| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 00:48
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | | Bij mij in de bijbel staat dat er 1 paar van elk onrein dier en 7 paar van elk rein dier mee de ark in ging. |
Zouden er onderweg nog dieren zijn bijgekomen? Ze zaten toch iets van een jaar in die ark hé...
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 00:49
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Aha......dat klinkt beter! Waar woont hij? |
Laat die (wijn)boer nou maar boeren, ik ga wel een keer met je wandelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 01:09
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik bedoelde het helemaal niet lelijk of zo, maar het kwam wat makkelijk bij mij over....... En het woord roeping daar heb ik zelf niet zo heel veel mee....vaak ligt je interesse in die dingen die je gaat doen en wordt het als een roeping gezien..... En natuurlijk zijn die dingen knap en bijzonder......maar dat vind ik ook van zoveel andere dingen..... Maar als hier in Nederland nu een verbod zou komen om christen te zijn, hoe zou het jou en mij dan vergaan? Dat vraag ik me weleens af..... |
In veel landen, zeker de 40 landen in de onderstaande lijst, hebben christenen helemaal niets in te brengen, ze worden onderdrukt en opgesloten in gevangenissen. In enkele van deze landen worden "afvalligen" of tegenstanders van een regime zelfs ter dood veroordeeld. Dus als hier in Nederland het verboden zou worden om christen te zijn, dan zal snel duidelijk worden of jou (niet persoonlijk bedoeld) geloof in christus ook daadwerkelijk de toets van het christen zijn kan doorstaan..... Want om vervolgd te worden om een naam (Jezus Christus) waar je verder niets mee hebt, dat zal niet eenvoudig zijn.
Misschien wel eens leuk om de onderstaande link te openen....
http://christenvervolging.geweta.com/
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 07:22
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Onzin Carien, je weet best dat er meer mensen dat vinden....... En het is helemaal niet persoonlijk tegen Erika gericht.......
Zo kwam het wel over bij mij Willemijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 07:32
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Carin,
Hm, als ik te maken krijg met een leerling die in het loverboy-circuit is terechtgekomen, dan denk ik toch echt aan iets anders dan een variant van Jonathan hoor.
Thomas, geen licht-getinte opmerking deze keer. |
Hey Thomas,
Ik weet echt wel wat een loverboy in deze tijd betekent hoor maar wilde het woord even weer terugplaatsen naar waar het werkelijk hoort, de letterlijke vertaling dus,snappie? Vreselijk als 1 van je leerlingen met een echte loverboy te maken heeft,wens je er veel wijsheid bij ( al bezit je die volgens mij al ).
Groetjes Carin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 07:34
|
|
|
|
Ahum...dames! Volgens mij zijn jullie een beetje abuis en niet Jonathan... Het topic namelijk, waar alleen vrouwen op mochten reageren...staat tussen vriendschap en relatie's Dit topic ging alleen over een uitje dat alleen voor vrouwen is, misschien toch ff makkelijk om dat gescheiden te houden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 07:35
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Haha...
Je hebt echt humor, Pieter. Thanks voor de tip, 'k heb nog even bedenktijd hè.
Als Willemijn voor de oudste broer gaat, schrijf ik misschien wel. Hebben we samen een uitje naar een boerderij. Wordt vast gezellig met ons tweeën. |
Marijan...wat denk je van Gijsbert, die vind ik de leukste.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 07:35
|
|
|
|
Ahum...dames! Volgens mij zijn jullie een beetje abuis en niet Jonathan... Het topic namelijk, waar alleen vrouwen op mochten reageren...staat tussen vriendschap en relatie's Dit topic ging alleen over een uitje dat alleen voor vrouwen is, misschien toch ff makkelijk om dat gescheiden te houden
Deze dus!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 6 september 2010, 07:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 07:36
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Hihi; is maar 1 oplossing Carin: kat leren bidden voor t eten.  |
Wat een goed idee, Zinga, zijn daar ook cursussen voor?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 07:36
|
|
|
|
Nu we het er toch over hebben...tis toch wel zooooooooo jammer dat het boerenleven niks voor mij is!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 07:38
|
|
|
|
Wat een mooi en lief filmpje, goed gedaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 07:41
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Zouden er onderweg nog dieren zijn bijgekomen? Ze zaten toch iets van een jaar in die ark hé...
GrZ! |
Wat een mooie vraag, Zinga, ik heb me weleens afgevraagd hoe de verhouding tussen de leeuw en de mens was. Liefdevol? Zou Noach de leeuw mogen knuffelen? Even lekke bij mogen liggen als voorproefje op het paradijs?
Ik wil ook in de ark!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 07:43
|
|
|
|
[quote=CARIEN982]
Bij mijn niet trouwens....vond dat Willemijn wel een punt had zonder aanziens des persoons. Maar das ook het gevaar van hoe het gelezen wordt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 07:46
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | En maar klagen over de emancipatie, ik wist het al: ALS JULLIE HET UITKOMT, NOU HET KOMT MIJ OOK EEN KEER UIT  |
Even tussen jou en mij, Mario, het is eMANcipatie,niet tegen de vrouwen hier zeggen hoor,misschien moet je , na deze opmerking,toch maar terug naar het topic voor mannen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 07:47
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Marijan...wat denk je van Gijsbert, die vind ik de leukste.  |
Yep, helemaal mee eens, wie schrijft hem? Wel daarna meenemen naar al onze forum uitjes hè, heeft de rest er ook nog wat aan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 07:48
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | ik dacht dat dit ongeveer het onderwerp van dit topic was?? beetje off topic, kan geen kwaad, maar dit lijkt wel het meest off-topic topic te worden wat er maar bestaat.
Alleen voor vrouwen...ja zo heet het topic. Ach jullie strijkplank staat er tenminste nog..... die van ons mannen-topic is weg  |
Pfff...wat ben je streng zeg! Wij vrouwen kunnen het gewoon over meerdere dingen tegelijk hebben, wen er maar alvast aan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 08:51
|
|
|
|
Ik ben gisteravond tot de ontdekking gekomen dat er in de Jolijtbox serieuze gesprekken plaatsvinden Het beviel mij eigenlijk heel goed,kunnen kiezen waar je hoofd naar staat,nu nog even de naam veranderen(polletje? )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 08:55
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Nu we het er toch over hebben...tis toch wel zooooooooo jammer dat het boerenleven niks voor mij is!  |
Meeeeeeeeen had ik toch maar gekeken,het schijnen leuke heren te zijn?
Ik ben niet geschikt voor tv en ik wil al helemaal niet strijden om een overgebleven boer maar anders............
deden er ook Drentse binken mee???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 09:18
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Yep, helemaal mee eens, wie schrijft hem? Wel daarna meenemen naar al onze forum uitjes hè, heeft de rest er ook nog wat aan  |
Gijsbert? Marijan en ik hadden al besloten dat we bij de broers gingen logeren...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 09:20
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Meeeeeeeeen had ik toch maar gekeken,het schijnen leuke heren te zijn?
Ik ben niet geschikt voor tv en ik wil al helemaal niet strijden om een overgebleven boer maar anders............
deden er ook Drentse binken mee??? |
volgens mij heb jij je handen al vol aan die drent kijken mag maar niet begeren he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 09:24
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | volgens mij heb jij je handen al vol aan die drent kijken mag maar niet begeren he |
Ik zal alleen kijken en niet Eg woar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 09:35
|
|
|
|
wees vandaag nederiger, bescheidener en dienstbaarder dan gisteren, want de hemelse wetten zijn anders dan de aardse; wordt als een kind; die zichzelf vernedert zal verhoogd worden; uw bescheidenheid zij alle mensen bekend; tracht niet naar de hoge dingen maar voeg u bij de nederige; Mijn kracht wordt in uw zwakheid volbracht. Mijn genade is u genoeg.
dus ik zou willen zeggen; daal lager af, geef je macht op, voeg je naar Zijn wil in je leven, en verwerf zo hemelse kennis, al lager en lager.........Hij moet wassen, ik minder worden! de weg van nederigheid maakt je leven Zinvol en maakt je Liefdevoller dan je was. de weg naar de hemel loopt niet omhoog, maar naar beneden;
kijk maar naar de Heere Jezus; van de hemel naar de aarde, naar het lijden in Zijn leven, uiteindelijk tot de dood, de nederdaling tot in de hel, en daarna een dienstbaarheid aan de rechterhand van God, om ons een plaats te bereiden, en voor ons te bidden, ons Zijn Geest te kunnen zenden; een Geest die nederig maakt!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 09:37
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Was je aan de kust of op een eiland? Het laatste denk ik haast.
Thomas, wat is het wad. |
Deze keer gelopen bij de waddenzee...er is toch maar weinig wat opkan tegen de zon, de zilte zeelucht, een blauwe lucht met hier en daar een wolkje....een paar meeuwen erbij.....God is almachtig en ik voel me dan zo nietig en klein....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 6 september 2010, 10:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 09:47
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik zal alleen kijken en niet Eg woar |
sure
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 10:22
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dat serieus en grapjes doorelkaar lopen hou je toch, dat gebeurt in elke room denk ik. Het is de kunst om alleen daar op te antwoorden waar je mee bezig bent, en je niet laat afleiden door iets anders....... maar ja ik ben dan ook een "ervaringsdeskundige"  |
ik zie een chatbox als een soort digitale "verjaardag"; de één is in serieus gesprek, degene die ernaast zit heeft grote lol je hoeft op een verjaardag toch ook niet alle gesprekken te volgen? of stuur je mensen naar een andere kamer als ze gezellig doen, en je zit in een serieus gesprek.........?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 10:47
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | we willen dus op zaterdag 25 september voor de vierde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van dit topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810 37 jaar met pleegdochter erika129 34 jaar grace 585 54 jaar muischje susannah475 44 jaar (onder voorbehoud) hechas020 48 jaar marianne 129 49 jaar (evt met kinderen) thabitha338 49 jaar Katja065 100 jaar en 1 introducee (onder voorbehoud)
billy701 48jaar Crossroad317 3 plaatsen, vanaf Coevorden A28 / A50 wim727 (42) met 2kids (ondervoorbehoud) MarcoWaal200 39 jaar zonder kinderen) 3 plaatsen Omg. Sliedrecht A15 herman388 48 jaar, omg dordrecht, 3 plaatsen yes356 45 jaar |
Laatst aangepast door
|
KATJA065
|
op maandag 6 september 2010, 20:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 10:49
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Katja heeft een nieuwe reisbureau opgericht voor CMmers Succes met je nieuwe zaak, katja  |
bedankt Herman voor je bemoediging. Ieder mens heeft dat weleens nodig.
Groet Ineke.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 10:50
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Beste mensen,
Het plan is als volgt: verzamelen op station Utrecht-C en dan lopend richting de bowling. Dit is +/- 5 min lopen (mits ik daar nog kan reserveren en dat kan pas wanneer ik weet op hoeveel mensen ik moet rekenen)
Maarre: gezien het animo op dit moment denk ik dat de datum van 18 sept te snel is en heb ik bedacht dat we het beter door kunnen schuiven naar nov. Dit ook omdat we in okt al gaan eten in Veenendaal.
Wanneer ik kijk naar mijn rooster in okt zal het wrs zo zijn dat ik het 1e weekend van nov vrij ben, dus daarom een nieuwe datum (onder voorbehoud van mijn kant):
Zaterdag 6 november
Verdere details betreffende plaats, tijd en kosten volgen nog!
Groetjes, José |
Heel misschien ga ik mee, als ik met de trein moet, ben ik wel lang onderweg. Als ik met iemand mee kan rijden dan ga ik mee, anders niet. Hopend dat er meerdere reacties komen?????????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 10:55
|
|
|
|
| RINSKE773 schreef: | misschien in de toekomst Katja, Ik wil eerst proberen mee te gaan naar Ede en wie weet als ik een beetje gewend ben, mee helpen organiseren in onze regio want wij hebben mooie plekjes dingen om te laten zien aan anderen groeten |
Hallo Rinske,
bedankt voor je aanbod. Kijk eerst de kat uit de boom en ervaar een activiteit in Ede. Dan hoor ik later wel hoe je het vond?
Groeten van Ineke. (Katja)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|