ChristianMatch

Forum

Evangelisatie...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 921 922 923 924 925 926 927 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 17:55

SUSANNAH475 schreef:
Omdat ik na de zomervakantie mijn dagen wil vullen heeft mijn therapeute aangegeven of evangelisatie niet iets voor me was.
Folders uitdelen over Jezus en praatje maken (omdat ik blijkbaar dingen weet uit te leggen).

Heeft iemand ervaringen hiermee ?
Ik ga er over nadenken, maar daarom zou ik ook graag meer erover weten, wat houdt het in, wat vond je moeilijk ?, want vond je leuk ? Denk je dat het ergens toe heeft geleidt ?
Ben benieuwd...

Oef,weet je,ik probeer die mensen altijd te ontwijken omdat ik niets onaardigs wil zeggen .......hier vragen ze altijd:heb je even tijd voor Jezus?Als je ja zegt ben je een half uur aan het praten("ja dat weet ik al" "ja dat weet ik ook al" pfffff),zeg je nee dan krijg je nog een schuldgevoel ook Gefrustreerde smiley
Houd er rekening mee dat de meeste reacties negatief zullen zijn,kun je dat aan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:04

Tessy; wat voor kleuren heeft die kamer? Mss kun je eens checken op welke kleuren je zoon goed reageert. Rood maakt bijv. agressief en schijnt de eetlust op te wekken... Koele kleuren kunnen rustgevend werken, maar een kamer ook te kil maken (als hij bijv. op het oosten is).

Is z'n junglekamer nu behoorlijk donker van kleur? Misschien kun je dan over op pasteltinten of heldere kleuren? Of misschien meer verlichting aan brengen? Ik noem maar wat...
Suc6 ermee!

GrZing!

En toch gaat er niets boven een mooie junglekamer met een Jumbootje op de wand Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:04

. 2x dubbel....

Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 21 juli 2010, 18:05
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:09

LEANNE226 schreef:
Oef,weet je,ik probeer die mensen altijd te ontwijken omdat ik niets onaardigs wil zeggen .......hier vragen ze altijd:heb je even tijd voor Jezus?Als je ja zegt ben je een half uur aan het praten("ja dat weet ik al" "ja dat weet ik ook al" pfffff),zeg je nee dan krijg je nog een schuldgevoel ook Gefrustreerde smiley
Houd er rekening mee dat de meeste reacties negatief zullen zijn,kun je dat aan?

Ja, dat vragen ze hier vaak ook...
Meestal zeg ik dan maar "Ja, maar dan wel voor een 1 op 1 gesprek...we kunnen best goed kletsen samen, Jezus en ik!"
dat helpt vaak wel...Clown smiley

En Sus, zie mail Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:09

En nu we het toch over beesten hebben...

Ik ben vanochtend door een bij / wesp in m'n oor gestoken! Huilende smiley, smiley in tranen Het beest zat vast in m'n haar en toen ik em wilde wegslaan begon ie boos te zzoemen en nòg harder te steken! Het deed pijn!!
Oor zag eruit alsof ik aan de waslijn gehangen had! Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:16

ZINGA672 schreef:
Tessy; wat voor kleuren heeft die kamer? Mss kun je eens checken op welke kleuren je zoon goed reageert. Rood maakt bijv. agressief en schijnt de eetlust op te wekken... Koele kleuren kunnen rustgevend werken, maar een kamer ook te kil maken (als hij bijv. op het oosten is).

Is z'n junglekamer nu behoorlijk donker van kleur? Misschien kun je dan over op pasteltinten of heldere kleuren? Of misschien meer verlichting aan brengen? Ik noem maar wat...
Suc6 ermee!

GrZing!

En toch gaat er niets boven een mooie junglekamer met een Jumbootje op de wand Engeltje smiley

Hij is nu grijs en groen...en best wel druk met al die beesten, die hebben we dus ook al weggehaald om te kijken wat dat doet...

Heb nu een lichtbeige behangetje gezien (gaat meer naar wit)...daarnaast houd hij dan zijn grijze gordijnen en zijn houten meubeltjes...nog een nieuw dekbedovertrek met zachtgroen en bruin en het moet al een stuk rustiger worden denk k...Knipoog smiley

In elk geval zonder beessies...want meneer is momenteel echt overal panisch voor Verraste, verbaasde smiley ...zou vast jouw oor niet willen zien nu...zeker niet als ie weet dat een beessie daar verantwoordelijk voor is Geschokte, onthutste smiley

Sterkte ermee!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 21 juli 2010, 18:18
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:24

Ik vind alle vormen van Evangelisatie geweldig.
Tot voor enkele jaren geleden deed ik actief mee aan Evangelisatie activiteiten. Bijv. de mensen vragen om een kaarsje op te steken in de Kerk.
Ook zijn er evangelisatie onderdelen als Schrijf je naam in de Palm van Gods Hand. En een sandwich bord waarin mensen kunnen opschrijven wie Jezus voor hen is.
Iets uitdelen op straat is goed, want je hebt dan een aanknopingspunt. Het is wel goed om dit niet alleen, maar minimaal met zijn tweeën te doen.
Mijn ervaringen zijn doorgaans positief bij straat Evangelisatie.
De mensen willen best wel een praatje maken. Er kunnen ook negatieve reacties zijn. Er kwam bij de dag voor het Ongeboren leven in Den Haag vorig jaar een man dreigend op mij af en zei:Ik heb jouw rommel niet nodig! Waar zijn jullie nou weer mee bezig! Maar dit is bij mij nog nooit gebeurd verder bij straat evangelisaties.

Ik kan je, als dit wil een lijst sturen met tips om te evangeliseren, als je dit eventueel zou willen. Deze tips heb ik al luisterende naar een lering over Evangelisatie op papier gezet.er staan echter wel een paar kleine Rk dingen in. Maar dat neemt niet weg dat verder prachtige algemene tips in staan betreffende straat evangelisatie.

Evangelisatie is vooral een vriend van de mensen zijn en hun verhaal laten vertellen over hoe zij tegen het geloof aankijken. Kortom gewoonweg eerbiedig naar hen luisteren en heb respect voor hoe zij tegen het geloof aankijken, kortom bied hen een luisterend oor.

Ik vind Evangeliseren vrij makkelijk. Je wilt zo graag de liefde en Barmhartigheid die God voor ons heeft delen met anderen. Dit kun je toch niet voor jezelf houden. Bovendien roept Jezus ons zelf op om te Evangeliseren.

Ik ervaar zelf geen moeilijkheden bij straat Evangelisaties.
Ik vind het wel heel jammer dat de RK gelovigen zo weinig aan straat missie doen.

Het leukste bij Evangeliseren vind ik de positieve reacties van de mensen die we aan mogen spreken en de vreugde die het geeft als we over de Blijde boodschap mogen vertellen.

Ik ben ervan overtuigd dat Evangelisatie ergens toe leidt. Je weet nooit wat God voor moois in het hart van de ander kan bewerkstelligen ook na een gesprek gehad te hebben met iemand.

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:24

ZINGA672 schreef:
Evangeliseren (op straat) kan erg confronterend zijn; veel mensen nemen echt geen blad voor de mond. Je moet dus erg goed kunnen communiceren. Je moet aan een half woord genoeg hebben en mensen kunnen aanvoelen. Omdat je zelf al meerdere malen hebt aangegeven dat communicatie bij jou vaak 'anders landt' vraag ik me af of je hier een slimme keus maakt. Het komt heel raar over als je met evangelisatieblaadjes in je hand agressief of defensief gaat reageren omdat je de mensen niet goed begrijpt.

Ik denk eigenlijk ook dat je alleen kunt evangeliseren als het (in die bepaalde vorm) echt je hart heeft. Ik vind het ongeschikt als 'dagbesteding' omdat je graag je dagen wilt vullen.

Wat zijn je talenten en waar ligt je hart? Is (chr.) vrijwilligerswerk een optie? Er is best veel in deze regio dat je zou kunnen doen.

GrZ

Evangeliseren doe je vanuit je hart Susannah, niet om zomaar even je tijd te vullen en het straatevangelie is best wel moeilijk, ik heb het zelf
1 jaar gedaan, erg fijn om te doen, maar die vragen van mensen, ik
wist soms geen antwoord en ben toen gestopt en op deze manier, die
ik nu doe op de pc en in m.n vrijwilligerswerk, denk ik dat dit de weg voor mij is. Lees goed....denk ik..... Smiley die vol vragen zit
Is er bij jou in de omgeving een Inloopcentrum, leuke gastvrouw kun je daar zijn en je kunt er tevens evangeliseren, is anders dan op straat!

Laatst aangepast door
EVA685
op woensdag 21 juli 2010, 18:26
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:32

HENK030 schreef:
je vraag soms aan iemand hoe gaat het met je dan woord er geandwoord van goed ,maar als je nog een keer vraag hoe gaat het werkelijk met je moet ik zegen het gaat beter en vertrouwen hebben dat het goed kom

Mensen vragen het heel vaak zomaar langs hun neus weg, ga je er dan dieper op in, dan krijg je inderdd. een eerlijk antwoord.
Fijn Henk, dat je zo.n vertrouwen hebt.
Ik zal voor je/jullie bidden.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:38

iets rijven = ...................
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:41

MARIEKE897 schreef:
Kussende smiley slaap lekker lieve man!

owh..... Verlegen lachende smiley .... tjonge.....dat wens jij mij ???? ik heb heerlijk geslapen hoor, zelfs zonder dit gelezen te hebben.

Dank je wel lieve vrouw
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:43

Aan t begin van liefde
is er alleen maar geluk

Maar alleen geluk
is niet t begin van liefde

©jonathan
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:59

Aan alle CMers die op 20 augustus NIET mee kunnen te bbqen bij Erika de volgende oproep;[u]

Wie gaat er mee wokken op zaterdag 21 augustus in Veenendaal ?
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 19:05

CARIN303 schreef:
Aan alle CMers die op 20 augustus NIET mee kunnen te bbqen bij Erika de volgende oproep;[u]

Wie gaat er mee wokken op zaterdag 21 augustus in Veenendaal ?

Wokken en bbq-en zijn in strijd met het topic over een gezonde levensstijl....

Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 19:08

ZINGA672 schreef:
Wokken en bbq-en zijn in strijd met het topic over een gezonde levensstijl....

Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Clown smiley Clown smiley

Ach.....hoe vervelend nou!
Daarom doe ik er ook maar 1 van, goed hè Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 19:12

ASANTI087 schreef:
je hebt een sterke wil, of niet Jonathan? Je eigen mens/gevoel/verlangen is iets wat sterk op kan spelen, het gaat een gevecht aan met het overgeven aan Gods verlangen.
Wat een zegen dat je zondag Gods Geest kreeg. Dat mocht ervaren hoe heerlijk het is om die sterke wil los te laten, en hoe simpel het overgeven eigenlijk is.

Ik een sterke wil...? Ja/nee...meer een ik leef bij mijn gevoel. De ene dag kan mijn gevoel anders zijn dan de andere. Maar ik ga hier heel bewust mee om, ben er ook open over, spreek mijn dingen uit die ik voel, denk, verlang.
Maar dit is niet altijd een gevecht om mijzelf over te geven aan God's verlangen. Meer een gebed aan God, maakt U het maar duidelijk wat u wilt, U weet mijn ding. Maar in dit alles wil ik God volgen.

ASANTI087 schreef:
Je zegt in je laatste bericht

wat dat betreft is het voor mij altijd, dat ik de vraag moet kunnen beantwoorden, zou ik hier met Jezus kunnen zijn, zou Hij mij hier kunnen ontmoeten? Of zou ik mij schamen dat ik mij daar bevind.

klopt het dat je nu nog sterk verstandelijk bezig bent? Je weet wat belangrijk is, je weet hoe je wilt geloven. Je weet wat God van je vraagt. Je wilt het allemaal goed doen, maar je beseft ook dat je eigenlijk totaal geen verstand hebt van de werkelijke wil van God.

Ik wil, ik moet, ik wil weten, ik wil doen... En dan de frustraties dat het toch niet goed voelt. Gods Geest die je verteld dat je toch niet op de goede weg zit.
Heerlijk dat God je in de kerk liet ervaren hoe fijn het is om dat stukje 'ik' los te laten.

Nee, ik ben niet sterk verstandelijk bezig. Hetgeen je van mij aanhaalt is een reactie op een vraag hoe om te gaan met je christenzijn, op plaatsen waar je twijfel over hebt. Dan is mijn antwoord....zou ik hier Jezus kunnen ontmoeten. Ja dat is een verstandelijke beredenering, vaak volg ik echter ook mijn gevoel wat in mij opkomt. Ook in contacten met mensen ben ik behoorlijk gevoelig voor wat mijn gevoel me ingeeft over die persoon. Iemand voelt goed of niet goed.

De werkelijke wil van God..... Ik volg mijn denken en voelen, Leef vanuit het vertrouwen dat Hij kenbaar maakt en mag maken wat Hij wil met mijn leven. Zolang Hij dat niet doet, volg ik mijn eigen denken, weten, voelen. als God dan anders wil, heb ik t vertrouwen dat Hij mij dat duidelijk maakt.

ASANTI087 schreef:
Ik weet zeker dat hoe meer je Gods Geest krijgt, hoe minder belangrijk jouw vraag wordt. Dan ben je automatisch aan het werk in Gods rijk. Dan heb je geen angst meer om dingen verkeerd te doen en verliest het verkeerde van het aardse rijk zijn aantrekkingskracht.
Dan vind het het heerlijk om te bidden: Uw wil geschiede.

Zo is het trouwens dus precies zoals ik er ook over denk.

en toch zeg ik .... God, U mag mijn leven leiden, maak Uw wil maar bekend, zodat ik in Uw koninkrijk dienstbaar kan en mag zijn.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op woensdag 21 juli 2010, 19:16
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 19:18

TESSYBEAR731 schreef:
Hij is nu grijs en groen...en best wel druk met al die beesten, die hebben we dus ook al weggehaald om te kijken wat dat doet...

Heb nu een lichtbeige behangetje gezien (gaat meer naar wit)...daarnaast houd hij dan zijn grijze gordijnen en zijn houten meubeltjes...nog een nieuw dekbedovertrek met zachtgroen en bruin en het moet al een stuk rustiger worden denk k...Knipoog smiley

In elk geval zonder beessies...want meneer is momenteel echt overal panisch voor Verraste, verbaasde smiley ...zou vast jouw oor niet willen zien nu...zeker niet als ie weet dat een beessie daar verantwoordelijk voor is Geschokte, onthutste smiley

Sterkte ermee!

Ik heb ooit een keer gehoord dat de slaapkamer het beste in 2 kleuren kan.
Rustgevende kleuren.
En het geeft niet als er een 3de kleurtje bij komt, maar dat de kleurtje mag niet overheersend zijn.
Ook de ligging van de slaapkamer is bepalend voor de kleuren.
Is de slaapkamer aan de noordzijde.. warme kleuren gebruiken.
Is de slaapkamer aan de zuidzijde.. koelere kleuren gebruiken.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 19:25

CHATULIEM619 schreef:
Martha vergat in al haar ijver om goed te doen voor anderen, dat er momenten in haar leven zouden moeten zijn waarin ze aan zichzelf mocht denken. Eigenlijk vind haar in haar gedrag wel veel op jou lijken Jonathan. Het lijk wel alsof je voortdurend bezig bent het anderen naar hun zin te maken. Daarmee loop je de kans jezelf voorbij te lopen. Soms denk ik wel eens, wie is de echte Jonathan, wat zijn zijn echte motieven en verlangens. Je doet soms zo je best ruzies te sussen, te zoeken naar een middenwweg in alles, dat ik me afvraag: kennen we je werkelijk? Dit is niet negatief bedoeld hoor, want in mijn ogen ben je een toffe gozer, maar ik vraag me wel eens af of je niet té sociaal bent en of je daarmee geen tekort doet aan jezelf.

Beste Chatuliem.

Ik lees eigenlijk altijd al je reacties, soms ben je scherp, soms sla je de plank mis, soms heb je een heel goede kijk. Maar wat mij toch echt soms verwondert is dat als de vragen de andere kant opgaan je geen antwoorden geeft.

Zo ook in je reactie naar mij toe, die misschien wel heel veel vragen en vertwijfeling bij iemand kan oproepen. Iemand die denkt te staan...kan door dergelijke dingen vallen.

Mij krijg je hierdoor niet van mijn stuk hoor, en ik vraag mij ook echt niet af, of alles wat je schrijft op mij van toepassing is.

Maar ik lees zo vaak, vragen van mensen aan jou, over reacties die je hebt gegeven. Maar die beantwoorden gebeurt niet. Waarom is dat? Waarom ontwijk je een volgend stuk communicatie?

Ik heb je ook vragen gesteld over je reactie... ik wacht met geduld en belangstelling je antwoorden af.

Bij deze nogmaals mijn vragen/opmerkingen:

1. wat is er mis met anderen het naar hun zin maken
2. ja ik loop mijzelf wel eens voorbij, is een zwakker punt van mij
3. wat mijn echte motieven zijn....lees mijn berichten, vraag en ontdek
4. wat zijn mijn verlangens......vraag en ontdek
5. wat is er mis met ruzies sussen? er zijn soms standpunten die haaks op elkaar staan, en ik luister naar beiden, denk er over na, zoals alle dingen in mijn leven. Dat vormt mijn denken, van alle kanten bekijken, overwegen, raadplegen en dan mijn mening/zienswijze.
6. of men mij werkelijk kent...ik denk dat er zeker wel zijn die mij kennen, die de moeite genomen hebben. En als je het wilt weten ...zoek het uit, ga een gesprek aan, neem de tijd, en tijd heb je dan nodig hoor, ben een denker, filosoof, gevoelig, ruim denkend, luisterend
7. te sociaal, ach dat weet ik niet of ik dat ben....en als het zo is, wat dan nog denk ik dan
8. doe ik mijzelf te kort?....misschien wel, maar zo ben ik
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 19:29

ZINGA672 schreef:
En nu we het toch over beesten hebben...

Ik ben vanochtend door een bij / wesp in m'n oor gestoken! Huilende smiley, smiley in tranen Het beest zat vast in m'n haar en toen ik em wilde wegslaan begon ie boos te zzoemen en nòg harder te steken! Het deed pijn!!
Oor zag eruit alsof ik aan de waslijn gehangen had! Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Aiaiaiaiai!Zeeeeeeer pijnlijk!
Mag ik u vriendelijk doch enigszins dwingend om een foto van het aangedane lichaamsdeel verzoeken? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 19:29

CARIN303 schreef:
Margreet is vandaag jarig!

HIERPERDEPIEP......HOERA

en ook natuurlijk voor alle andere jarigen vandaag..gefeliciteerd en een hele fijne dag vandaag!

ADRIE289 (56)
IEME797 (53)
FIETJE707 (63)
MARGREET933 (64)
HANNO145 (28)
PIETER099 (71)
HADASA486 (63)

bij deze allemaal :

Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 19:37

LEANNE226 schreef:
Aiaiaiaiai!Zeeeeeeer pijnlijk!
Mag ik u vriendelijk doch enigszins dwingend om een foto van het aangedane lichaamsdeel verzoeken? Clown smiley

Sluit ik mij geheel bij aan!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 19:38

CARIN303 schreef:
Sluit ik mij geheel bij aan!

Zal ik dan maar niet aan uk laten zien Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 19:44

Iets heel anders;

Ik ga morgen met mijn kat naar de dierenarts en misschien is het dan haar laatste dag, heb haar ruim 15 jaar .
Ze heeft artrose en een hernia maar krijgt daar wel medicijnen voor.
Voor mijn idee heeft ze pijn en wil daarom morgen een eerlijk advies van de arts.
Zie er erg tegenop, willen jullie aan mij ( en aan mijn kat ) denken?
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 19:46

CARIN303 schreef:
Iets heel anders;

Ik ga morgen met mijn kat naar de dierenarts en misschien is het dan haar laatste dag, heb haar ruim 15 jaar .
Voor mijn idee heeft ze pijn en wil daarom morgen een eerlijk advies van de arts.

He bah, wat jammer! Zal aan jullie denken hoor...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 19:47

CARIN303 schreef:
Iets heel anders;

Heel veel sterkte ermee.
Ik weet wat het is een geliefd huisdier te laten inslapen.
Hopelijk is het nog niet nodig.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 20:13

Ik las vandaag dit stukje:

Het komt in de vakantietijd wel voor dat mensen heimwee hebben. Heimwee naar thuis. Bij sommigen is dat heimwee zo sterk, dat ze niet meer van hun vakantie kunnen genieten. Ze zijn pas weer gelukkig als ze thuis zijn.
Ik moest hieraan denken toen ik Hebreeën 11 las. Over de geloofshelden die daar de revue passeren, wordt gezegd dat ze vreemdelingen en bijwoners waren op de aarde en dat ze verlangen naar een beter, dat is een hemels, vaderland (Hebreeën 11:13-16). Ook bij Paulus kom je deze gedachte tegen. In Filippenzen 1:23 zegt hij: ‘Ik verlang heen te gaan en met Christus te zijn, want dit is verreweg het beste.’

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Heb+11,1-12,13&id42=0&id18=1&pos=0&l=nl&set=10

Toen we vorig jaar op vakantie waren aan de Belgische kust, hebben we daar ook verscheidene kerken en kathedralen bekeken. In één van die bouwwerken - ik ben helaas vergeten in welke - zag ik een schilderij dat mij zeer aansprak. Je zag een pelgrim, op de reis door dit leven, onderweg naar de eeuwigheid. De belijdenis van de aartsvaders dat zij vreemdelingen en bijwoners waren op aarde, komen we al tegen in Genesis 23:4. Ook al waren zij in het beloofde land, toch groeide in hen het verlangen naar het betere, het hemelse vaderland. Dat zegt Hebreeën 11:16. Daarom schaamt God er Zich niet voor om hun God genoemd te worden: de God van Abraham, Isaäk en Jakob. Zij hebben het hemelse vaderland reeds bereikt.

De zomer lijkt mij een prima tijd om hier eens mee bezig te zijn. Om jezelf af te vragen hoe het ervoor staat in je leven. Tekent Hebreeën 11 ook uw leven? Hoe vast zitten we nog aan deze aarde? Beseffen we dat we op weg zijn naar de eeuwigheid of schuiven we dat het liefst zo ver mogelijk voor ons uit?
Ik heb wel eens de indruk dat wij - en ik zeg het ook tegen mezelf - erg vastzitten aan deze wereld. We leven voor het hier en het nu. Een goede opleiding, een goede baan, een leuk huis, een gezin, een mooie carrière, promotie, een steeds grotere auto… En als we (ernstig) ziek zijn, strijden we tot het uiterste om zo lang mogelijk hier te blijven.

Begrijp me goed, ik zeg niet dat dit verkeerd is, maar ik zou sommige mensen toch wel eens hardhandig wakker willen schudden. Dit leven is tijdelijk. Als we sterk en gezond zijn 70 jaar, 80 jaar, heel misschien 90 jaar… Dan is het voorbij, althans hier op aarde. En voor sommigen is het al veel eerder voorbij.
Dan komt het erop aan dat we klaar zijn voor het hemelse vaderland. Dan begint het pas. Hebben we in dit leven geleerd dat we hier slechts gasten en vreemdelingen zijn? Is de Here u al aan het klaarmaken voor de hemel? Bent u als een pelgrim daarheen onderweg? Kent u het heimwee naar de hemel, ten diepste naar de Here Jezus zelf, om Hem te ontmoeten, Hem te zien en voor altijd bij Hem te zijn?

Dat kan alleen als u Hem hebt leren kennen als uw Heiland en Verlosser. Als Degene Die ook voor u Zijn leven heeft gegeven aan het kruis op Golgotha. Die voor u is gestorven, begraven en ook weer opgestaan. Die nu in de hemel is, aan de rechterhand van Zijn hemelse Vader. Die daar voor u bidt, voor u pleit. Die daar is om een plaats voor u te bereiden. ‘En wanneer Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb, kom ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat ook gij moogt zijn waar Ik ben’ (Johannes 14:3). Dit moment, Zijn wederkomst, kan wel eens dichterbij zijn dan wij vermoeden.

Of u nu wel of niet op vakantie gaat, ik wens u een goede zomertijd toe. Houd uw oog gericht op de Here Jezus. En leef als een pelgrim, die verlangt naar het hemelse vaderland.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 20:33

JOLAN931 schreef:
Niets in dit leven is zeker Carin, ook het geloof van mensen niet.
De een gelooft zus, de ander zo en ik accepteer en respecteer een ieders geloof, maar wat ik zelf geloof??? af en toe heb ik daar geen idee van.

Ik zie geen enkele reden waarom God mij in Zijn hemel wil hebben, en bovendien.... Wat heb ik daar te zoeken als ik Hem hier al zo vaak vergeet?
Maar om daar te zijn, zonder een hart wat nooit wil wat God wil....zonder zonden....dat moet geweldig zijn

Als God jouw leven liefheeft en jij Hem, dan belooft God dat Hij je nooit zal loslaten. Hand in hand mag je dan gaan, Zijn kind wat Hij liefheeft.

Ook wanneer jij het even niet begrijpt, het jou even ontschiet aan geloof, woorden, dan nog is Hij je vader.

En waarom God jou bij Hem wilt hebben? Omdat Hij gewoon van jou houdt.

Joh 17:6 Ik heb aan de mensen die u mij uit de wereld gegeven hebt uw naam bekendgemaakt. Zij waren van u, maar u hebt hen aan mij gegeven. Ze hebben uw woord bewaard, 7 en nu begrijpen ze dat alles wat u mij hebt gegeven, van u komt. 8 Ik heb de woorden die ik van u ontvangen heb aan hen doorgegeven, zij hebben ze aanvaard en nu weten ze echt dat ik van u gekomen ben, en ze geloven dat u mij hebt gezonden.
9 Ik bid voor hen. Ik bid niet voor de wereld, maar voor de mensen die u mij hebt gegeven, omdat zij van u zijn 10 – alles wat van mij is, is van u, en alles wat van u is, is van mij – en omdat in hen mijn grootheid zichtbaar geworden is. 11 Ik ben al niet meer in de wereld, ik ga naar u toe, maar zij blijven wel in de wereld. Heilige Vader, bewaar hen door uw naam, de naam die u ook aan mij gegeven hebt, zodat zij één zijn zoals wij één zijn. 12 Zolang ik bij hen was heb ik hen door uw naam, die u mij gegeven hebt, bewaard en over hen gewaakt: geen van hen is verloren gegaan behalve hij die verloren moest gaan, opdat de Schrift in vervulling ging. 13 Nu kom ik naar u toe, en ik zeg dit terwijl ik nog in de wereld ben, opdat zij vervuld worden van mijn vreugde. 14 Ik heb hun uw woord gegeven. De wereld haat hen, omdat ze niet bij de wereld horen, zoals ook ik niet bij de wereld hoor. 15 Ik vraag niet of u hen uit de wereld weg wilt nemen, maar of u hen wilt beschermen tegen de duivel. 16 Ze horen niet bij de wereld, zoals ik niet bij de wereld hoor. 17 Heilig hen dan door de waarheid. Uw woord is de waarheid. 18 Ik zend hen naar de wereld, zoals u mij naar de wereld hebt gezonden. 19 Ik heb mij geheiligd omwille van hen, zo zullen ook zij door de waarheid geheiligd zijn.
20 Ik bid niet alleen voor hen, maar voor allen die door hun verkondiging in mij geloven. 21 Laat hen allen één zijn, Vader. Zoals u in mij bent en ik in u, laat hen zo ook in ons zijn, opdat de wereld gelooft dat u mij hebt gezonden. 22 Ik heb hen laten delen in de grootheid die u mij gegeven hebt, opdat zij één zijn zoals wij: 23 ik in hen en u in mij. Dan zullen zij volkomen één zijn en zal de wereld begrijpen dat u mij hebt gezonden, en dat u hen liefhad zoals u mij liefhad.
24 Vader, u hebt hen aan mij geschonken, laat hen dan zijn waar ik ben. Dan zullen zij de grootheid zien die u mij gegeven hebt omdat u mij al liefhad voordat de wereld gegrondvest werd. 25 Rechtvaardige Vader, de wereld kent u niet, maar ik ken u, en zij weten dat u mij hebt gezonden. 26 Ik heb hun uw naam bekendgemaakt en dat zal ik blijven doen, zodat de liefde waarmee u mij liefhad in hen zal zijn en ik in hen.’
Naar boven

Auteur Bericht
WADRIAAN370

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 20:37

Ik ben wadriaan 370 mijn echte naam is Willy en ik heb Lenette ook gezien een klein stukje en ik vond ze super ik kijk er naar uit ik hoor wel waar en wanneer
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 20:45

Het thema voor de New-Wine conferentie :

Thema 2010: Vrijheid

Vrijheid is één van de belangrijkste waarden in het leven. Vrijheid om te zijn wie je bent. Vrijheid om te zeggen wat je denkt. Vrijheid om te kiezen wat je wilt. Tegelijk ervaren we vaak dat we niet zo vrij zijn. We worden bepaald door ons verleden, zijn gebonden door verkeerde gewoonten of gaan gebukt onder schuldgevoelens. We staan onder invloed van mensen in onze omgeving, van de media en de cultuur die ons omringt. Jezus Christus is in deze wereld gekomen om ons echt vrij te maken en te worden zoals God ons bedoeld heeft. Toch worstelen ook christenen ermee dat zij op bepaalde terreinen van het leven niet vrij zijn. Paulus schrijft: ‘Christus heeft ons bevrijd opdat wij in vrijheid zouden leven: houd dus stand en laat u niet opnieuw een slavenjuk opleggen’ (Galaten 5:1), en ook: ‘Waar de Geest van de Heer is, daar is vrijheid’ (2 Korintiërs 3:17). Juist wie echt vrij is, heeft ruimte om een ander te dienen. Tijdens de zomerconferentie 2010 staat deze vrijheid in Christus centraal. Ware vrijheid in ons eigen leven en in de kerk en de samenleving.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 20:48

PAULUS505 schreef:
Ik vind alle vormen van Evangelisatie geweldig.
Tot voor enkele jaren geleden deed ik actief mee aan Evangelisatie activiteiten. Bijv. de mensen vragen om een kaarsje op te steken in de Kerk.
Ook zijn er evangelisatie onderdelen als Schrijf je naam in de Palm van Gods Hand. En een sandwich bord waarin mensen kunnen opschrijven wie Jezus voor hen is.
Iets uitdelen op straat is goed, want je hebt dan een aanknopingspunt. Het is wel goed om dit niet alleen, maar minimaal met zijn tweeën te doen.
Mijn ervaringen zijn doorgaans positief bij straat Evangelisatie.
De mensen willen best wel een praatje maken. Er kunnen ook negatieve reacties zijn. Er kwam bij de dag voor het Ongeboren leven in Den Haag vorig jaar een man dreigend op mij af en zei:Ik heb jouw rommel niet nodig! Waar zijn jullie nou weer mee bezig! Maar dit is bij mij nog nooit gebeurd verder bij straat evangelisaties.

Ik kan je, als dit wil een lijst sturen met tips om te evangeliseren, als je dit eventueel zou willen. Deze tips heb ik al luisterende naar een lering over Evangelisatie op papier gezet.er staan echter wel een paar kleine Rk dingen in. Maar dat neemt niet weg dat verder prachtige algemene tips in staan betreffende straat evangelisatie.

Evangelisatie is vooral een vriend van de mensen zijn en hun verhaal laten vertellen over hoe zij tegen het geloof aankijken. Kortom gewoonweg eerbiedig naar hen luisteren en heb respect voor hoe zij tegen het geloof aankijken, kortom bied hen een luisterend oor.

Ik vind Evangeliseren vrij makkelijk. Je wilt zo graag de liefde en Barmhartigheid die God voor ons heeft delen met anderen. Dit kun je toch niet voor jezelf houden. Bovendien roept Jezus ons zelf op om te Evangeliseren.

Ik ervaar zelf geen moeilijkheden bij straat Evangelisaties.
Ik vind het wel heel jammer dat de RK gelovigen zo weinig aan straat missie doen.

Het leukste bij Evangeliseren vind ik de positieve reacties van de mensen die we aan mogen spreken en de vreugde die het geeft als we over de Blijde boodschap mogen vertellen.

Ik ben ervan overtuigd dat Evangelisatie ergens toe leidt. Je weet nooit wat God voor moois in het hart van de ander kan bewerkstelligen ook na een gesprek gehad te hebben met iemand.

Groeten van Paulus

Dank je Paulus voor jouw bijdrage.
Die tips zou ik graag willen ontvangen, kan ik altijd alsnog kijken wat ik ermee ga doen.

Jammer vind ik het dat er reacties tussen staan dat ik het evt. alleen zou doen om mijn vrije tijd te vullen.
Ik loop er al een tijdje over te denken om iets te doen waar ik 100% achter sta en wat ik nou echt belangrijk vind in dit leven.
Ja, ik heb mijn zwakke punten in het geloof, maar mijn therapeute bij Eleos kent zowel mijn zwakke kanten als mijn sterke.

Ik heb het wel vaker gehoord dat ik juist ook heel krachtig over kan komen in het geloof, en dat is niet iets om mijn tijd te vullen, maar omdat ik het met passie zou willen doen.
Het geloof is voor mij de kracht waardoor ik door alle tegenslagen heen juist in strijd, maar hee... lees de bijbel en je ziet dat ik daar echt niet de enige in ben.
Mozes vond zichzelf ook niet echt geschikt en zei tegen God, neem Aäron maar, die is daar veel beter in, maar God koos Mozes uit.
Kennelijk werkt God anders... en als ik denk dat ik dat zou kunnen/moeten doen, waarom niet ?

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 21 juli 2010, 20:51
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 921 922 923 924 925 926 927 ... 6194 Volgende
Pagina 924 van 6194