ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 08:32

LAURENS814 schreef:
Waarom staat er volgens de Bijbel de doodstraf op homoseksueel gedrag? Of waarom staat de doodstraf op hekserij, Of waarom wordt een meisje dat geen maagd meer is ter dood gebracht al ze dat toch niet meer blijkt te zijn?

Tasten al deze zonden God aan in zijn persoon, of treffen deze zonden uiteindelijk alleen de zondaren zelf?
Het kwaad uit je midden verwijderen, het kwaad uitroeien. Dat is wat denk ik de reden is. Door de kwaadaardigen van de aarde te verwijderen is er weer 'lucht' voor de rechvaardigen. Door te vloeken breng je een ander te val en door een ander ten val te brengen bezegel je je eigen ondergang.

Als ik met deze opmerkinen een 'varken' ben, zoals een enkeling hier op het forum claimt. Het zij zo.

je bent geen varken laurens, en niemand heeft het recht je te beledigen.
maar het is wel zo, dat God Heer van hemel en aarde is, en ook wel de Heilige wordt genoemd.
persoonlijk komt je stijl van schrijven op me over alsof je God ziet als een "ding" in plaats van de grote Heilige Almachtige Alwetende God.
waarom God de doodstraf heeft ingesteld?
ik weet het niet;
wat ik me voor zou kunnen stellen, is dat Hij als grote God, Heer van de hemelse engelenmachten, Schepper van de hemel en de aarde, zich misschien niet laat beledigen door kleine mensjes die van Hem afhankelijk zijn?
er staat ergens in Jesaja, dat wij minder zijn dan een stofje aan een weegschaal en een druppeltje aan de emmer;
en toch ziet God ons als zo enorm waardevol, dat Hij Zijn eigen Zoon voor ons overgegeven heeft, om ons van onze zelfverdiende straf te verlossen.
God vraagt van ons, om naar Zijn maatstaven te leven, en dat recht heeft Hij.
en Hij heeft ook het recht, mochten we dat niet doen, om daar concequenties aan te verbinden; maar liever heeft Hij, dat we naar Hem toekomen, in onze gebeden, en ons leven aan Hem toewijden.
ik hoop dat ik een beetje duidelijk neer heb kunnen zetten hoe ik je mening ervaar, en misschien begrijp je nu beter de emotionele reacties van de brazeevel?

en is het je zowiezo als eens opgevallen dat God zich laat kennen als een God met emoties?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 2 augustus 2010, 08:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 08:44

TESSYBEAR731 schreef:
Ken wel polygamie, maar wist niet dat het ook magisch was Smiley die vol vragen zit

polymagie is een andere vorm van leven dan monogamie denk ik tessy!
overigens kan ik zo snel niet bedenken, waar God iemand een tweede vrouw geeft richard.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 09:03

RICHARDRI464 schreef:
Jan en Elske zijn 30 jaar getrouwd. Jan mishandeld Elske. Elske heeft met Jan diverse malen gepraat maar niets lijkt te helpen. Ook relatie therapie helpt niet. Elske wil graag dat Jan haar vergeving schenkt, ook hier gaat Jan niet op in. Jan is zeer introvert en op de cruciale vragen geeft hij niet thuis. De kinderen worden de dupe. De kerk zegt "wat God heeft samen gebracht scheidde de mens niet". De kinderen lijden er door want de kinderen zien ook dat pappa mamma slaat. Elske wordt depressief en moet aan medicatie. Ze zet alles op alles om maar bij elkaar te blijven immers de kerk geeft dat zo aan. Elske kan het niet meer aan. Zij wil wel gaan scheiden van Jan. Maar ja, Jezus zegt toch dat alleen bij overspel, de scheiding een optie is? Volgens Jezus is het kennelijk overspel erger dan dat Jan Elske in elkaar rammelt. (Zo lees ik dat dan, keihard dat wel).

Uiteindelijk nadat Elske het ziekenhuis in beland is heeft ze toch besloten te gaan scheiden. Elske woont nu op haar zelf en de kinderen zijn elders onder gebracht. De kinderen hebben ook last van psychische zaken helaas. Elske ontmoet na een paar jaar een lieve man. Zij gaat daar mee trouwen.

In bovenstaande verhaal gekoppeld aan de Bijbel zou het zijn:

Elske pleegt overspel zij is de eerste die met een nieuwe partner gaat. In dit geval is Jan die in de prijzen valt. Want Elske pleegt overspel dus mag Jan ook opnieuw huwen.

Ik lees en begrijp de Bijbel op deze manier. Ik begrijp dat iemand zegt dat de Bijbel niet meer in deze cultuur past zoals slavernij. Dus de Bijbel is in dat geval niet helemaal up to date en niet toereikend? Want dan kunnen we de Bijbel in gebed met de Heer vragen wat we per geval moeten doen. Maar dan komen we misschien wel bij het punt dat een soortgelijke situatie iemand van de Heer heeft gehoord dat het wel mag terwijl bij iemand anders niet het geval is. Bijvoorbeeld dat Jan tot de Heer bid dat hij met een man mag huwen, noem maar wat. En daarop was het antwoord van de Here dat de herenliefde wel toegestaan is.

Ik snap de Bijbel niet en voel mij gezien mijn eigen ouders situatie niet gelukkig in. Misschien dat de Bijbel erg onduidelijk is. Ik vind dat jammer Huilende smiley, smiley in tranen

Ik zelf zou liever zien dat Elske volste recht had om te gaan scheiden als er geen oplossing is (zoals in de Bijbel terecht staat dat uwer harten VERHARD zijt, dat moet ook we gezien situatie hierboven geschreven is omdat Jan nergens op antwoord en thuis geeft). En dat Elske het gun dat ze nu wel een gelukkig huwelijk mag hebben. Maar zo lees ik de Bijbel helaas niet, hoewel ik het anders zou willen.

op deze manier wordt inderdaad erg vaak geredeneerd richard; maar t is anders in de bijbel beschreven;
er staat namelijk;
"dat de vrouw van de man niet scheidde, maar indien zij ook scheidt, dat zij alleen blijve, of met haar man verzoene......."
dit zou dus in elske's verhaal betekenen, dat zij wel degelijk weggaat wanneer zij en de kinderen worden mishandeld, en de psychische schade dus beperkt gebleven zou zijn!
waar je echter dan weer tegenaan loopt is; hoe gaat elske haar leven ooit op de rit krijgen; mishandeld, en dan alleen blijven omdat haar echtgenoot geen goede man voor haar was?
tja.......
er staat ook in de bijbel; degene die het onrecht doet, zal het onrecht dragen dat hij gedaan heeft.
in jouw voorbeeld zou elske het onrecht dragen dat hij, haar man, gedaan heeft.
dus dat past niet in de goddelijke struktuur.

t is niet al te gemakkelijke kost, om je hierin te verdiepen. ik heb er zelf een hele studie van gemaakt, maar je blijft toch tegen verschillen in benadering aanlopen, die niet even met een bijbelgedeelte weg te poetsen zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 09:10

MIEKE364 schreef:
De eerste zin is volgens mij klinkklare onzin, waar je die klets vandaan haalt is mij een raadsel.
Tweede zin, ok, mee eens. Wat is dan goed rentmeesterschap volgens jou?

ik was te snel met mijn reactie, die info stond hierboven dus al.... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 2 augustus 2010, 09:11
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 09:18

Een vraag die vaak bij me boven komt........ik geloof dat God Zijn kinderen dat geeft wat Hem goed lijkt,maar hoe moeten wij als mensen dat zien?Krijgt een zwakkere persoon een sterke partner of is dat iets wat wij als mensen kiezen?Het is een vaak gebruikte zin:je krijgt nooit meer op je bord dan je aankunt........het klinkt zo mooi maar ik denk dat velen hier weten dat het hard is om een vol bord te krijgen.
Doet God aan beloning?(knap gedaan Mijn kind,hierna zal alles beter worden)of zet God Zijn sterkere kinderen in voor de "volgende klus"?

Mijn gedachtengang is waarschijnlijk moeilijk te volgen maar wie weet is er iemand die begrijpt wat ik bedoel en anders moet ik de rugzak maar eens opentrekken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN982

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 09:21

CHATULIEM619 schreef:
De intentie van de picknick is duidelijk, en ik denk dat de intentie van de site anders is.

Met welke intentie sta jij op deze site ?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 09:44

LEANNE226 schreef:
Een vraag die vaak bij me boven komt........ik geloof dat God Zijn kinderen dat geeft wat Hem goed lijkt,maar hoe moeten wij als mensen dat zien?Krijgt een zwakkere persoon een sterke partner of is dat iets wat wij als mensen kiezen?Het is een vaak gebruikte zin:je krijgt nooit meer op je bord dan je aankunt........het klinkt zo mooi maar ik denk dat velen hier weten dat het hard is om een vol bord te krijgen.
Doet God aan beloning?(knap gedaan Mijn kind,hierna zal alles beter worden)of zet God Zijn sterkere kinderen in voor de "volgende klus"?

Mijn gedachtengang is waarschijnlijk moeilijk te volgen maar wie weet is er iemand die begrijpt wat ik bedoel en anders moet ik de rugzak maar eens opentrekken Knipoog smiley

ik snap precies wat je zeggen wilt leanne;
ik denk dat het maar net is welk plan God met je leven heeft.
tuurlijk maak je je eigen keuzes, want als je in het kleine getrouw bent, zul je over veel gesteld worden;
dat impliceert dus dat je keuze hebt; ofwel je neemt je bordje vol voor je
of je schuift het van je af.
maar het is denk ik wel zo, dat wanneer je echt op zoek gaat met Gods wil in je leven, je steeds weer nieuwe dingen tegenkomt, waar je Zijn hulp bij nodig hebt.
en waar je geestelijk dus van kunt groeien.
als je bijvoorbeeld naar de Heere Jezus kijkt, dan was die ook wel eens moe van al die mensen die naar Hem toekwamen, om hulp en genezing.
hij vluchtte dan de berg op, om eens een hele nacht alleen met Zijn Vader te zijn, of ging in een bootje alleen het meer op, en liet de "schare" achter zich.
zo ook elia, als er even 400 baalpriesters een koppie kleiner zijn gemaakt, dan is hij zo (levens-) moe dat hij onder een jeneverstruik neerploft en zegt; Heere God, neem me alstublieft weg uit dit leven; ik ben er allemaal zoooo moe van!
wel mooi, dat de Heere Jezus dan versterkt wordt op de berg, en dat God elia een engel stuurt, niet om hem uit dit leven weg te nemen, maar om hem te versterken, zodat hij zijn taak weer op zich kan nemen.
t is echt waar; met God spring je over een berg (aan problemen en zorgen)
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 09:45

HANNAH810 schreef:
polymagie is een andere vorm van leven dan monogamie denk ik tessy!
overigens kan ik zo snel niet bedenken, waar God iemand een tweede vrouw geeft richard.

Ik probeerde er (niet zo) subtiel op te wijzen dat er een schrijffoutje ingeslopen is Han...

het is namelijk polyGamie, en niet polyMagie Knipoog smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 2 augustus 2010, 09:45
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 09:51

HANNAH810 schreef:
*zucht* hij segt dattie mu lief fin..........!! Verlegen lachende smiley *zwijmel*
voor de hele wereld leesbaar nog wel........*zwijmel*
toch nog iemand op deze aardbol, die me waardeert.......
dank je, chatuliem!!

(ik stelde overigens een vraag in het bericht waar je op reageert, ik stelde niet dat je jaloers bent, ik vroeg of het zo zou kunnen zijn, dat je graag even om het hoekje had gekeken hoe dat er nou aan toe gaat....)

Tja, kennis maken met mensen ga ik nooit uit de weg. Ben bereid om daar veel tijd, geld en energie in te steken. Maar tijdens die picknick zijn er naar mijn ogen teveel afleidende factoren. Maar zelf heb ik behoefte om er maar niet meer op te reageren.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:02

ja hoe en wanneer het precies is veranderd staat nergens, maar in het NT, staat meerdere malen dat een voorgangen, maar 1 vrouw mag hebben, neem dat het als voorbeeld geld:

1tim 3

1 Het is een waar woord: als iemand opziener wil worden, is dat een eerzaam streven. 2 Een opziener moet onberispelijk zijn. Hij kan slechts de man van één vrouw zijn en hij moet sober, bezonnen, gematigd, gastvrij en een goede leraar zijn.

( een harem lijkt me wel wat Knipoog smiley Verlegen lachende smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:04

Quote:
t is niet al te gemakkelijke kost, om je hierin te verdiepen. ik heb er zelf een hele studie van gemaakt, maar je blijft toch tegen verschillen in benadering aanlopen, die niet even met een bijbelgedeelte weg te poetsen zijn.

idd... mensen moet niet hun (arglistig) haert volgen maar de Schrift.
en soms staan er geen pasklare antwoorden, OF, ze staan er wel, maar ze willen er niet aan, en zoeken sluiproutes.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:04

dit is polymagie

http://www.polymagie.com/index.htm

maar polygamie houd in dat een man die er veel vrouwen op nahoud.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:08

ERIK546 schreef:
Er staat in de Bijbel: gij zult niet oordelen.

Er staat ook wie zonder zonde is werpen de 1e.steen

En heb naaste lief als jezelf. Kan je dat niet heb je jezelf ook niet lief.

misschien een paar punten om goed over na.te denken.

lekker makkelijk...
haal je dan ook even de teksten aan waar er staat dat we elkaar (in liefde) moeten vermanen? en hoe paulus in 1 cor 5 en ook in titus zegt dat mensen die blijven zondigen na vermaningen uit de gemeente dienen worden te gezet? en dat JEZUS vlak na jou quote zei; ga heen, en ZONDIG NIET MEER?

petrus zegt dat we vrij zijn, maar die vrijheid niet mogen misbruiken.
zo waren er christenen in paulus gemeente die zeiden we zijn vrij van de zonde we kunnen doen wat we willen, alles is genade!

waarom paulus schreef:

rom 6:

1 Wat zullen wij dan zeggen? Mogen wij bij de zonde blijven, opdat de genade toeneme? 2 Volstrekt niet! Immers, hoe zullen wij, die der zonde gestorven zijn, daarin nog leven?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:08

Deze hoorde ik gisteren in de kerk n.a.v. een preek uit het boek Daniël.

God belooft ons geen kalme vaart, maar wel een behouden thuiskomst.

Troostvol, vooral ook in moeilijke tijden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:10

CROSSROAD317 schreef:
Je hebt helemaal gelijk Chatuliem, ik heb me blauw lopen te ergeren aan al die kinderen, die maar liepen te jengelen omdat ze weer een smerige luier aan hadden De volwassenen m/v die zich stonden te verdringen om het desbetreffende kind te mogen verschonen. Tis ook een manier van aandacht krijgen natuurlijk, want de mogelijke toekomstige partner weet dan wel hoe goed je maar haar / zijn kind om gaat.
Dus ik kan me indenken dat dit in alle ernst best goed past bij een dating-site, mannen die zich uitsloven met een bal of badminton racket om toch maar vooral te laten zien dat ze sportief zijn, en dat ze ook nog eens heel goed om kunnen gaan met het kind van de toekomstige partner. Vrouwen die de lekkerste hapjes op tafel toveren, onder het mom, dit vind mijn kind lekker, maar jullie mogen ook we een hapje proberen hoor. En dan nog die overheerlijke snoepjes, blokjes kaas, koekjes en bolussen, natuurlijk alleen voor de kids (jaja, hoe lok ik mijn toekomstige partner in mijn net).
Ja ik kan niet anders dan je gelijk geven, de CM uitjes gaan de kant op van het libelle niveau.
Gelukkig is het aan jou om zelf iets anders te organiseren, voor alleen volwassenen natuurlijk, om niet in (de zo gehate) libelle sferen terecht te komen. Ik zou dan zeggen qua niveau natuurlijk, in vergelijk tot de libelle, het Plus Magazine: méér dan 200 pagina’s betrouwbare en actuele informatie, over o.a. geldzaken en rechten, praktische tips voor gezondheid, maatschappelijke ontwikkelingen, relaties en werk en tot slot nog inspirerende ideeën voor huis, tuin en boeiende reisreportages.

Bij de volgende picknick ga ik me ook zo uitsloven ..... kijken of ik een leuke vrouw kan vangen ..... Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Een maand geleden waren we vrienden.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 2 augustus 2010, 10:24
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:12

hannah, mooi gezegd. jusit door het lijden heen is God er. door onze zwakte word Zijn kracht zichtbaar.

rom 5:

1 Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Here Jezus Christus, 2 door wie wij ook de toegang hebben verkregen [in het geloof] tot deze genade, waarin wij staan, en roemen in de hoop op de heerlijkheid Gods. 3 En niet alleen (hierin), maar wij roemen ook in de verdrukkingen, daar wij weten, dat de verdrukking volharding uitwerkt, 4 en de volharding beproefdheid, en de beproefdheid hoop; 5 en de hoop maakt niet beschaamd, omdat de liefde Gods in onze harten uitgestort is door de heilige Geest, die ons gegeven is, 6 zo zeker als Christus, toen wij nog zwak waren, te zijner tijd voor goddelozen is gestorven.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:15

MIEKE364 schreef:
met je eens, makkelijke manier om iemand in een kwaad daglicht te stellen en meedoen aan roddel, niet erg christelijk David, afoei!
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

jullie reageren wel, maar gaan nergens inhoudelijk op in, en dan presenteer ik de FEITEN, dan gaat de deur dicht.
op het randje van sektarisch gedrag.

LOL! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:15

HANNAH810 schreef:
tuurlijk maak je je eigen keuzes, want als je in het kleine getrouw bent, zul je over veel gesteld worden;
maar het is denk ik wel zo, dat wanneer je echt op zoek gaat met Gods wil in je leven, je steeds weer nieuwe dingen tegenkomt, waar je Zijn hulp bij nodig hebt.
als je bijvoorbeeld naar de Heere Jezus kijkt, dan was die ook wel eens moe van al die mensen die naar Hem toekwamen, om hulp en genezing.
hij vluchtte dan de berg op, om eens een hele nacht alleen met Zijn Vader te zijn, of ging in een bootje alleen het meer op, en liet de "schare" achter zich.
zo ook elia, als er even 400 baalpriesters een koppie kleiner zijn gemaakt, dan is hij zo (levens-) moe dat hij onder een jeneverstruik neerploft en zegt; Heere God, neem me alstublieft weg uit dit leven; ik ben er allemaal zoooo moe van!
wel mooi, dat de Heere Jezus dan versterkt wordt op de berg, en dat God elia een engel stuurt, niet om hem uit dit leven weg te nemen, maar om hem te versterken, zodat hij zijn taak weer op zich kan nemen.

Gisteren hebben we in de kerk een psalm (oude berijming) gezongen, waar dit in staat. Weet jij welke psalm dit is, Hannah? Ik kan 'm niet meer vinden. Zo bemoedigend, net als vele psalmen w.o. psalm 42: 3 en 5.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:16

CROSSROAD317 schreef:
Beste David, een paar weken geleden schreef jij hier iets in het forum over een benauwd moment wat je had meegemaakt in je prive leven. Stel nu even dat je dat niet openbaar had gemaakt, maar dat iemand anders dat voor jou had gedaan, zonder jouw toestemming. Je geeft aan theologie te studeren, dus heb je net als Hinn een voorbeeldfunctie, toch ?? Zou je dan met dezelfde uitspraak komen als hier boven ??

dat was geen vreemdgaan, en ik heb het ook ver zijn valse leer, niet zijn prive leven. mijn moment was niet te vergelijken, en dat heb ik gelijk erkent en pak ik aan. groot verschil!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:26

CHATULIEM619 schreef:
Tja, kennis maken met mensen ga ik nooit uit de weg. Ben bereid om daar veel tijd, geld en energie in te steken. Maar tijdens die picknick zijn er naar mijn ogen teveel afleidende factoren. Maar zelf heb ik behoefte om er maar niet meer op te reageren.

Een wijs besluit. Knipoog smiley Ik denk dat iedereen je mening inmiddels weet.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:26

MARIJAN072 schreef:
Gisteren hebben we in de kerk een psalm (oude berijming) gezongen, waar dit in staat. Weet jij welke psalm dit is, Hannah? Ik kan 'm niet meer vinden. Zo bemoedigend, net als vele psalmen w.o. psalm 42: 3 en 5.

psalm 18 is dat marijan;
ik kan met U door sterke benden dringen,
met mijnen God zelfs over muren springen,
des HEEREN weg is gans volmaakt en recht
doorloutert rein en trouw al wat Hij zegt
Hij is een schild en schutsheer voor den vrome
voor wie tot Hem de toevlucht heeft genomen
wie is een God als Hij in tegenheen,
wie is een rots dan onze God alleen

t is God die mij met sterkte wil omgorden
Hij doet mijn weg volkomen effen worden
maakt dat mijn voet als die der hinden snelt,
terwijl Hij mij op mijne hoogten stelt
Hij leert mijn hand heldhaftig orelogen
mijn strijdbaar' arm verbreekt zelfs stalen bogen
mij gaf G'Uw schild, Uw hand heeft mij gesterkt
Uw goedheid heeft mijn grootheid uitgewerkt.

Mijn voet hebt Gij doen in de ruimte treden
mijn gang werd vast ik ben niet uitgegleden
de vijand week; ik volgd' en trof hem aan
en keerde niet, tot ik hem had voldaan....

psalm 18 vers 30;
want met U loop ik door een bende en met mijn God spring ik over een muur; Gods weg is volmaakt........

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 2 augustus 2010, 10:28
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:45

het gebeurt bij mij de laatste tijd dat ik savonds een rode balk krijg
met de mededeling geen internetverbinding of de chatsever is traag,
en dan kan ik niet meer op cm komen.

dan haal ik mijn laptop te voorschijn en dan kan ik wel op cm komen.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:56

HANNAH810 schreef:

ja Han,vertrouwen blijven houden en uit handen geven maar dat is nou juist het moeilijke omdat je weet dat je soms kiest voor weer een bord vol.......
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:57

[quote=ERIKA129]Erika129
mariska601
Grace585
Brazzeevel772
Bert168
angelique327
Imke917
Annette972 en
Pieter649
en een anoniempje
Billy 701
marianne 129 met 2 kinderen
Crossroad317
Sandra206
Zivaatje309
Suzannah475
Henduk
Trijnie671
(Gibby onder voorbehoud)

Super!!!

]WE ZITTEN VOL]sorry voor degene die nog wilden ik kan er echt niet meer kwijt.

Laatst aangepast door
ERIKA129
op maandag 9 augustus 2010, 17:45
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:10

HANNAH810 schreef:
laat je woorden met zout besprenkeld zijn tessy!
weet je wat ik me overigens afvraag?
paar bladzijden geleden stond er van iemand een bericht, dat de gemoederen nogal in beweging brengt, omdat er gevraagd werd de uitdaging aan te gaan....
maar wat ik wel lees, is dat 1 negatief bericht maar liefst meer dan tien!! negatieve berichten oplevert!!
en, zolang er antwoorden blijven komen, heeft die persoon misschien ook steeds weer een nieuw aanknopingspunt om een negatieve reactie te geven.
dus.....
actie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactiegeeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie enz....... Knipoog smiley

Wanneer is de volgende picknick ? Clown smiley

jaja 'k weet het, eerst maar wachten tot dat Henschoteruitje voorbij is, toch ? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:11

pfff, wat een opluchting. De PvdA definitief aan de kant gezet. Ik geniet van die zure gezichten. Nu kan er eindelijk weer eens geregeerd worden en vliegt men elkaar niet meer bij iedere gelegenheid in de haren.

PvdA heeft nu eindelijk betaald voor de schade die ze ons land aangericht hebben. Gezichtsverlies in het buitenland. Het opportunisme heeft gefaald. Machtspolitiek heeft verloren.
Naar boven

Auteur Bericht
EMMA803

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:13

hoi,

Ik zal me eerst even voorstellen ant ik heb nog niet eerder gereageerd op dit forum. Hannah heb ik ontmoet even heel kort tijdens de picknick in ede. Het was die dag erg wennen voor mij en ik zat niet zo goed in mijn vel dus heb ik nauwelijks echt contact gemaakt met anderen. Eerder keek ik de kat uit de boom. Maar goed dit even terzijde.......

Geeft god naar kracht of naar behoefte?

Het is een vraag die mij ook regelmatig bezighoud. En eerlijk gezegd vraag ik tijdens gebed vaak om "een onsje minder". Leed ( mijn leed maar ook dat van anderen) is me soms te zwaar. Vaak ook ervaar ik "de koperen hemel". Dan kan ik het contact met God, of de aanwijzingen van de heilige geest niet ontvangen. Dit ervaar ik als de moeilijkste perioden in mijn leven. Het zelfde gevoel als Adam en eva ervaarden?? Na het eten van de verboden vrucht? Van God afgesneden zijn, geen contact kunnen maken, verbinding is weg.
Een periode ben ik weer 'afgesneden' geweest. Het gekke is dat ik dat afsgesneden zijn niet eens doorheb de hele tijd. maar vanmorgen vond ik weer "de verbinding".

Komt tot mij en ik zal je rust geven.

Altijd is dit het waar ik naar verlang. Rust, om te kunnen overzien, rust om kracht te mogen ontvangen. Rust om ontspannen te kunnen zijn, rust om het leven aan te kunnen.
Of God naar kracht geeft of naar behoefte. Ik weet het niet. Wel weet ik dat de belofte, de rust, de vrede die Jezus ons heeft beloofd, steeds weer opnieuw gegeven wordt. Roep hem aan, ook al lijkt de hemel van koper.

Mijn echte naam is Marijke. Ik gebruik deze liever.

Groet Marijke
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:21

TER INFORMATIE:

Vijftien keer abortus, toch moeder AMSTERDAM - Vijftien keer raakte de Amerikaanse Irene Villar zwanger, evenzovele malen ging ze over tot abortus. Nu is ze toch moeder, gelukkiger dan ooit en heeft ze een boek over haar zwangerschapsdrama geschreven.

Vanwege dat boek wordt Villar met de dood bedreigd - in de Verenigde Staten worden vrouwen die abortus laten plegen door een deel van de bevoking gelijk gesteld met moordenaars - maar ze wil toch haar verhaal vertellen.

De inmiddels 40-jarige moeder van twee dochters raakte als achttienjarige studente in de ban van een professor, 34 jaar ouder en tamelijk dominant. Die maakte Irene duidelijk dat hun relatie slechts kon slagen op één voorwaarde: dat deze kinderloos zou blijven. De beïnvloedbare vrouw raakte in twaalf jaar vijftien maal zwanger en voelde zich vijftien maal gedwongen de babies het leven te ontzeggen. Tot ze op haar dertigste afscheid nam van de professor en op haar 33e een nieuwe man trof; een die best kinderen wilde. En dat geluk resulteerde in twee dochters, zo meldt Bild.de .

DIT IS DE REALITEIT. ZE SCHRIJFT ER EEN BOEK OVER EN WORDT MET DE DOOD BEDREIGD... DE PSYCHISCHE DRUK SLAAT OOK WEER OVER OP DE TWEE NIEUWE KINDEREN / DOCHTERS... WEL VERDIENT DE VROUW GELD MET DIT BOEK EN ZO KRIJGT OOK DIT KIND MATERIEEL WEER EEN BETER LEVEN...

MET WELKE WOORDEN HELP JE MOEDER EN KIND WÉL ???

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op maandag 2 augustus 2010, 11:35
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:22

LEANNE226 schreef:
ja Han,vertrouwen blijven houden en uit handen geven maar dat is nou juist het moeilijke omdat je weet dat je soms kiest voor weer een bord vol.......

leanne;
als je houd van het bord, neem dan ook wat er op ligt, tenzij je weet dat het giftig is voor je!
het is zaliger te geven dan te ontvangen
en je bent een heel sterke persoonlijkheid, die veel te bieden heeft.
bovendien; lege borden bestaan niet denk ik!
hoeveel kun je betekenen voor iemand, wanneer je voor je bord vol kiest?
en hoeveel waarde heeft het bord voor jou?
leg het voor Hem neer, en laat hem het bord en de inhoud zien,
en kijk dan eens wat Hij met je gevoelens doet....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:26

TESSYBEAR731 schreef:
Heb je vanuit een betrouwbare bron, dus niet de media, vernomen dat het verhaal echt waar is Smiley die vol vragen zit
Zo ja én zo nee, waar moet je een ander dan precies voor waarschuwen???

Let op! Deze man is zondig! Dat kan echt niet hoor als christen...das eeuwige verdoemenis Boze smiley Smiley met dichtgeplakte mond

HA Tesseybear!

Zo bedoel ik het natuurlijk helemaal niet.

Ik heb hiero eerder al geschreven dat ik niet wil oordelen. Dat die man in het begin best wel integer kan zijn geweest. en is verleid door de zonde, zoiets.

Natuurlijk geloof ik hélemaal niet in hel en verdoemenis voor christenen, wat die man dus is, een christen.
Ik geloof juíst in "eens gered altijd gered". ;) :)

Alleen...áls die man ís afgedwaald dan vind ik dus wel, dat anderen dat moeten weten. Reden staat in mijn vorige posting. Dat ze dvd's gaan kopen, boeken, geld overmaken enzovoort.

Snappie?

Fijne Maandag!!!!!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 ... 6194 Volgende
Pagina 1008 van 6194