ChristianMatch

Forum

Zegt een mooie voordeur alles?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WIM727

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 22:23

LEANNE226 schreef:
Mooi bedacht maar onrealistisch........een eerste indruk maak je echt maar 1x en meestal krijg je geen tweede of derde kans.Alleen in een relatie leer je elkaar echt kennen en hoeveel mensen geven een ander daar de kans voor???
De datingwereld is vreemd,er wordt bekeken,gekeurd,afgekeurd,ondervraagd(met een waslijst aan wensen en voorkeuren in hun hoofd omdat men denkt dat er toch volop keus is),afgewogen en zelden goedgekeurd.

Ga voor wat echt belangrijk voor je is(ik hoop het innerlijk?),de rest is mooi meegenomen Knipoog smiley

Helemaal mee eens Leannne,ik ben nog niet zolang op een dating site ,maar heb inmiddels deze ervaring ook opgedaan,en weet daarom ook niet goed wat dan een datingsite voor voordeel heeft.Het enigste voordeel zie ik er in dat je mensen te maken hebt die ook single zijn.En verder is het gewoon elkaar beter leren kennen.En een aantal hebben meer met de site als de date volgens mij!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 22:25

Zet je vorige foto er maar weer op Visser Knipoog smiley , dit duurt zo lang....... Verraste, verbaasde smiley[/quote]

Staat er nog geen week op , dus even geduld.
En ik moet nog uitleg geven bij dat zoekplaatje.
Dus dan nog even geduld.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 22:27

HANNAH810 schreef:
we hebben het hier over mensen, dus niet over gedierte!!
mensen die ook een ziel en emoties hebben,
een gezin ed..........

shame

Mensen van wie Jezus net zoveel houdt als van ons. Hij stierf tenslotte "toen wij nog zondaren waren". Zijn plaatsvervangende dood en opstanding is bestemd voor alle zondaren. Voor een ieder die Hem aanneemt.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 22:39

als ik niet meer bidden kan;
dan is mijn zuchten een gebed
en ik weet zeker
dat mijn hemelse Vader dan
op mijn zuchten let!

en kan ik zelfs niet zuchten naar omhoog
is die stap me nog te hoog;
dan zet ik mijn hart maar open
en blijf op uitkomst hopen.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 21 september 2010, 15:56
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 22:43

CARIN303 schreef:
Whoops......volgens mij ben ik aan het tripple daten als ik dit zo lees, dat geheugen van mij ook Gefrustreerde smiley .
Sorry mannen, van Jonathan mag ik niet meer afspreken met andere leuke mannen tenzij hij erbij is ( zucht,weg roze wolk).

Maar ik moet eerlijk bekennen Chat, dat ik de verkeerde data doorgegeven heb,sorry!
Zo lastig als je ineens met iemand rekening moet gaan houden Knipoog smiley
Maar ik zal het met het opperhoofd overleggen en dan komen we , samen, met een andere datum en dat is beloofd hoor!!
Jullie zijn van harte welkom, maarre zullen we dan ook maar met mn Princess gaan gourmetten?
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 22:51

CHATULIEM619 schreef:
ok, mijn koffiepadmachine was van het merk Petra. Voor reparatie moest ze drie weken weg, en als je nu eenmaal gewend bent Senseo te drinken valt de gewone koffie behoorlijk tegen....

kies ik toch voor men vertrouwde douwe egberts koffie hoor Chat ... senseo alleen als ik op men eentje koffie drink ... smaken verschillen hé Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 22:52

LOES550 schreef:
Ik kon m niet. Dus toch nog iemand geholpen hannah.
Gewaarschuwd mens telt voor twee niet waar?

En die van Bill Gates , ken je die ook al.
Die mail kreeg ik vandaag weer binnen.
Bill Gates is z'n fortuin aan het verdelen ( zogenaamd omdat ie met een ander groot bedrijf in zee gaat). Als je de mail krijgt en je stuurt hem door naar minimaal 10 anderen en die sturen die mail ook weer door , krijg je voor iedere verzonden mail 243 euro . Sommigen hebben zogenaamd al meer dan 12000 euro binnen. Ik geloof er geen snars van. Heb dezelfde mail een jaar of 2 geleden ook al eens gehad , heb hem toen aan verschillende mensen doorgestuurd( ik dacht , je kan er toch niks mee verliezen) maar de eerse cent van Bill moet nog steeds binnenkomen.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 22:53

Jezus en de sabbat

Tijdens Zijn omwandeling op aarde heeft Christus de sabbat geheiligd, en gezuiverd van de onjuiste en bezwarende voorschriften der Joodse geestelijkheid.
Hij noemde Zichzelf de Here van de sabbat (Marc.2:28; Luc.4:16). Toen Christus stierf, was door Hem geen enkele aanwijzing nagelaten met betrekking tot een wijziging van de wekelijkse rustdag van de zevende naar de eerste dag der week. Zo lezen je dan ook, dat de vrouwen op de sabbat na de kruisiging "rustten naar het gebod" (Luc. 23:56).
Wel had Christus met betrekking tot de sabbat iets gezegd. Toen Hij nl. sprak over de aanstaande verwoesting van Jeruzalem, zeide Hij: "Bidt dat uw vlucht niet geschiede des winters noch op een sabbat" (Matth. 24:20). Aangezien Jeruzalem eerst in 70 n.Chr. werd verwoest, moest de eerste christengemeente gedurende 40 jaar na Christus' opstanding de bede opzenden dat hun vlucht niet mocht geschieden op een sabbat.

Het is vanzelfsprekend dat door Christus' plaatsvervangend lijden en sterven alle ceremoniële (schaduwachtige) inzettingen hun vervulling vonden en daardoor ophielden van kracht te zijn (Col. 2:14-17), maar de decaloog (Tien Geboden) bleef bindend voor de nieuwtestamentische bedeling.
Dit blijkt ook wel uit het feit, dat in vele kerken iedere zondag de Wet des Heren wordt voorgelezen en dat ELF van de 52 Zondagen (nl. de 33ste tot en met de 44ste Zondag in de Catechismus) handelen over de Tien Geboden.
En er zal ook wel geen gelovige twijfelen aan de geldigheid en onveranderlijkheid van de eerste drie en de laatste zes geboden, maar waarom dan wel aan die van het vierde gebod?

Gods geboden vormen de onveranderlijke levensregel voor de mens. Bavinck zei eens terecht: "Zij bevatten de plichten die wij jegens God, jegens onszelf en jegens onze naasten hebben te vervullen."
De christensabbatvierder onderhoudt niet de Tien Geboden om daardoor de zaligheid te verdienen. Geenszins, want het eeuwig leven is een genadegift Gods door Jezus Christus. Het onderhouden van de geboden is een vrucht der bekering en een bewijs dat wij Jezus Christus als het centrale punt van ons geloofsleven hebben aanvaard. Het is een antwoord op Jezus' uitdrukkelijk bevel: "Indien gij Mij liefhebt, onderhoudt Mijn geboden" (Joh. 14:15).
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 22:55

De sabbat in het Nieuwe Testament

In het Nieuwe Testament is geen enkele aanwijzing te vinden, dat de eerste dag der week door de apostelen als rustdag werd geheiligd.
Er zijn enige teksten waarin over "de eerste dag der week" wordt gesproken, maar deze blijken bij nader onderzoek geen enkel bewijs te bevatten voor de zondagviering.
De, vier evangelisten hebben slechts over één dag der week gesproken, nl. over de dag der opstanding. Marcus en Johannes vermelden deze dag elk tweemaal, Mattheüs en Lucas elk éénmaal. Uit deze zes teksten blijkt het volgende:
Nadat de Heiland was opgestaan, kwamen de vrouwen zeer vroeg in de morgen tot het graf (Matth.28:1; Marc.16:2, 9; Luc.24:1; Joh. 20:1). Daarna gingen zij heen en verkondigden Zijn discipelen dat Hij was opgestaan, maar deze geloofden haar niet (Luc. 24:1-11; Marc. 16:9-11).
Diezelfde dag gingen twee mannen naar Emmaüs, met wie Jezus wandelde en aan wie Hij Zich openbaarde toen het reeds avond en de dag gedaald was (Luc. 24:13-35; Marc. 16:12).
Daar op keerden deze mannen naar Jeruzalem terug, waar zij de discipelen verzameld vonden, verkondigden hen dat zij de Here gezien hadden, maar ook hen geloofden zij niet (Marc.16:12,13).
Terwijl zij nog daarvan spraken, trad de Heiland Zelf in hun midden en verweet de elven hun ongelovigheid en hardigheid des harten, omdat zij niet geloofd hadden degenen die Hem gezien hadden, nadat Hij was opgestaan (Luc. 24:36; Marc. 16:14). C o n c 1 u s i e: De elven geloofden tot aan het einde van de eerste dag der week in het geheel niet aan de opstanding van Christus, konden dus ook niet vergaderd zijn geweest om die te vieren.

Zij hadden veeleer volgens Hand. 1:13 een gemeenschappelijk trefpunt, waren aanzittende om te eten en hadden "om de vreze der Joden" de deuren gesloten.

Sommigen zien in 1Cor. 16:2 een bijzondere godsdienstige onderscheiding voor de eerste dag der week, omdat in deze tekst wordt bevolen: "Elke eerste dag der week legge een ieder uwer naar vermogen thuis iets weg." Dit is echter geen bewijs dat op de eerste dag der week kerkdiensten werden gehouden; integendeel, een ieder moest bij zich thuis iets wegleggen. Lange zegt terecht: "Uit deze tekst blijkt niet dat de gemeente op deze dag samenkwam".

Neander, Olshausen, Hoffmann, Hollensteiner e.a. zondagvierende theologen stemmen in deze volkomen met Lange overeen. Ook is er geen enkel spoor te ontdekken, dat Paulus de eerste dag der week als rustdag heeft geheiligd. In Hand.18 lezen we dat de apostel anderhalf jaar lang bij een Jood woonde, met hem samenwerkte als tentenmaker en tezamen met hen op de sabbat rustte.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 22:58

Zondag 19 September:

VOLKOMEN BLIJDSCHAP!

Dit heb Ik tot u gesproken, opdat.....uw blijdschap
vervuld worde. Joh. 15:11.

Bedenk, dat de waarheden die IK je leer, evenals bij MIJN dicipelen van vroeger, ook aan jou werden gegeven met de gedachte je die overvloeiende blijdschap te schenken...
Ga in het leven op zoek naar de blijdschap.
Zoek ernaar als naar een verborgen schat, heb lief en lach.
Verlustig je in de HEER.
Verblijd je in MIJ.
Volkomen blijdschap wenste IK MIJN dicipelen toe.
Het was MIJN bedoeling, dat zij die zouden bezitten.
Als zij MIJN onderricht in hun dagelijks leven in praktijk hadden gebracht,
zouden zij die volkomen blijdschap hebben gekend.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 22:59

Paulus en de sabbat

Hand 13:42-44. Paulus had op de sabbat tot de Joden gesproken. En nu kwamen de heidenen aan Paulus vragen om ook tot hen Gods Woord te spreken. Wanneer Paulus de eerste dag der week had geheiligd, zou hij hen stellig hebben geantwoord: Vandaag op sabbat was ik hier voor de Joden, maar morgen is onze christelijke rustdag, dan predik ik voor u. We kunnen toch niet aannemen dat Paulus zo inconsequent was om de heidenen eerst in te leiden tot de joodse sabbat en daarna te vertellen, dat ze zondag moesten vieren.
Maar de apostel heeft de heidenen niet uitgenodigd op de eerste dag der week samen te komen; de volgende sabbat echter kwam (volgens vs. 14) bijna de gehele stad samen (Joden en heidenen) om Gods Woord te horen.

Voorts blijkt uit Hand.17:2 dat het Paulus' gewoonte was op de sabbat in de synagoge te gaan en de opgestane Heiland te verkondigen. Hij predikte drie sabbatten te Thessalonica en o.m. werd een aantal godsdienstige Grieken (heidenen) gelovig (vs. 4).
Hand. 20:7 is evenmin een bewijs voor zondagsheiliging. Paulus houdt een afscheidsvergadering te Troas. Op zijn reis heeft hij ook wel een vergadering gehouden op een andere dag en de discipelen braken dagelijks het brood (Hand.2:46).
Deze avond echter viel een jongeling uit het raam en werd dood opgenomen. Paulus wekte hem op. Vanwege dit grote wonder maakt Lucas hiervan melding.
Bovendien zijn vele Bijbelverklaarders van mening, dat deze avondvergadering dadelijk na de sabbat plaatsvond (zie hiervoor Dächsel, Hönicke, Coneybeare en Howson, Stokes e.a.) De dag begint volgens de Bijbel, nl. bij de avond (Gen. 1 en Lev. 23:32).

Het is niet mogelijk dat Johannes in Openb.1:10 met "dag des Heren" de eerste dag der week heeft bedoeld, aangezien nergens in de Heilige Schrift ook maar een vage aanduiding te vinden is dat de eerste dag der week ooit dag des Heren werd genoemd.
Integendeel, volgens de Bijbel is enkel de zevende dag der week de dag die de Here toebehoort (Exod. 20:8-11; Jes. 58:13; Marc. 2:28).

En wanneer men bedenkt, dat Johannes zijn evangelie zeer waarschijnlijk heeft geschreven ná het boek der Openbaring (in 97 n.Chr.), dan is het al heel vreemd dat hij in zijn evangelie voor de eerste dag der week niet ook zet "dag des Heren". Welling schrijft dan ook: "Onder 'dag des Heren' wordt in het algemeen onze zondag verstaan, maar dit is een grote vergissing." Hiermede stemmen overeen: Zahn, Neander, Döllinger, Seisz, Franke, e.a.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 23:09

Ik vier sabbat, omdat de EERSTE GEMEENTE ook SABBAT VIERDE

Het Nieuwe Testament bevestigt het Oude Testament en het maakt daarnaast duidelijk dat er alleen door de naam van Jezus behoud is. Het NIEUWE TESTAMENT NEEMT DE HEILIGHEID VAN DE SABBAT NIET WEG en HEILIGT DE EERSTE DAG DER WEEK NIET! Na de opstanding en na de hemelvaart van Jezus ging de gemeente Gods gewoon door met sabbat vieren. Daarom is ‘het sabbatvieren’ geen onderwerp van discussie in de brieven van Paulus. Als die dag veranderd was na de dood en opstanding van Christus, dan zou er nog heel wat over geschreven moeten zijn door Paulus. Om de Joden in de eerste christengemeente zover te krijgen, om te stoppen met hun sabbatsheiliging. Nee, het is zelfs zo, dat het boek Handelingen bevestigt dat zowel Paulus, als Gods Gemeente, sabbat vierden.

Toen Paulus door de Joden verworpen werd en de heidenen hem om onderricht vroegen, was daar een unieke kans voor Paulus om te zeggen: Kom morgen maar, op zondag, op de eerste dag der week! Echter in plaats daarvan kwam men 7 dagen later de volgende sabbat bijeen.

... en op de sabbatdag in de synagoge gegaan zijnde, namen zij plaats (Hand 13:14).

En toen zij vertrokken, verzochten zij hun TEGEN DE EERSTVOLGENDE SABBAT weder deze woorden te spreken (Handelingen 13:42).

EN DE VOLGENDE SABBAT kwam bijna de gehele stad bijeen om het woord Gods te horen (Handelingen 13:44).

En op de sabbatdag gingen wij de poort uit, de rivier langs, waar wij verwachtten, dat een gebedsplaats zou zijn; en neder gezeten, spraken wij tot de vrouwen, die samengekomen waren (Handelingen 16:13).

En Paulus ging, zoals hij GEWOON was, daar binnen en behandelde DRIE SABBATTEN ACHTEREEN met hen gedeelten uit de Schriften, (Hand 17:2).

En hij hield ELKE SABBAT besprekingen in de synagoge en trachtte Joden en Grieken te overtuigen (Hand 18:4).

Laat dan niemand u blijven oordelen inzake eten en drinken [1-dagelijkse aanbidding] of op het stuk van een feestdag [4- jaarlijkse aanbidding], nieuwe maan [3- maandelijkse aanbidding] of SABBAT [2-wekelijkse aanbidding], ... dan het lichaam […] van Christus [‘is’ staat niet in het Grieks] (Col 2:16-17, SVV).

Enerzijds waren er mensen die Gods spijswetten, Gods sabbatten, Gods nieuwe manen en Gods Feesten wilden afschaffen. Anderzijds waren er degenen die zware, niet schriftuurlijke, lasten aan deze zaken wilden koppelen. Paulus schrijft dus: Laat u dan niemand blijven oordelen in deze zaken … dan het lichaam van Christus (dwz de Gemeente Gods). Dit zijn ongeveer de slechtst vertaalde verzen van het NT. De Staten Vertaling doet het goed, maar geeft ten onrechte ‘is’ aan, wat niet in het Grieks staat. De King James Vertaling is nog iets beter en geeft ‘is’ met teksthaken weer, om te laten zien, dat het niet in het Grieks staat. Andere vertalingen schrijven wat ze vinden dat er zou moeten staan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 23:55

ALDRIK617 schreef:
Ik kom ook, tis ff rijden vanuit Zeeland maar ben erg benieuwd. Lachende smiley

vergeet de echte bolussen niet.....vraag het aan visser Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 00:16

WIM727 schreef:
Helemaal mee eens Leannne,ik ben nog niet zolang op een dating site ,maar heb inmiddels deze ervaring ook opgedaan,en weet daarom ook niet goed wat dan een datingsite voor voordeel heeft.Het enigste voordeel zie ik er in dat je mensen te maken hebt die ook single zijn.En verder is het gewoon elkaar beter leren kennen.En een aantal hebben meer met de site als de date volgens mij!!

Een ding weet ik zeker wel, als het alleen van deze af moet hangen, blijf ik liever vrijgezel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 00:25

HANNAH810 schreef:
een gezin ed..........

shame

Dat zei ik dus, wel de heks maar niet de bezem Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 00:32

HANNAH810 schreef:
en ik weet zeker
op mijn zuchten let!

Hij weet immers wat ik nodig heb
voor ik hier ooit om heb gevraagd
hij heeft me nooit teleurgesteld
en ik heb t al zovaak met Hem gewaagd,

Heer, kijk in mijn hart;
wat een rommel; wat een bende
chaos en smart
lost u mijn gevoel van chaos op,
U bent het die me van de baarmoeder af kende

U leidde mijn leven
ik mocht U mijzelf geven
wilt U dan voor me zorgen
voor vandaag en voor de dag van morgen.

U weet wat mij wordt aangedaan
U ziet me, en u kent de weg die ik heb te gaan
U weet wat er van me wordt verwacht,
en dat ik Uw wegen hoger acht.

en als me dan zelfs door Uw kinderen pijn wordt gedaan,
dan wil ik U vragen Heer,
leer me U volgen,
niet voor U uit lopend, maar achter U aan.

opnieuw leg ik mijn leven in Uw God'lijke handen
daar ben ik veilig, bij U ben ik vrij
U wilt mij ontdoen, van menselijke banden
want U bent mijn God, U bent mij nabij

U wilt mij leiden
en U wilt me leren
U wilt me de wegen wijzen
die ik heb te gaan
U bent mijn toevlucht
in dagen van lijden
U wilt me warmen,
al voel ik me soms eenzaam en koud,

U zult mij geleiden
alle dagen van mijn leven
op U mag ik vertrouwen
wat een ander ook vind;
U bent de mijne,
en ik ben de Uwe
zelfs over de dood heen
die nimmer ons scheidt.

U bent mijn maker
en U bent mijn Man
zelfs o mijn Heere,
als ik zelf niet meer bidden kan.

zo leg ik opnieuw
mijn leven in Uw handen
wetend dat ik
bij U veilig geborgen mag zijn.
wat mensen ook zeggen,
al doen gelovigen mij pijn;
ik mag toch heerlijk geloven
Uw geliefde te zijn.

.

Amen!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOS689

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 00:34

Jammer, want iemand die al een persoon die die nauwelijks kent gelijk al afkapt op de eerste indruk die maar 2% van die persoon is , loopt daardoor een heleboel kansen mis.
Stel dat die 2% je juist tegenvalt en die 98% je mee zou vallen .....

LEANNE226 schreef:
Mooi bedacht maar onrealistisch........een eerste indruk maak je echt maar 1x en meestal krijg je geen tweede of derde kans.Alleen in een relatie leer je elkaar echt kennen en hoeveel mensen geven een ander daar de kans voor???
De datingwereld is vreemd,er wordt bekeken,gekeurd,afgekeurd,ondervraagd(met een waslijst aan wensen en voorkeuren in hun hoofd omdat men denkt dat er toch volop keus is),afgewogen en zelden goedgekeurd.

Ga voor wat echt belangrijk voor je is(ik hoop het innerlijk?),de rest is mooi meegenomen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 00:42

KATJA065 schreef:
Het lijkt mij heel leuk om sela concerten te zien maar kan helaas niet.

Huilende smiley, smiley in tranen

Slechtziend ?? Of heet dat visueel beperkt zijn ?? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 04:47

SOFIE807 schreef:
Hey Billy , we zijn op die leeftijd dan ook nog helemaal niet uitgeteld hoor .... ik durf me af en toe ... tegen ( sommige ) veertigers wel meten hahaha Knipoog smiley
Dagen hebben verschil hé ...

kan ik me voorstellen dat jij je nog wil meten met veertigers maar niet te veel he.
om teleurstellingen te voorkomen!! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
BILLY701
op maandag 20 september 2010, 04:50
Naar boven

Auteur Bericht
ERIK390

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 07:21

HANNAH810 schreef:
en ik weet zeker
op mijn zuchten let!

Hij weet immers wat ik nodig heb
voor ik hier ooit om heb gevraagd
hij heeft me nooit teleurgesteld
en ik heb t al zovaak met Hem gewaagd,

Heer, kijk in mijn hart;
wat een rommel; wat een bende
chaos en smart
lost u mijn gevoel van chaos op,
U bent het die me van de baarmoeder af kende

U leidde mijn leven
ik mocht U mijzelf geven
wilt U dan voor me zorgen
voor vandaag en voor de dag van morgen.

U weet wat mij wordt aangedaan
U ziet me, en u kent de weg die ik heb te gaan
U weet wat er van me wordt verwacht,
en dat ik Uw wegen hoger acht.

en als me dan zelfs door Uw kinderen pijn wordt gedaan,
dan wil ik U vragen Heer,
leer me U volgen,
niet voor U uit lopend, maar achter U aan.

opnieuw leg ik mijn leven in Uw God'lijke handen
daar ben ik veilig, bij U ben ik vrij
U wilt mij ontdoen, van menselijke banden
want U bent mijn God, U bent mij nabij

U wilt mij leiden
en U wilt me leren
U wilt me de wegen wijzen
die ik heb te gaan
U bent mijn toevlucht
in dagen van lijden
U wilt me warmen,
al voel ik me soms eenzaam en koud,

U zult mij geleiden
alle dagen van mijn leven
op U mag ik vertrouwen
wat een ander ook vind;
U bent de mijne,
en ik ben de Uwe
zelfs over de dood heen
die nimmer ons scheidt.

U bent mijn maker
en U bent mijn Man
zelfs o mijn Heere,
als ik zelf niet meer bidden kan.

zo leg ik opnieuw
mijn leven in Uw handen
wetend dat ik
bij U veilig geborgen mag zijn.
wat mensen ook zeggen,
al doen gelovigen mij pijn;
ik mag toch heerlijk geloven
Uw geliefde te zijn.

.

een zeer mooi en goed neer gezet hannah en als jij dat zo beleven mag als wat je hier geplaatst in jou zou mogen zijn heb jij genoeg en wil je niet anders meer
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 07:34

JOS689 schreef:
Jammer, want iemand die al een persoon die die nauwelijks kent gelijk al afkapt op de eerste indruk die maar 2% van die persoon is , loopt daardoor een heleboel kansen mis.
Stel dat die 2% je juist tegenvalt en die 98% je mee zou vallen .....

Ja inderdaad heel jammer maar volgens mij beoordelen veel mensen al op een profiel of sterker nog........op de foto bij het profiel(de "plaatjeskijkers" ),je moet natuurlijk ergens beginnen maar ik vind het kortzichtig.

Voor een eerste date heb je al gemaild en waarschijnlijk ook gebeld en zal er iets zijn waardoor je de stap waagt,iets wat je gemeen hebt dat in de gesprekken naar buiten kwam?Je date niet lukraak neem ik aan dus ken je de persoon voor meer dan 2% naar mijn mening.Daten vereist openheid,als je serieus bent voer je opbouwende gesprekken(maar misschien ben ik daar een rare in Knipoog smiley )

De media geven een verkeerde indruk van datingsites,ken je de Lexa radioreclame?"deze week gedate en volgend weekend gaan we naar Antwerpen",grof gezegd:effe daten en een week later heb je dr op dr rug,komt het halen,komt het halen Boze smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 08:59

HANNAH810 schreef:
een gezin ed..........

shame

Kweet niet of je het weet we zijn voor de moslims Honden en de joden worden varkens genoemd zo zien hun dat. Er zullen heus mensen zijn die emotie`s hebben maar de moslims hebben geen ziel in die Jezus Christus niet kennen.
Die zin leeft zowel de moslim als andere niet gelovigen zonder ziel en leven dus heel erg arm ook al maakt men er een mooi rijk leven van zovan je leeft maar 1x.
Gewoon dagelijks naar mensen kijken en je ziet de leegheid in hun ogen staan.
Natuurlijk zie je dergelijk verschil van een christen als niet christen.
Aan de Vruchten zie je of het vruchtbaar is of dat er distels tussen zitten.

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 09:41

GERT856 schreef:
Dat zei ik dus, wel de heks maar niet de bezem Engeltje smiley

begrijp ik goed, dat je me graag wilt kwetsen, gert?

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 20 september 2010, 10:53
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 10:01

Ok Gibby, je hebt recht op een duidelijker antwoord. Waar komt die verdeeldheid/verscheidenheid vandaan? En moeten we elkaar bestrijden??

Ik zal je dus maar vertellen vanuit mijn eigen geloofsbeleving. Een van de dingen die mij voor ogen staat, is om het geloof te beleven zoals de eerste gemeentes die beleefd hebben. Dezelfde boodschap, die Jezus verkondigde, nl. Bekeert u en laat u dopen....Dat betekent nog steeds hetzelfde nu als toen. De kennis over God en de Bijbel en over het evangelie is vele malen groter dan vroeger, maar de mens is van nature niet veranderd. En dat kan ook niet, want de verlossing is nog steeds in Jezus te verkrijgen.

Wat ik in deze zinnen beschrijf wordt door de meeste mensen al bestreden. Als we naar de kerkgeschiedenis kijken, zien we dat de boodschap van bekering is vervangen door de boodschap van het verbond, waarbij kinderdoop en predestinatie een grote rol spelen. In mijn ogen is dat de theologie van het Oude Testament, niet de theologie van wedergeboorte en verlossing.
Ten tweede is er een aantal mensen, dat zegt, dat niet alleen verlossing door Jezus te verkrijgen is, maar dat we verlost moeten worden van onszelf, door middel van transcendente meditatie, yoga en reiki. Of ze zien dit als een aanvulling op hun geloof, maar in veel gevallen wordt het een nieuwe invulling van dat geloof.

De verandering van de kerk heeft ook haar gevolgen gehad wat betreft evangelisatie. Als je ervan uit gaat dat God van tevoren bepaald heeft wie wel of niet behouden wordt, is de noodzaak van evangeliseren veel minder geworden. En wat gebeurt er met een kerk als evangelisatie losgelaten wordt. Dan verdwijnt de kracht van de Geest in de gemeente. De doop in de Heilige Geest is weggedefinieerd in veel gemeentes en kerken, de nadruk op groei is verdwenen, men houdt zich eigenlijk alleen maar bezig met behouden van de gemeente, in plaats van dat er bewogenheid is voor de mensen die verloren gaan.
Als die bewogenheid verloren gaat, gaat ook de roeping van mensen verloren. Je ziet ook duidelijk een teruggang in de toewijding van mensen. Het gaat wel zn gangetje waar zouden we ons druk om maken?

Natuurlijk zie je ook tegenreacties. Gemeentes waarbij evangelisatie centraal staat, vaak zijn dat de gemeentes die nog groeien, waar de kracht van de verkondiging gepaard gaat met wonderen en tekenen.
Helaas wordt dat door de gevestigde kerk meestal niet in dank afgenomen.

Zullen we ooit eenheid krijgen op dit gebied? In mijn ogen zou de beste stap zijn voor de kerk als ze weer eens gingen lezen en onderzoeken hoe de eerste gemeentes hun geloof beleefden. Maar dat is slechts mijn eenvoudige mening...
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 10:17

VISSER278 schreef:
En die van Bill Gates , ken je die ook al.
Die mail kreeg ik vandaag weer binnen.
Bill Gates is z'n fortuin aan het verdelen ( zogenaamd omdat ie met een ander groot bedrijf in zee gaat). Als je de mail krijgt en je stuurt hem door naar minimaal 10 anderen en die sturen die mail ook weer door , krijg je voor iedere verzonden mail 243 euro . Sommigen hebben zogenaamd al meer dan 12000 euro binnen. Ik geloof er geen snars van. Heb dezelfde mail een jaar of 2 geleden ook al eens gehad , heb hem toen aan verschillende mensen doorgestuurd( ik dacht , je kan er toch niks mee verliezen) maar de eerse cent van Bill moet nog steeds binnenkomen.

haha nee die kon ik ook niet. Wel mails van dezelfde strekking. Niet gedacht dat jij daar op ging zou gaan hihi. Ik heb nooit die moeite genomen. Maar idd je kan niet weten hè.....beetje meer geld wil ik ook wel Clown smiley
Als t een keer lukt stuur je dan de mail ook naar bij door? groetjes van mij
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 10:20

SOFIE807 schreef:
kies ik toch voor men vertrouwde douwe egberts koffie hoor Chat ... senseo alleen als ik op men eentje koffie drink ... smaken verschillen hé Knipoog smiley

seseo is toch ook van DE? Ik geniet altijd elke dag van mn bakkie senseo hoor. Gelukkig maar dat smaken verschillen...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 10:49

JONATHAN890 schreef:
Jonathan heeft ergens een hekel aan de herfst en winter.
brrr kou, snijdende wind, ruiten krabben, blauwe vingers, gladde wegen, striemende regen, avonden gehuld in t donker.

Geef mij de zomer maar..... warmte, lange avonden, kilometers op mijn racefiets langs akkers, weiden, grazende koeien, 's avonds in de tuin met een wijntje en een sigaartje erbij de sterrenhemel aanschouwen. Daarin vind in mijn rust.

De wintertijd is wel mooi, dat zeker, misschien heb ik wel wat mindere ervaringen in die tijd, scheiding begon net voor de kerst, dat werd een vervelende tijd. In de zomer erna had ik mijn afleiding wel op mijn racefiets of langs de waterkant met een hengel. Maar de volgende winter was eenzaam en deed mij pijn. Misschien dat ik de gezelligheid weer moet leren van de winteravonden met kaarsjes, boodschappen doen voor de kerst etc.

Helemaal mee eens Jonathan......ik ben ook een zomer mens!
Die winter mogen ze van mij wel afschaffen.....maar ja...wie ben ik??
Hoe heter..hoe beter is mijn motto....
En ach joh.....volgens mij krijg je dit jaar een geweldige kerst!!
lekker hoor....met wijn....met kaarsjes.....met stampot.....en met een lieve vriendin..........
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 10:56

MARIO216 schreef:
We gaan dit topic effe hoog houden.

Inderdaad........effe hoog houden....
Zijn er nou geen mensen meer te vinden die zo af en toe es
honger hebben????
Uhhhh.....de tijd weet ik ook niet..........
And up...maar weer.......
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 11:10

CHATULIEM619 schreef:
Jullie zijn van harte welkom, maarre zullen we dan ook maar met mn Princess gaan gourmetten?

Je hebt het maar goed voor elkaar Chat, Princess Petra Lachende smiley
Ik zal het zeker even aan mijn vriendje vragen,mij lijkt het erg gezellig!
Je hoort van ons.
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 11:35

CHATULIEM619 schreef:
De verandering van de kerk heeft ook haar gevolgen gehad wat betreft evangelisatie. Als je ervan uit gaat dat God van tevoren bepaald heeft wie wel of niet behouden wordt, is de noodzaak van evangeliseren veel minder geworden. En wat gebeurt er met een kerk als evangelisatie losgelaten wordt. Dan verdwijnt de kracht van de Geest in de gemeente. De doop in de Heilige Geest is weggedefinieerd in veel gemeentes en kerken, de nadruk op groei is verdwenen, men houdt zich eigenlijk alleen maar bezig met behouden van de gemeente, in plaats van dat er bewogenheid is voor de mensen die verloren gaan.
Als die bewogenheid verloren gaat, gaat ook de roeping van mensen verloren. Je ziet ook duidelijk een teruggang in de toewijding van mensen. Het gaat wel zn gangetje waar zouden we ons druk om maken?

Natuurlijk zie je ook tegenreacties. Gemeentes waarbij evangelisatie centraal staat, vaak zijn dat de gemeentes die nog groeien, waar de kracht van de verkondiging gepaard gaat met wonderen en tekenen.
Helaas wordt dat door de gevestigde kerk meestal niet in dank afgenomen...

Een ingewikkelde kwestie chatuliem. Ik ben lid van een hele kleine gemeente. Heel warm en fijn. En met pijn zien we dat dit steeds meer slinkt, door overlijden en verhuizingen. Maar nieuwe leden komen maar mondjes maat binnen. Paar jaar geleden een commissie aangesteld om te onderzoeken, pr e.d. om meer mensen van buitenaf aan te trekken.
Mn vriendin, kerkt in a'foort, denkt erover om te veranderen omdat hun kinderen het saai vinden. Het kan toch niet zo zijn dat gezinnen wegtrekken op zoek naar een band in de kerk? Dit is niet in Oud Loosdrecht maar wellicht wel in andere gemeentes. Heeft iemand hier op cm, daar misschien onderzoek naar gedaan? Is er meer behoefte aan "swingende" muziek in de kerk? Ik hou zelf van de psalmen en gezangen. Daar vind ik meer diepgang in.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 ... 6194 Volgende
Pagina 1254 van 6194