| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 20:04
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Ik zie dat praktisch echt niet voor me. Een onzinnig idee! Je blijft aan het uitleggen zeg. En leerkrachten hebben dan natuurlijk ook de vrijheid, om vakantie op te nemen als hun dat uitkomt. Dat gaat ten koste van de rust en de structuur binnen in een school. |
Hij bestaat echt hoor! In Apeldoorn! ik heb een vriendin die van de zorg het onderwijs in is gegaan en die werkt daar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 20:06
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Het lijkt hier trouwens opreens wel op eens een forum voor leerkrachten  |
Ik niet hoor Mario.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 20:14
|
|
|
|
| MOTORMUIS997 schreef: | Wokkerdewokkerdewok * , heb jij ook zo'n zin om zaterdag te gaan wokken in Utrecht met al die leuke CM-ers?
* variant op plopperdeplopperdeplop  |
Gaan we daar eten dan? Daar wordt ik zo moe van...!
Kheb d'r best zin aan iig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 20:41
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Het lijkt hier trouwens opreens wel op eens een forum voor leerkrachten  |
Leerkrachten? Als ik ERGENS een hekel aan heb he, dan zijn dat leerkrachten. Met name docenten en de naam zegt het al: een cent is het minst waardevolle geldstuk en do is de laagste toon. Een docent is dus een waardeloos geval die eens een toontje lager moet zingen!
Thomas. praat me niet van onderwijzers, juffen dat gaat nog.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 20 augustus 2010, 20:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 20:41
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Dat is jouw interpretatie Hannah. Ik baseer mijn leven op de bijbel en ik ga ervan uit dat iedere christen mag worden aangesproken op het Woord van God. Daarbij heb ik zelden tot nooit de intentie om iemand te kwetsen. Daarbij: die dominee kon dus zijn geloofsbelijdenis wel geven!
Maar de zaken worden hier nu wel omgedraaid, ik zal even een kort overzichtje geven van wat er gebeurt is:
1. Ik schrijf een bijdrage over mijn teleurstelling van het gebruik van enneagrammen tijdens retraites in kloosters. Ik schrijf niets over Frank.
2. Frank reageert hierop en is het niet met mij eens.
3. Ik ga dieper in op de zaak wel/niet gebruiken van enneagrammen. Ik schrijf niets over Frank.
Tot zover is er niets aan de hand. De discussie kan zelfs nog interessant worden. Maar:
4. Frank reageert ‘op de persoon’ door te suggereren dat ik bang, ongeletterd en krampachtig ben. Deze conclusie trekt hij zuiver omdat ik het niet met hem eens ben. Hij schrijft geen enkele inhoudelijke zin maar speelt puur ‘op de vrouw’.
5. Ik vat in eigen woorden het beeld samen dat Frank met suggestieve opmerkingen over mij heeft getracht neer te zetten en zet de zaken op scherp. Ik zeg NIETS negatiefs over Frank.
6. Nu komt Mieke de discussie binnen met haar zachtmoedige, nederige en inhoudelijke bijdrage en reageert op mijn volkomen terechte samenvatting van Frank zijn mail met de volgende superlatieven: “schandalige, hysterische, onchristelijk, onverdraagzaam, lage manier, platvloers, allerlei naars suggereren, met grove taal en woorden in de mond leggen; onsportief en beneden peil.
Behalve het feit dat Mieke hier zelf nogal hysterisch tekeer gaat klopt er van haar mail niets. Er is maar 1 die iets heeft gesuggereerd en dat is Frank. Ik heb Frank nooit woorden in de mond gelegd ik heb hetgeen hij bedekt en wat subtieler in zijn mail heeft gezet over mij, open en bloot ‘vertaald’ en daar word ik op een lage manier op aangevallen.
Mieke draait de zaken om en degenen die niet goed (willen) lezen trappen erin. Persoonlijk vind ik dit een buitengewoon misselijke manier van doen die ook nog eens onchristelijk is.
En hier wil ik het bij laten.
GrZing |
Wat heb ik me laten verleiden me kwaad te maken over je griezelige onverdraagzaamheid tegenover andersdenkenden, met de Bijbel als handboek. Je bent weer zo iemand die er niets van begrijpt in de volle overtuiging de beste christen te zijn die er bestaat althans zo zie ik het. Begrijp me goed, ik neem er geen woord van terug maar betreur het feit me kwaad gemaakt te hebben. Aan de andere kant hebben liberale christenen zoals ik net zo goed het recht te zeggen wat op het hart ligt en dat heb ik gedaan. Fraai was het echter niet, wel echt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 20:58
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Natuurlijk is dat genoeg visser maar een maatje voor je leven waar je een arm voelt om je heen dat mis ik echt wel hoor.  |
Hoi Anita
Ik wil toch even reageren. Ik kan je heel goed begrijpen hoor, maar wees geduldig. Ik zit hier ook op CM, al enkele maanden , kweet niet precies hoelang , misschien al wel meer dan een half jaar. Ik had in het begin ook zoiets van .. nou dat gaat goed komen. Maar tot nu toe zit ik hier ook nog zoals in het begin . MAAR............. ik heb inmiddels wel verschillende mensen hier leren kennen, en dat is toch ook geweldig cq waardevol? Focus je hier niet gelijk te veel van ik wil en ik zal . Dat werkt niet. Heb geduld ,God geeft als Hij het tijd vind. ik geloof vast en zeker dat het met jou best goed komt. Wees maar heel blij dat je Hem mag kennen en Hij ook van jou afweet. Want Hem te kennen is toch veel meer waard , dan al het fijnste goud op deze aard!
Groet, visser.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 20:58
|
|
|
|
[quote=PIETER649]Ik denk ook niet dat het gaat om het landelijke instituut of een al dan niet opgelegde leer of omgangscultuur. Het is uiteindelijk de plaatselijke gemeente die telt. Mensen kiezen niet zozeer voor de leer maar meer of ze zich herkennen in liturgie, prediking of andere kerkbeleving, naast sociale contacten. Vroeger was de leer een harder punt. Maar wie treedt nu nog toe tot de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt vanwege het standpunt over artikel 31 van de kerkorde? Ik denk dat de meeste mensen niet eens weten wat er in staat. Je voelt je thuis of niet denk ik. Voor mij telt dat ik in de kerk waar ik nu zit ben opgegroeid, maar nu er in Leeuwarden vier kerken gesloten worden, moet ik elders onderdak zoeken. Dan kijk ik niet zo naar de leer maar wel naar de predikant en de sfeer in een kerk. We zijn als gelovigen ook wel zover geïndividualiseerd dat vrijwel niemand de leer van een kerk meer klakkeloos onderschrijft. Laten we maar kijken wat ons bindt als Christenen, bij de PKN verliezen we gemiddeld duizend mensen per week. En de meesten gaan weg zonder groeten, niet in de laatste plaats vanwege het negatieve en onverdraagzame imago van Christenen. Ik kan er best mee leven dat iemand over doop, avondmaal en wat dan ook anders denkt dan ik. Laten we ons als Christenen maar eens meer verbonden voelen. We hebben elkaar hard nodig.
Thomas, PKN in Leeuwarden maar voelt zich misschien wel niet thuis in een hele behoudende PKN- gemeente elders.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 21 augustus 2010, 23:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 20:59
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | mieke, gooi je parels niet voor de zwijnen......... gooien met teksten om te kwetsen............ach...........wat een nivo, mensen!
de hoop die in me is? want ik weet, dat Hij machtig is, mijn deel te bewaren tot de jongste dag!
mijn geloof? toen ooit een dominee werd uitgedaagd, op de manier zoals mieke het ervaart, en met dezelfde tekst werd "bestookt" ging hij de geloofsbelijdenis opzeggen; ik geloof in God de Vader, de Heere Jezus Christus, en in de Heigilige geest.........wederopstanding, en een eeuwig leven; AMEN | Hannah, deze bijdrage vind ik onder de maat. Je zet liever Gods woord aan de kant? Ik dacht dat ik je beter kende dan dit....Zinga gebruikt heel terecht bijbelteksten om haar argumenten te staven. Maar zelfs dit is voor jou als tegen dovemansoren gezegd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 21:01
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik dacht dat je reageerde op Hannah vandaar... Je hoeft niet gelijk te reageren alsof de stoom uit je oren komt! Je hoeft je toch niet te verontschuldigen voor iets wat je niet doet? Dat wilde ik alleen maar zeggen! | Zelf denk ik dat je je uiterste best gedaan hebt te zorgen dat er stoom uit haar oren komt en nu achteraf zit te genieten dat je het ook nog gelukt is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 21:04
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Vrijmetselarij.... toe maar. Het is duidelijk dat wij allebei het christelijk geloof op een heel andere manier ervaren.
GrZ! | Vrijmetselarij is occult.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 21:12
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Zucht.....
@Chatuliem
Ik waardeer jouw inbreng. En ik weet dat er in een groeps gebeuren altijd dingen zijn, waar de een wel mee om kan gaan en een ander niet. Ik weet dat als je God echt toelaat in gebed en je open stelt voor zijn stem in je leven, je voor verrassende dingen kan komen staan. Daarom vind ik het heel wijs van je, dat hierover nadenkt, en dat je je advies daarin geeft.
Het is daarom ook heel raadzaam voor degenen die meegaan te bedenken dat we er met zijn allen voor zullen moeten bidden, dat we God Geest de ruimte geven, maar ook door Hem richting durven laten geven.
@alle anderen die hierop reageren ...... waardeer nou ook eens een anders mening. Ik vroeg Chatuliem bewust om ook zijn dingen te laten zeggen.
Reageer aub niet zo geprikkeld. Misschien gaat Chatuliem of iemand anders ook mee die anders is dan jij bent. Daar zullen we mee moeten omgaan. Misschien ben ik ook wel niet diegene die jullie denken, misschien ben jij het wel niet in anderen hun ogen.
Accepteer mekaar, accepteer mekaars mening, zoek oplossingen, bid met mekaar voor eenheid. | Ik weet wat er met mensen gebeurt als ze zich afzonderen. Je moet mentaal sterk staan om verleidingen te weerstaan. Verder denk ik dat ik je pv ga mailen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 21:15
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Dat zou heel onverwachts dan zijn want tot nu toe ben ik dat nog niet tegen gekomen in die zin ben ik wat nuchter hiervoor.  |
Psies...volkomen onverwachts! Want liefde laat zich niet dwingen...het komt wanneer de tijd er rijp voor is en je zult van te voren nooit weten wanneer dat is. (wanhopig) gaan zoeken zal dat proces niet versnellen, maar het hooguit moeilijker maken voor je omdat je er zo mee bezig bent en je geduld dus danig op de proef word gesteld... Probeer er wat ongedwongener tegen over te staan...maak nieuwe contacten, gewoon voor de gezelligheid. En wie weet...zit ie er op een bepaald moment ineens tussen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 21:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zelf denk ik dat je je uiterste best gedaan hebt te zorgen dat er stoom uit haar oren komt en nu achteraf zit te genieten dat je het ook nog gelukt is. |
Onzin, grote onzin Chatuliem...... Ik moet er wel een beetje om grinnikken.........als je mij zou kennen en mijn stukjes goed leest zou je weten dat ik dit soort dingen niet eens bedenk........ Jij wel blijkbaar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 21:29
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | ehhh vraagje ik welke room moet ik zijn om te bieden? in de chatbox of valt dit meer onder vertier ende jolijt? ik wil het natuurlijk niet missen  |
In de slagroom natuurlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 21:29
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Hoi Anita
Ik wil toch even reageren. Ik kan je heel goed begrijpen hoor, maar wees geduldig. Ik zit hier ook op CM, al enkele maanden , kweet niet precies hoelang , misschien al wel meer dan een half jaar. Ik had in het begin ook zoiets van .. nou dat gaat goed komen. Maar tot nu toe zit ik hier ook nog zoals in het begin . MAAR............. ik heb inmiddels wel verschillende mensen hier leren kennen, en dat is toch ook geweldig cq waardevol? Focus je hier niet gelijk te veel van ik wil en ik zal . Dat werkt niet. Heb geduld ,God geeft als Hij het tijd vind. ik geloof vast en zeker dat het met jou best goed komt. Wees maar heel blij dat je Hem mag kennen en Hij ook van jou afweet. Want Hem te kennen is toch veel meer waard , dan al het fijnste goud op deze aard!
Groet, visser. |
Daar heb je gelijk in Visser alleen die geduld he op dit terein heb ik wel erg moeite mee terwijl mensen wel es zeggen je hebt engelengeduld kan ik misschien wel hebben in de zorg en met omgang van mensen tijdens evangelisatie-week. Mijn jongere zusje heeft ook wel es gezegt je moet er niet op focussen maar als ik haar zie kan ze iedereen krijgen en krijgt veel respons om haar uiterlijk niet dat ik jarloers ben ofzo ik gun het haar van harte maar het komt haar zo van het lije dakje af dat is iets wat ik niet kan begrijpen. Ik wacht en ik wacht geduldig af tot er 1 een mailtje toestuurd maar neej er komt niks als er iets komt dan is het iemand die erg oud is boven de 45 jaar of iemand die gescheiden is. Ik kan daar moeilijk mee over weg en ik weet niet hoe ik hiermee aan moet. Het is zeker niet om iemand aan de kaak te stellen maar ik zoek iemand die net als mij nog nooit getrouwd of samengewoont heeft. Sorry als ik al velen nu voor het hoofd stoot maar daar word mij vaak zwartpiet voor aan gekeken en dat ik mijn mening durft te geven waarop juist men mij dan niet meer serrieus neemt en mij dan alleen laat. Alleen zijn vind ik géén pretje en ik weet dat ik daar aan moet wennen als mens zijn. Geestelijk ben ik nooit alleen en is God mijn hemelse Vader altijd nabij. Contact leggen in praktijk vind ik erg moeilijk ik heb al eens deelgenomen via een cm uitje maar ik klap helemaal dicht juist bij een grote groep mensen dan heb ik de overzicht kwijt. Ik kan slecht tegen teveel stress en spanning dan kan ik zo plotseling huilen en dat wil ik niet. 1 op 1 gesprekken lukt mij beter af of in een kleine groep van 10 a 15 mensen hou ik nog overzicht. Maar als mensen met een lading van woorden over mij heen walsen dan kan ik die gesprek niet meer volgen. Waarop ik mij in hoekje aangedreven voel en niet meer mezelf kan zijn. Dan kan ik dus snel kort door de bocht reageren wat dan niet mijn bedoeling is maargoed in mijn schrijven kan ik mij dus meer uiten.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 21:31
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Psies...volkomen onverwachts!Want liefde laat zich niet dwingen...het komt wanneer de tijd er rijp voor is en je zult van te voren nooit weten wanneer dat is. (wanhopig) gaan zoeken zal dat proces niet versnellen, maar het hooguit moeilijker maken voor je omdat je er zo mee bezig bent en je geduld dus danig op de proef word gesteld... Probeer er wat ongedwongener tegen over te staan...maak nieuwe contacten, gewoon voor de gezelligheid. En wie weet...zit ie er op een bepaald moment ineens tussen!  |
Maar als je nu gaat wachten op dat onverwachte moment, ben je er toch nog niet?
'k Vind dat je het mooi en duidelijk verwoord, Tessy! Een stukje ontspanning hierin, maakt je leven wel prettiger. En het kan zeker gezellig zijn, om (eerst) nieuwe contacten op te doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 21:33
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | In de slagroom natuurlijk  |
ohhhh vandaar ik de hele avond al aan het switchen tussen de rooms maar niks hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 21:36
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Onzin, grote onzin Chatuliem...... Ik moet er wel een beetje om grinnikken.........als je mij zou kennen en mijn stukjes goed leest zou je weten dat ik dit soort dingen niet eens bedenk........ Jij wel blijkbaar! |
ach willemijn maak je niet druk joh je weet wie het zegt he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 21:46
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | ohhhh vandaar ik de hele avond al aan het switchen tussen de rooms maar niks hoor  |
Klopt ........... was over de datum
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 21:52
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Daar kan ik me dus echt niks, maar dan ook echt helemaal niks, bij voorstellen.
Er zijn zoveel leuke dingen te doen! | juist daar maak ik van mijn werk hobby en verlang daarom nog niet zo naar weekeind
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 21:52
|
|
|
|
Dus mocht er mailtjes binnen komen dan is de grens van Leeftijd 24 tot 40 jaar !! Echt niet jonger en echt niet ouder!
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 21:53
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Klopt ........... was over de datum  |
pffff ook dat nog kan er ook nog wel bij het is duidelijk: ik heb m'n dag niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:00
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Daar heb je gelijk in Visser alleen die geduld he op dit terein heb ik wel erg moeite mee terwijl mensen wel es zeggen je hebt engelengeduld kan ik misschien wel hebben in de zorg en met omgang van mensen tijdens evangelisatie-week. Mijn jongere zusje heeft ook wel es gezegt je moet er niet op focussen maar als ik haar zie kan ze iedereen krijgen en krijgt veel respons om haar uiterlijk niet dat ik jarloers ben ofzo ik gun het haar van harte maar het komt haar zo van het lije dakje af dat is iets wat ik niet kan begrijpen. Ik wacht en ik wacht geduldig af tot er 1 een mailtje toestuurd maar neej er komt niks als er iets komt dan is het iemand die erg oud is boven de 45 jaar of iemand die gescheiden is. Ik kan daar moeilijk mee over weg en ik weet niet hoe ik hiermee aan moet. Het is zeker niet om iemand aan de kaak te stellen maar ik zoek iemand die net als mij nog nooit getrouwd of samengewoont heeft. Sorry als ik al velen nu voor het hoofd stoot maar daar word mij vaak zwartpiet voor aan gekeken en dat ik mijn mening durft te geven waarop juist men mij dan niet meer serrieus neemt en mij dan alleen laat. Alleen zijn vind ik géén pretje en ik weet dat ik daar aan moet wennen als mens zijn. Geestelijk ben ik nooit alleen en is God mijn hemelse Vader altijd nabij. Contact leggen in praktijk vind ik erg moeilijk ik heb al eens deelgenomen via een cm uitje maar ik klap helemaal dicht juist bij een grote groep mensen dan heb ik de overzicht kwijt. Ik kan slecht tegen teveel stress en spanning dan kan ik zo plotseling huilen en dat wil ik niet. 1 op 1 gesprekken lukt mij beter af of in een kleine groep van 10 a 15 mensen hou ik nog overzicht. Maar als mensen met een lading van woorden over mij heen walsen dan kan ik die gesprek niet meer volgen. Waarop ik mij in hoekje aangedreven voel en niet meer mezelf kan zijn. Dan kan ik dus snel kort door de bocht reageren wat dan niet mijn bedoeling is maargoed in mijn schrijven kan ik mij dus meer uiten.
Shalom, |
Ja, maar daar is toch niks mee? Als jij zegt ik hoef niet iemand die gescheiden is , of, iemand die heeft samen gewoond , dat is jouw keus. Het is veel beter om dat gelijk te melden dan dat iemand daar na een poos achter moet komen. ( lijkt mij hoor) En dan geloof ik ook niet dat je iemand daar mee tegen het hoofd stoot. Gewoon eerlijk zijn , zeggen wie je bent, wat je wil, ook in deze situaties, dat hou je het langste vol.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:03
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Dus mocht er mailtjes binnen komen dan is de grens van Leeftijd 24 tot 40 jaar !! Echt niet jonger en echt niet ouder!
Shalom, |
Heel duidelijk, Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:07
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | het zal wel aan mij liggen maar ik ben de draad kwijt wil de echte mieke opstaan want blijkbaar heet iedereen ineens mieke of ben ik nu echt zo kippig  |
kiekeboe, renske, ik blijf zitten overigens, want ik ben een beetje moe..... aangenaam; mieke is de naam
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:14
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | kiekeboe, renske, ik blijf zitten overigens, want ik ben een beetje moe..... aangenaam; mieke is de naam |
Blijf maar Hannah, want Mieke is op CM weer iemand anders.
Thomas, ingewikkeld allemaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:16
|
|
|
|
ZINGA672 schreef: Oeps... pak dan maar snel een schaartje en knip 1 Petrus 3:15 uit je Bijbel:
"Maar heiligt de Christus in uw harten als Here, altijd bereid tot verantwoording aan al wie u rekenschap vraagt van de hoop, die in u is, doch met zachtmoedigheid en vreze, ..."
GrZ!
mieke, gooi je parels niet voor de zwijnen......... gooien met teksten om te kwetsen............ach...........wat een nivo, mensen!
de hoop die in me is? want ik weet, dat Hij machtig is, mijn deel te bewaren tot de jongste dag!
mijn geloof? toen dominee Hellenbroek ooit werd uitgedaagd, op de manier zoals mieke het ervaart, en met dezelfde tekst werd "bestookt" ging hij de geloofsbelijdenis opzeggen; ik geloof in God de Vader, de Heere Jezus Christus, en in de Heigilige geest.........wederopstanding, en een eeuwig leven; AMEN
zinga, toen mieke463 zich niet geroepen voelde, om op een wereldwijd te lezen forum haar persoonlijke geloofsbeleving uit één te zetten, leek jij te schrikken, en het idee te hebben, dat de schaar in haar bijbel zou moeten; zo las ik althans je bericht. je noemde daarbij een tekst, waarop ik op een andere bijbeltekst de nadruk legde, die elkaar dus tegen lijken te spreken op het eerste gezicht, en die je ook kwetsend zou kunnen gebruiken. je christenzijn trek ik echter niet in twijfel, zinga, en dat weet je. overigens wil ik je wel excuus maken, als ik mijn bericht wat duidelijker had kunnen verwoordden. zoals ik al aangaf aan chatuliem; de verpakking kan soms beter, ook bij mij, helaas. en zoals je als wens aangaf; we laten het rusten! fijne avond nog, zinga!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:18
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Hannah, deze bijdrage vind ik onder de maat. Je zet liever Gods woord aan de kant? Ik dacht dat ik je beter kende dan dit....Zinga gebruikt heel terecht bijbelteksten om haar argumenten te staven. Maar zelfs dit is voor jou als tegen dovemansoren gezegd. |
Matig je een beetje, Chatuliem, je kent Hannah wel anders. Je stelt je weer eens kwetsend op. Ook een zeer gelovige vrouw heeft het recht op een eigen mening en het recht om te reageren zonder door jou beledigend te worden bejegend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:21
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | | Matig je een beetje, Chatuliem, je kent Hannah wel anders. Je stelt je weer eens kwetsend op. Ook een zeer gelovige vrouw heeft het recht op een eigen mening en het recht om te reageren zonder door jou beledigend te worden bejegend. | Heb jij het over matigen Mieke? Je zet de wereld echt wel op zijn kop hier.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:23
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Hannah, deze bijdrage vind ik onder de maat. Je zet liever Gods woord aan de kant? Ik dacht dat ik je beter kende dan dit....Zinga gebruikt heel terecht bijbelteksten om haar argumenten te staven. Maar zelfs dit is voor jou als tegen dovemansoren gezegd. |
wanneer je de moeite wilt nemen om je boodschap in een fleurig bloemetjes-papiertje te verpakken, wil ik de moeite nemen je te antwoordden, heer chatuliem. (wil je dan gelijk even je boodschap wat duidelijker onder woorden brengen, want die ontgaat me op dit moment, het lijkt er namelijk op dat mijn boodschap dat woordkeuze in een bijdrage belangrijk zijn, niet overgekomen is.)
overigens, ik kon er wel om grinniken, dat je me bij mijn naam noemde hoor! maar ik blijf toch Hannah810, aangezien ik hannah een veel en veel mooiere naam vind!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 20 augustus 2010, 22:25
|
|
| Naar boven |
|
|