| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:15
|
|
|
|
Beste CM leden,
ik vind onderstaand gebed van Titus Brandsma heel mooi. Titus Brandsma is in de tweede wereld oorlog om het leven komen
In zijn cel in de Scheveningse gevangenis schrijft Brandsma dit gedicht:
O, Jezus, als ik U aanschouw Dan leeft weer dat ik van U hou En dat ook Uw hart mij bemint Nog wel als Uw bijzondren vriend.
Al vraagt dat mij meer lijdensmoed Och, alle lijden is mij goed Omdat ik daardoor U gelijk En dit de weg is naar Uw Rijk
Ik ben gelukkig in mijn leed Omdat ik het geen leed meer weet, Maar 't alleruitverkorenst lot Dat mij vereent met U, o God.
0 laat mij hier maar stil alleen Het kil en koud zijn om mij heen En laat geen mensen bij mij toe 't Alleen zijn word ik hier niet moe.
Want Gij. O Jezus, zijt bij mij Ik was U nimmer zo nabij. Blijf bij mij, bij mij, Jezus zoet, Uw bijzijn maakt mij alles goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:15
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Niet vooruit te branden vandaag!  |
6 uur:smsje.....ben direkt klaarwakker,pokkehumeur......dr af,koffie.......en nog 3x koffie......helpt niet,dan maar weer op bed......helpt ook niet,heb nu een hoofd vol watten.....pffff en de kinderen vroegen steeds:gaan we nog wat leuks doen........leuks?watisdat?dochter is gevlucht(braaaaaaf kind),zoonlief houdt zich stil achter zn laptop.....eigenlijk zou ik nu naar de buuf of mn moeder moeten gaan en een vriendin wil vanavond een fles opentrekken maar ik wil NIET...... la me met rust......
ja "hij" is met vakantie,is het aan mijn humeur te merken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:17
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Nope! Maar heb straks wel een afspraak dus zal toch moeten... geef jij me ff een schop onder de kont, krijg je er eentje terug van me  |
HUP, in de benen, jij! 
ik moet er zo ook weer uit voor 't tweede deel van m'n gebroken dienst, gelukkig niet te lang (retourtje Huizen-Bijlmer en een enkeltje Huizen/Bussum/Hilversum). en daarna: heerlijk luieren op de bank!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:17
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | 6 uur:smsje.....ben direkt klaarwakker,pokkehumeur......dr af,koffie.......en nog 3x koffie......helpt niet,dan maar weer op bed......helpt ook niet,heb nu een hoofd vol watten.....pffff en de kinderen vroegen steeds:gaan we nog wat leuks doen........leuks?watisdat?dochter is gevlucht(braaaaaaf kind),zoonlief houdt zich stil achter zn laptop.....eigenlijk zou ik nu naar de buuf of mn moeder moeten gaan en een vriendin wil vanavond een fles opentrekken maar ik wil NIET...... la me met rust......
ja "hij" is met vakantie,is het aan mijn humeur te merken? |
Ach welnee meid, die dagen hebben we allemaal wel es, toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:19
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | dat is foute boel, want in strijd met het 11e gebod.
 |
psies!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:20
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | psies!! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:20
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | HUP, in de benen, jij! 
ik moet er zo ook weer uit voor 't tweede deel van m'n gebroken dienst, gelukkig niet te lang (retourtje Huizen-Bijlmer en een enkeltje Huizen/Bussum/Hilversum). en daarna: heerlijk luieren op de bank!  |
Ik ga alllll......!!
Oh, wacht ff....
*loopt weer terug naar de lap en geeft Griffin een trap onder de kont*
Op die bus jij!
en nu heb k nog tien minuten om me te fatsoeneren en de deur uit te komen...
Jaja, Ik ren al!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:21
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: |
Ik ga alllll......!!
Oh, wacht ff....
*loopt weer terug naar de lap en geeft Griffin een trap onder de kont*
Op die bus jij!
en nu heb k nog tien minuten om me te fatsoeneren en de deur uit te komen...
Jaja, Ik ren al!! |
10 minuten om dr wat van te maken?dat ga je niet redden hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:22
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | *loopt weer terug naar de lap en geeft Griffin een trap onder de kont*
|
AUW, JOH!
Nou he'k een zere kont!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:23
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: |  |
pas maar op Grif, voordat je het weet ben je een slijmbal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:25
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | pas maar op Grif, voordat je het weet ben je een slijmbal  |
oh ja....dat wil je ook niet meemaken, he.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:26
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | 6 uur:smsje.....ben direkt klaarwakker,pokkehumeur......dr af,koffie.......en nog 3x koffie......helpt niet,dan maar weer op bed......helpt ook niet,heb nu een hoofd vol watten.....pffff en de kinderen vroegen steeds:gaan we nog wat leuks doen........leuks?watisdat?dochter is gevlucht(braaaaaaf kind),zoonlief houdt zich stil achter zn laptop.....eigenlijk zou ik nu naar de buuf of mn moeder moeten gaan en een vriendin wil vanavond een fles opentrekken maar ik wil NIET...... la me met rust......
ja "hij" is met vakantie,is het aan mijn humeur te merken? |
slecht humeur Le? wel eentje met een goede reden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | slijmbal.... |
ben ik het niet mee eens Chat...en dat had jij niet verwacht? of wel??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:30
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | 10 minuten om dr wat van te maken?dat ga je niet redden hoor  |
Ach...tis me aardig gelukt
*Kan er toch niet meer van maken dan het is*
*Geeft Griffin nog even een aai over de bol*....
Had misschien die puntlaarzen eerst even uit moeten trekken, sorry! 
Sjips!! Ik ging weg...dus
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 20 juli 2010, 13:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:32
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | ben ik het niet mee eens Chat...en dat had jij niet verwacht? of wel??  |
ROFLLOL
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 20 juli 2010, 13:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:32
|
|
|
|
Er zijn mensen die medicijnen gebruiken, voor allerlei ongemakken. En krijgen te horen dat het allemaal gif is wat in je lichaam terecht komt. Zouden ze de medicijnen moeten laten staan? En maar leren leven met de ongemakken die ze hebben?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:34
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | ik bespeur enige jalouzie?
 | Ja hoor. klopt. Maar slijmen is toch ook af en toe wel toegestaan. Je had ook een opmerking kunnen maken over haar mooie foto, haar vrolijke lach en haar spitsvondigheden.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ja hoor. klopt. Maar slijmen is toch ook af en toe wel toegestaan. Je had ook een opmerking kunnen maken over haar mooie foto, haar vrolijke lach en haar spitsvondigheden..... |
Ga door Chat........je bossie veren is nog lang niet op hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:44
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ja hoor. klopt. Maar slijmen is toch ook af en toe wel toegestaan. Je had ook een opmerking kunnen maken over haar mooie foto, haar vrolijke lach en haar spitsvondigheden..... |
sommige mannen vallen niet graag in herhaling Chat..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:47
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Er zijn mensen die medicijnen gebruiken, voor allerlei ongemakken. En krijgen te horen dat het allemaal gif is wat in je lichaam terecht komt. Zouden ze de medicijnen moeten laten staan? En maar leren leven met de ongemakken die ze hebben? |
Ik vind van niet Maris, want soms heb je iets nodig waardoor je lichaam beter of juist weer kan fuctioneren, dus is het 'gif''innemen zoals jij het noemt juist verantwoord omgaan met je zelf!! Uit 2 kwaden de beste kiezen, noemen ze dat toch??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 14:18
|
|
|
|
| PAULUS505 schreef: | Beste CM leden,
ik hoorde vandaag het lied Laura gezongen door Jan Smit. Ik vind het een prachtig en ontroerend lied. Ik ben benieuwd of jullie dit lied kennen en of jullie dit lied al dan niet mooi vinden.
Groeten van Paulus
Hierbij de songtekst en de web link om dit lied via You Tube te kunnen beluisteren:
Te beluisteren via:
http://www.youtube.com/watch?v=FPDDPi2WXhE&feature=related
Laura - Jan Smit
Kijk... ze lacht zonder gevoel Een onbereikbaar doel...wordt er toch naar gestreefd.. Ruik.. de geur van grootse moed.. het stroomt door haar bloed...maar waarom
Haar naam is Laura... Een hele lieve meid... Als ik in haar ogen kijk ben ik de weg heel even kwijt... Ooh Laura Een leven vol verdriet... al haar vrienden lopen buiten Voor Laura geldt dat niet...
Proef... de smaak van haar gewed Het is zo onterecht, maar daar legt zij zich bij neer.... Hoor... de stemmen in haar hoofd... waardoor ze weer gelooft... maar waarom...
Haar naam is Laura.. Een hele lieve meid... Als ik in haar ogen kijk ben ik de weg heel even kwijt... ooh Laura.. Een leven vol verdriet... al haar vrienden lopen buiten Maar...Voor Laura geldt dat niet...
Maar waarom.... Is alles nu voorbij.. Laat het leven nooit meer vrij...
Haar naam is Laura... Een hele lieve meid... Als ik in haar ogen kijk ben ik de weg heel even kwijt.. Oooh laura... Een leven vol verdriet... al haar vrienden lopen buiten Maar... voor Laura geldt dat niet...! |
Hey Paulus,
Veel van de onderwerpen ,waar je een topic over opent, kun je ook met ons delen in andere topics hoor Deze bijvoorbeeld in het off topic!
Groetjes Carin ps. leuk dat je zo enthousiast op het forum bent!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 14:23
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Het is eigenlijk heel simpel Paul,als je online bent kun je contacten leggen dus ja,het is zeker van belang maar staren naar het schermpje in de hoop dat er een berichtje komt werkt weer niet. Als de klik er is ga je elkaar ontmoeten,bellen,smsen,proberen iets op te bouwen,elkaar leren kennen,dan is online zijn niet meer nodig.
Vergeet je leven buiten cm niet,soms kom je daar ook hele leuke mensen tegen  |
En.....staar je niet blind op het persè een relatie willen krijgen. Het moet een aanvulling zijn en niet een opvulling. Ik vergeet nooit een reactie van iemand die ik kende die zei; ik ben pas gelukkig als ik een relatie heb.
FOUT!!!! Je moet in je uppie ook gelukkig zijn, je bent immers altijd met jezelf ! Zo`n opmerking maakt mij daarom altijd was angstig als mensen er zo over denken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 14:26
|
|
|
|
Druk herken ik wel maar vooral met mijzelf Waarom, oh waarom neem ik toch niet diezelfde tijd voor God? Straks verschijn ik voor Zijn troon en als Hij dan vraagt; wat heb je met de tijd gedaan die Ik je heb gegeven..........wordt en ben ik stil.
Maar tegelijk vind ik dat soort tijd doorbrengen ook erg moeilijk, hoe doe je dat? Telkens begin ik weer enthousiast aan het bijbel lezen, tot de offers en oorlogen eraan komen. Pfff.....ben zo blij dat ik dan in deze tijd leef en natuurlijk kan ik het overslaan,maar het staat ook weer niet voor niets in de bijbel. Hoe doen jullie dat, tijd doorbrengen met God?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 14:28
|
|
|
|
Hoi Ans.....heb je iets aan deze reactie`s gehad? Wat is jouw ervaring?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 14:29
|
|
|
|
Brazeevel vertelde mij dat hij al iemand gevonden heeft! Gaaf hoor, gefeliciteerd! Maar nog wel even afscheid gaan nemen hè!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 15:00
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | 1. je klikt op het icoontje met de tekst prikbord 2. je vult in met wie je wat wilt doen 3. waar 4. wanneer
en telkens als je iets invult kun je bovenaan meelezen of je alles goed neergezet hebt. Als je dan op "prikbordbericht plaatsen"klikt, staat het èn op je profiel èn bij alle prikbord berichten!
Succes! |
Ik bedoelde dat ik m'n naam al op de pickniklijst ingevult maar ik kan mezelf niet weer vinden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET933
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 15:35
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
MARGREET933
|
op dinsdag 20 juli 2010, 15:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 15:35
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | De winst is ook voor de kinderen die er wel komen. Het is in ieder geval goed voor een kind dat het gewenst is en dat het op een moment komt dat de ouders er aan toe zijn. Het is niet verkeerd als een kind meer aandacht en warmte krijgt, zeker in deze snel veranderende maatschappij. We weten vaak nog van de gedwongen huwelijken van vroeger. De christelijke gemeenschappen waren doorgaans ook niet zo vriendelijk voor de ongehuwde moeder en het kind werd er op aangekeken, wat geen fijn begin was van een kinderleven. En zo gezond was het ook niet altijd voor de vrouwen die jaar op jaar zwanger waren. En of deze vrouwen wel van sex genoten als ze rekening moesten houden met weer een zwangerschap? Heerlijk dat vrouwen nu ook sex kunnen hebben zonder daar bang voor te moeten zijn! Deze uitgebreide kinderzegen bleek kennelijk ook niet echt de wens van de meesten want nadat de pil beschikbaar kwam, was het meestal snel afgelopen met de grote gezinnen. De voorbehoedsmiddelen zijn een zegen voor de mensheid. Grote gezinnen en armoede gaan vaak in de behoudende kringen hand in hand, al mag dat niet benoemd worden. Gezinnen die uit twee of drie kinderen bestaan, zijn echt niet minder gezegend. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik geen respect heb voor de moeders die een groot gezin tot een succes wisten te maken.
Thomas, voor een kindertal dat de ouders aankunnen. |
Dat heb je mooi verwoord Thomas!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 15:39
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET933
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 15:39
|
|
|
|
"Here' des morgens hoort Gij mijn stem, des morgens leg ik het U voor, en zie uit." Psalm 5 vers 4
|
|
| Naar boven |
|
|