn niet meer nodig.

Vergeet je leven buiten cm niet,soms kom je daar ook hele leuke mensen tegen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 16:17

Beste CM leden,

kennen jullie de liedbundel en Cd serie Life@Opwekking?
Deze wordt elk jaar uitgegeven en aangevuld door Stichting Opwekking met een aantal NL gospel liederen, maar met name Engelse Praise and Worship liederen. Deze bundel staat op zichzelf naast de bekende bundel Opwekkings liederen.
Deze is te koop bij elke evangelische boekwinkel en via www.geloofshop.net
Is een echte aanrader voor je dagelijkse Lofprijzing.
Ik gebruik deze ook regelmatig bij mijn dagelijkse Lofprijzing.

Het mooiste uit deze liedbundel vind ik dit lied:

Bron: Life@Opwekking nr. 132

Alles wat ik ooit zou willen worden of zijn

Tekst en Muziek: Matthijn Buwalda / Ramon Plakke
(c) 2003 Miatthijn Buwalda / Ramon Plakke

Deze versie is o.a,. gezongen door Matthijs & Christa

Hierbij de weblink om dit lied te beluisteren:

http://www.youtube.com/watch?v=jBHChlEWAFg

Nu is mijn vraag aan jullie:

Kennen jullie de Life@Opwekking liedbundel en gebruiken jullie dezewel eens?
Welk lied uit de Life@Opwekking liedbundel vinden jullie het mooiste?

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 16:28

SUSANNAH475 schreef:
Ergens begrijp ik niks van de (begin)tekst van dit liedje... als je er niet bent, hoe kan er dan van je gehouden worden ? Verraste, verbaasde smiley

Omdat Hij allang wist dat je er wel ging komen, Sus Knipoog smiley

Ik heb een klein gedichtje hiervan toendertijd op Uk zijn geboortekaartje laten zetten:

God zag hem
toen hij nog geen vorm had,
zijn dagen waren
al vastgesteld.
al geschreven in God's boek,
voor er één enkele was
aangebroken.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 16:34

Mooie gedachte Margreet...ik denk dat we vaak bang zijn om ons licht te laten schijnen in de wereld.
Als ik voor mezelf spreek ben ik dan vaak bang om afgewezen te worden, en om die reden laat ik dan mij gaven en talenten (licht) niet zien.
Maar we krijgen onze gaven en talenten van de Heer, dus is het Zijn licht dat we schijnen wanneer we ze gebruiken...en van Zijn licht kunnen we nooit genoeg hebben Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 16:55

Beste CM leden,

wat is jullie meest favo populaire gospel artiest?

Ik vind Mat Redman heel gaaf,maar ook Martin Smith van Delirious?

Bestaat er een Praise top 100?
Er is een Top 200 op Radio 2.
Zou het een idee als er een Praise top 100 zou komen van de 100 meest favo liederen uit 2009 gekozen door christen gelovigen.
Ik vind zelf om een keus te maken hierin

Groeten van van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
STIPPIE771

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 17:12

DAVID923 schreef:
1 Joh 4,18
De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.

Spr 29,25
Vrees voor mensen spant een strik, maar wie op de HERE vertrouwt, is onaantastbaar.

Ik kan me heel goed voorstellen, dat je hier iets schrijft over een liefdesideaal vanuit de bijbel en het is nog waar ook. Het zou kunnen, dat je de liefde als vol en goed ervaart nu je in de kracht van je leven bent.
Van een gerenommeerd (zeer christelijke) schrijver- Paul Ferrini- wil ik herinneren aan een citaat dat hij in een van zijn boeken neerzette: wij allen bewegen ons van liefde naar angst en vice versa. En dit gelezen en overdacht hebbende kon ik dit beamen, als ik mijn leven en ervaringen naliep.
Terugkomende op je bijbelse citaten: Het is natuurlijk ideaal om de liefde als vol en zonder andere obstakels te zien. En ik vind het ook iets moois.
We kunnen de liefde beleven in heel zijn volheid en ook dat is weer helemaal persoonlijk. Maar ik geloof echt dat angst niet helemaal weg te denken is uit het menselijk bestaan. Ik heb zelfs iemand op zijn sterfbed nog bang zien worden...even maar.
Je hoeft je voor mij niet te verontschuldigen. Waarom zou je?
Je bent gewoon een ideaalbeeld van de liedfe aan het verkondigen. Maar menselijkerwijs is het begrijpelijk, dat je reacties kan verwachten op zulke citaten, omdat mensen nou eenmaal die andere kant van de medaille (angst) ook wel degelijk ervaren soms.
Ik zou zeggen, gezien het aannemelijke gegeven, dat we van het een naar het ander bewegen, dat wanneer we in de liefde verkeren we de angst niet kennen en wanneer we bang zijn, dat we dan de liefde niet meer zien. In die zin zijn je citaten volkomen waar.
Is een leven zonder angst een waarachtig en normaal leven? Wie kent een leven met enkel de liefde zonder obstakels? Ik zou het niet weten.
Maar ideaal is het wel.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 17:13

TESSYBEAR731 schreef:
Ik neem voor het gemak maar even aan dat deze christen-homo's elkaar dus niét af gaan zitten lebberen in dat bootje...
Ze willen dan gewoon laten zien dat je bij God altijd welkom bent, en het dus ook anders kan. Dat vind ik een goed initiatief!
Ik stelde niet voor niets voor dat Carin een stapel strijdkreten mee zou nemen...ik durf te wedden dat als Majoor Bosshardt nog had geleefd zij hetzelfde gedaan zou hebben. Zij ging de plekken af waar het meeste "verderf" te vinden was en verkondigde daar God's liefde en goedertierenheid...ze vertelde dat juist de mensen aan de schaduwkant van de maatschappij welkom zijn bij God, maar wel zonder ze te veroordelen Knipoog smiley

En zo is het maar net. Majoor Bosschardt heeft overigens aan het eind van haar leven ook aangegeven dat ze nooit getrouwd was geweest omdat ze op vrouwen viel.

Thomas, die het triest vindt dat ze dit bijna haar hele leven heeft moeten verzwijgen.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 17:27

SUSANNAH475 schreef:

De tekst van het lied vind zijn oorsprong in Psalm 139 Susannah, zie de rode verzen Lachende smiley

Psalm 139

1 Voor de koorleider. Van David, een psalm.

HEER, u kent mij, u doorgrondt mij,
2 u weet het als ik zit of sta,
u doorziet van verre mijn gedachten.
3 Ga ik op weg of rust ik uit, u merkt het op,
met al mijn wegen bent u vertrouwd.

4 Geen woord ligt op mijn tong,
of u, HEER, kent het ten volle.
5 U omsluit mij, van achter en van voren,
u legt uw hand op mij.
6 Wonderlijk zoals u mij kent,
het gaat mijn begrip te boven.

7 Hoe zou ik aan uw aandacht ontsnappen,
hoe aan uw blikken ontkomen?
8 Klom ik op naar de hemel – u tref ik daar aan,
lag ik neer in het dodenrijk – u bent daar.

9 Al verhief ik mij op de vleugels van de dageraad,
al ging ik wonen voorbij de verste zee,
10 ook daar zou uw hand mij leiden,
zou uw rechterhand mij vasthouden.

11 Al zei ik: ‘Laat het duister mij opslokken,
het licht om mij heen veranderen in nacht,’
12 ook dan zou het duister voor u niet donker zijn –
de nacht zou oplichten als de dag,
het duister helder zijn als het licht.

13 U was het die mijn nieren vormde,
die mij weefde in de buik van mijn moeder.

14 Ik loof u voor het ontzaglijke wonder van mijn bestaan,
wonderbaarlijk is wat u gemaakt hebt.
Ik weet het, tot in het diepst van mijn ziel.

15 Toen ik in het verborgene gemaakt werd,
kunstig geweven in de schoot van de aarde,
was mijn wezen voor u geen geheim.
16 Uw ogen zagen mijn vormeloos begin,
alles werd in uw boekrol opgetekend,
aan de dagen van mijn bestaan ontbrak er niet één.

17 Hoe rijk zijn uw gedachten, God,
hoe eindeloos in aantal,
18 ontelbaar veel, meer dan er zandkorrels zijn.
Ontwaak ik, dan nog ben ik bij u.

19 God, breng de zondaars om,
– weg uit mijn ogen, jullie die bloed vergieten –
20 ze spreken kwaadaardig over u,
uw vijanden misbruiken uw naam.

21 Zou ik niet haten wie u haten, HEER,
niet verachten wie tegen u opstaan?
22 Ik haat hen, zo fel als ik haten kan,
ze zijn mijn vijand geworden.

23 Doorgrond mij, God, en ken mijn hart,
peil mij, weet wat mij kwelt,
24 zie of ik geen verkeerde weg ga,
en leid mij over de weg die eeuwig is.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 17:35

IMKE917 schreef:
Moet denken aan een lied n.a.v. Mat 6,33
Maar zoekt eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden.
Ik denk dat Visser het zo bedoelt.
God kent de wensen van je hart en Hij weet wat je nodig hebt.

http://www.youtube.com/watch?v=fkzqANZ1Wqw
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 17:46

SUSANNAH475 schreef:
Niet altijd...
Bij vecht of vlucht-gedrag ontstaat het juist om alert te kunnen zijn...
Maar ook hier kan diezelfde angst omslaan in verlamming
Belangrijk is denk ik dat je je angst erkent... als je er voor op de vlucht slaat komt het juist (dubbel zo hard) terug...
dus angst is een slechte raadgever
Ook de erkenning dat jij niet angstig bent maar dat je je zo voelt kan helpen om de angst onder ogen te durven zien.
Moedige mensen kennen ook angst, het verschil is echter dat ze door de angst heen gaan en dingen aangrijpen...
Ze laten zich dus niet leiden door de angst, want angst is een slechte raadgever
Jezus heeft ook momenten van angst gekend, maar Hij ging het niet uit de weg, hij ging moedig verder... !
Ook Jezus liet zich dus niet leiden door die angst, want Hij wist dat angst een slechte raadgever is
In psalm 23 heeft David het over "een dal van diepe duisternis"... hij ging er doorheen... en hij heeft vast angstige momenten gekend toen hij deze psalm schreef... maar hij wist ook dat God bij hem was en dat hielp hem er doorheen.
Als David zich dus door angst had laten leiden, was zijn vertrouwen niet op God geweest
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 18:13

IMKE917 schreef:
Moet denken aan een lied n.a.v. Mat 6,33
Maar zoekt eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden.
Ik denk dat Visser het zo bedoelt.
God kent de wensen van je hart en Hij weet wat je nodig hebt.

Wat ik ermee bedoel is dit: Ik geloof niet dat je dan nog veel zin hebt om naar plaatsen te gaan wat God niet goed vindt. Terwijl je er vroeger juist met veel plezier naar toe ging. Voorbeeld: discotheek, kermis oftewel de plaatsen der ijdelheid.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 18:49

CARIN303 schreef:
Ben je even kwijt, Pieter,mensen die mijn bescherming niet nodig hebben
Smiley die vol vragen zit

Je zet hier op het forum dit kwezelachtig stukje neer, met als boodschap dat het allemaal niets uitmaakt wat je doet, zegt, bent of wat anderen van je vinden.
In het licht van jouw persoonlijke aanvallen op o.a. Chatuliem en diverse anderen die een andere mening hebben over homofilie, maakt mij n beetje misselijk.
In het ene topic mensen als neanderthalers neerzetten en dan dit kleffe stukje plaatsen...
Sorry, ik kan je niet serieus nemen.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 18:59

CARIN303 schreef:
Vanochtend zag ik een preek bij zendtijd voor kerken,het thema was; je bent geliefd.
Nu ken ik dat thema ook van een prekenserie van Henri Nouwen.
Hij heeft dit uitgewerkt in;

* je bent niet wat je hebt
* je bent niet wat je doet
* je bent niet wat anderen over je zeggen wie je bent

Je bent Gods geliefde kind!

Herken je dat?
Hoe vaak zeg je niet wat voor werk je doet?
Wat voor goeds je gedaan hebt?
Wordt je geraakt door wat anderen over je zeggen?

Maar het gaat allemaal over hoe God naar jou kijkt,Hij heeft jou geschapen en Hij houd van jou,je bent Zijn geliefd kind!

Fijn is dat te weten he Carin, dat:

Wie we ook zijn, man, vrouw, alleenstaande, homo, hetero
Hoe we ons ook voelen als mens
Wat we ook voelen voor de/een ander
Welke mening we ook hebben, mits met liefde voor de ander gesproken
Welke plek we ook innemen in de maatschappij

We allen mogen weten dat we God's Geliefde kind zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 19:01

THOMAS968 schreef:
En zo is het maar net. Majoor Bosschardt heeft overigens aan het eind van haar leven ook aangegeven dat ze nooit getrouwd was geweest omdat ze op vrouwen viel.

Thomas, die het triest vindt dat ze dit bijna haar hele leven heeft moeten verzwijgen.

Ik kende dit verhaal niet, maar mn respect voor haar neemt er door toe!
Zij heeft, als een WARE christen, haar kruis gedragen en naar ik hoop zal zij daar in het eeuwige leven waarin zij zich nu bevind hiervoor beloont worden.

Pieter, die het triest vindt dat christenen het kruisdragen nu ook al triest vinden..
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 19:16

"Je zegt niet 'ja' tegen de kerk maar 'ja' tegen God"
Je zegt niet ‘ja’ tegen de kerk, maar ‘ja’ tegen God," zegt dr. W. van Vlastuin over het doen van belijdenis. "Er was een tijd waarin het vanzelfsprekend was om binnen de kerk belijdenis te doen. Nu leeft steeds meer het besef dat dit niet zo is. Vooral wanneer hele groepen besluiten belijdenis te doen, ontstaat het beeld alsof het er gewoon bij hoort." Belijdenis is vooral een gebruik binnen de christelijke traditie waarbij een christen in het openbaar getuigenis aflegt van zijn of haar geloof.

"Vanuit de doop is het een roeping om belijdenis te doen," vervolgt Van Vlastuin, auteur van het boek Mag ik belijdenis doen? <http://www.izb.nl/boekhandel/details.php?artikelID=27410>. De Hersteld Hervormde predikant erkent dat belijdenis onder jongeren "spanning" met zich mee brengt. "Men vraagt zich af: meen ik het nou echt en geloof ik oprecht? We moeten ons goed realiseren dat je door de doop al in relatie met God staat. Hij heeft ervoor gekozen met jou in verbondsrelatie te treden."

Hoogspanningskabel
Van Vlastuin wijst op het gevaar van automatisme. "We dienen te beseffen dat Gods kerk heilig is. Deze hoogspanningskabel op een kerkelijke gemeente geeft veel energie, maar misbruik daarvan is dodelijk. Een kerk is niet een clubje mensen, maar de gemeente van God." Vlastuin wijst op Handelingen 5 "waarin beslag op de gemeenschap werd gelegd, terwijl de kerk daardoor tegelijkertijd groeit. Dat besef van heiligheid is nodig in de prediking en opvoeding van onze jongeren."

"In Mattheüs 10:32-33 staat 'Iedereen die mij zal belijden bij de mensen, zal ook Ik belijden bij Mijn Vader in de hemel. Maar wie Mij verloochent bij de mensen, zal ook Ik verloochenen bij mijn Vader in de hemel'. Het doen van belijdenis wordt direct verbonden met zaligheid. Uit je gedrag en levenswandel moet naar buiten komen dat je een volgeling van Christus bent." Van Vlastuin vergelijkt belijdenis met trouwen. "Op je trouwdag is niet alles voor elkaar, het echte huwelijk moet nog volgen, maar die dag is wel een belangrijke drempel die je overgaat."

Belijdenis is beginpunt
De predikant noemt drie kernpunten op die van belang zijn: berouw hebben, de betekenis van Christus voor je leven en je levenswijze. "Dat zijn drie zaken waar het om draait. Ik moet weten dat ik tegenover God een zondaar ben, dat ik heb ontdekt dat alleen Christus mij kan redden en een geschikte Zaligmaker is, en dat ik Christus wil volgen om te strijden tegen de zonde." De predikant voegt toe dat belijdenis doen "niet het eindpunt is, maar het beginpunt". "Het is de taak van de gemeente om daar alert op te zijn. Je bent als gezin voor elkaar verantwoordelijk."

Vorming
Hoe moeten we onze jongeren voorbereiden op het doen van openbare belijdenis? Volgens Van Vlastuin zijn drie dingen van belang. "In de eerste plaats zijn we vanuit de doop geroepen belijdenis te doen. Ten tweede kunnen we niet zomaar belijdenis doen. Net zoals we op de huwelijksdag geen jawoord kunnen uitspreken zonder dat we het menen, zo kunnen we onze relatie met God niet erkennen zonder hart. Ten derde mogen we elkaar erop wijzen dat God ons alles geeft wat ons ontbreekt."

"In de doop heeft Hij beloofd alles te willen doen voor onze zaligheid. Zo mogen we van Hem veel verwachting hebben. Dan wordt de openbare geloofsbelijdenis een mooi moment in ons leven waarin we onze overgave aan de Heere uitspreken. Zo krijgt ons hele leven iets van een belijdenis van de Heere voor de mensen. Dat mag ons verlangen zijn: 'Leer mij o God van zaligheden, mijn leven in Uw dienst besteden'," aldus Van Vlastuin.

Ik las vandaag dit stukje op CIP.nl

Dit roept voor mij een aantal vragen op:

Wanneer weet je nou of je belijdenis moet doen?
Ik weet uit mijn verleden nog wel dat we thuis huisbezoek kregen. Eén van de ouderlingen vroeg/zei toen tegen mij “is het niet eens tijd om belijdenis te gaan doen?” Nee, voor mij kon ik op dat moment geen belijdenis doen, omdat ik mij helemaal geen christen voelde in mijn hart. Het geloof raakte mijn hart helemaal niet.

Ds Vlastuin haalt de tekst uit Math. 10 erbij…..Ieder die mijn naam…etc. Maar heeft dit wel met de belijdenis te maken? En is dit niet veel meel een waarschuwing, om altijd getuigenis te kunnen/moeten afleggen van je geloof?

Wat heeft het doen van belijdenis te maken met zaligheid?

Ds Vlastuin stelt dat in de doop God belooft heeft alles te doen voor onze zaligheid. Maar wat heeft dat dan weer te maken met de zin daarboven? dat God ons alles geeft wat ons ontbreekt? En is dat wel zo? En heeft God de mensheid sowieso alles al gegeven voor onze zaligheid , immers Jezus is de weg naar onze zaligheid.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 19:21

Luc. 10 : 38 Toen Jezus en zijn volgelingen verder trokken ging Jezus een dorp in, waar hij gastvrij werd ontvangen door een vrouw die Martha heette.
39 Haar zuster, Maria, ging aan de voeten van de Heer zitten en luisterde naar zijn woorden.
40 Maar Martha werd helemaal in beslag genomen door de zorg voor haar gasten. Ze ging naar Jezus toe en zei: ‘Heer, kan het u niet schelen dat mijn zuster mij al het werk alleen laat doen? Zeg tegen haar dat ze mij moet helpen.’
41 De Heer zei tegen haar: ‘Martha, Martha, je bent zo bezorgd en je maakt je veel te druk.
42 Er is maar één ding noodzakelijk. Maria heeft het beste deel gekozen, en dat zal haar niet worden ontnomen.’

Onze menselijke relaties en tijd
Altijd maar druk bezig zijn met ons eigen leven, met de contacten die we hebben te onderhouden, vasthouden en ommuren wat we hebben, geeft een Martha houding.
Maria ging met alleen haar eigen leven naar Jezus, knielde aan zijn voeten en luisterde, ontving. Geen voorwaarden, niets, met lege handen zat ze daar.

Moeten we ook in relaties mekaar niet tegemoet treden als een Maria. Is er wel ruimte voor een relatie, of is hier alleen maar een stukje of beetje een plekje. Af en toe eens wat horen, stukjes ontvangen, maar niet te veel. En…. bevalt het toch goed, dan zien we wel of we een stukje méér tijd en ruimte in de omgang willen steken?

Wat ik daarmee wil zeggen is “durven we ons wel echt open te geven bij het aangaan van een relatie?”

Natuurlijk moet je voorzichtig zijn en niet alles erin storten. Maar het gaat mij even om de intentie, het gevoel waarmee je in je leven staat.
Natuurlijk zeg ik ook dat mijn leven nu goed is. Dat ik het naar mijn zin heb, want dat heb ik ook.
Ik geef mijn leven een dikke 7. Maar die 7 is er wel een gemiddelde, die opgebouwd is uit 9ens en 4en.

Heerlijk mijn eigen ding kunnen doen, vrienden, tijd voor mijzelf, geen verantwoording….een 9
Die arm missen, niet iemand naast je, niet echt je verhaal kwijt kunnen, geen intimiteit …. een 4

En daardoor geef ik mijn leven toch wél een 7.... ja ik heb t naar mijn zin t laatste jaar gekregen.

Maar wat wil je van die 9 kwijtraken? of blijf je te druk met die 9 proberen te onderhouden, zonder in te zien dat als je investeert in die 4 het veel gemakkelijker is het gemiddelde van je leven op te poetsen?

Immers die partner naast je….is die niet een 10 waard (ok…. op zijn tijd ff een 4, maar ook daar kom je uit, als het een echte 10, dus liefde, is)
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 19:24

VISSER278 schreef:
Wat ik ermee bedoel is dit: Ik geloof niet dat je dan nog veel zin hebt om naar plaatsen te gaan wat God niet goed vindt. Terwijl je er vroeger juist met veel plezier naar toe ging. Voorbeeld: discotheek, kermis oftewel de plaatsen der ijdelheid.

wat dat betreft is het voor mij altijd, dat ik de vraag moet kunnen beantwoorden, zou ik hier met Jezus kunnen zijn, zou Hij mij hier kunnen ontmoeten? Of zou ik mij schamen dat ik mij daar bevind.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 19:29

JONATHAN890 schreef:
wat dat betreft is het voor mij altijd, dat ik de vraag moet kunnen beantwoorden, zou ik hier met Jezus kunnen zijn, zou Hij mij hier kunnen ontmoeten? Of zou ik mij schamen dat ik mij daar bevind.

Juist, en dat is maar net wat ik bedoel.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 19:35

JEANFRITS816 schreef:
idd erg schokkend en confronterend. ik zal voor hem bidden en voor zijn nabestaanden.

Wim/Arjan hebben wij leren kennen op een andere site, ook persoonlijk
hebben wij hem ontmoet met Jorine, ze waren dol op elkaar, hun huwelijk
heeft helaas maar kort geduurd, hij droeg haar op handen.
Hij was een rustige, begripvolle en serieuse man.
Wat is hij jong overleden, onbegrijpelijk.
Wij wensen Jorine en allen die erbij betrokken zijn veel kracht,
liefde en Gods Zegen en nabijheid toe.

Ook namens de Gebedsroom Gods kracht toegewenst!
We bidden voor jou/jullie Jorine.

Rust zacht Wim.

Lieve groet van Hans744 en Eva685.

Zou het niet goed zijn Jorine af en toe een bemoediging te sturen?

Laatst aangepast door
EVA685
op woensdag 4 augustus 2010, 13:06
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 909 910 911 912 913 914 915 ... 6194 Volgende
Pagina 912 van 6194