ChristianMatch

Forum

met een groep gaan vasten/bidden !!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 22:34

Nog een aanmelding ontvangen:

JONATHAN890 schreef:
ik kom op 300 euro voor een 8persoons excl bedlinnen
en op 420 ongeveer met bedlinnen voor 8 persoons

dat komt dus neer op tussen de 40 en 50 euro p/p

www.bungalows.nl is een leuke site.

Graag dan nu een definitieve opgave van wie meegaan.
dus in 1e instantie 8 personen
en dan maar kijken hoeveel huizen we moeten boeken

wat ik zeker weet is dat de volgende gaan:

1. carin303
2. jonathan890
3. willie400 o. v heb rooster nog niet van november ;)
4. grace585 (onder voorbehoud 80% zeker)
5. klaproos940
6. Anita324
7. Loes550
8. ..............

Van de week wil ik definitief reserveren.....informeer ik jullie sowieso.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 22:36

MARIO216 schreef:
Het gaat hier over de rust/vrede die je in God vindt. Letterlijk rusten over je werken waarin je vrede/rust kunt vinden.

Als je het in zn verband leest (dus ook Hebr. 3 erbij betrekt) dan zie ik een tegenstelling tussen ingaan in de rust van God en niet ingaan in de rust van God. Degenen die niet ingingen in de rust waren degenen die Hem niet geloofden. Ingaan in de rust van God houdt dus in: geloof in Jezus Christus. Hierdoor worden wij behouden en kunnen wij ingaan in de rust van God. Dit betekende ook het einde van het verkrijgen van rechtvaardiging door de werken van de wet (lees Galaten).
Ik denk dat in Hebreeën de werken der wet worden bedoelt, daar waar staat dat wij daarvan tot rust mogen komen.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

MARISKA601 schreef:
en over 3 jaar ligt het bewuste kerstnummer in menige wachtkamer.
zit je daar en leest je buurman toevallig het ene stukje Knipoog smiley

Dta zou mooi zijn!!!! zonder iets te zeggen en toch iets van je buurman te weten komen!!!

Maar hoe groot is de kans dat een Buur(man) de Eva leest??? Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 13 september 2010, 22:38
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

Voor het avondje uit gaan mee:

BILLY701
Mary052
Anita324
CHATULIEM619
Trijnie671
Ank556
Katja065

Mochten er nog meer mensen bij komen vul dan je naam even erbij. Knipoog smiley

Groetjes,
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 22:40

TESSYBEAR731 schreef:
Dit lid niet hoor! Verraste, verbaasde smiley

De doelgroep is dus duidelijk de wat oudere(ahum)jeugd...... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 22:43

LEANNE226 schreef:
De doelgroep is dus duidelijk de wat oudere(ahum)jeugd...... Huilende smiley, smiley in tranen

Misschien hebben ze al genoeg jongere kandidaten en proberen ze via CM nog wat oudere vrouwen te charteren? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 22:44

LEANNE226 schreef:

Chris in de strijd tegen de vergrijzing van cm.... Verraste, verbaasde smiley Engeltje smiley

Laatst aangepast door
ZINGA672
op maandag 13 september 2010, 22:44
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 22:44

[quote=LEPELTJE037]Als we werkelijk God willen dienen, zoals Hij dat van ons vraagt...quote]

Ik dien God dmv mijn werk. Ik geloof dat God mij in de zorg geplaatst heeft om zo God te dienen via mijn werk.

Ieder mens heeft zijn gaven en talenten van God gekregen en ik heb de gave gekregen om te kunnen zorgen voor minder bedeelden. Mensen die die zorg heel erg nodig hebben.

"Wat je aan de minste van mijn broeders hebt gedaan, dat heb je ook aan Mij gedaan.

Ik verzorg mensen met een meervoudige beperking. Het niveau is laag, zintuigelijk niveau ("baby") niveau. Deze mensen zijn afhankelijk van sondevoeding, luiers, kwijlslabben etc. Ze zijn dus zo zwaar gehandicapt dat ze niet meer thuis kunnen wonen. Moet ik dan tegen de ouders zeggen: ik mag je kind op zondag geen eten geven??

Jij geeft je kinderen toch ook eten op zondag? Ik sta, qua verzorging, in de schoenen van de ouders.

Ik kan zo nog véél meer voorbeelden op noemen, zoals meerdere mensen dat al hebben gedaan, maar dat doe ik niet.

Je hebt mij heel erg gekwetst door te zeggen dat ik schijt heb aan God door te gaan werken in de zorg en daardoor ook op zondag moet werken.

Let wel: de zorg wordt erg slecht betaald, dus voor het geld hoef ik het niet te doen. Nee iedereen die in de zorg werkt, doet dat uit compassie voor de medemens.
En wanneer je een Christen vraagt waarom er voor de zorg gekozen is, zul je veelal te horen krijgen: omdat God mij daar geplaatst heeft!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 22:47

[quote=JOSINA022]

Amen Josina!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 22:47

MAR907 schreef:
blijbaar heb je inderdaad onder stroom gestaan.

De meesten die in de zorg werken, hebben niks met de CAO, maar doen gewoon hun werk. Waarom??? Omdat het om mensen gaat..... Behalve diegene die het doen voor geld.....

maar dit is duidelijk off-topic..... ik laat het hier bij.

ik vraag iets op een vriendelijke toon omdat ik iets niet begrijp, heeft niets met stroom te maken.

jij veroordeelde in die bijdrage de ex-collega's van je vrouw min of meer tot verantwoordelijk voor haar dood, dat vond ik nogal schokkend.
zeker nu jij in deze bijdrage de betrokkenheid van deze collega's ter discussie steld, vind ik ook nogal schokkend.

en nee, deze schokkende zaken hebben niets met electra te maken
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 22:49

MARIJAN072 schreef:
Misschien hebben ze al genoeg jongere kandidaten en proberen ze via CM nog wat oudere vrouwen te charteren? Knipoog smiley

Wat zielepoten bedoel je? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 22:53

KATJA065 schreef:
Vandaag naar de kaakchirurg geweest en heb mijn kies uitlaten trekken.
De pijn valt mee gelukkig.

Ineke.

Dus een spannende dag gehad.

Nou.............mooi moment zeg!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 22:53

[quote=MAR907]Als de "kerk" zondags de gehandicapten zouden verzorgen!!! was het dus ook niet nodig geweest dat de wereld hun moet helpen.quote]

Niet iedereen kan gehandicapte mensen verzorgen: sondevoeding toedienen, medicijnen toedienen, injecties, infusen etc etc. Toch fijn dat er mensen zijn die daarvoor een opleiding gevolgd hebben.

Kom jij, als lid van een kerk, bij mij op mijn werk "m'n jongens" uit de stront halen? En dan echt letterlijk de luiers verschonen!!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 22:55

WILLEMIJN232 schreef:
Visser, bij je vorige foto dacht ik altijd wat een vriendelijke man en bij je nieuwe foto kijk je zo chagerijnig...........is die genomen na je verloren viswedstrijd.... Smiley die vol vragen zit Of wordt je nu nog chagerijniger omdat ik het zo neerschrijf??????

Antwoord de zot naar zijn dwaasheid niet!
Naar boven

Auteur Bericht
ELVY502

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 22:58

Ik wil graag reageren op n stukje tekst van iemand op blz 1 (moet je ff heel stuk teruglezen, maar dat kwam ik dus gelijk tegen toen ik dit forum zag!)

"En verder: als Jezus ook waarlijk mens is geweest, dan moet hij toch ook wel eens verlangd hebben naar een lekkere vrijpartij?? "

Ten 1e: Diegene zet Jezus neer als 1 of nader 'normaal' persoon! Zo spreek je niet over Jezus!
Ten 2e: Iemand twijfelt aan hetgeen of Jezus wel echt waarlijk mens is geweest...namelijk door het woordje "als" !! Het is niet "als" het IS zo!
Ten 3e: Vind ik 't ook heel respectloos...we hebben het nu niet over Jezus of die wel of niet ergens behoefte aan had, want wij kunnen niet voor HEM denken!!
Ten 4e: Er zijn binnen het christelijk geloof, versch. stromingen waar ieder op zn eigen manier over bep. zaken denkt en handelt. Je kan de Bijbel er letterlijk bij nemen met teksten/psalmen enz...maar wat schiet 't op? Moeten wij nou aan elkaar uitleggen/ bewijzen of overhalen hoe t nou zit met sex voor of na het huwelijk?

Ik ben opgevoed dat sex na het huwelijk pas hoort! Omdat je, zoals anderen hier al eerder beschreven, dan als man en vrouw (voor eeuwig) in het huwlijk treden! Maar wat zie je now-a-days? Mensen die jong gaan trouwen, niet voor het huwelijk, maar voor de sex! :S Da's ook weer niet hoe God het bedoelt heeft, toch?
Maarja, wij kunnen niet rechters gaan spelen, want er is maar 1 baas, 1 rechter, 1 GOD!
En ik ben er ook n voorstander van, het is n mooi gegeven tegenover God de Vader maar ook tegenover je partner.

(dan moet ik wel bekennen dat ik dat al weggegeven heb..helaas.achteraf, maar ben ik dan egoistisch? Nee, ik zeg wel hoe het er voor staat, wat ik denk, en een forum is daar toch ook voor?!)

Reacties zijn welkom btw

Fijne avond!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 23:02

VISSER278 schreef:
Antwoord de zot naar zijn dwaasheid niet!

Ach Visser, Willemijn is gewoon eerlijk. Eigenlijk vond ik die andere foto ook leuker. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 23:07

Mochten er mensen van heel ver weg komen alleen men ziet de terug reis heel laat niet zitten dan is bij mij 2 slaapbanken om te slapen.
Verder heb ik nog genoeg ruimte op de grond dus mocht je komen.
Neem iedergeval wel je slaapzak mee of dekens want die heb ik niet.
Voor de mensen op de grond komen te slapen even je luchtbed meenemen dan zo laten we het voor iedereen gezellig houden ook. Lachende smiley

Groetjes,
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 23:08

Eerlijk gezegd vind ik dat de discussie zich teveel richt op zorg. In de Joodse cultuur is verpleging echt een uitzondering, de ziekenhuizen zijn gewoon open en er wordt gewoon noodzakelijk medische zorg gegeven Dus die hele discussie heeft in dit geval geen waarde aangezien de bijbel hier ook een uitzondering voor maakt. Hetzelfde geldt voor boeren, dieren moeten immers verzorgd worden. Ook doktoren, verloskundigen en andere noodzakelijke beroepen gaan gewoon door..

je kunt jezelf wel de vraag stellen, hoe heilig je die dag. In de Joodse traditie is het zo, dat je niet scheppend bezig mag zijn. Je mag geen licht of vuur aansteken, je mag niks maken...
Zelf vind ik dat heiliging in je hart zit. En dat je de dag heiligt door met God bezig te zijn en datgene te doen, waar je plezier in beleeft...
En de vraag aan de mensen die aan de zaterdag vasthouden, de sabbath begint op vrijdagavond, doen jullie dat ook en hebben jullie dienst op de vrijdag om de sabbath te begroeten? Of hebben jullie gemakshalve op de zaterdagmiddag een dienst? Aan het einde van de sabbath?
Zelf heb ik wel eens met de gedachte lopen te spelen op vrijdagavond een dienst te houden en op de zondagochtend....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 13 september 2010, 23:09
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 23:11

MARIJAN072 schreef:
Ach Visser, Willemijn is gewoon eerlijk. Eigenlijk vond ik die andere foto ook leuker. Knipoog smiley

Nou ja zeg, moet ik weer gaan veranderen?
Een foto van 10 jaar geleden ofzo?
Daar is op het forum ook al genoeg over te doen geweest. En dit was nu mijn meest recente foto.
Woedende smiley Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 23:14

ZINGA672 schreef:
Ik beperk mijn deelname aan dit uitje met een ode oan mien vaderland.... Clown smiley

http://www.youtube.com/watch?v=72fgZd174YQ

GrZing

Zo zie je maar, ik had de tekst al die tijd al in mijn profiel maar als Ede het zingt is het helemaal fraai. En wie zei ook alweer dat Gronings niet gevoelig kan klinken? Ede is te vroeg overleden he, hij dichtte het zelf toen de kanker hem meer en meer in de greep kreeg: Woarom zo jong, zo gauw....

Maar het Hoogelaand is een hartverscheurend mooi lied. Veel Groningers houden het ook niet droog als het op begrafenissen gespeeld wordt.

Thomas, heeft Ede nog laif horen zingen

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 13 september 2010, 23:16
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

Een mini-foto, nou goed?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

Zelf vind ik dat heiliging in je hart zit. En dat je de dag heiligt door met God bezig te zijn en datgene te doen, waar je plezier in beleeft...

Mooi gezegd Chatuliem, daar gaat het tenslotte om!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 23:16

VISSER278 schreef:
Een mini-foto, nou goed?

Deze is veel beter, Visser. Knipoog smiley Lachende smiley

We zeggen het voor je bestwil hoor. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 23:18

VISSER278 schreef:
Een mini-foto, nou goed?

Ja, hier sta je weer vriendelijk op Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 23:19

VISSER278 schreef:
Een mini-foto, nou goed?

Als ik het voor het zeggen had.........
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 23:27

WILLEMIJN232 schreef:
Ja, hier sta je weer vriendelijk op Knipoog smiley

Jaja, nu proberen goed te maken zeker?
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 23:31

HANNAH810 schreef:
Beste NAAM,

Het magazine Eva (EO) zet in haar blad een ontmoetingsreportage op touw! Wil jij via het kerstnummer anderen ontmoeten? Stuur dan een berichtje met omschrijving naar eva@eo.nl.

Met vriendelijke groet,

ChristianMatch

ha, mede cm-ers
wie overweegt er om te mailen naar EVA?
wie weet zeker hier ECHT NOOIT aan mee te doen?
het lijkt me leuk om hier wat uit te wisselen over voor en nadelen......

Knipoog smiley Schrok al hahahaha, dacht moet een zaaltje huren Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar het blad is mooi!l

Laatst aangepast door
EVA685
op maandag 13 september 2010, 23:32
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 23:32

[quote=PIETER649

jij veroordeelde in die bijdrage de ex-collega's van je vrouw min of meer tot verantwoordelijk voor haar dood
, dat vond ik nogal schokkend.
zeker nu jij in deze bijdrage de betrokkenheid van deze collega's ter discussie steld, vind ik ook nogal schokkend.[/quote]

Jij leest niet goed......" Waar lees je dat" ik heb erover dat mijn vrouw wekends moest werken omdat de anderen die volgens de CAO ook normaal de weekenden horen te werken vrij namen, waardoor zij ingeplant werd om grotendeels de wekenden te doen waardoor zij niet in staat was om in de rust kon gaan die God ons geeft...
Hetzij zaterdag of zondag...

Als vader en moeder is het belangrijk om in te gaan in de rust die God ons geeft. Juist op zaterdag.

Ga niet de dingen noemen en verdraaien die er niets mee te maken heeft.
Zoek een speeltuin op en ga lekker schommelen.....

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 september 2010, 06:21
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 23:34

MARIJAN072 schreef:
Deze is veel beter, Visser. Knipoog smiley Lachende smiley

We zeggen het voor je bestwil hoor. Knipoog smiley

Oke , dank.
Wil je ook nog uitleg bij deze foto? Dat kan hoor.
Visser loopt hier achter de buggy met zn jongste nichtje van ik weet niet hoe oud . Een jaar , een half jaar , 8 maanden , i dont know.
Maar wat ik wel weet is dat het ruim 13 jaar geleden was dat ik achter zo'n ding heb gelopen.
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 23:35

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik wil echt niet in dat blaadje staan hoor. Ben al een paar jaar lid.
Ze zijn overgegaan op een moderner jonger uiterlijk.
Wie weet vinden ze ons precies daarin passen.....
Jammer EVA jullie moeten het zonder mij doen Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 ... 6194 Volgende
Pagina 1229 van 6194