ChristianMatch

Forum

De hel voor altijd?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 14:29

DAVID923 schreef:
zoals je weet, geef ik altijd zelf mijn mening met Bijbelverzen als ondersteuning, nu copypaste ik dit stuke even, omdat ik dat wel passend vond. de Schrift blijft de maatstaaf, en alle '''profetien'' die niet te toetsen zijn moeten ook zo gebracht en behandeld worden.
Verder kom ik zelf uit een pinksterkerk en vind ik dat bakker de spijker op zn kop slaat.

Eerlijk gezegd denk ik bij Henk Bakker c.s. meer aan de tekst in 2 Timotheus 3:5 "die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben..."

Wat is een evangelie waard als er niemand meer tot geloof komt, er geen redding, genezing, tongen, profetieën en dromen en visioenen meer plaatsvinden? Deze dingen zijn onlosmakelijk met het Koninkrijk van Jezus verbonden. Zoals jij weet staat er in o.a. Marcus: "Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuw tongen zullen zij spreken, slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden."

Kennelijk zit er bij Henk Bakker e.a. een forse blokkade die werkelijk geestelijk inzicht tegenhoudt. Ik hoop dat God hem er z.s.m. van verlost.

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 14:37

DAVID923 schreef:
staat dat gelijk aan de Bijbel verloochenen? laat mij dan maar peter pan blijven. ik vind je lauw wilemijn. schande! bekeer je!

Twijfelende smiley Huilende smiley, smiley in tranen Geschokte, onthutste smiley je studeert theologie toch, David? bestudeer je God zelf ook eens, als je tijd hebt?

en Hij zeide tot sommigen, die vertrouwden, dat zij rechtvaardig waren, en de anderen minder achtten, deze gelijkenis;
twee mensen gingen op in de tempel om te bidden;
de ene was een farizeeër, de andere een tollenaar.
de farizeeër staande, bad dit bij zichzelf; Vader, ik dank U, dat ik niet ben gelijk de andere mensen, rovers, onrechtvaardigen, overspelers, of ook gelijk deze tollenaar.
ik vast twee maal per week, ik geef tienden van wat ik bezit.

wie zichzelf verhoogd, zal vernedert worden, maar die zichzelf vernedert, zal verhoogd worden.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 8 augustus 2010, 15:05
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 14:44

TESSYBEAR731 schreef:
Nee, nog geen klussen om te verdelen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Eerst maar es even die sleutel in handen zien te krijgen haha...

Maar, geef vooral even door wat je gaven en talenten zijn...dan komt die verdeling vanzelf Engeltje smiley

mijn gave; honing-mosterd-room-soep en broodjes kaas, halve blikken goede kwaliteit verf.
mijn talenten; verven, behangen zonder publiek, en mensen van hun werk houden!! Clown smiley

wie volgt?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 14:55

je slaat de plank mis, ik zeg nimmer zonde zonde te zijn!
ik ben juist die zondaar die zich van ellende en schuld besef op de borst slaat.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:00

die teken zijn om het evangelie kracht bij te zetten bij evangelisatie, prijs de heer dat er nog wonderen gebeuren! maar ze zijn een middel nooit een doel, zie ook:

mat 7:

21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

*

Verder nu val je Bakker aan als persoon, ad hominem!
drogreden. in Zijn boek gaat hij zeer uitgebreid op zaken in, kerkhistotisch, Bijbels, en qua goede argumenten.
Bakker ontken ook helemaal de kracht en werken van de geest niet, maar is waakzaam voor excessen, net als ik.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:09

Beste broeders en zusters.

Omdat het weinig vruchtbaar is gebleken, en echte inhoudelijk discussie niet mogelijk blijft, en het meer frustratie dan vreugde, meer stagnatie dan groei bewerkstelligd, heb ik besloten te stoppen met mijn deelname aan dit forum.

Ga ook niet afsluiten met allemaal teksten, ik hou het persoonlijk.
Wens iedereen het beste toe, en dat ze de Schrift als toetssteen houden voor leer en leven, handel en wandel.
Ik snap ook dat het een deel is van een christelijk dating site, dus dat het ook niet zo zwaar en diep hoeft te zijn.
Maar wat er word besproken is meer met gevoel, dan argumenten, meer eigen interpretatie dan Bijbels gezag.

Goed ik wil niet als een zuurpruim afscheid nemen, nogmaals, wens jullie echt het beste, en wens jullie Gods zegen toe.
Heb ook onwijs veel te lezen voor mijn studie, en hier ging ook steeds meer tijd inzitten.

Misschien tot later, deo volente.

hartelijke groet!

David.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:37

WILLEMIJN232 schreef:
Dat is de weg naar volwassenheid Chatuliem, die heb jij toch -hoop ik- ook doorlopen?
Mijn weg naar volwassenheid is duidelijk een andere geweest dan de jouwe. Ik heb nl. grenzen gesteld aan mijn twijfelen. Het Woord van God als waarheid nemen is voor mij nog steeds het richtsnoer in mijn leven.
Betekent dat dat ik niet milder ben geworden? Natuurlijk, dat is een proces wat iedereen ondergaat. Maar het Woord van God is voor mij nog steeds de Waarheid gebleken. Waarom, zul je denken? Omdat ik nog steeds merk dat bevrijding hetgene is wat de mens tot echte genezing kan brengen. En ontkenning voert nog steeds tot slavernij. En als je zonde, vergeving en bevrijding uit het evangelie haalt blijven mensen in hun slavernij.....
Heb ik dan geen empathie? Juist wel, maar als mensen ziek zijn en ze willen het medicijn niet en ze ontkennen dat ze ziek zijn, daar kan ik niks mee. En in mijn ogen zitten veel mensen in een ontkenningsfase. Ik heb God niet nodig, ik zoek het zelf wel uit. Dat is de mentaliteit die in mijn ogen ook bij christenen heerst. Daarom wijs ik mensen op bevrijding, en dat dat soms harteloos overkomt, is omdat mensen liever willen volharden in hun zonde, dan dat ze zich willen bekeren. En bekering, is denk ik bij velen nodig.
De felheid van Jezus boodschap was juist gericht tegenover mensen die beter zouden moeten weten, maar die de vrijheid hadden genomen de boodschap maar te vervangen door hun eigen boodschap. En vreemd genoeg zien we hetzelfde nu gebeuren. De echte boodschap is vervangen door wetticisme of vrijzinnigheid.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:49

DAVID923 schreef:

Omdat het weinig vruchtbaar is gebleken, en echte inhoudelijk discussie niet mogelijk blijft, en het meer frustratie dan vreugde, meer stagnatie dan groei bewerkstelligd, heb ik besloten te stoppen met mijn deelname aan dit forum.

Wens iedereen het beste toe, en dat ze de Schrift als toetssteen houden voor leer en leven, handel en wandel.
Ik snap ook dat het een deel is van een christelijk dating site, dus dat het ook niet zo zwaar en diep hoeft te zijn.
Maar wat er word besproken is meer met gevoel, dan argumenten, meer eigen interpretatie dan Bijbels gezag.

Goed ik wil niet als een zuurpruim afscheid nemen, nogmaals, wens jullie echt het beste, en wens jullie Gods zegen toe.
Heb ook onwijs veel te lezen voor mijn studie, en hier ging ook steeds meer tijd inzitten.

hartelijke groet!

David.

Ik wens je het beste David, en hoop echt dat je de problemen die nog aanwezig zijn aan gaat pakken. Want ook dat is iets wat zeker nog als taak voor je ligt.

Marieke
Naar boven

Auteur Bericht
JEANFRITS816

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:53

God is en was altijd hetzelfde en zal altijd hetzelfde blijven. dus zonde is zonde ook al doet iedereen het. of het nu gata om geimpregneerd hout stoken of homofolie maakt niet uit. wat voor zonde het dus ook is. wel mogen we zelf binnen de kaders van de bijbel ons gezonde verstand gebruiken. bv mag je wel of niet fietsen op zondag zal de een met ja beantwoorden en de ander met nee.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:54

LEANNE226 schreef:
Respecteer elkaars mening alsjeblieft..........Ja ik ben aangesloten bij een PKN kerk en ja ik accepteer homofilie,of liever gezegd;de liefde tussen 2 personen van hetzelfde geslacht.

Ik weet dat God ons verstand heeft gegeven om zelf na te denken....het is 2010,zou God willen dat we stil zouden staan in onze ontwikkeling?

Ik denk dat dit net zo'n oeverloze discussie is als over de evolutie......

Even over het vetgemaakte gedeelte; door het zo te stellen lijkt het alsof je stilstaat in je ontwikkeling als je niet met je tijd meegaat. Het is echter nog maar de vraag of het meegaan met de tijd een vooruitgang of achteruitgang is.

God roept ons nergens in de bijbel op om mee te gaan met 'onze tijd'. Integendeel de bijbel staat juist vol met vermaningen om NIET mee te gaan met de tijdgeest. Vanuit de bijbel ben ik eerder geneigd om te denken dat meegaan met de ontwikkelingen in/van de wereld achteruitgang is gezien vanuit bijbels perspectief. De bijbel voorspelt immers dat naarmate de tijd vordert, de mens zal degenereren en slechter zal worden en dat het op aarde steeds donkerder zal worden.

Daarbij denk ik dat God echt niet onder de indruk is van onze 'ontwikkeling'. Lees maar eens 1 Cor 1. Ik citeer een paar verzen:
"Waar blijft de wijze? Waar de schriftgeleerde? Waar de redetwister van deze tijd? Heeft God niet de wijsheid der wereld tot dwaasheid gemaakt?"
"Want daar de wereld in de wijsheid Gods door haar wijsheid God niet gekend heeft, heeft het Gode behaagd door de dwaasheid der prediking te redden hen die geloven."
"Want het dwaze van God is wijzer dan de mensen en het zwakke van God is sterker dan de mensen."

Of Romeinen 12:2 "En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene."

Volgens mij wordt een christen opgeroepen om te groeien in het geloof en in karakter. Niet om de wereldse ontwikkelingen te volgen, maar om -tegen de stroom in- vast te blijven houden aan Gods Woord. Dit houdt onderwerping in aan de normen van God, wie zijn wij om het beter te weten? (Zie bijv. Jacobus 4)

GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op zondag 8 augustus 2010, 15:57
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:58

HANNAH810 schreef:
mijn gave; honing-mosterd-room-soep en broodjes kaas, halve blikken goede kwaliteit verf.
mijn talenten; verven, behangen zonder publiek, en mensen van hun werk houden!! Clown smiley

wie volgt?

Nou Han, die heerlijke soep zou wel es van pas kunnen komen op de dag van de verhuizing...als er een aantal grote sterke CM-mannen (die zich nu nog van geen kwaad bewust zijn) komen helpen sjouwen.
Dan moeten ze natuurlijk wel netjes gevoederd worden, das het minste dat we kunnen doen Knipoog smiley

Voor al het andere zou ik zeggen: trek je agenda ff Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JEANFRITS816

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:58

david heeft in bepaalde opzichten gelijk dat we ons aan de bijbel moeten houden. de praktijk is vaak anders. ik wens je het beste david. groet jf!!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:59

á Dios, David!
Naar boven

Auteur Bericht
JEANFRITS816

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:02

sterker nog als wij de generatie zouden zijn die het merkteken van het beest zouden meemaken en er zouden erbij zijn die niet opgenomen zijn,moet je heeeeel sterk in je schoenen staan om niet mee te doen. goed om alvast te oefenen.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:04

David, ik kan nu heel naïef zeggen; "Het was gezellig en tot ziens" ...maar dat zou ik niet eerlijk vinden...

Je bent goed bijbels onderricht, dat geef ik je zeker mee...je studie heeft haar vruchten afgeworpen...
Helaas gaat gesprekken hierover voeren je wat minder goed af en met enige regelmaat heb ik je posts dus als enorm aanvallend en soms ronduit agressief overkomend ervaren. De behoefte om er nog op te reageren was dus al snel verdwenen!

Jammer David, dat je het probleem daarom bij alle andere forum-gebruikers legt...wie weet wat je nog zou kunnen bereiken door jezelf open te stellen voor de woorden van anderen, en zo nu en dan ook eens naar je gevoel te kijken...het leven is niet alleen maar zwart/wit...

Ik wens je nog een ontzettend fijne tijd toe op CM, en ik hoop dat je zult vinden wat je zoekt...een leuke meid! Knipoog smiley

Tot ziens!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 8 augustus 2010, 16:05
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:05

TESSYBEAR731 schreef:
Nou Han, die heerlijke soep zou wel es van pas kunnen komen op de dag van de verhuizing...als er een aantal grote sterke CM-mannen (die zich nu nog van geen kwaad bewust zijn) komen helpen sjouwen.
Dan moeten ze natuurlijk wel netjes gevoederd worden, das het minste dat we kunnen doen Knipoog smiley

Sja; gaven en talenten heb ik genoeg, maar tijd.... is bij mij erg schaars. Maar k kom wel regelmatig bij je in de buurt dus mss lukt het om ergens een gaatje te vinden.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:07

TESSYBEAR731 schreef:

heeey Tessie!!!!

Geweldig nieuws zeg!!!!!!!!!!!
Alle mannen gaan zich spontaan aanmelden hoor.........
heel veel klus plezier.....en veel geluk in je nieuwe huisje!!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKJES285

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:12

TESSYBEAR731 schreef:
Ik weet het niet Eva,

Ik geloof dat we allemaal een vrije keus hebben en dat God van geen van ons gewild heeft dat we zouden gaan scheiden.
Maar zoals Chatuliem in een ander topic al aangaf gaat het feit dat we niet zouden mogen scheiden soms mank tegenover een heleboel andere normen in de bijbel.
Ik geloof niet dat God het heeft gewild Eva, maar ik geloof wel dat Hij ons vergeeft en het hart aan ziet. Waarom zou de zonde van echtscheiding dan niet vergeven worden, naast vele andere zonden die dat wel worden Smiley die vol vragen zit

want een ieder die in Hem gelooft zal niet verloren gaan maar eeuwig leven hebben..joh 3:16b
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:14

Sommige mensen gaan er maar te gemakkelijk van uit dat het evangelie vrijblijvend is. Terwijl dat niet het geval is. We hebben onze gemeente Elisa genoemd. En Elisa was iemand die leefde in een wereld waarin het volk van God God de rug toegekeerd had. Massaal aanbad men Baäl, met als hogepriesteres Izebel, de vrouw van koning Achab. Waarom deed men dit zo massaal. Waren ze vergeten dat ze het uitverkoren volk van God waren of gingen ze er juist van uit dat ze dat wel zouden blijven ondanks hun handelen?
De mentaliteit die opgeld doet, is in mijn ogen hetzelfde, het gaat er niet om wat je doet, want je bent toch wel behouden. Maar stel nu eens, dat homo's zondigen? En jij hebt wel de mogelijkheid ze het evangelie aan te bieden, maar je wilt dat niet? Je sluit je ogen voor de zonde en je denkt, ach dat neemt God toch wel met een korreltje zout?
We hebben het nu over homo's maar je zou het nog breder kunnen trekken. Ieder mens heeft immers de genade van God nodig en wat doe je er eigenlijk mee? In hoeverre ben je een getuige en in hoeverre ben je een sta-in-de-weg?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 8 augustus 2010, 16:17
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:18

DAVID923 schreef:
die teken zijn om het evangelie kracht bij te zetten bij evangelisatie, prijs de heer dat er nog wonderen gebeuren! maar ze zijn een middel nooit een doel, zie ook:

mat 7:

21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Verder nu val je Bakker aan als persoon, ad hominem!
drogreden. in Zijn boek gaat hij zeer uitgebreid op zaken in, kerkhistotisch, Bijbels, en qua goede argumenten.
Bakker ontken ook helemaal de kracht en werken van de geest niet, maar is waakzaam voor excessen, net als ik.

Ben het helemaal met je eens. Daarom is het ook zo belangrijk dat het geestelijk onderscheidingsvermogen van christenen gaat groeien / ontwikkelen. Juist in de eindtijd. Maar juist ook dan hebben we de kracht van God bijzonder nodig.

Laten we het maar niet meer over hr Bakker c.s. hebben. Mijn hoofdhaar gaat bij hem recht overeind staan. En da's bij lang haar een griezelig gezicht Duiveltje smiley

GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op zondag 8 augustus 2010, 16:19
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:36

Het plan is om op 21 Augustus gezellig met zen allen een dagje strand te doen aan de Bernisse. Kids zijn ook welkom!
Een leuke aflsuiter van de zomervakantie! (Al is die hier dan al een week voorbij, maar ach...)

We zullen dan om 12.00 verzamelen op de parkeerplaats van S.V. Simonshaven en van daaruit gezamenlijk naar één van de strandjes lopen.
Het is de bedoeling dat iedereen een tas met eigen eten en drinken, en wat te spelen voor de kids meeneemt...toiletten zijn er wel redelijk schaars dus gooi voor de zekerheid een rol toiletpapier in je tas!
In het water is een afscheiding gemaakt voor de allerkleinsten zodat deze nooit te ver weg kunnen drijven...
Dus...vergeet je zwembroek niet!!

SV Simonshaven

Ik ga nog steeds mee hoor!
Alleen als jullie dan wel mee een oogje in t zeil willen houden
Schuddebeursedijk 2A
3212 LS Simonshaven

Mensen die meegaan zijn:

Tessybear731 met 1 kind
Peacedove820 met 3 kids
Marianne129 (?) met 2 kids
Miekjes285
Pearl (onder voorbehoud)
grace585(onder voorbehoud)
Emma803

Jonathan890 (onder voorbehoud)
Benny340

Behappy wil graag chauffeuren in de omgeving (vanaf Rotterdam CS)...dus iedereen die vervoer zoekt mag even een gil geven! (maar niet te hard, anders worden we niet vrolijk)...Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Misschien willen jullie ook even een prikbord berichtje plaatsen? Hoe meer zielen hoe meer vreugd tenslotte...

Het word wel een heus vrouwen-dagje op deze manier...
Heel leuk natuurlijk, maar er mogen nog best een paar mannen bij!
Kom op mannen, waar blijven die aanmeldingen?
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:39

TESSYBEAR731 schreef:
Het plan is om op 21 Augustus gezellig met zen allen een dagje strand te doen aan de Bernisse. Kids zijn ook welkom!
Een leuke aflsuiter van de zomervakantie! (Al is die hier dan al een week voorbij, maar ach...)

We zullen dan om 12.00 verzamelen op de parkeerplaats van S.V. Simonshaven en van daaruit gezamenlijk naar één van de strandjes lopen.
Het is de bedoeling dat iedereen een tas met eigen eten en drinken, en wat te spelen voor de kids meeneemt...toiletten zijn er wel redelijk schaars dus gooi voor de zekerheid een rol toiletpapier in je tas!
In het water is een afscheiding gemaakt voor de allerkleinsten zodat deze nooit te ver weg kunnen drijven...
Dus...vergeet je zwembroek niet!!

SV Simonshaven

Ik ga nog steeds mee hoor!
Alleen als jullie dan wel mee een oogje in t zeil willen houden
Schuddebeursedijk 2A
3212 LS Simonshaven

Mensen die meegaan zijn:

Tessybear731 met 1 kind
Peacedove820 met 3 kids
Marianne129 (?) met 2 kids
Miekjes285
Pearl (onder voorbehoud)
grace585(onder voorbehoud)
Emma803

Jonathan890 (onder voorbehoud)
Benny340

Behappy wil graag chauffeuren in de omgeving (vanaf Rotterdam CS)...dus iedereen die vervoer zoekt mag even een gil geven! (maar niet te hard, anders worden we niet vrolijk)...Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Misschien willen jullie ook even een prikbord berichtje plaatsen? Hoe meer zielen hoe meer vreugd tenslotte...

Het word wel een heus vrouwen-dagje op deze manier...
Heel leuk natuurlijk, maar er mogen nog best een paar mannen bij!
Kom op mannen, waar blijven die aanmeldingen?
je hebt toch 2 mannen aangemeld is toch meer dan zat Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:40

CHATULIEM619 schreef:
Sommige mensen gaan er maar te gemakkelijk van uit dat het evangelie vrijblijvend is. Terwijl dat niet het geval is. We hebben onze gemeente Elisa genoemd. En Elisa was iemand die leefde in een wereld waarin het volk van God God de rug toegekeerd had. Massaal aanbad men Baäl, met als hogepriesteres Izebel, de vrouw van koning Achab. Waarom deed men dit zo massaal. Waren ze vergeten dat ze het uitverkoren volk van God waren of gingen ze er juist van uit dat ze dat wel zouden blijven ondanks hun handelen?
De mentaliteit die opgeld doet, is in mijn ogen hetzelfde, het gaat er niet om wat je doet, want je bent toch wel behouden. Maar stel nu eens, dat homo's zondigen? En jij hebt wel de mogelijkheid ze het evangelie aan te bieden, maar je wilt dat niet? Je sluit je ogen voor de zonde en je denkt, ach dat neemt God toch wel met een korreltje zout?
We hebben het nu over homo's maar je zou het nog breder kunnen trekken. Ieder mens heeft immers de genade van God nodig en wat doe je er eigenlijk mee? In hoeverre ben je een getuige en in hoeverre ben je een sta-in-de-weg?

en in hoeverre ben je "het zichtbare evangelie" en "de genade van God" door een helende persoon te zijn met woorden én daden in het leven van andere mensen....?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:45

MARIO216 schreef:
He Willemijn, je had nummer 3900 gepost, gefeliciteerd, nog 100 en dan weer een super bonus.

Hartelijk gefeliciteerd met deze mijlpaal, Willemijn! Knipoog smiley Ik ben jaloers op je. Twijfelende smiley Lachende smiley

Geniet van de prijs (een wandeling toch?), die je gewonnen hebt. Ga je alleen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:47

GEHOLI202 schreef:
De band Sela gaat weer optreden in de maand september.
O.a. in Ede, Katwijk, Zwolle , Gorinchem en Bunschoten.

Misschien wel een ideetje om met een aantal CM'mers af te spreken? Als er interesse is dan verhuist dit topic ook naar de agenda. Ik ga 17 of 24 september(Katwijk of Bunschoten)

Even een voorproefje met de prachtige zang van Kinga Ban

http://www.youtube.com/watch?v=FDh-yoddZHc&feature=related

Een prachtig lied, zowel de tekst als de melodie.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:48

DAVID923 schreef:

hartelijke groet!

David.

Wat jammer, David. Het ga je goed!

Hartelijke groet,
Marijan
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:50

HANNAH810 schreef:
en in hoeverre ben je "het zichtbare evangelie" en "de genade van God" door een helende persoon te zijn met woorden én daden in het leven van andere mensen....?
Om antwoord daarop te geven moet je elkaar leren kennen in het echie...dat kan niet via het forum.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:55

CROSSROAD317 schreef:
Ai maor genog lucht in oen baand'n hebt, dan kommie vanzulf woar ie ween wult

http://www.youtube.com/watch?v=VLfvi98A5eQ

Quote:
Kijk, dat zijn de nuchtere drenten.......

Wat een logica hè, heerlijk nuchter! Lachende smiley Een erg leuk lied in een leuke taal, al heb ik wel even een versie met ondertiteling opgezocht en beluisterd. Anders maak ik er niet veel van. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 8 augustus 2010, 17:00
Naar boven

Auteur Bericht
CHANDLER627

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:56

Hai, mijn 'stilzwijgen' is eerder met een mond vol tanden zitten... Weet niet wat te zeggen. Nou ja, dit dan:

In de vijf jaar dat ik hier af en toe zit (onderbroken door drie mooie relaties die hier begonnen), had ik al angst voor het forum en merk dat dit nu erger is geworden. In plaats van inhoudelijk en met argumenten op elkaar te reageren, om elkaar verder te helpen met het doel waarvoor deze site is bedoeld, worden snelle meningen en eigen interpretaties belangrijker geacht dan het opbouwen van elkaar.

't Enige waarop ik inhoudelijk wil reageren - maar vragen staat vrij - is dit.
'Ras' zijn drie letters die aangeven dat het verschil in cultuur, huidskleur en gebruikelijke gewoonten geen drempel vormen. Juist het anders-zijn aan mijn Friese rasafkomst, helpt me meer man te worden. De juiste man dan. Want als je maar genoeg stof tot praten hebt, blijf je in communicatie (al moet je daar wat Spaans voor leren) en blijf je geïnteresseerd in elkaar. Kom je dichter tot elkaar. En meer tot jezelf. Als je er open voor staat.

Ik hoop hiermee (en met het eerste bericht) mezelf te laten zien en me niet te verschuilen achter mijn visie of een snelle reactie.

PS. Heb nu ook een afbeelding van mijn droomvrouw geplaatst op mijn profiel. Maar voel me in haar nabijheid zeker Obelix...

Laatst aangepast door
CHANDLER627
op zondag 8 augustus 2010, 17:11
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 17:04

CHATULIEM619 schreef:
Mijn weg naar volwassenheid is duidelijk een andere geweest dan de jouwe. Ik heb nl. grenzen gesteld aan mijn twijfelen. Het Woord van God als waarheid nemen is voor mij nog steeds het richtsnoer in mijn leven.
Betekent dat dat ik niet milder ben geworden? Natuurlijk, dat is een proces wat iedereen ondergaat. Maar het Woord van God is voor mij nog steeds de Waarheid gebleken. Waarom, zul je denken? Omdat ik nog steeds merk dat bevrijding hetgene is wat de mens tot echte genezing kan brengen. En ontkenning voert nog steeds tot slavernij. En als je zonde, vergeving en bevrijding uit het evangelie haalt blijven mensen in hun slavernij.....
Heb ik dan geen empathie? Juist wel, maar als mensen ziek zijn en ze willen het medicijn niet en ze ontkennen dat ze ziek zijn, daar kan ik niks mee. En in mijn ogen zitten veel mensen in een ontkenningsfase. Ik heb God niet nodig, ik zoek het zelf wel uit. Dat is de mentaliteit die in mijn ogen ook bij christenen heerst. Daarom wijs ik mensen op bevrijding, en dat dat soms harteloos overkomt, is omdat mensen liever willen volharden in hun zonde, dan dat ze zich willen bekeren. En bekering, is denk ik bij velen nodig.
De felheid van Jezus boodschap was juist gericht tegenover mensen die beter zouden moeten weten, maar die de vrijheid hadden genomen de boodschap maar te vervangen door hun eigen boodschap. En vreemd genoeg zien we hetzelfde nu gebeuren. De echte boodschap is vervangen door wetticisme of vrijzinnigheid.

Sorry hoor, maar....je mag jezelf weleens spiegelen zoals ze dat op mijn werk zo mooi zeggen........

En empathisch? dat is een woord waar je volgens mij de betekenis niet goed van kent...... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 ... 6194 Volgende
Pagina 1038 van 6194