| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 17:49
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | | Op zondag besteed ik juist wel extra aandacht aan mijn uiterlijk, is toch een dag apart, voel me dan ook vaak anders! |
Ben sowieso wat eh...zorgvuldiger in mijn kledingkeuze
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 17:49
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik wel...duurt nooit lang voor de ware aard boven komt
Maar hou me wel netjes aan de regels...ik reageer er niet! Net zoals de mannen hier niet mogen reageren...DAAN!!!  |
Heel verstandig om niet te reageren,en niet te serieus nemen he wat sommige mannen schrijven anders erger je je maar.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 17:50
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Heel verstandig om niet te reageren,en niet te serieus nemen he wat sommige mannen schrijven anders erger je je maar.....  |
Ikkuh niet!
Sommige mannen neem ik allang niet serieus meer...maar zo heel af en toe vind ik dat ze er op gewezen mogen worden dat ze nu toch wel een beetje te ver gaan in het generaliseren
Offeh...zou dat dan toch mannenhaat zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 17:55
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | [list=1][*]Lekker generaliserend weer. [*]Misschien hebben de bedoelde vrouwen juist even behoefte aan gewoon lekker ontspannen samen zijn in de chat. [*]Misschien hebben vele mannelijke bezoekers dit ook wel. [*]Wellicht wil je te geforceerd allerlei zaken bespreken in de chat en moet je meer aan de spontaniteit van de chat overlaten, wat geregeld leidt tot meerdere serieuze gesprekken in de chat (zie ook een eerdere discussie op het forum waar dit al is aangegeven). En aan die gesprekken doen niet enkel mannen mee.
Probeer gewoon eens wat meer te genieten, ook van de koetjes en de kalfjes in de chat  | Ach Henk, wat is er verkeerd aan het hebben van idealen? Ik hoop nog steeds de vrouw te vinden, die inhoud heeft. Maar dit ideaal schijnt er niet te zijn, als ik zo de chatbox van de laatste maanden bekijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 17:57
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Laurens, je bent een toffe kerel! Hier op het forum zijn de mannen veel te lief. Zelfs bij ons topic durven ze nog haast niks te zeggen. Maar goed, wat wil je. De gemiddelde vrouw op dit forum is hier een mannenhaatster. In de chatbox kletsen de mannen net zoals de vrouwen, een serieus gesprek wordt eigenlijk geweerd. Van vrouwen kan ik het hebben hoor, heb voldoende verjaardagen meegemaakt om te weten dat hun interesse alleen maar bij kinderen, kleren en huis-tuin-en-keuken dingen liggen. En ach het heeft ook wel zijn charme. Maar dat je zelfs niet met een vent een normaal gesprek kunt voeren valt me wel heel erg tegen. Ook daarin zijn ze veel te vrouwelijk geworden. Iedere avond probeer ik weer een normaal gesprek op gang te brengen, maar het interesseniveau is bijzonder laag. Deze week ben ik elke avond vanaf 7 uur in de chatbox geweest. Gewoon kijken wat voor onderwerpen ze bespreken. En eerlijk gezegd, het valt me iedere keer weer tegen. Je zult denken dat nu de vrouwen hoger opgeleid zijn, meer meedoen in de maatschappij, dat ze ook wat meer geïnteresseerd zijn in de wereld om hun heen. Maar helaas, ze kunnen niet anders dan alleen maar over de gewone dingen praten. Het ligt in de aard van de vrouwen dat alleen hun eigen wereldje, hun eigen kinderen, hun eigen huisje belangrijk is. Emancipatie schijnt toch niet te werken. Vrouwen zijn echt anders dan mannen. En mannen verlagen zich tot hetzelfde niveau. Nog even en dan kunnen we een breiklasje beginnen voor mannen. Lang leve de Libelle!!! |
Ach...Chatuliem, op deze manier krijg je onze aandacht ook hoor maar of het helpt
* ons = vrouwen*
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:01
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ach Henk, wat is er verkeerd aan het hebben van idealen? Ik hoop nog steeds de vrouw te vinden, die inhoud heeft. Maar dit ideaal schijnt er niet te zijn, als ik zo de chatbox van de laatste maanden bekijk. |
Dat is nu mijn beleving van sommige mannen in de chatbox.......... Maar ja, een beleving is een persoonlijke beleving heb ik altijd geleerd.....  Kan een ander weer helemaal anders naar kijken......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 31 juli 2010, 18:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:03
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ikkuh niet!
Sommige mannen neem ik allang niet serieus meer...maar zo heel af en toe vind ik dat ze er op gewezen mogen worden dat ze nu toch wel een beetje te ver gaan in het generaliseren
Offeh...zou dat dan toch mannenhaat zijn?  |
Wie bedoel je met ze?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:08
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dat is nu mijn beleving van sommige mannen in de chatbox.......... Maar ja, een beleving is een persoonlijke beleving heb ik altijd geleerd.....  Kan een ander weer helemaal anders naar kijken......  | Tja, wat kun je anders...Maarre..dit is een onderwerp alleen voor mannen. Kun je nu dan ff het respect opbrengen of moet ik het zo grof zeggen als sommige dames het in hun hoekje zeggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:16
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Wat mij al heel lang bezighoudt is wat verantwoord consumeergedrag is van een christen als je daarin natuurlijk meerekent dat wij als opdracht hebben de aarde te beheren/beheersen. Wat is volgens jullie de betekenis van de aarde beheren of de aarde beheersen en is daar verschil tussen? Consumeren jullie vanuit deze opdracht en hoe sta je dan tegenover intensieve veehouderij, het gebruik van antibiotica, groeimiddelen, ontwrichting van de waardigheid van het dierlijk leven, hun natuurlijke gedrag verhinderen en hen dwingen een product te zijn. Pesticiden en andere giften in de landbouw, het genetisch manipuleren van gewassen, van dieren. Wat kan onze rol zijn als christenen in ons consumentengedrag in de beïnvloeding van al deze dingen? Doen jullie dat ook en hoe dan? | Ik vind dat de boeren heel goed voor de dieren zorgen, vind het vlees uiterst gezond wat ik in de supermarkt koop. Heb geen probleem met pesticiden, want ik vind dat appels en peren gezond gehouden moeten worden. Ik ben een voorstander van intensieve veehouderij en vind het heel gemakkelijk een oordeel te hebben over mensen, die ons leven lang verzorgen wat betreft eten en drinken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:18
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Wie bedoel je met ze????? |
"Ze" in het algemeen, als diegenen die hun persoonlijke teleurstelling botvieren op alle vrouwen...in dit geval dus maar eentje 
I'm tryin' to make a statement here! Dezelfde als jij, maar dan zonder me in het mannen-topic te mengen
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 31 juli 2010, 18:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:26
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Tja, wat kun je anders...Maarre..dit is een onderwerp alleen voor mannen. Kun je nu dan ff het respect opbrengen of moet ik het zo grof zeggen als sommige dames het in hun hoekje zeggen. |
Dus jij leest de vrouwenhoek ook.....???????? Maar ik zeg niets meer, hoor hier ook niet.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:27
|
|
|
|
- Hoe gezond zijn appels en peren die besproeid zijn met pesticiden? Oké, de concentratie valt veelal mee, maar om nu te veronderstellen dat pesticiden het fruit gezond houden...
- Intensieve veehouderij hoeft van mij niet als het betekent dat de dieren extra 'opgeblazen' worden om maar meer melk/vlees te produceren. Maar gelukkig zijn er ook nog genoeg veehouders die dit niet doen en de dieren ook nog een gewoon leven gunnen. Dus nee, verdwijnen hoeft het ook niet geheel.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zaterdag 31 juli 2010, 20:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ach Henk, wat is er verkeerd aan het hebben van idealen? Ik hoop nog steeds de vrouw te vinden, die inhoud heeft. Maar dit ideaal schijnt er niet te zijn, als ik zo de chatbox van de laatste maanden bekijk. |
Wees gerust, ook hier op CM zitten er voldoende. Neem de tijd om dat te ontdekken Want ja, idealen hebben mag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SAM876
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:42
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | ja, dus als christen hoef je niet ziek te zijn of arm, dan leef je onder een vloek, bla bla, dan halen ze wat teksten uit contex. ben je niet rijk of gezond, dan ligt het aan je gebrek aan geloof. pastorale ramp die kerken.... |
Je bent erg makkelijk met oordelen. Het zou je sieren als je je opmerkingen iets genuanceerder weet te brengen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RICHARDRI464
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:44
|
|
|
|
|
In de Bijbel heb je een aantal redenen dat je mag gaan scheiden zoals overspel. In de tijd van Jezus gingen mensen de vrouw om allerlei redenen weg te zenden. Je kookte niet goed dus ga maar weg. Nu vind ik dat te ver gaan. Maar wat vinden jullie er van: Mag je als je gescheiden bent hertrouwen? In zo ja, op welke Bijbel tekst baseer je dat op?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:56
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Nou vooruit! Wil de echte mannenhaatster nu opstaan?
 |
Ik ben juist staaaaaaaaaaapelgek op mannen! Maar ja,ik zit vaak in de chatbox dus ik heb geen inhoud,geen diepgang,een gesprek is er niet met me te voeren,ik heb een hekel aan strijken en sta nooit klaar met pantoffels,dus welke vent wil mij nou hebben??(alleen Drenten trappen in mijn vrouwenval )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:56
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Ik zie niet in wat een groot gezin en abortus nu even met elkaar te maken hebben? Maar zal ongetwijfeld aan mij liggen...... Volgens mij hebben we het hier over twee heel verschillende onderwerpen dus om iemand die wat over een groot gezin schrijft nu gelijk als pro abortus te benoemen????????????? Dat het al bij je opkomt! Je moet anti conceptie en abortus niet met elkaar verwarren, zijn totaal twee verschillende zaken........gelukkig wel...... |
Ach, ik beschuldig niemand.Het was maar een vraag, een beetje provocerend dat wel. Als je daar niet tegen kunt vind ik dat een beetje kinderachtig.
Anti conceptie is het bewust tegen gaan van kinderen, met behulp van bijvoorbeeld een condoom of anti conceptiemiddelen als de pil of een spiraaltje. Abortus is het bewust beeindigen van de zwangerschap en daarmee ga je ook het krijgen van kinderen tegen. Twee verschillenden dingen, JA. Maar beide wel bewust gedaan om nieuw leven tegen te gaan. Het een lijkt mij niet minder erg (of zondig) dan het ander. ( zei de Farizeeer )
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Als het leven van een vrouw gevaar loopt bij het baren van het kind en de artsen moeten kiezen tussen het kind of de moeder, dan lijkt mij het goed dat met kiest voor het leven van de moeder. Daarnaast zijn aniconceptiemiddelen als condooms en de pil niet nodig. Het lichaam heeft van nature een vruchtbaarheidscyclus, die redelijk regelmatig is en te voorspellen valt. Kinderen kun je dan verantwoord plannen en op een natuurlijke wijze. Het kost natuurlik meer moeite,maar je kunt de natuur wel zijn gang laten gaan. Zo deden onze verre voorouders het ook, en die zaten ook niet opgescheept met ''honderden' koters.
Laatst aangepast door
|
LAURENS814
|
op zaterdag 31 juli 2010, 19:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FENNY661
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:59
|
|
|
|
hallo wie heeft er zin om te gaan uit eten of naar de film gaan of iets anders ' in groningen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 19:04
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | ken het, ze verkondigen de health and wealth leer, dan haak ik al af.  |
David, Nederland is inmiddels één groot zendings gebied. Met deze uitzendingen op de commerciele zender kunnen mensen voor het eerst van Jezus en zijn verlossende werk horen! Moet je, mensen die Jezus nog niet kennen, dan gelijk om de oren slaan met hel en verdoemenis?? Of is het beter dan een boodschap van "health and wealth" (zoals jij het noemt) te brengen? Jij bent gered, maar is de "schare" (waar Jezus bewogen over was, omdat ze geen herder hadden) ook al gered?? Zo heeft David Maasbach w.s. de taak gekregen om de boodschap van Jezus liefde op t.v. uit te dragen. Al zal er maar 1 persoon door deze uitzendingen gered worden.....wie zijn wij dan om te oordelen of het een boodschap is van 'health and wealth'.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 19:11
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | In hoeverre heeft het denken aan de hel te maken met je geloof. Geloof je in God omdat je anders naar de hel gaat? Probeer je niet te zondigen omdat je anders naar de hel gaat. |
Ik ben van mening dat hemel en de hel op dezelfde ' plaats' te vinden zijn, namelijk in God. Volgens de Bijbel is God namelijk licht en vuur. Voor zijn vijanden is hij een verterend vuur. Zonde staat in de Bijbel gelijk aan duisternis, en duisternis kan het licht niet verdragenIk denk daarom dat zowel in hemel als in de hel een vuur is, namelijk het vuur van God.
De rechtvaardigen zijn vrij van zonde en delen in de goddelijk natuur (zonder zelf god te worden, natuurlijk). De heiligen zijn dus licht geworden, zoals God ook licht is. De rechtvaardigen kunnen de aanwezigheid van God daardoor verdragen, terwijl de onrechtvaardigen door datzelfde licht gepijnigd worden. En omdat God eeuwig is, is ook deze staat van geluk of pijniging eeuwig.
Ik geloof dus niet dat 'hel' een plaats is waar God niet is. Dit suggereert namelijk dat er een plaats buiten God bestaat, en dat kan volgens de Bijbel niet. Gods aanweziheid is overal. Ik geloof daarom ook niet dat hemel en hel twee 'plaatsen' zijn, het zijn mijn inziens twee eeuwige ervaringen.
Laatst aangepast door
|
LAURENS814
|
op zaterdag 31 juli 2010, 19:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 19:27
|
|
|
|
DAVID923 schreef: ja, dus als christen hoef je niet ziek te zijn of arm, dan leef je onder een vloek, bla bla, dan halen ze wat teksten uit contex. ben je niet rijk of gezond, dan ligt het aan je gebrek aan geloof. pastorale ramp die kerken....
| SAM876 schreef: | | Je bent erg makkelijk met oordelen. Het zou je sieren als je je opmerkingen iets genuanceerder weet te brengen! |
Da's gewoon iemands zijn mening hoor, denk ik ;)
Dat is nu zo belangrijk aan een forum denk ik.
Want de topicstarter vroeg hier om meningen.
Snappie?
Fijne Avond!
Shanita
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 31 juli 2010, 19:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 19:31
|
|
|
|
Tis wel heul stil op CM... Zijn al die heidegangers nou nog niet thuis?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 19:32
|
|
|
|
kauwgum met plakplaatje voor 5 cent!
gebruiksaanwijzing voor het plakplaatje: arm nat maken en plaatje erop, even laten zitten en verwijderen. je had dan de afbeelding op je arm zitten. dagen later zat-ie er nog... 
o, enneh: hoorspelen op de radio! van o.a. Sjöwal en Walhö
vandaag de dag nergens meer te horen.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zaterdag 31 juli 2010, 19:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 19:35
|
|
|
|
Het onderwerp is homofilie in dit topic en ik denk dat we weer eens afdwalen. Er loopt al een draadje hierover onder voorbehoedsmiddelen en daar hoort dit thuis, lijkt me. Overigens ben ik het in bovenstaande argumentatie volstrekt niet met je eens en raad ik dames het opvolgen van deze adviezen bepaald niet aan: het heeft voor zeer veel nageslacht gezorgd. Verder vond ik je opmerking niet een beetje provocerend maar ervoer hem als tendentieus.
Thomas, die ook even afdwaalde.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 31 juli 2010, 22:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SAM876
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 19:45
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | DAVID923 schreef: ja, dus als christen hoef je niet ziek te zijn of arm, dan leef je onder een vloek, bla bla, dan halen ze wat teksten uit contex. ben je niet rijk of gezond, dan ligt het aan je gebrek aan geloof. pastorale ramp die kerken....
Da's gewoon iemands zijn mening hoor, denk ik ;)
Dat is nu zo belangrijk aan een forum denk ik.
Want de topicstarter vroeg hier om meningen.
Snappie?
Fijne Avond!
Shanita |
Prima, ik respecteer ieders mening. Mijn mening is alleen dat de vergelijking tussen David Maasbach en een pastorale ramp erg misplaatst is. Maar als iemand graag direct iemand in een hokje wil proppen.... ga je gang!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 19:46
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Nerd gevraagd
Heb een tijdje geleden windows live messenger (beta) geinstalleerd), maar wil de oude versie versie van Windows movie maker weer terug hebben op mijn pc. kan iemand mij helpen waar ik hem kan vinden op het wereld wijde web om hem weer te dowloaden. |
Zelfs een blondine weet dat dat 2 totaal verschillende programma's zijn Mario
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 19:52
|
|
|
|
|
Je zou even naar het topic van Chatuliem moeten gaan,die heeft namelijk hetzelfde idee als jij !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 19:56
|
|
|
|
De grote meneer Kaktus show en natuurlijk......Ome Willem
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 20:00
|
|
|
|
Sinds 2 uur ben ik de trotse eigenaar van Kruimel, een heel lief katje van 7 jaar! Net vond ze de plek achter de computer erg fijn en nu heeft ze rust gevonden in de kattenbak ( hmmmm.......moet maar even tegen haar zeggen dat de bank een stuk comfortabeler ligt) maar het komt helemaal goed. Gezellig hoor , het geluid van trippelende pootjes op mn parket, mijn huis wordt weer een thuis
|
|
| Naar boven |
|
|