ChristianMatch

Forum

De angst alleen te blijven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 14:01

"De angst alleen te blijven"...
Alleen die zin al van dit topic...

Oke je bent alleen... en wat dan nog ?
Als er echt die angst is om alleen te blijven klopt er iets niet volgens mij.
Allereerst what you fear you create... ofwel waar je bang voor bent, heb je grote kans dat juist hetgene waar je bang voor bent gebeurt.

Maar belangrijker vind ik dit...
Ik ben een christen en ook al heb ik op het moment geen vriend en zit ik alleen, ik denk dat het niet goed zou zijn als ik bang zou zijn om alleen te blijven.
Hoe moeilijk het soms ook voelt voor me, in wezen het belangrijkste in mijn leven is niet weg, want God is bij me.
Moet ik dan bang zijn om bijv. nog 44 jaar alleen te blijven ?
Ergens denk ik dat het een keuze is die je maakt. En ik kies ervoor om niet angstig te zijn voor wat er mogelijk zou kunnen gebeuren in de toekomst, maar te te vertrouwen dat de weg die ik ga goed is, en dat wat er ook gaat gebeuren ik ten diepste niet alleen ben omdat God bij me is.

Ik weet niet wat mijn situatie is over een jaar, over 2 jaar... maar over dat soort dingen maak ik mijn geen zorgen... en als ik dan nog alleen zit, so what ?
Het is wel eens zinvol om het ergste scenario te bedenken waar je nu eigenlijk bang voor bent... dan kom je er misschien wel achter dat die schaduw die op het topje van de berg lag en waardoor bijna niemand de moed had om die berg te beklimmen en er toch een moedig persoon bijzat die het wel aandurfde en die berg beklom en uiteindelijk ontdekte dat de schaduw van een boom kwam en maar weinig voorstelde.
Het is maar een voorbeeld om aan te geven dat de angst vaak groter is dan die in wezen is.

Ik hoop dat ik met mijn bijdrage mensen kan bemoedigen om niet angstig te zijn voor hun toekomst, maar het leven aan te gaan...
En als je God erbij betrekt mag je erop vertrouwen dat Hij je er doorheen helpt, hoe moeilijk dat soms ook voor je voelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 14:02

HOE DANS INDRUK MAAKT OP DAMES !

... EN HOE DE DAMES ZO ZELFINZICHT LEREN KRIJGEN...

Zie hier de plaatjes:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2010/09/trek_vrouwen_aan_met_je_linker.html

CITAAT UIT SPITS:

Mannen die indruk proberen te maken op de dansvloer moeten vooral hun linkerpols laten wapperen. De bewegingen van de linkerpols en de rechterknie winden vrouwen het meeste op. Dat concluderen psychologen van de Britse Northumbia University.

De onderzoekers filmden de dansmoves van 19 mannen en verwerkten die in een animatie, waardoor het uiterlijk van de mannen niet meer van invloed was op de test. Vervolgens lieten ze vrouwen kiezen welke bewegingen ze het aantrekkelijkst vonden. Daaruit bleek opvallend genoeg dat de dames vooral kijken naar de linkerpols en rechterknie. Daarnaast zijn ook de bewegingen van het hoofd en de borstkas belangrijk.

Mannen die al jaren denken dat hun achterwerk hun succes bepaalt, hadden het dus goed mis. Maar gelukkig kunnen ze hun dansstijl nu nog aanpassen. “Als een man weet wat de doorslaggevende bewegingen zijn, kan hij met wat training zijn kansen op het aantrekken van een vrouw verbeteren door zijn dansstijl'', zo verklaart psycholoog Nick Neave.

EINDE CITAAT UIT SPITS

Eh, de link verwijst naar de plaatjes...

IS DAT NU EIGENLIJK WEL ECHT NIEUWS?

EVEN POLSHOOGTE NEMEN:

http://www.goeievraag.nl/vraag/polshoogte-nemen.32914#antwoorden
Dit heeft er dus niets mee te maken...

Dit heeft er wel iets mee te maken:
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4ACPW_nl___NL389&q=lichaamstaal+pols+hand

Wie een open hand uitsteekt naar de ander, die is eerlijk. Zo zegt de studie van lichaamstaal... Voor vrouwen is 'eerlijkheid' belangrijk, want zij zoeken intimiteit in relaties, in wederzijds vertrouwen, in gevoelens delen, in geheimen delen. *Mannen, blijf weg van de vrouwen... zij stelen je geheim en vertrouwen het daarna toe aan alleeeeeeen.....

Maar nu gaat elke dronkaard etc. etc. natuurlijk oefenen om dansjes in te studeren waarbij hij zijn linkerpols toont... en iedereen denkt dat 'ie eerlijk is... en met die pols, wint elke dronkaard straks de dames rond zijn vinger...

Kortom, dankzij de wetenschap, weten wij nu zeker, dat wij over de eerlijkheid van de mens straks niets meer weten... Liefde op het eerste gezicht, kan zo zelfs heel bedriegelijk worden !!!

Help! Daar gáát de romantiek! Weg! Wat wordt het leven zo toch onmogelijk ingewikkeld! En zwaar te dragen?! Wat is straks nog wel 'waarheid' ?

UW WOORD IS WAARHEID: geloof, hoop en liefde. échte liefde.

Eén vraagje blijft: wat heeft die rechterknie er mee te maken?
En het hoofd en de borstkas?

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op donderdag 9 september 2010, 14:07
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 14:04

dubbel geplaatst

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 9 september 2010, 20:49
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 14:05

PIETER649 schreef:
Uit ervaring kan ik ook beamen dat een stalkster erg vervelend, lastig en bedreigend is.

Dit kwaad beperkt zich echt niet tot mannen.
En de methodes die toegepast worden zijn bepaald achterbaks. Het is inmiddels al lang achter de rug en ik kan persoonlijk goed met afwijkend gedrag omgaan. Maar ik wil krachtig bestrijden dat dit soort zaken alleen door mannen plaatsvinden die vrouwen lastig vallen. Stalkende dames spelen het vaak met dezelfde methodes die veelal voor het gedrag van ruziënde vrouwen onderling gebruikt worden, kwaadsprekerij, verdachtmakingen, roddels en kwalijke suggesties. Ik had het geluk dat in mijn omgeving het vertrouwen in me groot genoeg was om de dame in kwestie te ontmaskeren. Maar zonder dat vertrouwen kun je van dit soort vuiligheid met voorbedachte rade toch wel flink last hebben, zeker als je je door je werk in een kwetsbare positie bevindt. Vrouwen lijken vaak extremer in alles. Zijn vrouwen goed dan zijn het soms engelen, maar de foute vrouwen hebben op zijn minst duivelse trekjes. Waarmee ik niets af wil doen van het kwaad door mannen aangericht. Maar het kwaad in verbroken relaties is beslist geen exclusief mannelijke aangelegenheid.

Thomas, die de woorden van Pieter dubbel wil onderstrepen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 9 september 2010, 19:56
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 14:12

't is maar waar je onderzoek naar wil doen....beetje nutteloos onderzoek, als je het mij vraagt.
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 14:14

SUSANNAH475 schreef:
Het is wel eens zinvol om het ergste scenario te bedenken waar je nu eigenlijk bang voor bent... dan kom je er misschien wel achter dat die schaduw die op het topje van de berg lag en waardoor bijna niemand de moed had om die berg te beklimmen en er toch een moedig persoon bijzat die het wel aandurfde en die berg beklom en uiteindelijk ontdekte dat de schaduw van een boom kwam en maar weinig voorstelde.

Het is maar een voorbeeld om aan te geven dat de angst vaak groter is dan die in wezen is.

Ik hoop dat ik met mijn bijdrage mensen kan bemoedigen om niet angstig te zijn voor hun toekomst, maar het leven aan te gaan...
En als je God erbij betrekt mag je erop vertrouwen dat Hij je er doorheen helpt, hoe moeilijk dat soms ook voor je voelt.

Mooi gezegd!

Gisteren zag ik een gezinsbijbel, het was een trouwbijbel. Er stond een tekening in over een schaduw. Ergens in Genesis. Als de zon daalt, dan wordt de schaduw van de mens langer. Dus, als het licht dooft c.q. het levenslicht dooft, dan wordt de schaduw juist bijna eindeloos lang...

Het is een beeldspraak over het leven, als je denkt dat het stopt, wordt het juist eindeloos... mooi.
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 14:14

ANNELIES144 schreef:
Wie lijkt het leuk om in het weekend van 11 september een leuk avondje uit in Zeist te ondernemen. Ik denk dan hier bij aan twintigers en dertigers welke het aanspreekt een restaurantje te pakken en/of een film in Figi. Coole smiley met zonnebril

Miss een tip de leeftijds grens een beeje los te laten dan melden zich misschien wel spontaan meer mensen aan Knipoog smiley
Succes der mee!
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 14:28

GRIFFIN748 schreef:
't is maar waar je onderzoek naar wil doen....beetje nutteloos onderzoek, als je het mij vraagt.

Als je ervan uitgaat, wat de primaire drijfveren van de mens zijn...

Dan staat op N1. ???
en op nr. 2 staat dan hoe je dat kunt bereiken.

Via dit onderzoek krijgen jongeren les hoe zij Nr 1. kunnen bereiken, zelfs zonder mooie auto, dure kleding, goede baan...

Sterker nog, via dit onderzoek krijgen jongeren les hoe zij Nr. 1. kunnen bereiken zonder eindeloos 'gratis drankjes' aan dames weg te schenken...

Eén drankje, een mix, in de horeca kost rond de 4 euro. Voor een jongere is dat ongeveer een uur werken. 7 drankjes weggeven is een dag werk en dus ook een dag niet gestudeerd.

Nu leren jongeren Nr. 1. te bereiken, door niet vijf drankjes te verspillen. Dat betekent dat zij dus een halve dag minder hoeven te werken per week. Jongeren verdringen daarmee dan ook minder arbeiders die niet voor de drankjes werken, maar wel voor het onderhoud van hun gezin.

De jongeren leren nu
a. om met minder werk hetzelfde te bereiken.
b. om geen arbeidsplaatsen te bezetten van mensen die voor een gezin zorgen
c. om meer tijd te studeren en dus hogere opleiding en betere baan te bereiken.

CONCLUSIE

DIT ONDERZOEK HEEFT DUS 'EEN HOOG NUT' VOOR DE KENNIS ECONOMIE

Motto: 'het is maar net even van welke kant je het bekijkt'

Verder ben ik mij bewust, dat een reactie zoals deze, veel aversie kan oproepen. Ik beantwoord hier echter alleen de vraag, wat het economisch nut van dit onderzoek kan zijn.

Verder zou het kunnen betekenen, dat er per jongere minder alcohol geschonken zou gaan worden... maar die hoop is waarschijnlijk ijdel... Al zouden de dames wel moeten beseffen, dat zij in dronken toestand echt het verschil niet meer zien, tussen iemand die uit tactisch oogpunt met zijn polsen beweegt en iemand die dat 'gewoon' doet omdat hij 'gewoon' zo is.
Naar boven

Auteur Bericht
MARC637

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 14:30

Goedemiddag,

Ik heb wel interesse voor 25 september.
Alleen hangt het voor mij van tijdstip en bereikbaarheid lokatie.

Groet,
marc Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 14:35

PEACEDOVE820 schreef:
Miss een tip de leeftijds grens een beeje los te laten dan melden zich misschien wel spontaan meer mensen aan Knipoog smiley
Succes der mee!

Ik begrijp het best hoor, die leeftijdsgrens.

toch:

Bij het wokken in Utrecht waren ook dertigers en veertigers en dat ging prima. Gezelligheid maken, doe je samen. Plus, als je met een grotere groep bent, controleer je elkaar ook. 'sociale controle'. Ja, zo heet dat. Werkt goed. Veel mensen kennen elkaar via CM wel zo'n beetje.
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 14:39

KATJA065 schreef:
Dat zullen we afwachten zivaatje.
Smiley die vol vragen zit
Je kunt je melden als eerste??????? Clown smiley Lachende smiley Knipoog smiley

Het is nog vroeg en wie weet komt er wel honderd man???

EEN KNAL ACTIVITEIT TOCH?????? Coole smiley met zonnebril

Een KNAL activiteit op een FLUISTER boot Smiley die vol vragen zit

dat kan nooooooooooooooooooooit goed gaan
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 14:46

BEHAPPY332 schreef:

Dat wordt zwemmen......., maaruuhhh...zwemkleding vergeten Gefrustreerde smiley

Sssst, wel zachtjes zwemmen Clown smiley

Laatst aangepast door
JOSINA022
op donderdag 9 september 2010, 14:47
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 14:50

BEHAPPY332 schreef:

tip: begin opnieuw een nieuw topic,
maar dan met de titel

BIESBOSCH; een KNAL activiteit op een FLUISTER boot

Met die titel kun je mensen ontzettend nieuwschierig maken.
Je kunt die titel ook weer gebruiken bij de oproepjes 'ik zoek een gezellige groep voor een .... '

Nieuwsgierigheid is een belangrijke 'trigger' bij advertenties en marketing. Maar, dan moet je eerst wel ff heeeeeeel goed nadenken over je eerste zinnen in dat topic. Die moeten dan weer aansluiten op KNAL en FLUISTER...

Mogelijkheden:

De Biesbosch is ontstaan in het jaar... toen met een KNAL de Elisabethsvloed... Nu is het een prachtig natuurgebied, met vele vogels, vissen, kwakende kikkers, zachte donsen eendjes en blub. blub... brasems die tijdens het grondelen lichte luchtbelletjes naar boven doen opborrelen.

FLUISTEREN is natuurlijk heel goed om in dit weelderig natuurschoon de pret niet te bederven. Ideaal is dat ook voor het daten, want je hebt geheime onderonsjes waar anderen niet van horen... Fluisteren in gezelschap mag nooit, uitzondering: hier moet het.

Hoe dat voelt? je kunt het zelf ervaren... eh SAMEN ervaren, als je niet gelijk in het huwelijksbootje wilt stappen, maar toch zeker wel één van Nederlands meest romantische plekjes wilt ontdekken... en hier, samen, het zonlicht in het water wilt zien schijnen...

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op donderdag 9 september 2010, 14:51
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 15:15

MARC637 schreef:
Goedemiddag,

Ik heb wel interesse voor 25 september.
Alleen hangt het voor mij van tijdstip en bereikbaarheid lokatie.

Groet,
marc Lachende smiley

De datum is 25 september en begint zo rond 12 uur.
Voor de locatie zie paar postings hierboven.

Mocht je niet in het bezit zijn van een auto, dan is er allicht wel iemand met wie je kan meerijden.
Of je komt met de trein, en dan is er vast wel iemand die je daar vandaan kan ophalen.
Voor meer vragen kan je mij eventueel mailen.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 16:14

ANGELIQUE327 schreef:
A.s. vrijdag moet Roos166 geopereerd worden aan narigheid in haar borst, iets wat misschien op borstkanker duidt.
Zullen we met z'n allen voor Roos bidden?

Ik ga aan haar denken Angel...
Ik hoop dat het allemaal meevalt... in elk geval wens ik Roos heel veel sterkte !!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 16:19

Oef...das heftig zeg!
Zal zeker aan Roos denken in men gebed...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 16:20

GRIFFIN748 schreef:
gezien de afmetingen van bed en laadruimte van de auto, gaan we het zonder sleurbak doen. in principe zou het geheel namelijk achterin de Saab moeten kunnen passen.
(scheelt weer kostbaar sap, moet je maar denken Clown smiley )

*danst de kamer rond van blijdschap!*
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 16:22

TESSYBEAR731 schreef:
*danst de kamer rond van blijdschap!*

't heeft voornamelijk met de demontabelheid (mooi woord) van het bed te maken dat we het zonder sleurbak gaan doen.

zelfs ik ben benieuwd of het gaat passen! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 16:28

GRIFFIN748 schreef:
't heeft voornamelijk met de demontabelheid (mooi woord) van het bed te maken dat we het zonder sleurbak gaan doen.

zelfs ik ben benieuwd of het gaat passen! Clown smiley

Tromso toch?
Lengte: 208 cm
Breedte: 97 cm

Kan je karretje dat aan?
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 16:42

EVA685 schreef:
Dat wordt ook op de Alphacursus gedaan.

Grappig dat je dit zegt Eva.

Ikzelf heb niks met de Alphacusrus.
De leer daarvan is gebaseerd op de "trinity" geloof vanuit de bijbel.
Deze cursus is door de Paus en Billy Graham ontstaan om zo hun leer binnen de huiskamers in deze wereld te krijgen.

Ik kies voor de Joodse beginselen de " wet en de profeten, welke een aanhangsel zijn aan de eerste en de tweede gebod" waar de Here Jezus het over had.

Shalom.

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 9 september 2010, 17:09
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 17:03

CARIEN982 schreef:
Erik...neem mij aub niet serieus in die dingen hoor!
Ik gein maar een beetje, moet af en toe op zn tijd heh
ik heb een heel mooi leven, geniet er ook elke dag van.
Wat is er nu mooier dan met dieren te werken,
heerlijk in de vrije natuur, , geen gezeur van je baas.

Mn schaapjes lopen heerlijk in het groene gras,
en het is nog groener dan bij de buren Clown smiley

En mij ook niet hoor. Knipoog smiley Dit noemen we humor. Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 17:05

BEHAPPY332 schreef:
tip: begin opnieuw een nieuw topic,
maar dan met de titel

BIESBOSCH; een KNAL activiteit op een FLUISTER boot

Met die titel kun je mensen ontzettend nieuwschierig maken.
Je kunt die titel ook weer gebruiken bij de oproepjes 'ik zoek een gezellige groep voor een .... '

Nieuwsgierigheid is een belangrijke 'trigger' bij advertenties en marketing. Maar, dan moet je eerst wel ff heeeeeeel goed nadenken over je eerste zinnen in dat topic. Die moeten dan weer aansluiten op KNAL en FLUISTER...

Mogelijkheden:

De Biesbosch is ontstaan in het jaar... toen met een KNAL de Elisabethsvloed... Nu is het een prachtig natuurgebied, met vele vogels, vissen, kwakende kikkers, zachte donsen eendjes en blub. blub... brasems die tijdens het grondelen lichte luchtbelletjes naar boven doen opborrelen.

FLUISTEREN is natuurlijk heel goed om in dit weelderig natuurschoon de pret niet te bederven. Ideaal is dat ook voor het daten, want je hebt geheime onderonsjes waar anderen niet van horen... Fluisteren in gezelschap mag nooit, uitzondering: hier moet het.

Hoe dat voelt? je kunt het zelf ervaren... eh SAMEN ervaren, als je niet gelijk in het huwelijksbootje wilt stappen, maar toch zeker wel één van Nederlands meest romantische plekjes wilt ontdekken... en hier, samen, het zonlicht in het water wilt zien schijnen...

En nu even to the point; ga je nu mee of niet Smiley die vol vragen zit Je hoeft alleen maar met ja of nee te antwoorden. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 17:11

LOES550 schreef:
Deze methode van bijbellezen heb ik geleerd bij de Wittenberg in Zeist. Ik wist niet dat het ook een naam had. Het was een korte cursus: meditatief bijbellezen. Ik heb er heel veel aan gehad en er ging een wereld voor me open. Ik ging de teksten die we doornamen op een heel andere manier zien. Ook al kost het veel tijd, het is zeker de moeite waard om op die manier in de bijbel te lezen. Voor mij wordt "gewoon" bijbellezen nu meer ervaren als een verhaaltje lezen. Op de andere manier (met bidden, lezen, spitten, kouwen, herlezen...) landt God letterlijk in mij. Gedurende de dag merk ik vaak dat ik de woorden met me mee draag en ze "tegen kom". Moeilijk om uit te leggen wat ik bedoel.
Verlegen lachende smiley

Fijn om je positieve ervaringen te horen, Loes! Ik heb het nu een paar keer zo gedaan en merk ook dat ik de Bijbel anders - er bewuster bij stil sta - lees.
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 17:19

MARIJAN072 schreef:
En nu even to the point; ga je nu mee of niet Smiley die vol vragen zit Je hoeft alleen maar met ja of nee te antwoorden. Knipoog smiley

Goede vraag.

Moet eerst op rooster kijken van mijn werk.
Ik heb heel onregelmatig werk.

In ieder geval probeer ik alvast mee te denken.
Mensen enthousiast maken vind ik ook leuk.

Als er veel mensen komen,
maakt het niet uit of ik wel of niet mee ga.

Als iedereen enthousiast is en blij als iemand wat organiseert,
dan ontstaat er meer lef, durf, initiatief en gezelligheid.

Het is in ieder geval een leuke activiteit in de natuur
en voor mij heel dichtbij.

dus ja, ik doe mijn best om te komen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 17:42

BEHAPPY332 schreef:
Goede vraag.

Is duidelijk, Behappy. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 17:55

LOES550 schreef:
Deze methode van bijbellezen heb ik geleerd bij de Wittenberg in Zeist. Ik wist niet dat het ook een naam had. Het was een korte cursus: meditatief bijbellezen. Ik heb er heel veel aan gehad en er ging een wereld voor me open. Ik ging de teksten die we doornamen op een heel andere manier zien. Ook al kost het veel tijd, het is zeker de moeite waard om op die manier in de bijbel te lezen. Voor mij wordt "gewoon" bijbellezen nu meer ervaren als een verhaaltje lezen. Op de andere manier (met bidden, lezen, spitten, kouwen, herlezen...) landt God letterlijk in mij. Gedurende de dag merk ik vaak dat ik de woorden met me mee draag en ze "tegen kom". Moeilijk om uit te leggen wat ik bedoel.
Verlegen lachende smiley

Mediatief bijbellezen:
Het is een formule gelijk aan YOGA, boedisme enz...
Werkt altijd..

Zou Adam en Eva dat ook gedaan hebben????

Stelt God het als een voorwaarde hoe en/of wanneer we moeten gaan bijbel lezen en bidden enz... die door iemand zo gesteld wordt????
Ik denk het niet.
Luisteren naar Zijn stem is luisteren naar Zijn woord dat zwart en wit beschreven staat. Zo vrij als een vogel.. " zij zaaien en maaien niet".
Althans voor mij.

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 9 september 2010, 18:24
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 18:17

MAR907 schreef:
Mediatief bijbellezen:
Werkt altijd..

Eh....bijbellezen terwijl iedereen nog geboren moest worden?
Best knap Lachende smiley maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit ( zei de diehard vrijgezel die inmiddels zwaar bekeerd is )
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 18:22

CARIN303 schreef:
Eh....bijbellezen terwijl iedereen nog geboren moest worden?
Best knap Lachende smiley maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit ( zei de diehard vrijgezel die inmiddels zwaar bekeerd is )

Haha, Adam en Eva hadden het toch ook niet nodig om zo een relatie met hun schepper te hebben??? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 18:24

MAR907 schreef:
Mediatief bijbellezen:
Werkt altijd..

Stelt God het als een voorwaarde hoe en/of wanneer we moeten gaan bijbel lezen en bidden enz... die door iemand zo gesteld wordt????Ik denk het niet.
Luisteren naar Zijn stem is luisteren naar Zijn woord dat zwart en wit beschreven staat. Zo vrij als een vogel.. " zij maaien niet".
Althans voor mij.

Natuurlijk niet! 'k Denk dat je het meer moet zien als een hulpmiddel, waardoor de Bijbel meer voor je kan gaan leven. Daar is toch niks mis mee? Een bepaalde discipline heb ik soms nodig, dat ontbreekt helaas maar al te vaak.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 9 september 2010, 18:24
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 18:32

BEHAPPY332 schreef:
Goede vraag.

zucht
alleen ja of nee is te moeilijk voor hem
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 ... 6194 Volgende
Pagina 1204 van 6194