| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 10:06
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Jong,knap,lang en strak in het pak staat vast erg leuk naast mij op de foto  |
ik heb 2 oude taarten als getuige oke zo slim ben ik dus ook weer niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 10:07
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | ik heb 2 oude taarten als getuige oke zo slim ben ik dus ook weer niet  |
Ik wil NIET vergeleken worden met je moeder!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 10:07
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | het mooiste moment vandaag was tot nu toe, toen ik de gordijnen open deed en de zon mij toelachte. |
stuur je die zon even hierheen? ik moest vanmorgen weer door de miezerregen naar school
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 10:08
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik wil NIET vergeleken worden met je moeder!  |
sorry mijn moeder ziet er inderdaad een stuk jonger uit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 10:09
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | | Wat voor behandeling krijgt zij nu Imke? |
Dat hoort ze pas eind deze week Eva. Het is dus best een lastige week waarin gevoelens, gedachten en strijd over en door elkaar tollen. Een emotionele achtbaan zegt ze zelf...."en ik hou niet van achtbanen" zegt ze.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 10:09
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | sorry mijn moeder ziet er inderdaad een stuk jonger uit  |
Oke,ik trek wel iets cm-onwaardigs aan en naar die foto's moet jij de rest van je leven kijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 10:11
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ja ik ben een uitzondering,bij mij is het aangeboren  |
tuurlijk schat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 10:17
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Oke,ik trek wel iets cm-onwaardigs aan en naar die foto's moet jij de rest van je leven kijken  |
kijk jij je hele verdere leven naar jouw trouwfoto's??? ga eens wat nuttigs doen joh en ach gelukkig kunnen we jou er gewoon uitknippen zal het gelijk ff met de fotograaf regelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 10:18
|
|
|
|
Jonathan, ik denk dat gebed een goede zaak is. Ook vind ik vasten een goede zaak. Ook vind ik een weekend bij elkaar om te bidden een goede zaak. Maar volgens mij is een vastenweekend te hoog gegrepen. Veel mensen hebben geen ervaring met vasten, kennen de ander nog niet goed genoeg, je loopt het gevaar dat er veel irritaties onderling zullen ontstaan. Het lijkt me teveel van het goede....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 10:31
|
|
|
|
Een aantal gedachtes van mijn kant.
Het allereerste wat ik me altijd afvraag, is wat is de betekenis en de bedoeling van een specifiek bjbelgedeelte? Hoewel ik waarschijnlijk een aantal heilige huisjes omver zal gooien, wil ik het volgende stellen. In mijn ogen gaat het scheppingsverhaal niet om te vertellen hoe de wereld precies ontstaan is. Dat is een gebeuren wat we toch niet allemaal kunnen bevatten, doorgronden en uitleggen. Dat is iets wat God alleen kan.... De schepping wordt bezongen, het klinkt als een lied, een lied van vreugde!!!! En het laat zien hoe God over de mens denkt. Want daar gaat het in mijn ogen om. God maakt de hele wereld en als kroon van Zijn werk maakt Hij de mens. Hij maakt hem verantwoordelijk, geeft een geweten, maakt hem naar Zijn evenbeeld. En daar ligt de kracht van het verhaal. De mens wordt gemaakt naar het evenbeeld van God. De mens wordt stadhouder van de wereld, mag dieren een naam geven. De mens praat met God, gaat met Hem om als een vriend....De mens mag zelfs kiezen tussen God en zichzelf. We weten wat er toen gebeurd is. Of die vergezochte therorieën over licht dan relevant is, in mijn ogen doet het er niet toe. Het leidt in mijn ogen zelfs af van de boodschap van het scheppingsverhaal. Als ik met mensen praat over evolutie en schepping, zet ik ook altijd dit verhaal centraal, niet wie er gelijk heeft, maar meer, hoe denkt God over ons als mensen. En dan is de boodschap veel duidelijker, want evolutie laat de mens verworden tot een dier, de schepping verhoogt de status van de mens tot een evenbeeld van God. Een heel groot verschil vind ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 11:01
|
|
|
|
Hoewel het prototype van menselijke vriendschap dat Jezus ons biedt, speciaal van toepassing is voor ongetrouwde mensen, gelden de kenmerken van Jezus' stijl van vriendschap natuurlijk net zo goed voor de unieke vriendschap van het huwelijjk, de vriendschap tussen man en vrouw. Maar bij mijn opsomming hier van een aantal ingrediënten van de vriendschap van Jezus heb ik die lezers op het oog voor wie het vinden van vriendschap dringend, urgent is. Mijn advies zou zijn: modelleer je leven naar het voorbeeld van Jezus.
We hebben het woord intimiteit al vele malen genoemd in dit hoofdstuk. In zijn afscheidsgesprek met de discipelen (Johannes 14 - 17) definieert Jezus intimiteit. Intimiteit is binnen in je vriend zijn, terwijl hij binnen in jou is (Johannes 15: 4 -5 ). Jezus beschrijft hier geen seksuele versmelting, het bij elkaar komen van twee lichamen, maar Hij beschrijft emotionele eenheid, het soort liefde dat we voor het eerst op de peuterleeftijd leren kennen, wanneer we zeker genoeg worden van de liefde en aanwezigheid van moeder om gedurende een bepaalde bijd bij haar vandaan te kunnen zijn, om bij een oppas te kunnen zijn of naar een speelzaal te gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 11:06
|
|
|
|
| ASANTI087 schreef: | | Kom op, laten we volwassen doen. | Laten we dan eens afspraken maken op dit gebied. Laten we er ten eerste van uit gaan dat het forum slechts eendimensionaal is en niets zegt over de persoon die bepaalde bijdragen levert aan de discussie. Laten we er dan ook eens van uit gaan dat die persoon dat niet doet om een ander bewust onderuit te halen, te kwetsen of te vernederen. Mocht het dus per ongeluk gebeuren dat je je gekwetst voelt, heeft dat meer te maken met jezelf. Je kunt niet verwachten dat de ander je kent, want daarvoor is dit medium nu eenmaal te beperkt. Te vaak en te veel worden uitspraken van mensen negatief benaderd, je moet van goede huize komen wil je dit kunnen doorbreken. het is alsof iedereen alles zich persoonlijk aantrekt en in een bijdrage van de ander meteen een persoonlijke aanval zoekt.
Ik heb veel mensen gekwetst met de uitspraak dat ik psalmen en gezangen niet meer van deze tijd vond. Voor mij een onschuldige uitspraak, maar de helft van het forum was gegriefd en beledigd.
Ook wat betreft voetreflex therapie, het is vanuit een occulte bron, dus als christen wil ik er niks mee te maken hebben. Als je vindt dat je dat wel kunt, is dat jouw verantwoording. Maar verwacht niet van anderen dat ze dat accepteren en voel je niet meteen beledigd als ze er anders over denken.
Volwassen zijn betekent, dat je ten eerste jezelf kunt relativeren. Dat je niet alle wijsheid in pacht hebt, dat niet iedereen die anders denkt meteen een vijand is. Volwassen zijn betekent ook dat je beseft dat een ander meer is dan alleen zijn/haar bijdrages op het forum en in de chatbox. Volwassen zijn betekent ook dat je de ander vertrouwt en niet meteen van het negatieve uitgaat. Want dat wantrouwen heeft in mijn ogen veel meer te maken met je eigen gebrek aan zelfvertrouwen..... Laten we dus eens echt volwassen reageren.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 1 september 2010, 11:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 11:08
|
|
|
|
Ik wil van iemand houden Heer, ik moet van iemand houden; heel mijn wezen is verlangen; mijn hart, mijn lichaam, hunkeren in de nacht naar en onbekende om van te houden.
Mijn armen slaan in het rond en ik kan geen voorwerp voor mijn liefde grijpen. Ik ben alleen en wil met z'n tweeën zijn. Ik praat, en er is niemand om te luisteren. Ik leef, en er niemand om mijn leven te delen. Waarom zo rijk zijn en niemand hebben om rijk te maken? Waar komt deze liefde vandaan? Waar gaat ze naar toe? Ik wil van iemand houden, Heer, ik moet van iemand houden.
Hier, vanavond, Heer, is al mijn liefde ongebruikt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 11:11
|
|
|
|
Gebed.
We moeten bidden voor onze medechristenen. Hier op dit site. Er is veel eenzaamheid en sommige mensen zijn wanhopig op zoek naar een partner. Je moet eerst de eenzaamheid oplossen. En zorgen dat je stabiliteit kan hebben.
Jezus is met je.
Groeten van Katja.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 11:38
|
|
|
|
Jezus, Dien mijn ziel bemint, 's Levens stormen loeien, Heer. O, beveilig mij, Uw kind, Leg mij aan Uw boezem neer, Als de golven woedend slaan Tegen rotsen op en neer, Laat mij aan Uw zij dan staan, Tot de storm voorbij is, Heer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 11:44
|
|
|
|
Tip:
Stel niet te hoge verwachtingen van mensen. Mensen zullen je altijd teleurstellen. Ik verwacht het alleen van God, Hij stelt niemand teleur. Ik wil altijd mails beantwoorden en doe daar mij best voor. Als mensen via anderen klagen dat ze geen mails of dergelijke ontvangen, kunnen ze beter naar een desbetreffende persoon gaan. Ze kunnen beter nog een keer mailen waarom ze geen antwoord krijgen. Kennelijk hebben ze geen behoefte aan een kontakt met je? Of gemakzucht? Het zijn allemaal suggesties.
Groeten van Katja.
Laatst aangepast door
|
KATJA065
|
op woensdag 1 september 2010, 13:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 11:48
|
|
|
|
Toen ik op de wwegschaal ging staan en er weer een kilo afwas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA883
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 11:57
|
|
|
|
toen ik eindelijk klaar was met 6 weken administratie weg werken ......iedere keer neem ik weer voor om niet zo lang te wachten.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 12:01
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Laten we dan eens afspraken maken op dit gebied. Laten we er ten eerste van uit gaan dat het forum slechts eendimensionaal is en niets zegt over de persoon die bepaalde bijdragen levert aan de discussie. Laten we er dan ook eens van uit gaan dat die persoon dat niet doet om een ander bewust onderuit te halen, te kwetsen of te vernederen. Mocht het dus per ongeluk gebeuren dat je je gekwetst voelt, heeft dat meer te maken met jezelf. Je kunt niet verwachten dat de ander je kent, want daarvoor is dit medium nu eenmaal te beperkt. Te vaak en te veel worden uitspraken van mensen negatief benaderd, je moet van goede huize komen wil je dit kunnen doorbreken. het is alsof iedereen alles zich persoonlijk aantrekt en in een bijdrage van de ander meteen een persoonlijke aanval zoekt.
Ik heb veel mensen gekwetst met de uitspraak dat ik psalmen en gezangen niet meer van deze tijd vond. Voor mij een onschuldige uitspraak, maar de helft van het forum was gegriefd en beledigd.
Ook wat betreft voetreflex therapie, het is vanuit een occulte bron, dus als christen wil ik er niks mee te maken hebben. Als je vindt dat je dat wel kunt, is dat jouw verantwoording. Maar verwacht niet van anderen dat ze dat accepteren en voel je niet meteen beledigd als ze er anders over denken.
Volwassen zijn betekent, dat je ten eerste jezelf kunt relativeren. Dat je niet alle wijsheid in pacht hebt, dat niet iedereen die anders denkt meteen een vijand is. Volwassen zijn betekent ook dat je beseft dat een ander meer is dan alleen zijn/haar bijdrages op het forum en in de chatbox. Volwassen zijn betekent ook dat je de ander vertrouwt en niet meteen van het negatieve uitgaat. Want dat wantrouwen heeft in mijn ogen veel meer te maken met je eigen gebrek aan zelfvertrouwen..... Laten we dus eens echt volwassen reageren. |
Ik ben het voor een groot gedeelte met je eens (zowaar ) maar wat ik er nog wel aan toe wil voegen dat het ook volwassen is om eens te luisteren naar een andere mening dan die van je zelf en in ieder geval de moeite te doen om er eens over na te denken.......en agressieve toontjes vind ik ook niet erg volwassen......
Leuk dat je weer terug bent Chatuliem, je hoort bij CM.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 12:08
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | het mooiste moment vandaag was tot nu toe, toen ik de gordijnen open deed en de zon mij toelachte. |
Welke zon Maar gelukkig is het wel droog.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 12:10
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | Ik wil van iemand houden Heer, ik moet van iemand houden; heel mijn wezen is verlangen; mijn hart, mijn lichaam, hunkeren in de nacht naar en onbekende om van te houden.
Mijn armen slaan in het rond en ik kan geen voorwerp voor mijn liefde grijpen. Ik ben alleen en wil met z'n tweeën zijn. Ik praat, en er is niemand om te luisteren. Ik leef, en er niemand om mijn leven te delen. Waarom zo rijk zijn en niemand hebben om rijk te maken? Waar komt deze liefde vandaan?
Waar gaat ze naar toe? Ik wil van iemand houden, Heer, ik moet van iemand houden.
Hier, vanavond, Heer, is al mijn liefde ongebruikt. |
Mooi Katja!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 12:13
|
|
|
|
Bij de post vond ik een brief van het Centraal Justitieel Incasso Bureau. Helaas herken ik ze direct, het is weer zover. 't Is de eerste boete die ik krijg, sinds ik een nieuwe en snelle(re) auto heb. Voor 7 km te hard rijden (in Nijmegen), betaal je 39 euro. Dat geld had ik beter kunnen besteden!
BALEN!!!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 1 september 2010, 12:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 12:15
|
|
|
|
bedankt voor je reactie.
Gods zegen.
KATJA.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 12:16
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Leuk dat je weer terug bent Chatuliem, je hoort bij CM.........  |
'k Ga ook even off-topic, want ik sluit me hier helemaal bij aan.
Welkom terug, Chat!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 12:43
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Bij de post vond ik een brief van het Centraal Justitieel Incasso Bureau. Helaas herken ik ze direct, het is weer zover. 't Is de eerste boete die ik krijg, sinds ik een nieuwe en snelle(re) auto heb. Voor 7 km te hard rijden (in Nijmegen), betaal je 39 euro. Dat geld had ik beter kunnen besteden!
BALEN!!! |
Weet je wat pas vervelend is......als je hond je bekeuring eerder vind als jij en denkt: die post wil mijn baasje niet.. ik eet hem wel op. Dan moet je dus de stukjes tegen elkaar aanplakken voor een telefoonnummer en bellen met de vraag: Wilt u aub mijn bekeuring nog een keer opsturen, de hond heeft hem opgegeten.
Ik heb in elk geval iemand een goede lachbui bezorgt vanmorgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 12:56
|
|
|
|
Er zijn genezingsdiensten van de 'Levende Steen gemeente' te Hoogvliet. Edgar Holder is senior pastor. De genezingsdiensten worden gehouden op 3 september en op 1 oktober, de tijden zijn om half 8 s'avonds (vrijdag).
Zie website: www.levendesteengemeente.nl
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 13:06
|
|
|
|
Er is zoveel moois om van te genieten in dit leven. Vaak zijn we geneigd om veel bezig te zijn met de dingen die niet goed gaan in ons leven. Wanneer was de laatste keer dat u echt plezier had in iets wat u deed? Als we over deze vraag lang na moeten denken, voordat we antwoord kunnen geven, dan is dat geen goed teken. God wil dat wij elke dag plezier hebben in het leven. Ja, zelfs in de momenten dat we het moeilijk hebben en er problemen op ons afkomen. Broeder Johan Maasbach zie altijd:"Niet blij? Toch blij. Het is en heel bekende uitspraak geworden. Maar de betekenis ervan is een diepe waarheid voor ons leven. Het is mogelijk om op momenten dat we eigenlijk niet blij zijn, toch blij te zijn. Deze blijdschap kunnen we alleen vinden in God. God kan ons vreugde geven in plaats van verdriet. Hij is in staat om vanuit het niets ons te zegenen. Hij is elke dag met ons en wil ons elke morgen weer vullen met Zijn liefde. Hij wil ons werkelijk laten genieten van dit leven; een leven met Hem.
geschreven door pastor Mark en Roëla Witte, voorganger van The Blessing kerk in Dordrecht (onderdeel van David Maasbach kerken)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 13:17
|
|
|
|
|
'O machtige God, wees mij, zondaar, genadig en help mij. Vergeef al mijn zonden en delg uit al mijn overtredingen. Ik heb spijt van mijn zonden en open mijn hart voor U. Reinig mijn geweten door het bloed van Uw Zoon Jezus Christus. Ik neem U aan als mijn Redder en Verlosser. Dank U dat ik nu Uw kind mag zijn en dat ik een nieuw leven mag beginnen met U. Ik vraag het U uit genade, in Jezus' naam. Amen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 13:22
|
|
|
|
|
'Vader in de hemel, ik kom tot U met al mijn noden, met al mijn moeilijkheden, met al mijn ellende. Vader, U kent mijn nood...(stort uw hart maar voor Hem uit; vertel het Hem als u ziek bent.) Grote en barmhartige God en Vader, vol van goedertierenheid en kracht, ik wil niets voor U verborgen houden. Ik kom tot U zoals ik ben en maak U al mijn noden bekend. Wie is er buiten U die mij kan helpen? Mijn verwachting is van U, o Here mijn God. Help mij. Verlos mij. Genees mij. Bevrijd mij. Zegen mij, o God, in Jezus naam. Amen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 13:40
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Aangezien ik vandaag in een melancholische bui ben (nog tot 1130u) plaats ik de Canon van Johan Pachelbel er ook maar op.
http://www.youtube.com/watch?v=JvNQLJ1_HQ0&feature=related
Pfff, het moet wel fijn zijn als zo mooi een instrument kan bespelen. Ik speel zelfs nog vals op een triangel...
Frank |
Je hebt een goede muzieksmaak Frank, heb al heel wat mooie nummers voorbij zien komen........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 1 september 2010, 13:41
|
|
| Naar boven |
|
|