ChristianMatch

Forum

ga je mee picknicken in ede op de hei?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 20:52

PIETER649 schreef:
veel plezier morgen dan... met wat geluk zijn er ook Bratwursten Lachende smiley

Thanks. Lachende smiley Ik hoop het Pieter, van die Bratwursten. En anders moet ik gewoon wachten op een uitnodiging voor een bbq, vanuit Duitsland. Knipoog smiley Lachende smiley Nog even geduld hebben dus.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 20:55

FRANKT627 schreef:
Hmmm...een BBQ...is ook wel lekker...ik kan altijd wel komen helpen als je dat wilt...Knipoog smiley

Floshke

'k Zou alle picknickers kunnen uitnodigen, om na afloop te komen bbq-en. Ik ben alleen bang, dat ze daar niet op berekend zijn. Aan de andere kant hoort een kerk natuurlijk ook gastvrij te zijn. Lachende smiley

Jullie zitten natuurlijk wel vol van alle lekkere picknick-hapjes. Kwijlende smiley Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 20:57

MARIJAN072 schreef:
'k Zou alle picknickers kunnen uitnodigen, om na afloop te komen bbq-en. Ik ben alleen bang, dat ze daar niet op berekend zijn. Aan de andere kant hoort een kerk natuurlijk ook gastvrij te zijn. Lachende smiley

Jullie zitten natuurlijk wel vol van alle lekkere picknick-hapjes. Kwijlende smiley Knipoog smiley Lachende smiley

Dus bedoel je eigenlijk Marijan: 'Kom maar niet...blijf maar weg!" Lachende smiley

Frank Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 20:59

PIETER649 schreef:
ik heb er over gehoord... vaag herinner ik me nog zoiets zelfs... Smiley die vol vragen zit
soms laat ik mn abo zelfs verlopen Geschokte, onthutste smiley
maar als ik dan bepaald word bij de koude kille wereld buiten cm, dan haast ik mij het abo weer te verlengen zodat ik weer in het warme cm-bad gedompeld ben. Lachende smiley

Kijk kijk, dat vind ik nou iemand die goudeerlijk is! Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 21:00

PIETER649 schreef:
Door omstandigheden word ik momenteel bepaald bij pijnbestrijding.
Een moeilijk punt omdat ik het toch bijbels wil houden.

In Genesis word de vrouw uitdrukkelijk gezegd dat ze met smart haar kinderen moet baren.
De zondige mensch heeft 6000 jaar na dato de pijnbestrijding tot in de finesse ontwikkeld.
Er is een mogelijkheid bij de bevalling, tijdens het baren dus, als het ware, een ruggeprik te krijgen.

Wat is jullie, liefst onderbouwde, mening over deze vorm van pijnbestrijding waardoor het Woord uit Genesis haar waarde verliest?
Is dit te combineren met een christelijke levenswijze?

Hmm, tjsa, een gevoelige zaak.

Als ik het goed lees staat er in Genesis dat haar smart zelfs zal worden vermenigvuldigd. Lijkt me duidelijk.... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 21:01

FRANKT627 schreef:
Dus bedoel je eigenlijk Marijan: 'Kom maar niet...blijf maar weg!" Lachende smiley

Frank Knipoog smiley

Dat is jouw interpretatie, Frank. Knipoog smiley

Marijan, probeerde het nog zo tactisch te brengen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 21:02

MARIJAN072 schreef:
Dat is jouw interpretatie, Frank. Knipoog smiley

Marijan, probeerde het nog zo tactisch te brengen Lachende smiley

Oké, dan maar...was maar een plaagje hoor... Verlegen lachende smiley

Knipoog smiley FT
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 21:03

Een treffend verhaal, om eens goed over na te denken!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 21:04

FRANKT627 schreef:
Oké, dan maar...was maar een plaagje hoor... Verlegen lachende smiley

Knipoog smiley FT

Verlegen lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 21:15

Ik denk dat het met medische noodzaak wel kan passen in het verlengde van de aangehaalde tekst. Echter, geregeld wordt het gebruikt om a.h.w. weg te lopen voor de pijn en daarbij heb ik toch ergens wel wat vraagtekens. Nee, pijn is niet fijn, dat nooit, maar of het altijd tot in de finesses verdoofd moet worden....
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 21:27

Ik denk dat met die tekst in Genesis word bedoeld, dat een zwangerschap niet makkelijk zal zijn, en ongemakken met zich meebrengt en dat ook de geboorte niet makkelijk zal zijn.
Ik denk dat je best een pijnstillend middel mag gebruiken, om de pijn draaglijker te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 21:45

PIETER649 schreef:

In Genesis word de vrouw uitdrukkelijk gezegd dat ze met smart haar kinderen moet baren.
De zondige mensch heeft 6000 jaar na dato de pijnbestrijding tot in de finesse ontwikkeld.
Er is een mogelijkheid bij de bevalling, tijdens het baren dus, als het ware, een ruggeprik te krijgen.

Wat is jullie, liefst onderbouwde, mening over deze vorm van pijnbestrijding waardoor het Woord uit Genesis haar waarde verliest?

Denk dat Jezus onze pijn weg wil nemen en dat we medicijnen in dank mogen aannemen..
23 En Jezus omging geheel Galilea, lerende in hun synagogen en predikende het Evangelie des Koninkrijks, en genezende alle ziekte en alle kwale onder het volk.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 21:51

PIETER649 schreef:
ik heb er over gehoord... vaag herinner ik me nog zoiets zelfs... Smiley die vol vragen zit
soms laat ik mn abo zelfs verlopen Geschokte, onthutste smiley
maar als ik dan bepaald word bij de koude kille wereld buiten cm, dan haast ik mij het abo weer te verlengen zodat ik weer in het warme cm-bad gedompeld ben. Lachende smiley

Wij houden van je Kussende smiley en Chris natuurlijk ook Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 22:00

Het volgende evenement is Biesbosch???? Of ergens anders heen????
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 22:05

Vrijdag 24 September, Hand. 20: 7-12; Geluksvogels.

Eutychus - dat is een mooie naam. Het betekent zo iets als 'geluksvogel'. Eutychus is meegegaan naar de kerk. Het is vandaag een drukte van belang. Er is een bijzondere dienst. Paules, de apostel, is in Troas. Morgen gaat hij weer verder. Maar vandaag zal hij met de gemeente samenkomen om het brood te breken, het avondmaal te vieren en het evangelie te verkondigen. Eutychus heeft nog net een plaatsje in de vensterbank te kunnen bemachtigen. Paules spreekt. Wat heeft die man veel te zeggen! Paules preekt lang. Morgen zal hij vertrekken en hij wil graag nog één keer de gemeente toespreken over het Koninkrijk van God.

Het is warm in de zaal. Buiten is het donker geworden. Er zijn lampen aangestoken die extra warmte verspreiden. En wat duurt die preek lang...Uren gaan voorbij. En Etychus krijgt zo'n slaap...

Plotseling een klap. Een gil. Een schreeuw. Eutychus is gevallen! Eutychus is uit het raam gevallen, van drie hoog naar beneden! Razend snel rennen enkele gemeenteleden naar de straat. Paules huodt op met de preek en gaat met hen mee. Als hij bij hen komt schudden de mensen hun hoofd. Niets meer aan te doen...Eutychus is dood...!

Maar Paules is niet tegen te houden. Zoals eens de profeet Elia, werpt hij zich boven de jongen, zijn armen om hem heen. Even later: grote vreugde! Eutychus leeft! Eutychus is een geluksvogel! Eutychus heeft aan den lijve ervaren dat Jezus de Heiland is, de Levende die de dood heeft overwonnen. En wie Hém kent, die kan van geluk spreken!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 22:16

Ik kan er helaas niet bij zijn, zit de hele dag op school.

Niettemin iedereen die er naar toe gaat, een zeer gezellige middag toegewenst!

Groet, José
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 22:18

Hopelijk op een mooi weer. Het regent hier keihard nu.

De zon moet morgen komen.

Kom op zon laat je zien. Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 22:24

het gaat hier specifiek over pijnbestrijding tijdens de bevalling
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 22:25

KATJA065 schreef:
Hopelijk op een mooi weer. Het regent hier keihard nu.

De zon moet morgen komen.

Kom op zon laat je zien. Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

Dacht dat jij het zonnetje zou zijn Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 22:27

ZINGA672 schreef:
Muisches eten geen worst Lachende smiley met blinkend witte tanden

niet opgelet tijdens biologieles zeker???
of dacht jij echt dat ze grazen, net als koeien en kamelen??
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 22:33

Dat ligt zeker aan mij en ik ben de zon Visser? Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

Vanavond mail gehad van Rinske773 en afgemeld. Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
KATJA065
op vrijdag 24 september 2010, 22:35
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 22:35

PIETER649 schreef:

Het ligt eraan hoe je de tekst wilt opvatten. Zie je het als een opdracht, dan gebruik je geen pijnbestrijding, zie je het als een constatering, dan staat het je vrij om het wel te gebruiken. Zelf denk ik dat het meer als een constatering bedoeld is...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 22:40

PIETER649 schreef:

De NBV is een stuk vrouwvriendelijker:
[16] Tegen de vrouw zei hij: ‘Je zwangerschap maak ik tot een zware last,
zwoegen zul je als je baart.

Maar.......JIJ vindt dat JIJ voor je vrouw kunt bepalen of ZIJ pijnbestrijding wil????
Bah.......

Laatst aangepast door
LEANNE226
op vrijdag 24 september 2010, 22:41
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 22:48

LEANNE226 schreef:
De NBV is een stuk vrouwvriendelijker:
[16] Tegen de vrouw zei hij: ‘Je zwangerschap maak ik tot een zware last,
zwoegen zul je als je baart.

Maar.......JIJ vindt dat JIJ voor je vrouw kunt bepalen of ZIJ pijnbestrijding wil????
Bah.......

Zegt Pieter dit dan, Leanne Smiley die vol vragen zit Hij heeft het hier vast wel met Annette over, dus jouw conclusie lijkt me nogal voorbarig.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 22:50

MARIJAN072 schreef:
Zegt Pieter dit dan, Leanne Smiley die vol vragen zit Hij heeft het hier vast wel met Annette over, dus jouw conclusie lijkt me nogal voorbarig.

Hij heeft het niet over "wij" maar over "ik".En of het nou Pieter is of welke willekeurige man dan ook is niet van belang,ik vind het hopeloos ouderwets,in de Bijbel wordt kankerbestrijding ook niet genoemd,zien we dat dan ook als onbijbels?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 22:52

MARIJAN072 schreef:

ik vin het best stoer dat:

leanne denkt dat ik daar iets over te zeggen heb, en..
marijan zelfs nog denkt dat ik enige inspraak heb...

jullie schatten me te hoog in dames, (maar t voelt wel ff lekker) Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 22:53

PIETER649 schreef:

jullie schatten me te hoog in dames, (maar t voelt wel ff lekker) Knipoog smiley

Jaaaaaaaaaaaaa ik zit op de kast hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 22:54

en dan dit verhaal (weet niet of het cm waardig is maar wel leuk)

Hash en Wietje
Er leefde eens een arme houthakker, die heette Drugo Rihuana. Hij had een hele bazige vrouw. Ze hadden twee kinderen en die waren Hash en Wietje gedoped. Wietje speelde met haar barbituraantjes en Hash speelde met Stuffie, zijn hondje en Morfientje, zijn kat.
Ma Rihuana zei:”We moeten iets doen”. Pa snoof eens diep, maar wist niets te zeggen. Ze hadden namelijk haast niets meer te eten. Ma Rihuana bedacht een boos plan. Ze zouden met zijn vieren een tripje in het bos gaan maken en daar zouden ze Hash en Wietje achterlaten. Maar de slimme Hash had alles gehoord en stak een mesje in zijn broekzak.
De volgende dag gingen ze een tripje maken in het bos, waar de wind door de bomen blowde, die zo high waren. ’s Middags deden Hash en Wietje een dutje en hun ouders gingen er stilletjes vandoor. Maar Hash had met zijn mesje lijntjes getrokken in de sneeuw, dus konden ze makkelijk de weg naar het dorp terugvinden. Ze durfden echter niet naar huis te gaan, dus gingen ze naar Opium en Omium. Deze zaten vredig op hun canabee naar de LSD-speler te luisteren waaruit juist de hit klonk:
Altijd rookt Cognacje wiet, Midden in de week maar ’s zondags niet. ’s Zondags rookt zij heroïne, met een snufje cocaïne. Altijd rookt Cognacje wiet, Midden in de week maar ’s zondags niet.
Toen Opium en Omium de kinderen zagen begroetten zij hen uitbundig: “High!!!” “High!!!”, riepen Hash en Wietje. Ze kregen een cracker aangeboden. “Hebben jullie honger?” Vroeg Omium. “Jaaa!!!”, Riepen de kinderen, “Laten we gaan chinezen!” “Goed”, zei Omium, “Ik coke wel”
De volgende dag werden Hash en Wietje weer naar huis gebracht. Pa Rihuana was blij, maar Ma Rihuana niet. Toen ze weer een tripje in het bos gingen maken, lette Ma extra goed op Hash, zodat hij geen kans zag, lijntjes te trekken. Toen ze weer alleen achter gelaten waren, waren ze echt verdwaald. Opeens zagen ze een vogeltje dat floot: “Wiede wiede wiet”. Ze volgden het vogeltje en kwamen bij een huisje dat helemaal van coke gemaakt was. Zoveel coke hadden Hash en Wietje nog nooit bij elkaar gezien en ze begonnen daarom meteen te snuiven.
Toen hoorde ze een kraakstem: “Sniffel, snaffel, snuifje, wie snuift er aan mijn huisje???” “Het is de wind, de wind, het highe kind!”, Riepen Hash en Wietje in koor. Dit herhaalde zich een paar maal. Maar toen kreeg de H-XTC argwaan, kwam naar buiten en zei: “Kom maar mee naar binnen, daar heb ik lekkere spacecake voor jullie”. Maar de H-XTC had maar al te boze plannen met Hash en Wietje.
Na een tijdje zaten Hash en Wietje helemaal stoned en uitgeteld bij de H-XTC aan tafel. Nu wilde de H-XTC Wietje gaan drogen in het drooghok en Hash samenpersen in haar persijzer om hem vervolgens in blokjes te snijden. Nu konden ze niet meer ontkomen. “Hennep!!!” Riepen ze. Ze waren bang opgerookt te worden. Wietje moest gaan kijken of dat de kolen in het drooghok al heet genoeg waren. Ze zei tegen de H-XTC dat ze het niet goed kon zien. De H-XTC ging nu zelf kijken en Wietje duwde de H-XTC in het drooghok en deed de deur dicht. De H-XTC begon te schreeuwen: “Hennep, hennep!!!!” Al gauw bleek er van de H-XTC niet veel meer over dan een hoopje blubber. Wietje haalde Hash en ze waren blij. Ze doorzochten het huisje en namen zoveel drugs mee als ze konden. Hun zakken puilde uit van de heroïne, cocaïne, morfine, hash, wiet, coke en vooral XTC. Ze staken het huisje achter zich in brand. “CRACK” zei het huisje. Ze gingen met speed naar huis. Het Wiedewiedewiet vogeltje wees hen de weg. Onderweg kwamen ze Rookkapje en Sneeuwwietje tegen. Toen ze thuis kwamen was Pa Rihuana heel blij. Ma Rihuana was dood en ze leefden nog high en gelukkig.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 22:57

PIETER649 schreef:

Over wiens smart gaat het hier eigenlijk? Zie je tegen de bevalling op Pieter Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 22:59

PIETER649 schreef:
het gaat hier specifiek over pijnbestrijding tijdens de bevalling

Wij willen alles kant en klaar aangereikt krijgen..lekker makkelijk...geen eigen verantwoording...
Jezus ..God, laat ons kiezen...het staat er niet kant en klaar...
Maar hij genas alle last..wat denk je ..dat Hij een vrouw die pijnen lijdt als ze baart zou laten pijn lijden?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 ... 6194 Volgende
Pagina 1274 van 6194