| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 16:36
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | ja dat lijkt mij nou wel eens wat....op zee vissen, maar dan wel op roofvissen. Niet dat gedoe aan het strand op schol etc.
Tonijn en zwaardvissen...ik zie dat wel eens op TV...helemaal geweldig. |
Op haai vissen is ook leuk. De Big Marlin doet dat , in de voordelta. Is niet zo duur ook. Denk iets van 90 euro voor een dag. Of gewoon een keer op de wrakken. op kabeljauw en zeebaars.
Zie www. zeevisland.com
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 16:39
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het gaat om de grote getallen he. Er zijn wel kerken/groeperingen die er wel goed in slagen en die verdienen alle hulde. Maar de middenkerken, of het nou PKN is of katholiek hebben daar kennelijk meer moeite mee. Jongeren verwachten een duidelijk en heldere boodschap. Laten we niet vergeten dat het aantal jonge christenen in verhouding niet erg groot is. De kerken hebben achtereenvolgens een groot deel van het intellect en daarna wegens het weinig sociale karakter een groot deel van de arbeidersbevolking verloren. Nu verliest men de jeugd en dat zou de nekslag best kunnen zijn. Het instituut kerk heeft ernstig aan aanzien en gezag ingeboet. Onder studenten op de universiteit is de kerk een randverschijnsel. De toon naar de katholieke kerk in verband met het misbruik is ook venijnig, met name in de Duitstalige landen nu. Het imago van de kerken is slecht. Maar als mensen er in slagen de jeugd vast te houden, is dat altijd goed.
Thomas, zoekt het goede midden toch wel wat. |
Ik had op de gemeente avond bij ons ook aangegeven dat het ergens goed zou zijn, als er op de site van de kerk ook een soort stellingname zou staan, over bijvoorbeeld maatschappelijke zaken. Ik denk dat het helemaal niet verkeerd is om ergens voor te gaan staan, durven op te komen wie je bent, waarom de het zo denkt etc.
Jongeren houden ook van duidelijke zaken.
En eens lekker een goede discussie over iets is niet verkeerd. En je mening herzien is ook nooit weg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 16:41
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Op haai vissen is ook leuk. De Big Marlin doet dat , in de voordelta. Is niet zo duur ook. Denk iets van 90 euro voor een dag. Of gewoon een keer op de wrakken. op kabeljauw en zeebaars.
Zie www. zeevisland.com |
Toch wel hoop geld als ik het met vanmiddag vergelijk...€ 0,50 voor wat maden...en misschien € 0,30 voor wat macaroni, om te voeren.
paar bakken koffie mee en lekker aan de waterkant zitten en af en toe eens het weiland in staren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 16:42
|
|
|
|
Dit nummer van Keith heeft mij in een heel moeilijke periode erg geholpen:
Lord, the feelings are not the same, I guess I'm older, I guess I've changed. And how I wish it had been explained, that as you're growing you must remember,
That nothing lasts, except the grace of God, by which I stand, in Jesus! I know that I would surely fall away, Except for grace, by which I'm saved.
Lord, I remember that special way, I vowed to serve you When it was brand new. But like Peter, I can't even watch and pray, one hour with you, and I bet, I could deny you too.
But nothing lasts, except the grace of God, by which I stand, in Jesus. I'm sure that my whole life would waste away, except for grace, by which I'm saved.
But nothing lasts, except the grace of God, by which I stand, in Jesus. I know that I would surely fall away, except for grace, by which I'm saved
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 16:47
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Ik had op de gemeente avond bij ons ook aangegeven dat het ergens goed zou zijn, als er op de site van de kerk ook een soort stellingname zou staan, over bijvoorbeeld maatschappelijke zaken. Ik denk dat het helemaal niet verkeerd is om ergens voor te gaan staan, durven op te komen wie je bent, waarom de het zo denkt etc.
Jongeren houden ook van duidelijke zaken.
En eens lekker een goede discussie over iets is niet verkeerd. En je mening herzien is ook nooit weg. |
Ach Jonathan, we gaan beide een pittige discussie niet uit de weg. Maar lauwheid, vaagheid en niet-zoutend zout. daar moet je bij jongeren niet mee aankomen en ik mag dat eigenlijk ook wel. Politiek is niet helemaal te mijden, maar partijpolitiek is uit den boze. Oproepen om te bidden voor of tegen het slagen van deze coalitie zijn wat mij betreft absoluut nimmer aan de orde. Wanneer het CDA vergadert, lees ik dan wel in de krant en ik wens zoiets niet van de kansel te horen, om maar eens iets te noemen.
Thomas, vindt jongeren wel leuk.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 21 augustus 2010, 19:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 17:21
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ach Jonathan, we gaan beide een pittige discussie niet uit de weg. Maar lauwheid, vaagheid en niet-zoutend zout. daar moet je bij jongeren niet mee aankomen en ik mag dat eigenlijk ook wel. Politiek is niet helemaal te mijden, maar partijpolitiek is uit den boze. Oproepen om te bidden voor of tegen het slagen van deze coalitie zijn wat mij betreft absoluut nimmer aan de orde. Wanneer het CDA vergadert, lees ik wel in de krant en wens ik niet van de kansel te horen, om maar eens iets te noemen.
Thomas, vindt jongeren wel leuk. |
Nee partij-politiek interesseert mij helemaal niets, en welke regering er komt ook niet echt. De regering die ik graag zou willen komt er toch niet. En het blijft een mensen gedoe, die maken allemaal fouten, hebben allemaal eigen interpretaties over wat goed in hun ogen is. Lekker een stevige mening neerzetten is er niet meer bij, ook in de politiek niet. Uiteindelijk kiezen ze allemaal voor ergens een middenweg. Niemand ziet nog iets terug van de dingen waar ze werkelijk voor staan.
Het hele leven is pieken en dalen, met mening net zo, die zwalken van links naar rechts, tot in het extreme toe. De gang die de tijd uiteindelijk neemt is toch een gang ergens door het midden, de pieken en dalen zijn opgevuld met mekaar. De trend is toch niet tegen te gaan. We volgen allemaal langzaam de weg vaak, die de grote massa gaat.
En ik, ben soms heel uitgesproken ergens over en dat blijf ik lekker doen. Vorm mijn eigen mening met hetgeen ik ervaar in mijn leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 17:23
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Dit nummer van Keith heeft mij in een heel moeilijke periode erg geholpen:
Lord, the feelings are not the same, I guess I'm older, I guess I've changed. And how I wish it had been explained, that as you're growing you must remember,
That nothing lasts, except the grace of God, by which I stand, in Jesus! I know that I would surely fall away, Except for grace, by which I'm saved.
Lord, I remember that special way, I vowed to serve you When it was brand new. But like Peter, I can't even watch and pray, one hour with you, and I bet, I could deny you too.
But nothing lasts, except the grace of God, by which I stand, in Jesus. I'm sure that my whole life would waste away, except for grace, by which I'm saved.
But nothing lasts, except the grace of God, by which I stand, in Jesus. I know that I would surely fall away, except for grace, by which I'm saved |
deze dus....http://www.youtube.com/watch?v=-MjE2yXJqvs&feature=search
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 17:23
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | heb wel houtduiven gezien, een enkele postduif, een musje, maar love-birds Vraag me dan echt af "wat heb jij meer gezien dan ik heb gezien"  |
Ja cross oogies open houden he het is hier apparte grond joh dan kom je ze echt tegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 18:23
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | @ Pieter en Annette ......Als jullie samen worden geteld staan jullie ook in het lijstje
ha...dan sta ik op de eerste plaats !
@Mario.... zoek iemand uit de top 2....en jij bent de winnaar !!! |
Nou Maris, daar ga je!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 18:29
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Gaan we daar eten dan? Daar wordt ik zo moe van...!
Kheb d'r best zin aan iig.  |
Carin kon het niet vinden, belt ze mij net door, en had al wat knallende koppijn...ze is naar huis gegaan.
Ze baalt er wel erg van.
Een telefoonnummer om af te melden bij iemand was er ook niet, vandaar maar via mij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 18:40
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dat zou kunnen, maar daar gaat mijn percentage beantwoorde mail niet door omlaag. Het ging mij om mijn percentage Daan ..... wel goed blijven lezen hoor, En stel dat ik een hele leuke vrouw ontmoet, dan kan ik toch wel mijn andere mail beantwoorden, dat vind ik netjes tegenover die ander.  |
Je kan toch ook gewoon met iemand mailen zonder dat daar een bedoeling bij zit???? Mensen, wat een zinnig onderwerp........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 19:12
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je kan toch ook gewoon met iemand mailen zonder dat daar een bedoeling bij zit???? Mensen, wat een zinnig onderwerp........  |
Hmm, ik zal jouw mail nog eens beantwoorden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 19:16
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja cross oogies open houden he het is hier apparte grond joh dan kom je ze echt tegen  |
een vliegende eend en een engel, oh ja en iemand "uut de mond'n" met een veense
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 19:45
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Nou Maris, daar ga je!  |
pfff...dan hebben ZE....3140 postings......
dat haal ik nooit meer in
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 19:58
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Hmm, ik zal jouw mail nog eens beantwoorden  |
Kijk, dat bedoel ik nu......daar zit toch geen bedoeling bij?????? We mailen alleen.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 19:59
|
|
|
|
[quote=ANNETTE050] wat bedoel je met religieuze indoctrinatie? Fijn dat je dochter naar zulke geweldige kampen gaat, staan erg goed bekend
Dat als er tijdens die kampen een "radicale bijbelse boodschap" wordt gepredikt dit gezien word als religieuze indoctrinatie. Het is niet meer van deze tijd om Waarheden als waarheid te verkondigen. Voor veel mensen, en ook christenen (helaas) gaat die boodschap te ver, Gods Waarheid is niet meer van nu, en als je de jeugd daarmee confronteerd, dan ben je bezig met het hersenspoelen van die arme kindertjes........ Tuurlijk is het waar dat je niet alles letterlijk over kunt nemen, en zeker de straffen niet zoals die vermeld staan in het OT, maar is daarom de zonde minder geworden. Zonde hoor ik nu heel veel mensen denken, wat is dat, God is toch een God van Liefde ?? JA, GOD IS EEN GOD VAN LIEFDE, MAAR OOK RECHTVAARDIG !! Het is "not done" om de zonde te benoemen, het is "done" om God alleen neer te zetten als een Liefdevolle God, zondebesef is niet meer nodig. Als je dus aan kinderen verteld over Gods Liefde en over de zonde, en dat ook nog in 1 zin, tja dan indoctrineer (hersenspoel) je de kids.
Ik hoop dat het nog te begrijpen is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 20:06
|
|
|
|
CROSSROAD317 schreef:
Wie gaat er mee naar het strand van Noordwijk op zaterdag 28 augustus ?
Het is de bedoeling om een gezellig dag te hebben met elkaar en eventueel een strandwandeling en samen uit eten te gaan.
Voor de avond is er natuurlijk, zeker voor de romantici onder ons, een prachtige zonsondergang gepland .....
Zou iedereen die mee wil op 28 augustus zich op deze lijst willen opgeven ??
Opgegeven tot nu toe; Erika129 Angelique327 Yes356 Crossroad317 Anoniempje (onder voorbehoud) Henk546 Bert168 (onder voorbehoud) Henduk927 Marcowaal200 Chatuliem619 Hannah810 met dochter (onder voorbehoud) Billy701 Alous961 Imke917 Marijan072 (onder voorbehoud) Katja065 (met enkele singles (onder voorbehoud)) 2de Anoniempje (ook onder voorbehoud) Iesje369 Annette965 Wim727 (onder voorbehoud) Miekjes285(onder voorbehoud) liggies023 met zoon Nel833 wil graag mee-eten
We hebben al een mooie lijst met deelnemers, maar er kunnen er nog meer bij.....
Voor de mensen die van ver moeten komen, vraag eens of er mogelijkheden zijn om samen te rijden.
Verzamelen tussen 13.00 en 13.30 uur op parkeerplaats "palace plein". Zie ook de link hieronder. Vanaf hier overleggen we wat we gaan doen. http://www.noordwijk.nl/Docs/folder-fullcolor-parkeerservice-noordwijk-aprl2010.pdf Voor degene die de link niet kunnen openen, parkeerplaats palace plein, hoek koningin Wilhelmina boulevard en de Grent 2202ER (t.o. Intertoys)[/quote]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 21:31
|
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]ja, duud'lijk...... thanx
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 21 augustus 2010, 21:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 21:31
|
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]Als je een kind opvoedt met jouw waarden en normen dan is dat daarmee geen indoctrinatie. Wie een kind opvoedt in de trant van: hij moet alles zelf maar ontdekken, dan doe je dat ook vanuit een bepaald waardepatroon. Opvoeden is nooit waardevrij, of je nu een christelijke opvoeding geeft of een andere Christelijk opvoeden is niet indoctrineren, maar je geeft daarmee dus wel waarden aan. Liefde en vergeving en veelal ook andere. Bedenk dat indoctrineren hooguit nog kan in een dorpsgemeenschap zonder tv en internet en dat is hoge uitzondering. Landen waarbij de overheid de media controleren zijn er sinds de val van de muur ook weinig meer en zelfs het naziregime zou nu niet meer zo kunnen werken. Indoctrinatie kan alleen in een zekere afzondering en met angst als middel.
Wie christelijk wil opvoeden zal dat in onze cultuur altijd doen met heel veel andere waardepatronen om zich heen. Iedere vorm van opvoeding is een vorm van beïnvloeding en keuzes maken. Wel kun je je afvragen wanneer het indoctrineren wordt. Overtuig kinderen van je opvattingen en leef het als ouders voor.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 21 augustus 2010, 22:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA637
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 21:36
|
|
|
|
Hallo lieve mensen nog net even op de valreep ,heb mezelf beloofd een tijdje rust te nemen en op te knappen en morgen te stoppen met cm wens jullie gods zegen maar eigenlijk bedankt wederom jonathan ik las je verhaal en luister al een tijdje het lied oh lord joure beutiful wist niet van wie het was , even sparen maar er komt een cd van keith green thuis bedankt lieve mensen dit doet me goed te weten waar het lied vandaan komt en create in me a clean hart heb ik gezongen met koor geweldig wist ik ook niet dat deze van hem was bedankt nogmaals hier kan ik wel een tijdje mee verder
Gods zegen aan jullie allemaal van cm
Wat is de koning groot en zeer te prijzen
lieve groet anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 21:45
|
|
|
|
[quote=THOMAS968]Als je een kind opvoedt met jouw waarden en normen dan is dat daarmee geen indoctrinatie. Wie een kind opvoedt in de trant van hij moet alles zelf maar ontdekken, dan doe je dat ook vanuit een bepaald waardepatroon. Opvoeden is nooit waardevrij, of je nu een christelijke opvoeding geeft of een andere Christelijk opvoeden is niet indoctrineren, je geeft daarmee dus wel waarden aan. Liefde en vergeving en veelal ook andere. Bedenk dat indoctrineren hooguit nog kan in een dorpsgemeenschap zonder tv en internet en dat is hoge uitzondering. Landen waarbij de overheid de media controleren zijn er sinds de val van de muur ook niet en ook het naziregime zou nu niet meer zo kunnen werken.
Wie christelijk wil opvoeden zal dat in onze cultuur altijd doen met heel veel andere waardepatronen om zich heen. Iedere vorm van opvoeding is een vorm van beïnvloeding en keuzes maken. Wel kun je je afvragen wanneer het indoctrineren wordt. Overtuig kinderen van je opvattingen en leef het als ouders voor. [/qoute]
Wijze woorden !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 21:52
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | wat me telkens weer zo enorm boeit...bij een jongerenbeweging "Soul Survivor" wordt erg radicaal gepreekt, ook over het onderwerp waar dit topic over gaat, degenen die in de leiding van deze internationale bediening plaatshebben, zijn een voorbeeld voor vele jongeren v.w.b. hun levensstijl en toewijding, de bijbel is het enige fundament... En ze kunnen de stromen jongeren bijna niet aan, overal in elk land komen nieuwe initiatieven van jongeren...ze geven vakanties op om mensen in nood te kunnen helpen...enz. enz. hoe kan het dan toch dat de PKN kerken blijkbaar grote moeite hebben om deze jongeren vast te houden..... | . Ik denk dat de kerk zelf heel goed de antwoorden weet, maar belemmerd wordt door haar eigen leerstellingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 22:30
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Kijk, dat bedoel ik nu......daar zit toch geen bedoeling bij?????? We mailen alleen.......  |
Zijn er dan mensen op CM, die met een speciale bedoeling mailen Nooit iets van gemerkt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 22:34
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | compliment? dankwoord? jullie krijgen toch al salaris??? |
Wat denk je?
Uit een onderzoek is gebleken, dat mensen - in ruil voor meer waardering - best iets salaris in zouden willen leveren. Ik begrijp dat wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 22:37
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Zijn er dan mensen op CM, die met een speciale bedoeling mailen Nooit iets van gemerkt.  |
Wat merk jij nou wel op ......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 22:47
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Zijn er dan mensen op CM, die met een speciale bedoeling mailen Nooit iets van gemerkt.  |
Nee? , maar ja, wat is eigenlijk een speciale bedoeling?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 22:49
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Nee? , maar ja, wat is eigenlijk een speciale bedoeling? |
Dat kan Cross je waarschijnlijk beter uitleggen, dan ik. Volgens mij ben ik daar te naïef voor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 22:52
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Dat kan Cross je waarschijnlijk beter uitleggen, dan ik. Volgens mij ben ik daar te naïef voor.  |
Dan wacht ik even af.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 23:12
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dan wacht ik even af.......  |
Waarschijnlijk is hij nu druk aan 't mailen, met of zonder bedoeling.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 23:19
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Waarschijnlijk is hij nu druk aan 't mailen, met of zonder bedoeling.  |
Hij reageert nog niet erg snel......, nu zijn vrouwen meestal wel wat sneller dat is wel weer zo
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |