ChristianMatch

Forum

forum
Ga naar pagina Vorige 1 ... 981 982 983 984 985 986 987 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 10:32

ERIK546 schreef:
school zie ik zelf ook nog als 18-jarige hoor. veel vrienden van mij sommige al in de 20 zitten ook nog steeds in de banken. dat zijn van die eeuwige studenten.

Ik heb een topic gestart bij "Christelijk leven" Erik Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 10:47

TESSYBEAR731 schreef:
Sja...daar kan k zelf niet over oordelen natuurlijk! Engeltje smiley Clown smiley

Oh, nou moet k weer wat over jou zeggen dus...

Ik vind het heel knap dat jij de Sabbat houd op de manier zoals die bedoeld is...dat kom k niet veel tegen Knipoog smiley

Zie je wel dat k af en toe best es profielen lees

Tess, je bent een leuke meid, behulpzaam en staat open voor de mening van een ander... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 10:51

MIEKJES285 schreef:
Oke....IK had begrepen/geconcludeerd dat er een huis gehuurd ging worden...maar idd vakantiehuisjes kan ook en zijn in het na seizoen niet duur....

Dat had je goed begrepen Miekjes, ik heb het er met Jonathan over gehad en volgens mij is het niet de bedoeling om in een bungalowpark te gaan zitten..zeker niet als je de rust en stilte op wilt zoeken.

Maar ook begreep ik dat Carin dit topic zolang overneemt...dus voor vragen kun je het beste bij haar zijn. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 10:54

MARIEKE897 schreef:
Dat had je goed begrepen Miekjes, ik heb het er met Jonathan over gehad en volgens mij is het niet de bedoeling om in een bungalowpark te gaan zitten..zeker niet als je de rust en stilte op wilt zoeken.

Maar ook begreep ik dat Carin dit topic zolang overneemt...dus voor vragen kun je het beste bij haar zijn. Lachende smiley

lekker in the middle of nowhere...kom je al gauw op België uit. bijkomend voordeel: mooie natuur waar je (soms bijna letterlijk) kan afdwalen en gesprekken kan voeren die je anders nooit zou hebben, (is mijn ervaring).
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 10:55

Matt.28 schreef:
18 Jezus kwam op hen toe en zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde. 19 Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, 20 en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.’
Het evangelie werkt genezend voor mensen. Als mensen hun hart geven aan Jezus, verandert er nl heel veel in hun leven. Allereerst hebben ze antwoord gekregen op de drie vragen die de mens al jaren bezighoudt:

Waarom ben ik op deze wereld?
God heeft mij geschapen, Hij ken mij en Hij heeft een doel in mijn leven. Hoewel dit antwoord vrij simpel lijkt, is hij wel heel diep. Veel mensen vergeten zich nl. in de verlangens van de wereld, omdat dat het enige is wat ze kennen. Hun doel is om zoveel mogelijk rijkdom te vergaren, alsof rijkdom het geluk geeft waar mensen naar op zoek zijn. Anderen zoeken op een andere manier vervulling van hun leven, maar er blijft altijd een soort leegte. Het antwoord is in God te vinden, want Hij is nl. het doel van ons leven. We hoeven niet meer bang te zijn, want wat er ook gebeurt, Hij heeft ons leven in Zijn hand. Het staat zo prachtig te lezen in de volgende tekst:
Fil.4 schreef:
Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank hem in al uw gebeden. 7 Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren.

Hoe ga ik om met mezelf?
We zijn ons allemaal bewust dat we niet volmaakt zijn, dat ons leven vol fouten zit. Wat doen we daarmee? Er zijn mensen die het bewust ontkennen, bagatelliseren. Maar dat is geen oplossing. Je fouten blijven je nl. achtervolgen. De oplossing die God biedt, is vergeving. Vergeving van zonden betekent meer dan alleen maar sorry zeggen, het betekent, dat God verzoent zich met jou. En omdat Hij zich met jou verzoent, kun je ook verzoening vinden met jezelf. Je hoeft je niet te schamen voor alles wat er mis gaat in je leven. Je kunt bij Hem terecht met al je vragen e problemen. En hoewel de oplossing vaak niet meteen voor het grijpen ligt, in de verzoening met God kun je het leven en jezelf onder ogen zien. Dat gaat met vallen en opstaan, met successen en mislukkingen, maar altijd in de aanwezigheid van de Vader. Lees maar eens de volgende tekst.
2 Kor. 5 schreef:
Wat ons drijft is de liefde van Christus, omdat we ervan overtuigd zijn dat één mens voor alle mensen is gestorven, waardoor alle mensen zijn gestorven, 15 en dat hij voor allen is gestorven opdat de levenden niet langer voor zichzelf zouden leven, maar voor hem die voor de levenden is gestorven en is opgewekt. 16 Daarom beoordelen we vanaf nu niemand meer volgens de maatstaven van deze wereld; ook Christus niet, die we vroeger wel volgens die maatstaven beoordeelden. 17 Daarom ook is iemand die één met Christus is, een nieuwe schepping. Het oude is voorbij, het nieuwe is gekomen. 18 Dit alles is het werk van God. Hij heeft ons door Christus met zich verzoend en ons de verkondiging daarover toevertrouwd. 19 Het is God die door Christus de wereld met zich heeft verzoend: hij heeft de wereld haar overtredingen niet aangerekend. En ons heeft hij de verkondiging van de verzoening toevertrouwd. 20 Wij zijn gezanten van Christus, God doet door ons zijn oproep. Namens Christus vragen wij: laat u met God verzoenen. 21 God heeft hem die de zonde niet kende voor ons één gemaakt met de zonde, zodat wij door hem rechtvaardig voor God konden worden.

Hoe kan ik omgaan met de dood?
Het meest beangstigende voor de mensen is de dood. Het is zo definitief. In een ander topic wordt daar verder op ingegaan. Maar als we weten dat we bij God horen, dan hoeven we niet meer bang te zijn voor de dood. Want God heeft ons een heerlijke toekomst gegeven, de dood is immers overwonnen, we zullen onze geliefde immers zien en ons bestaan overstijgt de dood. Christus heeft immers de dood overwonnen. Voor eeuwig mogen we bij de Vader zijn in de hemel, een geweldig vooruitzicht voor ons allemaal.

Eén vraag blijft over….

Wat doen we met ons verleden. Wat doen we met alle dingen die ons aangedaan zijn, wat doen we met onze trauma’s ons niet verwerkte verleden. Dat wordt het tweede gedeelte, ter wille van de lap tekst las ik even een pauze in….
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 10:59

EVA685 schreef:
Als je een goede liefdesrelatie hebt en elkaar seksueel liefkoost, geen gemeenschap hebt, is dat ook seks voor het huwelijk?

Ben je dan jezelf niet een beetje voor de gek aan het houden en wegen zoeken om je eigen fouten goed te praten? Ik heb van christenen al de meest vreemde dingen gehoord die dan wel zouden mogen en niet onder sex zouden vallen, t kwam er op neer: zolang je geen sex hebt waarbij kinderen verwekt zouden kunnen worden kan alles.

Maar wees nu eens eerlijk.....seksueel liefkozen....als het niet met seks te maken had kwam het woord seks er niet in voor toch?
Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat hij wel en niet vind kunnen hoor, ik ben ook niet als maagd getrouwd, ik weet dat het anders in de bijbel staat en dat ik me er bewust niet aan gehouden heb.
Maar seks is seks, beken dan eerlijk naar jezelf toe dat het je niet lukt je aan dat gebod te houden, om wat voor reden dan ook, en ga geen smoesjes verzinnen waarom sommige vormen van seks wel zouden mogen.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 10:59

TESSYBEAR731 schreef:
Sja...maar niet langer dan een maand of negen hoor!
Das toch wel de limit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

haha Tess, ik moest daar ook gelijk aan denken... eh, maar Carin ... ow ja die kat haha... sorry Carin... Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 11:08

CARIN303 schreef:
Hey Marieke, Alvast een fijne vakantie!!
Wat heerlijk joh..er even tussen uit met de kinderen.
Ik wens je veel zon en warmte toe maar vooral rust en ontspanning!

Lieve groeten,
Carin

Heej! Lief van je!
Kun je de zon even deze kant op sturen? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 11:13

MARIEKE897 schreef:
Heej! Lief van je!
Kun je de zon even deze kant op sturen? Lachende smiley

Helaas Marieke, 't regende hier net, dus zal dat maar niet jou kant op sturen... hopelijk heeft Carin beter weer... Lachende smiley
maar eh... geniet er van he' Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 29 juli 2010, 11:14
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 11:22

Ik zoek nog iemand waar ik mee kan rijden vanaf Ede.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 11:29

MOTORMUIS997 schreef:
Alles beter dan de wok in Veenendaal! Knipoog smiley

Bedankt motormuis Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Wok in Veenendaal is 10 keer beter dan elst he.
Maar ja ben er toch niet Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 11:43

EVA685 schreef:
Ik heb ooit een boek gehad....van kramp naar kracht....dat heb ik erbij gehaald.

Hi Eva, dat boek ken ik maar dat gaat toch niet over sex Smiley die vol vragen zit

(Is overigens wel een héél goed boek.)

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 11:47

JONATHAN890 schreef:
Het lijkt mij heerlijk met een groep mensen eens een weekend God te zoeken. Tijd van vasten met zijn allen te nemen, bidden voor mekaar, mekaar steunen door alle dingen los te durven laten en mekaar zegenend daar te ondersteunen. Met als doel God te ontmoeten.

Ik denk dat het goed is ergens lekker in Nederland een eenvoudig boerderijtje te huren. Daar dan een weekend in mega eenvoud door te brengen dus.
Dus geen luxe, geen drank, maar eenvoud, afstand doen van de luxe die ons tijdverdrijf is geworden.
Veel tijd voor bijbelstudie en stilte te nemen.
En natuurlijk ook wel eens gewoon over ons menszijn en gevoel praten.

Ik denk als je dit oprecht met een aantal doet dit ook nog eens fijn is en vriendschap schept.

Misschien een idee voor ergens in de herfst..

Ik post dit en zal komende week wel van iemand horen of er belangstelling voor is.

ik kan alleen in de even weekenden dus het wordt iets van weekends van 11, 25 september of
9, 23 oktober of
6, 20 november

Misschien is dit wat:

http://www.willibrords-abbey.nl/index1.html

En je hoeft echt geen monnik te worden, hoor. Er lopen daar wijze mensen rond. Ze hebben een stiltecentrum, Bethlehem, waar je met 22 man maximaal terecht kunt en je kunt er ook beperkt als gast in het klooster meedoen.

Thomas, soms stil.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 29 juli 2010, 19:55
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 11:57

BEUN656 schreef:
Heimwee? Hou het wat mij betreft maar op verlangen. Hoe kan je nou heimwee hebben naar iets waar je nooit eerder bent geweest...?

Dat kan, als je de hemel als je thuis beschouwt. Als je het woord letterlijk neemt dan staat er zoiets als 'thuispijn'... Maar het wordt idd eigenlijk op een andere manier gebruikt.

Ik heb nooit een thuis gekend; kan er dus ook niet naar terug verlangen. Toch verlang ik naar een thuis... ergens waar je hoort, veilig bent etc. Ik ben wel eens benieuwd hoe anderen hun 'thuis' ervaren?

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 12:01

TESSYBEAR731 schreef:
Bij ons in de kerk behoor je tot je 25e officieel onder de jongeren...
Het jeugdwerk is dan ook behoorlijk groot!
Onderdeel daarvan zijn de "family groups" ...een groep jongeren van dezelfde leeftijd die onder leiding van een ouder iemand regelmatig bij elkaar komen om te praten over de dingen die hen bezig houden.
Na de zomer is het de bedoeling dat ik als zo'n begeleider ga fungeren en wil me natuurlijk wel een beetje op voorbereiden.
Zoals in een ander topic al aangegeven, zijn de jongeren (18-25) maar weinig actief op het forum en daar willen we natuurlijk verandering in brengen.
We zijn namelijk nooit te oud of te jong om van elkaar te leren...

Waar loop je als christelijke jongere nou allemaal tegen aan in deze maatschappij? Betrek je je geloof in je keuze's?..(school, werk, relatie)
Heb je het idee dat je ergens terecht kunt met je "problemen"...dat er naar je geluisterd word?
Vraag je je wel eens af of je als christen wel past in de huidige maatschappij?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen... Knipoog smiley

Tess; mss es op een jeugd-/jongerenforum meelezen? Kweenie of zoiets bestaat, maar dat zal toch wel??

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 12:26

Zelf geloof ik niet zozeer in naar de hemel gaan...
Naar mijn weten zal Gods koninkrijk op aarde worden gevestigd.
Als ik dood ga voordat Jezus terugkomt naar de aarde, dan zal ik, of bij Zijn wederkomst worden opgewekt, of ik zal dan eerst nog 1000 jaar moeten wachten, voordat ik wordt opgewekt en leven na de periode van het nieuwe millennium.
Wanneer ik nog leef bij de wederkomst van Jezus, dan zou ik mogelijk, nadat de heiligen zijn opgewekt, Jezus
tegemoet gaan in de lucht en zal dan samen met de anderen van de 144.000 mee regeren in het nieuwe millennium.
De andere optie die me wat waarschijnlijker lijkt, is dat ik bij de wederkomst van Jezus, door zal blijven leven in het nieuwe millennium, onder de regering van Jezus. samen met de 144.000.
Dan zou ik eindelijk fatsoenlijke omgang met m'n dochter kunnen hebben, zonder het geouwehoer met een omgangsregeling.
Dat laatste zie ik nog het meeste naar uit.
Wat mij betreft mag Jezus vandaag al terugkomen.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 12:54

ZINGA672 schreef:
Dat kan, als je de hemel als je thuis beschouwt. Als je het woord letterlijk neemt dan staat er zoiets als 'thuispijn'... Maar het wordt idd eigenlijk op een andere manier gebruikt.

Ik heb nooit een thuis gekend; kan er dus ook niet naar terug verlangen. Toch verlang ik naar een thuis... ergens waar je hoort, veilig bent etc. Ik ben wel eens benieuwd hoe anderen hun 'thuis' ervaren?

GrZ!

"Home is where the heart is"...

Een aards gezegde dat stelt dat je overal je thuis kunt hebben als je hart zich er thuis voelt.
Mijn hart is bij Jezus, Mijn hart ís Jezus...Hij woont er! Jezus is mijn thuis, en Hij heeft mijn plaats al bereid bij God...
Mijn hart kan hier ook niet aarden, en vaak mijmer ik over de dag dat alle strijd en worsteling die ik hier ken voorbij zal zijn...ik verlang er echt naar.
Maar voorlopig ben ik wel hier, en draag ik dat stukje thuis in mijn hart. Iedere keer dat ik aan het worstelen ben met mezelf en deze wereld richt ik me op mijn hart, op Jezus...en ik ben heel even weer thuis...
Dus voor nu is Jezus mijn thuis, mijn hart...en ja, ooit...zal mijn thuis letterlijk bij Hem zijn. Het zou me ook zeker niet verbazen wanneer dit blijkt te zijn vóór mijn daadwerkelijke dood...Jezus komt! En ik ben er klaar voor Knipoog smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 29 juli 2010, 12:55
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 12:57

MARIEKE897 schreef:

haha, een bungalowpark lijkt me ook niet echt de geschikte plek.
Meer zo'n kampeerboerderij, zoiets waar ik in mijn tienerjaren heen ging op een vakantie van YFC.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 12:59

PIETER649 schreef:
hij heeft het bedrijf van zn pa toch overgenomen?

Volgens mij wel ja...maar dat maakt toch niet uit?
Zijn broer Johan zit in de zending, komt ook vaak voorbij...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 13:04

MARCELJA639 schreef:
beetje kort door de bocht dat je dat hier zo neerzet! ,beetje zo tussen neus en lippen dit is een heel gevoelig item en kun je niet even af doen met dan kom je niet in de hemel,!!!! Smiley die vol vragen zit

Ook dat en niet iedereen hoeft hier zen hebben en houden op tafel te gooien zoals Tessybear zei.

Daar zijn andere fora voor.

En je kan jezelf schade berokkenen.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 13:09

TESSYBEAR731 schreef:
En...wanneer is iemand volgens jou dan sexverslaafd?

Vind het jammer dat je niet meer op mijn vraag reageert, Peter... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 13:18

Deze link kreeg ik vanmorgen via de meel...

http://www.youtube.com/watch?v=4MlJI_5Pmrc

Ik vond het wel een leuke om met jullie te delen.
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 13:24

Of zou het zijn dat de jongeren onder ons, vrijwel helemaal niet op het forum komen, laat staan het forum lezen?

Ik ben nog steeds wel benieuwd wat er onder de jongeren leeft...

Of is een forum ook 1 van de dingen die 'not done' zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 13:27

LEPELTJE037 schreef:
Deze link kreeg ik vanmorgen via de meel...

http://www.youtube.com/watch?v=4MlJI_5Pmrc

Ik vond het wel een leuke om met jullie te delen.

Altijd al wat gehad met The Beatles, nu weet ik ook waarom Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Als ik het dan ook maar niet weer vergeet...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 13:28

LEPELTJE037 schreef:
Of zou het zijn dat de jongeren onder ons, vrijwel helemaal niet op het forum komen, laat staan het forum lezen?

Of ze zitten zich stiekum rot te lachen om ons ouderwetse bejaardenKnipoog smiley
Ik had het van de week over een kwartje...zegt mn dochter; wat is dat? En dan voel je je dus echt even oud.....
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 13:28

LEPELTJE037 schreef:

Komen ze wel hebben ze vanaf vandaag een heus eigen topic bij christelijk leven...ben benieuwd Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 13:32

ANNETTE792 schreef:
Of ze zitten zich stiekum rot te lachen om ons ouderwetse bejaardenKnipoog smiley
Ik had het van de week over een kwartje...zegt mn dochter; wat is dat? En dan voel je je dus echt even oud.....

Oeh ja...wat dacht je dan van een cassettebandje?
Hingen een poos geleden overal posters voor een cv-ketelmerk(!) met afbeeldingen van een cassettebandje erop...
vraagt uk wat het is...
ik: "een cassettebandje"...
uk: "mamah, wat is een kastebandjuh?" ...
ik: "Daar kun je muziek mee afspelen"...
uk: "Oh...kan ik em dan op televisie kijken?"...

Ik zeg je...oud!!Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 13:42

TESSYBEAR731 schreef:
Oeh ja...wat dacht je dan van een cassettebandje?
Hingen een poos geleden overal posters voor een cv-ketelmerk(!) met afbeeldingen van een cassettebandje erop...
vraagt uk wat het is...
ik: "een cassettebandje"...
uk: "mamah, wat is een kastebandjuh?" ...
ik: "Daar kun je muziek mee afspelen"...
uk: "Oh...kan ik em dan op televisie kijken?"...

Ik zeg je...oud!!Gefrustreerde smiley

Zo heb ik een tijd geleden m'n dochter kennis laten maken met een LP-speler... Lachende smiley

Over ons oude geld gesproken... Nog regelmatig hoor ik mensen de 5-eurocent een stuiver noemen...

Wist je trouwens dat ons dubbeltje nog steeds vertegenwoordigd wordt, zelfs tot over de hele wereld...
Het gat van een cd of cd-rom en dvd ed. is gebaseerd op ons dubbeltje. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 13:46

JONATHAN890 schreef:
wat is sex.... voor mij is wat jij hierboven schrijft geen discussie punt.
omdat ik er geen moeite mee hebt.

Bedankt Jonathan, leukkkk dat je hier weer bent!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 13:50

CHATULIEM619 schreef:
Sorry hoor, dat is vragen naar de bekende weg. In die tijd bestond het gewoon niet dat er seksualiteit voor het huwelijk was, dus waarom zou je dit nu anders moeten interpreteren?

Ergens in de Bijbel staan wel verhalen, over die sliep met die enz.
Ik zeg het liever niet, maar 1 van m.n dochters zegt.....de Bijbel is èèn pot incest Twijfelende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 981 982 983 984 985 986 987 ... 6194 Volgende
Pagina 984 van 6194