ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 911 912 913 914 915 916 917 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:29

MARISKA601 schreef:
Wat hebben we eigenlijk een mooie zomer.
Ja er zitten warme dagen tussen.
Maar laten we genieten van dit weer.

ik wens degenen die met dit weer binnen moeten werken
veel sterkte en ik hoop dat de airco's het doen

En ik wens degene die buiten moeten werken ook veel sterkte.

Ik hoop dat er deze zomer toch voldoende regen valt voor de boeren.

Hetzelfde wens ik iedereen ook morgen toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:36

SUSANNAH475 schreef:
Ik bedoelde te zeggen dat je je als mens niet moet laten leiden door angst...
Maar angst is een menselijk gevoel... hoort bij het mens zijn, je gaat er doorheen... samen met God
Voor de rest zie mijn stukje...

Liefde drijft de vrees uit...
Maar daardoor kun je ook als christen nog wel gevoelens hebben van angst.
Dat is heel menselijk denk ik.
Maar laat je er niet door leiden... (= lijden)

Laat je niet leiden door de angst, laat je leiden door de LIEFDE... !!

is soms gemakkelijker gezegd dan gedaan

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 19 juli 2010, 21:42
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:37

Nu eens niet deze tekst loslaten op seksuele dingen van ons leven, maar op de zorg die wij qua gezondheid besteden aan ons lichaam.

Hoever houden wij hier rekening mee? Denken wij na bij onze levensstijl hoe ons lichaam verzorgd wordt? Ons gewicht, ongezonde leef gewoontes, ongezonde eet gewoontes, het al dan niet sporten?

Is dit iets waar je over nadenkt bij deze dingen? En dan denk ik ook over de mensen waar wij zorg voor hebben, die onze geliefden zijn. In hoeverre denk je over je lichaam en je leven zo na, dat deze mensen ook betrokken zijn in dat stukje tempel zijn. Je kan heel slecht voor jezelf zorgen, waardoor je weet dat dit gevolgen heeft voor je levensverwachting.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:39

Goed...ik zelf rook af en toe een sigaartje.....weet ik...is niet goed.

Gisteren was ik op mijn racefiets gestapt, ruim 40 km in iets meer dan een uur gefietst. Dat ging best hard, de laatste 5 km even doorgeknald tot ruim over de 45km/uur. toen ik afstapte thuis, stond ik te trillen op mijn benen. Een hartslag van rond de 160....oeps..

Morgen rijden ze met de tour over de mont Ventoux.....daar zijn al wat racefietsers overleden, profs, amateurs etc. door een te grote inspanning.
Ik zag dat gister op tv. Wielrenners als Simpson, Joost den Draaier, Gerrie Kneteman, Jose Jiminez, Marco Pantai. Allemaal goed getrainde mannen, al dan niet tijdens hun sport carriere of net erna.

Ben ik wel gezond bezig was mijn gedachte? Zover door gaan, over de grens waarop je je lichaam hoort schreeuwen, de pijngrens voorbij?

http://www.sportzorg.nl/nieuws/gezondheid-sporten-vooral-doen-maar-maak-het-niet-te-gek.html

En toch.....morgen misschien weer op mijn fiets stappen voor niet een rustig fietstochtje, maar gewoon ff knallen....tegen die 40km/uur blijven...kijken of het gemiddelde niet nog een stukkie hoger kan...want daar ligt de uitdaging.

Maar als ik dan in mijn vrienden en kennissen kring kijk zie ik ook mensen die als ze zich een trap op moeten sleuren, toch ook wel zeer ongezond bezig zijn. Nee niet ..... die trap is de oorzaak Clown smiley , maar het gewicht wat omhoog moet Smiley met dichtgeplakte mond

Een stukje wandelen, wat blijkbaar zo zwaar wordt, dat ze nog rustiger aan gaan doen. En maar een flink glas cola naar binnen sleurpen....t is ook zo heet Smiley die vol vragen zit

.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 19 juli 2010, 21:45
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:45

Probeer elke dag groente en vlees te eten incl. fruit. Fiets elke dag naar mijn werk, ja, elke dag weer zo snel mogelijk en hard. Probeer geestelijk in evenwicht te blijven. Ook daar moet je goed voor zorgen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:50

JONATHAN890 schreef:
mams zijn is taak 1 in je leven....... en dat doe jij vast heel goed, dat weet ik zeker...

das lief, dank je Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:54

We hebben of doen denk ik allemaal wel iets wat ons lichaam niet ten goede komt...
ik zelf heb inderdaad behoorlijk wat kilo's te veel, en ik besef me maar al te goed dat die er ook niet zomaar gekomen zijn. Ik heb niet goed voor mijn lichaam gezorgd! Maar achter die slechte zorg steekt wel een heel verhaal waar je niet zomaar een draai aan kunt geven...
Ik voel me aangesproken wanneer je het hebt over mensen die zichzelf een trap op moeten slepen...zo iemand ben ik...ik denk dat een 70-jarige zomaar een betere conditie heeft dan ik. Maar dat komt echt niet alleen omdat er een aantal kilo's teveel aanzitten...dat heeft ook gewoon met ziekte te maken...
We moeten goed voor die tempel zorgen inderdaad, maar soms zorgt de tempel er ook zelf voor dat we er niet goed voor kunnen zorgen...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:55

JONATHAN890 schreef:
Luc. 10 : 38 Toen Jezus en zijn volgelingen verder trokken ging Jezus een dorp in, waar hij gastvrij werd ontvangen door een vrouw die Martha heette.
39 Haar zuster, Maria, ging aan de voeten van de Heer zitten en luisterde naar zijn woorden.
40 Maar Martha werd helemaal in beslag genomen door de zorg voor haar gasten. Ze ging naar Jezus toe en zei: ‘Heer, kan het u niet schelen dat mijn zuster mij al het werk alleen laat doen? Zeg tegen haar dat ze mij moet helpen.’
41 De Heer zei tegen haar: ‘Martha, Martha, je bent zo bezorgd en je maakt je veel te druk.
42 Er is maar één ding noodzakelijk. Maria heeft het beste deel gekozen, en dat zal haar niet worden ontnomen.’

Onze menselijke relaties en tijd
Altijd maar druk bezig zijn met ons eigen leven, met de contacten die we hebben te onderhouden, vasthouden en ommuren wat we hebben, geeft een Martha houding.
Maria ging met alleen haar eigen leven naar Jezus, knielde aan zijn voeten en luisterde, ontving. Geen voorwaarden, niets, met lege handen zat ze daar.

Moeten we ook in relaties mekaar niet tegemoet treden als een Maria. Is er wel ruimte voor een relatie, of is hier alleen maar een stukje of beetje een plekje. Af en toe eens wat horen, stukjes ontvangen, maar niet te veel. En…. bevalt het toch goed, dan zien we wel of we een stukje méér tijd en ruimte in de omgang willen steken?

Wat ik daarmee wil zeggen is “durven we ons wel echt open te geven bij het aangaan van een relatie?”

Natuurlijk moet je voorzichtig zijn en niet alles erin storten. Maar het gaat mij even om de intentie, het gevoel waarmee je in je leven staat.
Natuurlijk zeg ik ook dat mijn leven nu goed is. Dat ik het naar mijn zin heb, want dat heb ik ook.
Ik geef mijn leven een dikke 7. Maar die 7 is er wel een gemiddelde, die opgebouwd is uit 9ens en 4en.

Heerlijk mijn eigen ding kunnen doen, vrienden, tijd voor mijzelf, geen verantwoording….een 9
Die arm missen, niet iemand naast je, niet echt je verhaal kwijt kunnen, geen intimiteit …. een 4

En daardoor geef ik mijn leven toch wél een 7.... ja ik heb t naar mijn zin t laatste jaar gekregen.

Maar wat wil je van die 9 kwijtraken? of blijf je te druk met die 9 proberen te onderhouden, zonder in te zien dat als je investeert in die 4 het veel gemakkelijker is het gemiddelde van je leven op te poetsen?

Immers die partner naast je….is die niet een 10 waard (ok…. op zijn tijd ff een 4, maar ook daar kom je uit, als het een echte 10, dus liefde, is)

Belangrijk in een relatie is denk ik dat 3-voudig snoer... idd. tijd voor elkaar nemen is belangrijk, maar minstens zo belangrijk is denk ik dat je samen met God tijd vindt voor stille tijd en gebed.
Vind ik zelf erg waardevol.

Lijkt me ook dat je er elke dag in investeert... relatie is keihard werken denk ik, hoeveel stellen zijn er niet die leuke dingen gingen doen toen ze verliefd waren, maar die tot op de dag van vandaag in een sleur zitten ?
Denk dat dat er best veel zijn.

Ik hoor ook regelmatig dat je als mens snel geneigd bent als er een probleem is dit bij de ander te zoeken (i.p.v. bij jezelf na te gaan wat je zelf kunt doen) of dat terugtrekken, je in je werk storten en langzaamaan steeds minder praten in je relatie.
Communiceren is erg belangrijk denk ik, maar nog best lastig als je overdag je baan hebt en moe thuis komt... dat vergt tijd en energie om dan te communiceren of tijd voor elkaar te nemen.
Mijn inschatting... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 19 juli 2010, 22:10
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:59

JONATHAN890 schreef:
Goed...ik zelf rook af en toe een sigaartje.....weet ik...is niet goed.

Gisteren was ik op mijn racefiets gestapt, ruim 40 km in iets meer dan een uur gefietst. Dat ging best hard, de laatste 5 km even doorgeknald tot ruim over de 45km/uur. toen ik afstapte thuis, stond ik te trillen op mijn benen. Een hartslag van rond de 160....oeps..

Morgen rijden ze met de tour over de mont Ventoux.....daar zijn al wat racefietsers overleden, profs, amateurs etc. door een te grote inspanning.
Ik zag dat gister op tv. Wielrenners als Simpson, Joost den Draaier, Gerrie Kneteman, Jose Jiminez, Marco Pantai. Allemaal goed getrainde mannen, al dan niet tijdens hun sport carriere of net erna.

Ben ik wel gezond bezig was mijn gedachte? Zover door gaan, over de grens waarop je je lichaam hoort schreeuwen, de pijngrens voorbij?

http://www.sportzorg.nl/nieuws/gezondheid-sporten-vooral-doen-maar-maak-het-niet-te-gek.html

En toch.....morgen misschien weer op mijn fiets stappen voor niet een rustig fietstochtje, maar gewoon ff knallen....tegen die 40km/uur blijven...kijken of het gemiddelde niet nog een stukkie hoger kan...want daar ligt de uitdaging.

Maar als ik dan in mijn vrienden en kennissen kring kijk zie ik ook mensen die als ze zich een trap op moeten sleuren, toch ook wel zeer ongezond bezig zijn. Nee niet ..... die trap is de oorzaak Clown smiley , maar het gewicht wat omhoog moet Smiley met dichtgeplakte mond

Een stukje wandelen, wat blijkbaar zo zwaar wordt, dat ze nog rustiger aan gaan doen. En maar een flink glas cola naar binnen sleurpen....t is ook zo heet Smiley die vol vragen zit

.

Ik heb jou een mailtje gestuurd omdat ik niet iedere keer het forum wil gebruiken om je te verbeteren, maar ik blijk geblokkeerd te zijn door jou... nooit geweten dat ik stalkte, maar t zal wel goed zijn...

Joost den Draaier is GEEN wielrenner, tevens is hij NIET dood.
Je gegevens kloppen dus niet.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:02

Zow hee, waar haal je toch al die ideeen voor topics vandaan? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik rook ook, das een minpuntje..en ja daar ben ik me heel erg bewust van!en dat is toch de eerste stap.

ook had ik vreselijk veel overgewicht, met 100 excuses over waarom het zo was...
maar het lichaam is een kostbaar iets, je hebt er maar 1 van

nu, 37 kilo lichter Lachende smiley met blinkend witte tanden woon 3 hoog en pak de trap ipv de lift, en ik kan weer heerlijk voetballen met mn kids!! En toen dat voor het eerst weer gebeurde waren die glimmende oogjes het kostbaarste geschenk!!

ik ben de laatste die roept dat het makkelijk is om goed voor je (gekregen) lichaam te zorgen..verleidingen genoeg Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:02

PIETER649 schreef:
Ik heb jou een mailtje gestuurd omdat ik niet iedere keer het forum wil gebruiken om je te verbeteren, maar ik blijk geblokkeerd te zijn door jou... nooit geweten dat ik stalkte, maar t zal wel goed zijn...

Er zit nog een foutje in pieter.. maar dat is off topic. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:04

Ik zie staan dat ze morgen de tourmalet beklimmen en donderdag beklimmen ze hem weer.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:05

JONATHAN890 schreef:
Nu eens niet deze tekst loslaten op seksuele dingen van ons leven, maar op de zorg die wij qua gezondheid besteden aan ons lichaam.

Hoever houden wij hier rekening mee? Denken wij na bij onze levensstijl hoe ons lichaam verzorgd wordt? Ons gewicht, ongezonde leef gewoontes, ongezonde eet gewoontes, het al dan niet sporten?

Is dit iets waar je over nadenkt bij deze dingen? En dan denk ik ook over de mensen waar wij zorg voor hebben, die onze geliefden zijn. In hoeverre denk je over je lichaam en je leven zo na, dat deze mensen ook betrokken zijn in dat stukje tempel zijn. Je kan heel slecht voor jezelf zorgen, waardoor je weet dat dit gevolgen heeft voor je levensverwachting.
De link van een tempel en gezond leven ontgaat me een beetje. Als ik aan een tempel denk, denk ik eerder aan geestelijke zaken. In hoeverre laat je je geest beïnvloeden met ongeestelijke zaken.......
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:06

CHATULIEM619 schreef:
De link van een tempel en gezond leven ontgaat me een beetje. Als ik aan een tempel denk, denk ik eerder aan geestelijke zaken. In hoeverre laat je je geest beïnvloeden met ongeestelijke zaken.......

Dat staat zelfs in de Bijbel....je lichaam als een tempel onderhouden
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:08

MARIO216 schreef:
Dat staat zelfs in de Bijbel....je lichaam als een tempel onderhouden

maar niet alles dat in de bijbel staat hoef je letterlijk te nemen toch? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:09

CHATULIEM619 schreef:

Je kan de tempel toch ook gewoon letterlijk verontreinigen? Door te roken, of overmatig drank of drugsgebruik, verkeerd eetgedrag etc...
lijkt me eigenlijk wel gewoon heel logisch!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:12

MARISKA601 schreef:

ze rijden inderdaad morgen niet over de mt ventoux.... klopt maris Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:14

ZINGA672 schreef:
Dank je Maris! De klimaatbeheersing deed het tot vandaag uitstekend. Helaas hebben we vandaag gemerkt hoe goed hij het al die tijd heeft gedaan Geschokte, onthutste smiley Ik kon je 'sterkte' voor vandaag goed gebruiken!

GrZ

Ai Zing...sterkte morgen!!

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:15

JONATHAN890 schreef:
had ik toch bijna 2000 euro gehad......

zou ik de 4000 bezoekers nog halen??? Nog 2 wk dan is mijn abo verlopen en ben ik weg....

De 1000 forum berichten is een mooi afsluitend aantal

daar ga je echt wel dik overheen,

Lachende smiley

wat zul je ons missen in het mooie Griekenland Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:15

TESSYBEAR731 schreef:
Je kan de tempel toch ook gewoon letterlijk verontreinigen? Door te roken, of overmatig drank of drugsgebruik, verkeerd eetgedrag etc...
lijkt me eigenlijk wel gewoon heel logisch!
De reden dat ik mensen erop attendeer dat het meer om geestelijke zaken gaat, is omdat er op dit moment een religie aan het ontstaan is in NL. De gezondheidsreligie. Met haar nieuwe zonden en overtredingen en haar nieuwe verlossing, nl. als je alle dingen laat staan blijf je langer leven. De link naar het biologisch dynamisch eten wordt al snel gelegd. Dus mensen ga normaal met alles om en laat je niks wijsmaken over gezondheid....
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:25

PIETER649 schreef:

klopt helemaal Pieter....t is Johannes Draaijer
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:27

MARISKA601 schreef:
ik zoek vervoer naar de bbq.

He maris ik kan je altijd halen hoor je woont 10 minuten bij mij vandaan.
no problem.

Je moet dan alleen wat vroger komen Clown smiley .

Mag je me hellepe Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:27

MARISKA601 schreef:

dit dus ook....eh..ja het is Pantani....en vast nog wel een typefoutje
Geen zin om t verder na te lezen....ben ook maar een mens
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:30

PIETER649 schreef:
ze rijden inderdaad morgen niet over de mt ventoux.... klopt maris Knipoog smiley

pfffffffffff..........ze zullen morgen ook wel flink zuchten

die berg heet ook de berg des doods. tom Simpson overleed er tijdens de tour door te grote inspanning, uitdroging en oververhitting
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:31

JONATHAN890 schreef:

Bij mij zaten de verkeerde gewoontes ook in 't eten, nou ja 'gewoonte' was het niet... bij mij zat het vooral van binnen, wat zich dus naar buiten uitte... korte tijd annorexia wat al snel over ging in boulimia omdat je daarmee het minder zichtbaar kon maken en dat uitgemergelde vond ik maar niks...
Op een gegeven moment was ik het 'spugen' zat en dacht ik er vanaf te zijn, maar schijn bedriegt... het ging over in troost eten... een aanval van heel veel voedsel achter elkaar, maar dat bleef wel binnen (sorry voor het onpasselijke hiervan, maar boulimia is een echte stoornis)

Ik kwam erachter dat 't te maken had met hoe ik me voelde en daarom begon ik me voor het eerst te uiten... gewoon janken als ik het moeiliijk had, het opkroppen was genoeg geweest en had al veels te lang geduurd... opkroppen van menselijke gevoelens door wat ik had meegemaakt.
En toen ik er psychisch aan werkte werden de (vr)eetbuien vanzelf minder... dik ben ik er nooit door geworden, want het waren 'buien'.

Hoop dat mijn verhaal een inspiratie kan zijn voor anderen.
Zorg voor jezelf, maar vergeet je binnenkant niet, daar zit vaak het echte probleem en is denk ik in veel gevallen effectiever dan dat lijngedoe.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

ERIKA129 schreef:
He maris ik kan je altijd halen hoor je woont 10 minuten bij mij vandaan.
no problem.

Je moet dan alleen wat vroger komen Clown smiley .

Mag je me hellepe Knipoog smiley

Willen degene die komen mij even laten weten of ze zelf eten meenemen of voor €10,- het bbq pakket willen hebben met 5 soorten vlees, salades, stokbrood met kruidenboter. Pakket is €8.95 BBQ huur is €15,- wordt geleverd en gaat vies retour Lachende smiley
dus kom je op €10,- pp.
graag voor 5 augustus.
Barbecuepakket COMPLEET

2 Satéstokjes

Gemarineerde schouderkarbonade

Barbecueworstje

Gemarineerde speklap

Hamburger

3 Soorten salade:

Rundvleessalade

Kartoffelsalade

4 Jaargetijden salade

3 Soorten saus:

Satésaus

Knoflooksaus

Zigeunersaus

Stokbrood met kruidenboter

Laatst aangepast door
ERIKA129
op maandag 19 juli 2010, 22:35
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

JONATHAN890 schreef:

die berg heet ook de berg des doods. tom Simpson overleed er tijdens de tour door te grote inspanning, uitdroging en oververhitting

hoe kun je nu zo offtopic reageren in je eigen topic...

Gefrustreerde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

JONATHAN890 schreef:

in 1967 en er was flink uit de dopingpot gesnoept
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:40

PIETER649 schreef:

ik denk dat dat hele wielrennen een grote doping, superrrrr preparaten gedoe is..
Vandaag bijvoorbeeld....rijden ze t eerste gedeelte van de etappe een gemiddelde van 47km/uur.
20 jr geleden lag het gemiddelde op ongeveer 35km/uur , gisteren...bergetappe....43km/uur gemiddeld Gefrustreerde smiley
Het materiaal is beter, maar de energie moet toch echt uit de man komen.
En hoeveel tour vedettes worden niet gepakt?

CHATULIEM619 schreef:
De reden dat ik mensen erop attendeer dat het meer om geestelijke zaken gaat, is omdat er op dit moment een religie aan het ontstaan is in NL. De gezondheidsreligie. Met haar nieuwe zonden en overtredingen en haar nieuwe verlossing, nl. als je alle dingen laat staan blijf je langer leven. De link naar het biologisch dynamisch eten wordt al snel gelegd. Dus mensen ga normaal met alles om en laat je niks wijsmaken over gezondheid....

Daarom geef ik zelf ook aan dat te veel sporten ook wel eens niet goed zou kunnen zijn. En wat is er mis met biologisch dynamisch eten?
En wat is er mis met langer leven? Ik hou toch ook mijn ogen open tijdens het autorijden? Verraste, verbaasde smiley Clown smiley
Wijsmaken over gezondheid...... dat probeer ik juist met dit topic eens te bespreken
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:40

PIETER649 schreef:

En doping is niet bepaald gezond voor je lichaam.
Wat een mens nodig heeft om zijn lichaam gezond te houden kan hij uit gezond voedsel halen.

Topsport bedrijven is niet echt gezond.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 911 912 913 914 915 916 917 ... 6194 Volgende
Pagina 914 van 6194