| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 13:06
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Als midden nederlander ben ik zelfs in het bezit van een fries tegeltje.......ooit eens gekregen toen ik op zeilkamp was in friesland van een leuke jonge fries....in mijn jonge jaren......:wij als stadse meisjes vonden die jongens zo leuk die fries spraken.........verstaan deden we het niet zo maar ja....
Oer us skynt deselde sinne hwer't wij op de wrald ek binne...........
Zullen erg ook wel friezen zijn met tegeltjes met andere dialecten???????  |
Nedersaksisch:
It hed nog nooit, nog nooit zo donker west oft it werd altied wel weer licht
Ede Staal, ons helaas ontvallen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 13:14
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Beste lieden,
nogmaals bedankt, had me voorgenomen niet meer te reageren, maar er moet me toch iets van het hart, al dan wel goed bedoeld, merk ik toch een toon die pretentieus van jullie kant overkomt (zeg niet dat het zo bedoeld is door jullie) en denigrerend naar mij (zo ervaar ik het wel deels).
Zo van och david, je moet nog even groeien, verschuil je niet achter Bijbelteksten en het fundamentalisme. Het is juist zo dat ik over de meeste leren en doctrines alle varianten wel ken. En zo (@ thomas) weet ik ook zeer goed dat een Bijbeltekst een context heeft, hermeneutiek, exegese, wie zegt wat, tot wie, in welke tijd, context en historische omgeving. en juist daarom blijf ik BEWUST bij een radicaal fundamentalische Schriftuitleg. Zonder te vergeten in welke tijd we leven. Maar liever pas ik de Bijbelse, blijvende, universele principes niet aan de tijdsgeest aan, maar andersom.
David. |
Beste David, ik geloof ook niet dat er iemand is die je bijbelkennis niet erkend...als je dat eruit gehaald hebt moet je het denk ik allemaal nog eens overnieuw lezen...
Het gaat om je manier van uitdrukken! Je lijkt consequent voorbij te walsen aan het feit dat je hier met mensen te maken hebt. Mensen, die helemaal niets zouden zijn zonder de liefde God's en zich daar ook bewust van zijn. En wanneer je dat ervaart, dat het de liefde van God is die maakt dat je "rechten" hebt als mens t/o God's koninkrijk...dan wil je dat ook naar anderen uitdragen. Die liefde lijkt bij jou soms erg ver te zoeken, en daarom krijg je (terecht in mijn ogen) het advies om dat aspect ook mee te nemen in je christenzijn. Als christen in de hedendaagse maatschappij is het namelijk boven alles ontzettend belangrijk om die liefde uit te dragen. Anderen raken niet overtuigd door een argeloos slingeren met bijbelteksten, maar door de liefde God's die door jou heen naar buiten toe treed. Laat je blijdschap zien, een kind van God te zijn...en door Zijn liefde behouden...Blijdschap en liefde trekken mensen aan, want iedereen reageert op blijde, gelukkige mensen en geniet ervan om in hun nabijheid te zijn, terwijl negativiteit en hardheid mensen af zullen stoten. Als je in liefde Zijn wegen bewandeld zul je op zo'n manier leven, dat anderen willen weten wat het is dat jij hebt en zij niet! Het is goed dat je zoveel kennis van de bijbel hebt, blijf daar ook gebruik van maken...maar vergeet die o zo belangrijke liefde niet! Jezus was rechtvaardig, en duldde de zonde niet...maar Hij was ook liefdevol, wetend dat de mens nou eenmaal is zoals zij is. En dat het Zijn offer zou zijn dat er uiteindelijk voor zou zorgen dat zelfs wij mensen de liefde en genade God's zouden mogen ervaren...
Ik hoop dat je dit nog leest, david...en dat je de woorden binnen zal laten komen. Er is absoluut geen sprake van een denigrerende houding naar jouw persoon. Sterker nog, petje af voor je bijbelkennis...maar zie het als een liefdevolle vermaning, in de hoop dat het mag bijdragen aan jouw persoonlijke groei in Christus!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 13:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 13:15
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | LEANNE226 schreef: Miep vindt Frits een lekker ding en hoopt dat Frits gaat picknicken maar Frits wil eigenlijk Truus ontmoeten en heeft Miep slechts op de reservelijst staan, hij wil niet dat Truus weet dat hij haar wil spreken want anders meldt zij zich af, want Truus vindt Flip erg leuk en die gaat strandwandelen; dus gaat hij als anoniempje waardoor Miep niet weet dat Frits gaat picknicken en Miep hem niet lastig zal vallen en er voor Truus geen weg terug meer is zonder hem te ontmoeten......terwijl Flip zit te wachten op het strand........of zoiets
is goed hoor, truus!.......... 
. |
Ik ken geen Flip, maar ik ben ook nooit zo goed in het volgen van soaps.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 13:17
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Nedersaksisch:
Ede Staal, ons helaas ontvallen. |
Telkens als men denkt 't gaat niet meer... schijnt er een lichtstraal keer op keer! Die de kracht en moed geven... om verder te leven!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 13:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 13:21
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | quote=SHANITA130]Hoi,
[i]Ik heb hier in dit topic gelezen dat homo's worden vergeleken met onder andere dieven.
Ik zelf, en dat is mijn mening, vind dat als twee homo's van elkaar houden het recht hebben om te trouwen cq samenwonen en een gezin te stichten. God is Rechtvaardig. En het is niet eerlijk als homo's dan maar hun hele leven eenzaam en alleen zouden moeten zijn. Dat is mijn mening.
Ja, weet je hoe dat kan, da's toevallig. Ik heb niét áltijd zóveel tijd, om een gehele topic door te lezen.... Ene keer wel, andere keer niet.... Dusz, dan reageer ik zowieso op de OP (openingstopic). En als ik tijdens het scrollen iets tegenkom(vaak lees ik het topic wel één keer helemaal door, daarna reageer ik....Dat kan ook enkele dagen erna zijn... Maar ja, omdat dat dan vaak ook nog es een tijdje terug is, dat ik een topic heb doorgelezen, en ik scrol ff snel. Dan weet ik niet meer hélemaal precies ofdat wat ik schrijf ook al door iemand anders is geschreven.
Da's dusz iets anders dan jou mening stelen ;)
Fijne dinsdag!!!
Shanita |
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh Shanita toch... Excuses als je jezelf schuldig voelt, Lief dat je daar zo excuses voor aanbiedt, maar zo was het niet bedoeld!
Dat stukje tekst was, is en blijft helemaal 100% ORIGINEEL VAN SHANITA. Alleen kon ik dat stukje tekst 100% onderschrijven,
Het was alsof je het zo uit mijn hersens had geplukt en op papier had gezet, alleen dan wel weer zo, dat ik de woorden niet had en jij wel..... daarom ging ik even door op de beeldspraak van 'de dief'. Daarom en niet anders.
Dus voordat anderen een 'arrestatiebevel' en 'opsporingsbericht' verspreiden, onder het motto 'houdt de dief'... dat hoeft nu ff niet.
.... wel bedankt dat je het zo serieus opnam!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 13:31
|
|
|
|
@tessy, ik reageerde ook op de reacties die impliceerde dat eik maar wat meer als mens moest groeien en op theologisch gebied. In het echte leven ben ik juist vol tact en mild, zeker als ik met niet christenen praat. maar op een forum komt het toch anders over. en ik heb/had het hier over christelijke onderwerpen en leerstellingen, dan moet je niet alles met de mantel der liefde bedekken, maar soms ook gewoon recht voor zn raap zijn zoals Jezus en de apostelen (zeg niet dat ik gelijk sta aan hun, nooit niet).
en heb soms te veel deze houding:
2tim 3: 16 Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid, 17 opdat de mens Gods volkomen zij, tot alle goed werk volkomen toegerust.
2tim 4
2 verkondig het woord, dring erop aan, gelegen of ongelegen, wederleg, bestraf en bemoedig met alle lankmoedigheid en onderrichting. 3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren.
*
Maar goed tessy, het kan soms wel, ook op online forums wel pastoraler en met wat meer tact. mee eens! en is een leerpunt waar ik de ogen niet voor sluit. het stond alleen los van mijn Schriftvisie en onwil om water bij de wijn te doen als het om de rechte leer gaat.
ik groet u zeer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 13:46
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Meen je dit serieus Behappy??? Ik bied mijn kinderen een veilige thuisbasis die zo blijft zolang ze die nodig hebben maar daarbij de prettige dingen in het leven die je hebt in een relatie(maar ik ze niet kan geven) Met 18 jaar zijn ze volgens de wet volwassen maar ik blijf voor de rest van mijn leven hun moeder..... Mijn partner is mijn keuze,zolang dat een normale relatie is die geen negatieve invloed op hun heeft hebben ze met die keuze niets te maken.
Zo,memmie heeft gesproken  |
deze mamie is het ook met je eens wow wat een goede mamies zijn we he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 14:00
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik volg dit topic, maar ben het ff kwijt...
@Richard, aan de ene kant geef je allerlei redenen om tegen homofilie te zijn, aan de andere kant vertel je zelf een homoseksuele relatie te hebben. Op je profiel echter is te lezen dat je vrijgezel bent!
Ik vraag me echt af hoe het nu eigenlijk zit... Wat is jouw gedachte achter het plaatsen van dit topic? Wat wil je ermee bereiken? |
Ha Tessbear,
Na aanleiding van jouw berichtje heb ik 'alles' even nagelezen:
- bedrijfsongeval, kan niet full time werken - heeft zo'n relatie gehad, zoals hier beschreven * voltooid verleden tijd - met enorm schuldgevoel - heeft hierover contact gezocht met o.a. Arie Boomsma - is volledig open over zijn eigen leefsituatie - verlangt een Bijbels antwoord - deelnemer aan discussie over de hel, in gradaties. - leest hierover ook boeken - is bekend met mensen met angst voor de hel - wil graag Evangelie brengen
Als ik dan nu nogmaals jouw vraag lees: 'wat is jouw gedachte' achter het plaatsen van dit topic, dan zou ik het woord 'gedachten' wil aanvullen met 'gevoel'.
Je ziet hier dus iemand, die het met dit onderwerp zelf heel moeilijk heeft. Iemand die heel graag de Bijbel wil volgen, maar verleid wordt in zijn eigen lichaam. En daar open over wil zijn, omdat hij een oplossing zoekt. Dat is dus niet iemand, die zijn mening aan anderen wil opleggen, maar iemand die emotioneel steun zoekt en praktisch opgebouwd wil worden, door de theologisch / pastorale mening van anderen te peilen. En wenst ook anderen als zodanig op te bouwen. Bovendien moet deze persoon iemand zijn, die innerlijk al veel verwerkt heeft, want anders kun je daar, zoals Richard, niet zo open over zijn.
DUS, LATEN DE MENSEN DIE OP DIT TOPIC REAGEREN A.U.B. BESEFFEN, DAT HART, ZIEL EN LICHAAM IN EENHEID TOT 'S MENSEN HART SPREKEN
CONFORM DE TEKST: 1 Korinthe 13
Al ware het dat...
maar had de liefde niet...
Als ik dit zo lees, denk ik altijd maar:
JIJ HAD OOK IN DIE SITUATIE KUNNEN ZITTEN!
WAT VERLANG JE DAN, ALS ANTWOORD, STEUN, LIEFDE,
VAN JE MEDEMENS EN VAN DE HEILIGE GEEST ALS TROOSTER?
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 14:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 14:09
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Ach, met 77% mag je best tevreden zijn! Niemand haalt 100% hoor. Maar je hebt wel gelijk, als iemand onder de 50% zit kan het wel iets zeggen. Weet je wat het percentage wel omhoog haalt? I.p.v. privé-chatten, een heleboel mailtjes over en weer sturen met iemand. Kan ook best leuk zijn. 't Is maar een tip! |
Ervaring Marijan????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STERRETJE076
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 14:14
|
|
|
|
Heey Petra,
Als het ware zijn wij lotgenoten (nou ja..... lotgenoten) ik heb namelijk een aangeboren handicap, mijn benen functioneren niet of nauwelijks meer, t.g.v. een spierziekte, waarddoor ik in een rolstoel zit, maar verder ben/voel ik mij een "normale" en "gezonde" vrouw, met dito gevoelens.
Ik ben ook al een tijdje lid en heb er ook weleens aan gedacht om over het (door jou aangesneden onderwerp) een topic te starten,maar ik durfde het eigenlijk ook weer niet. Waardoor ik jou ongelooflijk dankbaar ben omdat jij het wel hebt aangedurft.
Mij zou het ook niets uitmaken om "iets" (een relatie) te beginnen met iemand met een beperking/handicap. Maar om nou, terwijl ikzelf een handicap heb, "iets" te beginnen met iemand die ook een handicap heeft, dat vind ik, denk ik, iets moeilijker.
Ik heb al met een aantal mannen mailcontact, en met sommigen heb ik ook wel privé-chat contact, maar als je weleens laat blijken wel iets meer zou willen dan dat, krijg je als antwoord: "Ik denk niet dat iets kan worden tussen ons, en dat komt niet omdat je in een rolstoel zit ofzo, want daarom zou ik je nooit afwijzen, want je bent wel een aardige en lieve meid/vrouw, maar nee, ik denk niet dat het wat kan worden". Als je dat zinnetje telkens weer als antwoord krijgt wordt je weleens moedeloos en denk je bij jezelf: "Jaja, het zal allemaal wel".
Hoe vind jij dat nou dat ze (sommige mannen) je de kans niet geven om je te kunnen uiten/bewijzen? Of zou jij het anders willen noemen?
Veel liefs en een dikke (dankbare) knuffel van Esther. P.S. Ik wens je heel veel succes bij het vinden van een (lieve) partner en nogmaals heel erg bedankt.
| PETRA883 schreef: | Hallo allemaal,
Ik ben hier al een tijdje lid en wil graag jullie mening ergens over weten. Om maar met de deur in huis te vallen, ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik een lichamelijke beperking heb t.g.v. een ongeval. helaas.....
Nu zul je je afvragen dat is toch geen probleem. Nou dat is het wat mij betreft ook niet. Wat ik me nu na een aantal maanden afvroeg hoe andere mensen er tegen aan kijken om een relatie aan te gaan met iemand met een beperking.
Ik heb er voor gekozen om het er bij te zetten om dat ik daar eerlijk over wil zijn en niet in een situatie wile komen van: o ja tussen haakjes ik heb ook nog een beperking! Daarnaast wil ik er ook niet over zwijgen en net doen of het er niet is want ondanks mijn beperking heb ik een heel actief leuk leven. Alleen zou het nog leuker kunnen worden met partner
Ik ben benieuwd naar jullie reactie...
groeten
Petra |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 14:15
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Nedersaksisch:
Ede Staal, ons helaas ontvallen. |
Maken friezen toch weleens uitstapjes buiten de provincie? Ede Staal is toch een groninger?????? (dacht ik hoor....)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 14:17
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | 1.Tja,in bijbelse tijden wisten ze niet hoe de voortplanting werkte dus richtlijnen daarover zul je er niet in vinden,net zo min als hoe te handelen bij een levensbedreigende ziekte als kanker,medicijngebruik,autorijden,tv........etc etc etc(zou wel fijn geweest zijn maar God heeft het vast met een bedoeling niet vast laten leggen)
2.Graag!Als dat kon zat ik niet op CM  |
Ad 2 P.S. Als dit off topic wordt... dan moet dat maar...
Ja, zo werkt dat. En dan... het klinkt ook in mijn ogen flauw en als een dooddoener... Maar dan toch, als jouw kinderen beseffen, dat zij een Vader in de Hemel hebben dan hebben ze al zoveel gewonnen.
denk aan dat lied van Andre Hazes, over de vlieger in herinnering leeft hij voort, bij de sterretjes van goud, woont de Vader in de Hemel die van alle kinderen houdt
hoewel helaas als het beeld van de aardse vader is weggevallen, wordt het ook moeilijk om het beeld van de Hemelse te vertellen
Anderzijds, op je profiel staat, je bent trouw tot in de dood en daarna. Ook dat kan je kinderen enorm veel steun geven.
dat hoeft dus voor een man zeker geen belemmering te zijn maar kan gelden als extra steunpilaar die jullie allen sterker maakt
Kortom, zelfs alles wat pijnlijk en krom is, wat je niet wil, en toch is gebeurd... kan jullie op het rechte spoor brengen, houden en begeleiden:
naar de poort van goud
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 14:27
|
|
|
|
Mariska schreef:
1. is een donor wel bijbels? 2
| LEANNE226 schreef: | 1.Tja,in bijbelse tijden wisten ze niet hoe de voortplanting werkte dus richtlijnen daarover zul je er niet in vinden,net zo min als hoe te handelen bij een levensbedreigende ziekte als kanker,medicijngebruik,autorijden,tv........etc etc etc(zou wel fijn geweest zijn maar God heeft het vast met een bedoeling niet vast laten leggen)
|
Ad 1. ... in geval van maagdelijke geboorte, de onbevlekte ontvangenis, dat Gods Heilige Geest kwam over Maria...
in de letterlijke zin van 'donatie' is hier sprake van een echt geschenk aan de mensheid, een geschenk - waarvan de plaats met sterren aan de hemel is aangeduid - wat met de dankbaarheid van engelen aan de hemel is bezongen - wat met de nieuwsgierigheid van wijzen is ontdekt - waarvan de waarde elke dag groter wordt, naarmate wij dit meer beseffen
In alle overige gevallen... ? Help! Het Zwagerhuwelijk!
Ja, daar was een donor... en niet vrijblijvend, maar verplicht!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 14:50
|
|
|
|
In de Bijbel staat dat je geen schatten op aarde moet verzamelen, maar in de hemel.
De schatten op aarde zou ik wel kunnen benoemen: bezittingen, status, bankrekening. Maar wie kan voor mij benoemen wat er concreet met "schatten in de hemel" wordt bedoeld?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 14:56
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 12 augustus 2010, 05:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 14:59
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | ...'t is wel eens voorgekomen, geloof ik...iets met vikingen en noormannen of zoiets.....  |
en vergeet de vriezeveners ('rusluyen') niet. vanuit Friesland met hun katoenwaar naar St. Petersburg...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 14:59
|
|
|
|
hoi,petra, iedereen,is uniek,ieder heeft iets,je blijft de zelfde persoon,daar veranderdt niks aan,katjavindt ik ook je bent een parel in gods hand,echthenk heeft ook gelijk,door de ogen van jezus zien,en hij is liefde. sterkte,groetjes,vandam
Laatst aangepast door
|
VANDAM845
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 15:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 15:00
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 15:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 15:00
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | Hartelijk dank voor je reactie en gebed.
Gods zegen.
Groeten van Katja.  |
... zal aan je denken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 15:06
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | en vergeet de vriezeveners ('rusluyen') niet. vanuit Friesland met hun katoenwaar naar St. Petersburg... |
Deze Friezen kwamen oorspronkelijk uit Oost-Friesland, noordwest Duitsland zouden we nu zeggen. In Embden is nog lang een bevindelijk kerkgenootschap geweest waarmee ze verwant waren. Er zijn ook andere taalinvloeden overigens, Munsters en ook Hollands.
In het boek Knielen op een bed violen van Jan Siebelink wordt nog aan een verwant kerkgenootschap - op schepen gevierd - een bezoek gebracht. Vriezenveen kent nog steeds een afwijkend dialect en kent ook veel bevindelijkheid.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 16:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIEN943
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 15:14
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik volg dit topic, maar ben het ff kwijt...
@Richard, aan de ene kant geef je allerlei redenen om tegen homofilie te zijn, aan de andere kant vertel je zelf een homoseksuele relatie te hebben. Op je profiel echter is te lezen dat je vrijgezel bent!
Ik vraag me echt af hoe het nu eigenlijk zit... Wat is jouw gedachte achter het plaatsen van dit topic? Wat wil je ermee bereiken? |
Als we niet goed lezen, raken we zeker de draad kwijt. Richard schreef namelijk dat hij eens een homoseksuele relatie heeft gehad. Dus nu is hij vrijgezel. Richard ondervindt de strijd dus aan den lijve en weet als geen ander wat dit is. Richard, ik vind je een kanjer! Probeer deze strijd met God te strijden en laat je niet door allerlei meningen, zelfs van christenen, beinvloeden. Je zal nooit bedrogen uitkomen, voor God ben je ook een kanjer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 15:16
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Deze Friezen kwamen oorspronkelijk uit Oost-Friesland, noordwest Duitsland zouden we nu zeggen. In Embden is nog lang een bevindelijk kerkgenootschap geweest waarmee ze verwant waren. Er zijn ook andere taalinvloeden overigens, Munsters en ook Hollands.
In het boek Knielen op een bed violen van Jan Siebelink wordt nog aan een verwant kerkgenootschap - op schepen = een bezoek gebracht. Vriezenveen kent nog steeds een afwijkend dialect en kent ook veel bevindelijkheid.
Thomas |
't is nog 'erger'...ze kwamen niet eens uit (oost-)Friesland, maar uit Twente. (dat is: als ik Wikipedia mag geloven). zie ook www.rusluie.nl
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RICHARDRI464
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 15:17
|
|
|
|
http://www.trosradar.nl/artikel_detail/bericht/datingsites/
Voor meer informatie. Hier staat Christian Match ook tussen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 15:23
|
|
|
|
| WILLEMIEN943 schreef: | | Als we niet goed lezen, raken we zeker de draad kwijt. Richard schreef namelijk dat hij eens een homoseksuele relatie heeft gehad. Dus nu is hij vrijgezel. Richard ondervindt de strijd dus aan den lijve en weet als geen ander wat dit is. Richard, ik vind je een kanjer! Probeer deze strijd met God te strijden en laat je niet door allerlei meningen, zelfs van christenen, beinvloeden. Je zal nooit bedrogen uitkomen, voor God ben je ook een kanjer! |
Sterk verwoord Willemien,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 15:25
|
|
|
|
| RICHARDRI464 schreef: | http://www.trosradar.nl/artikel_detail/bericht/datingsites/
Voor meer informatie. Hier staat Christian Match ook tussen! |
dit is toch wel een beetje oud nieuws hoor richard... vrijwel meteen na de uitzending was het hier al bekend op cm dat deze site hoog scoorde. maar goed,daarom mag het nog wel even een keer weer benadrukt worden vind ik...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 15:28
|
|
|
|
| CHANDLER627 schreef: | Hai, mijn 'stilzwijgen' is eerder met een mond vol tanden zitten... Weet niet wat te zeggen. Nou ja, dit dan:
't Enige waarop ik inhoudelijk wil reageren - maar vragen staat vrij - is dit. 'Ras' zijn drie letters die aangeven dat het verschil in cultuur, huidskleur en gebruikelijke gewoonten geen drempel vormen. |
Chandler, dat is precies goed. Herinner mij een tekst, maar kan het niet zo snel terugvinden... Ook niet via concordantie op internet... Het zal dus waarschijnlijk zo zijn, dat ik twee teksten door elkaar heen haal...
indien zo ja, excuses bij voorbaat, maar tekst luidt ongeveer als volgt:
In Hem zijn allen gelijk, rang, noch stand noch ras kan ons scheiden van de liefde van De Heer.
er is vast wel iemand, bij voorbaat dank, die dit aanvult, corrigeert, dank u!
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 15:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 15:51
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | 't is nog 'erger'...ze kwamen niet eens uit (oost-)Friesland, maar uit Twente. (dat is: als ik Wikipedia mag geloven). zie ook www.rusluie.nl |
De ruslui kwamen veelal uit Vriezenveen en dat ligt inderdaad aan de rand van Twente. Als ze, in Rusland, welvarend waren geworden, gingen ze terug en de huizen met tuinen van hun nazaten werden ook gespaard tijdens een grote brand in Vriezenveen, waar meer dan 200 huizen in het vuur werden verteerd. Maar Vriezenveen was een van de rest van Twente afgesloten levende gemeenschap - en ik had het over waar ze vandaan kwamen voordat ze in Twente woonden. Boeiend aan hun dialect is de woordenschat die je daarvoor op weinig plaatsen kende, zoals de woand, een maat die alleen gebruikt werd in delen van Noord-Holland. Maar ze stamden zeker niet af van de Friezen uit het Friesland dat we nu kennen. Het heet Vriezenveen vanwege wat wij de oost-Friezen noemen. Daar spreekt met overigens Nedersaksisch en nauwelijks Fries. Bijzonder boeiend dat een dorp zo afgelegen kon liggen dat de omringende taal nauwelijks doordrong terwijl ze toch contacten tot in Rusland hadden. En bevindelijkheid in het toen overwegend katholieke Twente, die zich heeft weten te handhaven.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 16:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 15:59
|
|
|
|
|
Nog 5 berichten en dan 4000
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 16:01
|
|
|
|
|
Naastenliefde, alles wat GOED is......................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 16:18
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | ...'t is wel eens voorgekomen, geloof ik...iets met vikingen en noormannen of zoiets.....  |
Ik kom wel eens in de Friese kustdorpjes en als ik al die blonde kopjes zie, denk ik wel eens: die Noormannen hebben hier een goede tijd gehad.
Thomas, die hierbij denkt aan een uitspraak van zijn vader over vermenigvuldigen en zo.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 16:19
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|