ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 00:00

CARIN303 schreef:
Ben nog steeds zonder pc Boze smiley , nu ff illegaal tijdens mn pauze Knipoog smiley
Hopelijk tot gauw, mis jullie wel hoor Huilende smiley, smiley in tranen

Hierbij namens Carin (nog steeds zonder pc Gefrustreerde smiley ) iedereen de groeten !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 00:09

Beste lieden,

nogmaals bedankt, had me voorgenomen niet meer te reageren, maar er moet me toch iets van het hart, al dan wel goed bedoeld, merk ik toch een toon die pretentieus van jullie kant overkomt (zeg niet dat het zo bedoeld is door jullie) en denigrerend naar mij (zo ervaar ik het wel deels).

Zo van och david, je moet nog even groeien, verschuil je niet achter Bijbelteksten en het fundamentalisme. Het is juist zo dat ik over de meeste leren en doctrines alle varianten wel ken. En zo (@ thomas) weet ik ook zeer goed dat een Bijbeltekst een context heeft, hermeneutiek, exegese, wie zegt wat, tot wie, in welke tijd, context en historische omgeving. en juist daarom blijf ik BEWUST bij een radicaal fundamentalische Schriftuitleg.
Zonder te vergeten in welke tijd we leven.
Maar liever pas ik de Bijbelse, blijvende, universele principes niet aan de tijdsgeest aan, maar andersom.

Dus het paradigma, het mensbeeld van David, moet niet zijn; ach hij leert het wel met de jaren, of als hij inziet dat er meerdere manieren van Schrift-interpretatie is, nee ik heb er bewust voor gekozen.

van de 3 meest voorkomende optie's hier onder, zie ik bij velen niet keuze 3 terug of gedeeltelijk op het forum, en daar gaat het mis bij de topics, de vooronderstelling al, de wortel van het denken.

*

1. De ‘traditiona­listische visie', die stelt dat het uiteindelijk gezag over geloof en leven ligt bij de officiële leer van het instituut kerk. Om God en Bijbel te kennen moet men de traditie van de kerk raadplegen. Deze opvatting ontkent niet dat de Heilige Schrift door God gegeven is en dus gezaghebbend is, maar beweert wel dat de Bijbel niet volledig is en ook niet begrijpelijk zonder de uitleg van de kerk. Het meest bekende voorbeeld is de R.K. kerk met apocriefen in de canon, de Vulgaat als gezaghebbende vertaling en leerstel­lingen als de onfeilbaarheid van de Paus en de hemelvaart van Maria.

2. Vervolgens is er de ‘subjectivistische visie': het laatste gezag voor mijn geloof en leven ben ik zelf. Deze visie kent vele vormen, meer mystieke of spirituele en meer rationele of combinaties van beiden. De meer spirituele vorm hebben we bijvoorbeeld in de veel gehoorde populaire opmerking: ik geloof in wat ik voel (wat waar is of wat God zegt). De rationele component ontmoeten we bijvoorbeeld in de bijbelopvatting van veel ­bevrijdings-theologieën, waar de situatie van de hoorder of lezer de waarde van de bijbeltekst bepaalt. Alle vormen hebben echter één ding gemeen: het laatste gezag is het oordeel van mijn verstand of mijn geweten of mijn religieus gevoel. Ook veel van de historisch-kritische benaderingen van de Schrift vallen hieronder. Het lijkt erop dat geloof hier een zaak is van loyaal zijn aan de eigen religieuze overtuigingen.

3. Dan is er de ‘evangelisch-reformatorische' visie. In deze opvatting worden gezag en inspira­tie met elkaar verbonden. Het laatste gezag rust in de Bijbel zelf. De Heilige Schrift is het Woord van God. Dit gezag wordt bevestigd door het getuigenis van de Heilige Geest in ons hart en niet door het gezag van de kerk of van het verstand. Verder is de openbaring van God in de Bijbel volledig en behoeft niet aangevuld te worden door de kerkelijke traditie. Deze openbaring is ook begrijpelijk en er mag geen onafhankelijk gezag toegekend worden aan het verstand. De traditie, de kerk en de individuele christen kunnen dwalen en doen dat ook, maar de Bijbel, het Woord van God, moet hen corrigeren.

Voor alle duidelijkheid, ondergetekende onderschrijft van harte deze derde visie.
*

verder, beveel ik deze site van harte aan, waar ik me graag wil gaan inzetten in de toekomst:

http://www.heartcry.nl/home

*

OK! alle lopende topics zijn klaar, dit is er even uit na wat reacties hier.
Nogmaals; allen wens ik Gods zegen toe.

Tot na mijn inhaalslag met de studie op het forum, of ik hoop je boven Bij ABBA te zien.

David.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 01:16

HECHAS020 schreef:
Ik zou wel mee willen , mag je ook kinderen meenemen?

ja hecha dat mag zeker, Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 01:32

WILLEMIJN232 schreef:
Je wilt gewoon winnen....... Boze smiley

Maar wat betekent het nou Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 02:31

HANNAH810 schreef:
forget it;
ik zou er nog een minderwaardigheidscomplex van oplopen!!
mijn haar niet lang genoeg,
mijn middel niet slank genoeg,
mijn schoudergewrichten onvoldoende uit de kom,
mijn ogen onvoldoende in de bambi-sfeer,
mn wenkbrauwen niet ter hemel geschoten,
mn lipjes onvoldoende opgepompt,

en dan heeft zíj het allemaal wel voor elkaar;
heeft ze wel een helm, maar de prins; vergeet het maar
die is waarschijnlijk onverwacht,
gevlucht naar een ander princesje dat op hem wacht!!
of wacht zij, met de helm alvast klaar,
tot de prins op zoek gaat naar haar?

eh...
ga ik nu het eerst een schouderklopje en complimentje geven
aan de heer Chandler of aan de dame Hannah...

De gentleman Chandler zal het zéker begrijpen en waarderen
als ik de dame bij deze laat voorgaan...

dus Hannah.

Vandaag langs een kinderkampeerboerderij gelopen
en toen moest ik even denken
aan hoe jouw kinderen ook lekker bij de boer spelen.

Ga zo door!

Hoe dichter bij de boer,
hoe eerder jij je droomprins te paard zult vinden.

Is toch logisch?!

En als ik nu even de geluiden van de boerderij nadoe:
Hinnek, beh en vooral veel boe, boe, boe...

dan kun je zelfs dat 'boe-geroep' positief opvatten,
omdat je zo te hooi en te gras je kinderen een fantastische jeugd biedt
en dus,
dat het boe-geroep positief is, dát geldt alleen voor jou...

BOE!!!!

BOE !!!

BOE !!!
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 02:44

CHANDLER627 schreef:
Hai, mijn 'stilzwijgen' is eerder met een mond vol tanden zitten... Weet niet wat te zeggen. Nou ja, dit dan:

In de vijf jaar dat ik hier af en toe zit (onderbroken door drie mooie relaties die hier begonnen), had ik al angst voor het forum en merk dat dit nu erger is geworden. In plaats van inhoudelijk en met argumenten op elkaar te reageren, om elkaar verder te helpen met het doel waarvoor deze site is bedoeld, worden snelle meningen en eigen interpretaties belangrijker geacht dan het opbouwen van elkaar.

't Enige waarop ik inhoudelijk wil reageren - maar vragen staat vrij - is dit.
'Ras' zijn drie letters die aangeven dat het verschil in cultuur, huidskleur en gebruikelijke gewoonten geen drempel vormen. Juist het anders-zijn aan mijn Friese rasafkomst, helpt me meer man te worden. De juiste man dan. Want als je maar genoeg stof tot praten hebt, blijf je in communicatie (al moet je daar wat Spaans voor leren) en blijf je geïnteresseerd in elkaar. Kom je dichter tot elkaar. En meer tot jezelf. Als je er open voor staat.

Ik hoop hiermee (en met het eerste bericht) mezelf te laten zien en me niet te verschuilen achter mijn visie of een snelle reactie.

PS. Heb nu ook een afbeelding van mijn droomvrouw geplaatst op mijn profiel. Maar voel me in haar nabijheid zeker Obelix...

Je zit hier met je mond vol tanden...
Dat was nu net wat op je profielfoto ontbrak.
Sommige vrouwen vallen op een mooi gebit.
Dus dat maakt je kansen aanmerkelijk groter.

GA ZO DOOR!

angst voor het forum
Oké, je laat je hart zien.
Je toont je emoties.
Daar vallen vrouwen voor...

GA ZO DOOR!

In plaats van inhoudelijk en met argumenten
liever vertel ik hoe lief, aardig en zorgzaam je bent.
Durf los te komen uit je ratio.
Vrouwen zijn gevoelsmensen!
Ga dus waar je voor kwam: liever vertel ik, hoe lief, aardig en zorgzaam je bent.

GA OPNIEUW NAAR START!

Juist het anders-zijn aan mijn Friese rasafkomst, helpt me meer man te worden. blijf je in communicatie (al moet je daar wat Spaans voor leren)
Ook in Spanje zijn ze bekend met de Friese Elfstedentocht.
Stoer! U heeft bonuspunten verdiend.

GA NU NAAR DE BANK EN DEEL DE WINST MET DE VROUW VAN UW DROMEN!

nu ff kijken wat voor - ik ben het fluiten verleerd - op je profiel staat...
sorry andere dames, voor jullie heb ik nu even geen tijd!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 03:03

Ik wil ook even wat kwijt over de PKN kerk.
Nou, toen Milly Boele werd vastgebonden, verkracht en vermoord en in de tuin begraven, dat 12-jarige meisje uit Dordrecht, door de overbuurman die politieman is. Die haar had meegelokt cq ontvoerd naar zijn huis overdag, door middel van een jong poesje wat hij bij zich had. Ze werd pas na een week gevonden...
(de details van die verkrachtig en vervolgens moord zet ik hier ff niet neer Zieke smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Toen werd er een paar dagen later een hele mooie kerkdienst gehouden voor haar. Van de PKN kerk. Ik had eerst nog zoiets van hoe het mogelijk zou zijn om over zoiets gruwelijks nog een 'mooie' kerkdienst te maken.

Maar dat was gelukt vond ik. Ik heb de dienst beluisterd op internet, via kerkenomroep en ook op Ikon. Bij kerkenomroep lieten ze ook de muziek horen die vooraf werd gespeeld. Het was dusz een hele erge mooie dienst, met de belofte van het eeuwige leven, en van het weerzien van Milly met haar familie in de hemel.

http://www.kerkvannederland.nl/kerkdienst.aspx?lIntEntityId=1910

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 10 augustus 2010, 06:29
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 03:09

CHANDLER627 schreef:
Hai, mijn 'stilzwijgen' is eerder met een mond vol tanden zitten... Weet niet wat te zeggen. Nou ja, dit dan:

PS. Heb nu ook een afbeelding van mijn droomvrouw geplaatst op mijn profiel. Maar voel me in haar nabijheid zeker Obelix...

Ha Chandler,

Droomvrouw,
niks mis mee.

Dromen stijgen boven je ratio uit.
Dromen heb je niet onder controle.

Als dames dan zo graag over hun emoties willen praten... dat is een must,
dan moeten ze die emoties van de man ook maar gewoon accepteren... toch?

verder heb je dat 'droomvrouw gedoe' op je profiel al genoeg gerelativeerd.
bovendien, CM vraagt er toch zelf om? Nou, dan kunnen ze antwoord krijgen ook...
maar liever dan een tekening op papier,
zie ik de tekening van het leven echt alhier,
in de doorleefde gezichten op de profielen
dus ik licht hier nu heeeel snel mijn hielen

en denk aan die Genesis tekst over 'de hiel'
en hoop dat mannen en vrouwen hier wel zeker 'op elkaar vallen'
maar zo in oppositie der geslachten niet tegen elkaar uitvallen Knipoog smiley

Dat nu, is even mijn droom,
over mannen en vrouwen

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 10 augustus 2010, 03:16
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 03:45

BLOEMPJUH877 schreef:
Heej Petra,

Vind het dapper en tof dat je dit onderwerp aansnijd. Zelf worstel ik ook erg vaak met dit probleem. Zelf ben ik namelijk wegens psychische klachten afgekeurd. En daardoor denk ik vaak dat ik nooit een serieuze relatie kan krijgen. Wat natuurlijk mega negatief denken is.

Maar hoe denken mensen over het beginnen van een relatie met iemand met een psychische beperking?

Liefs Christa

Ha Christa,

Naar aanleiding van dit bericht heb ik even je profiel doorgelezen.
Dat klinkt heel fris en krachtig, juist enorm energiek en eerlijk en open.
Dus niks p/ziekte.
maar ja, als je dat hier schrijft, moet ik je toch geloven. Dus doen we dan maar.
Dus twee opmerkingen:
- iemand troosten, die getroost wil worden, kan zeker aangenaam zijn
- samen met iemand je diepste emoties delen, kan zeer romantisch zijn
- oh, eh, ik ben al bij twee...
had er nog zo veel meer willen maken...

oh, ja, Liefs Christa,
Zo gevoelig en openhartig zijn er hier niet zo veel hoor... *sorry andere dames... voortaan mogen jullie ook zo afsluiten, als je wenst en durft.

Dus eh, je hebt nog steeds alle kansen!
Knipoog smiley
Hoi!
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 04:10

WILLEMIJN232 schreef:
je gelooft het waarschijnlijk niet maar ik heb zelfs al een theologiestudie afgerond Knipoog smiley

dat geloof je niet?

Dus zo heb je dat gedicht ontdekt over 'hoop'!
Ja, ik geloofde mijn ogen al niet,
zo'n mooi gedicht, waar komt dat toch vandaan?!

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 10 augustus 2010, 04:11
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 04:13

Hoi,

Ik heb hier in dit topic gelezen dat homo's worden vergeleken met onder andere dieven.

Ik snap er niets van hoe iemand dát kan doen.

Goed lézen wát er staat:

Rom. 1
De schuld der heidenen en hun straf
18 Want toorn van God openbaart zich van de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van mensen, die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden, 19 daarom dat hetgeen van God gekend kan worden in hen openbaar is, want God heeft het hun geopenbaard. 20 Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben. 21 Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart. 22 Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, 23 en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren.
24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.
28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.

NBG-vertaling 1951

Nou, als ik bovenstaande bijbelstuk lees, dan lees ik dat het hier mensen betreft die vervuld zijn van onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht, slechtheid, nijd, twist, list kwaaraardigheid, oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid.

Ik snap niet hoe Homo's kunnen worden vergeleken met dingen die hierboven staan. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

En dat God hen heeft overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuulijke omgang met de vrouw opgegeven en zijn in wellust voor elkander ontbrand.

Hier staat dus van dat de natuurlijke omgang is vervangen door de tegennatuurlijke. Dus er moet eerst een natuurlijk omgang zijn geweest.
Dat is iets heel anders dan dat iemand wordt geboren als homo.

Sommige christenen vinden dan maar dat die mensen die zo geboren zijn gewoon alleen moeten blijven en geen recht hebben op een gelukkig gezinsleven. en dat snap ik niet. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

En dus de vergelijking die Richardri maakt van
: Nu weet ik niet precies wat dat precies is maar ik begrepen heb is dat mannen die het met mannen doen maar dan betaald. Maar goed deze mensen zullen dan niet de hemel in gaan. Als dat werkelijk zo is, dan is raar dat kerken homo huwelijk inzegent. Je zegent dieven ook niet in?

Richardri, je vergelijkt hier homo's met dieven, en omdat je ook romeinen hoofdstuk 1 aanhaalde neem ik als vanzelfsprekend aan ook met de rest wat er staat, zie hierboven.

Dit is werkelijk waar helemaal niet te geloven, hoe durf je???????????????, denk ik dan....

Er ís een verschil tussen mensen die als homo zijn geboren en mensen die het niet zijn, en de natuurlijke omgang hebben vervángen door de onnatuurlijke. Omdat ze op wellust uitzijn, en enkel op wellust. daar zit dan geen Liefde bij. Da's net zoiets als iemand die naar de hoeren gaat, daar zit helemaal geen liefde achter, enkel Lust.

Ik zelf, en dat is mijn mening, vind dat als twee homo's van elkaar houden het recht hebben om te trouwen cq samenwonen en een gezin te stichten. God is Rechtvaardig. En het is niet eerlijk als homo's dan maar hun hele leven eenzaam en alleen zouden moeten zijn. Dat is mijn mening. Want...zij zijn zo geboren ja, en dat zou daarom anders niet eerlijk zijn. Ook niet rechtvaardig dus, want zij kúnnen er niets aan doen, dat ze homo zijn.

God ziet het hart aan. En als homo's verder wel de vruchten van de geest hebben, zie Galaten, dan is het voor mij helemaal ok.

Ik laat het hierbij, anders wordt het helemaal zo lang.

Fijne dag!

Shanita.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 10 augustus 2010, 04:15
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 04:26

[quote=SHANITA130]Hoi,

[i]Ik heb hier in dit topic gelezen dat homo's worden vergeleken met onder andere dieven.

Ik zelf, en dat is mijn mening, vind dat als twee homo's van elkaar houden het recht hebben om te trouwen cq samenwonen en een gezin te stichten. God is Rechtvaardig. En het is niet eerlijk als homo's dan maar hun hele leven eenzaam en alleen zouden moeten zijn. Dat is mijn mening.

DIE MENING HEB JE VAN MIJ GESTOLEN? JÍJ BENT EEN DIEF Geschokte, onthutste smiley !

Ik snap er niets van hoe iemand JÍJ dát kan doen Knipoog smiley .

Goed lézen wát er staat: Smiley met dichtgeplakte mond [/i]

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 10 augustus 2010, 04:27
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 04:40

HANNAH810 schreef:
dat weet ik zo net nog niet david,
in liefde vermanen was ook een eigenschap van paulus, die ik in deze bijdrage van je nog niet zo snel terug kan vinden.

paulus gebruikte ooit een list, om mensen tot Christus te brengen.
hij ging niet de confrontatie aan in de vorm van; jullie doen het helemaal fout, jullie zullen verloren gaan omdat jullie de verkeerde god dienen, of later; omdat jullie God op de verkeerde manier dienen; nee, hij zegt dan; zal ik jullie prijzen? in deze prijs ik jullie niet...........pastoraal he?

dus geen rechtlijnigheid, zoals jij voor lijkt te staan, maar een ingang zoeken om het hart van mensen te bereiken.
een altaar voor een onbekende God...........
niet heel erg zoals wij dat gewend zijn, toch?
ik begrijp je emotie, maar de vorm waarin je mensen benaderen kunt, is divers.
natuurlijk is het zo, dat ook de Heere Jezus soms woorden koos, die confronterend waren, maar vaker gebruikte hij liefde, om mensen tot zich te trekken.
Hij huilde, en bad voor hen; hoe vaak heb Ik jullie onder mijn vleugels willen verzamelen, maar jullie willen het niet......
daar zit iets in van goedbedoelde liefde, afwijzing, en verdriet, diepe pijn.
geen dogmatiek dus, die in je verstand nestelt, maar liefde, die je kwetsbaar maakt, en je hart raakt!!

ik wens je een Liefdevolle zondag
hannah

Kon ik het zó schrijven?
Antw. nee.

Wilde ik het zó schrijven?
Antw. ja.

Conclusie: ik prijs mij zelve niet...
Of toch wel?

Ik prijs mijzelve gelukkig,
dat ik dit mag lezen.

Lezen, want David,
de toon is gezet
en op die toonzetting

zien wij, als forummensjes, van harte uit naar een reactie van jou.

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 10 augustus 2010, 04:41
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 04:45

DAVID923 schreef:
onzin, enkele voorbeelden:

**
hier kan je gwoon niet onderuit!

VAN HARTE !!! Verliefde smiley ZO!
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 05:02

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb veel contact gehad met PKN. Heb de zondagsschool er gedaan, ben op mn vingers getikt toen ik het had over zonde....Als je niet over zonde kunt praten, kun je m.i. niet praten over een zinnig evangelie.

De Hoofdvraag aan het begin van dit topic luidde: op welke theologische gronden sluiten *sommige delen van de PKN het h. huwelijk. (Ga dat woord hier niet gebruiken, veel te eng... !)

Denk dat hier het antwoord ligt...

Hoe kijk je als kerk tegen het begrip 'zonde' aan.
Moet je als mens 'heilig' zijn en de 'zonde' vermijden...

Of ben je als mens gebroken en onderdeel van een gebroken schepping
en ben je dus onderdeel van een wereld waar alles valt onder de klap van de zonde... en doet dat elke dag weer een beetje pijn, omdat je het overal tegenkomt...

Een mens is niet heilig,
een mens is geheiligd.

Dan die dief...
Wie één kleind onderdeeltje van de tien geboden overtreedt.
Die is een overtreder van de wet.
In die zin, is iemand die het ene gebod overtreedt,
gelijk aan iemand die het andere gebod overtreedt.
De ene mens is dus niet beter dan de andere mens.

Wie wel denkt, dat hij beter is,
die is een dief
want hij steelt het gevoel dat hij beter is op onterechte gronden
en is dus bij voorbaat verdoordeeld...

Oordeelt dus niet, opdat gij niet geoordeeld worde.
maar bouwt elkander op in liefde, met troost en genade???

In ieder geval,
zoals aan u vergeving is ontvangen
vergeeft zo ook de ander...

Wie weet, hoeveel vergeving hij zelf heeft ontvangen
kan ook meer vergeving geven aan de ander.

Nee, dit is zeker niet het laatste woord...
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 05:26

LEANNE ZEI En hoeveel tijd er tussen relaties zit daar ga ik niet over oordelen,de een is er na 6 weken aan toe,de ander na 6 jaar.

(Meeeeeen wat klink ik belerend haha)[/
quote]

ik vind zes jaar ook wel erg vlug...
Zou het niet beter zijn, als je de kinderen eerst volwassen laat worden, zodat ze er zelf over kunnen meebeslissen?

Bij een kind van 2 zou je dan 16 jaar moeten wachten...
en bij een kind van een 1/2
dat bij gescheiden liefdes soms - zeker niet altijd! - 1/2 geniet
zou je geen dag moeten wachten!

Ik heb zelf geen kinderen
dus heb ook geen in praktijk onderbouwde mening Smiley met dichtgeplakte mond ,
ik wens jullie dan ook alleen maar... veel geluk en wijsheid.

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 10 augustus 2010, 05:30
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 05:29

ANNETTE792 schreef:
Ik denk er veel verschil zit in situaties. Hoe oud zijn de kinderen, hoe ga je er zelf mee om.

Ik had het geluk dat ik nog hele jonge kinderen had, dat lijkt me vele male makkelijker dan dat je een paar pubers in huis hebt lopen.
Verder zijn ze er heel geleidelijk ingegroeid, pieter was een vriend van mama die koffie kwam drinken, net zoals vriendinnen van mama koffie kwamen drinken. Kinderen van 4 en 2 hebben geen benul van wat een relatie is, dus ook niet onnodig moeilijke dingen gaan bespreken. Eerst kwam hij eten, toen kwam hij wat vaker eten, toen bleef hij de weekenden en gingen we ook bij zijn familie op bezoek, heel normaal volgens hen.
Verder zijn we ook altijd heel duidelijk geweest dat papa papa was, en pieter pieter. Het lijkt me vreselijk om als kind een nieuwe papa opgedrongen te krijgen, je hebt een papa, ook al is die niet (meer) met mama getrouwd.
En ook hier is in een boze bui best wel eens geroepen: jij bent mn papa niet!
Klopt, maar wij zijn wel de volwassenen in huis en dus heb je te luisteren nar beiden. Op deze opstelling komt vaak commentaar op van mensen, maar ik heb geen zin om toneelstukjes te gaan spelen. We kunnen heel leuk huisje , boompje , beestje gaan spelen, maar het feit blijft voor de kinderen dat papa en mama gescheiden zijn en ze nu bij ons wonen. We hebben een normaal gezinsleven, ze accepteren Pieter als mede-opvoeder , al zal er in de puberteit nog best wel eens wat opstand komen dat hoort erbij. Eigenlijk is het allemaal vrij makkelijk gegaan dus bij ons.

Zie je nou het verschil Twijfelende smiley ,
met iemand die WEL Engeltje smiley ervaring heeft???

DANK JE WEL ANNETTE Knipoog smiley EN PIETER Clown smiley !!!

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 10 augustus 2010, 05:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 06:27

BEHAPPY332 schreef:
De Hoofdvraag aan het begin van dit topic luidde: op welke theologische gronden sluiten *sommige delen van de PKN het h. huwelijk. (Ga dat woord hier niet gebruiken, veel te eng... !)

Denk dat hier het antwoord ligt...

Hoe kijk je als kerk tegen het begrip 'zonde' aan.
Moet je als mens 'heilig' zijn en de 'zonde' vermijden...

Of ben je als mens gebroken en onderdeel van een gebroken schepping
en ben je dus onderdeel van een wereld waar alles valt onder de klap van de zonde... en doet dat elke dag weer een beetje pijn, omdat je het overal tegenkomt...

Een mens is niet heilig,
een mens is geheiligd.

Dan die dief...
Wie één kleind onderdeeltje van de tien geboden overtreedt.
Die is een overtreder van de wet.
In die zin, is iemand die het ene gebod overtreedt,
gelijk aan iemand die het andere gebod overtreedt.
De ene mens is dus niet beter dan de andere mens.

Wie wel denkt, dat hij beter is,
die is een dief
want hij steelt het gevoel dat hij beter is op onterechte gronden
en is dus bij voorbaat verdoordeeld...

Oordeelt dus niet, opdat gij niet geoordeeld worde.
maar bouwt elkander op in liefde, met troost en genade???

In ieder geval,
zoals aan u vergeving is ontvangen
vergeeft zo ook de ander...

Wie weet, hoeveel vergeving hij zelf heeft ontvangen
kan ook meer vergeving geven aan de ander.

Nee, dit is zeker niet het laatste woord...

Hoi BeHappy!

Wat mooi geschreven!!!!! :)

Nee, dit is zeker niét het laatste woord....

Ik ga d'r later op in...

Nu écht.

Van uitstel komt géén afstel ;)

Ik ga ook nog op het abortus-topic reageren....

Heb nu alleen ff niet zóveel tijd ;)

Fijne dinsdag!

Shanita
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 06:41

quote=SHANITA130]Hoi,

Ik heb hier in dit topic gelezen dat homo's worden vergeleken met onder andere dieven.

Ik zelf, en dat is mijn mening, vind dat als twee homo's van elkaar houden het recht hebben om te trouwen cq samenwonen en een gezin te stichten. God is Rechtvaardig. En het is niet eerlijk als homo's dan maar hun hele leven eenzaam en alleen zouden moeten zijn. Dat is mijn mening.

Quote:
BEHAPPY:

DIE MENING HEB JE VAN MIJ GESTOLEN? JÍJ BENT EEN DIEF ! Geschokte, onthutste smiley

Ik snap er niets van hoe iemand JÍJ dát kan doen . Knipoog smiley

Goed lézen wát er staat: Smiley met dichtgeplakte mond

Verraste, verbaasde smiley Ja, weet je hoe dat kan, da's toevallig.
Ik heb niét áltijd zóveel tijd, om een gehele topic door te lezen....
Ene keer wel, andere keer niet....
Dusz, dan reageer ik zowieso op de OP (openingstopic).
En als ik tijdens het scrollen iets tegenkom(vaak lees ik het topic wel één keer helemaal door, daarna reageer ik....Dat kan ook enkele dagen erna zijn...
Maar ja, omdat dat dan vaak ook nog es een tijdje terug is, dat ik een topic heb doorgelezen, en ik scrol ff snel.
Dan weet ik niet meer hélemaal precies ofdat wat ik schrijf ook al door iemand anders is geschreven.

Da's dusz iets anders dan jou mening stelen ;)

Fijne dinsdag!!!

Shanita

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 10 augustus 2010, 06:48
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 07:29

KATJA065 schreef:
Ik ken Johan Maasbach Wereld Zending heel goed.
Ik ben daar tot bekering gekomen en ondergedompeld in een prachtige kerk te Gouda. Ik ben ook lid van het blad Nieuw Leven. Het kost maar 10 euro in het jaar. Tevens kun je David Maasbach op SBS6 zien op zondagmorgen om 9.00.
Zeer aanbevolen.

Tevens is er een fijne dienst van Edgar Holder, een senior pastor van de Levende Steen gemeente in Hoogvliet. Hij is ook op SBS 6 op zaterdagmorgen om 9.00.

Groet van Katja065.

Hoi Katja!

Hee, Nieuw Leven! Wat leuk, daar heb ik vaak van gehoord!
Dat is ook een cursus he, voor mensen die pas tot geloof zijn gekomen zeg maar.

Hieronder is de link.

http://www.nieuwlevenharderwijk.nl/Cursussen.aspx

Nou weet ik niet helemaal zeker ofdat dat blad 'Nieuw Leven' van dezelfde organisatie is als de cursus Nieuw Leven.
Het zou kunnen.

Ik zal es opletten op sbs 6 zaterdagochtend. Ik heb weleens van die Levende Steen kerk gehoord :)

Groetjes,

Shanita

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 10 augustus 2010, 07:33
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 08:27

HECHAS020 schreef:
Ik zou wel mee willen , mag je ook kinderen meenemen?

je zou eens moeten weten hoe gezellig het is met die kinders onder elkaar, hecha.
sommigen hebben elkaar al een keer of 3 gezien, heel gezellig; wat takjes, torretjes, zand en mos;...........zijn ze de hele dag zoet mee!
leuk, dat je mee wilt gaan!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 08:38

ROBERTJAN686 schreef:
God kijkt toch niet hoe je gekleed bent ?
God kijkt naar je hart, hoe "gekleed" heb je je hart voor god.
Ik doe kleren aan waar ik me fijn in voel, ik weet dat god naar mijn hart kijkt. Coole smiley met zonnebril

misschien dat God ziet hoe je gekleed bent, maar ehmmmm, als ik goed kijk, denk ik alleen een horloge te ontdekken.......
het zal wel zijn dat ik de slapers niet goed uit mn ogen heb gewassen....
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 09:01

[quote=SHANITA130]quote=SHANITA130]Hoi,

[i]Ik heb hier in dit topic gelezen dat homo's worden vergeleken met onder andere dieven.

Homofielen, kunnen zich niet voortplanten op de natuurlijke manier.

Mattheüs 19:5
En Hij zeide: Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot één vlees zijn.

Is God onrechtvaardig door het verbieden van homoseksuele relaties?
Wij vinden vaak dat er zoveel onrecht is.
Door de zonde is er onrechtvaardigheid op de wereld gekomen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 09:19

BEHAPPY332 schreef:
dat geloof je niet?

Dus zo heb je dat gedicht ontdekt over 'hoop'!
Ja, ik geloofde mijn ogen al niet,
zo'n mooi gedicht, waar komt dat toch vandaan?!

Jij snapt het be happy en het gedicht over Hoop is helemaal geen religieus gedicht.... het is geschreven door Vaclav Havel, de laatste president van Tjech oslaowakije en de eerste president van Tsjechie.....én schrijft prachtige gedichten...... Knipoog smiley

Pfff, lijk wel iemand uit het onderwijs.... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 10 augustus 2010, 12:40
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 09:23

MARIO216 schreef:

Ik zit net aan mijn eerste kop koffie..........dus Mario.......!
Lees bovenstaande stukjes, vooral die met die rode mok!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 09:32

MARIO216 schreef:

Voor 5 euro vertel ik je alles Engeltje smiley

dit is een buitenkansje voor een handelaar in hart en nieren Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 09:38

Dinsdag 10 augustus; Joh. 11: 33-44: Pasen bij voorbaat.

Het lijkt een beetje op wat later gebeuren zal: Pasen! Na drie dagen wordt een man opgewekt uit de dood. Het is Lazarus, de broer van Marta en Maria. Jezus logeerde bi hen, ze waren zijn vrienden, de drie ván Betanië.
Maar nu, hoor: gejammer en geweeklaag, het huilen is niet van de lucht. De mensen roepen ach en wee. Geen wonder: Lazarus is dood! Maria en Marta zijn verschrikkelijk bedroefd. Hoe moet dat verder met hen?
En dan komen de mense. En die vragen. Waarom... waarom moest dat nu allemaal zo? had die Jezus, die vriend van Lazarus, die rabbi uit Nazareth, die blinden de ogen opent, had die er niet voor kunnen zorgen dat Lazarus genas? Wat heb je nu aan zo'n wonderlijke vriend? Als het erop aankomt, is Hij in geen velden of wegen te bekennen....!
Maar dan verschijnt daar in Betanië, op de vierde dag: Jezus!
Met Marta en Maria gaat Hij naar het kerkhof. Daar staat Hij de, de Heiland - en Hij ziet de zusters huilen, Hij hoort de mensen weeklagen. En dan wordt Jezus boos! Verbolgen. Kwaad. Woedend. Op wie? Op God? Nee, Jezus wordt boos op de dood! Dít kan niet, dit mag niet, dit is te veel eer voor de duisternis! En als een dokter die naar een patiënt komt kijken, vraagt Jezus: Waar hebben jullie hem gelegd? Niemand houdt de Heiland tegen. Lazarus, er uit! Het is Pasen bijvoorbaat.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 09:40

LEANNE226 schreef:
Voor 5 euro vertel ik je alles Engeltje smiley

dit is een buitenkansje voor een handelaar in hart en nieren Lachende smiley met blinkend witte tanden

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Jij wil mijn kwaad krijgen.

Lukt je toch niet, vraag het wel aan Thomas Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 09:44

Thomas, wil jij even dat leuke delftsblauwe bordje vertalen.

Het derde bordje Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIO216
op dinsdag 10 augustus 2010, 09:45
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 09:44

BEHAPPY332 schreef:
ik vind zes jaar ook wel erg vlug...
Zou het niet beter zijn, als je de kinderen eerst volwassen laat worden, zodat ze er zelf over kunnen meebeslissen?

Meen je dit serieus Behappy???
Ik bied mijn kinderen een veilige thuisbasis die zo blijft zolang ze die nodig hebben maar daarbij de prettige dingen in het leven die je hebt in een relatie(maar ik ze niet kan geven)
Met 18 jaar zijn ze volgens de wet volwassen maar ik blijf voor de rest van mijn leven hun moeder.....
Mijn partner is mijn keuze,zolang dat een normale relatie is die geen negatieve invloed op hun heeft hebben ze met die keuze niets te maken.

Zo,memmie heeft gesproken Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 ... 6194 Volgende
Pagina 1047 van 6194