| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 12:54
|
|
|
|
| ARNOLD765 schreef: | | Op z'n Amsterdams gezegd dan maar,wat moet je met zo een vent??? |
Ook amsterdams: kapsoneslijer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 12:57
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Van een pastoraal werker verwacht ik ook dat hij of zij oprecht is. Dat verwacht ik van elke hulpverlener. Bij iedereen waarvan je hulp wilt hebben moet je je overgeven, moet je zien of er een vertrouwens band kan ontstaan. Ik merk in de discussie dat er verschillend naar pastorale werkers wordt gekeken. Er zijn pastorale werkers in de gemeente. Wanneer er dan wordt gezegt dat die minder bijbelkennis zouden hebben, ja zou kunnen, maar zij hebben vaak meer onderricht gehad in het probleem oplossend werken. Zij hebben tijd en gelegenheid om op heel laagdrempelige manier langdurig mensen te ondersteunen. Deze tijd en gelegenheid ontbreekt een predikant vaak door zijn drukke werkzaamheden. En er zijn ook pastorale councelers. Mensen die en gedegen opleiding hebben gehad, al of niet aangevuld met bijbelschool. Ik heb hulp gehad van een pastoraal counceler, het is haar beroep. Het voordeel van een pastoraal counceler is dat hij/zij een hele poos met de mensen kunnen oplopen, soms jaren lang. Bij een predikant is dit lang niet altijd het geval tenzij, net als bij Does er een vriendschapsband ontstaat. Mijn predikant ging kort na mijn scheiding weg en dan.....?? |
Juist die Bijbelkennis is voor mij zo belangrijk Imke, er wordt altijd gezegd, het staat in de Bijbel, soms kan ik het niet vinden en wil dan graag uitleg, als zo.n pastoraal werker dat niet kan, vind ik een gemis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 12:58
|
|
|
|
dat er gradatie`s zijn in de hemel en hel is uit de teksten op te maken waar Jezus het heeft over de grootste en kleinste in het koninkrijk, of hoe je een hemelse schat kan opbouwen. en zi de al eerder gegeven tekst over gradaties in de hel. er staat niks specifieks in, en ik zou echt zeer uitkijken met die zogenaamde profeten die die boeken schrijven.... zolang het niet Bijbels te bevestigen is blijft het speculatie. of je komt bij wilde pinkster-cowboy verhalen uit, of mensen als dante:
Durante (Dante) degli Alighieri (Florence, tussen 14 mei en 13 juni 1265 – Ravenna, 13/14 september 1321) was een Italiaanse dichter, schrijver en kortstondig politicus. Zijn voornaamste werk staat bekend als La divina commedia (Vertaling De goddelijke komedie). Het is een lang gedicht in drie delen over een reis van de Hel (Inferno), door het Vagevuur (Purgatorio) naar het Paradijs (Paradiso) en wordt beschouwd als een hoogtepunt van de wereldliteratuur. *
mijn advies: zorg dat je zelf gered bent, en zoveel mogenlijk mensen vertelt over het evangelie, en verdoe je tijd niet met verhalen die niet Bijbels te verivieren zijn.
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op donderdag 5 augustus 2010, 13:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 13:01
|
|
|
|
mooi gezegd eva, troost en een arm om de schouder is fijn, maar hoeft niet persee met het geloof verbonden te zijn.
de Heilige Geest is de echte trooster. en mensne kijk uit dat je geen werelds verdriet hebt, maar:
2cor ":
10 Want de droefheid naar Gods wil brengt onberouwelijke inkeer tot heil, maar de droefheid der wereld brengt de dood. 11 Want zie toch, wat juist deze ervaring van droefheid naar Gods wil u gebracht heeft: welk een ernst, meer nog, verontschuldiging, verontwaardiging, vrees, verlangen, ijver, bestraffing.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 13:45
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Juist die Bijbelkennis is voor mij zo belangrijk Imke, er wordt altijd gezegd, het staat in de Bijbel, soms kan ik het niet vinden en wil dan graag uitleg, als zo.n pastoraal werker dat niet kan, vind ik een gemis. |
Ja dat kan, maar je kunt dan met een pastoraal werker samen zoeken in de bijbel om te vinden waar iets staat. Zo ontwikkel je ook je eigen bijbelkennis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 13:59
|
|
|
|
| ZIVAATJE309 schreef: | Goede vraag, Liep ik ook al een tijdje mee
En een mooi antwoord
Maar als je dat allemaal hebt gedaan en je kinderen zijn een stelletje tieners (en ouder) en zitten niet te wachten op hun nieuwe relatie van hun moeder. Hoe pak je dat aan? |
Het is niet onmogelijk, maar kan wel heel lastig zijn. Jonge kinderen ervaren de wereld zoals die zich voordoet min of meer als vanzelfsprekend, maar bij oudere kinderen en zeker bij pubers is dat niet het geval. Je nieuwe vriend kan ook als indringer ervaren worden, zeker als hij in de valkuil trapt van meteen de vaderrol op zich te nemen en ze te corrigeren. Wees als vrouw in ieder geval helder naar de kinderen toe dat je met deze man verder wilt. De valkuil voor jou is dat je je niet in een situatie laat brengen waarin je je loyaliteit moet bewijzen of aan je kids of aan je vriend. Het is een proces dat van alle kanten wijsheid vereist en panklare recepten zijn niet te geven. Alles hangt af van de relatie die met de kinderen wordt opgebouwd of niet. Mieke geeft in haar bijdrage terecht aan dat je er pas aan moet beginnen als je los bent van je eerste partner en zo zeker mogelijk moet zijn van je tweede. Verplaats je ook in zijn positie. Hij komt ook voor de vraag te staan dat hij voor jou koos maar jij bent één pakket met de kinderen. Wil hij dat als man wel echt? Mannen zowel als vrouwen hebben vaak wat 'verborgen' wensen. Vrouwen willen soms de bijstand achter zich laten of zoeken een krachtfiguur die hun lastige kind in de touwen krijgt. Veel vrouwen voelen zich zwaar belast door de dubbelrol die ze als alleenstaande moeder hebben. Begrijpelijk dat een schouder lokt. Helder dat dan de genoemde valkuil dan wijd open staat. Mannen aarzelen vaak na een tijdje als het met de kinderen toch niet blijkt te gaan. En zo kun je nog evenveel varianten bedenken als er mensen zijn. Toch: het blijkt ook heel vaak goed te gaan, maar enige verstandelijke beoordeling en dan wat minder vanuit de wensgedachte, voorkomt veel narigheid.
Wat ik hier schrijf is niet volledig natuurlijk. En petje af voor de moeders die het in hun eentje goed redden.
De vader van Thomas: Bezint eer ge bemint..... (Thomas heeft niet geluisterd.)
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 5 augustus 2010, 16:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 14:02
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | nu is dat nog ouderwets, als je nog een tijdje wacht wordt het vanzelf retro  |
Jammer dat het prijskaartje niet ouderwets was ......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 14:09
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | dat er gradatie`s zijn in de hemel en hel is uit de teksten op te maken waar Jezus het heeft over de grootste en kleinste in het koninkrijk, of hoe je een hemelse schat kan opbouwen. en zi de al eerder gegeven tekst over gradaties in de hel. er staat niks specifieks in, en ik zou echt zeer uitkijken met die zogenaamde profeten die die boeken schrijven.... zolang het niet Bijbels te bevestigen is blijft het speculatie. of je komt bij wilde pinkster-cowboy verhalen uit, of mensen als dante:
Durante (Dante) degli Alighieri (Florence, tussen 14 mei en 13 juni 1265 – Ravenna, 13/14 september 1321) was een Italiaanse dichter, schrijver en kortstondig politicus. Zijn voornaamste werk staat bekend als La divina commedia (Vertaling De goddelijke komedie). Het is een lang gedicht in drie delen over een reis van de Hel (Inferno), door het Vagevuur (Purgatorio) naar het Paradijs (Paradiso) en wordt beschouwd als een hoogtepunt van de wereldliteratuur. *
mijn advies: zorg dat je zelf gered bent, en zoveel mogenlijk mensen vertelt over het evangelie, en verdoe je tijd niet met verhalen die niet Bijbels te verivieren zijn. |
David, in een ander topic schrijf je iets over de gaven van de Geest. Het daarbij specifiek over evangelisatie, waarom zou je dan de gave van profetie onder de noemer "zogenaamde" plaatsen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 14:23
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Juist die Bijbelkennis is voor mij zo belangrijk Imke, er wordt altijd gezegd, het staat in de Bijbel, soms kan ik het niet vinden en wil dan graag uitleg, als zo.n pastoraal werker dat niet kan, vind ik een gemis. |
Misschien is de Online Bible op de computer iets voor je. Het functioneert als een snelle concordantie doordat elk trefwoord zo is te vinden, veelal met toelichting nog ook. Verder heeft Imke groot gelijk en zo beroerd is het nou meestal ook weer niet gesteld met de bijbelkennis van pastoraal werkers, lijkt me.
Thomas, die de olb zonder Friese vertaling eigenlijk niet compleet vindt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 5 augustus 2010, 16:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 14:29
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Hay Pieter en Grace, van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag, een hele gezellige dag toegewenst en hopen op nog vele gezonde jaren erbij.
Groetjes Carien. |
Gefeliciflapstaart mensjes...dat er nog maar heel wat jaartjes bij mogen komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR559
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 14:45
|
|
|
|
|
Ergert u niet .... verwonder u slechts !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR559
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 14:46
|
|
|
|
|
WEET BIJNA NIEMAND !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR559
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 14:49
|
|
|
|
Wat ik toch hoorde .........
Bomen zijn van hout gemaakt !!!!! Dat geloof je toch niet!
Ow ja..... en drie kwartieren maken nog geen uur!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR559
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 14:55
|
|
|
|
Mijn foto laat zien dat ik een sprong in het diepe maak
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 14:59
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | mooi gezegd eva, troost en een arm om de schouder is fijn, maar hoeft niet persee met het geloof verbonden te zijn.
de Heilige Geest is de echte trooster. en mensne kijk uit dat je geen werelds verdriet hebt, maar:
2cor ":
10 Want de droefheid naar Gods wil brengt onberouwelijke inkeer tot heil, maar de droefheid der wereld brengt de dood. 11 Want zie toch, wat juist deze ervaring van droefheid naar Gods wil u gebracht heeft: welk een ernst, meer nog, verontschuldiging, verontwaardiging, vrees, verlangen, ijver, bestraffing. |
met alle respect david, maar werelds verdriet bestaat niet; er bestaat wel verdriet, blijdschap, boosheid, maar werelds en geestelijk verdriet daar is geen verschil tussen.
overigens begrijp ik de term die je gebruikt wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 15:02
|
|
|
|
| ADELAAR559 schreef: | Mijn foto laat zien dat ik een sprong in het diepe maak  |
ooooooooooh grut, hopen maar dat je parachute ertegen bestand is dan, adelaar! goede vlucht gewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 15:04
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Grrrrrrrrr Moet ik ze wel eerst vangen. En dat is vannacht dus niet gelukt. Van alles geprobeerd, de beste soorten aas tot frikandellen toe, de krabben waren sneller dan de vis.  |
neem es bolussen, visser, of samba-druiven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 15:17
|
|
|
|
droefheid der wereld, is het zelfde. verdrietig/berouw van de Geest of van/voor jezelf. dat was ook het verschil tussen david en saul, judas en petrus denk ik. hoe kan je die term ontkennen als ik het letterlijk citeer. lol...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 15:18
|
|
|
|
|
kom op luitjes, wat zijn we opbouwend vandaag???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 15:24
|
|
|
|
omdat die getoetst dient te worden, de Geest zal de Bijbel nooit tegenspreken. en als er dingen worden gezegd die nog moeten uitkomen of niet via de Schrift te checken zijn, moet er waakzame terughoudendheid zijn. zeker als er in de eindtijd vele valse profeten zullen komen.
deut 18:
20 Maar een profeet, die overmoedig genoeg is om in mijn naam een woord te spreken, dat Ik hem niet gebood te spreken, of die in de naam van andere goden spreekt – die profeet zal sterven. 21 Wanneer gij nu bij uzelf mocht zeggen: Hoe onderkennen wij het woord dat de HERE niet gesproken heeft? – 22 als een profeet spreekt in de naam des HEREN en zijn woord wordt niet vervuld en komt niet uit, dan is dit een woord, dat de HERE niet gesproken heeft; in overmoed heeft de profeet het gesproken, gij zult voor hem niet vrezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 15:29
|
|
|
|
| ADELAAR559 schreef: | Hallo Noorderlingen,
De meesten van jullie zullen er bekend mee zijn waarschijnlijk, maar het Noorderzon-festival staat weer voor de deur. Van 19-29 augustus! Groningen, plantsoen.
Misschien leuk om heen te gaan? Alleen, met zijn tweeën of met een groep. Gezellig is het daar altijd !
Ik ga in ieder geval elke dag heen ..... maar ja, das omdat ik vrijwilliger ben Dus ga je heen en kom je me tegen? Schud me even de hand, gezellig !  |
Hoe herken ik je? Kom je uit de lucht vallen?
Thomas, ex-molleboon en gek op 'Stat'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 15:34
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Ook amsterdams: kapsoneslijer |
Of gewoon, eerlijk misschien?! heeft wel wat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK030
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 15:48
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | | Dat klopt Arnold, maar scheiden is wel een zonde in GO DS ogen. | Het feid dat echtscheiding in de bijbel nooit als een zonde gezien wordt,wordt bewezen door het feid ,dat er nooid een mens geweest is , die een offer moest brengen na zijn echtscheiding om zich daardoor weer met t God te verzoenen. Wij mogen ook andere mensen niet een stempel, opdrukken ,als God dat zelf niet eens doet.Terwel veel christenen gescheiden mensen zien als zondaars is er niet 1 teks in de bijbel te vinden , waar staat dat echtscheiding een zonde is .Er staat dat echtbreuk een ernstige zonde is En echtbreuk is totaal wat anders .Echtbreuk is een andere woord voor overspel of huwelijksontrouw ,dus; een sexsuele relatie met iemand ,die niet je eigen vrouw of je eigen man is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 16:05
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | droefheid der wereld, is het zelfde. verdrietig/berouw van de Geest of van/voor jezelf. dat was ook het verschil tussen david en saul, judas en petrus denk ik. hoe kan je die term ontkennen als ik het letterlijk citeer. lol... |
2 korinthe 7;10 zegt; want de droefheid NAAR God werkt een onberouwelijke bekering tot zaligheid. dat is dus geen wereldse droefheid, maar een missen van God; verdrietig zijn omdat je God zo graag (beter) zou willen kennen, Zijn aanwezigheid in je hart en leven ervaren, en zodoende met Hem te mogen leven. als je dat verdriet in je hart voelt, zegt paulus, dan is er een bekering op komst, waar je nooit spijt van zult krijgen. maar als je verdrietig bent naar de wereld, dan ben je op weg naar de dood. ik hoop dat je begrijpt welke nuance daar in ligt, zo niet dan wil ik het een andere keer graag verder uitleggen; de tijd ontbreekt me op dit moment, david. overigens zijn er meer mensen die hier een andere intepretatie bij hebben. blijkbaar is het niet al te duidelijk vertaald. google maar eens op de uitleg van deze teksten, heel leerzaam!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 16:17
|
|
|
|
| ZIVAATJE309 schreef: | Goede vraag, Liep ik ook al een tijdje mee
En een mooi antwoord
Maar als je dat allemaal hebt gedaan en je kinderen zijn een stelletje tieners (en ouder) en zitten niet te wachten op hun nieuwe relatie van hun moeder. Hoe pak je dat aan? |
Ik vergelijk het altijd maar met de liefdes van mijn kinderen, die accepteer je toch ook ? Ook al ben je er niet altijd blij mee? En zo verwacht ik ook van mijn kinderen dat ze met mijn relatie omgaan..........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 5 augustus 2010, 16:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 16:22
|
|
|
|
[quote=ERIKA129]
ik neem twee stoelen mee Erika!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 16:24
|
|
|
|
google is niet echt de 1 van de eerste dingen waar ik naar grijp als referentie voor hermeneutiek en exegese. maar als ik jou zo hoor (lees) bedoelen we hetzelfde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 16:33
|
|
|
|
ik wil dat stuk wel eens lezen, en vooral de Bijbelse argumenten die ze geven. zo op de titel alleen af is het echt belachelijk. iedereen is een zondaar op zijn eigen manier, en we zouden zonder Jezus allemaal verloren zijn in die zonde. en zoals je in 1cor7 kan lezen, heeft een mens soms geen keus als het op scheiden aankomt. want in geval van overspel of dat de ongelovige de bekeerde verlaat is er geen sprake van zonde.
en sowieso moetmen niet op elke afzonderlijke zonde met een vergrootglas kijken, maar the big picture, namelijk Jezus in onze plaats op het kruis! prijs de Heer.
mocht er echt sprake zijn van een christen die wel gaat scheiden zonder dat er een Bijbelse uitvlucht voor is, dan nog is dat een zaak van die persoon en God, en de gemeente waar die persoon lid is. Los daar weer van geloof ik niet dat die persoon, zondig gescheiden of niet naar de hel zal gaan. ik ken namelijk geen christen die na zijn bekering of keuze voor God, niet gezondigd heeft. het lastige met de echtbreuk situatie, als je tenonrechte gaat scheiden, en je trouwt weer, dat je dan voortdurend in zonde leeft, dat is wel weer zo. dan nog is het niet aan ons om gelijk de conclusie te trekken dat de eindbestemming hel is. wat een pastorale ramp en brutaal! nogmaals wil dat stuk wel eens lezen eva...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 16:33
|
|
|
|
| ADELAAR559 schreef: | Hallo Noorderlingen,
De meesten van jullie zullen er bekend mee zijn waarschijnlijk, maar het Noorderzon-festival staat weer voor de deur. Van 19-29 augustus! Groningen, plantsoen.
Misschien leuk om heen te gaan? Alleen, met zijn tweeën of met een groep. Gezellig is het daar altijd !
Ik ga in ieder geval elke dag heen ..... maar ja, das omdat ik vrijwilliger ben Dus ga je heen en kom je me tegen? Schud me even de hand, gezellig !  |
Nu ben ik een midden - nederlander en het zegt me helemaal niets...... Misschien kan je even uitleggen wat het precies is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 17:27
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Hoe herken ik je? Kom je uit de lucht vallen?
Thomas, ex-molleboon en gek op 'Stat' |
Ja, da's geheimtaal, mannen van het Noorden. Uit het westen komend voel ik me toch wat buitengesloten, hoor. ......of is dat de bedoeling....? Of is het alleen om ons te beschermen tegen onze onwetendheid? Leg es uit aan een westerlinge die nieuwsgierig is naar jullie eigen aardig heden waarom het de moeite waard is om Groningen te bezoeken met die feestelijkheden?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |