| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:24
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Dit spreekt mij ook enorm aan maar durf die stap nooit te nemen, ben altijd bang dat het toch niets voor mij is. Wil je je ervaringen delen als je terug komt, Willie? |
Het lijkt mij heerlijk met een groep mensen eens een weekend God te zoeken. Tijd van vasten met zijn allen te nemen, bidden voor mekaar, mekaar steunen door alle dingen los te durven laten en mekaar zegenend daar te ondersteunen. Met als doel God te ontmoeten.
Ik denk als je dit oprecht met een aantal doet dit ook nog eens fijn is en vriendschap schept.
misschien een idee voor ergens in de herfst..
Ik hoor wel of hier belangstelling voor is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:25
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Hihi,lijkt wel een woordspelletje zo  |
vind je??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:25
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Maar voorlopig weet ik nog steeds niet waarom mannen alles een naam moeten geven?!  |
Anders kunnen ze het niet onthouden, snap het nou toch eens Tess
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:26
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | vind je?? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:28
|
|
|
|
Even wat anders... De afgelopen week heb ik tot drie keer toe een droom gehad waarin de dood van een kind centraal stond, en het daarbij behorende gevoel van machteloosheid...de dingen uit mijn handen laten glippen. Mijn zoon is nu voor een goede drie weken van huis, en ik heb daar heel veel moeite mee...ik kan hem niet in de gaten houden, weet niet wat er allemaal gebeurt om hem heen. En dan is daar die angst...wat nou als er wat gebeurd? Wat nou, als hij er ineens niet meer zou zijn? Ik zou kapot gaan!! Ik wil er eigenlijk helemaal niet over nadenken, maar het blijft door mijn gedachten spoken...wat als...
Sorry, k wou het ff kwijt...en denk dat het goed aansluit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:34
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Even wat anders... De afgelopen week heb ik tot drie keer toe een droom gehad waarin de dood van een kind centraal stond, en het daarbij behorende gevoel van machteloosheid...de dingen uit mijn handen laten glippen. Mijn zoon is nu voor een goede drie weken van huis, en ik heb daar heel veel moeite mee...ik kan hem niet in de gaten houden, weet niet wat er allemaal gebeurt om hem heen. En dan is daar die angst...wat nou als er wat gebeurd? Wat nou, als hij er ineens niet meer zou zijn? Ik zou kapot gaan!! Ik wil er eigenlijk helemaal niet over nadenken, maar het blijft door mijn gedachten spoken...wat als...
Sorry, k wou het ff kwijt...en denk dat het goed aansluit. |
Herkenbaar hoor, al heb ik zelf kind nog kraai, maar die dromen zijn een uitlaatklep voor je innerlijke gedachten en angsten. Loslaten is waarschijnlijk niet 1 van je sterkste kanten en daarbij heb je ook even geen controle over hem en de dingen die hij nu doet. Maar , lieve Tess, de kans is zeer groot dat uk het mega naar zn zin heeft,leuke dingen doet en geniet en......hij mist je echt wel hoor! Welk kind kan nou zonder zijn moeder , helemaal als jij die moeder bent?
Mijn tip; ga leuke dingen doen, naar vriendinnen op de koffie, huur een leuke film,bij voorkeur een lachfilm en geniet ervan dat je kunt uitslapen en eten,wanneer het jou uitkomt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:34
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Dit spreekt mij ook enorm aan maar durf die stap nooit te nemen, ben altijd bang dat het toch niets voor mij is. Wil je je ervaringen delen als je terug komt, Willie? |
Ben in Mei al geweest alleen daar ben ik eerder gestopt i v m werken. Het is heel gaaf een hele periode je alleen op god richten. Voordat Jezus ook maar 1 wonder of teken had laten zien ging hij eerst 40 dagen de woestijn in en at en dronk daar niets en werd verzocht. Zouden wij dan zonder kunnen? De ervaringen die je daar op doet zijn vaak erg bevrijdend maar ook erg persoonlijk Dus als je meer wilt weten prima maar ik deel niet alles op het forum. 10 dagen investering die zich dubbel en dwars terug betaald Gods zegen Willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:35
|
|
|
|
Het lijkt mij heerlijk met een groep mensen eens een weekend God te zoeken. Tijd van vasten met zijn allen te nemen, bidden voor mekaar, mekaar steunen door alle dingen los te durven laten en mekaar zegenend daar te ondersteunen. Met als doel God te ontmoeten.
Ik denk dat het goed is ergens lekker in Nederland een eenvoudig boerderijtje te huren. Daar dan een weekend in mega eenvoud door te brengen dus. Dus geen luxe, geen drank, maar eenvoud, afstand doen van de luxe die ons tijdverdrijf is geworden. Veel tijd voor bijbelstudie en stilte te nemen. En natuurlijk ook wel eens gewoon over ons menszijn en gevoel praten.
Ik denk als je dit oprecht met een aantal doet dit ook nog eens fijn is en vriendschap schept.
Misschien een idee voor ergens in de herfst..
Ik post dit en zal komende week wel van iemand horen of er belangstelling voor is.
ik kan alleen in de even weekenden dus het wordt iets van weekends van 11, 25 september of 9, 23 oktober of 6, 20 november
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:36
|
|
|
|
En voor de gene die mischien wat langer willen in oktober in Alkmaar Info op www.biddenenvasten.nl gr willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:43
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Het lijkt mij heerlijk met een groep mensen eens een weekend God te zoeken. Tijd van vasten met zijn allen te nemen, bidden voor mekaar, mekaar steunen door alle dingen los te durven laten en mekaar zegenend daar te ondersteunen. Met als doel God te ontmoeten.
Ik denk dat het goed is ergens lekker in Nederland een eenvoudig boerderijtje te huren. Daar dan een weekend in mega eenvoud door te brengen dus. Dus geen luxe, geen drank, maar eenvoud, afstand doen van de luxe die ons tijdverdrijf is geworden. Veel tijd voor bijbelstudie en stilte te nemen. En natuurlijk ook wel eens gewoon over ons menszijn en gevoel praten.
Ik post dit en zal komende week wel van iemand horen of er belangstelling voor is.
ik kan alleen in de even weekenden dus het wordt iets van weekends van 11, 25 september of 9, 23 oktober of 6, 20 november |
Voor welke datums maakt het mij niet zo heel veel uit. Heb tot nu toe nog niks in mijn agenda staan kan verandering in komen. Want deze week ben ik vandaag begonnen in de Thuiszorg ter Oproep en of dit verder uit mag pakken dan alleen vakantiewerk voor vast is afwachten maar 1 ding mag ik en wij weten dat God in alle dingen voorziet en daar mogen we altijd vast houden en vertrouwen op Hem.
Shalom,
Een zuster
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:44
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Hij is nog geen 2 dagen terug in nederland en we zien hem hier weer. |
zo snel gaat het niet worden hoor, als het er van komt ???
maar heb net wel weer een topic geopend wat dus inhoudt dat ik voor die tijd, bij voldoende animo weer lid moet worden.
Ik laat me ook zooooo makkelijk overhalen om een onderwerp te starten. Maar degene in kwestie moet het onderwerp maar levend houden, in de tijd dat ik er niet ben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:44
|
|
|
|
| Quote: | MARISKA601 SCHREEF: Wat wil je hiermee bereiken? Dat we medelijden met je krijgen? Of is onze reactie naar jou toe verkeerd? |
Maris, volgens mij legt Sus hier heel duidelijk uit dat zij degene is die moeite heeft dingen die er gezegd worden..ZIJ! Daarmee beweert ze niet dat de reactie's die ze krijgt verkeerd zijn, maar dat zij ze verkeerd interpreteert...ze vraagt al helemaal niet om medelijden, maar om begrip! Begrip voor het feit dat ze in een enorm moeilijk gevecht zit, waarin ze soms door de bomen het bos niet meer ziet...waarin ze wil vertrouwen op de Heer, maar zo lang ze daarmee bezig is ook om ons begrip vraagt...omdat ze er vaak moeite mee heeft om onze woorden goed op te pakken... Ik weet niet hoe je je vraag bedoelde, maar moet eerlijk zeggen dat bij mij de haren al recht overeind gingen staan toen ik het las! Het zou wat meedenkender verwoord mogen worden in mijn ogen...
Sus,
Ik sluit me aan bij Annette en Carin... Ik denk dat jouw belevingswereld soms zo vertroebeld is dat je de dingen die tegen je gezegd worden helemaal verkeerd interpreteert. En dat geeft niet, zo lang je dat duidelijk aan kunt geven en durft te vragen hoe het dan bedoeld is.. Ik vond het stukje van Marieke ontzettend mooi omschreven...Helaas ben ik zelf niet zo goed in het verwoorden van dingen, maar het is voor mij heel herkenbaar. Jij, en jouw beleving zijn dat ook! Er zijn echt meer mensen die begrijpen waar je vandaan komt, die de andere kant van de medaille ook kennen. En inderdaad, is het soms nodig om de communicatie breder te maken dan een pc om dat aan het licht te krijgen... Geef je eigen grenzen aan in het contact, maar breek niet meteen af wanneer je iets niet begrijpt...al doende leert men. En soms, moet je misschien eens niet allerlei redenen verzinnen dat het niet klopt...maar een compliment dat je krijgt gewoon eens binnen laten komen... Want Sus, je bént een parel in God's hand! Dat is geen metafoor, dat is gewoon zo...we zijn allemaal ruw aan de randjes, gevormd door omstandigheden...maar wanneer we vertrouwen op de Heer en Hem Zijn werk laten doen in ons, worden we die parel... Sterker nog, we zijn het al...ook met die ruwe randjes! Want de Heer heeft ons zo oneindig lief, dat we voor Hem altijd een parel zijn...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 27 juli 2010, 16:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:49
|
|
|
|
Gods zegen en geniet van je vakantie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:53
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | zo snel gaat het niet worden hoor, als het er van komt ???
maar heb net wel weer een topic geopend wat dus inhoudt dat ik voor die tijd, bij voldoende animo weer lid moet worden.
Ik laat me ook zooooo makkelijk overhalen om een onderwerp te starten. Maar degene in kwestie moet het onderwerp maar levend houden, in de tijd dat ik er niet ben. |
Kijk, kijk...hij krabbelt al terug!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:58
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Kijk, kijk...hij krabbelt al terug!  |
whaha dat denken jullie...ik heb mijn redenen om er voor nu een punt achter te zetten. Voor mij een weet, voor jullie een vraag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 17:04
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | whaha dat denken jullie...ik heb mijn redenen om er voor nu een punt achter te zetten. Voor mij een weet, voor jullie een vraag. |
Geeft niks...vragen moeten we ook hebben
Maar blijf bij men wedje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 17:05
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Vind mijn filmpje toch veeeeeeel leuker  |
Ach WTH... 
Ik vond ze iig leuk genoeg om ze hier te delen. 
Het zou overigens leuk zijn als meer mensen 's wat leuke links zouden plaatsen van YouTube... YT heeft een schat aan leuke filmpjes.
Welliswaar ken ik een hoop, maar vast niet allemaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 17:08
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: |  |
Mariek schijnt heel handig met kapotte pc's te zijn en ik kan andere klus dingen weer errug goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 17:12
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Anders kunnen ze het niet onthouden, snap het nou toch eens Tess  |
Adam begon met de dieren te benoemen...
Goed voorbeeld doet goed volgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 17:13
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Adam begon met de dieren te benoemen...
Goed voorbeeld doet goed volgen.  |
Goedzo, Lepeltje, ik ben trots op je. Dingen die laaaaaang geleden zijn,kun je goed onthouden hè!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 17:19
|
|
|
|
... weer op zaterdag...
Als het 's avonds is, dan lijkt me het wel leuk om lekker mee te wokken... ook een beetje afhankelijk waar het is...
Dan hoop ik dat jullie Utrecht als centraal punt zien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 17:21
|
|
|
|
Afgelopen zondag was ik in Reykjavik te gast in in de mooie Hallgrímskirkja. Ik leerde dit prachtige lied...
Here I Am Lord I, The Lord of Sea and Sky, I have heard my people cry All who dwell in dark and sin, my hand will save I who made the stars of night, I will make their darkness bright Who will bear my light to them, whom shall I send? Refrein: Here I am Lord Is it I Lord? I have heard you calling in the night I will go, Lord If you lead me I will hold your people in my heart I the Lord of snow and rain, I have born my people's pain I have wept for love for them, they turn away I will break their hearts of stone, Give them hearts for love alone I will speak my word to them, whom shall I send I the Lord of wind and flame, I will tend the poor and lame I will set a feast for them, my hand will save Finest bread I will provide till their hearts be satisfied I will give my life to them, whom shall I send
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARNOLD765
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 17:24
|
|
|
|
Hoi Susan. Ik ga niks toevoegen.Er is al veel gezegd. Ik zie alleen dat je erg diep gaat. Ook ik zal voor je bidden. [edit: geen persoonlijke gegevens hier]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 28 juli 2010, 09:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 17:26
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Ik ben net terug van twee weken rondtrekken door IJsland... Wauw.... wat was dat geweldig... Een land van uitersten, heel fascinerend! Geisers, heetwaterbronnen, vulkanen, watervallen, bergen vol met kleuren (zand/mineralen), gletsjers, enz. De meeste indruk maakten het ijsbergen meer en de enorme uitgestrekte (lava)vlaktes, te typeren als 'woest en ledig'. Te midden van die leegte staat er dan opeens een klein plantje.... Zó mooi.... Voor een natuurliefhebber is dit echt een topper! |
Wauw IJsland Liesbeth....klinkt zo ontzettend gaaf! Moet een walhalla zijn voor fotoholics zoals ik.
Lijkt mij dat je ook echt tot rust komt daar in zo`n indrukwekkende omgeving!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 17:26
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Adam begon met de dieren te benoemen...
Goed voorbeeld doet goed volgen.  |
Dan ist maar goed dat Adam niet met een stuk lood aan zen benen in de plomp gesprongen is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 17:30
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Dan ist maar goed dat Adam niet met een stuk lood aan zen benen in de plomp gesprongen is...
 |
Of dacht.....hèy die aap daar, die lijkt op mij,misschien iets voor een relatie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 17:31
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Het lijkt mij heerlijk met een groep mensen eens een weekend God te zoeken. Tijd van vasten met zijn allen te nemen, bidden voor mekaar, mekaar steunen door alle dingen los te durven laten en mekaar zegenend daar te ondersteunen. Met als doel God te ontmoeten.
ik kan alleen in de even weekenden dus het wordt iets van weekends van 11, 25 september of 9, 23 oktober of 6, 20 november |
Klinkt leuk, maar ook best prijzig???
Heb evt. wel een idee voor een adresje, als het je wat lijkt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 17:37
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Vermeld dan ook even dat er ook over heel veel andere dingen gepraat wordt in de chatbox. Zal een aantal onderwerpen noemen. Gaven van de Geest Doop Wedergeboorte en bekering Bevrijding Genezing maar ook hulpvragen die men neerlegd in de chatbox krijgen aandacht oa Identiteit Echtscheiding Overspel Opvoeding of de meer algemene onderwerpen zoals Politiek Samenleving Gezondheidszorg Verkeer Millieu Vakantie
|
Voor de rest is het vaak alleen maar bullshit. Op het onderwerp computers na, want die had je nog niet genoemt... hahaha!
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op dinsdag 27 juli 2010, 17:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 17:40
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Mooi en herkenbaar, Marieke...
Weet je wat bleek toen ik die muur tegenkwam? Dat God erachter stond en samen met mij steentje voor steentje de muur weer wilde afbreken, zodat ik mocht leren van iedere steen... En opnieuw kon gaan opbouwen zonder dat de weg dicht gemetseld werd!
wat een heerlijke ervaring tess!!
http://www.youtube.com/watch?v=fJCyijiB4OA |
|
|
| Naar boven |
|
|