ChristianMatch

Forum

Dagelijkse bemoediging van Eva/Dinsdag 20 juli 2010
Ga naar pagina Vorige 1 ... 926 927 928 929 930 931 932 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 12:38

Donderdag 22 juli:

LIEFDE SLAAT DE DEUR DICHT!

Het leven met MIJ betekent geen vrijwaring VAN moeilijkheden, maar vrede IN de moeilijkheden.
MIJN leiding komt vaak via gesloten deuren, liefde slaat deuren dicht en liefde opent deuren.
Blijdschap is het gevolg van een aanvaarden van MIJN wil, in geloof en vertrouwen, ook al schijnt het geen zaak van vreugde te zijn.
MIJN dienstknecht Paulus leerde deze les van dichtgeslagen deuren, toen hij zei:
Onze lichte verdrukking, die weldra voorbijgaat, bewerkt voor ons een alles verre te boven gaand eeuwig gewicht van heerlijkheid.
Verwacht tegenslagen tot je dit geleerd hebt - het is de enige weg.
Blijdschap is de dochter van de (innerlijke) rust.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 12:40

Al een hele poos lig ik in conclaaf met de woningstichting...
Drie jaar geleden ben ik hier naar toe verhuisd i.v.m. de scheiding.
Heb de woning enkel geaccepteerd omdat er een lift in het complex zit, waardoor het voor mij geen probleem zou moeten zijn om drie hoog te wonen. Maar niets is minder waar! Al vanaf het moment dat ik hier woon is de lift om de haverklap kapot waardoor ik zes trappen op moet klimmen. Mijn lijf trekt dit niet! Daarbij komt, dat als de lift het dan wel doet, deze (en de trappenhuizen waar ik doorheen moet) meestal vol met rook hangen wat mijn longen weer niet kunnen handelen.
Mijn zoon buiten laten spelen kan dus ook niet, want het vereist dat ik met hem meega naar buiten en ook dat trekt mijn lijf niet...
Sinds vorig jaar sta ik dus ingeschreven voor een andere woning, maar het duurt hier min. 3 jaar voor je daarvoor in aanmerking komt. Medische urgentie aanvragen heeft geen nut aangezien het probleem zich buiten de woning voordoet en dan krijg je geen urgentie.
Al meerdere malen heb ik geprobeerd met de woningstichting in gesprek te gaan, aangezien hun verantwoordelijk zijn voor een groot deel van het probleem; de lift! Maar ik kom nooit verder dan de receptioniste...
Inmiddels heeft een zorgcoach al pogingen ondernomen, en is nu zelfs mijn klantmanager van de Soos zich ermee gaan bemoeien...
De lift is nu weer kapot...en de laatste keer (twee weken terug) heeft het een week geduurd voor deze weer gemaakt was...
Ik heb net weer 6 trappen opgeklommen en ben aan het einde van mijn latijn...ik zie het niet meer!
Zou zo graag een leuke benedenwoning met een klein tuintje willen hebben, zodat ik mezelf kan redden zonder iedere keer tegen allerlei belemmeringen aan te lopen. Maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar kan gaan krijgen...ik kan het niet!
Maar ik heb wel een hemelse Vader, en bij Hem zijn alle dingen mogelijk...dus het enige dat ik nog kan doen is bidden, bidden om een oplossing...
Willen jullie met me meebidden?
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 13:17

elke zichzelf respecterende woningcorporatie zorgt ervoor dat zijn/haar spullen in orde zijn. elke zichzelf respecterende 'liftenboer' zorgt ervoor dat zijn spullen in orde zijn en dat het zo storingsvrij mogelijk werkt. enig idee hoe lang het complex er staat? zelf heb ik bij een woningcorporatie in Hilversum gewerkt en we hadden 3 liften die (met de originele schakelkast uit 1977) tot aan 2002 heeft gedraaid, met dank aan de kundigheid (en kunst- en vliegwerk) van de monteur. de monteur presteerde het namelijk om de liften draaiende te houden tot 5 jaar na productiestop (en dus ook leverinsstop) van de onderdelen. toen was de boel echt 'op' en werd het allemaal vervangen.

als het goed is heeft de woningcorp. een onderhoudscontract met de liftenboer (er zal waarschijnlijk wel een stickertje in/bij de lift geplakt zijn, wie je moet bellen in geval van nood). bovendien worden alle liften om de 1,5 jaar gekeurd door het Liftinstituut. van de keuringsdatum wordt een stickertje (zilverkleurig) geplakt in de liftkooi (dat bakkie waar je in staat als je naar boven/beneden gaat (als-ie werkt)) met de einddatum van de geldigheidsduur.

is er in het complex een huismeester of bewoners/huurderscommissie? misschien dat die eens een dikke klacht neer kunnen leggen bij de woningcorp. ik weet niet of je servicekosten betaalt, maar je zou eens kunnen kijken of daar een bedrag in zit voor 'onderhoud lift'. zo ja, dan zou je eens kunnen uitrekenen wat jullie met z'n allen aan lift-onderhoud betalen... heeft de woningcorp. geen wijkopzichter danwel woning-inspecteur die je (rechtstreeks) kan bellen?

het niet-functioneren van een lift is een beperking van je woongenot, vooral in jouw situatie. (en begin nou niet te mieren dat je niet lastig wil zijn! dit hoort gewoon bij je woongenot.) een lift moet het gewoon doen! punt uit!

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op donderdag 22 juli 2010, 13:18
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 13:18

heel veel sterkte carin.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 13:33

GRIFFIN748 schreef:
elke zichzelf respecterende woningcorporatie zorgt ervoor dat zijn/haar spullen in orde zijn. elke zichzelf respecterende 'liftenboer' zorgt ervoor dat zijn spullen in orde zijn en dat het zo storingsvrij mogelijk werkt. enig idee hoe lang het complex er staat? zelf heb ik bij een woningcorporatie in Hilversum gewerkt en we hadden 3 liften die (met de originele schakelkast uit 1977) tot aan 2002 heeft gedraaid, met dank aan de kundigheid (en kunst- en vliegwerk) van de monteur. de monteur presteerde het namelijk om de liften draaiende te houden tot 5 jaar na productiestop (en dus ook leverinsstop) van de onderdelen. toen was de boel echt 'op' en werd het allemaal vervangen.

als het goed is heeft de woningcorp. een onderhoudscontract met de liftenboer (er zal waarschijnlijk wel een stickertje in/bij de lift geplakt zijn, wie je moet bellen in geval van nood). bovendien worden alle liften om de 1,5 jaar gekeurd door het Liftinstituut. van de keuringsdatum wordt een stickertje (zilverkleurig) geplakt in de liftkooi (dat bakkie waar je in staat als je naar boven/beneden gaat (als-ie werkt)) met de einddatum van de geldigheidsduur.

is er in het complex een huismeester of bewoners/huurderscommissie? misschien dat die eens een dikke klacht neer kunnen leggen bij de woningcorp. ik weet niet of je servicekosten betaalt, maar je zou eens kunnen kijken of daar een bedrag in zit voor 'onderhoud lift'. zo ja, dan zou je eens kunnen uitrekenen wat jullie met z'n allen aan lift-onderhoud betalen... heeft de woningcorp. geen wijkopzichter danwel woning-inspecteur die je (rechtstreeks) kan bellen?

het niet-functioneren van een lift is een beperking van je woongenot, vooral in jouw situatie. (en begin nou niet te mieren dat je niet lastig wil zijn! dit hoort gewoon bij je woongenot.) een lift moet het gewoon doen! punt uit!

Verraste, verbaasde smiley Ik hou helemaal niet van mieren Verraste, verbaasde smiley

Het complex is van ergens in de jaren '60 en zo lang zitten die liften er ook al in. Mind you, iedere keer dat de lift kapot gaat word er naar gekeken en zo nodig gerepareerd...het is zelfs zo dat ze eind vorig jaar overgestapt zijn naar een andere lift "maatschappij"...(die doen er gelukkig "maar" drie dagen over om uberhaupt eens te komen kijken)... Zij hebben in December "groot onderhoud" gepleegd, wat inhoud dat ze de liftkooi aan de binnenkant voorzien hebben van nieuwe wandplaten, plafond e.d....
maar ook toen al was duidelijk dat het probleem technisch was dus uiteraard schee de lift er net na nieuwjaar alweer mee uit. Toen is ie drie weken uit de roulatie geweest omdat ze op onderdelen moesten wachten om het te maken. Daarna, eerlijk is eerlijk...heeft de lift twee maanden lang "fatsoenlijk" gewerkt. Tot een paar weken geleden...een week lang uit de roulatie...twee weken geleden weer, en ook nu doet hij niets meer!
Ik denk dat we dus wel kunnen stellen dat de gehele lift gewoon aan vervanging toe is, maar dit weigert men want dat kost geld!
Heb al meerdere keren brieven gestuurd, maar meer dan een excuus voor het ongemak en 10 euro onkostenvergoeding voor het noodgedwongen overblijven van uk kan er niet af...
De huurcommissie zegt er alleen te zijn voor geschillen in de huurkosten en verder niets...ofwel: ze konden me niet helpen!
Wat overblijft zijn gerechtelijke stappen, maar als ik heel eerlijk ben wil ik dit graag voorkomen...en het op een humane manier oplossen. Als dat kan tenminste...

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 22 juli 2010, 13:40
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 13:40

hmm...misschien toch wel een gevalletje 'huurcommissie' misschien? (www.huurcommissie.nl). ze kunnen wel een uitspraak doen in geval van (o.a.): ernstige onderhoudsgebreken. een haperende lift lijkt me een ernstig onderhoudsgebrek.

de bewoners/huurderscommissie in jouw complex is ook geen knip voor de neus waard. ze hebben er tenslotte zelf baat bij dat de tent goed loopt, he. (want: minder klachten)

wat eventueel ook nog zou kunnen: het complex staat op de nominatie om gesloopt te worden, tussen nu en 10 jaar. in elk geval is het (wat dit betreft) een flut-corporatie.

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op donderdag 22 juli 2010, 13:43
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 13:43

Dank je David, voor je openheid!
Ik ga voor je bidden , hoop dat je gauw weer opknapt.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 13:52

GRIFFIN748 schreef:
hmm...misschien toch wel een gevalletje 'huurcommissie' misschien? (www.huurcommissie.nl). ze kunnen wel een uitspraak doen in geval van (o.a.): ernstige onderhoudsgebreken. een haperende lift lijkt me een ernstig onderhoudsgebrek.

de bewoners/huurderscommissie in jouw complex is ook geen knip voor de neus waard. ze hebben er tenslotte zelf baat bij dat de tent goed loopt, he. (want: minder klachten)

wat eventueel ook nog zou kunnen: het complex staat op de nominatie om gesloopt te worden, tussen nu en 10 jaar. in elk geval is het (wat dit betreft) een flut-corporatie.

Die site heb ik een poosje geleden al bezocht en daar bleek dus dat ze niet veel voor me kunnen doen behalve vaststellen dat de woningstichting verantwoordelijk is voor de onderhoud van de liften, dat wisten we al...
Eventueel zou ik dus stappen kunnen ondernemen en een huursverlaging eisen, maar veel liever zou ik een andere woning hebben...huursverlaging lost mijn probleem namelijk niet op.
Voor zover ik weet is er ook niet het plan om te gaan slopen, ze zijn al een paar jaar bezig met "plannen" voor groot onderhoud maar er komt maar weinig van!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 22 juli 2010, 14:05
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 14:00

CROSSROAD317 schreef:
Bevrijd van banden ken ik, goed en duidelijk boek.

Voor mij TOP!!

Kun je aangeven waarom het zo`n top boek voor je was?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 14:32

DAVID923 schreef:
er zijn mensen geroepen als evangelist ( efeze 4)
maar iedereen heeft de verantwoording om:

1pet 3:

15 Maar heiligt de Christus in uw harten als Here, altijd bereid tot verantwoording aan al wie u rekenschap vraagt van de hoop, die in u is, doch met zachtmoedigheid en vreze, 16 en met een goed geweten, opdat bij al het kwaad, dat men van u spreekt, zij, die uw goede wandel in Christus smaden, beschaamd gemaakt worden.

Ik heb een privemailtje gekregen dat ik te fel op reacties zou hebben gereageerd.
Het is nooit mijn bedoeling geweest ook maar iemand te kwetsen en ik moet eerlijk zeggen dat ik er blijkbaar geen idee van heb hoe het overkomt.

Jullie mogen van mij doorgaan over het topic Evangelisatie, maar misschien een idee om het algemeen te houden.
Bedankt iedereen voor de tips; ik stop er ff mee om op ieder stukje persoonlijk te reageren; dat lijkt me nu verstandiger gezien mijn subjectieve benadering van enkelen die ik live heb gesproken en waarbij ik soms moeite ervaar in sommige uitspraken hier op 't forum.
Over evangelisatie ga ik nadenken; denk dat ik het alleen doorzet als God me dat duidelijk maakt, dat die taak voor mij is weggelegd.
Lieve groeten,

Susannah
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 14:42

CARIN303 schreef:
Vanochtend om 11.20 uur is Mara overleden.
Het is beter zo voor haar, er was eventueel nog een pijnbestrijdingstraject te gaan maar volgens de dierenarts zou dat een lijdensweg voor Mara betekenen.
Ik heb haar 15 jaar gehad , het is een goede beslissing maar ben er wel verdrietig onder.
Bedankt voor jullie steun!

ow wat erg voor je Carin, ik wens je heel veel sterkte !!
Heel begrijpelijk dat je er verdrietig onder bent....
Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 14:58

ik heb je geen pm gestuurd hoor, preach it! Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 14:59

CARIN303 schreef:
Nee, ik wordt NIET vergeetachtig, helemaal niet Woedende smiley
Ik zei toch al , het is 19 februari 2011 Engeltje smiley
Plannen? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 15:42

MARGREET933 schreef:
Oke, Carin=C.D wat leuk zeg.
komt misschien, niet gezien door de drukte van gisteren was mijn VERJAARDAG en de Hitte.
weer een jaartje ouder geworden op 21 Juli=gisteren geweest.
Hieper-de-pieper-de piep hoera, in de GLORIA...
Fijne dag.
Margaretha.E.

Wat probeer je nou te zeggen Margreet, want ik snap er echt geen biet van..... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 15:43

Ok, je gelooft dat je bij je sterven, naar de hemel gaat.

Je gaat naar de hemel... en dan?

Wat stel je je in 'hemels naam' voor wat je daar gaat doen?

Ik ben benieuwd hoe en wat mensen hier er over denken...

Krijg je een harp in de handen gedrukt om alsmaar muziek te maken oid? Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op donderdag 22 juli 2010, 15:43
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 15:49

CARIN303 schreef:
Kun je aangeven waarom het zo`n top boek voor je was?

De questionaire die je voor jezelf kunt invullen.
De uitleg over "gebonden zijn"
Hoe belangrijk het is dat je nuchter blijft, en niet achter een elke boom een demoon ziet .....
De praktijkvoorbeelden
En wat mij vooral raakte, de simpele dingen waar je zelf waarschijnlijk nooit aan gedacht zou hebben, hoeveel invloed die onbewust op je (geloofs) leven kunnen hebben. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 15:52

CARIN303 schreef:
Dank je David, voor je openheid!
Ik ga voor je bidden , hoop dat je gauw weer opknapt.

David, zoek de site geboren om vrij te zijn eens op, ik geloof dat Wilkin van de Kamp daar wat doet, bevrijdingspastoraat of zoiets.

Sterkte, en laat die rommel staan, ik weet er alles van, heb een relatie
met een aan alcoholverslaafde man gehad, mijn zoon weet er ook van, is er gelukkig vanaf, dankzij goede hulp en......heel belangrijk.... JE WIL!!
We bidden voor jou vanavond in de Gebedsroom.

Laatst aangepast door
EVA685
op donderdag 22 juli 2010, 15:53
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 15:52

CARIN303 schreef:
Het is beter zo voor haar, er was eventueel nog een pijnbestrijdingstraject te gaan maar volgens de dierenarts zou dat een lijdensweg voor Mara betekenen.
Ik heb haar 15 jaar gehad , het is een goede beslissing maar ben er wel verdrietig onder.

Hoi Carin, een moeilijke maar moedige beslissing, zo zouden alle "dierenliefhebbers" moeten denken en handelen.
Sterkte !!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 16:09

MARGREET933 schreef:
komt misschien, niet gezien door de drukte van gisteren was mijn VERJAARDAG en de Hitte.
Fijne dag.
Margaretha.E.

Gefeliciteerd Margaretha!
Ik heb een vraagje voor je........eerst gaf je aan gescheiden te zijn nu heb je "weduwe" ingevuld,het is verwarrend,welke van de 2 is het?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 16:15

DAVID923 schreef:
ik heb je geen pm gestuurd hoor, preach it! Knipoog smiley Lachende smiley

haha... klopt hoor, maar wie zegt dat het pv mailtje negatief was ? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 16:23

Dilemma: God met of zonder religie?

Dat kerken leeglopen, komt wellicht ook doordat mensen meer en meer beseffen dat Jezus ooit gezegd heeft: ‘Het Koninkrijk is binnen jullie en buiten jullie. Als jullie jezelf kennen, zullen jullie ook gekend worden.’ Dit komt uit het evangelie van Thomas (Thomas 3.) Maar ook bij Lucas kan je in sommige vertalingen lezen: ‘Het Koninkrijk is in u’. (Lucas 17.20-21.) Dat doet weer denken aan het orakel van Delphi: ‘Ken u zelf.'

Zijn mensen intussen zo gegroeid dat zij zonder pastor of dominee kunnen? Hoeven ze niet meer naar hem te luisteren, maar slechts naar zichzelf? En als zij dat doen, bestaat God bestaat dan niet langer, maar ‘gebeurt hij’ gewoon?
Waarom dan nog vasthouden aan dogma’s, wetten, voorschriften en belijdenissen van welke godsdienst dan ook? Je bepaalt toch gewoon je eigen geloof, gekend vanuit dat ‘Koninkrijk dat in je zit’? Uiteindelijk leer je dan jezelf kennen, geloof je (eindelijk) zelfs in jezelf en dat is dan door niemand anders bepaald dan – uiteraard weer - jezelf. Een heel eenvoudige doch doeltreffende vorm van theologie.

Dan kunnen we gelijk ophouden met strijden om de beste God. God wordt dan meer dan ooit ècht ‘persoonlijk’, zonder dat we in één bepaalde, door religie voorgeschreven God hoeven te geloven? Dan kunnen alle kerken dicht en alle denominaties opgeheven. Dan kunnen we Jezus allemaal nazeggen: ‘Ik ben die Ik ben.’

Misschien heeft Jezus als geen ander dat Koninkrijk in zichzelf ontdekt; antwoordde hij daarom op de vraag van de apostelen op welke dag de rust van de doden tot stand zal komen en op welke dag de nieuwe wereld zal komen: ‘Wat jullie verwachten is gekomen maar jullie herkennen het niet.’ (Thomas 51). Jezus was al zover, maar de apostelen nog lang niet.

Tot dusver lijkt het erop dat weinigen dat Koninkrijk in zichzelf ontdekt hebben, of het moet de Boeddha zijn, of andere verlichten. Boeddha heeft ook jaren besteed aan het ontwikkelen van zelfkennis en vond het Koninkrijk uiteindelijk ook in zichzelf.

Misschien moeten we het allemaal zelf doen. Geloven doe je niet in de kerk, maar enkel in jezelf. Dan kom je uiteindelijk dat Koninkrijk tegen en snap je eindelijk wat Jezus, en de Boeddha, en al die andere verlichte geesten, bedoelden.

Kunnen we dat zonder kerk, zonder religie? Want dat Koninkrijk in jezelf, tot die conclusie kom je dan, is God. Ook al had Boeddha het niet over God, maar sprak hij wel over een soort Koninkrijk in zichzelf.

En als er dan geen religies meer bestaan, hoe leren we onze kinderen dan over dat Koninkrijk? Misschien door ze te helpen zichzelf te leren kennen, door ze de gelegenheid te geven zich volledig te ontplooien, zonder dat we onder dwang en drang volproppen met religie of andere ideologieën.

Misschien betekent religie in de grond ‘verbinding met jezelf’. En is deze eenvoudige theologie alles wat noodzakelijk is om ieder het Koninkrijk te laten bereiken. En is dat tevens wat ons met elkaar verbindt. Tenslotte willen we ‘ergens bij horen’, zoals socioloog en directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau, Paul Schnabel, onlangs zei: ‘Mensen zijn groepsdieren.’
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 16:30

SUSANNAH475 schreef:
Dilemma: God met of zonder religie?

Dat kerken leeglopen, komt wellicht ook doordat mensen meer en meer beseffen dat Jezus ooit gezegd heeft: ‘Het Koninkrijk is binnen jullie en buiten jullie. Als jullie jezelf kennen, zullen jullie ook gekend worden.’ Dit komt uit het evangelie van Thomas (Thomas 3.) Maar ook bij Lucas kan je in sommige vertalingen lezen: ‘Het Koninkrijk is in u’. (Lucas 17.20-21.) Dat doet weer denken aan het orakel van Delphi: ‘Ken u zelf.'

Zijn mensen intussen zo gegroeid dat zij zonder pastor of dominee kunnen? Hoeven ze niet meer naar hem te luisteren, maar slechts naar zichzelf? En als zij dat doen, bestaat God bestaat dan niet langer, maar ‘gebeurt hij’ gewoon?
Waarom dan nog vasthouden aan dogma’s, wetten, voorschriften en belijdenissen van welke godsdienst dan ook? Je bepaalt toch gewoon je eigen geloof, gekend vanuit dat ‘Koninkrijk dat in je zit’? Uiteindelijk leer je dan jezelf kennen, geloof je (eindelijk) zelfs in jezelf en dat is dan door niemand anders bepaald dan – uiteraard weer - jezelf. Een heel eenvoudige doch doeltreffende vorm van theologie.

Dan kunnen we gelijk ophouden met strijden om de beste God. God wordt dan meer dan ooit ècht ‘persoonlijk’, zonder dat we in één bepaalde, door religie voorgeschreven God hoeven te geloven? Dan kunnen alle kerken dicht en alle denominaties opgeheven. Dan kunnen we Jezus allemaal nazeggen: ‘Ik ben die Ik ben.’

Misschien heeft Jezus als geen ander dat Koninkrijk in zichzelf ontdekt; antwoordde hij daarom op de vraag van de apostelen op welke dag de rust van de doden tot stand zal komen en op welke dag de nieuwe wereld zal komen: ‘Wat jullie verwachten is gekomen maar jullie herkennen het niet.’ (Thomas 51). Jezus was al zover, maar de apostelen nog lang niet.

Tot dusver lijkt het erop dat weinigen dat Koninkrijk in zichzelf ontdekt hebben, of het moet de Boeddha zijn, of andere verlichten. Boeddha heeft ook jaren besteed aan het ontwikkelen van zelfkennis en vond het Koninkrijk uiteindelijk ook in zichzelf.

Misschien moeten we het allemaal zelf doen. Geloven doe je niet in de kerk, maar enkel in jezelf. Dan kom je uiteindelijk dat Koninkrijk tegen en snap je eindelijk wat Jezus, en de Boeddha, en al die andere verlichte geesten, bedoelden.

Kunnen we dat zonder kerk, zonder religie? Want dat Koninkrijk in jezelf, tot die conclusie kom je dan, is God. Ook al had Boeddha het niet over God, maar sprak hij wel over een soort Koninkrijk in zichzelf.

En als er dan geen religies meer bestaan, hoe leren we onze kinderen dan over dat Koninkrijk? Misschien door ze te helpen zichzelf te leren kennen, door ze de gelegenheid te geven zich volledig te ontplooien, zonder dat we onder dwang en drang volproppen met religie of andere ideologieën.

Misschien betekent religie in de grond ‘verbinding met jezelf’. En is deze eenvoudige theologie alles wat noodzakelijk is om ieder het Koninkrijk te laten bereiken. En is dat tevens wat ons met elkaar verbindt. Tenslotte willen we ‘ergens bij horen’, zoals socioloog en directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau, Paul Schnabel, onlangs zei: ‘Mensen zijn groepsdieren.’

Ik ben benieuwd wat jullie van dit stukje vinden...

Onder een bepaalde groep 'christenen' is dit hetgeen wat er nog "geloofd" wordt...
Er bestaan zelfs kerken die dit prediken.
In mijn omgeving heb ik er mee te maken, mensen (familie) die hierin geloven en daar sta ik dan met mijn geloof...
Ik heb geen antwoord op de vragen in de wereld, maar ik kan wel een getuige zijn van die ene Man die uit de hemel neerdaalde om ons mensen te redden van zonde... Jezus Christus die daar aan een kruis hing en ook weer is opgestaan...
Voor veel mensen is dit niet te bevatten en gaan dan op zoek naar iets wat ze wel kunnen bevatten.
Niet dat het voor mij te bevatten is... misschien is dat wel het wonderlijke van "het geloof": De zekerheid van dingen die men niet ziet.

Soms vind ik het best moeilijk, want juist in mijn familie wordt er gedacht op de manier zoals in bovenstaand stukje.
God helpt me er doorheen, dat is waar ik op vertrouw, hoe eenzaam dat soms ook kan zijn, als mensen niet begrijpen waar je het over hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 16:37

http://www.youtube.com/watch?v=t9zrF4GFt10
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 16:37

wat vervelend, voor jouw Tessy.
Ik hoop dat de woningbouw huurders vereniging er echt iets aan gaat doen.
Ik ken een Rk gebruik wat zeer goed werkt.
Ik ken vele mensen die Jozef (de man Maria) om voorspraak vragen en er wordt een prachtig huis(je) voor hen gevonden. Ik weet dat dit een Rk gebruik is. Ik deel wat er spontaan in mijn hart opkomt. Veroordeel mij a.u.b. als ik aanbeveel om op voorspraak van jozef te bidden.

Groeten van paulus
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 16:50

PAULUS505 schreef:
wat vervelend, voor jouw Tessy.
Ik hoop dat de woningbouw huurders vereniging er echt iets aan gaat doen.
Ik ken een Rk gebruik wat zeer goed werkt.
Ik ken vele mensen die Jozef (de man Maria) om voorspraak vragen en er wordt een prachtig huis(je) voor hen gevonden. Ik weet dat dit een Rk gebruik is. Ik deel wat er spontaan in mijn hart opkomt. Veroordeel mij a.u.b. als ik aanbeveel om op voorspraak van jozef te bidden.

Groeten van paulus

Hoi Paulus, Jouw gebruik is jouw gebruik (of beter gezegd een rk gebruik) en je zult ongetwijfeld je redenen hebben dit te doen maar ik kan me er niet in vinden.
De Here is hier altijd heel duidelijk over geweest, Eer geen andere goden dan de Heer uw God. Jozef was in het hele verhaal niets meer dan een mens die een wonderlijke taak kreeg van Zijn Heer...maar hij is en blijft niets anders dan dat en is zeker niet God's waardig!
Bidden tot God dienen we enkel te doen uit Jezus' naam want alleen door Hem kunnen we bij de Vader komen. Ik hou deze wet graag in ere, want bidden tot Jozef, of zelfs Maria of wie dan ook maar vind ik erg in de buurt komen van afgoderij, sorry!

Wel dank ik je dat met me mee wilde denken, en bedoel dit dan ook niet als een persoonlijke veroordeling...ik kan me er gewoon niet in vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 16:52

LEPELTJE037 schreef:
Ok, je gelooft dat je bij je sterven, naar de hemel gaat.

Je gaat naar de hemel... en dan?

Wat stel je je in 'hemels naam' voor wat je daar gaat doen?

Ik ben benieuwd hoe en wat mensen hier er over denken...

Krijg je een harp in de handen gedrukt om alsmaar muziek te maken oid? Verlegen lachende smiley

Daar kan ik kort maar krachtig over zijn...Geen idee!
Maar de bijbel belooft me dat het er werkelijk prachtig zal zijn en daar vertrouw ik op met heel mijn hart...Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 16:55

Beste CM leden,

wat dachten jullie van een avondje uit eten in Utrecht.
Ik ken een goedkoop en heel leuk restaurant in Utrecht waar je prima heerlijk uit eten kunt gaan. Je kunt daar zowel Grieks als Italiaans eten bestellen. Alles met een gemiddelde prijs van 15 Euro per gerecht. Ik heb er zelf al meerdere malen gegeten en het eten was overheerlijk. Wellicht zouden wij daar met een aantal CM leden uit eten kunnen gaan. Het restaurant heet Mr. Jack Grieks/Italiaans Specialiteiten restaurant en is gevestigd in Utrecht op loop afstand van C.S. Station Utrecht.

Hierbij de website van het restaurant:

http://www.mrjacks.nl/

Ik kan zelf echter pas rond halverwege September, omdat ik deze zomer rustig aan wil doen, maar ook omdat ik zelf nog op vakantie ga rond eind Augustus.

Laat maar weten per CM mail, Pbtje (Pmtje) of in dit topic (onderwerp).
Ik ben benieuwd wie er mee zou willen gaan.

Ik hoop dat ik dat ik rond eind Augustus kan reserveren bij Mr. Jack's restaurant in Utrecht. Ik weet echter niet hoeveel mensen er in totaal kunnen mee-eten aangezien ik niet weet op hoeveel mensen dit restaurant is berekend.
Maar laat maar weten of het jullie wat lijkt.
Maar als je je opgeeft dan is het wel fijn als je niet op het laatste moment afhaakt. Dit omdat ik wil gaan reserveren bij dit restaurant en het restaurant rekent op het aantal mensen waarvoor ik dan gereserveerd heb.

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 16:55

LEANNE226 schreef:
Gefeliciteerd Margaretha!
Ik heb een vraagje voor je........eerst gaf je aan gescheiden te zijn nu heb je "weduwe" ingevuld,het is verwarrend,welke van de 2 is het?

Volgens mij gaf ze aan via het forum nooit getrouwd geweest te zijn en dat stond toen ook op haar profiel.

Margaretha.....help ons hieruit!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 16:56

CARIN303 schreef:

Heey Carin.....wat rot......
15 jaar is toch een hele poos........je hecht je toch aan zo'n beestje
he?
Dit probleem staat mij ook te wachten.....ik zie er wel tegenop.
maar je kiest toch het beste voor je dierenvriend.....
Wat zal het leeg zijn...........sterkte hoor
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 16:57

MARGREET933 schreef:
Fijne dag.
Margaretha.E.

Oke Carin, het antwoord is CD, wat leuk zeg!
Ik heb het misschien niet gezien omdat ik het gisteren zo druk had i.v.m. met mijn verjaardag, en het was ook zo warm
Ben weer een jaartje ouder geworden op 21 Juli, gisteren dus
Hieperdepiep Hoera, in de Gloria!

Fijne dag, Margaretha E.

Zo duidelijker Crossie?
Kom op mensen, ik weet dat Margreet er een andere manier van typen op nahoud dan de meesten van ons, maar als je even je best doet om wat verder te kijken dan je neus lang is valt er best wat van te breien hoor!
Verduidelijking vragen is één ding, maar je kunt het ook overdrijven... Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 22 juli 2010, 16:58
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 926 927 928 929 930 931 932 ... 6194 Volgende
Pagina 929 van 6194