ChristianMatch

Forum

Dagje "strand" ...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 23:18

ZINGA672 schreef:
Zucht.... jullie weten niet eens waar het is! Smiley die vol vragen zit Hoe moet ik het dan ooit vinden?
Ik rij daar taxi... en kan jou - of anderen - zelfs ophalen van station Rotterdam en omstreken als ik die dag vrij ben... dus mail!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 23:23

TESSYBEAR731 schreef:
Weet je...mijn bordje is al heel vaak heeeeel erg vol geweest!
en er zijn tijden bij dat ik denk dat er echt meer op ligt dan ik kan handelen....
Maar toch, iedere keer weer...zie ik dat op de momenten dat het me te veel word God me dingen uit handen neemt...(nog meer dan normaal)
Het therapieproces dat ik achter de rug heb is daar zo'n mooi voorbeeld van.
Het is ook echt niets anders dan een proces geweest en zo nu en dan een behoorlijke kluif, maar alles is in etappes langs gekomen. Niet alles tegelijk, waar ik bang voor was...maar stukje voor stukje. Zodat het, ondanks soms loodzwaar, allemaal wel te behapstukken was.
Mijn behoefte was om aan mezelf te werken, en ik ontving precies genoeg kracht om dat te dragen waar ik op dat moment mee bezig was. En had ik even geen behoefte aan kracht, maar aan rust...dan kreeg ik ook dat...(nog steeds trouwens)
Ik denk dat kracht en behoefte gewoon samen gaan, we krijgen alles wat we behoeven, en wanneer nodig...de kracht om dat te dragen Knipoog smiley

Wat mij aanspreekt in dit lied....leer mij slechts het heden dragen,
met een rustig kalme moed.....en die moed krijg je echt, in je
zwakheid ben je juist sterk, bid voor rust en kracht en in die rust krijg je nieuwe energie.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 23:47

BERGJE935 schreef:
Eva hartelijk bedankt ik heb hn achter m'n computer gezongen , kan het nog foutloos , wordt helaas binnen mijn gemeente(evangelisch ) nauwelijks gezongen

Heerlijk ouderwets lied, waar alles inzit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS166

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 23:57

MARIEKE897 schreef:
OKÉ!!!!

als ik er vanavond aan toe kom open ik een nieuw topic voor de volgende (tevens laatste dit jaar) picknick Lachende smiley

latersssssssssssssssssss
Knipoog smiley

heeeerlijk mariek heb er nu al zin in!!!! xx
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 00:05

BEHAPPY332 schreef:
Ik rij daar taxi... en kan jou - of anderen - zelfs ophalen van station Rotterdam en omstreken als ik die dag vrij ben... dus mail!

tess.........!!
nieuwe taxi meld zich........... Clown smiley

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 3 augustus 2010, 00:06
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 00:23

CHATULIEM619 schreef:
Ik kan bevestigen dat er geen woord gelogen is aan dit verhaal. Omdat het n iet alleen staat. Zelf vind ik dat er maar één Bijbels principe hier gehanteerd wordt, nl. je zult niet scheiden. En dat principe wordt zeer absoluut gehanteerd. Maar de kunst van ethiek is juist dat een keuze gemaakt moet worden tussen belangrijke principes. Het andere principe wat hier overtreden wordt is dat de man zijn vrouw niet behandelde als broos vaatwerk, haar niet eerde, maar haar onderdrukte, sloeg en vernederde. Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf is ook zo'n principe.
Wat ik lees, is dat deze vrouw bijbelse principes volgde totdat het niet meer ging. Ze vergaf hem ze gaf hem iedere keer weer een kans. Ze drong aan op therapie, dat alles in geloof en gehoorzaamheid aan God.
De man wees iedere keer Gods principes af. Hij weigerde zich nederig op te stellen en ging door met zondigen.
Uit bescherming voor haar eigen leven en het weer terugvinden van haar eigenwaarde kon ze niet anders dan bij hem weggaan. Ik vraag me af of de man na afloop ook door de gemeente gecorrigeerd is, want in mijn ogen heeft hij gezondigd, hoewel zij van hem gescheiden is.

ik ben het eens met je chatuliem;
en hoe hanteer je in deze de bijbeltekst;
als iemand niet luistert als je samen praat, niet naar een broeder, en niet naar de gemeente(/dominee/voorganger) zij hij u als de heiden en tollenaar......
stel dat hij het initiatief had genomen, dan kun je daar de tekst bij voegen; indien de ongelovige scheid, dat hij scheidde, de ander wordt in dat geval niet dienstbaar gemaakt, want god heeft ons tot vrede geroepen
(onder voorbehoud van kleine aanpassingen, want ik weet niet of ik deze teksten letterlijk citeer uit mn hoofd)
mijns inziens, zou ze dan wel vrij zijn tot hertouw, of niet?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 00:30

Wie gaat er mee naar het strand van Noordwijk op zaterdag 28 augustus ?

Het is de bedoeling om een gezellig dag te hebben met elkaar en eventueel een strandwandeling en samen uit eten te gaan.

Voor de avond is er natuurlijk, zeker voor de romantici onder ons, een prachtige zonsondergang gepland .....

Zou iedereen die mee wil op 28 augustus zich op deze lijst willen opgeven ??

Opgegeven tot nu toe;
Erika
Angelique327
Yes356 (onder voorbehoud)
Crossroad317
Anoniempje (onder voorbehoud)
Henk546
Bert168 (onder voorbehoud)
Henduk927
Naar boven

Auteur Bericht
MARCOWAAL200

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 01:01

CROSSROAD317 schreef:
Wie gaat er mee naar het strand van Noordwijk op zaterdag 28 augustus ?

Het is de bedoeling om een gezellig dag te hebben met elkaar en eventueel een strandwandeling en samen uit eten te gaan.

Voor de avond is er natuurlijk, zeker voor de romantici onder ons, een prachtige zonsondergang gepland .....

Opgegeven tot nu toe;
Erika
Angelique327
Crossroad317
Henk546
Henduk927

Marcowaal200
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS166

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 01:25

HANNAH810 schreef:
wie gaat er nog meer mee mensen?

helaas ik niet moet werken xxxx gezelligheid allemaal
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 03:33

MARIO216 schreef:
Uit de krant (AD) van vandaag:

'Bijna-dood ervaring is mogelijk toch niet zo spiritueel'.

NEW YORK. De bijna-dood ervaring is mogelijk toch niet zo spiritueel als vaak wordt omschreven. Onderzoekers van de Amerikaanse George Washington University denken een biologische verklaring te hebben gevonden voor mensen die 'terugkeren uit de dood' en verslag over hun ervaringen doen als termen als: een licht gevulde, of een wegdrijven uit het eigen lichaam. Ook wordt er door uit de dood teruggekeerde patienten opvallend vaak het verschijnen van religieuze verguren gerapporteerd, zoals Jezus, Mohammed of Krishna.
Uit hersenmetingen bij zeven terminale patienten is in het onderzoek gebleken dat op het moment van sterven er een uitbarsting van activiteit van wel drie minuten plaats vindt.
Dit is elektrische energie, die volgens de leider van het onderzoeksteam, Dr. Lakmir Chawla, vrij zou komen als de hersens zonder zuurstof geraken. "We denken dat de bijna-doodervaring wordt veroorzaakt door deze plotselinge toename van hersenactiviteit,"aldus Dr. Lakmir Chawla. Zijn onderzoek is gebubliceerd in het toonaangevende Journal of Palliative Medicine.

Een bekend woord in de wetenschap is 'het singulariteits punt'. Dat wil zeggen, dat een punt wordt bereikt, waarbij de huidige wetmatigheden van biologie, natuur/ en scheikunde niet langer gelden.

Wat vaak gebeurt bij een bijna dood ervaring: mensen zweven boven hun lichaam. Zij kijken van boven hun lichaam en kunnen dus naar hun eigen ogen kijken, alsof ze een vreemde zijn voor zich zelf...

Dat betekent, de geest c.q. ziel van de mens zo sterk is en dus apart van het lichaam signalen kan doorsturen naar het lichaam. Dat betekent in ieder geval, dat het materiele lichaam en de immateriele geest en ziel, dus twee apart bestaande eenheden zijn die met elkaar samenwerken.

Op het moment dat het lichaam stopt met werken, gaat de geest / ziel nog door buiten het lichaam. Een mens kan dan naar zichzelf kijken... alsof hij een vreemde is voor zichzelf.

In mijn optiek, zou de wetenschap dan 'gewoon' moeten erkennen, dat er dus een singulariteitspunt overschreden wordt. Want, wat eerst onmogelijk was, kijken zonder ogen, kan nu ineens wel...

Dat betekent, dat er andere natuurwetten gelden, dan wij dachten.

Dat zal de wetenschap echter niet zo snel doen, want daarmee zou zij erkennen, dat er een domein is, dat door diezelfde wetenschap per definitie niet te ontdekken valt. Als de wetenschap erkent, dat er zo'n domein is, dan zou zij zichzelve daarmee buiten spel zetten. Dan zou zij de suprematie over 'het leven' dus niet langer bij zichzelf en bij de mens, maar bij Iets of Iemand Anders moeten leggen. Die erkenning is voor de wetenschap nu nog een stap te ver.

Bijbeltekst...

Wie een oor heeft hore en wie een oog heeft, zie, wat de Geest tot de Gemeente zegt...

Mensen kunnen kijken, zonder hun ogen te gebruiken... Dan is er dus een Geestkracht die apart van de zintuigen toch zintuigelijke waarnemingen kan doen...

Geest en Lichaam zijn dus twee aparte entiteiten, die samenwerken. Als het lichaam stopt, blijft de geest bestaan. Metingen hebben ook uitgewezen, dat lichamen een compleet auro rond zich hebben. Als bij een Salamander de staart deels is afgebroken, dan is het auro nog compleet en groeit de staart aan. Het aura rond een mensenlichaam zou dus ook compleet in staat moeten zijn, om het hele lichaam opnieuw te herscheppen, indien het daartoe de kracht en opdracht krijgt...

Hetgeen Openbaringen schrijft over de Eerste en de Tweede Dood, is daarmee al een goed eind wetenschappelijk verklaarbaar.

Tegelijk is de geest bevrijd van het lichaam, door geen mens, door geen wetenschap nog langer te vangen. Er is een geestelijke bevrijding. Vrijheid kan leiden tot verlatenheid, alleen in liefde is er geborgenheid. Gelukkig is zowel begin als einde, oorsprong en overgang van het leven gelegen in liefde.

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 3 augustus 2010, 03:39
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 08:33

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:11
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 08:50

HANNAH810 schreef:
ik ben het eens met je chatuliem;
en hoe hanteer je in deze de bijbeltekst;
als iemand niet luistert als je samen praat, niet naar een broeder, en niet naar de gemeente(/dominee/voorganger) zij hij u als de heiden en tollenaar......
stel dat hij het initiatief had genomen, dan kun je daar de tekst bij voegen; indien de ongelovige scheid, dat hij scheidde, de ander wordt in dat geval niet dienstbaar gemaakt, want god heeft ons tot vrede geroepen
(onder voorbehoud van kleine aanpassingen, want ik weet niet of ik deze teksten letterlijk citeer uit mn hoofd)
mijns inziens, zou ze dan wel vrij zijn tot hertouw, of niet?
Laat ik nu niet in dezelfde val trappen als dat ik beschreef, nl. dat één bijbels principe boven alles verheven wordt. Op grond van dit principe zou ik er absoluut niks op tegen hebben dat deze vrouw weer opnieuw zou hertrouwen.
In een andere bijdrage heb ik al weergegeven dat ik het sowieso belangrijk vind dat vrouwen weer hertrouwen, omdat de verleidingen van het ongetrouwd zijn in mijn ogen te groot zijn.
Eerlijk gezegd ben ik in mijn overtuiging gesterkt, omdat ik merk dat er teveel vrouwen zijn, die verwond zijn door hun relatie en daardoor een vervormd beeld hebben gekregen van een man en van een relatie. En hoe langer deze periode duurt, des te groter wordt de aversie en in sommige gevallen de haat tegen mannen.
Een nieuwe relatie kan in dit geval genezend werken. Ik denk dat ik nu weer een aantal reacties over me heen krijg over hoe ik over vrouwen denk, maar goed, dat moet dan maar.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 08:56

er zullen ongetwijfeld mensen zijn die mijn aanwezigheid weten te waarderen (wat uniek is). maar na een dag sleutelen aan een SAAB in Hardenberg (nee, dus niet die van mij) zal ik blij zijn als ik op de bank kan hangen. (dit overigens als het mooi weer is, anders is de verkoper naar de zon...)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:00

CHATULIEM619 schreef:
Laat ik nu niet in dezelfde val trappen als dat ik beschreef, nl. dat één bijbels principe boven alles verheven wordt. Op grond van dit principe zou ik er absoluut niks op tegen hebben dat deze vrouw weer opnieuw zou hertrouwen.
In een andere bijdrage heb ik al weergegeven dat ik het sowieso belangrijk vind dat vrouwen weer hertrouwen, omdat de verleidingen van het ongetrouwd zijn in mijn ogen te groot zijn.
Eerlijk gezegd ben ik in mijn overtuiging gesterkt, omdat ik merk dat er teveel vrouwen zijn, die verwond zijn door hun relatie en daardoor een vervormd beeld hebben gekregen van een man en van een relatie. En hoe langer deze periode duurt, des te groter wordt de aversie en in sommige gevallen de haat tegen mannen.
Een nieuwe relatie kan in dit geval genezend werken.

ik weet niet of aversie na een periode rust zou toenemen, ik denk dat het ook zo kan werken dat je als mens eerst een aantal dingen even moet verwerken, je balans hervinden, voor je klaar zou zijn voor een nieuwe strart.
en dan moet je nog de juiste persoon tegenkomen ook, he?
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:09

HANNAH810 schreef:
ik weet niet of aversie na een periode rust zou toenemen, ik denk dat het ook zo kan werken dat je als mens eerst een aantal dingen even moet verwerken, je balans hervinden, voor je klaar zou zijn voor een nieuwe strart.
en dan moet je nog de juiste persoon tegenkomen ook, he?

kijk, dat klinkt begrijpelijk. (daar zou zelfs ik wat mee kunnen Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:24

Dit vind ik nu een typisch voorbeeld waarin de gemeente van de Heer een cruciale rol kan spelen. Allereerst vind ik dat de gemeente als bescherming zou moeten dienen voor de vrouw. Dat kan op verschillende manieren, ten eerste een geestelijke bescherming. De kerk moet voor haar zwakkeren opkomen en wat is er zwakker, dan een vrouw, die mishandeld is door haar man en er alleen voor staat? In plaats van haar de les te lezen, zouden we haar kunnen helpen met een heleboel praktische dingen. Ook ervoor zorgen dat ze er niet alleen voor staat, maar dat er vanuit de gemeente allerlei hulp kan worden ontwikkeld. Helpen met verhuizen, helpen met huis inrichten, helpen met oppas op de kinderen, er zijn zoveel mogelijkheden om juist te laten zien, dat we haar niet laten vallen, maar dat we haar steunen in haar moeilijke omstandigheden.
Een van de grootste problemen is vaak: wie is nog te vertrouwen en kan ik iedereen vertrouwen? Ik denk dat de kerk als eerste taak heeft te laten zien dat we te vertrouwen zijn.

Ten tweede denk ik dat de man eens onderhanden genomen moet worden en ik zou er niet voor terug deinzen hem de deur te wijzen als hij volhardt in zijn zonde. Mensen die hun zonde liefhebben zijn geestelijk niet te bereiken, en ik denk ook dat een statement van de kerk het vertrouwen van de verwonde vrouw alleen zou doen toenemen. Je kunt niet het ene aanpakken en het andere maar laten liggen.

Als hier het vertrouwen gekweekt wordt, kun je als kerk vol vertrouwen de vrouw begeleiden als ze een nieuwe relatie gevonden heeft. En zoals je terecht opmerkt er is natuurlijk een fase waarin je weer tot jezelf moet komen. Maar ik denk dat je pas echt geconfronteerd wordt met het verleden in een nieuwe relatie.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:26

BEHAPPY332 schreef:

Hey! das heel mooi Behappy...maar kom je er dan ook gezellig bij zitten daar aan het strand? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:27

CHATULIEM619 schreef:
Een nieuwe relatie kan in dit geval genezend werken. Ik denk dat ik nu weer een aantal reacties over me heen krijg over hoe ik over vrouwen denk, maar goed, dat moet dan maar.

Ja je krijgt reactie, maar om te zeggen dat ik het met je eens ben.
Deze vrouwen zijn idd verwond en hebben een vervormd beeld van een man. Maar om dan gelijk (of zo snel mogelijk) in een andere relatie te stappen.....?? Lijkt mij niet verstandig.
Er is veel beschadigd en dat moet genezen worden. Daar gaat tijd overheen. Vertrouwen krijgen in mannen moet opnieuw groeien. Gewoontes die ingeslepen zijn in het vorige huwelijk (om klappen te voorkomen) moeten veranderen. Ze moet lerensterk en evenwichtig te worden.
Met God kunnen deze vrouwen een nieuw leven opbouwen en genezing van beschadigde emoties ontvangen. En daar is (vaak) tijd voor nodig.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:28

Het plan is om op 21 Augustus gezellig met zen allen een dagje strand te doen aan de Bernisse. Kids zijn ook welkom!
Een leuke aflsuiter van de zomervakantie! (Al is die hier dan al een week voorbij, maar ach...)

We zullen dan om 12.00 verzamelen op de parkeerplaats van S.V. Simonshaven en van daaruit gezamenlijk naar één van de strandjes lopen.
Het is de bedoeling dat iedereen een tas met eigen eten en drinken, en wat te spelen voor de kids meeneemt...toiletten zijn er wel redelijk schaars dus gooi voor de zekerheid een rol toiletpapier in je tas!
In het water is een afscheiding gemaakt voor de allerkleinsten zodat deze nooit te ver weg kunnen drijven...
Dus...vergeet je zwembroek niet!!

SV Simonshaven
Schuddebeursedijk 2A
3212 LS Simonshaven

Mensen die meegaan zijn:

Tessybear731 met 1 kind
Peacedove820 met 3 kids
Marianne129 (?) met 2 kids
Miekjes285
Pearl (onder voorbehoud)
grace585(onder voorbehoud)
Emma803

Jonathan890 (onder voorbehoud)

Behappy wil graag chauffeuren in de omgeving (vanaf Rotterdam CS)...dus iedereen die vervoer zoekt mag even een gil geven! (maar niet te hard, anders worden we niet vrolijk)...Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Misschien willen jullie ook even een prikbord berichtje plaatsen? Hoe meer zielen hoe meer vreugd tenslotte...

Het word wel een heus vrouwen-dagje op deze manier...
Heel leuk natuurlijk, maar er mogen nog best een paar mannen bij!
Kom op mannen, waar blijven die aanmeldingen?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:37

IMKE917 schreef:
Deze vrouwen zijn idd verwond en hebben een vervormd beeld van een man. Maar om dan gelijk (of zo snel mogelijk) in een andere relatie te stappen.....?? Lijkt mij niet verstandig.
Er is veel beschadigd en dat moet genezen worden. Daar gaat tijd overheen. Vertrouwen krijgen in mannen moet opnieuw groeien. Gewoontes die ingeslepen zijn in het vorige huwelijk (om klappen te voorkomen) moeten veranderen. Ze moet lerensterk en evenwichtig te worden.
Met God kunnen deze vrouwen een nieuw leven opbouwen en genezing van beschadigde emoties ontvangen. En daar is (vaak) tijd voor nodig.
Het gaat me er ook niet om hoeveel tijd dit vraagt, maar in tegenstelling tot wat veel kerken leren, vind ik dat je er naar moet streven dat er weer getrouwd wordt. In veel kerken heerst de gedachte, eens gescheiden voor altijd alleen. Ik ben van mening dat dat juist tegen Gods principes ingaat. De vrouw is beschadigd door haar man, zou ze daar haar leven voor moeten boeten? Echt volledig herstel is in mijn ogen als ze een nieuwe man krijgt, waarmee ze weer een stabiliteit in haar leven ontvangt.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 3 augustus 2010, 09:38
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:38

dooddoener 1e klas: 'wie trouwt doet goed, wie niet trouwt doet beter'

(dan doe ik het zo slecht nog niet...)
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:39

IMKE917 schreef:

Heel veel tijd inderdaad...maar zolang zij (en de mensen om haar heen) vertrouwt op God komt dat goed.
Chat, ik ben het voor de rest met je eens...maar ik denk dat je veel vrouwen (ook hier op cm) tekort doet door te zeggen dat er een aversie is tegen mannen wanneer een huwelijk misgelopen is. Die aversie is er misschien in eerste instantie, maar die zal naarmate de tijd verstrijkt en het verwerkingsproces vordert echt wel afnemen. Ja, in bepaalde gevallen zal iemand (want bij een man kan dat net zo goed het geval zijn) bang worden om een nieuwe relatie aan te gaan, en zal dit voorzichtig aangepakt moeten worden. Maar dat heeft vooral te maken met de angst dat bepaalde patronen zich zullen herhalen, en alleen de praktijk kan uitwijzen dat dit niet het geval is. En soms, hebben ze gewoon geen behoefte meer aan een relatie...en dat hoeft echt niet altijd verkeerd te zijn. Maar zoals ik al zei, dit gebeurt net zo goed bij mannen...
Schrijf niet iedere gescheiden vrouw meteen af, Chat...soms hebben ze gewoon nog een beetje tijd nodig om weer tot zichzelf te komen. Ook op deze site!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 3 augustus 2010, 09:41
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:41

TESSYBEAR731 schreef:
Weet je...mijn bordje is al heel vaak heeeeel erg vol geweest!
en er zijn tijden bij dat ik denk dat er echt meer op ligt dan ik kan handelen....
Maar toch, iedere keer weer...zie ik dat op de momenten dat het me te veel word God me dingen uit handen neemt...(nog meer dan normaal)
Het therapieproces dat ik achter de rug heb is daar zo'n mooi voorbeeld van.
Het is ook echt niets anders dan een proces geweest en zo nu en dan een behoorlijke kluif, maar alles is in etappes langs gekomen. Niet alles tegelijk, waar ik bang voor was...maar stukje voor stukje. Zodat het, ondanks soms loodzwaar, allemaal wel te behapstukken was.
Mijn behoefte was om aan mezelf te werken, en ik ontving precies genoeg kracht om dat te dragen waar ik op dat moment mee bezig was. En had ik even geen behoefte aan kracht, maar aan rust...dan kreeg ik ook dat...(nog steeds trouwens)
Ik denk dat kracht en behoefte gewoon samen gaan, we krijgen alles wat we behoeven, en wanneer nodig...de kracht om dat te dragen Knipoog smiley

Heel mooi Tess. Zo ervaar ik vaak ook. Wij zien vaak tegen een hele hoge berg op. Maar met God wordt die berg stukje bij beetje afgebroken. En dan mag je weer even uitrusten van het zware werk.
Wat weet God toch goed wat we nodig hebben en aan kunnen hé!?
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:53

Morgen (woensdag) moet onze Gibby aan een hernia geopereerd worden. Hij ziet er erg tegen op! Gaan we met zn allen voor hem bidden? bedankt! Voor de meelevenden onder ons zijn adres...kaartje zal hem opfleuren denk ik: J.G.Alders, Martiniziekenhuis Groningen, afd.neurochirurgie, postbus 30.033 , 9700 RM Groningen

Laatst aangepast door
ANGELIQUE327
op dinsdag 3 augustus 2010, 12:03
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:55

Vroeger, als iemand een heel moeilijke beslissing nam die toch niet zo goed afliep zeiden we:

De kogel is door de kerk, en nu is de kerk ingestort... Verraste, verbaasde smiley

Waar zou dat spreekwoord eigenlijk vandaan komen?
"De kogel is door de kerk"...klinkt niet echt positief, zeg maar...

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 3 augustus 2010, 10:03
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:56

CHATULIEM619 schreef:

Dat zou zeker kunnen, wat natuurlijk heel mooi zou zijn. Maar als het te snel gaat, kan het ook opnieuw misgaan. En dan loopt iemand nog veel meer schade op. Dit vraagt namelijk wel om partner met heel erg veel liefde en geduld voor de ander. Misschien iemand die heel erg veel lijkt op Jezus? En de kans is groot dat zo iemand ook een verleden heeft en het een en ander te verwerken heeft. Dus het klinkt ideaal, maar ‘k denk dat de manier die Imke noemt – neem de tijd en verwerk het met hulp van God - beter werkt.

Verder krijg ik sterk de indruk dat je vindt dat iemand, die niet getrouwd is, geen volwaardig leven kan leiden. Ben je dan continue druk met verleidingen te weerstaan Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Ook als je getrouwd bent, zullen er - vrees ik - vele verleidingen blijven. Maar laat ik daar verder maar over zwijgen. Ook iemand die gescheiden is en niet opnieuw trouwt, kan - met hulp van God - volledig genezen worden. Dat hangt zeker niet af van een nieuwe - dat is en blijft namelijk ook een mens met z'n gebreken - partner.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 3 augustus 2010, 10:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:58

MIEKE364 schreef:
Als je dit lied zingt als het je zwaar te moede is, maak je opnieuw verbinding met de Vader, dan pak je Zijn uitgestoken hand.
Je geeft hiermee je last aan de Heer en vertrouwt je leven aan Hem toe.
Het kan niet anders dat je weer begrijpt hoe het ook alweer werkt, geloven in God, Christus' volgeling willen zijn.
Als het goed is voel je je energie weer stromen en voel je je vertrouwen weer terugkomen; in Hem, in jezelf en weet je weer dat je het niet alleen hoeft te doen.
Hij komt ons tegemoet en maakt voor ons af wat wij niet kunnen.
We zijn niet perfect en mogen dat best eens toegeven.
Het zal gaan zoals Hij het wil en gelukkig is dat zo; Zijn Liefde behoedt ons en Hij leidt ons terug naar Zijn Liefde.
Als de Heilige Geest je dit lied in je hart legt weet je hoe dichtbij Hij is....

Wat mooi gezegd bij dit prachtige lied, Mieke.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 10:11

De eerste single van Michael W. Smith's nieuwe album "Wonder"

"Save me from myself"
http://www.youtube.com/watch?v=-rPX1z4cbyE&feature=sub

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 3 augustus 2010, 10:12
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 10:14

[quote=CROSSROAD317]Wie gaat er mee naar het strand van Noordwijk op zaterdag 28 augustus ?

Opgegeven tot nu toe;
Erika129
Angelique327
Crossroad317
Henk546
Henduk927
Marcowaal200

He geen leeftijden dit keer Knipoog smiley oei griffin dit is iets voor jou he GEEN leeftijden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
ERIKA129
op dinsdag 3 augustus 2010, 10:15
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 10:37

En dan zeggen sommige mensen dat huisdieren geen plezier geven:
http://www.youtube.com/watch?v=npukuzKA9Lk

Nou eggg wellll:
http://www.youtube.com/watch?v=G3CR8iRIw8w&feature=related

Tenminste, meestal dan Geschokte, onthutste smiley
http://www.youtube.com/watch?v=crvI1SOPavA&feature=related

Maar als je het "gewone" wel gezien hebt:
http://www.youtube.com/watch?v=zZwTFWyI4Ho&feature=related

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 3 augustus 2010, 10:39
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 ... 6194 Volgende
Pagina 1014 van 6194